Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Luând în considerare actualul context internaţional, principalele caracteristici ale politicii bugetare în perioada urmãtoare vor fi subordonate obiectivelor de susţinere a creşterii economice, de reducere a inflaţiei şi de atingere a unui deficit bugetar la un nivel corelat cu obiectivele macroeconomice.
Pentru pãstrarea echilibrelor bugetare sunt necesare unele mãsuri menite sã reducã volumul cheltuielilor bugetare la un nivel care sã permitã respectarea angajamentelor interne şi internaţionale asumate de Guvernul României, inclusiv prin limitarea cheltuielilor cu indexarea semestrialã a tichetului de masã şi a tichetului de creşã.
Ţinând cont de faptul cã activitãţile Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului au aplicabilitate la nivelul întregului teritoriu, iar cadrul normativ actual nu înregistreazã prevederi specifice necesare adoptãrii unor programe de dezvoltare şi de promovare a turismului, este necesarã crearea unui cadru specific pentru adoptarea unor programe multianuale de marketing şi promovare turisticã, precum şi a unor programe multianuale destinate dezvoltãrii destinaţiilor, formelor şi produselor turistice, aprobate la nivel naţional, pe baza cãrora se pot stabili ulterior limitele în care se vor derula activitãţile proiectelor finanţate în cadrul axei prioritare "Dezvoltarea durabilã şi promovarea turismului" a Programului operaţional regional 2007-2013.
Ţinând seama de faptul cã neadoptarea unei mãsuri imediate ar conduce la imposibilitatea raportãrii activitãţilor derulate în proiectele finanţate în cadrul axei prioritare "Dezvoltarea durabilã şi promovarea turismului" a Programului operaţional regional 2007-2013 la activitãţi specifice aprobate şi derulate în conformitate cu legislaţia naţionalã, fapt care ar diminua posibilitatea de a considera cheltuielile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din fonduri comunitare ca fiind eligibile şi de a le rambursa beneficiarilor români, cu impact asupra gradului de utilizare a fondurilor postaderare,
având în vedere faptul cã neadoptarea programului multianual de marketing şi promovare turisticã, precum şi a programului multianual care prevede dezvoltarea destinaţiilor, formelor şi produselor turistice ar duce la imposibilitatea continuãrii şi finalizãrii investiţiilor în infrastructura turisticã deja demarate, referitoare la dezvoltarea domeniului schiabil, la dezvoltarea staţiunilor turistice, la îndeplinirea obligaţiilor referitoare la organizarea competiţiei în cadrul Festivalului Olimpic al Tineretului European (F.O.T.E.) - ediţia de iarnã 2013,
întrucât neadoptarea de mãsuri imediate prin ordonanţã de urgenţã ar menţine situaţia de fapt ce constã în absenţa cadrului legislativ naţional necesar continuãrii şi finalizãrii investiţiilor în domeniul turismului, cadru legislativ la care se poate realiza raportarea în implementarea programelor cu finanţare europeanã, realizarea temeiului specific necesar adoptãrii unor programe de marketing şi promovare turisticã, precum şi a unor programe destinate dezvoltãrii destinaţiilor, formelor şi produselor turistice este imperios necesarã.
Pe baza solicitãrilor primite din partea unitãţilor administrativ-teritoriale ca urmare a numãrului mare de cereri de locuinţe pentru închiriere, s-a considerat oportunã dezvoltarea fondului de locuinţe aparţinând domeniului public al statului.
Ţinând seama de numãrul mare de solicitãri din partea tinerilor pentru obţinerea unei locuinţe şi având în vedere cã sumele alocate în vederea derulãrii în continuare a programului sunt insuficiente, se impune reglementarea în regim de urgenţã a unor mãsuri care sã accelereze şi sã dezvolte construcţia de locuinţe, având în vedere şi faptul cã prin adoptarea prezentului act normativ se vor realiza susţinerea creşterii economice şi contracararea efectelor negative pe care criza internaţionalã actualã le are asupra domeniului locuirii în România, iar neadoptarea în regim de urgenţã a acestor mãsuri imediate ar avea consecinţe negative în ceea ce priveşte dezvoltarea construcţiei de locuinţe, în contextul economic actual.
Având în vedere Decizia nr. 1.470 din 8 noiembrie 2011 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 320^1 din Codul de procedurã penalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2011, şi Decizia nr. 1.483 din 8 noiembrie 2011 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 320^1 alin. 1 din Codul de procedurã penalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2011, prin care Curtea Constituţionalã a declarat neconstituţionale prevederile art. 320^1 din Codul de procedurã penalã, care reglementeazã judecata în cazul recunoaşterii vinovãţiei, text introdus prin art. XVIII pct. 43 din Legea nr. 202/2010 privind unele mãsuri pentru accelerarea soluţionãrii proceselor,
ţinând cont de necesitatea limitãrii de îndatã a efectului juridic imediat al deciziilor mai sus menţionate, şi anume suspendarea de drept a dispoziţiilor art. 320^1 din Codul de procedurã penalã,
ţinând seama de necesitatea evitãrii unei perioade de vid legislativ şi creãrii unei practici judecãtoreşti neunitare,
având în vedere cã odatã cu deciziile Curţii Constituţionale, în lipsa unei intervenţii legislative, se poate crea o practicã judecãtoreascã neunitarã, deoarece instanţele nu mai au temei de respingere a cererii de recunoaştere a vinovãţiei, putând pronunţa soluţii diferite,
aceste aspecte putând conduce atât la creşterea duratei de soluţionare, cât şi la sporirea costurilor de soluţionare a cauzelor penale, pânã la momentul la care se va promova, şi, respectiv, soluţiona un recurs în interesul legii, ca o consecinţã directã a creãrii practicii neunitare,
este necesarã intervenţia legislativã, justificatã dintr-o perspectivã multiplã: punerea în acord a dispoziţiilor art. 320^1 din Codul de procedurã penalã cu deciziile Curţii Constituţionale, evitarea creãrii unui vid legislativ, a creşterii duratei de soluţionare, precum şi a costurilor implicate de practica neunitarã în materia procesualã penalã.
Având în vedere necesitatea stabilirii unor prevederi suplimentare în vederea optimizãrii fluxurilor financiare din cadrul programelor operaţionale finanţate din instrumente structurale şi asigurarea capacitãţii de absorbţie a acestor fonduri,
luând în considerare prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 , publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 210 din 31 iulie 2006,
ţinând seama de necesitatea asigurãrii unui ritm constant de plãţi şi rambursãri pentru implementarea Proiectului "Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics" (prima infrastructurã paneuropeanã de cercetare din România), al cãrui beneficiar este Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizicã şi Inginerie Nuclearã "Horia Hulubei" - IFIN-HH, aflat în coordonarea Agenţiei Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã,
ţinând cont de obligaţia restituirii cãtre Comisia Europeanã a sumelor reprezentând cheltuieli finanţate din fonduri ex-ISPA în cadrul unor proiecte transferate, cu acordul Comisiei Europene, pentru a fi finanţate din instrumente structurale în cadrul Programului operaţional sectorial "Transport" şi Programului operaţional sectorial "Mediu",
având în vedere necesitatea recuperãrii cheltuielilor efectuate din fonduri alocate de la bugetul de stat, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, aprobatã prin Legea nr. 187/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul proiectelor transferate, cu acordul Comisiei Europene, pentru a fi finanţate din instrumente structurale în cadrul Programului operaţional sectorial "Mediu",
în considerarea faptului cã toate aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie o situaţie de urgenţã şi extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
CAP. I
Modificarea şi completarea unor acte normative
ART. I
Alineatul (2) al articolului 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 13 iulie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Valoarea nominalã a unui tichet de masã, prevãzutã la alin. (1), poate fi indexatã semestrial cu indicele preţurilor de consum, înregistrat la mãrfurile alimentare, comunicat de Institutul Naţional de Statisticã."
ART. II
Alineatul (2) al articolului 7 din Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou şi a tichetelor de creşã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 23 mai 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Valoarea sumei lunare acordate sub formã de tichete de creşã, prevãzutã la alin. (1), poate fi indexatã semestrial cu indicele inflaţiei comunicat de Institutul Naţional de Statisticã."
ART. III
Articolul 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de turism în România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 26 august 1998, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 755/2001, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului elaboreazã Strategia de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung, Programul multianual de marketing şi promovare turisticã şi Programul multianual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice.
(2) Strategia şi programele prevãzute la alin. (1) se finanţeazã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."
ART. IV
Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 740 din 21 octombrie 2011, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) promovarea şi dezvoltarea la nivel sectorial şi naţional a unor programe privind construcţia de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, construcţia de locuinţe sociale şi de necesitate, construcţia şi/sau reabilitarea locuinţelor distruse ori grav avariate, situate în zonele afectate de calamitãţi naturale, construcţia de locuinţe cu chirie prin atragerea capitalului privat, inclusiv prin concesiune de lucrãri publice, în condiţiile legii, construcţia altor locuinţe proprietate publicã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi intervenţii la construcţii existente, în aplicarea mãsurilor stabilite prin programe guvernamentale. Programele guvernamentale şi sursele de finanţare ale acestora se aprobã de Guvern, la propunerea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului;".
2. La articolul 2 alineatul (1), dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera g), cu urmãtorul cuprins:
"g) administrarea şi exploatarea locuinţelor realizate în cadrul programului privind construcţia de locuinţe cu chirie prin atragerea capitalului privat; exploatarea acestor locuinţe poate fi realizatã de cãtre A.N.L. şi prin operatori economici, inclusiv potrivit contractelor de concesiune de lucrãri publice, încheiate în condiţiile legii; contractele de concesiune de lucrãri publice pot cuprinde şi clauze privind colectarea chiriilor, gestionarea bunurilor materiale şi a fondurilor bãneşti, efectuarea formalitãţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea locuinţelor, precum şi alte clauze necesare exploatãrii locuinţelor astfel realizate."
3. La articolul 2, alineatele (3) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Promovarea şi derularea investiţiilor în cadrul programului privind construcţia de locuinţe cu chirie prin atragerea capitalului privat, prevãzut la alin. (1) lit. c), inclusiv administrarea, exploatarea, criteriile de repartizare, precum şi repartizarea acestor locuinţe se prevãd în actul normativ de aprobare a programului.
.........................................................
(7) A.N.L. colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru identificarea unor terenuri şi/sau construcţii aflate în diverse stadii de execuţie ori finalizare şi neexploatate, care pot fi incluse în programele prevãzute la alin. (1) lit. c), cu obligaţia acestora de a realiza, pe cheltuialã proprie, evaluarea terenurilor şi/sau a construcţiilor nefinalizate aflate în diverse stadii de execuţie."
4. La articolul 2, dupã alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (7^1), cu urmãtorul cuprins:
"(7^1) Pentru construcţiile nefinalizate aflate în diverse stadii de execuţie, prevãzute la alin. (7), este obligatorie efectuarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, pe cheltuialã proprie, a unei expertize tehnice şi energetice, dupã caz, de cãtre experţi tehnici şi auditori energetici autorizaţi conform legii."
5. La articolul 3, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Terenurile destinate construirii de locuinţe prin A.N.L. pot fi proprietate publicã ori privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi proprietate privatã a persoanelor fizice ori juridice. Terenurile proprietate publicã ori privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale se preiau de A.N.L. în folosinţã gratuitã, în condiţiile legii, pe perioada realizãrii investiţiilor, iar terenurile destinate construcţiei de locuinţe cu chirie prin atragerea capitalului privat se preiau de A.N.L. în folosinţã gratuitã pe toatã durata de existenţã a construcţiei."
6. La articolul 7, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) A.N.L. va stabili anual programe de investiţii publice în construcţia de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, construcţia de locuinţe sociale şi de necesitate, construcţia şi/sau reabilitarea locuinţelor distruse ori grav avariate, situate în zonele afectate de calamitãţi naturale, construcţia de locuinţe cu chirie prin atragerea capitalului privat, construcţia altor locuinţe proprietate publicã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi intervenţii la construcţii existente, pe baza proiectelor de investiţii aprobate în bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în colaborare cu organele administraţiei publice locale şi centrale interesate, pe terenurile destinate amplasãrii acestor locuinţe potrivit legii."
7. La articolul 7, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
"(7) Sumele încasate din chirii conform prevederilor art. 16 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se vor distribui astfel: 50% din cuantum se constituie venit la bugetul de stat, 30% din cuantum revine investitorului privat şi 20% din cuantum revine A.N.L."
8. La articolul 8, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Locuinţele pentru tineri destinate închirierii, inclusiv cele construite şi destinate în mod exclusiv închirierii tinerilor specialişti din învãţãmânt sau sãnãtate, realizate în condiţiile prezentei legi, fac obiectul proprietãţii private a statului. Locuinţele pentru tineri destinate închirierii sunt administrate, în conformitate cu prevederile legale în materie aflate în vigoare, de autoritãţile administraţiei publice locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale în care acestea sunt amplasate, iar cele destinate în mod exclusiv închirierii tinerilor specialişti din învãţãmânt sau sãnãtate sunt administrate de autoritãţile administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului, respectiv din domeniul sãnãtãţii ori sunt în administrarea unor unitãţi aflate în subordinea sau sub coordonarea acestor autoritãţi, potrivit legii. Locuinţele realizate în cadrul programului privind construcţia de locuinţe cu chirie prin atragerea capitalului privat fac obiectul proprietãţii publice a statului. Pentru celelalte locuinţe care se realizeazã prin programele de investiţii prevãzute la art. 7 alin. (6) regimul juridic şi modul de repartizare sunt prevãzute de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
9. La articolul 8 alineatul (4), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) prin recalcularea chiriei, pentru titularii de contract care au împlinit vârsta de 35 de ani. Chiria va acoperi cheltuielile de administrare, întreţinere şi reparaţii, impozitele pe clãdiri şi pe teren, precum şi recuperarea investiţiei, în funcţie de durata normatã stabilitã potrivit prevederilor legale, precum şi un profit supus negocierii între pãrţi."
ART. V
Alineatele 4 şi 8 ale art. 320^1 din Codul de procedurã penalã, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 din 30 aprilie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Instanţa de judecatã soluţioneazã latura penalã atunci când din probele administrate în cursul urmãririi penale rezultã cã fapta existã, constituie infracţiune şi a fost sãvârşitã de inculpat.
.......................................................
Instanţa respinge cererea atunci când constatã cã probele administrate în cursul urmãririi penale nu sunt suficiente pentru a stabili cã fapta existã, constituie infracţiune şi a fost sãvârşitã de inculpat. În acest caz instanţa continuã judecarea cauzei potrivit procedurii de drept comun."
ART. VI
Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din 17 iunie 2009, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 362/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1. - (1) În termen de maximum 45 de zile lucrãtoare de la data depunerii de cãtre beneficiar la autoritatea de management sau la organismul intermediar, dupã caz, a cererii de rambursare întocmite conform contractului/deciziei/ordinului de finanţare, autoritatea de management notificã beneficiarul privind plata aferentã cheltuielilor autorizate din cererea de rambursare.
(2) Pentru depunerea de cãtre beneficiar a unor documente adiţionale sau clarificãri solicitate de autoritatea de management sau de organismul intermediar, termenul prevãzut la alin. (1) poate fi întrerupt de maximum douã ori pentru perioade de pânã la 5 zile lucrãtoare.
(3) Nedepunerea de cãtre beneficiar a documentelor sau clarificãrilor solicitate, în termenul prevãzut la alin. (2), atrage respingerea, parţialã sau totalã, dupã caz, a cererii de rambursare."
2. La articolul 5, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) În bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului se cuprind integral, cu respectarea prevederilor art. 12 şi a prevederilor legislaţiei naţionale şi comunitare privind ajutorul de stat, sumele necesare finanţãrii valorii totale a Proiectului paneuropean de cercetare «Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI-NP)», al cãrui beneficiar este Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizicã şi Inginerie Nuclearã «Horia Hulubei» - IFIN-HH."
3. Dupã articolul 7 se introduc douã noi articole, articolele 7^1 şi 7^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 7^1. - Prin excepţie de la prevederile art. 7, pentru proiectele ex-ISPA transferate integral sau parţial în cadrul Programului operaţional sectorial «Transport» şi Programului operaţional sectorial «Mediu», recuperarea cheltuielilor efectuate din fonduri ex-ISPA se realizeazã cu sume din instrumente structurale cuvenite a fi rambursate beneficiarilor acestor proiecte, prin Autoritatea de management/Autoritatea de certificare şi platã, dupã autorizarea cheltuielilor de cãtre autoritãţile de management, conform prevederilor legale comunitare şi naţionale.
Art. 7^2. - Prin excepţie de la prevederile art. 7, pentru componentele proiectului ex-ISPA 2005/RO/16/P/PE/002 - Reabilitarea şi îmbunãtãţirea sistemelor de alimentare cu apã şi canalizare în oraşele Deva şi Hunedoara, transferate în cadrul Programului operaţional sectorial «Mediu», recuperarea cheltuielilor efectuate din fonduri alocate conform prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, aprobatã prin Legea nr. 187/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã cu sume din instrumente structurale cuvenite a fi rambursate beneficiarului acestui proiect, prin Autoritatea de management, dupã autorizarea cheltuielilor de cãtre aceasta, conform prevederilor legale comunitare şi naţionale."
4. La articolul 17, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Procentul, termenele şi condiţiile de acordare şi recuperare a prefinanţãrii se stabilesc în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
5. În tot cuprinsul ordonanţei de urgenţã, sintagma "prevãzuţi la art. 5 alin. (1)-(3)" se înlocuieşte cu sintagma "prevãzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) şi (3^1)".
ART. VII
(1) Pânã la data de 29 februarie 2012, Guvernul va aproba prin hotãrâre normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 362/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã.
(2) La data intrãrii în vigoare a hotãrârii guvernului menţionate la alin. (1) se abrogã prevederile art. 26 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din 17 iunie 2009, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 362/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
CAP. II
Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. VIII
Cu privire la art. IV, contractele de construcţii de locuinţe prin atragerea capitalului privat, inclusiv prin concesiune de lucrãri, vor putea fi semnate numai dupã obţinerea unei opinii a EUROSTAT prin care se precizeazã cã cheltuielile partenerului privat nu afecteazã deficitul bugetar.
ART. IX
Cu privire la art. IV, sub sancţiunea nulitãţii absolute, nu pot fi semnate sau derulate contracte de concesiune de lucrãri în cazul în care autoritatea publicã îşi asumã riscuri care conduc la clasificarea proiectului în cheltuieli publice, potrivit normelor legale în vigoare.
ART. X
Cu privire la art. IV, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se vor actualiza Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin Hotãrârea guvernului nr. 962/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. XI
Cu privire la art. V, în cauzele aflate în curs de judecatã în care cercetarea judecãtoreascã în primã instanţã începuse anterior intrãrii în vigoare a Legii nr. 202/2010 privind unele mãsuri pentru accelerarea soluţionãrii proceselor, dispoziţiile art. 320^1 din Codul de procedurã penalã se aplicã în mod corespunzãtor la primul termen cu procedurã completã imediat urmãtor intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei,
Cãtãlin Marian Predoiu
Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Sulfina Barbu
Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
Ministrul administraţiei şi internelor,
Constantin-Traian Igaş
Bucureşti, 22 decembrie 2011.
Nr. 121.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: