Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 67 din 21 iunie 2024  privind reorganizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 67 din 21 iunie 2024 privind reorganizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 581 din 21 iunie 2024
    Având în vedere rolul major pe care Institutul Naţional de Administraţie (Institutul) îl are în implementarea măsurilor privind formarea profesională în administraţia publică, măsuri care au fost prevăzute în documentele strategice asumate de către Guvernul României în cadrul condiţionalităţii ex ante pentru domeniul administraţie publică, sunt create premisele pentru stabilirea unor politici coerente, unitare şi integrate în domeniul formării profesionale în administraţia publică. Astfel, Institutul asigură corelarea eforturilor şi activităţilor în domeniul formării resurselor umane în scopul asigurării unei formări de calitate, implicând instituţii şi autorităţi publice cu responsabilităţi în domeniu.
    Ţinând cont de recomandările Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) privind adoptarea inovării în sectorul public şi de demersurile guvernamentale, în acest sens, Institutul este membru al Comitetului interministerial responsabil cu asigurarea elaborării Strategiei naţionale privind inovarea în sectorul public pentru perioada 2025-2029 şi a planului de acţiune aferent, ca urmare a celor prevăzute în Planul naţional de redresare şi rezilienţă, jalonul 405 - Operaţionalizarea unei platforme IT pentru monitorizarea inovării în administraţia publică, prevăzut la capitolul 14, aferent reformei 1 - Îmbunătăţirea predictibilităţii şi a eficienţei proceselor decizionale prin întărirea capacităţii de coordonare a politicilor şi analiză de impact la nivelul Guvernului şi al ministerelor coordonatoare, precum şi prin consolidarea instrumentelor în vederea creşterii calităţii consultărilor publice la toate palierele administraţiei.
    În considerarea faptului că se urmăreşte actualizarea cadrului instituţional care are drept scop eficientizarea activităţilor la care Institutul procedează pentru a asigura coerenţa procesului de formare a personalului din administraţia publică, consolidarea competenţelor instituţiei pentru a acoperi nevoia de formare, dar şi formarea de calitate, precum şi să contribuie la inovarea sectorului public, îmbunătăţirea permiţând instituţiei să atingă prompt obiectivele şi recomandările Comisiei Europene pentru punerea în aplicare a principiilor privind garantarea dreptului cetăţenilor la învăţare continuă, precum şi recomandările OECD, în sensul revizuirii rolului Institutului cu scopul de a consolida mandatul său de a sprijini analiza eficace a nevoilor de învăţare şi dezvoltarea unei culturi a învăţării construite în jurul noului cadru de competenţe,
    ţinând cont de recomandările Comisiei Europene care solicită statelor membre să ia măsuri eficiente pentru punerea în aplicare a primului şi a celui de-al patrulea principiu ale Pilonului european al drepturilor sociale, pentru a le garanta tuturor cetăţenilor europeni învăţarea pe tot parcursul vieţii favorabilă incluziunii şi de calitate ca drept, la locul de muncă şi în afara acestuia, şi pentru a sprijini punerea în aplicare a acestor principii printr-o finanţare publică durabilă, convenită cu partenerii sociali şi cu societatea civilă, responsabilitatea socială trebuie să devină o realitate în domeniul perfecţionării şi recalificării cuprinzătoare şi, în acest context, ideea unei garanţii de competenţe care să ofere dreptul de acces la formare de calitate şi favorabilă incluziunii pentru toţi.
    Ţinând cont de prevederile Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora conducătorii instituţiilor publice centrale/locale/judeţene au obligaţia de a finaliza procesul de reorganizare a structurilor funcţionale, inclusiv organigramele, statele de funcţii, în condiţiile legii, până la data de 30 iunie 2024,
    având în vedere că dificultăţile întâmpinate în operaţionalizarea procesului de reorganizare a Institutului generează întârzieri în implementarea prevederilor Legii nr. 296/2023, cu modificările şi completările ulterioare, cu impact asupra termenelor menţionate şi cu consecinţe negative importante în îndeplinirea rolului Institutului de a organiza programe de formare specializată pentru personalul din administraţia publică, precum şi în desfăşurarea tuturor activităţilor pe care acesta le realizează şi pentru funcţionarea corespunzătoare a Institutului,
    având în vedere faptul că neadoptarea prezentului act normativ va genera consecinţe negative, atât în sensul blocării misiunii Institutului de a servi interesul public prin contribuirea la elaborarea, adoptarea şi implementarea unor standarde şi îndrumări de înaltă calitate în domeniul formării profesionale, contribuirea la dezvoltarea şi modernizarea administraţiei publice, cât şi în sensul nerespectării prevederilor Legii nr. 296/2023, cu modificările şi completările ulterioare, care va conduce la afectarea drepturilor personalului Institutului,
    având în vedere faptul că elementele mai sus-menţionate sunt o prioritate a Programului de guvernare şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Institutul Naţional de Administraţie, denumit în continuare Institutul, se organizează ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
    (2) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Occidentului nr. 14, sectorul 1.
    (3) Pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţilor sale, Institutul poate utiliza şi alte spaţii, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (4) Institutul poate închiria spaţii pentru necesităţi instituţionale proprii, potrivit prevederilor legale în vigoare.

    ART. 2
    (1) Rolul Institutului este de a pune în aplicare direcţiile strategice ale Guvernului pentru întărirea capacităţii administraţiei publice prin asigurarea formării şi perfecţionării profesionale a personalului din administraţia publică.
    (2) Institutul asigură asistenţă metodologică în vederea integrării şi coordonării demersurilor comune de interes strategic pentru profesionalizarea şi modernizarea administraţiei publice.
    (3) Institutul exercită atribuţii în domeniile:
    a) formării şi perfecţionării profesionale a personalului din administraţia publică;
    b) asigurării calităţii în domeniul formării personalului din administraţia publică;
    c) cercetării şi inovării în domeniul administraţiei publice;
    d) asigurării de asistenţă tehnică pentru susţinerea dezvoltării administraţiei publice;
    e) diseminării informaţiilor şi a rezultatelor demersurilor de cercetare-inovare în relaţia administraţie publică - cetăţeni.


    ART. 3
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 62 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, aspectele specifice organizării şi funcţionării Institutului sunt stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (2) Conducerea Institutului este asigurată de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, care este ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat.
    (3) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (4) Institutul are un secretar general, înalt funcţionar public, numit potrivit prevederilor legale în vigoare.

    ART. 4
    (1) Preşedintele Institutului conduce aparatul propriu al Institutului, numeşte şi eliberează din funcţie personalul acestuia, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Institutului emite ordine şi instrucţiuni cu caracter normativ sau individual.
    (3) Preşedintele reprezintă Institutul în raporturile cu ministerele, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte autorităţi şi instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice şi fizice române sau străine, precum şi în justiţie.
    (4) Preşedintele Institutului este ordonator terţiar de credite.
    (5) Vicepreşedintele îndeplineşte atribuţiile stabilite sau, după caz, delegate de preşedinte prin ordin, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (6) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 61 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. Secretarul general îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare sau, după caz, încredinţate prin ordin al preşedintelui Institutului, potrivit prevederilor legale în vigoare.

    ART. 5
    (1) Personalul Institutului este format din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual.
    (2) Numărul maxim de posturi din aparatul propriu al Institutului este de 91, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.
    (3) Structura organizatorică a Institutului este prevăzută în anexa nr. 1.
    (4) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui Institutului, având în vedere nevoile instituţionale şi structura de personal, se pot înfiinţa, după caz, servicii şi alte compartimente funcţionale decât cele prevăzute în anexa nr. 1, potrivit prevederilor legale în vigoare, cu avizul prealabil al ordonatorului principal de credite.
    (5) Statul de funcţii se aprobă, potrivit prevederilor legale în vigoare, prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, la propunerea preşedintelui Institutului.
    (6) Salarizarea personalului Institutului se face potrivit legislaţiei în vigoare aplicabile personalului plătit din fonduri publice.
    (7) Atribuţiile compartimentelor funcţionale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al preşedintelui Institutului.
    (8) Atribuţiile şi responsabilităţile personalului se stabilesc prin fişa postului, în baza regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului.

    ART. 6
    În organizarea şi derularea programelor de formare profesională Institutul utilizează personal specializat, după cum urmează:
    a) funcţionari publici şi personal contractual cu experienţă în administraţia publică, certificaţi potrivit prevederilor legale în vigoare;
    b) personal didactic din învăţământul superior;
    c) formatori de competenţe profesionale, certificaţi potrivit prevederilor legale în vigoare.


    ART. 7
    (1) Pe lângă Institut funcţionează un Consiliu de coordonare format din:
    a) un reprezentant desemnat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;
    b) un reprezentant desemnat de Secretariatul General al Guvernului;
    c) un reprezentant desemnat de Camera Deputaţilor şi un reprezentant desemnat de Senat;
    d) un reprezentant desemnat de Administraţia Prezidenţială;
    e) preşedintele Institutului Naţional de Administraţie;
    f) câte un reprezentant al fiecărei structuri asociative a autorităţilor administraţiei publice locale, respectiv un reprezentant al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, un reprezentant al Asociaţiei Municipiilor din România, un reprezentant al Asociaţiei Oraşelor din România şi un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România;
    g) un reprezentant al mediului academic desemnat de Consiliul Naţional al Rectorilor;
    h) un reprezentant al organizaţiilor neguvernamentale/ sindicatelor reprezentative pentru administraţia publică.

    (2) Desemnarea membrilor Consiliului de coordonare şi a supleanţilor acestora se va face în baza unor criterii aprobate prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei. Membrii desemnaţi potrivit prevederilor alin. (1) lit. c), d), f), g) şi h) sunt persoane cu experienţă în formarea profesională sau în managementul funcţiei publice. Membrii desemnaţi potrivit prevederilor alin. (1) lit. g) şi h) nu sunt funcţionari publici, înalţi funcţionari publici şi nu ocupă funcţii de demnitate publică.
    (3) Instituţiile şi organizaţiile prevăzute la alin. (1) desemnează câte un membru titular şi un membru supleant în Consiliul de coordonare.
    (4) Consiliul de coordonare, organ consultativ, fără personalitate juridică, se constituie prin decizie a primministrului, pentru un mandat de 5 ani.
    (5) Membrii consiliului nu pot face parte din secretariatul acestuia.
    (6) Prin excepţie, Consiliul de coordonare se poate constitui prin decizie a prim-ministrului şi în limita a cel puţin două treimi din numărul membrilor titulari, respectiv supleanţi, desemnaţi de către instituţiile şi organizaţiile prevăzute la alin. (1), care va funcţiona pe o perioadă limitată, până la completarea numărului membrilor titulari, respectiv supleanţi.
    (7) Prin decizia prim-ministrului este numit preşedintele Consiliului de coordonare din rândul membrilor desemnaţi potrivit prevederilor alin. (1), precum şi vicepreşedintele acestuia.
    (8) Membrii Consiliului de coordonare primesc, potrivit prevederilor legale în vigoare, o indemnizaţie de şedinţă reprezentând 10% din indemnizaţia preşedintelui Institutului.

    ART. 8
    (1) Consiliul de coordonare adoptă hotărâri cu votul majorităţii membrilor prezenţi. În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui consiliului este hotărâtor.
    (2) Consiliul de coordonare îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) avizează anual grilele de programe de formare profesională organizate de Institut şi tematica specifică a acestora;
    b) avizează regulamentele de organizare şi desfăşurare a programelor de formare specializată derulate de Institut;
    c) avizează standardele de calitate pentru programele de formare profesională pe care le organizează Institutul, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    d) avizează propunerile de standarde ocupaţionale elaborate de Institut;
    e) elaborează proiectul de regulament de organizare şi funcţionare a Consiliului de coordonare, care este înaintat spre aprobare ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei;
    f) avizează proiectul de buget al Institutului, precum şi execuţia bugetară a acestuia;
    g) avizează propunerile preşedintelui Institutului privind tarifele de participare la programele de formare profesională organizate de Institut, în condiţiile legii, anterior înaintării lor spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei;
    h) avizează acordurile de colaborare, de parteneriat sau asociere încheiate de Institut.

    (3) Modul de organizare şi funcţionare a Consiliului de coordonare se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acestuia, aprobat prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei.
    (4) Secretariatul Consiliului de coordonare este asigurat de Institut.

    ART. 9
    (1) Bugetul Institutului se aprobă de către ordonatorul principal de credite.
    (2) În scopul realizării rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Institutul poate iniţia, finanţa şi/sau gestiona/implementa programe şi proiecte de interes naţional, regional sau local în domeniul său de activitate, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (3) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Institutului se asigură din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
    (4) Veniturile proprii ale Institutului se constituie din:
    a) tarife de participare la programe de formare;
    b) prestări de servicii în domeniile de activitate;
    c) fonduri externe nerambursabile;
    d) publicaţii, chirii, studii, proiecte;
    e) sponsorizări;
    f) donaţii ale unor persoane fizice şi juridice din ţară şi din străinătate;
    g) alte surse.


    ART. 10
    (1) Institutul organizează următoarele forme de pregătire, cu durata stabilită în condiţiile legii, astfel:
    a) programe de formare specializată şi perfecţionare profesională în administraţia publică centrală şi locală pentru funcţionarii publici, personalul contractual şi personalul care îşi desfăşoară activitatea în baza unor contracte de management;
    b) programe de formare specializată şi perfecţionare profesională în administraţia publică pentru managerii publici, aleşii locali, persoane alese sau numite în funcţii de demnitate publică sau asimilate acestora, precum şi pentru alte categorii de persoane, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    c) programe de formare şi perfecţionare profesională pentru alte categorii de personal din administraţia publică, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    d) programe de formare şi perfecţionare profesională pentru alte categorii de persoane interesate.

    (2) Institutul organizează seminare şi conferinţe pe teme de interes major pentru administraţia publică centrală şi locală, ca forme de pregătire a personalului din administraţia publică, precum şi alte categorii de formare, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (3) Programele de formare prevăzute la alin. (1) pot fi organizate:
    a) în cadru organizat, care să asigure întâlnirea nemijlocită, în spaţii special amenajate, pe întreaga durată a programului de formare profesională, a participanţilor cu formatorii;
    b) la distanţă, prin utilizarea unor resurse electronice, informatice şi de comunicaţii specifice, prin activităţi de autoînvăţare şi autoevaluare;
    c) în format mixt, modalitate care presupune atât întâlnirea nemijlocită, în spaţii special amenajate, a participanţilor cu formatorii, cât şi mijloace de pregătire specifice formării la distanţă.


    ART. 11
    (1) În domeniul formării şi perfecţionării profesionale în administraţia publică, pentru îndeplinirea atribuţiilor principale, Institutul realizează următoarele:
    a) implementează strategiile care vizează formarea profesională pentru administraţia publică, în conformitate cu atribuţiile care îi revin;
    b) elaborează anual, cu respectarea domeniilor prioritare de formare pentru administraţia publică, grilele de programe de formare profesională şi tematica aferentă acestora. Grilele de programe de formare profesională pot fi actualizate semestrial, în funcţie de nevoile suplimentare de formare identificate, şi de îndată, în cazul apariţiei unei modificări legislative importante;
    c) întocmeşte oferta de formare pentru programele de formare pe care le organizează, pe care o comunică instituţiilor şi autorităţilor publice;
    d) asigură comunicarea şi buna colaborare instituţională cu celelalte instituţii publice care au atribuţii în formarea profesională;
    e) stabileşte tematica specifică pentru programele de formare profesională pe care le organizează;
    f) elaborează metodologia de selecţie a experţilor şi formatorilor cu care colaborează pentru derularea programelor de formare pe care le organizează;
    g) întocmeşte şi gestionează evidenţa experţilor şi formatorilor care participă la derularea programelor de formare pentru personalul din administraţia publică;
    h) elaborează metodologiile de selecţie a partenerilor în procesul de formare, care se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei;
    i) fundamentează, elaborează şi implementează programe şi proiecte cu finanţare externă în domeniul său de activitate, monitorizează derularea acestora şi prezintă periodic ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei rapoarte privind modul de derulare a acestora;
    j) elaborează regulamentele de organizare şi desfăşurare a programelor de formare specializată derulate de Institut;
    k) alte atribuţii prevăzute de lege şi de regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului.

    (2) Institutul asigură programe de formare specializată pentru ocuparea, potrivit prevederilor legale în vigoare, a funcţiilor corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici.
    (3) Pentru programele de formare specializată prevăzute la alin. (2), tematica este aprobată de preşedintele Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare.
    (4) Admiterea la programele de formare prevăzute la alin. (2) se face prin concurs naţional organizat de Institut. Condiţiile de organizare a programelor, numărul comisiilor de concurs şi al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, componenţa nominală a acestora, tematica pentru concurs, calendarul de desfăşurare a concursului, tariful şi modalităţile pentru plata tarifului de participare la program se stabilesc prin regulamente de organizare şi desfăşurare aprobate prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, la propunerea preşedintelui Institutului.
    (5) Participarea la formele de pregătire prevăzute la art. 10 alin. (1) se face pe bază de selecţie/programare organizată de Institut. Metodologia de selecţie şi tarifele se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, la propunerea preşedintelui Institutului.
    (6) Institutul asigură programe de perfecţionare profesională pentru:
    a) grupurile-ţintă strategice, stabilite prin acte normative, documente programatice sau alte documente emise de Guvern şi comunicate Institutului;
    b) personalul din administraţia publică, în baza nevoilor de formare identificate la nivelul administraţiei publice şi centralizate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici;
    c) instituţii şi autorităţi publice sau persoane interesate.

    (7) Pentru programele de perfecţionare profesională organizate, tematica este aprobată de preşedintele Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare.

    ART. 12
    În domeniul asigurării calităţii formării personalului din administraţia publică, Institutul îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) stabileşte prin ordin al preşedintelui Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare, standardele de calitate pentru programele de formare profesională pe care le organizează;
    b) colaborează la elaborarea standardelor de calitate pentru programele de formare şi perfecţionare profesională organizate pentru administraţia publică;
    c) elaborează sau, după caz, actualizează standardele ocupaţionale pentru ocupaţiile din domeniul administraţiei publice;
    d) întreprinde demersurile necesare autorizării, în condiţiile legii, a programelor de perfecţionare profesională pe care le organizează, după caz;
    e) asigură controlul şi monitorizarea respectării standardelor de calitate pentru programele de formare pe care le organizează în mod direct sau pe care le derulează în parteneriat sau în asociere cu alţi furnizori de formare.


    ART. 13
    În domeniul cercetării şi inovării în domeniul administraţiei publice, Institutul îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) organizează activităţi de cercetare-inovare în domeniul administraţiei publice, seminare şi conferinţe pe teme de interes major pentru administraţia publică;
    b) realizează analize, studii, rapoarte, prognoze şi publicaţii în domeniul administraţiei publice;
    c) participă la activităţi de cercetare-inovare în domeniul administraţiei publice, seminare şi conferinţe pe teme de interes major pentru administraţia publică;
    d) sprijină/facilitează susţinerea activităţii de cercetare şi inovare prin acordarea de burse şi granturi de cercetare, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    e) accesează mecanisme de finanţare în domeniul cercetării-inovării şi derulează proiecte, potrivit prevederilor legale în vigoare.


    ART. 14
    În domeniul asigurării de asistenţă tehnică pentru susţinerea dezvoltării administraţiei publice, Institutul îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) acordă asistenţă instituţiilor şi autorităţilor publice în identificarea nevoilor de formare;
    b) dezvoltă instrumente specifice de colectare şi analiză de date în domeniile de activitate;
    c) sprijină/facilitează dezvoltarea de reţele colaborative interinstituţionale la nivelul administraţiei publice în domeniile de activitate;
    d) acordă asistenţă instituţiilor şi autorităţilor publice în implementarea de proiecte în domeniile sale de activitate.


    ART. 15
    În domeniul diseminării informaţiilor şi a rezultatelor demersurilor de cercetare-inovare în relaţia administraţie publică-cetăţeni, Institutul îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) diseminează rezultatele analizelor, studiilor, rapoartelor, prognozelor, proiectelor în domeniul administraţiei publice realizate, prin diverse forme de comunicare, publicaţii tipărite sau în format electronic;
    b) dezvoltă, la nivel naţional, baze de date, biblioteci şi reţele în domeniul formării profesionale, în mod direct sau în parteneriat cu alte persoane juridice, de drept public sau privat din piaţa de formare;
    c) pune la dispoziţie instituţiilor şi autorităţilor publice, cu titlu gratuit, baze de date şi biblioteci în domeniul administraţiei publice;
    d) organizează seminare şi conferinţe pe teme de interes major pentru administraţia publică centrală şi locală;
    e) participă la reţele naţionale şi internaţionale în domeniul formării profesionale şi în domeniul cercetării-inovării în administraţia publică.


    ART. 16
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, Institutul dezvoltă relaţii de colaborare şi parteneriate şi se poate asocia cu:
    a) instituţii şi autorităţi publice;
    b) instituţii şi organisme similare din ţară şi din străinătate în domeniul său de activitate;
    c) instituţii de învăţământ superior din ţară şi din străinătate;
    d) furnizori de formare;
    e) entităţi publice şi private, după caz.


    ART. 17
    (1) Atestarea absolvirii programelor de formare specializată şi a programelor de perfecţionare organizate de Institut se face prin certificate de absolvire semnate de preşedintele Institutului.
    (2) Modelele certificatelor de absolvire, precum şi modalitatea de gestionare a acestora se aprobă, la propunerea Institutului, prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Institutului.
    (3) Certificatele de absolvire sunt însoţite de un supliment descriptiv privind competenţele dobândite, iar pe certificat se înscrie nota de absolvire.
    (4) Atestarea participării la seminare şi conferinţe organizate de Institut se face prin certificate de participare semnate de preşedintele Institutului.
    (5) Modelele certificatelor de participare prevăzute la alin. (4), precum şi modalitatea de gestionare a acestora se aprobă de preşedintele Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare.

    ART. 18
    (1) Funcţionarii publici, persoanele numite sau alese în funcţii de demnitate publică sau asimilate acestora din cadrul administraţiei publice centrale şi locale, precum şi personalul angajat cu contract individual de muncă sau în baza unui contract de management în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice au dreptul de a-şi perfecţiona pregătirea în domeniul administraţiei publice, participând la programe de formare profesională.
    (2) Cheltuielile ocazionate de participarea la programele de formare profesională se suportă din bugetul autorităţii sau instituţiei publice care îi trimite, de către alte persoane juridice din care provin participanţii, respectiv de persoanele fizice interesate.

    ART. 19
    (1) Pe perioada în care participă la programele de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, participanţii la acestea beneficiază de drepturile salariale şi de altă natură cuvenite, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (2) Pe perioada în care urmează programele de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, participanţilor la acestea le revin obligaţiile prevăzute de lege, de regulamentele privind organizarea şi desfăşurarea programelor de formare profesională şi de regulamentele interne ale instituţiilor angajatoare.
    (3) Durata programelor de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se ia în considerare la calculul vechimii în muncă, în funcţia publică sau, după caz, în specialitate, potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (4) În cazul în care programele de formare profesională sunt organizate în altă localitate decât cea în care îşi are sediul autoritatea sau instituţia publică, respectiv persoana juridică, participanţii beneficiază de drepturile de delegare, potrivit prevederilor legale în vigoare.

    ART. 20
    Cheltuielile pentru programele de formare profesională pentru aleşii locali, organizate de Institut, se suportă din bugetele locale.

    ART. 21
    (1) Bunurile din domeniul public al statului, precum şi bunurile imobile din domeniul privat al statului aflate în administrarea Institutului Naţional de Administraţie îşi păstrează regimul juridic şi rămân în administrarea acestuia. Lista bunurilor din domeniul public şi privat al statului şi actualizarea datelor de identificare ale acestora, inclusiv a valorii de inventar, se aprobă prin hotărâre a Guvernului, iniţiată, în conformitate cu prevederile legale aplicabile, de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, la propunerea Institutului Naţional de Administraţie, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) Personalul din cadrul Institutului se preia în cadrul noii structuri organizatorice aprobate, în condiţiile legii, fără afectarea drepturilor salariale.
    (3) Aplicarea procedurilor legale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la reîncadrarea personalului în cadrul structurii organizatorice a Institutului, se realizează în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, potrivit fiecărei categorii de personal.
    (4) Patrimoniul, cuprinzând toate elementele de activ şi pasiv, aferente activităţii de formare profesională, proiectele în domeniul formării profesionale, programele de formare profesională şi drepturile şi obligaţiile care decurg din acestea se menţin în cadrul Institutului.

    ART. 22
    Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru Institut sunt prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 23
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. 24
    La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă:
    a) Ordonanţa Guvernului nr. 23/2016 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Administraţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 29 august 2016, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 44/2017, cu modificările ulterioare;
    b) Hotărârea Guvernului nr. 645/2020 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 725 din 11 august 2020.




                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    Preşedintele Institutului Naţional de Administraţie,
                    Ioana-Roxana Melenciuc-Ioan
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Mihai Diaconu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 21 iunie 2024.
    Nr. 67.
    ANEXA 1

    ^1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Institutului Naţional de Administraţie
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    PARCUL NORMAT DE MIJLOACE DE TRANSPORT
    şi consumul lunar de carburanţi pentru Institutul Naţional de Administraţie

┌────┬──────────────┬──────────┬────────┬───────────┐
│ │ │ │ │Consumul │
│ │ │ │ │maxim de │
│ │ │Tipul │Parc │carburant │
│Nr. │Denumirea │mijlocului│normat │pentru │
│crt.│instituţiei │de │(bucăţi)│autovehicul│
│ │ │transport │ │litri/lună/│
│ │ │ │ │mijloc de │
│ │ │ │ │transport │
├────┼──────────────┼──────────┼────────┼───────────┤
│ │Institutul │ │ │ │
│ │Naţional de │ │ │ │
│ │Administraţie,│ │ │ │
│1. │inclusiv │autoturism│13 │200 │
│ │activităţi │ │ │ │
│ │specifice de │ │ │ │
│ │organizare şi │ │ │ │
│ │monitorizare │ │ │ │
└────┴──────────────┴──────────┴────────┴───────────┘



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016