Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ nr. 25 din 24 august 2022  privind modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 46/1998 pentru stabilirea unor măsuri în vederea îndeplinirii obligaţiilor asumate de România prin aderarea la Convenţia internaţională EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigaţiei aeriene şi la Acordul multilateral privind tarifele de rută aeriană, precum şi a unor obligaţii care rezultă pentru România din regulamentele adoptate la nivelul Uniunii Europene în domeniul serviciilor de navigaţie aeriană    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ nr. 25 din 24 august 2022 privind modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 46/1998 pentru stabilirea unor măsuri în vederea îndeplinirii obligaţiilor asumate de România prin aderarea la Convenţia internaţională EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigaţiei aeriene şi la Acordul multilateral privind tarifele de rută aeriană, precum şi a unor obligaţii care rezultă pentru România din regulamentele adoptate la nivelul Uniunii Europene în domeniul serviciilor de navigaţie aeriană

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 837 din 25 august 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. V poz. 2 din Legea nr. 186/2022 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 46/1998 pentru stabilirea unor măsuri în vederea îndeplinirii obligaţiilor asumate de România prin aderarea la Convenţia internaţională EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigaţiei aeriene şi la Acordul multilateral privind tarifele de rută aeriană, precum şi a unor obligaţii care rezultă pentru România din regulamentele adoptate la nivelul Uniunii Europene în domeniul serviciilor de navigaţie aeriană, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44 din 26 ianuarie 2001, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4, alineatele (2)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Bazele de cost anuale prevăzute la alin. (1) se întocmesc de către ROMATSA separat pentru serviciile de navigaţie aeriană de rută şi pentru serviciile de navigaţie aeriană terminală prestate pe aeroporturile cărora li se aplică regulamentele europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European.
(3) ROMATSA elaborează bazele de cost prevăzute la alin. (2) cu respectarea prevederilor regulamentelor europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European, asigură consultarea beneficiarilor serviciilor de navigaţie aeriană şi înaintarea bazelor de cost către Autoritatea Aeronautică Civilă Română în vederea evaluării şi avizării, în calitatea de autoritate naţională de supervizare a performanţei serviciilor de navigaţie aeriană, şi a transmiterii acestora către EUROCONTROL şi Comisia Europeană.
(4) Din veniturile facturate şi colectate direct sau prin intermediul EUROCONTROL pentru furnizarea serviciilor de navigaţie aeriană pentru rută şi terminal reglementat, ROMATSA acoperă costurile aferente prestării serviciilor de navigaţie aeriană, precum şi celelalte costuri determinate incluse în bazele de cost aprobate, inclusiv contribuţia României la EUROCONTROL.
(5) Prin derogare de la prevederile legale privind fundamentarea şi aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli la nivelul regiilor autonome, bugetul de venituri şi cheltuieli al ROMATSA cuprinde bazele de cost transmise la EUROCONTROL şi Comisia Europeană, potrivit dispoziţiilor alin. (3), consolidate cu bugetul de venituri şi cheltuieli aferent serviciilor de navigaţie aeriană furnizate de ROMATSA pe aeroporturile care nu intră sub incidenţa regulamentelor europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European, precum şi cu bugetul de venituri şi cheltuieli aferent altor activităţi prestate de ROMATSA în conformitate cu obiectul de activitate, şi se aprobă prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii şi al ministrului finanţelor, la propunerea consiliului de administraţie al ROMATSA."

    2. La articolul 4, alineatele (7)-(9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(7) În situaţia în care, la momentul elaborării bugetului de venituri şi cheltuieli, ipotezele din planul de performanţă care generează ajustări nu sunt confirmate, veniturile care se includ în buget se actualizează pe baza mecanismelor prevăzute de regulamentele europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European.
(8) În situaţia în care la momentul elaborării bugetului de venituri şi cheltuieli se constată că unele costuri neprevăzute şi neincluse în planul de performanţă aprobat, dar care au fost cuprinse ulterior în planul de afaceri revizuit al ROMATSA, aprobat de consiliul de administraţie, nu pot fi acoperite prin veniturile incluse în bazele de cost transmise anterior la EUROCONTROL şi Comisia Europeană, ROMATSA va iniţia procedurile de revizuire a planului de performanţă, conform prevederilor din regulamentele europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European. Totodată va întocmi şi supune aprobării un buget de venituri şi cheltuieli care să prevadă veniturile corespunzătoare prognozelor şi ipotezelor actualizate în conformitate cu prevederile alin. (7) în vederea acoperirii costurilor suplimentare.
(9) În situaţiile prevăzute la alin. (7) şi (8), dacă nu se realizează ipotezele şi prognozele de trafic din planul de performanţă sau dacă impactul costurilor suplimentare nu se poate acoperi prin venituri, până la reintrarea în echilibru financiar, ROMATSA va putea supune aprobării un buget de venituri şi cheltuieli cu pierderi."

    3. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Ajustările calculate la finele fiecărui an, potrivit mecanismelor de ajustare prevăzute de regulamentele europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European, se recunosc în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Conform prevederilor art. 1 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome, aprobată cu modificări prin Legea nr. 769/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ROMATSA va repartiza din diferenţa dintre venituri şi cheltuieli aferentă fiecărui an (surplus), în rezerve, o sumă până la nivelul veniturilor rezultate din aplicarea mecanismelor de ajustare prevăzute de regulamentele europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European, precum şi al veniturilor din cedarea activelor, pentru utilizarea acestora exclusiv pentru acoperirea obligaţiilor regiei conform acestor reglementări.
    (3) Deficitul rezultat ca urmare a infirmării prognozelor şi ipotezelor stabilite prin planul de performanţă şi bazele de cost şi care nu poate fi acoperit din ajustările de tarif potrivit mecanismelor de împărţire a riscurilor prevăzute de reglementările europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European se suportă din rezervele constituite de ROMATSA.
    (4) Prin derogare de la prevederile art. II şi III ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2017 pentru modificarea art. 1 alin. (1) lit. g) din Ordonanţa Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome şi pentru modificarea art. 1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată prin Legea nr. 178/2017, ROMATSA va utiliza sumele repartizate în anii anteriori la alte rezerve, precum şi rezultatul reportat existent în sold la data de 31 decembrie a fiecărui an exclusiv pentru acoperirea deficitului."

    4. După articolul 13 se introduce un nou articol, art. 14, cu următorul cuprins:
    "ART. 14
    În situaţia în care o cotă-parte din sumele colectate de EUROCONTROL de la utilizatorii spaţiului aerian şi destinate ROMATSA sunt reţinute de EUROCONTROL şi distribuite în alt scop, conform deciziei Comisiei Permanente EUROCONTROL, iar contravaloarea respectivei cote-părţi nu poate fi recuperată de ROMATSA prin aplicarea mecanismelor de ajustare prevăzute de regulamentele europene în vigoare privind schema de performanţă şi tarifare în contextul Cerului Unic European, sumele reţinute se rambursează integral către ROMATSA de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, capitolul 84.01 - Transporturi, titlul 59 - Alte cheltuieli, în limita sumelor alocate cu această destinaţie prin legea anuală a bugetului."



    ART. II
    Ordonanţa Guvernului nr. 46/1998 pentru stabilirea unor măsuri în vederea îndeplinirii obligaţiilor asumate de România prin aderarea la Convenţia internaţională EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigaţiei aeriene şi la Acordul multilateral privind tarifele de rută aeriană, precum şi a unor obligaţii care rezultă pentru România din regulamentele adoptate la nivelul Uniunii Europene în domeniul serviciilor de navigaţie aeriană, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44 din 26 ianuarie 2001, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin Mihai Grindeanu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 24 august 2022.
    Nr. 25.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016