Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 82 din 5 octombrie 2023  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 82 din 5 octombrie 2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 905 din 6 octombrie 2023
    Ţinând cont de faptul că la sfârşitul lunii iunie 2023, potrivit contului de execuţie bugetară, România avea un deficit bugetar înregistrat de 2,33% din PIB, respectiv suma de 37 mld lei, iar în lipsa unor măsuri fiscal-bugetare deficitul bugetar prognozat până la sfârşitului anului 2023 depăşeşte 6,84% din PIB, ceea este cu mult peste angajamentele României de a asigura un deficit bugetar de 4,4% din PIB, iar pentru anul 2024 un nivel de deficit bugetar de 3,3% din PIB, ceea ce are drept consecinţă atât creşterea costului finanţării deficitului bugetar, cât şi suspendarea fondurilor europene alocate României prin politica de coeziune, dar şi prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă,
    întrucât activitatea specifică jocurilor de noroc trebuie să respecte strategia la nivel naţional de dezvoltare a mediului de afaceri pe principii de competitivitate şi transparenţă, în special de prevenire şi combatere a jocurilor de noroc neautorizate, de combatere a evaziunii fiscale în domeniu, în special în ceea ce priveşte criminalitatea economică din domeniul jocurilor de noroc,
    deoarece trebuie consolidate rolul şi importanţa, respectiv capacitatea instituţională a Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc în calitate de autoritate a statului mandatată să administreze monopolul de stat instituit asupra organizării şi exploatării activităţii specifice jocurilor de noroc de pe teritoriul României, pentru a combate evaziunea fiscală în domeniu, dar şi pentru a asigura protecţia minorilor şi a altor grupuri vulnerabile în scopul prevenirii dependenţei faţă de jocurile de noroc,
    întrucât jocurile de noroc desfăşurate în mediul online trebuie organizate şi autorizate pe teritoriul României, locul unde acestea îşi desfăşoară activitatea potrivit normelor legale în vigoare, şi ulterior în baza activităţii desfăşurate trebuie impozitate şi taxate potrivit reglementărilor legale,
    având în vedere obiectivele strategice naţionale de acordare a dreptului de organizare şi funcţionare a jocurilor de noroc în România, monitorizarea şi controlul activităţilor din domeniul jocurilor de noroc din România, creşterea veniturilor bugetului de stat, în special prin prevenirea şi combaterea jocurilor de noroc neautorizate, asigurarea unui climat de legalitate a mediului de afaceri, îmbunătăţirea coordonării, colaborării şi a schimbului de informaţii între instituţiile cu competenţe în domeniul evaziunii fiscale, cu accent pe criminalitatea economică din sfera jocurilor de noroc,
    în scopul eficientizării controlului funcţionării activităţilor în vederea diminuării riscului de manifestare a abaterilor de la strategiile, politicile, programele şi planurile Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc, protecţiei minorilor sau a altor grupuri vulnerabile din punct de vedere social şi economic şi prevenirii dezvoltării dependenţei acestora de jocuri de noroc,
    de asemenea, în scopul întăririi prevenţiei şi al evitării de către operatorii autorizaţi de a săvârşi fapte contravenţionale şi infracţiuni în domeniul activităţilor de jocuri de noroc,
    în vederea facilitării procesului decizional şi a derulării în condiţii de legalitate şi optime a procedurilor interne la nivelul structurilor de specialitate şi al Comitetului de supraveghere din cadrul Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc, se impune armonizarea cadrului legal specific activităţii oficiului cu modificările legislative aduse de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 77/2020.
    Deoarece în lipsa unor măsuri de disciplină economico-financiară, dar şi de aşezare a regulilor de impunere corelat cu potenţialul fiscal al jocurilor de noroc, dar şi cu riscul de evaziune fiscală s-ar genera la bugetul de stat prejudicii rezultate din neîncasarea unor fonduri importante necesare pentru finanţarea serviciilor publice, corelat cu faptul că în lipsa unor măsuri concrete piaţa jocurilor de noroc nu ar funcţiona după principii de transparenţă şi competitivitate pentru a asigura o dezvoltare sustenabilă a mediului de afaceri,
    deoarece problemele menţionate mai sus vizează interesul public şi strategic al României pentru asigurarea unei dezvoltări sustenabile şi strategice a pieţei jocurilor de noroc şi constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Statul poate acorda societăţilor înmatriculate în România sau persoanelor juridice constituite legal într-un stat membru al Uniunii Europene sau în state semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European sau din Confederaţia Elveţiană, care au înregistrat un sediu permanent în România în conformitate cu dispoziţiile art. 8 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi la nivelul căruia sunt recunoscute în totalitate veniturile din organizarea şi exploatarea activităţii de jocuri de noroc, dreptul de organizare şi exploatare a activităţii de jocuri de noroc în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, pe bază de licenţă de organizare a jocurilor de noroc pe fiecare tip de activitate, astfel cum acestea sunt clasificate prin prezenta ordonanţă de urgenţă, şi de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, documente nominale şi limitate în timp, ce sunt exploatate în mod direct de deţinătorul licenţei."

    2. La articolul 1, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), conform cărora jocurile de noroc sunt exploatate în mod direct de deţinătorul licenţei, exploatarea jocurilor de noroc se poate realiza, în comun, de către 2 sau mai mulţi organizatori de jocuri de noroc, fiecare licenţiat potrivit legii, sau persoane juridice aflate sub control comun cu organizatori de jocuri de noroc licenţiaţi potrivit legii, între care există un contract încheiat în condiţiile legii, răspunderea revenind părţilor contractante."

    3. La articolul 1^2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1^2
    (1) Reclama şi publicitatea pentru jocurile de noroc autorizate pe teritoriul naţional se fac cu respectarea principiilor prevăzute la art. 10 alin. (3). Se postează la loc vizibil pe materialele de promovare seria şi numărul licenţei de organizare deţinute de organizatorul de jocuri de noroc. În înţelesul prezentului articol, nu sunt considerate acţiuni în scop de reclamă, publicitate sau cu caracter promoţional acţiunile desfăşurate de organizatori în mod direct în locaţiile şi pe paginile de internet proprii. Publicitatea prin transmiterea de mesaje electronice nesolicitate care conţin informaţii cu privire la unul sau mai multe jocuri de noroc şi reclama din exterior pentru jocuri de noroc, care depăşeşte dimensiunea de 35 mp/panou/material publicitar, sunt interzise."

    4. La articolul 1^3, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, jocurile de noroc la distanţă sau jocurile de noroc online sunt toate jocurile de noroc prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 şi care se desfăşoară doar prin intermediul oricărui sistem de comunicaţii, cum ar fi internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă şi orice alte sisteme de transmisie, doar de către societăţi licenţiate de O.N.J.N. şi care trebuie, în mod obligatoriu, să fie înmatriculate pe teritoriul României sau care operează printr-un sediu permanent în condiţiile art. 1 alin. (2) din prezenta ordonanţă de urgenţă."

    5. La articolul 5, alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(10) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, locaţiile specializate în care se poate desfăşura activitatea de jocuri de noroc sunt: sălile dedicate de slot-machine, agenţiile de pariuri şi agenţiile loto, cluburile de poker, sălile de bingo şi cazinourile. Condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru locaţiile specializate sunt reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Jocurile de noroc tradiţionale se exploatează doar în locaţiile specializate."

    6. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Poate dobândi calitatea de organizator temporar de jocuri de noroc tip cazinou persoana juridică, constituită în condiţiile alin. (1), care organizează şi exploatează jocuri de noroc pe o perioadă de 3 luni, în staţiunile turistice, astfel cum sunt menţionate în anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 852/2008 pentru aprobarea normelor şi criteriilor de atestare a staţiunilor turistice, cu modificările şi completările ulterioare."

    7. La articolul 7, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Se interzice afişarea valorilor sau bunurilor acordate prin bonusuri, promoţii sau «jack-pot»-uri reale sau simulate în exteriorul locaţiilor în care se desfăşoară jocurile de noroc - aşa cum acestea sunt clasificate potrivit art. 10 alin. (1)."

    8. La articolul 10 alineatul (1) litera e), punctul (ii) se abrogă.
    9. La articolul 10 alineatul (1) litera p), punctul (i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(i) reprezentând jocurile de noroc prevăzute la lit. c) care sunt desfăşurate în staţiunile turistice sau pe nave de agrement, pentru care un organizator de jocuri de noroc a obţinut licenţă de organizare şi autorizaţie de exploatare pentru o perioadă de 3 luni, cu posibilitatea de prelungire de încă maximum 3 luni. Activitatea se desfăşoară numai pe o perioadă limitată în timp bine definită şi în spaţii de exploatare situate doar în staţiunile turistice, astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 852/2008, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea condiţiilor de licenţiere şi autorizare prevăzute în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă;"

    10. La articolul 10, alineatele (4), (5^1), (6) şi (6^1) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Se înfiinţează pe lângă O.N.J.N. o activitate finanţată integral din venituri proprii în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, pentru promovarea respectării principiilor şi măsurilor privind jocurile de noroc responsabile social, astfel cum sunt acestea reglementate de prevederile art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2013, cu modificările şi completările ulterioare. Veniturile proprii se constituie din contribuţiile organizatorilor jocurilor de noroc licenţiaţi, cu următoarele contribuţii anuale:
    (i) organizatorii de jocuri de noroc la distanţă licenţiaţi din clasa I - 500.000 euro anual;
    (ii) persoanele juridice implicate direct în domeniul jocurilor de noroc tradiţionale şi la distanţă licenţiate din clasa II - 15.000 euro anual;
    (iii) jocurile la distanţă monopol de stat clasa III - 100.000 euro anual;
    (iv) organizatorii de jocuri de noroc tradiţionale licenţiaţi, după cum urmează:
    - pentru jocurile loto: 200.000 euro anual;
    – pentru jocurile de videoloterie: 100 euro pentru fiecare aparat anual;
    – pentru pariurile mutuale: 50.000 euro anual;
    – pentru pariurile în cotă fixă: 200.000 euro anual;
    – pentru pariurile în contrapartidă: 100.000 euro anual;
    – pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor: 4.000 euro anual pentru fiecare masă de joc;
    – pentru jocurile caracteristice clubului de poker: 5.000 euro anual pentru fiecare club;
    – pentru jocurile tip slot-machine se va aplica etapizat după cum urmează:
    • 300 euro anual pentru fiecare slot autorizat în cursul anului 2024;
    • 500 euro anual pentru fiecare slot autorizat în cursul anului 2025 şi următorii ani;
    – pentru jocurile bingo desfăşurate în săli de joc: 5.000 euro anual;
    – pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune: 500.000 euro anual.
    .............................................................................................
(5^1) Veniturile din contribuţiile organizatorilor jocurilor de noroc licenţiaţi încasate de către O.N.J.N. se virează în procent de 70% către bugetul de stat, din conturile de venituri bugetare în care acestea au fost încasate, în termen de 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încasării, iar procentul de 30% rămas din totalul sumelor încasate este utilizat pentru activitatea finanţată din venituri proprii. Veniturile încasate din aceste contribuţii se utilizează pentru finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale activităţii prevăzute la alin. (4), respectiv pentru prevenirea dependenţei de jocuri de noroc, pentru activităţile şi programele de protecţie a minorilor sau a altor grupuri vulnerabile, din punct de vedere social şi economic, împotriva jocurilor de noroc, prevenirea şi tratamentul dependenţei de jocuri de noroc, pentru reclamă şi publicitate privind prevenirea dependenţei de jocuri de noroc şi promovarea jocului responsabil, realizarea infrastructurii IT - hardware şi software, care va cuprinde baza de date realizată la nivel naţional în scopul combaterii şi prevenţiei adicţiei de jocuri de noroc referitoare la persoanele autoexcluse şi indezirabile, o linie de comunicare de tip telverde.
    .............................................................................................
(6) Termenul de plată a contribuţiei prevăzute la alin. (4) este după cum urmează: pentru primul an calendaristic de acordare a licenţei, în termen de 10 zile de la data aprobării documentaţiei, iar pentru anii următori, până la data de 25 ianuarie a fiecărui an calendaristic.
(6^1) În situaţia încetării valabilităţii licenţei, din orice motive, contribuţia anuală prevăzută la alin. (4) se datorează integral/an calendaristic, indiferent de momentul încetării valabilităţii acesteia."

    11. La articolul 12, punctele (ii) şi (iii) ale literei h) a alineatului (3), precum şi alineatele (6) şi (7) se abrogă.
    12. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Acordarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, respectiv acordarea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc se realizează cu perceperea de taxe, iar pentru operatorii de jocuri de noroc ce operează jocuri de noroc la distanţă, suplimentar, atât pentru obţinerea licenţei, cât şi pentru autorizare, aceştia trebuie să facă dovada înmatriculării societăţii sau a înregistrării sediului permanent conform art. 1 alin. (2) din prezenta ordonanţă de urgenţă, prin care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul statului român. Organizatorii de jocuri de noroc au obligativitatea să întocmească şi să depună la O.N.J.N. o declaraţie lunară, la data şi sub forma unui formular-tip, aprobată prin ordin al preşedintelui O.N.J.N., însuşită de administratorul societăţii, în care să evidenţieze veniturile din jocuri de noroc aşa cum sunt ele definite la art. 1^1 din prezenta ordonanţă de urgenţă, precum şi suma ce trebuie achitată pentru plata taxei de licenţă şi de autorizare pe fiecare tip de joc de noroc în parte."

    13. La articolul 13, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Se instituie obligativitatea creării şi menţinerii la zi de către O.N.J.N. a unui registru public, accesibil online, care va cuprinde:
    a) denumirea comercială şi numele firmei, pentru operatorii licenţiaţi/autorizaţi pentru a desfăşura activităţi reglementate de către prezentul act normativ;
    b) adresa sediului operatorului;
    c) adresa fiecărui spaţiu comercial în care operatorul exploatează jocuri de noroc, cu indicarea tipurilor de jocuri de noroc autorizate pentru locaţia respectivă;
    d) seria şi adresa la care este amplasat fiecare mijloc de joc licenţiat/autorizat pentru respectivul operator."

    14. La articolul 14 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) taxa anuală aferentă autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc:
    (i) pentru jocurile de noroc caracteristice activităţii cazinourilor, taxa se datorează pentru fiecare mijloc de joc şi se plăteşte lunar, astfel:
    A. pentru prima lună - până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată;
    B. pentru celelalte luni - taxa se plăteşte în avans, respectiv până la data de 25 inclusiv a lunii în curs pentru luna următoare;
    (ii) pentru jocurile bingo în săli de joc, tombolă joc tradiţional, taxa anuală se datorează pentru fiecare locaţie şi se plăteşte integral până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată;
    (iii) pentru jocurile de tip pariuri (în cotă fixă, mutuale şi în contrapartidă), jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune, jocurile de noroc la distanţă definite la art. 10 alin. (1) lit. h)-n), organizate prin intermediul oricărui sistem de comunicaţii (internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă şi orice alte sisteme de transmisie), taxa de autorizare se datorează şi se plăteşte lunar, după cum urmează:
    A. sumele care rezultă din aplicarea procentelor prevăzute în anexă la veniturile estimate de operatorul economic pentru primul an de autorizare, dar nu mai puţin decât taxa anuală minimală - până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată;
    B. în cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasările efective depăşesc încasările estimate prin documentaţia prezentată la data autorizării, taxa anuală de autorizare datorată se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale prevăzute în anexă asupra încasărilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, pentru toată perioada de licenţiere, începând cu prima lună în care se înregistrează depăşirea rezultatelor estimate. Încasările efective cumulate şi taxa plătită de la începutul perioadei de autorizare până la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara şi plăti până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care au fost realizate veniturile organizatorului, determinate conform art. 1^1 din prezenta ordonanţă de urgenţă, pentru toată perioada de licenţiere;
    (iv) pentru jocurile de noroc caracteristice cluburilor de poker, taxa se datorează pentru fiecare locaţie şi se plăteşte lunar, după cum urmează:
    A. pentru prima lună - până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată;
    B. pentru celelalte luni - taxa se plăteşte în avans, respectiv până la data de 25 inclusiv a lunii în curs pentru luna următoare;
    (v) pentru jocurile de noroc tip slot-machine, taxa se datorează pentru fiecare mijloc de joc şi se plăteşte lunar, astfel:
    A. pentru prima lună - până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată;
    B. pentru celelalte luni - taxa se plăteşte în avans, respectiv până la data de 25 inclusiv a lunii în curs pentru luna următoare;
    (vi) pentru festivalul de poker, taxa se datorează pentru întreaga activitate anual şi se plăteşte integral până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată;"

    15. La articolul 14, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:
    "(6) Operatorii de jocuri de noroc care au obligaţia lunară de plată a taxei de autorizare beneficiază de o bonificaţie de 10% dacă efectuează plata pentru întregul an, în avans, până la data de 25 a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată."

    16. La articolul 15 alineatul (1) litera B, punctul (v) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(v) pentru societăţile înregistrate într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau într-un alt stat semnatar al Acordului privind Spaţiul Economic European ori în Confederaţia Elveţiană şi care operează printr-un sediu permanent în România este necesară existenţa unui «reprezentant autorizat» al societăţii, care trebuie să aibă domiciliul pe teritoriul României şi puteri reprezentative într-o măsură în care el este împuternicit pentru încheierea contractelor în numele persoanei străine şi pentru reprezentare în faţa autorităţilor de stat şi a instanţelor din România. Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească reprezentantul autorizat vor fi reglementate în normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă;"

    17. La articolul 15 alineatul (1) litera B, după punctul (ix) se introduce un nou punct, pct. (x), cu următorul cuprins:
    "(x) să fie o societate înmatriculată pe teritoriul României sau o persoană juridică constituită legal într-un stat membru al Uniunii Europene sau în state semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European sau din Confederaţia Elveţiană care are înregistrat un sediu permanent în condiţiile art. 1 alin. (2) din prezentul act normativ."

    18. La articolul 15 alineatul (2), litera c^1) se abrogă.
    19. La articolul 15 alineatul (6) litera a), punctele (i) şi (iii) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(i) sala de jocuri - minimum 20 slot-machine pentru municipiul Bucureşti sau minimum 12 slot-machine în alte locaţii decât municipiul Bucureşti. În spaţiile în care se desfăşoară acest gen de activitate ca activitate principală nu se pot desfăşura activităţi comerciale care presupun comercializarea de băuturi alcoolice de către organizator sau un terţ. Se poate desfăşura, direct de către organizator, oricare altă activitate prevăzută de prezenta ordonanţă de urgenţă, dacă aceasta respectă condiţiile de licenţiere şi autorizare. Sala de jocuri nu poate să aibă intrare comună cu un spaţiu în care se comercializează băuturi alcoolice. De asemenea, este interzisă orice formă de acces între o sala de jocuri de noroc şi un spaţiu comercial în care se comercializează băuturi alcoolice, inclusiv prin intermediul unei uşi între cele două tipuri de spaţii. Pentru această categorie se acordă autorizaţie clasa A, conform pct. 1 subpct. II din anexă.
    .............................................................................................
(iii) maximum 5 slot-machine, pentru locaţiile autorizate pentru activitatea de pariuri. În spaţiile în care se desfăşoară acest gen de activitate ca activitate principală nu se pot desfăşura activităţi comerciale care presupun comercializarea de băuturi alcoolice de către organizator sau un terţ. Se poate desfăşura, direct de către organizator, oricare altă activitate prevăzută de prezenta ordonanţă de urgenţă, dacă aceasta respectă condiţiile de licenţiere şi autorizare. Locaţia în care se desfăşoară acest tip de activitate nu poate să aibă intrare comună cu un spaţiu în care se comercializează băuturi alcoolice. De asemenea, este interzisă orice formă de acces între o locaţie de acest tip şi un spaţiu comercial în care se comercializează băuturi alcoolice, inclusiv prin intermediul unei uşi între cele două tipuri de spaţii. Pentru această categorie se va acorda autorizaţie clasa A, conform pct. 1 subpct. II din anexă."

    20. La articolul 15 alineatul (6), punctul (ii) al literei a) şi literele d) şi n) se abrogă.
    21. Articolul 15^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15^1
    (1) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligaţi să nu permită accesul în incinta locaţiilor în care se desfăşoară activităţi de jocuri de noroc persoanelor autoexcluse şi indezirabile care se regăsesc în baza de date privind persoanele autoexcluse şi indezirabile, creată, gestionată şi actualizată permanent de către O.N.J.N., bază de date la care organizatorii de jocuri de noroc au acces în timp real.
    (2) Solicitările de autoexcludere pot fi depuse la O.N.J.N. sau la organizatorii de jocuri de noroc. Organizatorii de jocuri de noroc au obligaţia de a transmite către O.N.J.N. solicitările de autoexcludere, în termen de două zile lucrătoare de la data înregistrării, şi listele cuprinzând persoanele care, prin decizii interne ale organizatorilor, au fost declarate indezirabile, împreună cu motivele care au stat la baza acestei măsuri, în termen de 5 zile lucrătoare de la data întocmirii ori modificării.
    (3) Orice activitate care implică prelucrarea datelor cu caracter personal, realizată în aplicarea dispoziţiilor referitoare la organizarea şi desfăşurarea activităţii de jocuri de noroc, pentru persoane fizice, se efectuează în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)."

    22. La articolul 16, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Operatorii economici care deţin licenţă de organizare a jocurilor de noroc şi exploatează, pe bază de autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc, jocuri tip slot-machine, astfel cum sunt definite la art. 10 alin. (1) lit. e) pct. (i) şi (iii), pot organiza sisteme de tip «jack-pot» prin interconectarea jocurilor tip slot-machine dintr-o locaţie, dacă se utilizează sisteme de joc de tip «mistery», sau a aparatelor de acelaşi tip, dacă se utilizează sisteme de joc de tip «progresiv». Organizatorii sistemelor de tip «jack-pot», pentru fiecare sistem, solicită la O.N.J.N. modificarea Regulamentului de joc, anterior începerii exploatării activităţii, iar în cadrul Regulamentului de joc trebuie să descrie parametrii de definire a algoritmului aleatoriu de acordare a premiilor, precum şi valoarea maximă a premiilor ce poate fi atinsă, seriile jocurilor tip slot-machine interconectate în sistem şi locaţia/locaţiile în care sunt exploatate acestea. Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligaţi să informeze O.N.J.N. cu privire la mutarea mijloacelor de joc pentru care deţin autorizaţie de exploatare anterior realizării operaţiunii şi pot proceda la mutarea acestora numai în baza avizului O.N.J.N.
    .............................................................................................
    (3) Pentru organizarea sistemului de tip «jack-pot» este necesară îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii minime: acelaşi sistem de conectare online a mijloacelor de joc, având acelaşi protocol de comunicare, software specializat şi algoritm aleatoriu de acordare a premiului, precum şi obligativitatea ca rezultatul din sistemul de «jack-pot» să fie transferat automat în poziţia credit a maşinii de joc."

    23. La articolul 21, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Partenerii, acţionarii semnificativi, membrii echipei manageriale şi ai corpului de control al organizatorului licenţiat de jocuri de noroc, proprietarul sau chiriaşul unui local în care se desfăşoară jocuri de noroc, angajaţii operatorului de jocuri de noroc nu pot participa la jocul de noroc organizat de persoana juridică cu care se află în relaţie de interdependenţă. Personalul O.N.J.N. şi membrii Comitetului de supraveghere din cadrul O.N.J.N. nu pot participa la jocuri de noroc operate în România de persoane juridice private."

    24. La articolul 22 alineatul (3), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) nerespectarea dispoziţiilor art. 1^2 alin. (1) şi art. 7 alin. (4)."

    25. La articolul 22, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (7) sau ale art. 15^1 alin (1)-(3) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei."

    26. La articolul 29 alineatul (1), după litera b) se introduce o noua literă, lit. c), cu următorul cuprins:
    "c) poliţă de asigurare de garanţie emisă de o societate de asigurare cu sediul într-un stat membru al Uniunii Europene, un stat semnatar al Acordului privind Spaţiul Economic European ori un stat din Confederaţia Elveţiană."

    27. La articolul 29, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Nivelul garanţiilor pentru acoperirea riscului de neplată este următorul:
    a) pentru activitatea de jocuri de noroc tradiţionale, cu excepţia cazinourilor
    - pentru anul 2024 se calculează în funcţie de nivelul de venituri ale organizatorului, după cum urmează:

┌────────────────────────────┬─────────┐
│Nivel venituri calculate │Garanţie │
│conform art. 1^1 │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Până la 5.000.000 euro/an │500.000 │
│ │euro │
├────────────────────────────┼─────────┤
│5.000.001-20.000.000 euro/an│800.000 │
│ │euro │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 20.000.001 euro │1.000.000│
│ │euro │
└────────────────────────────┴─────────┘


    – de la 1 ianuarie 2025 garanţia este de 1.000.000 euro, indiferent de nivelul de venituri al organizatorului;
    b) 3.000.000 euro pentru activitatea de tip cazinou joc tradiţional;
    c) pentru activitatea de jocuri de noroc online, cu excepţia cazinourilor online
    - pentru anul 2024 se calculează în funcţie de nivelul de venituri ale organizatorului, după cum urmează:

┌────────────────────────────┬─────────┐
│Nivel venituri calculate │Garanţie │
│conform art. 1^1 │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Până la 5.000.000 euro/an │500.000 │
│ │euro │
├────────────────────────────┼─────────┤
│5.000.001-20.000.000 euro/an│1.000.000│
│ │euro │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 20.000.001 euro │2.000.000│
│ │euro │
└────────────────────────────┴─────────┘


    – de la 1 ianuarie 2025 garanţia este de 2.000.000 euro, indiferent de nivelul de venituri al organizatorului;
    d) pentru activitatea de tip cazinou online
    - pentru anul 2024 se calculează în funcţie de nivelul de venituri ale organizatorului, după cum urmează:

┌────────────────────────────┬─────────┐
│Nivel venituri calculate │Garanţie │
│conform art. 1^1 │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Până la 5.000.000 euro/an │1.000.000│
│ │euro │
├────────────────────────────┼─────────┤
│5.000.001-20.000.000 euro/an│2.000.000│
│ │euro │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 20.000.001 euro │5.000.000│
│ │euro │
└────────────────────────────┴─────────┘


    – de la 1 ianuarie 2025 garanţia este de 5.000.000 euro, indiferent de nivelul de venituri al organizatorului."

    28. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta ordonanţă de urgenţă.


    ART. II
    În cursul anului 2023, pentru jocurile tip slot-machine, contribuţia anuală care se constituie în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, va fi 100 de euro anual pentru fiecare slot autorizat, proporţional cu perioada de timp rămasă după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. III
    Prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, operatorii economici licenţiaţi care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă nu îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 15 alin. (1) lit. b) pct. (x) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, în termen de maximum 6 luni de la această dată, au următoarele obligaţii:
    a) să solicite O.N.J.N. aprobarea transferului licenţei deţinute în România, pentru perioada de valabilitate rămasă a acesteia, precum şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, împreună cu toate obligaţiile legale aferente acestora, către o societate existentă sau nou-înmatriculată pe teritoriul României sau către o persoană juridică care are înregistrat un sediu permanent în condiţiile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare. Transferul se poate realiza în cadrul unui proces de divizare, fuziune sau transfer de afaceri, potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Condiţiile procesului de fuziune, divizare sau transfer de afaceri se aprobă prin ordin al preşedintelui O.N.J.N. în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, operatorii economici care trebuie să facă dovada operării prin intermediul unei societăţi înmatriculate în România sau printr-un sediu permanent în condiţiile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă deţin o licenţă în România trebuie să depună la O.N.J.N. dovada respectivă, sub sancţiunea revocării licenţei; sau

    b) să înregistreze sediul permanent în România, în condiţiile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, conform prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi să solicite O.N.J.N. alocarea licenţei deţinute către sediul permanent, pentru perioada de valabilitate rămasă a acesteia, precum şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, împreună cu toate obligaţiile legale aferente acestora; sau
    c) obţinerea unei noi licenţe, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. IV
    Până la operaţionalizarea bazei de date, prevăzută la art. 15^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, privind persoanele autoexcluse şi persoanele indezirabile, dar nu mai târziu de data de 31 martie 2024, organizatorii de jocuri de noroc au obligaţia de a nu permite accesul în incinta locaţiilor în care se desfăşoară activităţi de jocuri de noroc persoanelor care au formulat în scris solicitări de autoexcludere.

    ART. V
    În termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, din sumele existente în conturile Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin derogare de la prevederile art. 68 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, din excedentul anilor precedenţi al activităţii finanţate integral din venituri proprii prevăzute la art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi din disponibilităţile din anul curent determinate ca diferenţă între veniturile încasate şi plăţile efectuate, o cotă de 70% se virează ca venit la bugetul de stat, astfel:
    a) sumele care se transferă din excedentul anilor precedenţi: se virează la capitolul 41.01 „Alte operaţiuni financiare“, subcapitolul 41.01.16 „Disponibilităţi din excedentele anilor precedenţi“;
    b) disponibilităţile din anul curent: se virează la subcapitolul 16.01.01 „Taxe pe jocurile de noroc“, din contul corespunzător de venituri bugetare al activităţii finanţate integral din venituri proprii.


    ART. VI
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 3 aprilie 2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatele (9) şi (10) vor avea următorul cuprins:
    "(9) În subordinea preşedintelui şi vicepreşedintelui Oficiului se organizează şi funcţionează, potrivit prevederilor art. 544 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, cabinetul demnitarului.
(10) Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui. În cazul în care preşedintele şi vicepreşedintele, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile, acestea vor fi delegate prin ordin secretarului general sau unui director general."

    2. La articolul 8 alineatul (1), partea introductivă şi litera f) vor avea următorul cuprins:
    "(1) Comitetul este format din 11 membri, din care 2 executivi şi 9 neexecutivi numiţi prin decizie a prim-ministrului, după cum urmează:
    ............................................................................................
f) 4 membri - membri neexecutivi numiţi la propunerea ministrului finanţelor;"

    3. La articolul 8 alineatul (1), litera g) se abrogă.
    4. La articolul 9, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Şedinţele Comitetului sunt valide în prezenţa a cel puţin 9 membri."





                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea

    Bucureşti, 5 octombrie 2023.
    Nr. 82.
    ANEXA 1

    (Anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009)
    1. taxe anuale percepute pentru activităţile din domeniul jocurilor de noroc
    I. taxe aferente licenţei de organizare a jocurilor de noroc (anuale):
    A. Pentru jocurile loto: 200.000 euro
    B. Pentru pariurile mutuale: 65.000 euro
    C. Pentru pariurile în cotă fixă: 200.000 euro
    D. Pentru pariurile în contrapartidă: 150.000 euro
    E. Pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor: 150.000 euro
    F. Pentru jocurile caracteristice clubului de poker: 25.000 euro
    G. Pentru jocurile tip slot-machine: 150.000 euro
    H. Pentru jocurile bingo desfăşurate în săli de joc: 15.000 euro
    I. Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune: 150.000 euro
    J. Pentru jocurile de noroc la distanţă se acordă 3 categorii de licenţe după cum urmează:
    Licenţă clasa 1: pentru jocurile de noroc la distanţă prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. i)-n) din ordonanţa de urgenţă. Se acordă operatorilor care organizează jocuri de noroc la distanţă care au contract direct cu jucătorul şi este în cuantum de 300.000 euro/an.
    Licenţă clasa a 2-a: pentru persoanele juridice implicate în domeniul jocurilor de noroc tradiţionale şi la distanţă, precum şi pentru organismele de evaluare a conformităţii. Se acordă:
    (i) operatorilor care oferă management şi facilităţi de găzduire pe platforma de jocuri, alţii decât furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, astfel cum sunt definiţi în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, 20.000 euro/an;
    (ii) operatorilor economici care desfăşoară activităţile prevăzute la art. 20 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă: 20.000 euro/an;
    (iii) procesatorilor de plăţi: 20.000 euro/an;
    (iv) firmelor producătoare şi/sau distribuitoare de software specializat în domeniul jocurilor de noroc: 20.000 euro/an;
    (v) afiliaţilor: 20.000 euro/an;
    (vi) certificatorilor: 20.000 euro/an;
    (vii) auditorilor: 20.000 euro/an;
    (viii) organismelor de evaluare a conformităţii: 20.000 euro/an.

    Licenţă clasa a 3-a: pentru jocurile loto - la distanţă - monopol de stat prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. h) din ordonanţa de urgenţă. Se acordă operatorului de jocuri tip loteristic: 200.000 euro.

    K. Pentru Festivalul de poker: 20.000 euro
    L. Pentru jocuri temporare tip cazinou (valabilă 3 luni): 27.500 euro
    M. se abrogă.
    N. se abrogă.
    O. Pentru jocuri tip tombolă - joc tradiţional: 20.000 euro
    P. Pentru jocurile de videoloterie - joc tradiţional: 100.000 euro

    II. taxe aferente autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc (anuale):
    A. Pentru jocurile tradiţionale de tip loto: 300.000 euro
    B. Pentru pariuri mutuale - tradiţionale: 21% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 1^1 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 120.000 euro
    C. Pentru pariuri în cotă fixă - tradiţionale: 21% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 1^1 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 200.000 euro
    D. Pentru pariuri în contrapartidă - tradiţionale: 21% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 1^1 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 200.000 euro
    E. Pentru jocuri de noroc caracteristice cazinourilor:
    (i) pentru fiecare masă, în municipiul Bucureşti: 70.000 euro;
    (ii) pentru fiecare masă, în alte locaţii decât municipiul Bucureşti: 40.000 euro.

    F. Pentru clubul de poker:
    (i) pentru fiecare locaţie, în municipiul Bucureşti: 82.500 euro;
    (ii) pentru fiecare locaţie, în alte locaţii decât municipiul Bucureşti: 38.500 euro.

    G. Pentru fiecare mijloc de joc tip slot-machine:
    (i) slot-machine clasa A: 5.300 euro;
    (ii) se abrogă.

    H. Pentru jocurile bingo desfăşurate în săli de joc: 7.500 euro pentru fiecare sală, precum şi 5% din valoarea nominală a cartoanelor achiziţionate de la Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ - S.A., care se achită în avans la Trezoreria Statului, cu prezentarea ordinului de plată vizat de trezorerie la ridicarea cartoanelor
    I. Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune: 23% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 1^1 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 150.000 euro
    J. Pentru jocurile de noroc la distanţă clasa 1: 21% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 1^1 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 400.000 euro
    K. Pentru jocurile de noroc la distanţă clasa a 3-a: 21% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 1^1 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 400.000 euro.
    L. Pentru Festivalul de poker: 35.000 euro
    M. Pentru jocuri temporare tip cazinou (valabilă 3 luni): 22.000 euro pentru fiecare masă
    N. se abrogă.
    O. se abrogă.
    P. Pentru jocuri tip tombolă - joc tradiţional: 85.000 euro pentru fiecare locaţie în care se organizează şi se exploatează activitatea de tombolă - joc tradiţional, precum şi 5% din valoarea nominală a biletelor de participare la tombolă, achiziţionate de la Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ - S.A., care se achită în avans la Trezoreria Statului, cu prezentarea ordinului de plată vizat de trezorerie la ridicarea biletelor.


    2. Valoarea minimă a capitalului social subscris şi vărsat la data solicitării cererii de obţinere a licenţei de organizare a jocurilor de noroc*)
    A. Pentru organizatorii care exploatează jocuri loto: minimum 2.000.000 lei
    B. Pentru organizatorii care exploatează pariuri mutuale: minimum 1.000.000 lei
    C. Pentru organizatorii care exploatează pariuri în cotă fixă: minimum 1.000.000 lei
    D. Pentru organizatorii care exploatează pariuri în contrapartidă: minimum 1.000.000 lei
    E. Pentru organizatorii care exploatează jocuri de noroc caracteristice cazinourilor: minimum 1.000.000 lei
    F. Pentru organizatorii care exploatează jocurile tip slot-machine: minimum 30.000 lei
    G. Pentru organizatorii care exploatează jocurile bingo desfăşurate în săli de joc: minimum 100.000 lei
    H. Pentru organizatorii care exploatează jocurile de noroc online definite la art. 10 alin. (1) lit. h)-n) din ordonanţa de urgenţă: minimum 1.000.000 lei
    I. Pentru organizatorii care exploatează jocuri de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune: minimum 1.000.000 lei
    J. Pentru organizatorii de jocuri temporare: minimum 1.000.000 lei
    K. Pentru organizatorii de festivaluri de poker: minimum 100.000 lei
    L. Pentru organizatorii de cluburi de poker: minimum 100.000 lei
    M. Pentru organizatorii de jocuri de noroc tip tombolă - joc de noroc tradiţional: minimum 100.000 lei.
    *) În situaţia în care acelaşi organizator solicită licenţă de organizare a jocurilor de noroc care implică utilizarea mai multor categorii de mijloace de joc, condiţia de existenţă a unei valori minimale a capitalului social subscris şi vărsat la data cererii de obţinere a licenţei de organizare a jocurilor de noroc se aplică cumulativ.

    3. taxe speciale
    A. Pentru videoloterie (VLT): 4,5% aplicată asupra venitului din jocurile de noroc ale operatorului licenţiat. Taxa se virează în totalitate la bugetul de stat, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare, pentru luna anterioară.
    B. Taxa de acces - bilet de intrare:
    (i) pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor: 50 lei;
    (ii) pentru jocurile de noroc caracteristice cluburilor de poker: 30 lei.

    C. Taxa de viciu pentru jocurile de noroc caracteristice slot-machine prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. e) pct. (i) şi pentru videoloterie (VLT): 500 euro/post autorizat/an, care se achită de organizator lunar după cum urmează:
    a) pentru prima lună - până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată;
    b) pentru celelalte luni - până la data de 25 inclusiv a fiecărei luni, pentru luna următoare.

    D. taxe administrative
    (i) taxă analiză documentaţie: 3.500 euro plătiţi la depunerea cererii pentru o licenţă de jocuri de noroc la distanţă, împreună cu depunerea documentelor prevăzute în ordonanţa de urgenţă;
    (ii) taxă de eliberare licenţă: 10.500 euro/licenţă;
    (iii) taxă analiză documentaţie solicitare licenţă jocuri de noroc tradiţionale: 600 euro, la depunerea solicitării;
    (iv) taxă analiză documentaţie solicitare autorizare jocuri de noroc: 250 euro, la depunerea cererii pentru obţinerea autorizaţiei de exploatare;
    (v) taxă analiză documentaţie solicitare integrare jocuri noi/recertificare jocuri pe platforma de jocuri de noroc la distanţă autorizată: 250 euro, la depunerea solicitării.


    4. Valoarea în lei atât a taxelor pentru jocuri de noroc, cât şi a garanţiilor stabilite în moneda euro se determină prin transformarea sumelor exprimate în echivalent euro, pe baza cursului de schimb valutar stabilit în prima zi lucrătoare a lunii octombrie din anul precedent momentului exigibilităţii plăţii, aşa cum a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016