Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 105 din 6 octombrie 2009  privind unele masuri in domeniul functiei publice, precum si pentru intarirea capacitatii manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale si ale altor servicii publice, precum si pentru reglementarea unor masuri privind cabinetul demnitarului din administratia publica centrala si locala, cancelaria prefectului si cabinetul alesului local    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 105 din 6 octombrie 2009 privind unele masuri in domeniul functiei publice, precum si pentru intarirea capacitatii manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale si ale altor servicii publice, precum si pentru reglementarea unor masuri privind cabinetul demnitarului din administratia publica centrala si locala, cancelaria prefectului si cabinetul alesului local

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 105 din 6 octombrie 2009
privind unele mãsuri în domeniul funcţiei publice, precum şi pentru întãrirea capacitãţii manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativ-teritoriale şi ale altor servicii publice, precum şi pentru reglementarea unor mãsuri privind cabinetul demnitarului din administraţia publicã centralã şi localã, cancelaria prefectului şi cabinetul alesului local
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009


Având în vedere necesitatea corectãrii în regim de urgenţã a unor deficienţe existente în procesul de aplicare a legislaţiei în domeniul funcţiei publice, constatate în cadrul activitãţii de monitorizare şi control,
luând în considerare necesitatea imediatã a creşterii gradului de mobilitate a funcţionarilor publici între diferite tipuri de funcţii şi la diferite niveluri ale administraţiei publice, precum şi a flexibilitãţii carierei în cadrul corpului funcţionarilor publici, în vederea asigurãrii continuitãţii serviciului public şi a menţinerii resurselor umane în cadrul acestui corp profesional în contextul social, politic, economic şi administrativ actual,
luând în considerare opiniile şi recomandãrile Comisiei Europene şi ale organismelor financiare internaţionale cu privire la reducerea cheltuielilor bugetare, este necesarã adoptarea unei politici de restrângere a cheltuielilor bugetare şi de abordare mai prudentã a deficitului bugetar.
Având în vedere necesitatea eficientizãrii activitãţii instituţiilor publice şi a optimizãrii actului managerial în condiţiile reducerii cheltuielilor bugetare şi ale reorganizãrii instituţionale la nivelul administraţiei publice din România, este consideratã prioritarã, necesarã şi oportunã îmbunãtãţirea cadrului normativ şi instituţional care sã permitã implementarea de mãsuri administrative şi manageriale adecvate reducerii cheltuielilor bugetare, prin întãrirea controlului managerial, în special cu privire la costurile funcţionãrii aparatului administrativ şi în domeniul politicilor de personal din sectorul bugetar.
Ţinând seama de urgenţa reglementãrii cadrului legal care sã asigure utilizarea obiectivelor şi a indicatorilor de performanţã în activitatea serviciilor publice deconcentrate, pentru o mai bunã monitorizare a performanţei în activitatea managerialã şi o mai bunã gestionare a resurselor publice, în vederea creşterii calitãţii serviciilor oferite cetãţenilor de administraţia publicã,
având în vedere necesitatea reconfigurãrii cabinetului demnitarului şi, totodatã, a cabinetului unora dintre aleşii locali, sub aspect numeric,
recunoscând rolul şi importanţa pe care le deţine cabinetul demnitarului în procesul de desfãşurare a activitãţii organelor administraţiei publice centrale/locale, sub aspectul eficientizãrii funcţionãrii întregului aparat de stat/local, pentru îndeplinirea obiectivelor asumate prin Programul de guvernare, este necesarã reducerea numãrului total de posturi prevãzute pentru cabinetul demnitarului, respectiv al unor categorii dintre aleşii locali, cu un procent de cel puţin 20%.
Cunoscând cã neadoptarea de mãsuri imediate ar avea consecinţe negative în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor asumate în sensul reducerii cheltuielilor bugetare în contextul economic actual, precum şi cu privire la eficientizarea aparatului administrativ,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 13 alineatul (1), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) directorul executiv şi directorul executiv adjunct în cadrul instituţiei prefectului, în cadrul aparatului propriu al autoritãţilor administraţiei publice locale, al instituţiilor publice subordonate acestora şi al altor instituţii publice organizate la nivel teritorial, precum şi în funcţiile publice specifice asimilate acestora;".
2. La articolul 22 alineatul (1), litera j) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"j) realizeazã recrutarea şi promovarea pentru funcţiile publice pentru care organizeazã concurs, monitorizeazã recrutarea şi promovarea pentru celelalte funcţii publice, în condiţiile prezentei legi;".
3. Dupã articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 22^1. - În situaţia în care Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici constatã cã nu sunt îndeplinite condiţiile legale privind organizarea şi desfãşurarea concursurilor de recrutare şi de promovare în funcţii publice din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, dispune, dupã caz, amânarea sau suspendarea organizãrii şi desfãşurãrii concursului."
4. Articolul 58 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - (1) Concursul de recrutare pentru funcţiile publice vacante din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, autoritãţilor administrative autonome, precum şi pentru serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativ-teritoriale este organizat, în condiţiile legii, astfel:
a) de comisia prevãzutã la art. 18 alin. (1), pentru înalţii funcţionari publici. Secretariatul tehnic al comisiei se asigurã de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici;
b) de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere generale şi specifice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al comunei, şef serviciu şi şef birou;
c) de autoritãţile şi instituţiile publice în al cãror stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã, pentru funcţiile publice de conducere de secretar al comunei, şef serviciu şi şef birou şi pentru toate funcţiile publice de execuţie.
(2) În vederea verificãrii şi validãrii condiţiilor legale de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice vacante de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice organizatoare, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici desemneazã un responsabil de procedurã, funcţionar public, reprezentant al acesteia în comisia de concurs.
(3) În cazul concursurilor prevãzute la alin. (1) lit. c), autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia de a comunica Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici datele de organizare a concursurilor, cu cel puţin 20 de zile înainte de demararea procedurilor prevãzute de lege."
5. La articolul 62, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Numirea în funcţiile publice de conducere pentru care se organizeazã concurs în condiţiile art. 58 alin. (1) lit. b) se face prin actul administrativ emis de conducãtorii autoritãţilor sau instituţiilor publice din administraţia publicã centralã şi localã, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Numirea în funcţiile publice pentru care se organizeazã concurs în condiţiile art. 58 alin. (1) lit. c) se face prin actul administrativ emis de conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice din administraţia publicã centralã şi localã."
6. La articolul 64, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Promovarea în funcţia publicã de execuţie în gradul profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public se face prin concurs sau examen, organizat semestrial de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovãrii concursului sau examenului. Fişa postului funcţionarului public care a promovat în funcţia publicã se completeazã cu noi atribuţii şi responsabilitãţi sau, dupã caz, prin creşterea gradului de complexitate a atribuţiilor exercitate."
7. La articolul 65, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 65. - (1) Concursul sau examenul de promovare în gradul profesional se organizeazã de autoritatea sau instituţia publicã, în limita funcţiilor publice rezervate promovãrii, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate.
(2) Pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul public trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã cel puţin 4 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promoveazã;
b) sã aibã cel puţin 2 ani vechime în treapta de salarizare din care avanseazã;
c) sã fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea anualã a performanţelor individuale în ultimii 2 ani calendaristici;
d) sã nu aibã în cazierul administrativ o sancţiune disciplinarã neradiatã în condiţiile prezentei legi."
8. La articolul 65, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Prevederile art. 58 alin. (2) şi (3) se aplicã în mod corespunzãtor."
9. La articolul 68, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - (1) În urma dobândirii unei diplome de studii de nivel superior, funcţionarii publici de execuţie au dreptul de a participa la examenul organizat pentru ocuparea unei funcţii publice într-o clasã superioarã celei în care sunt încadraţi, dacã studiile absolvite sunt în specialitatea în care îşi desfãşoarã activitatea sau dacã autoritatea ori instituţia publicã apreciazã cã studiile absolvite sunt utile pentru desfãşurarea activitãţii."
10. La articolul 68, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Promovarea în clasã nu se poate face pe o funcţie publicã de auditor sau de consilier juridic."
11. La articolul 89, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) În mod excepţional, detaşarea se poate dispune şi pe o funcţie publicã din categoria înalţilor funcţionari publici, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 92 alin. (1) şi alin. (2) lit. a) sau, dupã caz, ale art. 92 alin. (4), dacã funcţionarul public îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitatea studiilor necesare exercitãrii funcţiei publice. În acest caz, detaşarea se dispune prin act administrativ al persoanei care are competenţa legalã de numire a funcţionarilor publici care ocupã funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici, la propunerea conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public detaşat.
(2^2) Funcţionarii publici cu statut special pot fi detaşaţi pe funcţii publice generale echivalente funcţiilor publice specifice ocupate, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu aplicarea corespunzãtoare a alin. (1)-(2^1)."
12. La articolul 90, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) În cazul funcţionarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe funcţii publice de conducere de acelaşi nivel sau, dupã caz, de nivel inferior, ale cãror condiţii de ocupare şi experienţã profesionalã necesarã în vederea ocupãrii sunt similare cu cele ale funcţiei de pe care se efectueazã transferul, cu respectarea prevederilor alin. (2), (4) şi (5). Autoritãţile sau instituţiile publice între care se realizeazã transferul sunt obligate sã verifice îndeplinirea condiţiei de similaritate a condiţiilor de ocupare şi a experienţei profesionale."
13. La articolul 90, dupã alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmãtorul cuprins:
"(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), în cazul înalţilor funcţionari publici, transferul la cerere se poate dispune de persoana care are competenţa legalã de numire în funcţia publicã, la solicitarea justificatã a înaltului funcţionar public şi cu aprobarea conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în care se gãseşte funcţia publicã vacantã pe care urmeazã a fi transferat, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevãzute pentru funcţia publicã respectivã şi cu respectarea prevederilor alin. (7)."
14. Articolul 91 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 91. - (1) Mutarea pe o altã funcţie publicã din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice poate fi definitivã sau temporarã.
(2) Mutarea definitivã pe o altã funcţie publicã vacantã poate avea loc în urmãtoarele situaţii:
a) când se dispune de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public, pe o funcţie publicã vacantã echivalentã, de aceeaşi categorie sau de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevãzute în fişa postului. În acest caz este necesar acordul scris al funcţionarului public;
b) la solicitarea justificatã a funcţionarului public, cu aprobarea conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice, pe o funcţie publicã vacantã echivalentã, de aceeaşi categorie sau de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevãzute în fişa postului;
c) în alte situaţii prevãzute de dispoziţiile legale.
(3) În cazul înalţilor funcţionari publici, mutarea definitivã se poate dispune de persoana care are competenţa legalã de numire în funcţia publicã, la solicitarea justificatã a înaltului funcţionar public şi cu aprobarea conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în care se gãseşte funcţia publicã vacantã pe care urmeazã a fi mutat definitiv, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevãzute pentru funcţia publicã respectivã.
(4) Mutarea temporarã pe o altã funcţie publicã se dispune motivat, în interesul autoritãţii sau instituţiei publice, de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, pe o perioadã de maximum 6 luni într-un an calendaristic, cu respectarea pregãtirii profesionale şi a salariului pe care îl are funcţionarul public.
(5) Mutarea temporarã sau definitivã pe o altã funcţie publicã vacantã poate fi solicitatã de funcţionarul public în cazul în care starea sãnãtãţii, doveditã cu certificat medical, nu îi mai permite desfãşurarea activitãţii în acel compartiment. Mutarea se poate face pe o funcţie publicã pentru care funcţionarul public îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitatea studiilor şi dacã funcţionarul public în cauzã este apt profesional sã îndeplineascã noile atribuţii care îi revin.
(6) Dacã mutarea se dispune în altã localitate, funcţionarul public beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 90 alin. (3).
(7) Funcţionarul public poate refuza mutarea în cadrul altei structuri a autoritãţii sau instituţiei publice în altã localitate, dacã se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la art. 89 alin. (3)."
15. La articolul 92, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 92. - (1) Exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii publice de conducere vacante sau temporar vacante se realizeazã prin promovarea temporarã a unui funcţionar public care îndeplineşte condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor pentru ocuparea funcţiei publice şi care nu are în cazierul administrativ sancţiuni disciplinare neradiate în condiţiile prezentei legi."
16. La articolul 92, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În mod excepţional, la propunerea justificatã a conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în al cãrei stat de funcţii existã funcţia publicã corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici vacantã sau temporar vacantã, exercitarea cu caracter temporar a acesteia poate fi realizatã de cãtre funcţionari publici sau, dupã caz, de funcţionari publici cu statut special, care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1), cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Aceastã mãsurã se dispune prin act administrativ al persoanei care are competenţa legalã de numire în funcţia publicã corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici în condiţiile în care, din motive obiective, funcţia publicã nu a putut fi ocupatã prin mobilitate."
17. La articolul 92, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Dacã funcţia publicã este temporar vacantã, mãsura prevãzutã la alin. (1) se dispune de cãtre persoana care are competenţa legalã de numire în funcţia publicã, pânã la data încetãrii suspendãrii din funcţia publicã, a detaşãrii titularului funcţiei publice, pânã la expirarea perioadei pentru care a fost aplicatã sancţiunea disciplinarã prevãzutã la art. 77 alin. (3) lit. c) sau, dupã caz, în situaţia în care funcţionarul public de conducere exercitã cu caracter temporar o altã funcţie publicã de conducere vacantã sau temporar vacantã ori din categoria înalţilor funcţionari publici, pânã la expirarea perioadei pentru care s-a dispus exercitarea cu caracter temporar, în condiţiile legii."
18. La articolul 93, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Refuzul neîntemeiat al numirilor prevãzute la alin. (1) atrage eliberarea din funcţia publicã. În aceastã situaţie, înaltul funcţionar public intrã în corpul de rezervã al funcţionarilor publici beneficiind de dreptul de a fi redistribuit pe o funcţie publicã de conducere sau de execuţie vacantã, în condiţiile prezentei legi."
19. La articolul 94 alineatul (1), literele a), b) şi h) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) este numit sau ales într-o funcţie de demnitate publicã sau într-o funcţie de autoritate publicã, pentru perioada respectivã, cu excepţiile prevãzute la art. 34;
b) este încadrat la cabinetul unui demnitar, la cabinetul unui primar sau, dupã caz, la cabinetul unui preşedinte al consiliului judeţean ori la cancelaria prefectului;
.................................................................
h) se aflã în concediu pentru incapacitate temporarã de muncã, în condiţiile legii;".
20. La articolul 95, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Raportul de serviciu se poate suspenda la cererea motivatã a funcţionarului public, pentru un interes personal legitim, în alte cazuri decât cele prevãzute la alin. (1) şi la art. 94 alin. (1), pe o perioadã cuprinsã între o lunã şi 6 luni, fãrã ca perioadele cumulate de suspendare sã depãşeascã 3 ani în cariera funcţionarului public în cadrul aceleiaşi autoritãţi sau instituţii publice. Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice nu poate aproba cererea de suspendare a raportului de serviciu al funcţionarului public dacã interesul personal legitim este justificat prin desfãşurarea de activitãţi remunerate pe perioada suspendãrii raporturilor de serviciu."
21. La articolul 95, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Suspendarea raportului de serviciu se solicitã în scris şi motivat de funcţionarul public, se aprobã de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, în condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), numai pe baza unor documente justificative."
22. Articolul 107 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 107. - (1) Autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici avizul privind funcţiile publice în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) stabilirea de funcţii publice pentru fiecare autoritate şi instituţie publicã, în parte, de conducãtorul acesteia ori prin hotãrâre a consiliului judeţean sau, dupã caz, a consiliului local, pe baza activitãţilor prevãzute la art. 2 alin. (1) şi (3);
b) intervenirea unor modificãri în structura funcţiilor publice din cadrul autoritãţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovãrii în clasã şi în grad profesional a funcţionarilor publici;
c) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publicã cu o altã denumire sau într-o funcţie publicã de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publicã şi în fondurile bugetare anuale alocate;
d) modificarea calitãţii posturilor prin transformarea posturilor ocupate în baza unui contract individual de muncã în funcţii publice, respectiv prin transformarea funcţiilor publice vacante sau ocupate pentru care nu mai sunt prevãzute activitãţile cuprinse la art. 2 alin. (1) şi (3) în posturi vacante sau ocupate ce urmeazã a fi ocupate în baza unui contract individual de muncã;
e) modificarea structurii organizatorice a autoritãţii sau instituţiei publice, în cazul în care se modificã structura de funcţii publice;
f) reorganizarea activitãţii autoritãţii sau instituţiei publice din care a rezultat modificarea structurii sau denumirii unor funcţii publice;
g) înfiinţarea sau desfiinţarea unor funcţii publice;
h) echivalarea funcţiilor publice specifice cu funcţiile publice generale din punctul de vedere al salarizãrii şi al structurii carierei pe categorii, clase şi grade profesionale.
(2) Avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este prealabil şi obligatoriu în toate situaţiile prevãzute la alin. (1).
(3) Autoritãţile şi instituţiile publice pot efectua modificãri de natura celor prevãzute la alin. (1) lit. b)-d) o singurã datã pe trimestru.
(4) În situaţia prevãzutã la alin. (3), avizul pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. b)-d) se solicitã trimestrial.
(5) În situaţia în care, dupã obţinerea avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, actele administrative prin care se stabilesc mãsuri din categoria celor prevãzute la alin. (1) se aprobã cu modificãri sau completãri, ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã au obligaţia de a comunica Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici aceste acte administrative în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data aprobãrii lor prin hotãrâre a consiliului local sau, dupã caz, hotãrâre a consiliului judeţean.
(6) În situaţia prevãzutã la alin. (5), autoritãţile administraţiei publice locale pot pune în aplicare dispoziţiile hotãrârii consiliului local sau, dupã caz, a consiliului judeţean, numai dupã obţinerea avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. În acest caz, avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici se emite în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data primirii actelor administrative prevãzute la alin. (5).
(7) Lista documentelor necesare pentru obţinerea avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi modalitatea de transmitere a acestora de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
23. Dupã articolul 107 se introduce un nou articol, articolul 107^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 107^1. - (1) Pentru respectarea drepturilor de carierã ale funcţionarilor publici, în cuprinsul actelor normative sau administrative privind modificãri ale structurii organizatorice, reorganizãri sau desfiinţãri de structuri şi funcţii publice, autoritãţile şi instituţiile publice iniţiatoare sunt obligate sã prevadã un termen de minimum 30 de zile în vederea aplicãrii procedurilor legale prevãzute de prezenta lege.
(2) Dupã aprobarea actelor normative sau administrative în condiţiile legii, pentru structura de funcţii publice care rezultã în condiţiile alin. (1) autoritãţile şi instituţiile publice solicitã avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în condiţiile prevãzute la art. 107."
24. La articolul 111, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 111. - (1) Autoritãţile şi instituţiile publice care au prevãzute în statele de funcţii posturi de naturã contractualã, care presupun exercitarea unor atribuţii dintre cele prevãzute la art. 2 alin. (3), au obligaţia de a stabili funcţii publice în condiţiile prevãzute la art. 107 dacã cel puţin 70% din atribuţiile fiecãrui post presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã."
25. La articolul 111, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
"(5) În situaţia în care constatã cã atribuţiile posturilor aferente funcţiilor publice nu presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã în condiţiile stabilite la alin. (1), autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia sã le transforme în posturi de naturã contractualã, în termen de maximum 45 de zile de la data constatãrii.
(6) În situaţia prevãzutã la alin. (5), titularul funcţiei publice transformate poate opta, în termen de maximum 15 zile lucrãtoare, între:
a) ocuparea postului în regim contractual;
b) eliberarea din funcţia publicã, în condiţiile legii."
26. La anexã, la capitolul I litera B, punctele 4 şi 5 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"4. director din cadrul autoritãţilor administrative autonome, din aparatul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi director executiv în cadrul instituţiei prefectului, în cadrul autoritãţilor administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora;
5. director adjunct din cadrul autoritãţilor administrative autonome, din aparatul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, director executiv adjunct din cadrul instituţiei prefectului, în cadrul autoritãţilor administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora;".
ART. II
Alineatele (2) şi (3) ale articolului IV din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 90/2009 privind reglementarea unor mãsuri în domeniul administraţiei publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 1 iulie 2009, se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Prevederile alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor şi în situaţia în care, în mod excepţional, s-a dispus exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii publice vacante corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplicã pânã la data de 31 decembrie 2010."
ART. III
Alineatul (6) al articolului 24 din <>Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Numirea inspectorului şcolar general, a inspectorului şcolar general adjunct şi a directorului Casei Corpului Didactic se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii. Inspectorul şcolar general şi directorul Casei Corpului Didactic încheie cu ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii un contract de management educaţional pe termen de maximum 4 ani, care cuprinde direcţiile şi obiectivele din strategia pe educaţie, în concordanţã cu obiectivele din Programul de guvernare. Reevaluarea condiţiilor din contractul de management educaţional se face trimestrial."
ART. IV
(1) Funcţiile publice, funcţiile publice specifice şi posturile încadrate în regim contractual, care conferã calitatea de conducãtor al serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativ-teritoriale, precum şi al celorlalte servicii publice prevãzute în anexa nr. 1, precum şi adjuncţii acestuia, sunt şi rãmân desfiinţate sau, dupã caz, se desfiinţeazã.
(2) Funcţiile publice cu statut special, altele decât cele stabilite în cadrul serviciilor publice deconcentrate prevãzute în anexa nr. 1, şi funcţiile publice de prefect şi subprefect se excepteazã de la prevederile alin. (1).
(3) Serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativ-teritoriale, precum şi celelalte servicii publice prevãzute în anexa nr. 1 sunt conduse de un director coordonator al serviciului public deconcentrat, respectiv al celorlalte servicii publice. Directorul coordonator este ajutat de unul sau mai mulţi adjuncţi, în limita numãrului de posturi care se desfiinţeazã.
(4) Persoanele care urmeazã sã ocupe funcţii dintre cele prevãzute la alin. (3) se numesc prin act administrativ al ordonatorului principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciul public deconcentrat, respectiv celelalte servicii publice prevãzute în anexa nr. 1, în urma evaluãrii cunoştinţelor şi abilitãţilor manageriale, în condiţiile art. V.
(5) Poate ocupa o funcţie dintre cele prevãzute la alin. (3) persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenia românã;
b) cunoaşte limba românã, scris şi vorbit;
c) are capacitate deplinã de exerciţiu;
d) are o stare de sãnãtate corespunzãtoare, atestatã pe bazã de examen medical de specialitate;
e) are studii universitare de licenţã, respectiv studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã;
f) nu a fost condamnatã pentru sãvârşirea unei infracţiuni contra umanitãţii, contra statului sau contra autoritãţii, de serviciu sau în legãturã cu serviciul, care împiedicã înfãptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni sãvârşite cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu a desfãşurat activitate de poliţie politicã, astfel cum este definitã prin lege;
h) îndeplineşte şi alte criterii specifice stabilite de ordonatorul principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciul public deconcentrat, respectiv celelalte servicii publice prevãzute în anexa nr. 1.
(6) Funcţiile prevãzute la alin. (3) se exercitã în baza unui contract de management încheiat cu ordonatorul principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciul public deconcentrat, respectiv celelalte servicii publice prevãzute în anexa nr. 1, pe o perioadã de maximum 4 ani, în conţinutul cãruia sunt prevãzuţi indicatorii specifici de performanţã, obiectivele, clauzele contractuale care reglementeazã drepturile şi obligaţiile pãrţilor, precum şi condiţiile de suspendare, încetare şi reziliere a acestuia.
(7) Contractul de management este asimilat contractului individual de muncã şi conferã titularului vechime în muncã şi în specialitate.
(8) Remunerarea şi celelalte drepturi ale persoanelor care ocupã funcţii dintre cele prevãzute la alin. (3) se stabilesc prin contractul de management, la nivelul maxim al salariului pentru funcţia de consilier gradul IA din cadrul ministerelor şi al altor organe centrale de specialitate, la care se adaugã toate drepturile prevãzute de lege pentru funcţiile de conducere de director, respectiv director adjunct. Persoanele care ocupã funcţii dintre cele prevãzute la alin. (3) beneficiazã de sporul de vechime şi de celelalte sporuri, în condiţiile prevãzute de legislaţia muncii şi de legislaţia aplicabilã autoritãţii sau instituţiei publice.
(9) Pe perioada executãrii contractului de management, persoanelor care ocupã funcţii dintre cele prevãzute la alin. (3) li se aplicã prevederile <>art. 70 , <>71 , <>79 , <>art. 94-96 şi <>art. 111-114 din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(10) Modelul-cadru al contractului de management prevãzut la alin. (6) se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului.
(11) Funcţionarilor publici şi personalului încadrat în regim contractual, care ocupã posturi dintre cele prevãzute la alin. (1), li se aplicã în mod corespunzãtor dispoziţiile legale cu privire la încetarea raporturilor de serviciu, respectiv a raporturilor de muncã prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv în <>Legea nr. 53/2003 - <>Codul muncii , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(12) Funcţionarilor publici şi personalului încadrat în regim contractual în sistemul public, care se numesc în condiţiile alin. (4), li se suspendã de drept raporturile de serviciu, respectiv raporturile de muncã avute anterior numirii, pe durata executãrii contractului de management.
ART. V
(1) Evaluarea cunoştinţelor şi aptitudinilor manageriale pe baza unor proiecte de management se organizeazã de ordonatorii principali de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãrora funcţioneazã serviciile publice deconcentrate respective, precum şi celelalte servicii publice prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Data desfãşurãrii evaluãrii în condiţiile alin. (1) se aduce la cunoştinţa publicã prin grija ordonatorului principal de credite, prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Candidaţii depun proiectul de management şi un dosar care trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) copie de pe cartea de identitate;
b) adeverinţã medicalã care sã ateste starea de sãnãtate;
c) copie legalizatã de pe diploma de studii;
d) cazier judiciar;
e) declaraţie pe propria rãspundere cã nu a desfãşurat activitate de poliţie politicã, astfel cum este definitã prin lege.
(4) Proiectele de management prezentate de candidaţi sunt elaborate pentru o perioadã de maximum 4 ani şi vor cuprinde cel puţin urmãtoarele:
a) identificarea problemelor existente în domeniul de activitate al serviciului public deconcentrat;
b) obiective şi direcţii de acţiune pentru eficientizarea domeniului de activitate al instituţiei şi pentru îmbunãtãţirea actului managerial;
c) dezvoltarea competenţelor profesionale ale personalului din subordine;
d) aplicarea principiilor de eficienţã, eficacitate şi economie în gestionarea mijloacelor financiare şi a resurselor umane şi materiale ale instituţiei respective;
e) propuneri de îmbunãtãţire a colaborãrii instituţionale.
(5) Evaluarea candidaţilor şi a proiectelor de management prezentate de aceştia se face de comisii constituite la nivelul ordonatorului principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciile publice deconcentrate, respectiv celelalte servicii publice prevãzute în anexa nr. 1, formate din specialişti în domeniul de activitate. Din aceste comisii face parte în mod obligatoriu şi un reprezentant al instituţiei prefectului din judeţul respectiv.
(6) În termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin act administrativ al ordonatorului principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciile publice deconcentrate, respectiv celelalte servicii publice prevãzute în anexa nr. 1, se aprobã:
a) metodologia de evaluare a cunoştinţelor şi aptitudinilor manageriale ale candidaţilor pentru ocuparea posturilor în baza unui contract de management;
b) metodologia de evaluare a performanţelor profesionale anuale ale directorilor coordonatori şi ale directorilor coordonatori adjuncţi.
(7) Metodologiile prevãzute la alin. (6) se publicã pe pagina de internet a autoritãţilor şi instituţiilor publice.
ART. VI
Pânã la data de 31 decembrie 2009 ocuparea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici prevãzute la <>art. 12 lit. b)-e) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se face şi prin concurs, organizat cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) autoritãţile şi instituţiile publice în organigrama cãrora se aflã postul scos la concurs au obligaţia sã solicite avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici cu cel puţin 13 zile înainte de data susţinerii concursului;
b) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici are obligaţia sã emitã avizul prevãzut la lit. a) în termen de douã zile de la data primirii solicitãrii;
c) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici are obligaţia sã publice condiţiile de desfãşurare a concursurilor în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfãşurãrii concursului;
d) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici are obligaţia de a afişa la sediul sãu şi, dupã caz, de a publica în presã şi pe pagina de internet, cu cel puţin 10 zile înainte de data susţinerii concursului, urmãtoarele informaţii: data organizãrii concursului, numãrul funcţiilor publice vacante pentru care se organizeazã concursul şi datele de contact pentru obţinerea de informaţii suplimentare;
e) candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs pentru înalţi funcţionari publici dosarul de concurs în termen de 8 zile de la data publicãrii anunţului prevãzut la lit. c);
f) comisia de concurs pentru înalţi funcţionari publici are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs, în termen de maximum 24 de ore de la data expirãrii termenului prevãzut la lit. e).
ART. VII
(1) În situaţia în care membrii comisiei de concurs, respectiv de soluţionare a contestaţiilor pentru înalţii funcţionari publici nu se prezintã la douã şedinţe consecutive, mandatul acestora înceteazã de drept.
(2) Constatarea încetãrii de drept a mandatului acestora se face prin decizie a primului-ministru, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Pentru fiecare membru titular al comisiei de concurs, respectiv de soluţionare a contestaţiilor pentru înalţii funcţionari publici se desemneazã, în condiţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, câte un membru supleant. Membrul supleant îşi desfãşoarã activitatea în absenţa membrului titular corespunzãtor, în cazul suspendãrii mandatului membrului titular corespunzãtor, respectiv în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen.
ART. VIII
Persoanele care ocupã funcţiile prevãzute la art. III şi art. IV alin. (3) îşi pãstreazã statutul şi celelalte drepturi prevãzute de lege, iar contractele de management educaţional, respectiv contractele de management încheiate de acestea, aflate în derulare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, îşi produc efectele pânã la expirarea termenului pentru care au fost încheiate sau, dupã caz, pânã la data la care intervine un motiv legal de încetare sau reziliere a acestora.
ART. IX
<>Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publicã centralã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 760/2001 , cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - În sensul prezentei ordonanţe, prin demnitar din administraţia publicã centralã, denumit în continuare demnitar, se înţelege: primul-ministru, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, secretarul general al Guvernului, secretarul general adjunct al Guvernului, consilierul de stat, secretarul de stat şi asimilatul acestuia din cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru, din cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, Secretariatului General al Guvernului, Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul şi din cadrul ministerelor, precum şi conducãtorul organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu rang de secretar de stat."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în aparatul ministerelor, cu excepţia Ministerului Apãrãrii Naţionale, precum şi în aparatul organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale se organizeazã şi funcţioneazã, în subordinea demnitarului, cabinetul demnitarului din administraţia publicã centralã, denumit în continuare cabinetul demnitarului.
(2) Numãrul maxim de posturi din cabinetul viceprimministrului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcţia de ministru de stat, iar numãrul maxim de posturi din cabinetul secretarului de stat din cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcţia de secretar de stat.
(3) Numãrul maxim de posturi din cabinetul secretarului general al Guvernului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcţia de ministru, iar numãrul maxim de posturi din cabinetul secretarului general adjunct al Guvernului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcţia de secretar de stat."
3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Numãrul maxim de posturi din cabinetul demnitarului este prevãzut în anexa nr. 1."
4. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. X
<>Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 20 februarie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 66, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 66. - (1) Primarii comunelor pot angaja, în limita numãrului maxim de posturi aprobate, un consilier personal. Primarii oraşelor, municipiilor şi ai municipiilor reşedinţã de judeţ pot înfiinţa, în limita numãrului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, compartiment distinct format din:
a) maximum douã persoane, la oraşe şi municipii;
b) maximum 4 persoane, la municipii reşedinţã de judeţ."
2. La articolul 67, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 67. - (1) Primarul general al municipiului Bucureşti, asimilat demnitarului, poate înfiinţa, în limita numãrului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului general, compartiment distinct, care cuprinde urmãtoarele funcţii de execuţie de specialitate: director de cabinet, asistent de cabinet, consilier personal, secretar personal şi curier personal."
3. La articolul 67, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Numãrul maxim de posturi din cabinetul primarului general al municipiului Bucureşti este de 13."
4. La articolul 105, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 105. - (1) Preşedintele consiliului judeţean poate înfiinţa, în limita numãrului maxim de posturi aprobate, cabinetul preşedintelui, compartiment distinct, format din maximum 4 persoane."
ART. XI
<>Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 din 24 martie 2008, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 30, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cancelaria prefectului este un compartiment organizatoric distinct, care cuprinde urmãtoarele funcţii de execuţie de specialitate specifice: directorul cancelariei, consilier, consultant şi secretarul cancelariei."
2. La articolul 30, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Numãrul maxim de posturi din cancelaria prefectului este de 4."
ART. XII
<>Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publicã centralã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 760/2001 , cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
ART. XIII
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã se completeazã în mod corespunzãtor cu prevederile <>Legii nr. 53/2003 - <>Codul muncii , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. XIV
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2009 privind unele mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii administraţiei publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 din 22 aprilie 2009, se abrogã.
(2) <>Hotãrârea Guvernului nr. 527/2009 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management rãmâne în vigoare pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la art. IV alin. (10).
ART. XV
(1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
(2) Anexa nr. 1 la prezenta ordonanţã de urgenţã poate fi actualizatã prin hotãrâre a Guvernului.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei
şi internelor,
interimar,
Vasile Blaga

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Gheorghe Pogea

Preşedintele Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Andras Zsolt Szakal,
secretar de stat

p. Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi inovãrii,
interimar,
Iulia Adriana Oana Badea,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 6 octombrie 2009.
Nr. 105.


ANEXA 1

LISTA
cuprinzând serviciile publice deconcentrate ale ministerelor
şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din
unitãţile administrativ-teritoriale şi alte servicii publice

A. Ministerul Sãnãtãţii
- direcţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti
B. Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional
- direcţii judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniu cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti
C. Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri
1. comisariate regionale pentru protecţia consumatorilor;
2. comisariate judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor;
3. oficii teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.
D. Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
1. direcţii de muncã şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
2. organisme intermediare regionale pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane";
3. inspectorate teritoriale de muncã şi al municipiului Bucureşti;
4. case de pensii judeţene şi a municipiului Bucureşti;
5. agenţii pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
6. inspectorate sociale regionale;
7. agenţii judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti.
E. Ministerul Tineretului şi Sportului
1. direcţii pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
2. direcţii pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
3. complexuri sportive naţionale şi municipale;
4. cluburi sportive municipale şi orãşeneşti;
5. casele de culturã ale studenţilor.
F. Ministerul Finanţelor Publice
1. direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti;
2. direcţii regionale, judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni;
3. secţii judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti ale Gãrzii Financiare.
G. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale
1. direcţii pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
2. inspectorate teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului sãditor;
3. inspectorate teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare;
4. centre judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti de plãţi şi intervenţie pentru agriculturã;
5. oficii judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti de consultanţã agricolã;
6. oficii judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie;
7. oficii de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit;
8. oficii de studii pedologice şi agrochimice judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
H. Ministerul Mediului
1. agenţii regionale şi judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti de protecţia mediului;
2. comisariate regionale ale Gãrzii Naţionale de Mediu;
3. direcţii de ape bazinale ale Administraţiei Naţionale Apele Române.
I. Secretariatul General al Guvernului
1. direcţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
2. direcţii de statisticã regionale şi judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
3. unitãţi teritoriale ale Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale;
4. inspectoratele teritoriale regionale de stat în construcţii.
J. Ministerul Economiei
- filiale teritoriale ale Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei
K. Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale
1. oficii judeţene de poştã;
2. direcţiile regionale de poştã.
L. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
1. Registrul Auto Român;
2. Autoritatea Rutierã Românã;
3. direcţiile regionale ale Registrului Auto Român;
4. direcţiile regionale ale Autoritãţii Rutiere Române.


ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 )
--------------------------------------------------

Numãrul maxim de posturi din cabinetul demnitarului


┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
│Nr. │ Demnitar │Numãr total │
│crt.│ │de posturi │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 1. │Prim-ministru │ 18 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 2. │Viceprim-ministru, ministru de stat │ 15 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 3. │Ministru, ministru delegat, secretarul general al │ │
│ │Guvernului │ 13 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 4. │Secretar general adjunct al Guvernului, secretar de │ │
│ │stat şi asimilatul acestuia din cadrul ministerelor, │ │
│ │Secretariatului General al Guvernului şi │ │
│ │Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul │ 5 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 5. │Conducãtor de organ de specialitate al administraţiei │ │
│ │publice centrale, cu rang de secretar de stat │ 4 │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016