Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prejudiciile importante aduse interesului public prin perpetuarea şi amplificarea blocajelor în activitatea economicã ce se desfãşoarã pe internet, prin nivelul foarte ridicat al infracţionalitãţii informatice şi proliferarea mesajelor comerciale nesolicitate (de tip SPAM), ceea ce conduce la prejudicierea intereselor economice ale consumatorilor şi operatorilor economici din România şi din strãinãtate, precum şi la afectarea imaginii externe a României,
luând în considerare necesitatea concentrãrii gestionãrii resurselor limitate din domeniul comunicaţiilor electronice şi tehnologiei informaţiei, în scopul creãrii unei abordãri unitare şi a realizãrii condiţiilor pentru implementarea eficientã a politicilor din domeniu, activitate ce poate fi realizatã numai prin intermediul unui unic administrator al acestora,
reţinându-se noile tendinţe comunitare în domeniul comunicaţiilor electronice şi tehnologiei informaţiei ce reclamã necesitatea creãrii şi consolidãrii unei abordãri unitare a tuturor componentelor din acest segment de economie,
situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Autoritatea Naţionalã pentru Comunicaţii, denumitã în continuare ANC, instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii, prin reorganizarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, care se desfiinţeazã, şi prin reorganizarea prin divizare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informaticã - I.C.I. Bucureşti, aflat în coordonarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei.
(2) ANC are sediul central în municipiul Bucureşti, precum şi structuri teritoriale necesare desfãşurãrii obiectului sãu de activitate.
ART. 2
(1) ANC se organizeazã şi funcţioneazã sub coordonarea primului-ministru.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli al ANC se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 3
ANC are ca rol fundamental punerea în aplicare a politicii naţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale.
ART. 4
(1) În vederea realizãrii rolului sãu, ANC îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de punere în aplicare a politicii şi strategiei sectoriale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale;
b) de administrare şi de gestionare a resurselor, prin care planificã, alocã, urmãreşte şi evalueazã utilizarea acestora pentru punerea în aplicare a politicilor în domeniu;
c) de alocare a resurselor de numerotaţie şi a resurselor tehnice, prin elaborarea Planului naţional de numerotaţie şi a altor planuri în acest sens;
d) de gestionare la nivel naţional a resurselor de numerotaţie şi a frecvenţelor radio din benzile alocate pentru utilizare neguvernamentalã, în vederea utilizãrii raţionale şi eficiente a acestora;
e) de administrare şi coordonare la nivel naţional a gestionãrii frecvenţelor radio în conformitate cu Tabelul naţional de alocare a benzilor de frecvenţã, denumit în continuare TNABF, şi cu acordurile internaţionale la care România este parte;
f) de reglementare a activitãţilor în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, prin adoptarea şi implementarea de decizii cu caracter normativ şi individual, precum şi de proceduri funcţionale, operaţionale şi financiare prin care se pun în aplicare politicile în domeniu, de urmãrire şi control al respectãrii acestora;
g) de reprezentare în organismele şi organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, precum şi de comunicare cu acestea;
h) de control pentru îndeplinirea cerinţelor esenţiale de compatibilitate electromagneticã şi de utilizare eficientã a spectrului radio;
i) de comunicare cu celelalte structuri ale administraţiei publice, cu societatea civilã şi cu cetãţenii, precum şi cu furnizorii din domeniile comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale;
j) de organ de decizie în soluţionarea litigiilor dintre furnizorii din domeniul comunicaţiilor electronice şi dintre furnizorii din domeniul tehnologiei informaţiei, în scopul asigurãrii liberei concurenţe şi al protecţiei intereselor utilizatorilor finali;
k) de administrare la nivel naţional a TLD (top level domain) ".ro" şi a SLD (second level domain) ".eu" pentru numele de domenii rezervate de România;
l) de administrare a spectrului radio prin planificarea, atribuirea, alocarea benzilor de frecvenţe, asignarea şi monitorizarea frecvenţelor radio din benzile de frecvenţe cu utilizare neguvernamentalã;
m) de gestionare a benzilor de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentalã, prin alocarea sau asignarea frecvenţelor radio, în scopul asigurãrii unei utilizãri raţionale şi eficiente a acestora;
n) de supraveghere şi control al respectãrii de cãtre utilizatorii frecvenţelor radio a obligaţiilor ce le revin potrivit legii, licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio şi licenţelor de emisie;
o) de supraveghere a pieţei de echipamente radio şi echipamente terminale de telecomunicaţii din punct de vedere al compatibilitãţii electromagnetice.
(2) În îndeplinirea rolului şi atribuţiilor sale legale, ANC va colabora cu Consiliul Concurenţei, inclusiv prin furnizarea reciprocã de informaţii necesare aplicãrii atât a prevederilor legislaţiei concurenţei, cât şi a prevederilor legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale.
ART. 5
(1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, ANC va urmãri atingerea obiectivelor prevãzute la alin. (2)-(5), luând în acest sens mãsuri rezonabile, cu respectarea principiului proporţionalitãţii.
(2) ANC promoveazã concurenţa în sectorul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, acţionând în special în urmãtoarele direcţii:
a) luarea tuturor mãsurilor necesare pentru ca utilizatorii, inclusiv cei cu handicap sau cu nevoi sociale speciale, sã obţinã un maximum de beneficii în condiţiile unei pieţe concurenţiale, în ceea ce priveşte diversitatea ofertei, tarifele şi calitatea serviciilor;
b) prevenirea acţiunilor ce au ca obiect sau pot avea ca efect distorsionarea ori restrângerea concurenţei în sectorul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale;
c) încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructurã şi promovarea inovaţiei;
d) încurajarea utilizãrii eficiente şi asigurarea administrãrii eficiente a resurselor de numerotaţie.
(3) În îndeplinirea rolului şi atribuţiilor sale legale, ANC colaboreazã cu Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, pentru combaterea infracţionalitãţii informatice, cu Consiliul Concurenţei şi Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, inclusiv prin furnizarea reciprocã de informaţii necesare aplicãrii atât a prevederilor legislaţiei concurenţei, cât şi a prevederilor legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale. ANC realizeazã investigaţii şi verificãri în cazuri legate de încãlcarea normelor legale privind concurenţa în domeniul comunicaţiilor şi transmite Consiliului Concurenţei rapoartele necesare fundamentãrii deciziilor în acest domeniu.
(4) ANC contribuie la dezvoltarea pieţei interne a Comunitãţii Europene, în special prin:
a) înlãturarea barierelor în calea furnizãrii la nivel european a reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei, a infrastructurii asociate şi a serviciilor poştale;
b) încurajarea stabilirii şi dezvoltãrii de reţele transeuropene, a interoperabilitãţii serviciilor paneuropene şi a conectivitãţii între utilizatorii finali;
c) respectarea principiului nediscriminãrii în ceea ce priveşte tratamentul aplicat furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei sau furnizorilor de servicii poştale aflaţi în situaţii similare;
d) cooperarea într-o manierã transparentã cu autoritãţile naţionale de reglementare cu atribuţii similare din strãinãtate, precum şi cu Comisia Europeanã, în vederea dezvoltãrii unei practici de reglementare coerente şi a aplicãrii concertate a legislaţiei naţionale armonizate cu normele adoptate la nivelul Uniunii Europene.
(5) ANC promoveazã interesele utilizatorilor finali din Uniunea Europeanã, în special prin:
a) asigurarea condiţiilor de exercitare a dreptului de acces la serviciul universal, astfel cum acesta este prevãzut de <>Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) asigurarea unui nivel înalt de protecţie a utilizatorilor finali în relaţiile acestora cu furnizorii;
c) implicarea în asigurarea unui nivel înalt de protecţie a drepturilor persoanelor, în special a dreptului la viaţa privatã, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
d) promovarea furnizãrii de informaţii clare, în special în ceea ce priveşte transparenţa tarifelor şi a condiţiilor de utilizare a serviciilor de comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei destinate publicului;
e) promovarea intereselor specifice ale utilizatorilor cu handicap şi ale celor cu nevoi sociale speciale;
f) asigurarea protejãrii integritãţii şi securitãţii reţelelor publice de comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei.
(6) În activitatea sa ANC are în vedere respectarea principiului neutralitãţii tehnologice, prin prisma fenomenului convergenţei tehnologiilor, şi contribuie, în limitele competenţelor sale, la asigurarea implementãrii politicilor care urmãresc promovarea diversitãţii culturale şi lingvistice, precum şi a pluralismului media.
ART. 6
(1) Pentru atingerea obiectivelor sale, ANC exercitã urmãtoarele atribuţii generale în domeniile comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale:
1. elaboreazã şi adoptã norme tehnice, iniţiazã standarde naţionale în acord cu cerinţele naţionale şi cu standardele internaţionale în aceste domenii, propune spre adoptare standardele internaţionale ca standarde naţionale şi adoptã reglementãri tehnice care sã declare obligatorie aplicarea standardelor pe întregul teritoriu naţional, pe plan zonal sau pe plan local, în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, precum şi pentru utilizarea resurselor de numerotaţie;
2. asigurã reprezentarea în instituţii şi în organizaţii internaţionale din domeniul reglementãrii comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, susţinând în cadrul acestora politica şi strategia naţionalã în domeniu;
3. colaboreazã cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, dezvoltã şi stimuleazã relaţiile cu acestea; coopereazã cu autoritãţi de reglementare din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale din strãinãtate, inclusiv prin încheierea de acorduri de colaborare şi schimb de informaţii;
4. aplicã acordurile internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale;
5. colaboreazã cu Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în toate domeniile în care expertiza ANC este necesarã sau utilã;
6. înainteazã cãtre ministerul de specialitate propuneri privind cadrul legislativ pentru stimularea dezvoltãrii sectoarelor de comunicaţii electronice, comunicaţii audiovizuale, echipamente radio şi echipamente terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale;
7. prognozeazã, planificã şi programeazã în proiectul de buget propriu resursele financiare necesare în vederea realizãrii politicilor în domeniile sale de competenţã;
8. coordoneazã derularea programelor de asistenţã financiarã de la Uniunea Europeanã în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, care vizeazã capacitatea instituţionalã a ANC;
9. elaboreazã şi publicã rapoarte, studii, analize şi altele asemenea în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, în special pentru evaluarea necesitãţii şi oportunitãţii emiterii de noi reglementãri, pentru evaluarea şi controlul implementãrii politicilor şi reglementãrilor, precum şi al conducerii programelor şi proiectelor, organizeazã seminarii şi mese rotunde, acţiuni promoţionale de imagine, informare şi de conştientizare a publicului, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanţã, expertizã, asistenţã tehnicã şi altele asemenea, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
10. urmãreşte şi controleazã aplicarea prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare, în acordurile internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, luând mãsuri pentru prevenirea, înlãturarea şi sancţionarea nerespectãrii acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute de acestea;
11. soluţioneazã litigiile dintre furnizorii din domeniul comunicaţiilor electronice şi dintre furnizorii din domeniul tehnologiei informaţiei, în scopul asigurãrii liberei concurenţe şi al protecţiei intereselor utilizatorilor finali.
(2) ANC exercitã urmãtoarele atribuţii specifice în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale:
1. elaboreazã şi actualizeazã autorizaţiile generale;
2. monitorizeazã şi controleazã respectarea obligaţiilor impuse furnizorilor de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice prin autorizaţiile generale;
3. promoveazã şi sprijinã armonizarea la nivel european a utilizãrii resurselor de numerotaţie, în conformitate cu instrumentele juridice în vigoare în cadrul Uniunii Europene;
4. adoptã Planul naţional de numerotaţie şi orice modificãri ale acestuia, sub rezerva restricţiilor impuse din motive de siguranţã naţionalã;
5. gestioneazã la nivel naţional resursele de numerotaţie şi frecvenţele radio din benzile alocate pentru utilizare neguvernamentalã;
6. administreazã şi coordoneazã la nivel naţional gestionarea frecvenţelor radio în conformitate cu TNABF şi cu acordurile internaţionale la care România este parte;
7. acordã licenţele de utilizare a resurselor de numerotaţie, stabileşte şi încaseazã tarifele pentru emiterea licenţelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi în concordanţã cu costurile administrative aferente emiterii acestora;
8. emite reglementãri privind modul de utilizare a resurselor de numerotaţie şi a frecvenţelor radio din benzile alocate pentru utilizare neguvernamentalã;
9. pune la dispoziţia Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei datele necesare în vederea elaborãrii TNABF;
10. acordã licenţele de utilizare a frecvenţelor radio pentru furnizarea de reţele şi servicii de comunicaţii electronice care utilizeazã spectrul radio, precum şi licenţele de emisie şi stabileşte şi încaseazã tarifele pentru utilizarea spectrului;
11. alocã şi asigneazã frecvenţele radio în benzile cu atribuire neguvernamentalã, exclusivã sau în partaj, prevãzute în TNABF, cu respectarea reglementãrilor, acordurilor şi protocoalelor naţionale şi internaţionale, şi implementeazã procedurile de coordonare stabilite prin acordurile internaţionale;
12. acordã avizele tehnice, autorizaţiile de asignare a frecvenţelor radio şi autorizaţiile tehnice de funcţionare, cu respectarea reglementãrilor în vigoare;
13. realizeazã expertizele tehnice necesare utilizãrii raţionale şi eficiente a frecvenţelor radio;
14. alocã şi asigneazã codurile de identificare pentru unele servicii de radiocomunicaţii, certificã personalul de operare a staţiilor de radiocomunicaţii şi asigurã activitãţile de evidenţã conexe acestor activitãţi;
15. asigurã evidenţa permanentã a utilizãrii frecvenţelor radio prin asigurarea evidenţei asignãrilor de frecvenţe şi întreţinerea permanentã a bazelor de date specializate care formeazã Registrul naţional al frecvenţelor asignate/alocate;
16. monitorizeazã, supravegheazã şi controleazã utilizarea spectrului de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentalã;
17. identificã pieţele relevante din sectorul comunicaţiilor electronice;
18. efectueazã analizele de piaţã în situaţiile în care acestea sunt obligatorii, potrivit legii;
19. desemneazã furnizorii de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piaţã;
20. impune în sarcina furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piaţã obligaţiile prevãzute la <>art. 9-13 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociatã, precum şi interconectarea acestora, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi la <>art. 15-18 din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
21. gestioneazã mecanismele de finanţare a obligaţiilor legate de asigurarea serviciului universal, prevãzute de legislaţia specialã;
22. controleazã îndeplinirea obligaţiilor impuse furnizorilor de serviciu universal în temeiul prevederilor legislaţiei speciale;
23. exercitã atribuţiile stabilite prin <>Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu completãrile ulterioare;
24. exercitã atribuţiile care revin autoritãţii de reglementare în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
25. elaboreazã reglementãrile necesare în vederea asigurãrii protecţiei mediului în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale;
26. elibereazã avizele necesare obţinerii autorizaţiei de construire a pilonilor şi clãdirilor care pot afecta funcţionarea sistemelor de monitorizare ale ANC.
(3) ANC exercitã urmãtoarele atribuţii specifice în domeniul tehnologiei informaţiei:
1. administreazã şi gestioneazã la nivel naţional TLD (top level domain) ".ro" şi SLD (second level domain) ".eu" pentru numele de domenii rezervate de România, precum şi Reţeaua Naţionalã de Calculatoare (RNC);
2. supravegheazã şi controleazã respectarea prevederilor legale din domeniul comerţului electronic, exercitate în calitate de autoritate de reglementare, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 365/2002 privind comerţul electronic, republicatã;
3. exercitã atribuţiile autoritãţii de reglementare şi supraveghere în domeniul semnãturii electronice, prevãzute de <>Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã, de <>Legea nr. 451/2004 privind marca temporalã şi de <>Legea nr. 589/2004 privind regimul juridic al activitãţii electronice notariale;
4. omologheazã sistemele informatice în conformitate cu prevederile legale.
(4) ANC exercitã urmãtoarele atribuţii specifice în domeniul echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice:
1. controleazã îndeplinirea cerinţelor esenţiale de compatibilitate electromagneticã şi de utilizare eficientã a spectrului;
2. analizeazã şi realizeazã expertizarea tehnicã a utilizãrii frecvenţelor pentru asigurarea compatibilitãţii electromagnetice între staţiile şi reţelele de radiocomunicaţii autorizate, precum şi pentru prevenirea perturbaţiilor prejudiciabile, în scopul evaluãrii posibilitãţii de asignare a acestora, în urma solicitãrilor;
3. elibereazã avize de confirmare a conformitãţii cu cerinţele esenţiale prevãzute de legislaţia aplicabilã, pentru echipamentele radio şi echipamentele terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice.
(5) ANC îndeplineşte şi alte atribuţii acordate prin dispoziţii legale speciale.
(6) ANC îşi exercitã atribuţiile cu respectarea principiilor independenţei, transparenţei, obiectivitãţii, proporţionalitãţii, imparţialitãţii, neutralitãţii tehnologice şi nediscriminãrii.
(7) ANC poate încheia contracte cu persoane juridice de drept public sau de drept privat, având ca obiect efectuarea unor activitãţi specifice, necesare îndeplinirii funcţiilor, obiectivelor şi atribuţiilor sale.
ART. 7
(1) În vederea exercitãrii atribuţiilor prevãzute la art. 6 alin. (3) pct. 2-4, ANC poate stabili tarife de acreditare, de agreare sau de omologare, care constituie venituri proprii.
(2) Cuantumul şi modul de achitare a tarifelor de acreditare, de agreare sau de omologare prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin decizie a preşedintelui ANC.
ART. 8
(1) Conducerea ANC este asiguratã de un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi numiţi prin decizie a primuluiministru pe o perioadã de 5 ani.
(2) Mandatul preşedintelui şi al vicepreşedinţilor înceteazã prin revocare în urmãtoarele situaţii:
a) în cazul încãlcãrii prevederilor actelor normative în vigoare din domeniul de competenţã;
b) în caz de condamnare penalã prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, pentru care nu a intervenit reabilitarea;
c) în situaţia imposibilitãţii de a-şi îndeplini mandatul mai mult de 120 de zile calendaristice consecutive.
(3) Preşedintele reprezintã ANC în raporturile cu Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(4) Preşedintele ANC este ordonator de credite.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii.
(6) Deciziile cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(7) Deciziile, inclusiv cele adoptate în conformitate cu prevederile <>art. 20 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi atacate în contencios administrativ la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicare sau de la comunicare, dupã caz, fãrã parcurgerea procedurii prealabile prevãzute la <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
(1) ANC preia bugetul, patrimoniul, numãrul de posturi şi personalul fostei Autoritãţi Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
(2) ANC preia de la Institutul Naţional de CercetareDezvoltare în Informaticã - I.C.I. Bucureşti personalul de specialitate aferent atribuţiei prevãzute la art. 6 alin. (3) pct. 1, precum şi infrastructura corespunzãtoare.
(3) Personalul preluat în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã îşi pãstreazã drepturile salariale de la data preluãrii.
(4) Structura organizatoricã a ANC se aprobã prin decizie a preşedintelui.
ART. 10
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Guvernul va aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autoritãţii Naţionale pentru Comunicaţii.
ART. 11
În cuprinsul actelor normative în vigoare, urmãtoarele denumiri se înlocuiesc în mod corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, dupã cum urmeazã:
a) "Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei" cu "Autoritatea Naţionalã pentru Comunicaţii";
b) "ANRCTI" cu "ANC".
ART. 12
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.046 din 29 decembrie 2006, şi <>art. 42 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
p. Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,
Constantin Teodorescu,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Bucureşti, 18 septembrie 2008.
Nr. 106.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: