Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 13 din 22 februarie 2006  privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, prin reorganizarea Agentiei SAPARD    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 13 din 22 februarie 2006 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, prin reorganizarea Agentiei SAPARD

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 27 februarie 2006

Având în vedere obligaţiile ce revin României ca urmare a angajamentelor asumate în cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeanã, este necesarã luarea tuturor mãsurilor privind construcţia instituţionalã pentru derularea fondurilor destinate finanţãrii politicii agricole comune.
Ţinând seama de necesitatea implementãrii prevederilor Regulamentului Consiliului European nr. 1.290/2005 privind finanţarea politicii agricole comune şi ale Regulamentului nr. 1.698/2005 privind sprijinul pentru dezvoltare ruralã finanţat prin Fondul European pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã (FEADR), precum şi a prevederilor-cadru ale legislaţiei comunitare privind managementul şi implementarea Fondului European pentru Pescuit (FEP), se impune crearea cadrului adecvat şi eficient pentru managementul şi implementarea tehnicã şi financiarã a fondurilor comunitare acordate României de la data aderãrii la Uniunea Europeanã prin intermediul acestor fonduri.
Având în vedere obligativitatea României de a desemna pentru fiecare program de dezvoltare ruralã o autoritate de platã acreditatã şi necesitatea absorbţiei fondurilor menţionate, se impun înfiinţarea şi stabilirea cadrului instituţional al Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, precum şi pregãtirea construcţiei instituţionale pentru gestionarea alocaţiilor financiare comunitare din cadrul FEADR şi FEP.
Având în vedere necesitatea respectãrii obligaţiilor ce revin României, rezultate din Acordul multianual de finanţare dintre Guvernul României şi Comisia Comunitãţilor Europene, semnat la Bruxelles la 2 februarie 2001, ratificat prin <>Legea nr. 316/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, denumitã în continuare Agenţia, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii alocate de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Ştirbei Vodã nr. 43, sectorul 1, prin reorganizarea Agenţiei SAPARD, care se desfiinţeazã.
(2) Scopul Agenţiei îl constituie implementarea tehnicã şi financiarã a Fondului European pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã şi a Fondului European pentru Pescuit, denumite în continuare FEADR şi FEP, dupã aderarea României la Uniunea Europeanã.
(3) Veniturile proprii se realizeazã din tarife pentru activitãţi de prestãri de servicii, aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 2
(1) Agenţia preia patrimoniul Agenţiei SAPARD, potrivit situaţiei financiare încheiate la data de 31 decembrie 2005.
(2) Agenţia preia atribuţiile ce decurg din funcţiile de implementare tehnicã şi financiarã ale Agenţiei SAPARD şi asigurã respectarea criteriilor de acreditare pe toatã perioada pentru care i-a fost conferit managementul asistenţei prin deciziile Comisiei Europene.
(3) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Agenţia se subrogã în drepturile şi obligaţiile ce decurg din actele juridice interne la care Agenţia SAPARD este parte şi din actele juridice internaţionale privind activitatea Agenţiei SAPARD, la care este parte statul român.
ART. 3
(1) În cadrul Agenţiei funcţioneazã Direcţia pentru coordonarea agenţiilor de plãţi, care are rolul de organism coordonator al agenţiilor de plãţi din fonduri europene pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi pescuit ce acţioneazã ca unic interlocutor cu Comisia Europeanã din partea României în ceea ce priveşte toate domeniile de responsabilitate legate de Fondul European de Garantare Agricolã (FEGA), FEADR şi FEP.
(2) Atribuţiile direcţiei prevãzute la alin. (1) sunt urmãtoarele:
a) transmiterea textelor actelor normative ale Comunitãţii şi a liniilor directoare cãtre agenţiile de plãţi şi acelor organisme responsabile cu implementarea şi promovarea aplicãrii lor în mod armonizat şi unitar;
b) comunicarea cãtre Comisia Europeanã a declaraţiilor de cheltuieli, ce acţioneazã ca cereri de platã, precum şi a estimãrilor solicitãrilor financiare cu referire la FEGA, FEADR şi FEP;
c) actualizarea declaraţiilor estimate ale cheltuielilor ce vor fi supuse examinãrii în timpul anului şi estimarea declaraţiilor cheltuielilor cu privire la anul financiar urmãtor;
d) pãstrarea şi punerea la dispoziţie autoritãţilor naţionale şi Comisiei Europene a unor înregistrãri complete pentru toate informaţiile contabile, necesare pentru scopuri statistice şi de control;
e) primirea informaţiilor solicitate de la agenţiile de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit.
ART. 4
(1) Agenţia are în structurã 8 centre regionale de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit, fãrã personalitate juridicã, care îşi au sediul în fiecare dintre regiunile de dezvoltare constituite în temeiul <>Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionalã în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Directorii centrelor regionale de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit se subordoneazã directorului general al Agenţiei.
(3) La nivelul fiecãrui judeţ se înfiinţeazã un oficiu judeţean de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit, fãrã personalitate juridicã, aflat în coordonarea centrului regional de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit, condus de un director adjunct.
ART. 5
(1) Agenţia are ca principalã atribuţie implementarea tehnicã, în condiţiile delegãrii de funcţii de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale prin Autoritatea de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã, implementarea financiarã a FEADR şi FEP în concordanţã cu strategia şi mãsurile stabilite în Planul naţional strategic pentru dezvoltare ruralã şi Programul naţional de dezvoltare ruralã pentru perioada 2007-2013, precum şi implementarea tehnicã şi financiarã a Programului SAPARD.
(2) În condiţiile delegãrii funcţiilor de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale prin Autoritatea de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã, principalele atribuţii pentru activitatea de implementare tehnicã ale Agenţiei sunt:
a) primirea cererilor de finanţare întocmite de potenţialii beneficiari ai proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR;
b) verificarea cererilor de finanţare, în vederea aprobãrii proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR, în raport cu criteriile de eligibilitate stabilite prin programe;
c) selectarea proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR, în conformitate cu prevederile programelor;
d) stabilirea obligaţiilor contractuale dintre Agenţie şi potenţialii beneficiari şi, totodatã, aprobarea începerii derulãrii proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR;
e) efectuarea verificãrilor pe teren a proiectelor care vor fi finanţate prin SAPARD şi FEADR, atât înainte, cât şi dupã aprobarea acestora;
f) întreprinderea unor acţiuni privind promovarea, comunicarea, informarea, controlul şi altele asemenea, care sã asigure buna derulare a proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR;
g) raportarea progresului mãsurilor care se implementeazã prin SAPARD şi FEADR cãtre organismele care asigurã managementul şi coordonarea finanţãrii programului.
(3) Principalele atribuţii de platã ale Agenţiei sunt:
a) verificarea cererilor de platã ale beneficiarilor proiectelor finanţate prin SAPARD, FEADR şi FEP;
b) verificarea pe teren a proiectelor finanţate prin SAPARD, FEADR şi FEP, pentru a stabili eligibilitatea plãţii;
c) autorizarea plãţii cãtre beneficiarii proiectelor finanţate prin SAPARD, FEADR şi FEP;
d) efectuarea plãţii cãtre beneficiarii proiectelor finanţate prin SAPARD, FEADR şi FEP;
e) înregistrarea angajamentelor de platã şi a plãţilor cãtre beneficiarii proiectelor finanţate prin SAPARD, FEADR şi FEP;
f) efectuarea de controale, ori de câte ori se considerã necesar, la beneficiarii proiectelor finanţate prin SAPARD, FEADR şi FEP, dupã efectuarea plãţii, pentru a stabili dacã eligibilitatea şi condiţiile acordãrii ajutorului financiar nerambursabil continuã sã fie respectate.
ART. 6
Agenţia exercitã funcţia de platã aferentã gestionãrii FEP şi, în condiţiile delegãrii în baza unui acord interinstituţional, şi funcţia de implementare aferentã gestionãrii acestui fond.
ART. 7
În funcţie de diversitatea şi complexitatea mãsurilor incluse în Programul naţional de dezvoltare ruralã pentru perioada 2007-2013, în concordanţã cu legislaţia comunitarã aplicabilã, Agenţia va putea delega atribuţii legate de plãţi unor terţe instituţii competente în baza unor acorduri interinstituţionale.
ART. 8
Agenţia are acces nemijlocit la baza de date comunã pentru derularea fondurilor europene pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi pescuit.
ART. 9
(1) Agenţia rãspunde pentru eficienţa, eficacitatea şi corectitudinea implementãrii funcţiilor delegate de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale prin Autoritatea de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã, prevãzute la art. 5 alin. (2) lit. a)-d), prin acord.
(2) Pentru verificarea implementãrii funcţiilor delegate, Agenţia asigurã accesul prin sistemul informatic la orice informaţie solicitatã de Autoritatea de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã privind primirea documentelor, verificarea conformitãţii şi eligibilitãţii documentelor, selecţia şi contractarea proiectelor.
(3) Agenţia acordã sprijinul necesar Autoritãţii de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã în vederea exercitãrii funcţiilor de control asupra modului de realizare a funcţiilor delegate.
ART. 10
(1) Conducerea Agenţiei este asiguratã de un director general numit prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, care angajeazã şi reprezintã Agenţia în relaţiile cu persoane fizice sau juridice, precum şi în faţa instanţelor judecãtoreşti.
(2) Structura organizatoricã, regulamentul de organizare şi funcţionare ale Agenţiei, atribuţiile directorului general al acesteia, precum şi localitãţile în care îşi desfãşoarã activitatea centrele regionale de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit şi oficiile judeţene de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Numãrul maxim de posturi prevãzut pentru Agenţie se stabileşte prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobate prin hotãrâre a Guvernului pentru instituţiile publice din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 11
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã Agenţia preia personalul fostei Agenţii SAPARD.
(2) Agenţia preia prin protocol, în termen de 20 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, un numãr de 386 de posturi, împreunã cu personalul, dotãrile şi fondurile aferente acestora, din cadrul direcţiilor judeţene pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, respectiv a municipiului Bucureşti, aferente serviciilor tehnice delegate pentru Programul SAPARD.
(3) Numãrul de posturi ce va fi preluat de la fiecare direcţie judeţeanã pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, respectiv a municipiului Bucureşti, se stabileşte prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(4) Posturile preluate conform alin. (2) se transformã în funcţii specifice de naturã contractualã.
(5) Personalul care ocupã posturile prevãzute la alin. (2) se preia în cadrul Agenţiei şi se încadreazã pe posturile transformate conform prevederilor alin. (4).
(6) Personalul prevãzut la alin. (1) şi (5) se preia fãrã examen sau concurs.
(7) Persoanele care refuzã sã fie încadrate conform alin. (5) au dreptul sã solicite înscrierea în Corpul de rezervã al funcţionarilor publici, conform prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi beneficiazã de protecţie socialã conform legii.
(8) Personalul preluat potrivit alin. (5) îşi va desfãşura activitatea în actualele locaţii din cadrul direcţiilor judeţene pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã.
ART. 12
(1) Agenţia utilizeazã pentru aparatul propriu 6 autoturisme pentru transport de persoane şi un microbuz, consumul maxim de carburanţi pentru un autovehicul fiind de 600 l/lunã. Un autoturism de transport de persoane va fi utilizat de Direcţia de coordonare a agenţiilor de plãţi.
(2) Cele 8 centre regionale de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit utilizeazã câte un autoturism pentru transport de persoane şi câte douã autoturisme pentru activitãţile specifice, cu un consum maxim de carburanţi pentru un autovehicul de 600 l/lunã.
(3) Cele 42 de oficii judeţene de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit utilizeazã câte un autoturism de transport de persoane şi câte douã autoturisme pentru activitãţile specifice, cu un consum maxim de carburanţi pentru un autovehicul de 600 l/lunã.
(4) Autovehiculele prevãzute la alin. (1)-(3) se achiziţioneazã în limita prevederilor bugetare aprobate anual cu aceastã destinaţie.
(5) Cheltuielile privind consumul de carburanţi se suportã din prevederile bugetare aprobate anual cu aceastã destinaţie.
ART. 13
(1) Salarizarea personalului Agenţiei se face potrivit anexei nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 14/2003 pentru modificarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 142/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei SAPARD pentru implementarea tehnicã şi financiarã a Instrumentului special de preaderare pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 240/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Categoriile de personal şi nivelul cotei de majorare a salariului de bazã se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în funcţie de complexitatea muncii, confidenţialitatea, imparţialitatea şi stabilitatea în instituţie.
ART. 14
(1) Agenţia, precum şi organismul coordonator al agenţiilor de plãţi îşi vor desfãşura activitatea în baza manualelor de proceduri şi a instrucţiunilor de lucru acreditate, aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de verificare, evaluare şi control al proiectelor, atât înainte, cât şi dupã aprobarea plãţilor acestora, Agenţia are dreptul sã solicite şi sã obţinã gratuit informaţii de la ministere, de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale şi de la alte instituţii publice.
ART. 15
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã şi ale actelor normative subsecvente nu modificã criteriile de acreditare pentru implementarea tehnicã şi financiarã a Programului SAPARD, pânã la finalizarea acestuia.
ART. 16
(1) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã în structura bugetului de stat şi a bugetului Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale pe anul 2006.
(2) Se autorizeazã Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sã introducã modificãrile corespunzãtoare în anexele la bugetul propriu pe anul 2006.
ART. 17
Punctul II subpunctul 1 din anexa nr. 2 "Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 din 14 martie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit".
ART. 18
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, se abrogã:
a) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 142/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei SAPARD pentru implementarea tehnicã şi financiarã a Instrumentului special de preaderare pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 471 din 28 septembrie 2000, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 309/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia dispoziţiilor privind drepturile dobândite de personalul Agenţiei SAPARD potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 14/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 240/2003 ;
b) <>art. 10 lit. e) din Legea nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul şi acvacultura, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627 din 2 septembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii, pãdurilor
şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul finanţelor publice,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 22 februarie 2006.
Nr. 13.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016