Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ nr. 5 din 18 ianuarie 2024  privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea întreprinderilor  care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole vegetale,  ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ nr. 5 din 18 ianuarie 2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole vegetale, ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 52 din 19 ianuarie 2024
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. VI.5 din Legea nr. 413/2023 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta ordonanţă instituie o schemă de ajutor de stat acordată întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole vegetale pentru a compensa efectele asupra sectorului agricol ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei.

    ART. 2
    Schema de ajutor de stat, denumită în continuare schemă, se acordă sub formă de grant direct, în vederea compensării parţiale a creşterii costurilor de producţie, de recoltare, de transport şi depozitare a producţiei agricole vegetale primare obţinute la culturile înfiinţate în toamna anului 2022 şi recoltate în anul 2023.

    ART. 3
    (1) Prezenta schemă respectă prevederile secţiunii 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor pct. 62 lit. a) din Comunicarea Comisiei Europene de modificare a Cadrului temporar de criză şi de tranziţie pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2023/C 1.188), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C/2023/1188 din 21 noiembrie 2023, denumită în continuare Comunicarea Comisiei Europene (2023/C 1.188).
    (2) Schema de ajutor de stat se notifică Comisiei Europene în temeiul art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.

    ART. 4
    Schema se aplică pe întreg teritoriul României, iar plata sumelor reprezentând ajutorul de stat menţionat de prezenta schemă se efectuează până la data de 30 iunie 2024 inclusiv.

    ART. 5
    Autoritatea responsabilă cu implementarea schemei este Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, atât prin aparatul central, cât şi prin structurile sale teritoriale, respectiv centrele judeţene/locale sau centrul din municipiul Bucureşti.

    ART. 6
    (1) Grantul direct din cadrul prezentei scheme reprezintă o plată compensatorie pe suprafaţă care constă în echivalentul în lei a 100 euro/hectar, care se acordă unei întreprinderi care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole, pentru suprafeţe de teren arabil cultivate în toamna anului 2022, pentru un număr maxim de 162.640 de beneficiari.
    (2) Valoarea maximă a grantului direct acordat pe întreprindere beneficiară nu poate depăşi echivalentul în lei a 280.000 euro.
    (3) Cursul de schimb valutar euro/lei pentru calcularea valorii totale maxime/cuantumului este cel comunicat de Banca Naţională a României la data de 1 august 2023, respectiv de 4,9334 lei/euro.

    ART. 7
    (1) Schema se cumulează cu orice alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor pct. 62 lit. a) întreprinderi care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole din Comunicarea Comisiei Europene (2023/C 1.188), cu respectarea pragului maxim de 280.000 euro/ beneficiar.
    (2) Orice sume primite prin alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor pct. 62 lit. a) din Comunicarea Comisiei Europene (2023/C 1.188) se deduc din pragul maxim de 280.000 euro/ beneficiar, care se poate acorda în cadrul prezentei scheme.

    CAP. II
    Beneficiarii schemei, condiţii de eligibilitate
    ART. 8
    Beneficiarii schemei sunt întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole vegetale, respectiv următorii producători agricoli înregistraţi în Registrul agricol şi în Registrul unic de identificare, care utilizează suprafeţe de teren arabil, individual sau în forme de asociere, în scopul obţinerii producţiei de cereale şi seminţe oleaginoase:
    a) producători agricoli persoane fizice;
    b) producători agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) producători agricoli persoane juridice, indiferent de statutul lor juridic sau de modul lor de organizare, societăţile agricole organizate în conformitate cu Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare, societăţile reglementate de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, grupurile şi organizaţiile de producători recunoscute potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoaşterea şi funcţionarea grupurilor şi organizaţiilor de producători, pentru comercializarea produselor agricole şi silvice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 338/2005, cu modificările şi completările ulterioare, cooperativele agricole organizate potrivit prevederilor Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) organismele/organizaţiile de testare a soiurilor, de cercetare, respectiv universităţile, institutele şi staţiunile de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol, indiferent de statutul lor juridic sau de modul lor de finanţare.


    ART. 9
    (1) Resursele financiare totale necesare implementării schemei sunt de 1.200.000,00 mii lei, reprezentând echivalentul a 243.239,956 mii euro, care se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2024, în cadrul capitolului 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 40 „Subvenţii“, art. 40.15 „Sprijinirea producătorilor agricoli“.
    (2) Sumele acordate în condiţiile prezentei ordonanţe nu sunt supuse executării silite prin poprire în cazul în care împotriva beneficiarilor acestora a fost pornită procedura de executare silită.
    (3) Ajustarea sprijinului prevăzut prin prezenta ordonanţă se realizează în funcţie de numărul de beneficiari eligibili ai schemei, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate cu această destinaţie la alin. (1).

    ART. 10
    (1) Beneficiarii prezentei scheme sunt producătorii agricoli, indiferent de forma de organizare, prevăzuţi la art. 8, care îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) au depus o cerere de plată în anul 2023, pentru o suprafaţa determinată de minimum 1 ha, pentru una sau mai multe dintre culturile prevăzute în anexa nr. 1, până la termenul-limită de depunere din anul 2023;
    b) nu sunt în dificultate, respectiv în lichidare sau în faliment, la data depunerii cererii de solicitare a ajutorului de stat, în baza evidenţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

    (2) De prevederile prezentei ordonanţe pot beneficia şi producătorii agricoli care figurează în sistemul IACS „caz închis“ ca urmare a imposibilităţii APIA de a efectua plata ca urmare a erorilor de cont bancar pentru cererea 2023, cu condiţia depunerii documentului de coordonate bancare aferent unui cont bancar activ după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.
    (3) Producătorii agricoli declaraţi neeligibili pentru plata pe suprafaţă aferentă campaniei 2023 care au primit decizie negativă/de respingere nu pot beneficia de prevederile prezentei ordonanţe.

    ART. 11
    Schema se aplică potenţialilor beneficiari care solicită plata grantului prevăzut de prezenta ordonanţă, pe baza cererii de acordare a sprijinului, prevăzută la art. 13 alin. (1), adresată APIA prin structurile sale teritoriale, respectiv centrele judeţene/locale sau centrul din municipiul Bucureşti, după caz.

    ART. 12
    Prezenta schemă se aplică beneficiarilor pentru o suprafaţa determinată de minimum 1 ha inclusiv, pe exploataţie, pentru una sau, cumulativ, pentru mai multe dintre culturile prevăzute în anexa nr. 1.

    CAP. III
    Reguli procedurale
    ART. 13
    (1) Beneficiarii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 10 depun la centrele judeţene/locale ale APIA, respectiv centrul APIA din municipiul Bucureşti la care sunt înregistrate cererile de plată pe suprafaţă pentru anul 2023 o cerere de acordare a grantului direct, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, însoţită de copia documentului de coordonate bancare, numai în situaţia în care acesta a suferit modificări faţă de cel înscris în cererea de plată pentru anul 2023.
    (2) Copiile documentelor de identificare existente la dosarul cererii de plată pe suprafaţă aferente anului 2023, în cazul în care nu sunt modificări, rămân valabile şi pentru acordarea grantului direct prevăzut de prezenta ordonanţă.
    (3) Cererea de acordare a grantului direct şi documentele prevăzute la alin. (1) se depun în termen de maximum 30 de zile lucrătoare începând cu a 5-a zi lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.
    (4) Documentele depuse în copie de către beneficiar vor purta sintagma „conform cu originalul“, vor fi datate şi însuşite prin semnătură de către beneficiar.
    (5) APIA pune la dispoziţia solicitanţilor cereri pretipărite, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, cu suprafeţele determinate în urma controalelor administrative şi la faţa locului aferente fiecărei culturi cuprinse în anexa nr. 1 pentru anul 2023; suprafeţele totale se exprimă în ha, în cifre întregi fără subdiviziuni, prin trunchiere.

    ART. 14
    (1) După primirea cererilor de acordare a grantului direct, în termen de maximum 10 zile lucrătoare, centrele judeţene/locale ale APIA, respectiv centrul APIA din municipiul Bucureşti verifică respectarea/îndeplinirea prevederilor art. 10, iar nerespectarea acestora de către solicitanţi atrage după sine neeligibilitatea acestora la acordarea grantului.
    (2) Notificarea de respingere a cererii se comunică în scris solicitantului în termen de maximum 5 zile lucrătoare după finalizarea verificărilor, de către centrele judeţene/locale ale APIA, respectiv centrul APIA din municipiul Bucureşti, iar aceasta poate fi contestată în termenele şi în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 15
    (1) Pentru gestionarea măsurii de sprijin prevăzute de prezenta ordonanţă, APIA creează o aplicaţie electronică de gestionare şi preia din Sistemul informatic de administrare şi control, denumit în continuare IACS, date referitoare la:
    a) datele de identificare ale producătorului agricol, respectiv numele şi prenumele/denumirea, CUI/CNP, numărul de identificare din Registrul fermierilor - ID APIA, adresa/sediul social, coordonatele bancare; în situaţia în care solicitantul furnizează un alt cont bancar, acesta se completează cu noile date la rubrica „cont IBAN nou“, barând cu o linie datele înscrise de către APIA aferente contului bancar existent în evidenţele acesteia pentru anul de cerere 2023;
    b) suprafeţele totale determinate în urma controalelor administrative şi la faţa locului pentru culturile prevăzute în anexa nr. 1.

    (2) Accesul la IACS şi la aplicaţia informatică de gestionare a sprijinului pentru personalul desemnat din cadrul centrelor locale/judeţene ale APIA se realizează pe bază de cont de utilizator şi parolă.
    (3) Persoanele prevăzute la alin. (2), desemnate prin decizie a conducerii centrului local/judeţean să aibă acces la datele cu caracter personal cuprinse în aplicaţia informatică de înregistrare nominală a datelor despre solicitanţii grantului direct, sunt obligate să aplice măsurile de protecţie a acestora, cu respectarea tuturor garanţiilor şi exigenţelor privind confidenţialitatea datelor.
    (4) Toate structurile APIA implicate în efectuarea de prelucrări de date cu caracter personal au obligaţia respectării dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
    (5) În condiţiile prevăzute la alin. (3), APIA, în calitate de operator de date cu caracter personal, efectuează operaţiuni privind prelucrarea, colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, protejarea, ştergerea şi distrugerea datelor cu caracter personal.
    (6) Datele cu caracter personal înregistrate în aplicaţia informatică de gestionare a sprijinului sunt stocate pe durata de 10 ani.
    (7) În vederea punerii în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe, APIA elaborează proceduri de verificare aprobate prin decizie a directorului general al APIA.

    ART. 16
    În termen de 25 de zile lucrătoare după expirarea termenului prevăzut la art. 14 alin. (1), centrele judeţene/locale ale APIA, respectiv centrul APIA din municipiul Bucureşti stabilesc beneficiarii eligibili potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale art. 12, precum şi valoarea grantului direct, întocmesc şi transmit la aparatul central al APIA situaţia centralizatoare a beneficiarilor eligibili şi valoarea grantului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

    ART. 17
    (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la primirea situaţiilor centralizatoare prevăzute la art. 16, aparatul central al APIA întocmeşte şi transmite la Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţia centralizatoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4.
    (2) După primirea situaţiei centralizatoare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare, Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finanţelor cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoţită de situaţia centralizatoare cu sumele aferente grantului direct care se acordă beneficiarilor schemei, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5.
    (3) După aprobarea de către Ministerul Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare, Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale deschide şi repartizează credite bugetare la aparatul central al APIA, care în termen de maximum 5 zile lucrătoare virează sumele în contul beneficiarilor înscris în cererea de acordare a grantului direct.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 18
    (1) În cazul în care se constată că suprafeţele aferente culturilor din cererea de plată pentru anul 2023, reglementată prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 83/2023 privind aprobarea formularului-tip al cererii de plată pentru anul 2023, cu modificările ulterioare, sunt modificate în sensul diminuării acestora faţă de suprafeţele aferente culturilor prevăzute în cererea de acordare a grantului direct reglementat prin prezenta schemă, beneficiarii sprijinului sunt obligaţi la restituirea contravalorii diferenţei sumelor încasate care reprezintă sprijinul necuvenit, la care se adaugă dobânzi şi penalităţi de întârziere calculate de la data încasării acestora până la data recuperării integrale, potrivit prevederilor art. 73^1 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 174 şi 176 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Sumele reprezentând ajutor de stat necuvenit, prevăzut la alin. (1), reprezintă creanţe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Procesele-verbale de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare, întocmite de către centrele judeţene sau centrul din municipiul Bucureşti ale/al APIA, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda naţională, constituie titluri de creanţă şi cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Titlul de creanţă întocmit de către centrele judeţene sau centrul din municipiul Bucureşti ale/al APIA constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de plată prevăzut în cuprinsul acestuia, stabilit în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim printr-un act administrativ individual care i se adresează trebuie să solicite autorităţii publice emitente, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Creanţele bugetare principale şi accesorii se sting prin plată voluntară, compensare din drepturile la plată viitoare stabilite de către APIA reprezentând ajutor de stat finanţat de la bugetul de stat sau prin recuperare de către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform prevederilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Titlurile executorii, împreună cu dovada comunicării acestora către debitor, se transmit, în termen de maximum 90 de zile de la data expirării termenului de plată, către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării creanţelor bugetare, conform dispoziţiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Cuantumul creanţelor bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se calculează de către centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti care au/a emis procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare.
    (8) Creanţele bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se individualizează prin procese-verbale de constatare a accesoriilor, care reprezintă titluri de creanţă, prevederile alin. (2)-(5) aplicându-se în mod corespunzător.
    (9) În procedura insolvenţei, înscrierea creanţei bugetare la masa credală a debitorului se efectuează de către centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti.
    (10) Creanţele bugetare principale şi accesorii se recuperează în conturile indicate în titlurile de creanţă.
    (11) Sumele recuperate de către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se virează de către organul fiscal, în conformitate cu prevederile art. 257 alin. (6) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în conturile indicate în titlul executoriu întocmit de către centrele judeţene ale APIA.

    ART. 19
    (1) Toate documentele depuse în vederea solicitării grantului acordat potrivit prezentei ordonanţe se păstrează de către centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul de stat.
    (2) Toate documentele care atestă acordarea grantului cuvenit se păstrează de către beneficiarii ajutorului de stat pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data încasării sumei cuvenite.
    (3) Textul prezentei scheme şi informaţiile aferente fiecărui beneficiar al cărui sprijin financiar depăşeşte valoarea de 10.000 euro se publică pe pagina de internet a Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv www.apia.org.ro.

    ART. 20
    (1) La data primirii deciziei Comisiei Europene privind acordarea ajutorului de stat prevăzut de prezenta ordonanţă se stabileşte eligibilitatea beneficiarului şi se constituie obligaţia de plată a acestui ajutor de stat.
    (2) În situaţia în care, anterior emiterii deciziei Comisiei Europene, Comisia Europeană solicită modificări privind prezenta schemă, prevederile prezentei ordonanţe se modifică în mod corespunzător.

    ART. 21
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 18 ianuarie 2024.
    Nr. 5.
    ANEXA 1

    LISTA
    culturilor menţionate la art. 6 alin. (1)

┌───────┬───────────────────┬──────────┐
│Nr. │Denumire cultură │Cod │
│crt. │ │cultură │
├───────┼───────────────────┼──────────┤
│1. │Grâu comun de │101 │
│ │toamnă │ │
├───────┼───────────────────┼──────────┤
│2. │Grâu dur de toamnă │102 │
├───────┼───────────────────┼──────────┤
│3. │Triticale de toamnă│103 │
├───────┼───────────────────┼──────────┤
│4. │Secară de toamnă │104 │
├───────┼───────────────────┼──────────┤
│5. │Orz de toamnă │105 │
├───────┼───────────────────┼──────────┤
│6. │Orzoaică de toamnă │106 │
├───────┼───────────────────┼──────────┤
│7. │Ovăz de toamnă │107 │
├───────┼───────────────────┼──────────┤
│8. │Rapiţă de toamnă │202 │
└───────┴───────────────────┴──────────┘



    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    CERERE
    de acordare a grantului direct producătorilor agricoli din sectorul vegetal
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
    Operator de date cu caracter personal: 9596
    Nr. de înregistrare ...............
    Data ...............
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    Numărul de beneficiari eligibili şi valoarea grantului direct care se acordă producătorilor agricoli din sectorul vegetal (model)

┌────┬───────────────┬───────────┬───────────┬───────┐
│ │ │ │Suprafaţa │ │
│Nr. │ │Nr. de │determinată│Valoare│
│crt.│Judeţul │beneficiari│IACS în │grant │
│ │ │ │anul 2023 │(lei) │
│ │ │ │(ha) │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│(1) │(2) │(3) │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│1 │Alba │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│2 │Arad │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│3 │Argeş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│4 │Bacău │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│5 │Bihor │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│6 │Bistriţa-Năsăud│ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│7 │Botoşani │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│8 │Braşov │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│9 │Brăila │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│10 │Buzău │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│11 │Caraş-Severin │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│12 │Călăraşi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│13 │Cluj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│14 │Constanţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│15 │Covasna │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│16 │Dâmboviţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│17 │Dolj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│18 │Galaţi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│19 │Giurgiu │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│20 │Gorj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│21 │Harghita │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│22 │Hunedoara │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│23 │Ialomiţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│24 │Iaşi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│25 │Ilfov │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│26 │Maramureş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│27 │Mehedinţi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│28 │Mureş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│29 │Neamţ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│30 │Olt │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│31 │Prahova │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│32 │Satu Mare │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│33 │Sălaj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│34 │Sibiu │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│35 │Suceava │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│36 │Teleorman │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│37 │Timiş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│38 │Tulcea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│39 │Vaslui │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│40 │Vâlcea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│41 │Vrancea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│42 │Bucureşti │ │ │ │
├────┴───────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│Total general │(x) │ │ │
└────────────────────┴───────────┴───────────┴───────┘


    Director general,
    ..............................

    ANEXA 5

    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene
    Se aprobă.
    Ordonator principal de credite,
    ...............................................
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu sumele aferente grantului direct care se acordă producătorilor agricoli din sectorul vegetal (model)

┌────┬───────────────┬───────────┬───────┬───────┐
│Nr. │ │Nr. de │Valoare│Valoare│
│crt.│Judeţul │beneficiari│grant │grant │
│ │ │ │(lei) │(euro) │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│1 │Alba │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│2 │Arad │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│3 │Argeş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│4 │Bacău │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│5 │Bihor │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│6 │Bistriţa-Năsăud│ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│7 │Botoşani │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│8 │Braşov │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│9 │Brăila │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│10 │Buzău │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│11 │Caraş-Severin │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│12 │Călăraşi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│13 │Cluj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│14 │Constanţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│15 │Covasna │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│16 │Dâmboviţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│17 │Dolj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│18 │Galaţi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│19 │Giurgiu │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│20 │Gorj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│21 │Harghita │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│22 │Hunedoara │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│23 │Ialomiţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│24 │Iaşi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│25 │Ilfov │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│26 │Maramureş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│27 │Mehedinţi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│28 │Mureş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│29 │Neamţ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│30 │Olt │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│31 │Prahova │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│32 │Satu Mare │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│33 │Sălaj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│34 │Sibiu │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│35 │Suceava │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│36 │Teleorman │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│37 │Timiş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│38 │Tulcea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│39 │Vaslui │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│40 │Vâlcea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│41 │Vrancea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│42 │Bucureşti │ │ │ │
├────┴───────────────┼───────────┼───────┼───────┤
│Total general │(x) │ │ │
└────────────────────┴───────────┴───────┴───────┘


    Director general,
    ..........................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016