Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 13 din 24 aprilie 2012  pentru modificarea si completarea Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 13 din 24 aprilie 2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 26 aprilie 2012

    Luând în considerare cã, în scrisoarea de punere în întârziere din data de 18 iulie 2011 (Cauza 2011/0939), Comisia Europeanã atrage atenţia asupra faptului cã autoritãţile române nu au transpus în legislaţia naţionalã prevederile Directivei 2009/136/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 2002/22/CE privind serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, a Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor personale şi protejarea confidenţialitãţii în sectorul comunicaţiilor publice şi a Regulamentului (CE) nr. 2.006/2004 privind cooperarea dintre autoritãţile naţionale însãrcinate sã asigure aplicarea legislaţiei în materie de protecţie a consumatorului,
    ţinând seama de acţiunile demarate la nivelul Comisiei Europene în vederea asigurãrii transpunerii pachetului de reglementãri în domeniul comunicaţiilor electronice,
    având în vedere cã Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a transpus în dreptul intern Directiva 2002/58/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 iulie 2002 privind prelucrarea datelor personale şi protejarea confidenţialitãţii în sectorul comunicaţiilor publice, modificatã prin Directiva 2009/136/CE ,
    luând în considerare faptul cã neadoptarea unor astfel de mãsuri a avut ca efect trimiterea de cãtre Comisia Europeanã a unui aviz motivat, cu posibilitatea ca ulterior sã se declanşeze deschiderea procedurii contencioase în faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, care s-ar putea finaliza în urmãtoarele luni şi ar duce la plata unei amenzi, singura modalitate de a pune capãt procedurilor de încãlcare a dreptului comunitar o reprezintã modificarea şi completarea, în regim de urgenţã, a Legii nr. 506/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Ţinând cont cã aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii extraordinare şi de urgenţã, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

     ARTICOL UNIC
    Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.101 din 25 noiembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 1, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Prevederile prezentei legi se aplicã prelucrãrii de date cu caracter personal legate de furnizarea de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului prin intermediul reţelelor publice de comunicaţii electronice, inclusiv al reţelelor publice de comunicaţii electronice care presupun dispozitive de colectare a datelor şi de identificare."

    2. La articolul 2 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "c) date de localizare - orice date prelucrate într-o reţea de comunicaţii electronice sau prin intermediul unui serviciu de comunicaţii electronice, care indicã poziţia geograficã a echipamentului terminal al utilizatorului unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului;"

    3. La articolul 2 alineatul (1), litera e) se abrogã.

    4. La articolul 2 alineatul (1), dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins:
    "h) încãlcare a securitãţii datelor cu caracter personal - încãlcarea securitãţii având ca rezultat distrugerea accidentalã sau ilicitã, pierderea, alterarea, divulgarea neautorizatã ori accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate în alt mod în legãturã cu furnizarea de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului."

    5. La articolul 2, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În cuprinsul prezentei legi sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile prevãzute la art. 3 lit. a), b), c) şi i) din Legea nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la art. 1 pct. 1 şi 8 din Legea nr. 365/2002 privind comerţul electronic, republicatã, şi la art. 4 alin. (1) pct. 3, 6, 8, 9, 10 şi 36 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice."

    6. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 3
    Securitatea prelucrãrii datelor cu caracter personal
    (1) Furnizorul unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a lua mãsuri tehnice şi organizatorice adecvate în vederea asigurãrii securitãţii prelucrãrii datelor cu caracter personal. Dacã este necesar, furnizorul serviciului de comunicaţii electronice destinate publicului va lua aceste mãsuri împreunã cu furnizorul reţelei publice de comunicaţii electronice.
    (2) Mãsurile adoptate potrivit alin. (1) trebuie sã asigure un nivel de securitate proporţional cu riscul existent, având în vedere posibilitãţile tehnice de ultimã orã şi costurile implementãrii acestor mãsuri.
    (3) Fãrã a aduce atingere prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, mãsurile adoptate potrivit alin. (1) trebuie sã respecte cel puţin urmãtoarele condiţii:
    a) sã garanteze cã datele cu caracter personal pot fi accesate numai de persoane autorizate, în scopurile autorizate de lege;
    b) sã protejeze datele cu caracter personal stocate sau transmise împotriva distrugerii accidentale ori ilicite, împotriva pierderii sau deteriorãrii accidentale şi împotriva stocãrii, prelucrãrii, accesãrii ori divulgãrii ilicite;
    c) sã asigure punerea în aplicare a politicii de securitate elaborate de furnizor în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.
    (4) Autoritatea Naţionalã de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal, denumitã în continuare ANSPDCP, poate audita mãsurile luate de furnizori în conformitate cu alin. (1) şi poate emite recomandãri cu privire la cele mai bune practici privind nivelul de securitate care trebuie atins de aceste mãsuri.
    (5) În cazul existenţei unui risc determinat de încãlcarea securitãţii datelor cu caracter personal, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a informa abonaţii cu privire la existenţa acestui risc, precum şi la posibilele consecinţe ce decurg. În cazul în care acest risc depãşeşte domeniul de aplicare a mãsurilor pe care le pot lua furnizorii, aceştia au obligaţia de a informa abonaţii despre remediile posibile, inclusiv prin indicarea costurilor implicate.
    (6) În cazul unei încãlcãri a securitãţii datelor cu caracter personal, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului vor notifica ANSPDCP, fãrã întârziere, la respectiva încãlcare.
    (7) Atunci când încãlcarea securitãţii datelor cu caracter personal ar putea aduce atingere datelor cu caracter personal sau vieţii private a unui abonat ori a unei alte persoane, furnizorul va notifica respectiva încãlcare, fãrã întârziere, abonatului sau persoanei în cauzã.
    (8) Notificarea prevãzutã la alin. (7) nu este necesarã dacã furnizorul a demonstrat ANSPDCP, într-un mod pe care aceasta îl considerã satisfãcãtor, cã a aplicat mãsuri tehnologice de protecţie adecvate şi cã respectivele mãsuri au fost aplicate datelor afectate de încãlcarea securitãţii. Astfel de mãsuri tehnologice de protecţie trebuie sã asigure faptul cã datele devin neinteligibile persoanelor care nu sunt autorizate sã le acceseze.
    (9) Fãrã a aduce atingere obligaţiei furnizorului de a notifica abonaţilor şi persoanelor în cauzã, în cazul în care furnizorul nu a notificat deja abonatului sau persoanei în cauzã încãlcarea securitãţii datelor cu caracter personal, ANSPDCP poate, dupã analizarea posibilelor efecte negative ale încãlcãrii, sã îi solicite sã facã acest lucru.
    (10) Notificarea prevãzutã la alin. (7) va cuprinde cel puţin o descriere a naturii încãlcãrii securitãţii datelor cu caracter personal şi punctele de contact ale furnizorului unde pot fi obţinute mai multe informaţii şi va recomanda mãsuri de atenuare a posibilelor efecte negative ale acestei încãlcãri. Notificarea prevãzutã la alin. (6) va conţine şi o descriere a consecinţelor încãlcãrii securitãţii datelor cu caracter personal, precum şi a mãsurilor propuse sau adoptate de furnizor în vederea remedierii acestora.
    (11) Sub rezerva oricãror mãsuri tehnice de punere în aplicare adoptate de Comisia Europeanã, ANSPDCP poate sã stabileascã circumstanţele în care furnizorii sunt obligaţi sã notifice încãlcãri ale securitãţii datelor cu caracter personal, formatul unei astfel de notificãri şi modalitãţile în care se va face notificarea.
    (12) Furnizorii au obligaţia de a pãstra o evidenţã a tuturor încãlcãrilor securitãţii datelor cu caracter personal, care trebuie sã cuprindã o descriere a situaţiei în care a avut loc încãlcarea, a efectelor acesteia şi a mãsurilor de remediere întreprinse, astfel încât ANSPDCP sã poatã verifica dacã au fost respectate obligaţiile ce incumbã furnizorilor potrivit prezentului articol. Evidenţa va include numai informaţiile necesare în acest scop."

    7. Dupã articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 3^1
    Proceduri de accesare
    Furnizorii au obligaţia de a stabili proceduri interne pentru a rãspunde solicitãrilor de accesare a datelor cu caracter personal ale utilizatorilor. La cerere, aceştia oferã ANSPDCP informaţii despre procedurile respective, numãrul de solicitãri primite, justificarea legalã invocatã în solicitare şi rãspunsul oferit solicitanţilor."

    8. La articolul 4, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(5) Stocarea de informaţii sau obţinerea accesului la informaţia stocatã în echipamentul terminal al unui abonat ori utilizator este permisã numai cu îndeplinirea în mod cumulativ a urmãtoarelor condiţii:
    a) abonatul sau utilizatorul în cauzã şi-a exprimat acordul;
    b) abonatului sau utilizatorului în cauzã i s-au furnizat, anterior exprimãrii acordului, în conformitate cu prevederile art. 12 din Legea nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, informaţii clare şi complete care:
    (i) sã fie expuse într-un limbaj uşor de înţeles şi sã fie uşor accesibile abonatului sau utilizatorului;
    (ii) sã includã menţiuni cu privire la scopul procesãrii informaţiilor stocate de abonat sau utilizator ori informaţiilor la care acesta are acces.
    În cazul în care furnizorul permite unor terţi stocarea sau accesul la informaţii stocate în echipamentul terminal al abonatului ori utilizatorului, informarea în concordanţã cu pct. (i) şi (ii) va include scopul general al procesãrii acestor informaţii de cãtre terţi şi modul în care abonatul sau utilizatorul poate folosi setãrile aplicaţiei de navigare pe internet ori alte tehnologii similare pentru a şterge informaţiile stocate sau pentru a refuza accesul terţilor la aceste informaţii."

    9. La articolul 4, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(5^1) Acordul prevãzut la alin. (5) lit. a) poate fi dat şi prin utilizarea setãrilor aplicaţiei de navigare pe internet sau a altor tehnologii similare prin intermediul cãrora se poate considera cã abonatul ori utilizatorul şi-a exprimat acordul."

    10. La articolul 4, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(6) Prevederile alin. (5) nu aduc atingere posibilitãţii de a efectua stocarea sau accesul tehnic la informaţia stocatã în urmãtoarele cazuri:
    a) atunci când aceste operaţiuni sunt realizate exclusiv în scopul efectuãrii transmisiei unei comunicãri printr-o reţea de comunicaţii electronice;
    b) atunci când aceste operaţiuni sunt strict necesare în vederea furnizãrii unui serviciu al societãţii informaţionale, solicitat în mod expres de cãtre abonat sau utilizator."

    11. La articolul 5, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(6) Prevederile alin. (1)-(3) şi (5) nu aduc atingere posibilitãţii autoritãţilor competente de a avea acces la datele de trafic, în condiţiile legii."

    12. La articolul 7, alineatul (6) se abrogã.

    13. La articolul 9, alineatul (4) se abrogã.

    14. La articolul 10, alineatul (2) se abrogã.

    15. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 11
    Registrele abonaţilor
    (1) Abonaţii serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului au dreptul, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de a le fi incluse datele cu caracter personal în toate registrele publice ale abonaţilor, în formã scrisã sau electronicã.
    (2) Persoanele care pun la dispoziţia publicului registre ale abonaţilor în formã scrisã sau electronicã ori care furnizeazã servicii de informaţii privind abonaţii au obligaţia de a informa abonaţii cu privire la scopul întocmirii acestor registre în care pot fi incluse datele lor cu caracter personal, precum şi cu privire la orice posibilitãţi ulterioare de utilizare a acestor date, bazate pe funcţii de cãutare integrate registrelor în formã electronicã. Informarea abonaţilor este gratuitã şi se realizeazã înainte ca aceştia sã fie incluşi în registrele respective.
    (3) Ulterior realizãrii informãrii prevãzute la alin. (2), furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului care atribuie numere de telefon abonaţilor au obligaţia de a le acorda acestora un termen de 45 de zile lucrãtoare în care se pot opune includerii datelor necesare identificãrii lor în toate registrele prevãzute la alin. (1). La expirarea celor 45 de zile lucrãtoare, în cazul în care abonaţii nu şi-au exprimat voinţa în sens contrar, datele necesare identificãrii lor sunt incluse.
    (4) Abonaţii ale cãror date cu caracter personal nu sunt disponibile furnizorilor prevãzuţi la alin. (3) pot solicita, în mod gratuit, includerea în toate registrele prevãzute la alin. (1).
    (5) Fãrã a aduce atingere prevederilor alin. (3) şi (4), persoanele prevãzute la alin. (2), precum şi persoanele care furnizeazã registrele şi serviciile prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a asigura abonaţilor, în mod gratuit şi fãrã întârziere, urmãtoarele posibilitãţi:
    a) de a decide dacã datele lor cu caracter personal, precum şi care dintre acestea vor fi sau nu incluse în aceste registre;
    b) de a verifica, rectifica sau elimina datele cu caracter personal incluse în aceste registre.
    (6) Registrele prevãzute la alin. (1) pot fi utilizate în alt scop, în afara simplei cãutãri a datelor de contact, pe baza numelui şi, dacã este necesar, a unui numãr limitat de alţi parametri, numai cu consimţãmântul expres prealabil al fiecãrui abonat care figureazã în aceste registre.
    (7) Prevederile prezentului articol se aplicã, în mod corespunzãtor, şi abonaţilor persoane juridice cu privire la datele care permit identificarea acestora.
    (8) Fãrã a aduce atingere prevederilor alin. (1)-(7), persoanele care furnizeazã registrele şi serviciile prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a pune la dispoziţia publicului informaţii clare, uşor accesibile şi gratuite privind scopul întocmirii registrelor pe care le gestioneazã, posibilitãţile de utilizare a datelor cu caracter personal pe care le deţin, bazate pe funcţii de cãutare integrate registrelor în formã electronicã, sau exercitarea de cãtre abonaţi a drepturilor prevãzute la alin. (5)."

    16. La articolul 12, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Este interzisã efectuarea de comunicãri comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare şi comunicare care nu necesitã intervenţia unui operator uman, prin fax ori prin poştã electronicã sau prin orice altã metodã care foloseşte serviciile de comunicaţii electronice destinate publicului, cu excepţia cazului în care abonatul sau utilizatorul vizat şi-a exprimat în prealabil consimţãmântul expres pentru a primi asemenea comunicãri.
    ..............................................
    (3) În toate cazurile este interzisã efectuarea prin poşta electronicã de comunicãri comerciale în care identitatea realã a persoanei în numele şi pe seama cãreia sunt fãcute este ascunsã, cu încãlcarea art. 5 din Legea nr. 365/2002, republicatã, sau în care nu se specificã o adresã valabilã la care destinatarul sã poatã transmite solicitarea sa referitoare la încetarea efectuãrii unor asemenea comunicãri ori în care sunt încurajaţi destinatarii sã viziteze pagini de internet care contravin art. 5 din Legea nr. 365/2002, republicatã."

    17. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 13
    Regim sancţionator
    (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
    a) neîndeplinirea obligaţiei prevãzute la art. 3 alin. (1), în condiţiile stabilite potrivit art. 3 alin. (2)-(4);
    b) neîndeplinirea obligaţiei de informare prevãzute la art. 3 alin. (5);
    c) neîndeplinirea obligaţiei de informare prevãzute la art. 3 alin. (6);
    d) neîndeplinirea obligaţiei de informare prevãzute la art. 3 alin. (7);
    e) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (10);
    f) nerespectarea mãsurilor stabilite de ANSPDCP potrivit prevederilor art. 3 alin. (11);
    g) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (12);
    h) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (2) referitoare la interdicţia interceptãrii şi supravegherii comunicãrilor şi datelor de trafic aferente;
    i) nerespectarea condiţiilor prevãzute la art. 4 alin. (5);
    j) nerespectarea prevederilor art. 5 referitoare la prelucrarea datelor de trafic;
    k) nerespectarea condiţiilor de emitere a facturilor, stabilite potrivit art. 6;
    l) încãlcarea obligaţiilor referitoare la disponibilitatea mijloacelor de ascundere a identitãţii sau de respingere a apelurilor, precum şi la informarea publicului, prevãzute la art. 7;
    m) nerespectarea prevederilor art. 8 referitoare la prelucrarea datelor de localizare, altele decât datele de trafic;
    n) nerespectarea prevederilor art. 9 referitoare la condiţiile în care se poate deroga de la prevederile art. 7 sau 8;
    o) încãlcarea obligaţiilor referitoare la posibilitatea de a bloca redirecţionarea automatã a apelurilor, prevãzute la art. 10;
    p) neîndeplinirea obligaţiilor referitoare la întocmirea registrelor abonaţilor, prevãzute la art. 11;
    q) nerespectarea prevederilor art. 12 referitoare la comunicãrile nesolicitate.
    (2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. a)-l), n), o) şi q) se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 lei la 100.000 lei, iar pentru societãţile comerciale cu o cifrã de afaceri de peste 5.000.000 lei, prin derogare de la dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu amendã în cuantum de pânã la 2% din cifra de afaceri.
    (3) Contravenţia prevãzutã la alin. (1) lit. p), precum şi contravenţia prevãzutã la alin. (1) lit. m), sãvârşite prin nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. b), se sancţioneazã cu amendã de la 30.000 lei la 100.000 lei, iar pentru societãţile comerciale cu o cifrã de afaceri de peste 5.000.000 lei, prin derogare de la dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile ulterioare, cu amendã în cuantum de pânã la 2% din cifra de afaceri.
    (4) Contravenţia prevãzutã la alin. (1) lit. k) se constatã de personalul de control împuternicit în acest scop al Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, iar sancţiunea se aplicã, prin rezoluţie scrisã, de cãtre preşedintele acestei instituţii.
    (5) Constatarea contravenţiilor prevãzute la alin. (1) lit. a)-j) şi l)-q) şi aplicarea sancţiunilor se fac de personalul împuternicit în acest scop al ANSPDCP.
    (6) În mãsura în care prin prezenta lege nu se prevede altfel, contravenţiilor prevãzute la alin. (1) li se aplicã prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (7) ANSPDCP poate aplica amenzi cominatorii pe zi de întârziere, în cuantum de pânã la 5.000 lei, stabilind totodatã şi data de la care acestea se calculeazã, pentru a determina furnizorii sã se supunã mãsurilor luate potrivit prevederilor art. 3 alin. (9).
    (8) Aplicarea amenzilor cominatorii pe zi de întârziere în condiţiile alin. (7) se face prin proces-verbal încheiat de personalul împuternicit în acest scop al ANSPDCP. Procesul-verbal va cuprinde menţiunea cu privire la obligativitatea achitãrii amenzii la instituţiile abilitate sã o încaseze, potrivit legislaţiei în vigoare, precum şi termenul de platã şi constituie titlu executoriu, fãrã vreo altã formalitate."


             PRIM-MINISTRU
        MIHAI-RÃZVAN UNGUREANU

                   Contrasemneazã:


                   ───────────────
              Ministrul comunicaţiilor
             şi societãţii informaţionale,
               Rãzvan Mustea-Şerban

          Preşedintele Autoritãţii Naţionale
          de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor
               cu Caracter Personal,
               Georgeta Basarabescu

          Ministrul afacerilor europene,
                 Leonard Orban


    Bucureşti, 24 aprilie 2012.
    Nr. 13.
                  _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016