Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 115 din 23 decembrie 2009
privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 919 din 29 decembrie 2009
Având în vedere <>Hotãrârea Parlamentului nr. 39/2009 pentru acordarea încrederii Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 907 din 23 decembrie 2009,
luând în considerare necesitatea stabilirii mãsurilor care sã permitã desfãşurarea, în cel mai scurt timp, în noul cadru organizatoric, a activitãţii Guvernului, ministerelor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţiilor publice şi structurilor din cadrul administraţiei publice centrale,
deoarece, în caz contrar, nu se pot asigura punerea în aplicare a Programului de guvernare acceptat de Parlament şi îndeplinirea principalului rol al Guvernului de a realiza politica internã şi externã a ţãrii şi de a exercita conducerea generalã a administraţiei publice, cu repercusiuni directe asupra cetãţenilor,
ţinând cont de recesiunea economicã severã care pune în pericol stabilitatea economicã a României şi pentru asigurarea respectãrii angajamentelor asumate de Guvernul României cu ocazia negocierilor acordurilor de împrumut cu organismele financiare în ceea ce priveşte nivelul deficitului bugetului general consolidat, pentru anul 2010,
elemente care vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare,
în temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã ,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 1
Se înfiinţeazã Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri prin reorganizarea Ministerului Economiei şi prin preluarea activitãţilor de comerţ, întreprinderi mici şi mijlocii şi mediu de afaceri şi a structurilor specializate în aceste domenii de la Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, care se desfiinţeazã.
ART. 2
Se înfiinţeazã Ministerul Mediului şi Pãdurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin preluarea activitãţii privind pãdurile şi a structurilor specializate în acest domeniu de la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 3
Se înfiinţeazã Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului prin reorganizarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei şi prin preluarea activitãţii şi structurilor specializate în domeniul turismului de la Ministerul Turismului, care se desfiinţeazã.
ART. 4
Se înfiinţeazã Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional prin reorganizarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
ART. 5
Se înfiinţeazã Ministerul Justiţiei prin reorganizarea Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti.
ART. 6
Se înfiinţeazã Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului prin reorganizarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii şi prin preluarea activitãţii privind tineretul şi sportul şi a structurilor specializate în aceste domenii de la Ministerul Tineretului şi Sportului, care se desfiinţeazã.
ART. 7
Se înfiinţeazã Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale prin reorganizarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 8
(1) Se înfiinţeazã Departamentul pentru Românii de Pretutindeni - DRP, ca structurã cu personalitate juridicã, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în coordonarea primului-ministru, prin preluarea activitãţii, posturilor şi personalului Departamentului pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Departamentul pentru Românii de Pretutindeni - DRP elaboreazã şi aplicã politica în domeniul relaţiilor cu românii de pretutindeni, în conformitate cu obiectivele majore privind românii de pretutindeni şi cu programul de guvernare.
ART. 9
(1) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, ministerele nou-înfiinţate, prevãzute la art. 1-7, vor supune Guvernului spre adoptare proiectele de acte normative pentru reglementarea mãsurilor privind organizarea şi funcţionarea lor.
(2) Organizarea şi funcţionarea entitãţii prevãzute la art. 8 se aprobã prin hotãrâre a Guvernului în termenul prevãzut la alin. (1).
(3) Pânã la data adoptãrii reglementãrilor prevãzute la alin. (1), în realizarea mãsurilor şi obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare pe perioada 2009-2012, activitatea ministerelor nou-înfiinţate este supusã dispoziţiilor cuprinse în actele normative privind organizarea şi funcţionarea ministerelor care se reorganizeazã potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 10
Unitãţile care funcţioneazã în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea ministerelor desfiinţate sau ale cãror structuri ori activitãţi au fost preluate potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã trec, în mod corespunzãtor, în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea ministerelor nou-înfiinţate.
ART. 11
Ministerele nou-înfiinţate preiau, în mod corespunzãtor, toate drepturile şi obligaţiile instituţiei desfiinţate ori ale structurii sau activitãţii din domeniile preluate, inclusiv personalul şi bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea sau, dupã caz, în proprietatea acestora, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerialã, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 2/2001 pentru aprobarea structurii şi conţinutului protocolului de predare-primire întocmit de membrii Guvernului şi de conducãtorii celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice la expirarea mandatului.
ART. 12
(1) Efectuarea modificãrilor în execuţia bugetului de stat pe anul 2010, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, se va face de cãtre ordonatorii principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-preluare şi a precizãrilor Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Protocoalele de predare-preluare se încheie în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi cuprind prevederile bugetare, execuţia bugetarã pânã la data preluãrii, structurile de personal preluate, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii prevãzute la art. 11.
(3) Pânã la aprobarea legii bugetului de stat pe anul 2010, finanţarea ministerelor reorganizate conform prezentei ordonanţe de urgenţã se asigurã în cadrul unei limite lunare de cheltuieli ce nu poate depãşi de regulã 1/12 din prevederile bugetare ale anului 2009 aferente activitãţii reorganizate.
(4) Încadrarea în limita de cheltuieli stabilitã conform alin. (3) este în responsabilitatea ordonatorilor principali de credite.
(5) Pânã la introducerea modificãrilor prevãzute la alin. (1) în bugetul de stat şi în bugetele ordonatorilor principali de credite, finanţarea acestora se asigurã din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(6) Deschiderea creditelor bugetare se efectueazã din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi se aprobã de ordonatorii principali de credite ai ministerelor înfiinţate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(7) Personalul instituţiilor ale cãror structuri sau activitãţi sunt preluate, respectiv al instituţiilor care se reorganizeazã, se comaseazã ori îşi înceteazã activitatea, va fi încadrat în cadrul instituţiilor care preiau activitatea acestora, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.
ART. 13
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 99/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1 alineatul (1), literele c), d) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"c) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structurã cu personalitate juridicã, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusã de un şef de departament, cu rang de ministru, numit prin decizie a primului-ministru, care are calitatea de ordonator terţiar de credite, ajutat de unul sau mai mulţi secretari de stat; ministrul pentru relaţia cu Parlamentul participã la şedinţele Guvernului;
d) Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, structurã fãrã personalitate juridicã, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusã de viceprim-ministru, care nu are calitatea de ordonator de credite; viceprim-ministrul este ajutat în activitatea sa de unul sau mai mulţi consilieri de stat şi secretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru, la propunerea viceprim-ministrului;
..........................................................................
f) Corpul de control al primului-ministru, structurã fãrã personalitate juridicã, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului şi condusã de un secretar de stat."
2. La articolul 1 alineatul (1), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera d^1), cu urmãtorul cuprins:
"d^1) Departamentul pentru Lupta Antifraudã - DLAF, structurã fãrã personalitate juridicã, în subordinea primului-ministru, condusã de un secretar de stat, ajutat de unul sau mai mulţi subsecretari de stat, şi finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;".
3. La articolul 1 alineatul (1), dupã litera g) se introduc douã noi litere, literele g^1) şi g^2), cu urmãtorul cuprins:
"g^1) Secretariatul de Stat pentru Culte, structurã cu personalitate juridicã, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului şi condusã de un secretar de stat;
g^2) Departamentul pentru Românii de Pretutindeni - DRP, structurã cu personalitate juridicã, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului şi condusã de un secretar de stat;".
4. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Primul-ministru, printr-un consilier de stat, coordoneazã activitatea urmãtoarelor entitãţi:
a) Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
b) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
c) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
d) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;
e) Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
f) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
g) Agenţia Naţionalã Anti-Doping, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
h) Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Viceprim-ministrul coordoneazã:
a) Departamentul pentru Afaceri Europene;
b) Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei;
c) Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor."
ART. 14
(1) În cadrul Secretariatului General al Guvernului şi în directa subordonare a secretarului general al Guvernului se organizeazã şi funcţioneazã compartimentul de control având ca atribuţii verificarea activitãţii economico-financiare şi de resurse umane în cadrul direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului, precum şi al structurilor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã şi în raport cu activitatea Regiei Autonome "Administrarea Patrimoniului Protocolului de Stat", faţã de care Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege pentru ministerul de resort.
(3) În vederea organizãrii compartimentului prevãzut la alin. (1) numãrul de posturi aprobat pentru Secretariatul General al Guvernului se majoreazã cu 5 posturi.
ART. 15
Numãrul maxim de posturi al aparatului de lucru al Guvernului se majoreazã cu numãrul de posturi necesare reîncadrãrii dispuse prin titluri executorii.
ART. 16
(1) Actele normative în care sunt prevãzute ministerele, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice, care se desfiinţeazã, se reorganizeazã ori îşi schimbã raporturile de subordonare sau de coordonare, dupã caz, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, se modificã în mod corespunzãtor.
(2) În cuprinsul actelor normative în vigoare, urmãtoarele denumiri se înlocuiesc în mod corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, dupã cum urmeazã:
a) "Ministerul Economiei" cu "Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri";
b) "Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri" cu "Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri";
c) "Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale" cu "Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale" şi cu "Ministerul Mediului şi Pãdurilor", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea legatã de componenta pãduri;
d) "Ministerul Mediului" cu "Ministerul Mediului şi Pãdurilor";
e) "Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei" cu "Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului";
f) "Ministerul Turismului" cu "Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului";
g) "Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional" cu "Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional" şi cu "Secretariatul de Stat pentru Culte", în cazul prevederilor legale care reglementeazã componenta culte;
h) "Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti" cu "Ministerul Justiţiei";
i) "Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii" cu "Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului";
j) "Ministerul Tineretului şi Sportului" cu "Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului".
ART. 17
<>Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.096 din 24 noiembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Personalul de specialitate care are şi îndeplineşte efectiv atribuţii în cadrul structurilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României prin instrumentele de preaderare PHARE, ISPA şi SAPARD, prin instrumente financiare provizorii Facilitatea de tranziţie, Facilitatea Schengen, prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene, prin Fondul European pentru Garantare în Agriculturã, Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã, Fondul European pentru Pescuit, prin fondurile structurale şi de coeziune, Mecanismul Financiar al Spaţiului Economic European şi Contribuţia financiarã elveţianã pentru coeziunea Uniunii Europene este constituit din personal contractual sau, dupã caz, funcţionari publici."
2. La articolul 1, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Prin hotãrâre a Guvernului, iniţiatã de Secretariatul General al Guvernului, se vor stabili structurile care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare, acordate prin Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene, numãrul şi structura posturilor, criteriile de încadrare a personalului pe funcţii specifice şi procentul ce urmeazã a fi acordat personalului potrivit art. 1 şi 2, în funcţie de rezultatele activitãţii proprii, corespunzãtor atribuţiilor din fişa postului."
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 23 decembrie 2009.
Nr. 115.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: