Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010  privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010
    În scopul asigurãrii protecţiei mediului prin realizarea unor programe şi proiecte menite sã asigure îmbunãtãţirea calitãţii aerului, precum şi respectarea obligaţiilor României privind atingerea ţintelor naţionale de reducere a emisiilor de gaze cu efect de serã, aşa cum acestea decurg din pachetul legislativ energie - schimbãri climatice,
    având în vedere faptul cã de la 1 ianuarie 2011 intrã în vigoare norma Euro 5 pentru înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a vehiculelor noi, conform art. 10 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor,
    ţinând cont de faptul cã orice întârziere a punerii în aplicare a prevederilor regulamentului sus-menţionat faţã de termenul prevãzut, respectiv 1 ianuarie 2011, poate aduce prejudicii importante, prin declanşarea procedurii de infringement de cãtre Comisia Europeanã împotriva României,
    luând în considerare obiectivul Guvernului de a avea un parc naţional auto cu o performanţã de mediu mai ridicatã şi, în consecinţã, o mai bunã calitate a aerului, fapt compatibil cu obiectivele şi normele de drept europene, prin încurajarea achiziţiei de autoturisme electrice, cele cu propulsie hibridã şi cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante,
    având în vedere necesitatea intensificãrii aplicãrii principiului "poluatorul plãteşte" în scopul atingerii obiectivelor de mediu stabilite la nivelul Uniunii Europene,
    în considerarea faptului cã aceste elemente constituie situaţii extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã şi vizeazã totodatã interesul public,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. I
    <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 3 alineatul (2), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "d) autovehiculele definite conform RNTR2 destinate serviciilor de ambulanţã şi medicinã, autovehiculele speciale echipate corespunzãtor pentru acordarea ajutorului de urgenţã, precum şi autovehiculele speciale destinate serviciilor de descarcerare şi stingere a incendiilor;".
    2. La articolul 3, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(6) În categoria autovehiculelor prevãzute la alin. (2) lit. d) se încadreazã numai acele autovehicule dotate cu echipamente speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanţã, medicinã sau stingere a incendiilor care sunt înscrise în evidenţa staţiilor de ambulanţã, a serviciilor mobile de urgenţã şi de reanimare, precum şi a inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã. În aceeaşi categorie intrã şi autovehiculele dotate cu echipamente speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanţã, medicinã sau pentru stingerea incendiilor, deţinute de operatorii economici."
    3. La articolul 4, dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera c), cu urmãtorul cuprins:
    "c) la reintroducerea în parcul naţional a unui autoturism, în cazul în care, la momentul scoaterii sale din parcul naţional, i s-a restituit ultimului proprietar valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu prevederile art. 8."
    4. La articolul 5, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Pentru stabilirea taxei, persoana fizicã sau persoana juridicã, denumite în continuare contribuabil, care intenţioneazã sã efectueze înmatricularea autovehiculului va depune documentele din care rezultã dovada dobândirii autovehiculului, precum şi elementele de calcul al taxei, prevãzute în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
    5. La articolul 6, punctele 1 şi 2 ale literei a) a alineatului (1), litera c) şi alineatul (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "1. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeazã pe baza emisiilor de dioxid de carbon [CO(2)] şi a taxei specifice exprimate în euro/1 gram CO(2), prevãzute în anexa nr. 1, şi a normei de poluare şi a taxei specifice exprimate în euro/1 cmc, prevãzute în anexa nr. 2, şi a cotei de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4, dupã formula:
    Suma de platã = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%,
    unde:
    A = valoarea combinatã a emisiilor de CO(2), exprimatã în grame/km;
    B = taxa specificã, exprimatã în euro/1 gram CO(2), prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 1;
    C = cilindree (capacitatea cilindricã);
    D = taxa specificã pe cilindree, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 2;
    E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4;
    2. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 6 taxa se va determina pe baza formulei prevãzute la pct. 1, odatã cu intrarea în vigoare a normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a vehiculelor noi, conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor;
    ......................................................................................
    c) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã şi pentru autovehiculele din categoria M1 cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu deţin omologare europeanã de tip.
    ......................................................................................
    (2) Norma de poluare Euro şi valoarea emisiei de CO(2), la care se face referire la alin. (1), sunt cele menţionate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în cartea de identitate a vehiculului, în conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã. Pentru autovehiculele care nu deţin omologare europeanã de tip a întregului vehicul, aceste elemente se determinã în conformitate cu reglementãrile în vigoare."
    6. Anexele nr. 1-3 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezenta ordonanţã de urgenţã.
    ART. II
    (1) Pentru autovehiculele achiziţionate în vederea înmatriculãrii în România înainte de data de 31 decembrie 2010 şi care nu au fost înmatriculate în România pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se aplicã nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule prevãzut în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vigoare pânã la data de 1 ianuarie 2011.
    (2) Prin autovehicule achiziţionate în vederea înmatriculãrii în România înainte de data de 31 decembrie 2010 şi care nu au fost înmatriculate în România pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, în sensul prevederilor alin. (1), se înţelege:
    a) autovehiculele pentru care a fost lansatã comanda fermã anterior datei de 31 decembrie 2010 şi pentru care se face dovada plãţii integrale sau a unui avans;
    b) autovehiculele ce au fost introduse în ţarã şi pentru care se face dovada cu carnet de TIR/CMR/CIM şi/sau dovada radierii din ţara de provenienţã, documente emise înainte de 31 decembrie 2010;
    c) autovehiculele pentru care s-a eliberat dovada de înmatriculare provizorie de cãtre autoritãţile din ţara de provenienţã a autovehiculului, emisã înainte de 31 decembrie 2010.
    (3) Pentru a beneficia de prevederile alin. (1), persoana fizicã sau juridicã pe numele cãreia urmeazã a se înmatricula autovehiculul trebuie sã fi efectuat achiziţia acestuia în vederea înmatriculãrii şi prezintã autoritãţii fiscale competente pentru calculul taxei pe poluare, în vederea luãrii în evidenţã, pânã la data de 31 ianuarie 2011, o cerere însoţitã de unul dintre documentele prevãzute la alin. (2) lit. a) sau b), iar în situaţia prevãzutã la alin. (2) lit. c) documentul va fi însoţit şi de declaraţia pe propria rãspundere, în formã autenticã, din care sã reiasã cã autovehiculul a fost achiziţionat anterior datei de 31 decembrie 2010 în vederea înmatriculãrii în România şi nu a fost înmatriculat în România pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (4) În vederea calculãrii cuantumului taxei datorate potrivit alin. (1), cererea şi documentele prevãzute la alin. (3), înregistrate la autoritatea fiscalã competentã, se completeazã, în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, cu documentele prevãzute la <>art. 3 alin. (2) din anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 686/2008 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.
    (5) Termenele prevãzute la alin. (3) şi (4) sunt termene de decãdere.
    ART. III
    În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Mediului şi Pãdurilor împreunã cu Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii vor modifica în mod corespunzãtor normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 686/2008.
    ART. IV
    Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2011.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                        Ministrul mediului şi pãdurilor,
                                 Laszlo Borbely

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                 Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

                              Ministrul sãnãtãţii,
                                  Cseke Attila

            Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
                                   Ion Ariton

                 Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
                                 Bogdan Mãnoiu

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu


    Bucureşti, 23 decembrie 2010.
    Nr. 118.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008)


        Nivelul taxei specifice în funcţie de emisia de dioxid de carbon



┌───────────────────────────┬──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Norma de poluare*1) │Emisia de dioxid de carbon│Nivelul taxei specifice│
│ sau tipul autovehiculului │ - grame CO(2)/km - │ - euro/1 gram CO(2)- │
│ din categoria M1 │ │ │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Hibride, electrice │ - │ 0 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Euro 6 │ - │ 0 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Euro 5, Euro 4, Euro 3 │ </= 120 │ 0 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 121-150 │ 0,5 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 151-180 │ 1,0 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 181-210 │ 2,0 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 211-240 │ 4,0 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 241-270 │ 6,0 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ >/= 271 │ 8,0 │
└───────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────────────────┘


-----------
    *1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
    - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 şi Euro 6;
    - directivele 98/69/CE şi 2002/80/CE pentru Euro 3 şi Euro 4.


    ANEXA 2
    (Anexa nr. 2 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008)


             Nivelul taxei specifice în funcţie de norma de poluare



┌───────────────────────────┬──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Norma de poluare*1) │ Cilindree │Nivelul taxei specifice│
│ sau tipul autovehiculului │ Capacitatea cilindricã │ - euro/1 cmc - │
│ din categoria M1 │ - cmc - │ │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Hibride, electrice │ │ 0 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Euro 6 │ │ *2) │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Euro 5 │ </= 1.200 │ 0,065 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 0,13 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 0,195 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 0,26 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 0,325 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 0,39 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Euro 4 │ </= 1.200 │ 0,60 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 0,9 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 1,20 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 2,40 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 3,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 3,60 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Euro 3 │ </= 1.200 │ 1,50 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 3,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 4,50 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 6,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 7,50 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 9,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Euro 2 │ </= 1.200 │ 3,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 6,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 9,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 12,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 15,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 18,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Euro 1 │ </= 1.200 │ 6,60 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 13,20 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 19,80 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 26,40 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 33,00 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 39,60 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ Non-Euro │ </= 1.200 │ 15,80 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 31,70 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 47,50 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 63,40 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 79,10 │
├───────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 95,10 │
└───────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────────────────┘


-------
    *1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
    - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 şi Euro 6;
    - Directiva 98/69/CE şi Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 şi Euro 4;
    - directivele 94/12/CE şi 96/69/CE pentru Euro 2;
    - directivele 91/441/CEE şi 93/59/CEE pentru Euro 1.
    *2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina odatã cu intrarea în vigoare a Normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a vehiculelor noi conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor.


    ANEXA 3
    (Anexa nr. 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008)

                         Nivelul taxei specifice pentru
              autovehiculele din categoriile N1, N2, N3, M2 şi M3



┌─────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│Norma de poluare a autovehiculului*1)│ Nivelul taxei specifice │
│ │ - euro/1 cmc - │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ Euro 6/VI*2) │ 0 │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ Euro 5/V │ 0,05 │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ Euro 4/IV │ 0,25 │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ Euro 3/III │ 0,5 │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ Euro 2/II │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ Euro 1/I │ 4 │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤
│ Non-Euro │ 9 │
└─────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘


-------
    *1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
    - directivele 1999/96/CE şi 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
    - directivele 91/542/CEE şi 96/1/CE pentru Euro II;
    - D irectiva 91/542/CEE pentru Euro I.
    *2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina odatã cu intrarea în vigoare a normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a vehiculelor noi conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor.

                                      ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016