Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 92 din 28 iunie 2024  privind înfiinţarea reţelei naţionale de ghişee unice de eficienţă energetică    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 92 din 28 iunie 2024 privind înfiinţarea reţelei naţionale de ghişee unice de eficienţă energetică

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 613 din 29 iunie 2024
    Având în vedere necesitatea modificării şi completării cu celeritate a cadrului legal care să permită utilizarea fondurilor europene din cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă din componenta 16 REPowerEU adresate locuinţelor, în corelare directă cu obţinerea de rezultate şi implementarea reformelor şi a investiţiilor asumate de România în privinţa asigurării unui mediu construit rezilient, sustenabil şi eficient energetic,
    ţinând cont de faptul că, potrivit propunerii de modificare a Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 29 octombrie 2021 privind aprobarea evaluării planului de redresare şi rezilienţă, România trebuie să aibă în anul 2024 un număr de minimum 42 de ghişee unice operaţionale care să sprijine cetăţenii în privinţa informaţiilor necesare în domeniul eficienţei energetice şi energiei din surse regenerabile pentru consumatori şi prosumator, inclusiv în vederea accesării programelor de investiţii privind renovarea energetică şi utilizarea energiei regenerabile, fapt ce presupune atât crearea cadrului legal, cât şi organizarea autorităţilor locale prin alocarea de resurse umane şi materiale, precum şi realizarea unei sesiuni de formare profesională a celor minimum 84 de persoane care vor lucra în ghişeele unice,
    în considerarea faptului că reţeaua de ghişee unice va sprijini în mod direct accelerarea ratei de renovare energetică a clădirilor şi atingerea ţintelor asumate de România prin Planul naţional energie schimbări climatice şi prin Strategia naţională de renovare pe termen lung pentru sprijinirea renovării parcului naţional de clădiri rezidenţiale şi nerezidenţiale, atât publice, cât şi private, şi transformarea sa treptată într-un parc imobiliar cu un nivel ridicat de eficienţă energetică şi decarbonat până în 2050 şi totodată va sprijini România în scăderea dependenţei energetice de gazul rusesc,
    având în vedere prevederile Directivei 2010/31/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 mai 2010 privind performanţa energetică a clădirilor, prevederile Legii nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată, cu modificările ulterioare, şi prevederile Planului de acţiune aferent Strategiei naţionale de renovare pe termen lung privind înfiinţarea de ghişee unice pentru sprijinirea renovărilor energetice şi totodată prevederile Directivei (UE) 2023/1.791 a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 septembrie 2023 privind eficienţa energetică şi de modificare a Regulamentului (UE) 2023/955 (reformare),
    deoarece întârzierea în organizarea şi operaţionalizarea ghişeelor unice va conduce la riscul ca gospodăriile vulnerabile să nu mai beneficieze de fondurile alocate prin componenta Repower Investiţia I4 - Schemă de acordare a voucherelor pentru accelerarea instalării de capacităţi de energie regenerabilă în cadrul gospodăriilor individuale şi investiţia I7 - Schemă de acordare de vouchere pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice în cadrul gospodăriilor individuale, iar pentru accesarea acestor fonduri, beneficiarii trebuie să asigure pregătirea din timp a documentaţiilor tehnico-economice, astfel încât să poată asigura implementarea proiectelor la termenele prevăzute în documentele programatice,
    în considerarea faptului că elementele mai sus menţionate vizează asigurarea cadrului legal aferent reformei ce va asigura sprijinul operaţional necesar implementării investiţiilor, respectiv atingerea ţintelor şi jaloanelor aferente componentei 16 REPowerEU şi atingerea ţintelor României în domeniul reducerii consumului de energie, fiind implicit de interesul public general, şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, precum şi faptul că neîndeplinirea ţintelor şi jaloanelor poate conduce la neonorarea plăţilor de către Comisia Europeană,
    având în vedere că lipsa reglementării unitare şi complete a cadrului instituţional generează întârzieri în implementarea acesteia, cu impact asupra termenelor de depunere a cererilor de plată şi a gradului de absorbţie a fondurilor alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi faptul că elementele menţionate vizează interesul public şi strategic şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară,
    în considerarea faptului că elementele mai sus-menţionate sunt o prioritate a Programului de guvernare şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) În vederea facilitării accesului la programele de finanţare şi la informaţii privind eficienţa energetică în clădiri şi gospodării, renovarea energetică a clădirilor şi utilizarea surselor regenerabile de energie, precum şi a sprijinirii implementării şi monitorizării stadiului atingerii ţintelor naţionale privind eficienţa energetică şi rezilienţa la schimbările climatice, se înfiinţează reţeaua naţională de ghişee unice de eficienţă energetică.
    (2) Reţeaua naţională de ghişee unice de eficienţă energetică este coordonată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei care asigură organizarea unitară, colaborarea cu alte autorităţi şi instituţii publice cu atribuţii pe segmentele de activitate cuprinse în prezenta ordonanţă de urgenţă, îndrumarea metodologică în ceea ce priveşte eficienţa energetică în clădiri, precum şi gestionarea punctului unic de informare online pentru programele de finanţare privind eficienţa energetică şi utilizarea energiei din surse regenerabile în clădiri şi gospodării.
    (3) Punctul unic de informare online asigură furnizarea de informaţii unitare şi sintetice la nivel naţional în ceea ce priveşte programele de finanţare existente privind eficienţa energetică în clădiri şi utilizarea surselor regenerabile de energie, accesul către paginile de internet dedicate acestor programe, precum şi la ghişeele unice judeţene/locale.
    (4) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene colaborează cu reţeaua naţională a ghişeelor unice de eficienţă energetică în privinţa implementării investiţiilor I4 şi I7 din cadrul Componentei 16 REPowerEU a Planului naţional de redresare şi rezilienţă.
    (5) Reţeaua naţională de ghişee unice de eficienţă energetică va sprijini cu prioritate consumatorii vulnerabili de energie şi persoanele aflate în sărăcie energetică, facilitând accesul la servicii publice şi programe de finanţare care să atenueze această stare.

    ART. 2
    În sensul prezentului act normativ, următoarele expresii şi termeni au următorul înţeles:
    a) consumatorul vulnerabil de energie reprezintă persoana singură sau familia care îndeplineşte condiţiile prevăzute în Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările ulterioare, respectiv care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare faţă de sursele de energie, necesită măsuri de protecţie socială şi servicii suplimentare pentru a-şi asigura cel puţin nevoile energetice minimale;
    b) gospodăria aflată în sărăcie energetică reprezintă o unitate formată dintr-o locuinţă şi din persoanele fizice care locuiesc şi gospodăresc împreună, având buget comun şi valorificând în comun bunurile dobândite prin munca lor care necesită măsuri de protecţie socială şi servicii suplimentare pentru a-şi asigura cel puţin nevoile energetice minimale;
    c) comunităţile de energie reprezintă comunităţile de persoane fizice şi/sau juridice organizate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 163/2022 pentru completarea cadrului legal de promovare a utilizării energiei din surse regenerabile, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare;
    d) comunităţile de energie reprezintă comunităţile de persoane fizice şi/sau juridice organizate conform Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) renovarea moderată reprezintă renovarea ce constă în lucrări efectuate la anvelopa clădirii şi/sau sistemele tehnice care conduc la reducerea minimă a consumului de energie primară şi a emisiilor de CO_2 cu cel puţin 30%, în comparaţie cu situaţia anterioară renovării şi utilizarea normală a clădirii;
    f) renovarea aprofundată reprezintă renovarea ce constă în lucrări efectuate la anvelopa clădirii şi/sau sistemele tehnice care conduc la îmbunătăţirea cu peste 60% a performanţei energetice a unei clădiri, în comparaţie cu situaţia anterioară renovării şi utilizarea normală a clădirii;
    g) renovarea integrată reprezintă renovarea moderată sau aprofundată care este realizată concomitent cu lucrări de consolidare seismică.


    ART. 3
    Ghişeele unice de eficienţă energetică se înfiinţează în scopul oferirii serviciilor de informare şi consiliere tehnică în domeniul eficienţei energetice în clădiri şi al utilizării surselor regenerabile de energie pentru consumatori şi prosumatori, către persoane fizice şi juridice, inclusiv comunităţi de energie, potenţiali beneficiari ai investiţiilor, în privinţa programelor de investiţii finanţate din fonduri europene, din bugetul de stat, precum şi alte surse legal constituite.

    ART. 4
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în cadrul aparatului de specialitate al consiliilor judeţene, precum şi în cadrul aparatului de specialitate al primarului general al municipiului Bucureşti se înfiinţează prin hotărâre a consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti câte un ghişeu unic de eficienţă energetică pentru informarea şi consilierea tehnică în domeniul eficienţei energetice în clădiri şi al utilizării surselor regenerabile de energie pentru consumatori şi pentru prosumatori, respectiv la nivel de comunităţi de energie.
    (2) Ghişeele unice de eficienţă energetică se organizează la nivel de compartiment şi sunt de regulă formate dintr-un număr de două până la patru persoane. Pot ocupa funcţiile din cadrul ghişeului unic de eficienţă energetică persoanele care au absolvit studii de licenţă sau echivalente în domeniile inginerie civilă, ingineria instalaţiilor, arhitectură, inginerie electrică/energetică, administraţie publică, ştiinţe juridice, ştiinţe economice, precum şi specialişti atestaţi ca auditori energetici pentru clădiri sau persoane atestate, în baza Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare, ca manageri energetici de localităţi.
    (3) Ghişeele unice de eficienţă energetică se organizează în limita posturilor aprobate la nivelul instituţiilor, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin redistribuirea sarcinilor şi personalului în cadrul instituţiei, concomitent cu instruirea acestuia.
    (4) În situaţia în care autorităţile administraţiei publice locale nu dispun de personal de specialitate suficient pentru a asigura sarcinile stabilite prin prezentul act normativ, consiliile judeţene, precum şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti pot organiza concursuri pentru recrutarea personalului de specialitate necesar funcţionării ghişeelor unice de eficienţă energetică prin derogare de la prevederile art. VII alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Până la asigurarea personalului de specialitate, ghişeul unic va fi înfiinţat în termenul prevăzut la alin. (1) şi va funcţiona cu personal din alte structuri funcţionale care va fi mutat temporar în cadrul respectivului ghişeu. Gestionarea noilor activităţi poate fi realizată şi împreună cu un manager energetic pentru localităţi sau o societatea prestatoare de servicii energetice atestată conform Legii nr. 121/2014, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    (1) Autorităţile administraţiei publice locale pot organiza ghişeele unice de eficienţă energetică la nivel de compartiment care va avea atribuţiile generale prevăzute la art. 6 alin. (1) în una din următoarele forme:
    a) la nivel de unitate administrativ-teritorială sau subdiviziune a acesteia;
    b) în cadrul unei asociaţii de dezvoltare intercomunitare;
    c) în cadrul consorţiilor administrative;
    d) în cadrul zonelor metropolitane organizate conform Legii nr. 246/2022 privind zonele metropolitane, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare;
    e) prin asocierea dintre consiliile judeţene şi municipii/municipii reşedinţă de judeţ.

    (2) În vederea asigurării de consultanţă tehnică de specialitate prin intermediul ghişeelor unice de eficienţă energetică, pe bază de selecţie publică de parteneri, autorităţile administraţiei publice locale pot semna acorduri de parteneriat cu asociaţii profesionale şi organizaţii nonguvernamentale din domeniul construcţiilor, arhitecturii, instalaţiilor, auditului energetic, energiei regenerabile sau cu societăţi prestatoare de servicii energetice atestate conform Legii nr. 121/2014, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu organizaţiile nonguvernamentale care se ocupă de politici şi serviciile sociale, pentru partea de consiliere privind sărăcia energetică şi consumatorii vulnerabili.

    ART. 6
    (1) Ghişeele unice de eficienţă energetică, înfiinţate prin hotărâre a Consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti/Consiliului local conform prezentei ordonanţe de urgenţă, îndeplinesc următoarele atribuţii generale:
    a) oferă prin intermediul site-urilor web ale autorităţilor publice, centralizate într-o secţiune dedicată pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi la cerere, la sediul acestora sau telefonic, un serviciu public de informare, consiliere tehnică şi sprijin, pentru proprietarii de locuinţe individuale sau colective, pentru asociaţiile de proprietari şi pentru asocierile/comunităţile interesate pentru realizarea unor proiecte de eficienţă energetică şi/sau construcţia de noi capacităţi de producere de energie din surse regenerabile şi/sau stocare, de transformare în utilizatori activi de reţea sau de formare a unor comunităţi de energie ale cetăţenilor;
    b) consiliază cetăţenii să dezvolte un proiect de renovare energetică, să acceseze programe de finanţare publice sau mecanisme de creditare şi îi îndrumă pe aceştia către profesionişti competenţi pe tot parcursul proiectului de renovare;
    c) oferă informaţii privind legislaţia referitoare la performanţa energetică a clădirilor;
    d) organizează şi întreţin o secţiune specifică privind eficienţa energetică în clădiri, uşor accesibilă pe site-ul autorităţii administraţiei publice locale, care cuprinde linkul către punctul unic de informare online;
    e) iniţiază protocoale de colaborare cu autorităţile şi instituţiile publice emitente de avize şi acorduri, autorităţile şi instituţiile publice şi celelalte entităţi responsabile cu procesul de autorizare/avizare pentru obţinerea calităţii de prosumator şi de comunitate de energie, inclusiv pentru activităţile de eficientizare energetică a clădirilor, pentru ca acestea să acorde prioritate procesului de autorizare/avizare a proiectelor iniţiate cu sprijinul ghişeelor unice de eficienţă energetică;
    f) desfăşoară campanii de informare privind eficienţa energetică în clădiri şi utilizarea surselor regenerabile de energie în clădiri şi gospodării;
    g) transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, semestrial, informaţii centralizate privind toate investiţiile în renovare energetică realizate din fonduri publice sau private finalizate, cele pentru care au fost aprobate cereri de finanţare şi cele pentru care au fost acordate autorizaţii de construire, indiferent de sursa de finanţare, pentru monitorizarea atingerii ţintelor naţionale de reducere a consumului de energie stabilite prin Strategia naţională de renovare pe termen lung pentru sprijinirea renovării parcului naţional de clădiri rezidenţiale şi nerezidenţiale, atât publice, cât şi private, şi transformarea sa treptată într-un parc imobiliar cu un nivel ridicat de eficienţă energetică şi decarbonat până în 2050, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.034/2020, cu modificările şi completările ulterioare. Formatul raportărilor se stabileşte prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei.

    (2) Structurile funcţionale prevăzute la alin. (1) oferă informaţii clare şi organizate, precum:
    a) informaţii privind implementarea proiectelor de renovare energetică a clădirilor şi a proiectelor de montare de instalaţii de producere a energiei din surse regenerabile;
    b) paşii necesari pentru renovarea unei clădiri;
    c) paşii necesari pentru instalarea unei surse regenerabile de energie şi dobândirea statutului de prosumator;
    d) categoriile de specialişti care au dreptul potrivit legii să realizeze auditul energetic pentru clădiri, certificatul de performanţă energetică, expertiza tehnică, proiectul tehnic de instalaţii, cel de arhitectură şi cel de structură, precum şi proiectele necesare instalării surselor regenerabile de energie, precum şi, după caz, accesul către registrele oficiale ale acestora;
    e) tipurile de renovare posibile, respectiv renovare moderată, aprofundată sau integrată şi categoriile de costuri aferente.

    (3) În vederea centralizării informaţiilor referitoare la eficienţă energetică la nivel naţional şi monitorizării Planului naţional integrat energie schimbări climatice, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pune la dispoziţia Ministerului Energiei informaţiile de la alin. (1) lit. g).
    (4) Pentru perioada 2024-2026, ghişeele unice de eficienţă energetică judeţene şi cel al Primăriei Municipiului Bucureşti îndeplinesc şi următoarele atribuţii specifice de sprijin pentru implementarea investiţiilor I4 şi I7 din componenta 16 REPowerEU a Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României (PNRR):
    a) sprijină Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene în implementarea investiţiilor I4 şi I7, acordând informaţii pentru toţi beneficiarii potenţiali ai investiţiilor, respectiv facilitând implementarea investiţiilor, şi oferă asistenţă tehnică pentru accesarea fondurilor şi implementarea proiectelor din punct de vedere administrativ, pentru consumatorii vulnerabili de energie şi pentru gospodăriile afectate de sărăcie energetică;
    b) facilitează, cu respectarea principiilor de transparenţă şi liberă concurenţă, stabilirea relaţiilor economice dintre consumatorii vulnerabili de energie sau gospodăriile afectate de sărăcie energetică, potenţiali beneficiari ai investiţiilor, şi firmele de proiectare şi execuţie în construcţii şi/sau instalaţii ce pot asigura participarea la programele de investiţii, în condiţiile legii;
    c) verifică şi stabilesc la nivel judeţean, cu sprijinul autorităţilor administraţiei publice locale de la nivelul municipiilor, oraşelor sau comunelor, după caz, îndeplinirea de către consumatorii vulnerabili de energie, gospodăriile afectate de sărăcie energetică şi/sau firmele de construcţii şi instalaţii a condiţiilor specifice investiţiilor I4 şi I7 din componenta 16 REPowerEU, conform prevederilor ordinului prevăzut la alin. (4) al prezentului articol;
    d) realizează, pe bază de eşantion, verificări pe teren cu privire la modul în care au fost implementate investiţiile I4 şi I7 din componenta 16 REPowerEU, în special cele dedicate consumatorilor vulnerabili de energie şi gospodăriilor afectate de sărăcie energetică, conform cerinţelor furnizate de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

    (5) Activităţile specifice pentru implementarea investiţiilor I4: Schemă de granturi sub formă de bonuri valorice pentru accelerarea utilizării energiei din surse regenerabile de către gospodării şi I7: Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a gospodăriilor din componenta 16: REPowerEU a Planului naţional de rezilienţă şi redresare al României, care se desfăşoară în cadrul ghişeelor unice de eficienţă energetică, se stabilesc prin ordin comun al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene şi al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 7
    Structura organizatorică, statul de funcţii, numărul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare a ghişeelor unice de eficienţă energetică la nivel judeţean se stabilesc prin hotărâre a consiliilor judeţene, la nivelul municipiului Bucureşti prin hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi cele organizate, după caz, la nivelul altor unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziuni ale acestora, prin hotărâre a Consiliului local.

    ART. 8
    (1) Personalul care lucrează în reţeaua naţională de ghişee unice de eficienţă energetică organizate la nivelul consiliilor judeţene şi al municipiului Bucureşti beneficiază pe perioada implementării investiţiilor I4 şi I7 componenta 16: REPowerEU a Planului naţional de rezilienţă şi redresare al României de drepturile prevăzute de dispoziţiile art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Finanţarea cheltuielilor de personal şi pentru utilităţile necesare funcţionării pentru ghişeele unice de la nivelul judeţelor se asigură din bugetul propriu al judeţului, iar cele pentru ghişeul unic de la nivelul Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti, din bugetul acesteia.
    (3) Cheltuielile cu funcţionarea ghişeelor unice de eficienţă energetică se suportă integral din bugetul propriu al unităţilor administrativ-teritoriale, subdiviziunilor acestora sau al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară, precum şi din alte surse legal constituite.

    ART. 9
    (1) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei asigură realizarea campaniei de informare la nivel naţional privind importanţa renovării energetice a clădirilor şi utilizarea de surse regenerabile de energie şi privind activitatea reţelei naţionale de ghişee unice, în corelare cu strategia de comunicare aferentă Strategiei naţionale de renovare pe termen lung pentru sprijinirea renovării parcului naţional de clădiri rezidenţiale şi nerezidenţiale, atât publice, cât şi private, şi transformarea sa treptată într-un parc imobiliar cu un nivel ridicat de eficienţă energetică şi decarbonat până în 2050 şi cu obiectivele acesteia.
    (2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei implementează în parteneriat cu Institutul Naţional de Administraţie realizarea primei sesiuni de formare profesională a personalului din ghişeele unice de eficienţă energetică pentru asigurarea competenţelor necesare oferirii serviciilor de informare, consiliere tehnică şi sprijin în domeniul eficienţei energetice şi al producţiei de energie din surse regenerabile pentru consumatori şi prosumatori.

    ART. 10
    Instituţiile şi autorităţile publice de la nivel central şi local care derulează programe şi proiecte de finanţare în domeniul eficienţei energetice în clădiri şi al producţiei de energie din surse regenerabile pentru consumatori şi prosumatori, inclusiv privind comunităţi energetice, au obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, să transmită informaţii privind programele derulate către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pentru preluarea în Punctul unic de informare online şi pentru a facilita distribuţia coordonată a acestora către reţeaua de ghişee unice, pentru a fi publicate pe paginile web ale ghişeelor unice de eficienţă energetică.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Câciu
                    Ministrul energiei,
                    Sebastian-Ioan Burduja
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 28 iunie 2024.
    Nr. 92.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016