Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 73 din 21 iunie 2024  pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru completarea art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 73 din 21 iunie 2024 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru completarea art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 589 din 25 iunie 2024
    Având în vedere prevederile art. XVIII alin. (6) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora măsurile privind reorganizarea structurilor funcţionale ca urmare a aplicării prevederilor art. XVIII din acelaşi act normativ, inclusiv organigramele, statele de funcţii, regulamentele de organizare şi funcţionare trebuie aprobate, în condiţiile legii,
    luând în considerare dispoziţiile art. XVIII alin. (6) din Legea nr. 296/2023, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv desfiinţarea funcţiei de şef birou, şi ţinând seama de faptul că neadoptarea unei măsuri imediate şi urgente de reorganizare ar conduce la imposibilitatea organizării corespunzătoare a activităţilor specifice, în concordanţă cu dispoziţiile legii, afectând eficientizarea activităţii structurilor din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C.,
    potrivit prevederilor art. LXIX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, care prevăd că măsurile privind reorganizarea structurilor funcţionale ca urmare a aplicării prevederilor art. XVIII alin. (1)-(3), inclusiv organigramele, statele de funcţii, regulamentele de organizare şi funcţionare, trebuie înaintate spre aprobare şi efectiv aprobate, în condiţiile legii, până la data de 30 iunie 2024,
    pe cale de consecinţă, se impune modificarea dispoziţiilor nr. crt. 6 din anexa nr. 5^1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la echivalarea funcţiilor publice specifice cu funcţiile publice generale, fiind contrare noii reglementări de nivel superior, respectiv Legea nr. 296/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în virtutea căreia se desfiinţează funcţia de şef birou, rezultând astfel caracterul urgent al promovării prezentului proiect ţinând cont de termenul-limită, 30 iunie 2024, instituit de legiuitor.
    Având în vedere că, în contextul reglementărilor actuale privind managementul participaţiilor deţinute de statul român, este imperativ necesară clarificarea modalităţilor de exercitare a dreptului de proprietate privată a statului asupra acţiunilor,
    ţinând cont de necesitatea de aliniere a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 109/2021, la reglementările relevante în domeniu, garantând astfel coerenţa şi legalitatea în gestionarea participaţiilor statului, în conformitate cu standardele internaţionale şi cu legislaţia naţională în vigoare,
    dat fiind că prin aceste măsuri se contribuie la clarificarea responsabilităţilor şi procedurilor în administrarea participaţiilor statului, promovând transparenţa şi eficienţa în utilizarea resurselor publice,
    în considerarea faptului că propunerile formulate creează cadrul necesar pentru realizarea unor transferuri de acţiuni într-un mod organizat şi eficient, permiţând astfel adaptarea rapidă la schimbările necesare în administrarea participaţiilor statului, în funcţie de contextul economic şi strategic al momentului,
    situaţia extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată rezultă din faptul că prezenta ordonanţă de urgenţă a Guvernului trebuie să se integreze organic în sistemul legislaţiei, fiind necesară corelarea cu prevederile actului normativ de nivel superior cu care se află în conexiune.
    De asemenea, promovarea prezentului act normativ înlesneşte adoptarea actelor normative subsecvente, fiind absolut necesare reorganizării Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C.
    Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând seama de dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările şi completările ulterioare,
    totodată, elementele care vizează interesul general public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, şi din aceste motive:
    - evitarea apariţiei unor blocaje în activitatea unor operatori economici, cu impact asupra desfăşurării în bune condiţii a activităţii operaţionale a acestora şi implicit asupra rezultatelor financiare;
    – neadoptarea de urgenţă a măsurii privind transferul acţiunilor va întârzia procesul de restructurare şi atragere de investiţii la unii operatori economici, cu riscul major al deteriorării situaţiei economico-financiare, al pierderii credibilităţii acestora cu privire la capacitatea de a-şi îndeplini obiectul principal de activitate, consecinţa negativă a neadoptării prezentei ordonanţe de urgenţă este dată de riscul ca structurile teritoriale să rămână fără un funcţionar public de conducere care să coordoneze şi să organizeze activitatea de control şi să verifice modul de îndeplinire a atribuţiilor şi obiectivelor individuale pentru personalul din subordine, respectiv inspectorii în construcţii, şi să îşi asume responsabilitatea pentru activitatea curentă a fiecărui inspectorat judeţean în construcţii.

    Luând în considerare faptul că, la nivelul fiecărui inspectorat judeţean în construcţii, lipsa unui funcţionar public de conducere care să coordoneze şi să organizeze activitatea de control desfăşurată la nivelul acestei structuri, în vederea asigurării desfăşurării unei activităţi eficiente şi optime, la obiectivele de investiţii aflate în derulare, ar putea conduce la dereglări în desfăşurarea activităţii, mai ales având în vedere faptul că se află în derulare obiective de investiţii majore derulate prin programe ale Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cum ar fi: Programul Naţional de Dezvoltare Locală - P.N.D.L., etapa I şi etapa a II-a, Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny“, Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, aprobat de Consiliul UE,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    La anexa nr. 5^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, numărul curent 6 se modifică după cum urmează:
    "

┌────┬─────────────┬───────────┬─────────┬──────────────┬────────────┬─────────────┐
│ │ │Funcţia │ │ │ │ │
│ │Denumirea │publică │ │ │Vechimea în │Funcţia │
│ │autorităţii │generală cu│Nivelul │Nivelul │specialitate│publică │
│Nr. │sau │care se │funcţiei │studiilor │necesară │specifică ce │
│crt.│instituţiei │echivalează│publice │necesare │exercitării │se │
│ │publice │funcţia │ │ │funcţiei │echivalează │
│ │ │publică │ │ │publice │ │
│ │ │specifică │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼─────────┼──────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │ │Cu │ │ │ │ │
│ │ │funcţiile │ │ │ │ │
│ │ │publice de │ │ │ │ │
│ │ │execuţie de│ │ │ │ │
│ │ │clasa I, │ │ │ │Inspector în │
│ │ │grad │ │ │ │construcţii, │
│ │ │profesional│ │ │ │clasa I, grad│
│ │ │debutant │ │ │ │profesional │
│ │ │conform │ │ │ │debutant │
│ │ │art. 392 │ │ │ │ │
│ │ │alin. (1) │ │ │ │ │
│ │ │din │ │ │ │ │
│ │ │prezentul │ │ │ │ │
│ │ │cod │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┤ │ ├────────────┼─────────────┤
│ │ │Cu │ │ │ │ │
│ │ │funcţiile │ │ │ │ │
│ │ │publice de │ │ │ │ │
│ │ │execuţie de│ │ │Conform │ │
│ │ │clasa I, │ │ │prevederilor│Inspector în │
│ │ │grad │ │ │art. 468 │construcţii, │
│ │ │profesional│ │ │alin. (1) │clasa I, grad│
│ │ │asistent │ │ │lit. a) din │profesional │
│ │ │conform │ │ │prezentul │asistent │
│ │ │art. 392 │ │ │cod │ │
│ │ │alin. (1) │ │Clasa I, │ │ │
│ │ │din │ │studii │ │ │
│ │ │prezentul │ │universitare │ │ │
│ │ │cod │ │de licenţă │ │ │
│ │ ├───────────┤Execuţie │absolvite cu ├────────────┼─────────────┤
│ │ │Cu │ │diplomă de │ │ │
│ │ │funcţiile │ │licenţă sau │ │ │
│ │ │publice de │ │echivalentă │ │ │
│ │ │execuţie de│ │ │Conform │ │
│ │ │clasa I, │ │ │prevederilor│Inspector în │
│ │ │grad │ │ │art. 468 │construcţii, │
│ │ │profesional│ │ │alin. (1) │clasa I, grad│
│ │ │principal │ │ │lit. b) din │profesional │
│ │ │conform │ │ │prezentul │principal │
│ │ │art. 392 │ │ │cod │ │
│ │ │alin. (1) │ │ │ │ │
│ │ │din │ │ │ │ │
│ │ │prezentul │ │ │ │ │
│ │ │cod │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┤ │ ├────────────┼─────────────┤
│ │ │Cu │ │ │ │ │
│ │ │funcţiile │ │ │ │ │
│ │Inspectoratul│publice de │ │ │ │ │
│6. │de Stat în │execuţie de│ │ │Conform │ │
│ │Construcţii │clasa I, │ │ │prevederilor│Inspector în │
│ │ │grad │ │ │art. 468 │construcţii, │
│ │ │profesional│ │ │alin. (1) │clasa I, grad│
│ │ │superior │ │ │lit. c) din │profesional │
│ │ │conform │ │ │prezentul │superior │
│ │ │art. 392 │ │ │cod │ │
│ │ │alin. (1) │ │ │ │ │
│ │ │din │ │ │ │ │
│ │ │prezentul │ │ │ │ │
│ │ │cod │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────┼──────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │Clasa I, │ │ │
│ │ │ │ │studii │ │ │
│ │ │ │ │universitare │ │ │
│ │ │ │ │de licenţă │ │ │
│ │ │ │ │absolvite cu │ │ │
│ │ │ │ │diplomă de │Conform │ │
│ │ │ │ │licenţă sau │prevederilor│ │
│ │ │ │ │echivalentă şi│art. 468 │Inspector-şef│
│ │ │Director │Conducere│studii │alin. (2) │al │
│ │ │ │ │universitare │lit. b) din │municipiului │
│ │ │ │ │de master │prezentul │Bucureşti │
│ │ │ │ │absolvite cu │cod │ │
│ │ │ │ │diplomă în │ │ │
│ │ │ │ │domeniul │ │ │
│ │ │ │ │administraţiei│ │ │
│ │ │ │ │publice, │ │ │
│ │ │ │ │managementului│ │ │
│ │ │ │ │sau în │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────┤specialitatea ├────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │studiilor │ │ │
│ │ │ │ │necesare │ │ │
│ │ │ │ │ocupării │ │ │
│ │ │ │ │funcţiei │ │ │
│ │ │ │ │publice sau cu│ │ │
│ │ │ │ │o diplomă │Conform │ │
│ │ │ │ │echivalentă │prevederilor│ │
│ │ │ │ │conform │art. 468 │ │
│ │ │Şef │Conducere│prevederilor │alin. (2) │Inspector-şef│
│ │ │serviciu │ │art. 57 alin. │lit. a) din │judeţean │
│ │ │ │ │(2) din Legea │prezentul │ │
│ │ │ │ │învăţământului│cod │ │
│ │ │ │ │superior nr. │ │ │
│ │ │ │ │199/2023, cu │ │ │
│ │ │ │ │modificările │ │ │
│ │ │ │ │şi │ │ │
│ │ │ │ │completările │ │ │
│ │ │ │ │ulterioare │ │ │
└────┴─────────────┴───────────┴─────────┴──────────────┴────────────┴─────────────┘

"


    ART. II
    La articolul 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1307 din 29 decembrie 2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 109/2021, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alin. (7^1) şi (7^2), cu următorul cuprins:
    "(7^1) Exercitarea dreptului de proprietate privată a statului asupra acţiunilor societăţilor prevăzute la alin. (7) se supune dispoziţiilor art. 362 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările şi completările ulterioare.
(7^2) În aplicarea prevederilor alin. (7^1), orice transfer de acţiuni deţinute de statul român din administrarea Ministerului Energiei în administrarea unei instituţii publice implicate se realizează numai la propunerea justificată a Ministerului Energiei şi se aprobă de Guvern, prin hotărâre."




                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Mihai Diaconu,
                    secretar de stat
                    Ministrul energiei,
                    Sebastian-Ioan Burduja

    Bucureşti, 21 iunie 2024.
    Nr. 73.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016