Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere faptul că, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, denumit în continuare POIM, din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, au fost finanţate 25 de proiecte aferente sistemelor de transport al gazelor naturale, pentru care au fost încheiate contracte de finanţare în cadrul axei prioritare 8 - Sisteme inteligente şi sustenabile de transport al energiei electrice şi gazelor naturale, obiectivul specific 8.2 - Creşterea gradului de interconectare a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale cu alte state vecine, precum şi faptul că pentru 18 contracte aflate în derulare, în valoare de 1,6 mld. lei, beneficiarii proiectelor au solicitat etapizarea acestora, procedură ce se realizează conform prevederilor Regulamentului (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea regulilor de eligibilitate ale Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027, denumit în continuare PDD, şi ale condiţiilor de finanţare aferente, ţinând cont de faptul că MIPE a demarat procedurile necesare în acest sens, înainte de finalizarea perioadei de eligibilitate a POIM, respectiv 31 decembrie 2023, prin transmiterea solicitărilor către Comisia Europeană, în răspunsul său, prin Adresa nr. ARES(2024)1567205-29.02.2024, Comisia Europeană condiţionează etapizarea proiectelor de dezvoltare a reţelelor inteligente de distribuţie a gazelor naturale din POIM în PDD de justificarea de către statul român a sustenabilităţii, eficacităţii şi relevanţei pe termen lung a acestor tipuri de proiecte, conform evaluării finale a investiţiilor în energie ale POIM, legătura acestor proiecte cu direcţiile strategice ale Planului naţional integrat în domeniul energiei şi schimbărilor climatice pentru biogaz şi justificarea acestora în termeni de emisii de gaze cu efect de seră/reducerea poluării, comparativ cu soluţiile alternative la proiectele de gaze. În considerarea faptului că, pentru a se asigura că proiectele etapizate de dezvoltare a reţelelor inteligente de distribuţie a gazelor naturale nu determină sechestrarea emisiilor de carbon, ar fi fost necesar ca PDD să fie actualizat, prin includerea drept condiţii cumulative a faptului că infrastructura rezultată din investiţiile etapizate este pregătită pentru adăugarea de combustibili cu emisii reduse de carbon, asigură flexibilitatea reţelelor de gaze, în special prin utilizarea tehnologiilor IT pentru a răspunde provocărilor legate de cerere şi ofertă, precum şi a faptului că infrastructura cuprinde active pentru prevenirea sau atenuarea scurgerilor de gaz, inclusiv sisteme de detectare şi remediere a scurgerilor, condiţii care nu pot fi îndeplinite şi nu au fost cunoscute la data stabilirii proiectelor ce pot beneficia de facilitatea etapizării şi, prin urmare, aspectul nu era previzibil cu mult timp înainte şi era independent de voinţa Guvernului, ţinând cont de valoarea proiectelor nefinalizate, de faptul că beneficiarii acestora sunt unităţi administrativ-teritoriale sau asociaţii de dezvoltare intercomunitară al căror buget nu permite suportarea cheltuielilor aferente finalizării acestor proiecte, fapt care ar determina recuperarea sumelor rambursate de către Comisia Europeană, luând în considerare faptul că, deşi Guvernul a adoptat Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 112/2024 privind modificarea şi completarea unor acte normative asigurând cadrul legal necesar finanţării din Fondul pentru mediu a restului de executat aferent acestor proiecte, s-a dovedit că Administraţia Fondului pentru Mediu nu deţine instrumentele necesare derulării acestei finanţări, iar termenul de finalizare a acestor proiecte, potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările şi completările ulterioare, este 31 decembrie 2025, luând în considerare faptul că responsabilităţile cu privire la schimbările climatice necesită o abordare clară şi neîntârziată pentru îndeplinirea angajamentelor asumate de România la nivel internaţional, având în vedere prevederile Acordului de la Paris adoptat în temeiul Convenţiei-cadru a Organizaţiei Naţiunilor Unite asupra schimbărilor climatice, denumit în continuare Acordul de la Paris, încheiat la Paris la 12 decembrie 2015 şi semnat de România la New York la 22 aprilie 2016, ratificat prin Legea nr. 57/2017, care vizează consolidarea răspunsului la schimbările climatice şi reprezintă un pas important către obiectivul de a realiza o Uniune Europeană neutră din punct de vedere climatic până în anul 2050, ţinând cont de prevederile Pactului ecologic european, European Green Deal, publicat de Comisia Europeană la data de 11 decembrie 2019, parte integrantă a Strategiei Comisiei de punere în aplicare a Agendei 2030 a Organizaţiei Naţiunilor Unite şi a obiectivelor de dezvoltare durabilă şi care prezintă o nouă strategie de creştere care are drept scop transformarea Uniunii Europene într-o societate echitabilă şi prosperă, cu o economie modernă, competitivă şi eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor, în care să nu existe emisii nete de gaze cu efect de seră în anul 2050, având în vedere că Regulamentul (UE) 2021/1.119 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 iunie 2021 de instituire a cadrului pentru realizarea neutralităţii climatice şi de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 401/2009 şi (UE) 2018/1.999 („Legea europeană a climei“) stabileşte un obiectiv de reducere a emisiilor nete cu cel puţin 55% până în anul 2030 comparativ cu nivelurile din 1990, Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de modificare a Directivei 96/61/CE a Consiliului a fost modificată prin Directiva (UE) 2023/958 şi Directiva (UE) 2023/959 a Parlamentului European şi a Consiliului, cu scopul de a revizui schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră EU ETS şi de a pune în aplicare obiectivele ambiţioase, luând în considerare faptul că, la acest moment, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, necesită actualizare pentru a conferi cadrul legal aliniat în conformitate cu noile prevederi legislative de la nivel european, respectiv Regulamentului delegat (UE) 2023/2.830 al Comisiei din 17 octombrie 2023 de completare a Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului prin stabilirea de norme privind calendarul, administrarea şi alte aspecte ale licitării certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, neadoptarea prezentului act normativ conducând la imposibilitatea distribuirii sumelor rezultate din licitarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, ţinând cont de faptul că România este obligată să raporteze Comisiei Europene modul de utilizare a sumelor obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, exprimată în tone de dioxid de carbon echivalent, redusă prin implementarea proiectelor din anul precedent, precum şi orice alte informaţii suplimentare referitoare la utilizarea acestor sume, în temeiul Directivei 2003/87/CE, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare prevederile Regulamentului delegat (UE) 2023/2.830, care aduce modificări proceselor de licitaţii ale certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră începând cu 1 ianuarie 2025, având în vedere operaţionalizarea instrumentelor financiare subsecvente politicii de coeziune şi stabilirii unui cadru eficient de implementare a acordurilor de finanţare/contractelor prin care se pun în aplicare aceste instrumente în baza art. nr. 59 alin. (3) lit. a) şi b) din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările şi completările ulterioare, se impune clarificarea reglementării privind intrarea în vigoare a acordurilor de finanţare/contractelor semnate de către părţi. Ţinând cont de faptul că, în conformitate cu prevederile art. 105 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu anul 2025, Comisia Europeană poate dezangaja alocările nerambursabile anuale care nu au fost utilizate conform dispoziţiilor acestui articol, astfel încât accelerarea implementării fondurilor europene reprezintă o prioritate strategică la nivelul politicii de coeziune, având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile art. 92 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul instrumentelor financiare, valoarea inclusă în prima cerere de plată poate reprezenta până la 30% din cuantumul total al contribuţiilor din program angajate pentru aceste instrumente, contribuţia instrumentelor financiare în vederea creşterii ritmului de absorbţie fiind esenţială, ţinând cont de faptul că asigurarea unui cadru legislativ care să susţină punerea eficientă în aplicare a acordurilor de finanţare pentru instrumente financiare reprezintă o măsură urgentă şi prioritară, care va conduce atât la demararea investiţiilor în sectoare strategice, de exemplu, eficienţă energetică, mediul de afaceri, cât şi la evitarea riscului de dezangajare a fondurilor Uniunii Europene, întrucât elementele sus-menţionate vizează interesul public şi constituie o situaţie urgentă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată pentru a nu genera blocaje în utilizarea veniturilor obţinute din licitarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României şi în implementarea proiectelor aferente sistemelor de transport al gazelor naturale, finanţate prin POIM în cadrul axei prioritare 8 - Sisteme inteligente şi sustenabile de transport al energiei electrice şi gazelor naturale, obiectivul specific 8.2 - Creşterea gradului de interconectare a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale cu alte state vecine, cu impact asupra gradului de absorbţie a fondurilor externe nerambursabile alocate României în perioada de programare 2014-2020, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă. În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. ART. I (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, proiectele de extindere şi schimbare a destinaţiei, conversia sau modernizarea reţelelor de transport şi distribuţie a gazelor naturale finanţate prin Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM) în cadrul axei prioritare 8 - Sisteme inteligente şi sustenabile de transport al energiei electrice şi al gazelor naturale, obiectivul specific 8.2 - Creşterea gradului de interconectare a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale cu alte state vecine, care nu sunt eligibile pentru etapizare în cadrul Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027 (PDD), care au fost preluate la finanţare de către Administraţia Fondului pentru Mediu din Fondul pentru mediu, se finanţează de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în vederea finalizării proiectelor. (2) Finanţarea în valoare de 1.186.394.918 lei din soldul existent la data de 31 decembrie 2024, din sumele acumulate, conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene în două tranşe, după cum urmează: a) 802.836.518 lei, până la finalul anului 2025; b) 383.558.400 lei în cursul anului 2026. (3) Lista proiectelor şi valoarea finanţării acordate sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă. (4) Contractele de finanţare aferente proiectelor prevăzute la alin. (3) se modifică prin act adiţional prin care se stabilesc sursele de finanţare ale bugetului şi condiţiile aplicabile decontării şi plăţii cheltuielilor, precum şi condiţiile de recuperare a sumelor utilizate neconform, aferente activităţilor realizate în perioada 1 ianuarie 2024-31 decembrie 2026 în scopul finalizării fizice/implementării integrale şi funcţionale a proiectelor, dovedit prin raportul final al beneficiarului, însoţit de documente privind implementarea integrală din punct de vedere fizic şi funcţionalitatea proiectului. (5) Proiectele pentru care raportul final al beneficiarului nu a fost aprobat de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene până la data de 31 decembrie 2025 devin proiecte nefuncţionale, în condiţiile secţiunii nr. 7 din Comunicarea Comisiei - Orientări referitoare la încheierea programelor operaţionale adoptate pentru a beneficia de asistenţă din partea Fondului european de dezvoltare regională, a Fondului social european, a Fondului de coeziune şi a Fondului european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi a programelor de cooperare transfrontalieră din cadrul Instrumentului de asistenţă pentru preaderare (IPA II) (2014-2020) - C/2024/6126) şi ale art. XLIII alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare. (6) Distinct de raportul prevăzut la alin. (4), până la data de 31 mai a fiecărui an, după caz, beneficiarii proiectelor prevăzute la alin. (3) raportează Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene modul de utilizare a sumelor din veniturile obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, exprimată în tone de dioxid de carbon echivalent, redusă prin implementarea proiectelor în anul precedent raportării, precum şi orice alte informaţii suplimentare referitoare la utilizarea veniturilor. (7) Ministerul Investiţiilor şi Fondurilor Europene comunică autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, până la data de 30 iunie a fiecărui an, modul de utilizare a sumelor din veniturile obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, exprimată în tone de dioxid de carbon echivalent, redusă prin implementarea proiectelor în anul precedent raportării, o scurtă descriere a proiectului finanţat, precum şi orice alte informaţii suplimentare referitoare la utilizarea veniturilor, necesare pentru finalizarea raportării către Comisia Europeană. (8) Predarea-preluarea documentaţiilor necesare finanţării investiţiilor din cadrul proiectelor prevăzute la alin. (3) se realizează pe bază de protocol încheiat între Administraţia Fondului pentru Mediu şi Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. ART. II Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 926 din 28 decembrie 2011, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: 1. La articolul 10 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins: "f) suma de 1.186.395 mii lei, din soldul existent la data de 31 decembrie 2024 în contul de disponibil deschis pe numele Ministerului Finanţelor la Trezoreria operativă centrală din sumele acumulate, conform lit. b), se face venit la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi se virează de către gestionarul contului, în termen de 5 zile lucrătoare de la solicitarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, într-un cont distinct de venituri ale bugetului de stat, deschis pe numele acestuia, la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, pentru finanţarea, în perioada 2025-2026, a proiectelor nefinalizate aferente sistemelor de transport al gazelor naturale, pentru care au fost încheiate contracte de finanţare în cadrul axei prioritare 8 - Sisteme inteligente şi sustenabile de transport al energiei electrice şi gazelor naturale, obiectivul specific 8.2 - Creşterea gradului de interconectare a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale cu alte state vecine din Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM)" 2. După articolul 10^3 se introduce un nou articol, art. 10^4, cu următorul cuprins: "ART. 10^4 (1) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene solicită Ministerului Finanţelor virarea, la o poziţie distinctă de venituri ale bugetului de stat, cu codul de identificare fiscală al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, a sumei, potrivit art. 10 alin. (1) lit. f). (2) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene răspunde de modul de utilizare, în condiţiile legii, a sumei prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. f). (3) Se autorizează Ministerul Finanţelor, la propunerea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, să majoreze, la poziţii distincte, veniturile bugetului de stat, precum şi creditele de angajament şi creditele bugetare prevăzute în bugetul acestuia cu suma virată potrivit art. 10 alin. (1) lit. f). (4) Se autorizează Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene să detalieze influenţele potrivit alin. (3) în bugetul său şi în anexele la acesta, să introducă proiectele în anexe şi să le comunice Ministerului Finanţelor, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aprobării. (5) Până la data de 22 decembrie a anului bugetar, sumele rămase neutilizate, determinate ca diferenţă între veniturile încasate potrivit alin. (1) şi plăţile efectuate, se virează de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene din contul de venituri al bugetului de stat în care au fost încasate într-un cont de disponibil deschis pe numele acestuia la Trezoreria Statului. (6) Sumele virate în contul prevăzut la alin. (5) se transferă în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene în contul de venituri al bugetului de stat prevăzut la alin. (1), urmând procedura prevăzută la alin. (1) şi (3), şi se utilizează în anul următor cu aceeaşi destinaţie. (7) În termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea raportului de finalizare a proiectelor, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene restituie sumele neutilizate din contul de venituri în care au fost încasate în contul de disponibil al Ministerului Finanţelor din care au fost virate iniţial." ART. III La articolul 29^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1207 din 20 decembrie 2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(3) Contractele încheiate pentru executarea instrumentelor financiare cu instituţiile financiare internaţionale prevăzute la alin. (1) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene." ART. IV La articolul 38 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (9) se introduce un nou alineat, alin. (10), cu următorul cuprins: "(10) Raportul de muncă al personalului contractual plătit din fonduri publice în conformitate cu prezenta lege, care îndeplineşte condiţiile de pensionare şi pentru care a fost emisă decizia de pensionare, încetează de drept, în condiţiile art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, chiar dacă salariatul a solicitat suspendarea plăţii pensiei." ART. V La articolul 249 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(5) Pentru îndeplinirea atribuţiilor şi prerogativelor care îi revin potrivit legii, prefectul este ajutat de unul sau 2 subprefecţi, după caz. Prefectul municipiului Bucureşti este ajutat de 2 sau 3 subprefecţi, după caz." ART. VI La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă: a) art. 13 alin. (5^12) şi (5^13) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1193 din 30 decembrie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare; b) Hotărârea Guvernului nr. 1.261/2024 privind aprobarea finanţării din Fondul pentru mediu a proiectelor de extindere şi schimbare a destinaţiei, conversia sau modernizarea reţelelor de transport şi distribuţie a gazelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1016 din 10 octombrie 2024. PRIM-MINISTRU ION-MARCEL CIOLACU Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marian Neacşu Viceprim-ministru, ministrul finanţelor, Tánczos Barna p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Romeo Simionescu, secretar de stat Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, Marcel-Ioan Boloş Ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Mircea Fechet Bucureşti, 6 martie 2025. Nr. 9. ANEXA 1 Lista proiectelor şi valoarea finanţării acordate
┌────┬──────┬───────────────┬─────────────────┬─────────────────────────┬────────────────┬──────────────┐
│ │ │ │ │ │Valoare │ │
│ │ │ │ │ │investiţii │Valoarea TVA │
│ │ │ │ │Investiţii neeligibile │neeligibile PDD,│aferente │
│Nr. │Cod │Beneficiar │Titlu proiect │PDD, │finanţate din │valorii rămase│
│crt.│SMIS │ │ │finanţate din Fondul │Fondul pentru │de finanţat │
│ │ │ │ │pentru mediu │mediu │ │
│ │ │ │ │ ├────────────────┴──────────────┤
│ │ │ │ │ │- lei - │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┬──────────────┤
│ │ │ │Înfiinţare sistem│ │ │ │
│ │ │ │inteligent de │Lungimea reţelelor - │ │ │
│ │ │ │distribuţie a │9,209 km │ │ │
│ │ │ │gazelor naturale │Număr de branşamente - │ │ │
│1 │140617│Comuna Şimian │- comuna Şimian, │618 │29.487.175,10 │5.602.563,27 │
│ │ │ │judeţul Mehedinţi│Numărul de gospodării - │ │ │
│ │ │ │- satele Şimian, │628 │ │ │
│ │ │ │Cerneţi şi │Obiective │ │ │
│ │ │ │Dedoviţa Nouă │social-culturale - 16 │ │ │
│ │ │ │(etapa 1) │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor - │ │ │
│ │ │ │ │0,065 km │ │ │
│ │ │ │Alimentarea cu │Nr. de gospodării - 297 │ │ │
│ │ │ │gaze naturale a │buc. │ │ │
│ │ │Comuna │comunei │Conducta de racord - 1 │ │ │
│2 │140633│Coţofăneşti │Coţofăneşti, │Echipament şi robinet de │10.913.818,03 │2.073.625,43 │
│ │ │ │satele Bâlca, │închidere - 3 │ │ │
│ │ │ │Borşani, judeţul │Contor inteligent - 1.024│ │ │
│ │ │ │Bacău │buc. │ │ │
│ │ │ │ │Echipament Hardware - 1 │ │ │
│ │ │ │ │buc. │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │Înfiinţare reţea │ │ │ │
│ │ │ │de distribuţie │ │ │ │
│ │ │ │gaze naturale în │Număr de branşamente - │ │ │
│3 │140705│Comuna Remetea │comuna Remetea, │450 │3.521.184,79 │669.025,11 │
│ │ │ │satele Remetea şi│ │ │ │
│ │ │ │Sineu, judeţul │ │ │ │
│ │ │ │Harghita │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │Înfiinţarea │ │ │ │
│ │ │ │infrastructurii │ │ │ │
│ │ │ │inteligente de │ │ │ │
│ │ │ │distribuţie de │ │ │ │
│ │ │ │gaze naturale şi │ │ │ │
│ │ │ │racordarea │ │ │ │
│ │ │ │gospodăriilor şi │ │ │ │
│ │ │ │consumatorilor │Lungime reţele - 2,166 km│ │ │
│4 │141256│Comuna Dăneşti │noncasnici │Nr. de branşamente - │30.507.319,11 │5.796.390,63 │
│ │ │ │publici în │1.345 buc. │ │ │
│ │ │ │comunele Tomeşti,│ │ │ │
│ │ │ │Cârţa, Dăneşti, │ │ │ │
│ │ │ │Mădăraş, │ │ │ │
│ │ │ │extinderea şi │ │ │ │
│ │ │ │modernizarea │ │ │ │
│ │ │ │reţelei existente│ │ │ │
│ │ │ │în comuna │ │ │ │
│ │ │ │Sândominic │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │Înfiinţarea │ │ │ │
│ │ │Asociaţia de │distribuţiei de │Lungime reţele - 72,227 │ │ │
│5 │141451│Dezvoltare │gaze naturale în │km │11.972.295,78 │2.274.736,20 │
│ │ │Intercomunitară│zona ADI FOREST -│Nr. de branşamente - │ │ │
│ │ │Forest │comunele Ciceu, │2.153 buc. │ │ │
│ │ │ │Siculeni, Racu │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │Înfiinţarea │ │ │ │
│ │ │ │reţelei │ │ │ │
│ │ │ │inteligente de │ │ │ │
│ │ │ │distribuţie de │ │ │ │
│6 │141521│Comuna Ozun │gaze naturale, │Lungimea reţelelor - │17.396.931,30 │3.305.416,95 │
│ │ │ │branşamente şi │9,874 km │ │ │
│ │ │ │alimentare cu │ │ │ │
│ │ │ │gaze naturale, │ │ │ │
│ │ │ │comuna Ozun, │ │ │ │
│ │ │ │judeţul Covasna │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │ │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │ │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │ │Înfiinţare │naturale - 1,0375 km │ │ │
│ │ │Comuna Poarta │distribuţie gaze │Staţie de │ │ │
│7 │142841│Albă, judeţul │naturale în │reglare-măsurare-presiune│28.156.416,76 │5.349.719,19 │
│ │ │Constanţa │comuna Poarta │(SRMP) - 1 buc. │ │ │
│ │ │ │Albă, judeţul │Racord de presiune înaltă│ │ │
│ │ │ │Constanţa │- 3,650 km │ │ │
│ │ │ │ │Racorduri presiune medie │ │ │
│ │ │ │ │în perioada de │ │ │
│ │ │ │ │implementare - 827 buc. │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │ │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │Înfiinţare │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │ │distribuţie de │naturale - 7,764 km │ │ │
│ │ │ │gaze naturale în │Lungime racord înaltă │ │ │
│8 │144729│Oraşul │oraşul Murfatlar │presiune - Murfatlar Est │7.860.277,28 │1.493.452,68 │
│ │ │Murfatlar │şi satul │- 1,130 km │ │ │
│ │ │ │aparţinător │Staţie de │ │ │
│ │ │ │Siminoc, judeţul │reglare-măsurare-presiune│ │ │
│ │ │ │Constanţa │(SRMP) - 1 buc. │ │ │
│ │ │ │ │Racorduri la reţeaua de │ │ │
│ │ │ │ │distribuţie - 85 buc. │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │ │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │ │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │ │ │naturale - 114,836 km │ │ │
│ │ │ │ │Contoare inteligente - │ │ │
│ │ │ │Înfiinţarea │3.349 buc. │ │ │
│ │ │ │reţelelor │Număr de persoane │ │ │
│ │ │ │inteligente de │influenţate pozitiv de │ │ │
│ │ │ │distribuţie a │reducerea gazelor cu │ │ │
│ │ │Asociaţia │gazelor naturale │efect de seră - │ │ │
│9 │144776│Administrativă │în comunele │13.171 persoane │103.940.747,47 │19.748.742,02 │
│ │ │Gaz Sud Bihor │Drăgăneşti, │Obiective │ │ │
│ │ │ │Bunteşti, Rieni, │social-culturale care │ │ │
│ │ │ │Lazuri de Beiuş, │beneficiază de racordarea│ │ │
│ │ │ │Pietroasa, │la sistemul inteligent de│ │ │
│ │ │ │judeţul Bihor │distribuţie a gazelor - │ │ │
│ │ │ │ │74 buc. │ │ │
│ │ │ │ │Gospodării care │ │ │
│ │ │ │ │beneficiază de racordarea│ │ │
│ │ │ │ │la sistemul inteligent de│ │ │
│ │ │ │ │distribuţie a gazelor - │ │ │
│ │ │ │ │3.349 buc. │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │ │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │Introducere │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │ │reţele │naturale - 8,04 km │ │ │
│ │ │ │inteligente de │Contoare inteligente - │ │ │
│10 │144809│Comuna Nojorid │gaze naturale în │3.772 buc │93.700.709,39 │17.803.134,78 │
│ │ │ │zona │Număr de persoane │ │ │
│ │ │ │metropolitană │influenţate pozitiv de │ │ │
│ │ │ │Oradea - etapa 1 │reducerea gazelor cu │ │ │
│ │ │ │ │efect de seră - │ │ │
│ │ │ │ │12.355 persoane │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼────────────────┬┴─────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │Înfiinţare │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │sistem de │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │ │distribuţie gaze│naturale - 65,297 km │ │ │
│ │ │Asociaţia de │naturale, racord│Clădiri cu activităţi │ │ │
│ │ │Dezvoltare │şi staţie de │noneconomice (clădiri │ │ │
│11 │145521│Intercomunitară│reglare-măsurare│administrative publice) - │74.123.613,54 │14.083.486,57 │
│ │ │Transalpina Gaz│în localităţile │12 buc. │ │ │
│ │ │ │Jina, Poiana │Staţie de reglare-măsurare│ │ │
│ │ │ │Sibiului, │plasată în UAT Tilişca - 1│ │ │
│ │ │ │Tilişca, Rod, │buc. │ │ │
│ │ │ │judeţul Sibiu │Numărul total de │ │ │
│ │ │ │ │branşamente - 3.300 buc. │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │Dezvoltare de │ │ │ │
│ │ │ │reţele │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │inteligente de │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │distribuţie a │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│12 │148322│Comuna Crişcior│gazelor naturale│naturale - 174,744 km │157.617.391,22 │29.947.304,33 │
│ │ │ │pentru │Gospodării echivalente │ │ │
│ │ │ │autorităţile │racordate prin │ │ │
│ │ │ │publice locale: │proiect - 5.793 buc. │ │ │
│ │ │ │Crişcior, Ilia │ │ │ │
│ │ │ │şi Dobra │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │ │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │ │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │ │ │naturale - 8,336 km │ │ │
│ │ │ │Dezvoltarea │Gospodării racordate la │ │ │
│ │ │ │reţelelor │reţeaua inteligentă │ │ │
│ │ │ │inteligente de │nou-înfiinţată, inclusiv │ │ │
│ │ │ │distribuţie a │clădiri administrative - │ │ │
│13 │148922│Municipiul Brad│gazelor naturale│9.562 buc. │35.458.680,15 │6.737.149,23 │
│ │ │ │în municipiul │Staţie de │ │ │
│ │ │ │Brad, judeţul │reglare-măsurare-predare │ │ │
│ │ │ │Hunedoara │(S.R.M.P.), presiune │ │ │
│ │ │ │ │înaltă - 1 buc. │ │ │
│ │ │ │ │Clădiri administrative │ │ │
│ │ │ │ │racordate la reţeaua │ │ │
│ │ │ │ │inteligentă de distribuţie│ │ │
│ │ │ │ │- 28 buc. │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │ │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │Înfiinţare reţea│şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │ │inteligentă de │naturale - 72,2569 km │ │ │
│ │ │ │distribuţie de │Gospodării racordate la │ │ │
│ │ │ │gaze naturale în│reţeaua inteligentă │ │ │
│14 │148985│Comuna Unirea │comunele Unirea,│nou-înfiinţată - 3.442 │59.337.127,34 │11.274.054,19 │
│ │ │ │Jegălia şi │buc. │ │ │
│ │ │ │Dichiseni, │Număr de branşamente - │ │ │
│ │ │ │judeţul Călăraşi│3.442 buc. │ │ │
│ │ │ │ │Număr de consumatori │ │ │
│ │ │ │ │noncasnici racordaţi prin │ │ │
│ │ │ │ │proiect - 37 buc. │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │Înfiinţare │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │sistem │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │Asociaţia ADI │inteligent de │naturale - 13,39 km │ │ │
│ │ │Înfiinţare │distribuţie de │Numărul total de │ │ │
│ │ │Distribuţie │gaze naturale în│branşamente - 2.679 │ │ │
│15 │149143│Gaze Naturale │comunele │racorduri │36.295.624,22 │6.896.168,60 │
│ │ │în comunele │Slobozia, Malu │Număr de gospodării │ │ │
│ │ │Slobozia, Malu │şi Vedea, satele│individuale ce vor fi │ │ │
│ │ │şi Vedea │aparţinătoare │racordate - 2.655 │ │ │
│ │ │ │Slobozia, Malu │racorduri │ │ │
│ │ │ │şi Vedea, │Număr de clădiri │ │ │
│ │ │ │judeţul Giurgiu │administrative ce vor fi │ │ │
│ │ │ │ │racordate - 24 racorduri │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │Dezvoltare reţea│ │ │ │
│ │ │ │inteligentă de │ │ │ │
│ │ │ │distribuţie a │ │ │ │
│ │ │ │gazelor naturale│ │ │ │
│ │ │ │în teritoriul │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │Asociaţiei de │inteligente de transport │ │ │
│ │ │Asociaţia de │Dezvoltare │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │Dezvoltare │Intercomunitară │naturale - 110,521 km │ │ │
│16 │149332│Intercomunitară│Gaz Valea │Număr de gospodării şi │122.556.820,11 │23.285.795,82 │
│ │ │Gaz Valea │Moldoviţei │instituţii publice ce vor │ │ │
│ │ │Moldoviţei │(comuna Vama, │fi branşate la sistemul │ │ │
│ │ │ │comuna Frumosu, │inteligent de distribuţie │ │ │
│ │ │ │comuna Vatra │a gazelor - 5.346 buc. │ │ │
│ │ │ │Moldoviţei şi │ │ │ │
│ │ │ │comuna │ │ │ │
│ │ │ │Moldoviţa, │ │ │ │
│ │ │ │judeţul Suceava)│ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │Dezvoltarea │ │ │ │
│ │ │ │reţelelor │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │inteligente de │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │distribuţie a │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│17 │149404│Comuna Baia de │gazelor naturale│naturale - 91,4393 km │101.060.723,13 │19.201.537,40 │
│ │ │Criş │în comunele Baia│Gospodării racordate la │ │ │
│ │ │ │de Criş, Vaţa de│reţeaua inteligentă │ │ │
│ │ │ │Jos şi Ribiţa, │nou-înfiinţată - 3.333 │ │ │
│ │ │ │judeţul │buc. │ │ │
│ │ │ │Hunedoara │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼────────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │Lungimea reţelelor │ │ │
│ │ │ │ │inteligente de transport │ │ │
│ │ │ │ │şi distribuţie a gazelor │ │ │
│ │ │ │Dezvoltarea │naturale - 78,358 km │ │ │
│ │ │ │reţelelor │Gospodării racordate la │ │ │
│ │ │ │inteligente de │reţeaua inteligentă │ │ │
│ │ │ │distribuţie a │nou-înfiinţată - 3.451 │ │ │
│ │ │ │gazelor naturale│buc. │ │ │
│18 │149423│Comuna Baru │în comunele │Racorduri realizate prin │73.063.665,21 │13.882.096,39 │
│ │ │ │Baru, │proiect - 3.042 buc. │ │ │
│ │ │ │Sântămăria-Orlea│Clădiri administrative │ │ │
│ │ │ │şi Sălaşu de │publice în care se │ │ │
│ │ │ │Sus, judeţul │derulează activităţi │ │ │
│ │ │ │Hunedoara │noneconomice - 55 buc. │ │ │
│ │ │ │ │Staţii inteligente de │ │ │
│ │ │ │ │reglare şi măsurare - 3 │ │ │
│ │ │ │ │buc. │ │ │
├────┼──────┴───────────────┴────────────────┴──────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │TOTAL │996.970.519,95 │189.424.398,79│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ │TOTAL GENERAL │1.186.394.918,74│ │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┴──────────────┘
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.