Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 76 din 21 iunie 2024  privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Autorităţii Vamale Române, reorganizarea activităţii acesteia, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 76 din 21 iunie 2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Autorităţii Vamale Române, reorganizarea activităţii acesteia, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 596 din 26 iunie 2024
    Având în vedere necesitatea asigurării securizării frontierei externe a României, respectiv a Uniunii Europene şi pentru combaterea eficientă a comerţului ilegal, asigurând totodată facilitarea activităţilor economice legitime,
    ţinând cont de fenomenele infracţionale complexe (contrabanda, frauda vamală şi fiscală) care se manifestă la nivel global şi care constituie o ameninţare permanentă pentru mediul concurenţial al pieţei legale, interne şi europene, de natură să afecteze substanţial bugetul de stat consolidat al României şi implicit interesele financiare ale Uniunii Europene, dar şi de faptul că aceste fenomene infracţionale cauzează pierderi financiare importante, care se datorează sustragerii de la controlul vamal, neachitării taxelor vamale, a altor taxe datorate la import, inclusiv a taxei pe valoarea adăugată (TVA) şi a accizelor,
    reţinând faptul că una dintre direcţiile de acţiune pentru asigurarea securităţii naţionale prevăzute în Strategia Naţională de Apărare a Ţării pentru perioada 2020-2024, aprobată prin Hotărârea Parlamentului României nr. 22/2020, este reprezentată de realizarea infrastructurii necesare pentru digitalizarea României, context în care, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2023 privind înfiinţarea, dezvoltarea şi administrarea unui hub financiar la nivelul Ministerului Finanţelor, au fost instituite măsuri pentru implementarea proiectelor de digitalizare, Autoritatea Vamală Română, prin „S.I.I.V. - Sistemul informatic integrat vamal“, fiind parte a acestui sistem informatic, şi totodată, prin reforma 2 din pilonul III, componenta C8 din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă se abordează nevoia urgentă de modernizare a sistemului vamal şi implementare a vămii electronice,
    întrucât reforma vizează în principal cetăţenii UE şi mediul de afaceri care vor beneficia de servicii îmbunătăţite ce conduc la reducerea barierelor în calea comerţului şi a investiţiilor internaţionale şi asigură securitatea şi siguranţa frontierelor externe ale Uniunii,
    ţinând cont de existenţa riscului ca jaloanele privind modernizarea sistemului vamal şi implementarea vămii electronice să nu fie atinse în anul 2024, ceea ce va afecta îndeplinirea ţintelor finale stabilite prin PNRR şi absorbţia sumelor alocate României din acest program, cu consecinţa neîndeplinirii dezideratelor privind consolidarea instituţională şi a veniturilor colectate la bugetul de stat, dar şi a riscului transpunerii în pierdere pentru România care se poate vedea nevoită într-un astfel de caz să returneze anumite fonduri pentru neîndeplinirea obiectivelor asumate prin PNRR,
    având în vedere că dezvoltarea şi operaţionalizarea sistemelor informatice ale autorităţii vamale în conformitate cu cerinţele Codului vamal al Uniunii, coroborate cu reorientarea activităţii de vămuire către mediul electronic şi reducerea barierelor birocratice, concomitent cu simplificarea formalităţilor vamale, necesită îmbunătăţirea coordonării implementării proiectelor de digitalizare în vederea accelerării finalizării acestora,
    întrucât nevoia de operaţionalizare a unor structuri vamale, prin raportare la contextul internaţional generat de agresiunea militară a Rusiei în Ucraina, impune suplimentarea de personal şi dotarea acestuia, în regim de urgenţă, cu staţii de lucru şi alte echipamente auxiliare necesare desfăşurării activităţii vamale,
    deoarece încetarea motivului care a stat la baza adoptării Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 103/2022 privind unele măsuri pentru creşterea capacităţii de control la frontieră a Autorităţii Vamale Române, aprobată prin Legea nr. 1/2024, şi, implicit, a suplimentării cu un număr de 324 de posturi pe perioadă determinată nu va genera imediat şi obligatoriu revenirea fluxurilor de mărfuri la nivelul anterior conflictului armat, iar desfiinţarea celor 324 de posturi va crea vulnerabilităţi în ceea ce priveşte securizarea frontierei externe a UE şi combaterea fenomenului de contrabandă,
    ţinând cont că activitatea specifică desfăşurată de către personalul vamal este similară cu cea a personalului încadrat în instituţiile din sistemul de ordine publică şi securitate naţională, personalul vamal beneficiind, potrivit Codului vamal al României, inclusiv de ocrotirea specială prevăzută de lege pentru ofiţerii de poliţie în exercitarea atribuţiilor de serviciu, precum şi de dreptul de a purta şi a face uz de armă, în conformitate cu normele legale privind regimul armelor şi al muniţiilor, se impune stabilirea unui cadru legal special al raporturilor de serviciu şi un management al carierei corespunzător.
    Văzând obligaţia instituită prin art. XII alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, este necesară reglementarea urgentă a normelor care să permită organizarea şi dezvoltarea carierei personalului cu statut special, lipsa unei asemenea reglementări ducând la imposibilitatea recrutării personalului vamal, implicit crearea de vulnerabilităţi suplimentare în ceea ce priveşte securizarea frontierei externe a UE, combaterea fenomenului de contrabandă şi îndeplinirea responsabilităţilor şi misiunii stabilite prin Sistemul naţional RO e-Sigiliu.
    Având în vedere că punerea în aplicare a unei politici de respingere a corupţiei şi de gestionare eficientă a riscurilor generate de comportamente lipsite de integritate a personalului vamal necesită instituirea unor măsuri ferme de prevenire şi descurajare a faptelor de corupţie şi a abaterilor de la codul de conduită, precum şi conferirea unor competenţe specifice structurii de integritate din cadrul autorităţii vamale în vederea verificării modului de respectare de către personalul vamal a măsurilor instituite,
    în contextul instalării sistemelor de scanare de ultimă generaţie şi văzând lipsa facilităţilor de control cu care se confruntă birourile vamale în care se desfăşoară procesul de vămuire, în vederea creşterii gradului de securizare a frontierei externe a UE şi consolidării capacităţii de prevenire şi combatere a criminalităţii transfrontaliere şi a fraudelor vamale şi fiscale, sunt esenţiale clasificarea birourilor/punctelor vamale din punctele de trecere a frontierei cu ţările non-UE în funcţie de riscul vamal şi/sau fiscal, precum şi dezvoltarea infrastructurii specifice activităţii vamale, în principal pentru partea de construcţii civile şi instalaţii aferente, sisteme rutiere şi piste de control vamal, depozite, hale de control, dotări cu echipamente specifice.
    În considerarea faptului că toate aceste elemente constituie o situaţie de urgenţă şi vizează un interes public şi strategic şi constituie premisele unei situaţii extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată şi care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat şi că neadoptarea acestor măsuri ar avea consecinţe negative asupra gradului de securizare a frontierei externe a UE şi a capacităţii de prevenire şi combatere a criminalităţii transfrontaliere şi fraudelor vamale şi fiscale,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Legea nr. 268/2021 pentru înfiinţarea Autorităţii Vamale Române şi pentru modificarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1077 din 10 noiembrie 2021, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 2, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Autoritatea este condusă de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului finanţelor, ajutat de doi vicepreşedinţi, cu rang de subsecretar de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului finanţelor."

    2. La articolul 6, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Achiziţiile de echipamente, bunuri şi servicii din domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor necesare Autorităţii se realizează de către Ministerul Finanţelor, punându-se la dispoziţia acesteia cu titlu gratuit, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2017 privind înfiinţarea Centrului Naţional pentru Informaţii Financiare, aprobată cu completări prin Legea nr. 99/2018, cu completările ulterioare, cu excepţia programelor informatice pentru structurile-suport şi a echipamentelor şi dotărilor de tehnică de calcul, pentru care achiziţiile se vor realiza conform Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare."



    ART. II
    La articolul 380 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, alineatele (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cadrul structurilor prevăzute la alin. (1) lit. e) şi f) pot beneficia de statute speciale şi funcţionarii publici care îndeplinesc activităţile prevăzute la art. 370 alin. (2).
    ...................................................................
(5) În cazul statutelor speciale aplicabile serviciilor diplomatice şi consulare, instituţiilor din sistemul de ordine publică şi securitate naţională şi structurilor vamale, dispoziţiile speciale pot reglementa, pe lângă aspectele prevăzute la alin. (4), şi:
    a) cadrul legal special al raporturilor de serviciu;
    b) managementul carierei;
    c) regimul răspunderii administrative şi mecanismele instituţionale specifice de aplicare;
    d) gestiunea funcţiilor publice;
    e) mecanismele specifice care să asigure participarea funcţionarilor publici la procesul decizional, prin aplicarea dispoziţiilor privind constituirea comisiilor paritare şi încheierea acordurilor colective."


    ART. III
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/2004 privind Statutul personalului vamal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 256 din 23 martie 2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 243/2004, cu modificările ulterioare, se completează după cum urmează:
    1. După articolul 3 se introduc două noi articole, art. 3^1 şi 3^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 3^1
    Ocuparea prin concurs a funcţiilor publice cu statut special din cadrul Autorităţii Vamale Române, aparat central şi structuri teritoriale, se face potrivit regulamentului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 3^2
    (1) Prin excepţie de la art. 3^1, ocuparea funcţiilor publice cu statut special se poate face prin încadrarea absolvenţilor studiilor universitare de licenţă în domeniul vamal, organizate de instituţii de învăţământ superior.
    (2) Normele privind stabilirea condiţiilor de înscriere la concursul pentru admiterea la programul de studii universitare de licenţă în domeniul vamal, drepturile şi obligaţiile candidaţilor admişi în program, precum şi încadrarea absolvenţilor se aprobă prin hotărâre a Guvernului."

    2. După articolul 9 se introduce un nou articol, art. 9^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 9^1
    (1) În vederea aplicării dispoziţiilor art. 9, testarea psihologică are loc în condiţiile prevăzute de anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi constă în două tipuri de evaluări:
    a) evaluarea psihologică complexă: care vizează nivelul cognitiv şi nivelul de maturitate socioafectivă/stabilitate emoţională, conştiinciozitatea şi rezistenţa la stres;
    b) evaluarea psihologică a integrităţii: care vizează tendinţa către comportamente care pot afecta integritatea.
    (2) Evaluarea psihologică în vederea ocupării funcţiilor publice cu statut special din cadrul Autorităţii se finalizează prin emiterea, în mod distinct, a două avize psihologice: unul care priveşte evaluarea psihologică complexă a persoanei, cel de-al doilea cu privire la aprecierea nivelului de integritate al acesteia."

    3. După articolul 31 se introduc două noi articole, art. 31^1 şi 31^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 31^1
    (1) Personalul vamal cu atribuţii în domeniul supravegherii şi controlului vamal are obligaţia de a declara, atât la începerea, cât şi la finalizarea activităţii, sumele şi valorile avute asupra sa, în bagajele sau în vehiculul utilizat de acesta.
    (2) Structura de integritate din cadrul Autorităţii are dreptul de a verifica realitatea/conformitatea declaraţiilor prevăzute la alin. (1) cu sumele şi valorile avute asupra sa, de către personalul vamal, precum şi în bagajele sau în vehiculul utilizat de acesta.
    (3) Refuzul sau sustragerea personalului vamal prevăzut la alin. (1) de la efectuarea controlului constituie abatere disciplinară, atrage răspunderea administrativ-disciplinară în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul administrativ, şi se sancţionează cu destituirea din funcţia publică. În cazul în care există indicii pentru fapte de corupţie, sunt sesizate de îndată organele de urmărire penală.
    (4) Procedura de declarare, de control, precum şi personalul vamal căruia i se adresează se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autorităţii în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    ART. 31^2
    (1) Pentru personalul Autorităţii este interzis consumul de alcool sau de substanţe stupefiante sau psihotrope în timpul programului de lucru sau prezenţa la locul de muncă în stare de ebrietate sau sub influenţa substanţelor stupefiante sau psihotrope.
    (2) Personalul Autorităţii cu atribuţii în domeniul verificărilor de integritate sau în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă are dreptul de a verifica respectarea interdicţiei prevăzute la alin. (1). În exercitarea acestor atribuţii pot fi folosite aparate certificate pentru testarea concentraţiei de alcool şi a substanţelor psihotrope.
    (3) Nerespectarea interdicţiei prevăzute la alin. (1), refuzul sau sustragerea personalului de la efectuarea verificării prevăzute la alin. (2) constituie abatere disciplinară şi atrage răspunderea administrativ-disciplinară a acestora, în condiţiile Codului administrativ.
    (4) Procedura de verificare se stabileşte prin ordin al preşedintelui Autorităţii în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă."

    4. După articolul 36 se introduce o anexă, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.


    ART. IV
    (1) Posturile înfiinţate la nivelul Autorităţii Vamale Române, denumită în continuare Autoritatea, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 103/2022 privind unele măsuri pentru creşterea capacităţii de control la frontieră a Autorităţii Vamale Române, aprobată prin Legea nr. 1/2024, se stabilesc ca posturi pe perioadă nedeterminată.
    (2) Titularii posturilor prevăzute la alin. (1) vor fi numiţi în funcţia publică cu statut special, pe perioadă nedeterminată, prin ordin al preşedintelui Autorităţii.

    ART. V
    (1) Se instituie Programul multianual de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii vamale, denumit în continuare P.M.M.D.I.V., program derulat în perioada 2025-2030, cu o valoare de maximum 1.000.000 mii lei, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor.
    (2) Creditele de angajament şi creditele bugetare aferente P.M.M.D.I.V. se prevăd distinct în fişa programului, anexă la bugetul Ministerului Finanţelor.
    (3) Obiectivul P.M.M.D.I.V. este de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii specifice aflate în administrarea Autorităţii pentru consolidarea capacităţii instituţionale în combaterea fraudelor vamale, evaziunii fiscale, contrabandei, traficului de droguri şi/sau de substanţe stupefiante.
    (4) Pentru implementarea P.M.M.D.I.V., Autoritatea beneficiază de fonduri din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor, pentru finanţarea documentaţiilor tehnico-economice specifice investiţiilor publice care se aprobă potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (5) P.M.M.D.I.V. cuprinde informaţii referitoare la:
    a) datele de identificare ale infrastructurii: clădiri şi terenuri, după caz;
    b) valoarea estimată a investiţiilor, inclusiv TVA;
    c) perioada de implementare a investiţiilor; şi
    d) alte informaţii specifice necesare realizării investiţiilor.

    (6) Prin P.M.M.D.I.V. se implementează trei categorii de investiţii:
    a) modernizarea/reabilitarea/dezvoltarea bazelor materiale ale birourilor/punctelor vamale şi dotarea acestora cu echipamente specifice;
    b) spaţii de control amenajate pentru activităţile specifice birourilor/punctelor vamale;
    c) depozite pentru mărfurile/bunurile reţinute în vederea confiscării.

    (7) P.M.M.D.I.V. se aprobă prin hotărâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. VI
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se înfiinţează Centrul Naţional de Analiză Imagistică Vamală, structură fără personalitate juridică, în cadrul Autorităţii, având încadrat personal de specialitate, ca efect al reorganizării Serviciului echipamente de control nedistructiv din cadrul Direcţiei generale coordonare control vamal.
    (2) Centrul Naţional de Analiză Imagistică Vamală are drept obiectiv analizarea imaginilor scanate obţinute cu ajutorul echipamentelor specifice de scanare, transmise de birourile vamale, în vederea asigurării adecvate a activităţilor specifice de combatere a fraudelor vamale, evaziunii fiscale, contrabandei, traficului de droguri şi substanţe stupefiante.
    (3) Centrul Naţional de Analiză Imagistică Vamală preia activitatea, posturile şi personalul Serviciului echipamente de control nedistructiv, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal.
    (4) Modul de organizare şi atribuţiile Centrului Naţional de Analiză Imagistică Vamală se stabilesc prin hotărâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. VII
    (1) Pentru combaterea activităţilor ilicite de subevaluare a valorii în vamă a mărfurilor importate, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în cadrul Autorităţii se organizează, prin structurile de specialitate, activitatea de control specific pentru stabilirea valorii în vamă a mărfurilor importate, desfăşurată de inspectorii vamali în exercitarea atribuţiilor de serviciu specifice.
    (2) Activitatea de control specific pentru stabilirea valorii în vamă a mărfurilor la import este o activitate de control permanentă, strategică care are drept scop stabilirea valorii reale de tranzacţie a mărfurilor importate, în baza căreia se vor stabili taxele vamale la import, precum şi alte impozite şi taxe datorate bugetului public în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.
    (3) Fapta inspectorului vamal de a stabili cu intenţie valori în vamă subevaluate a mărfurilor la import constituie infracţiunea de abuz în serviciu şi se pedepseşte în condiţiile art. 297 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Autoritatea prezintă Ministerului Finanţelor, până la data de 25 februarie a fiecărui an pentru anul precedent, un raport anual de activitate privind activitatea de control specific a stabilirii valorii în vamă a mărfurilor la import, în care sunt prezentate principalele activităţi de control desfăşurate, constatările şi recomandări pentru îmbunătăţirea acestei activităţi de control specifice.
    (5) Autoritatea este obligată să comunice Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, săptămânal, pe baza unei proceduri specifice aprobate prin ordin comun al preşedintelui Autorităţii şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, constatările privind riscul de subevaluare a valorii în vamă a mărfurilor importate.

    ART. VIII
    (1) În vederea combaterii fraudelor vamale şi/sau fiscale şi îmbunătăţirii controlului la frontieră, Autoritatea Vamală Română, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Poliţia de Frontieră Română şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală efectuează în mod operativ schimb de date şi informaţii deţinute cu privire la persoanele care au tranzitat frontiera, mijloacele de transport utilizate şi bunurile transportate.
    (2) Pentru eficientizarea proceselor de digitalizare în punctele de trecere a frontierei se asigură interoperabilitatea sistemelor vamale cu sistemele informatice specifice Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Poliţiei de Frontieră Române, privind persoane, mijloace de transport şi bunuri.
    (3) Modalitatea de accesare a datelor şi informaţiilor prevăzute la alin. (1), realizarea interoperabilităţii sistemelor, precum şi efectuarea de analize de risc comune se stabilesc prin proceduri comune în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. IX
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Autoritatea clasifică birourile/punctele vamale din punctele de trecere a frontierei cu ţările non-UE în următoarele categorii de birouri/puncte vamale de frontieră:
    a) birouri/puncte vamale de frontieră cu risc vamal şi/sau fiscal ridicat;
    b) birouri/puncte vamale de frontieră cu risc vamal şi/sau fiscal moderat;
    c) birouri/puncte vamale de frontieră cu risc vamal şi/sau fiscal mic.

    (2) Criteriile de clasificare a birourilor/punctelor vamale de frontieră potrivit alin. (1) se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) Birourile/Punctele vamale de frontieră cu risc vamal şi/sau fiscal ridicat beneficiază de următoarele dotări specifice:
    a) scannere cu raze X pentru camioane şi, dacă este cazul, pentru autoturisme;
    b) spaţii destinate pentru activitatea de control specifică;
    c) spaţii de depozitare a mărfurilor/bunurilor reţinute în vederea confiscării;
    d) echipamente de cântărire specifice a mărfurilor;
    e) camere de supraveghere şi camere pentru recunoaşterea numerelor de înmatriculare;
    f) alte dotări specifice stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii.


    ART. X
    Articolul LVII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 977 din 27 octombrie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(10) În aplicarea alin. (5), achiziţia Sistemului naţional RO e-Sigiliu se realizează în comun de către Ministerul Finanţelor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Autoritatea Vamală Română, cu respectarea prevederilor art. 44 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare. Finanţarea achiziţiei se asigură prin bugetele Ministerului Finanţelor, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi, respectiv, Autorităţii Vamale Române, proporţional cu partea de contract care revine spre implementare fiecăreia dintre aceste instituţii."

    2. După alineatul (10) se introduc două noi alineate, alin. (10^1) şi (10^2), cu următorul cuprins:
    "(10^1) La solicitarea Ministerului Finanţelor, Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate asigură sprijin pentru activităţile de pregătire şi de administrare a procedurilor de achiziţii publice, în numele şi pentru instituţiile prevăzute la alin. (10), desfăşurând în acest sens activităţi de achiziţie auxiliare, aşa cum sunt definite acestea din urmă la art. 3 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
(10^2) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură, conform competenţelor, sprijin tehnic de specialitate în procesul de elaborare a specificaţiilor tehnice, la solicitarea autorităţii contractante care achiziţionează Sistemul naţional RO e-Sigiliu."



    ART. XI
    Numirea personalului prevăzut la art. IV alin. (2) în funcţiile publice pe perioadă nedeterminată se va realiza în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Mihai Diaconu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Bogdan-Stelian Mîndrescu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul educaţiei,
                    Ionel-Florian Lixandru,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 21 iunie 2024.
    Nr. 76.
    ANEXA 1

    REGULAMENT

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016