Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 110 din 14 iulie 2005  privind vanzarea spatiilor proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, cu destinatia de cabinete medicale, precum si a spatiilor in care se desfasoara activitati conexe actului medical    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 110 din 14 iulie 2005 privind vanzarea spatiilor proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, cu destinatia de cabinete medicale, precum si a spatiilor in care se desfasoara activitati conexe actului medical

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 654 din 22 iulie 2005

Urgenţa adoptãrii prezentului act normativ rezultã din necesitatea finalizãrii procesului de reformã a asistenţei medicale ambulatorii, condiţie esenţialã în alocarea eficientã a resurselor şi reducerea costurilor asistenţei medicale acordate în spitale şi diminuarea deficitului bugetar al sistemului sanitar, situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã.
Întrucât privatizarea asistenţei medicale ambulatorii are drept componentã intrinsecã deţinerea în proprietate a spaţiilor în care se desfãşoarã aceastã activitate, având în vedere cã nu a fost creat cadrul legal în acest sens,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã stabileşte cadrul juridic pentru vânzarea spaţiilor proprietate privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale în care, la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, funcţioneazã unitãţi medicale înfiinţate şi organizate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicatã, cu completãrile ulterioare, precum şi a spaţiilor în care se desfãşoarã activitãţi conexe actului medical, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberã practicã pentru serviciile publice conexe actului medical, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 598/2001 .
(2) Vânzarea spaţiilor având destinaţia prevãzutã de prezenta ordonanţã de urgenţã se realizeazã prin negociere directã sau, dupã caz, prin licitaţie publicã cu strigare, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, prin spaţii medicale se înţelege spaţiile în care se desfãşoarã efectiv activitate medicalã şi cota indivizã corespunzãtoare din spaţiul comun.
(4) Prevederile alin. (1) nu se aplicã spaţiilor medicale ale ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
ART. 2
(1) Dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenţã sunt aplicabile şi spaţiilor medicale situate în imobilele aflate în zona de protecţie a unui monument istoric. Vânzarea acestor spaţii se poate face numai cu avizul conform al Ministerului Culturii şi Cultelor, respectiv al Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice.
(2) Pânã la adoptarea unei legi speciale privind regimul juridic al imobilelor care au aparţinut cultelor religioase sau comunitãţilor minoritãţilor naţionale, preluate de stat sau de alte persoane juridice, este interzisã înstrãinarea spaţiilor medicale situate în imobilele în cauzã ori schimbarea destinaţiei acestora.
(3) Spaţiile medicale situate în imobile reglementate de <>Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 22 decembrie 1989, republicatã, pot fi vândute dupã definitivarea situaţiei juridice a acestora, potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 3
(1) Au dreptul de a cumpãra spaţiile ce fac obiectul prezentei ordonanţe de urgenţã medicii, medicii dentişti, biologii, biochimiştii, fizicienii, tehnicienii dentari şi celelalte persoane fizice cu drept de liberã practicã care desfãşoarã activitãţi conexe actului medical, persoanele care desfãşoarã activitãţi conexe actului medical şi care deţin în mod legal spaţiul respectiv, precum şi persoanele juridice care, deţinând în mod legal spaţiul, au ca unic obiect de activitate furnizarea serviciilor medicale.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1), care doresc cumpãrarea spaţiului în care au organizat cabinetul medical, vor depune o solicitare scrisã de cumpãrare la sediul vânzãtorului, în termen de 45 de zile de la publicarea/afişarea listelor aprobate potrivit art. 4.
(3) Spaţiile medicale concesionate în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 884/2004 privind concesionarea unor spaţii cu destinaţia de cabinete medicale, pentru care concesionarii nu şi-au exprimat intenţia de cumpãrare în termenul prevãzut la alin. (2), vor fi folosite în continuare de aceştia pânã la expirarea duratei pentru care s-a încheiat contractul de concesiune.

CAP. II
Reguli privind vânzarea spaţiilor medicale prin negociere directã
ART. 4
În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, consiliile judeţene sau consiliile locale, dupã caz, aprobã prin hotãrâre lista spaţiilor din proprietatea privatã a acestora ori din proprietatea privatã a statului şi care se aflã în administrarea lor, care urmeazã sã fie vândute potrivit dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã. Listele astfel aprobate vor fi afişate la sediul consiliului local/judeţean şi publicate pe site-ul instituţiei, dupã caz.
ART. 5
(1) Prefecţii vor veghea ca hotãrârea prevãzutã la art. 4 sã cuprindã toate spaţiile medicale care cad sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţã. În acest scop hotãrârile consiliilor locale şi ale consiliilor judeţene vor fi comunicate prefecţilor în termen de cel mult 10 zile de la adoptare şi vor fi afişate la sediul primãriei, respectiv al consiliului judeţean. Prefectul va cere completarea sau modificarea listei, dacã este cazul, iar în situaţia în care se refuzã solicitarea prefectului, acesta se va putea adresa instanţei de contencios administrativ.
(2) În cazul municipiului Bucureşti, lista spaţiilor supuse vânzãrii se aprobã pe sectoare de cãtre consiliile locale ale sectoarelor, respectiv de cãtre Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru spaţiile aflate în proprietatea ori administrarea acestuia. Prevederile alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 6
(1) În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, în fiecare comunã, oraş, municipiu, sector al municipiului Bucureşti sau judeţ în care existã spaţii ce cad sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţã se constituie o comisie pentru vânzarea spaţiilor medicale, denumitã în continuare comisie.
(2) Comisia se constituie prin dispoziţie a primarului, respectiv a preşedintelui consiliului judeţean, şi va fi formatã din urmãtorii membri:
a) 2 reprezentanţi ai consiliului local sau, dupã caz, ai consiliului judeţean în a cãrui proprietate, respectiv administrare, se aflã spaţiul medical;
b) un reprezentant al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant al organizaţiilor profesionale corespunzãtoare;
d) un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, desemnat de directorul general.
(3) În cazul imposibilitãţii membrilor titulari de a participa la lucrãrile comisiei, aceştia vor fi înlocuiţi de membrii supleanţi stabiliţi prin decizie a primarului, respectiv a preşedintelui consiliului judeţean.
(4) În termen de 15 zile de la data primirii solicitãrii din partea consiliilor locale, respectiv a consiliilor judeţene, instituţiile prevãzute la alin. (2) au obligaţia de a-şi desemna reprezentanţii şi/sau, dupã caz, înlocuitorii acestora.
(5) Membrii comisiei îşi desemneazã un preşedinte. Secretariatul comisiei este asigurat prin grija secretarului unitãţii administrativ-teritoriale, respectiv al sectorului municipiului Bucureşti.
(6) Membrii comisiei nu pot fi acţionari, asociaţi, administratori sau cenzori la o persoanã juridicã, respectiv nu pot fi soţ/soţie, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv ai persoanei fizice care a solicitat cumpãrarea spaţiului medical. În caz de incompatibilitate, în termen de 5 zile comisia se completeazã cu alţi membri din rândul supleanţilor.
(7) Pentru activitatea depusã în cadrul comisiei membrii acesteia au dreptul la o indemnizaţie ale cãrei cuantum şi condiţii de acordare se stabilesc prin hotãrâre a consiliului local sau judeţean, cu avizul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene ori a municipiului Bucureşti, şi se achitã din fondurile realizate din vânzarea spaţiilor medicale.
ART. 7
(1) Comisia are urmãtoarele atribuţii:
a) desemneazã la prima şedinţã preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul comisiei;
b) ţine evidenţa spaţiilor care cad sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţã;
c) aprobã preţul minim de vânzare al spaţiilor medicale, care nu poate fi mai mic decât preţul stabilit în baza raportului de evaluare;
d) aprobã vânzarea spaţiilor medicale în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã;
e) în cazul vânzãrii prin negociere directã, negociazã preţul de vânzare cu cumpãrãtorul, pornind de la preţul din raportul de evaluare;
f) organizeazã licitaţia publicã cu strigare, dacã este cazul.
(2) Hotãrârile comisiei se iau cu majoritatea voturilor membrilor acesteia.
(3) Raportul de evaluare se întocmeşte de cãtre un evaluator care va fi selectat de comisie prin licitaţie publicã.
ART. 8
Preţul de vânzare al spaţiului medical se stabileşte prin negociere directã între cumpãrãtor şi comisie, pornindu-se de la preţul de vânzare din raportul de evaluare, raport care va evidenţia şi valoarea investiţiilor efectuate de cãtre solicitant pe bazã de acte justificative. Valoarea investiţiilor efectuate se poate deduce numai dacã acestea au fost realizate cu acordul proprietarului, al deţinãtorului dreptului de administrare sau în baza contractului de concesiune, dupã caz, valoare ce nu poate depãşi jumãtate din preţul stabilit în raportul de evaluare.
ART. 9
(1) La finalizarea procedurii de vânzare a fiecãrui spaţiu, comisia încheie un proces-verbal cuprinzând datele cu privire la desfãşurarea procedurii de vânzare şi preţul obţinut pentru spaţiul vândut.
(2) Procesul-verbal se depune la sediul vânzãtorului, prin grija secretarului comisiei.
(3) Refuzul de a încheia procesul-verbal sau încheierea acestuia prin nerespectarea dispoziţiilor legale poate fi contestatã la secţia de contencios administrativ a tribunalului de cãtre partea interesatã.
ART. 10
Contractul de vânzare-cumpãrare a spaţiului medical se încheie în termen de maximum 15 zile de la data încheierii procedurii de soluţionare a contestaţiilor, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã, şi se semneazã, din partea vânzãtorului, de preşedintele consiliului judeţean ori de primar, dupã caz.
ART. 11
(1) Preţul de vânzare al spaţiilor se va plãti de cumpãrãtor la încheierea contractului sau, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, în rate.
(2) Spaţiile dobândite în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã nu pot fi înstrãinate, închiriate sau folosite de cumpãrãtor pentru alte activitãţi decât în scopul desfãşurãrii activitãţii medicale şi activitãţilor conexe actului medical.
(3) Anual, o comisie formatã din 2 reprezentanţi ai vânzãtorului şi un reprezentant al colegiului medicilor din unitatea administrativ-teritorialã respectivã verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (2).
ART. 12
(1) În cazul în care un cumpãrãtor, persoanã fizicã sau juridicã, se aflã în situaţia de a cumpãra, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, douã sau mai multe spaţii medicale situate în aceeaşi comunã, oraş sau municipiu ori în unitãţi administrativ-teritoriale diferite, comisia poate aproba vânzarea doar pentru unul dintre spaţii, la alegerea cumpãrãtorului.
(2) În acest scop cumpãrãtorul va semna o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã nu a mai depus o altã cerere de cumpãrare.
ART. 13
(1) Vânzarea spaţiilor medicale se poate face cu plata în rate cãtre cumpãrãtorii prevãzuţi la art. 3 în urmãtoarele condiţii:
a) avans de 25% din preţul de vânzare;
b) rate lunare eşalonate pe un termen de pânã la 5 ani, cu posibilitatea cumpãrãtorului de a obţine acordarea unui termen de graţie de pânã la un an;
c) perceperea unei dobânzi anuale de 10%.
(2) Pentru vânzarea în rate, comisia va solicita cumpãrãtorului constituirea unei ipoteci pe spaţiul şi terenul care fac obiectul vânzãrii, în condiţiile legii.
(3) În cazul în care cumpãrãtorul nu plãteşte la scadenţã douã rate succesive, contractul de vânzare-cumpã rare se considerã rezolvit de drept, fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã altã formalitate.
ART. 14
(1) Terenul aferent spaţiului medical se vinde o datã cu acesta, dacã este clarificatã situaţia sa juridicã şi dacã sunt îndeplinite condiţiile legale. Preţul de vânzare al terenului aferent se determinã potrivit art. 8.
(2) Terenul a cãrui situaţie juridicã se clarificã dupã data vânzãrii spaţiului medical, cu excepţia celor care sunt proprietate publicã a statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale, va fi vândut cumpãrãtorului spaţiului, la cererea acestuia, prin negociere directã, la preţul stabilit conform art. 8.
(3) Persoanele fizice sau juridice strãine care îndeplinesc condiţiile art. 3 alin. (1) pot cumpãra terenurile aferente spaţiului medical numai în condiţiile rezultate din aderarea României la Uniunea Europeanã şi din alte tratate internaţionale la care România este parte, pe bazã de reciprocitate, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 15
Cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea procedurilor de vânzare a spaţiului medical, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare, sunt suportate de vânzãtor din bugetul propriu, iar în cazul încheierii contractului de vânzare-cumpãrare, cheltuielile se deduc din încasãrile obţinute.
ART. 16
Sumele obţinute din vânzarea spaţiilor medicale în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã se fac venit la bugetul de stat în cotã de 10%, diferenţa fiind viratã la bugetele locale respective, într-un cont special, şi utilizatã pentru realizarea unor proiecte de interes public, aprobate de consiliile judeţene sau de consiliile locale vânzãtoare.
ART. 17
(1) În situaţia existenţei mai multor furnizori de servicii medicale care deţin împreunã un spaţiu medical ce urmeazã sã fie vândut, dacã unul dintre aceştia şi-a exprimat intenţia de cumpãrare potrivit art. 3 alin. (2), comisia va solicita în scris de la fiecare codeţinãtor exprimarea intenţiei de cumpãrare sau nu a spaţiului, care trebuie sã fie comunicatã în termen de 5 zile lucrãtoare.
(2) În cazul în care nu toţi codeţinãtorii spaţiului medical doresc cumpãrarea, însã cel puţin unul a solicitat ferm cumpãrarea, vânzarea se va face exclusiv cãtre solicitant pentru întreg spaţiul deţinut în comun.
(3) În situaţia în care doar unul dintre codeţinãtorii spaţiului îl cumpãrã, raporturile dintre cumpãrãtor şi ceilalţi codeţinãtori se stabilesc potrivit convenţiei dintre aceştia.
(4) În situaţia în care mai mulţi codeţinãtori solicitã cumpãrarea spaţiului medical, respectivul spaţiu se va vinde acestora.
ART. 18
Comisia comunicã solicitantului decizia sa de admitere sau de respingere a cererii, în termen de 30 de zile de la data primirii cererii.

CAP. III
Vânzarea spaţiilor medicale prin licitaţie publicã cu strigare
ART. 19
Spaţiile nevândute prin negociere directã se vând prin licitaţie publicã cu strigare persoanelor prevãzute la art. 3 alin. (1).
ART. 20
(1) Comisia va face public anunţul de vânzare a spaţiilor prevãzute în lista aprobatã potrivit art. 4, în termen de 15 zile de la aprobarea acesteia.
(2) Anunţul de vânzare va cuprinde:
a) denumirea şi sediul vânzãtorului, precum şi datele de identificare a spaţiului supus vânzãrii;
b) locul, data şi ora începerii licitaţiei;
c) numele, prenumele şi numãrul de telefon ale persoanei desemnate sã dea relaţii suplimentare;
d) documentele necesare pentru participarea la licitaţie;
e) garanţia de participare la licitaţie, constituitã potrivit legii; garanţia de participare la licitaţie nu poate fi mai micã decât suma cheltuielilor ocazionate de organizarea şi desfãşurarea procedurilor de vânzare a spaţiului medical, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare;
f) taxa de participare la licitaţie.
(3) Sunt considerate documente necesare pentru participarea la licitaţie:
A. pentru persoane juridice:
a) copii de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiţionale relevante şi de pe certificatul de înregistrare fiscalã;
b) scrisoare de bonitate financiarã, eliberatã de o bancã comercialã românã;
c) dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscalã, eliberat de organul fiscal competent;
d) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice, din care sã rezulte cã aceasta nu se aflã în reorganizare judiciarã sau faliment;
B. pentru furnizorii de servicii medicale persoane fizice:
a) copie de pe actul de identitate;
b) copie de pe autorizaţia de funcţionare eliberatã de autoritatea competentã sau de pe actul legal de constituire, dupã caz;
c) copie de pe certificatul de atestare fiscalã eliberat de organul fiscal competent.
(4) Anunţul de vânzare se publicã în unul sau mai multe cotidiene locale şi naţionale de largã circulaţie şi se afişeazã la sediul vânzãtorului, cu cel mult 30 de zile, dar nu mai puţin de 15 zile înainte de data ţinerii licitaţiei.
ART. 21
(1) Licitaţia are loc la data stabilitã în anunţul de vânzare şi este valabilã dacã s-au prezentat cel puţin 3 ofertanţi.
(2) Preţul minim de pornire este cel stabilit de comisia de evaluare.
(3) În cazul în care nu se oferã preţul minim de vânzare, licitaţia va fi reluatã dupã publicarea unui nou anunţ de vânzare, în termen de 5 zile de la desfãşurarea primei licitaţii, dar nu mai puţin de 7 zile înainte de data ţinerii celei de-a doua licitaţii.
(4) A doua licitaţie este valabilã dacã s-au prezentat cel puţin 2 ofertanţi. Dacã aceştia oferã un preţ care nu este mai mic de 50% din preţul minim de vânzare, comisia poate solicita participanţilor formularea de oferte de cumpãrare cu preţul în rate.
(5) Preţul de vânzare nu poate scãdea sub 50% din preţul minim de vânzare nici în cazul vânzãrii în rate.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. 22
(1) În cazul spaţiilor medicale trecute în proprietatea statului în condiţiile <>art. 2 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicatã, procedurile de vânzare sunt suspendate de drept pânã la data încheierii procedurilor de restituire, prevãzute de aceeaşi lege.
(2) Contractele de vânzare-cumpãrare încheiate cu încãlcarea prevederilor alin. (1) sunt nule.
ART. 23
Preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii vor comunica lunar Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Ministerului Sãnãtãţii, prin intermediul prefectului, stadiul procesului de vânzare a spaţiilor medicale, proprietate privatã a statului, aflate în administrarea lor.
ART. 24
Spaţiile medicale cumpãrate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã nu pot fi folosite decât pentru activitãţi medicale şi/sau pentru activitãţi conexe actului medical.
ART. 25
(1) La înstrãinarea prin vânzare a spaţiilor şi a terenurilor dobândite în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã poate fi exercitat dreptul de preempţiune.
(2) Dreptul de preempţiune la înstrãinare a imobilelor prevãzute la alin. (1) revine coproprietarilor, dacã este cazul, şi apoi proprietarilor vecini.
(3) Titularii dreptului de preempţiune sunt obligaţi sã se pronunţe asupra exercitãrii acestuia în termen de 30 de zile de la data primirii comunicãrii.
(4) Dupã împlinirea acestui termen, dreptul de preempţiune pentru coproprietari sau proprietarii vecini se considerã stins.
ART. 26
Actul de înstrãinare încheiat cu încãlcarea dreptului de preempţiune prevãzut la art. 25 este nul.
ART. 27
(1) Spaţiile medicale şi terenurile aferente în care funcţioneazã unitãţi medicale înfiinţate şi organizate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 , republicatã, cu completãrile ulterioare, şi <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 598/2001 , care aparţin domeniului public al statului, trec în domeniul privat al statului şi în administrarea consiliilor judeţene, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale, dupã caz, prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Inventarierea spaţiilor prevãzute la alin. (1) se face conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 28
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã orice dispoziţie contrarã se abrogã.
ART. 29
Încãlcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã, administrativã, civilã sau penalã.
ART. 30
Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Cintezã

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 110.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016