Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 64 din 30 iunie 2023  pentru stabilirea unor măsuri în vederea realizării reţelei transeuropene de transport (TEN-T), precum şi pentru prorogarea unui termen    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 64 din 30 iunie 2023 pentru stabilirea unor măsuri în vederea realizării reţelei transeuropene de transport (TEN-T), precum şi pentru prorogarea unui termen

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 604 din 30 iunie 2023
    Având în vedere dezideratul politicii europene în domeniul transporturilor, care prevede realizarea unei reţele europene integrate, orientată spre dezvoltarea unei reţele centrale, cu termen de finalizare în anul 2030 (TEN-T Central) şi a unei reţele globale, ce va susţine reţeaua centrală, cu termen de finalizare anul 2050 (TEN-T Global), România trebuie să accelereze procesul de realizare a investiţiilor în infrastructura de transport, atât de interes european, cât şi de interes naţional, orientate spre dezvoltarea conectivităţii naţionale şi internaţionale, precum şi creşterea accesibilităţii tuturor regiunilor României la oportunităţile Pieţei Unice, inclusiv prin reducerea duratei necesare obţinerii avizelor, acordurilor, autorizaţiilor prevăzute în certificatele de urbanism în vederea emiterii autorizaţiilor de construire,
    luând în considerare faptul că, prin Directiva (UE) 2021/1.187 a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 iulie 2021 privind măsurile de raţionalizare în scopul înregistrării de progrese în direcţia realizării reţelei transeuropene de transport (TEN-T), denumită în continuare Directiva (UE) 2021/1.187, au fost impuse obligaţii statelor membre, care trebuie să stabilească proceduri simplificate, unitare, în scopul înregistrării de progrese în direcţia realizării reţelei transeuropene de transport (TEN-T), inclusiv a proiectelor transfrontaliere, de la momentul notificării proiectului, până la obţinerea autorizaţiei de construire, proceduri care trebuie să se încadreze într-un termen de maximum de 4 ani, măsurile putând fi aplicate şi altor proiecte privind reţeaua centrală şi reţeaua globală,
    având în vedere obligaţiile asumate de România prin Tratatul de funcţionare a Uniunii Europene cu privire la transpunerea completă şi corectă în legislaţia naţională a prevederilor directivelor europene, netranspunerea în termen putând conduce la aplicarea de sancţiuni pecuniare,
    luând în considerare prevederile Directivei (UE) 2021/1.187, care stipulează că statele membre asigură intrarea în vigoare a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative necesare pentru a se conforma cu actul normativ european până la data de 10 august 2023 şi ţinând cont de faptul că România, în calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene, are obligaţia transpunerii prevederilor respectivei directive în termenul prevăzut de aceasta,
    având în vedere faptul că sectorul Transport este unul strategic şi de interes naţional, iar investiţiile necesare modernizării acestui sector sunt esenţiale, transpunerea în regim de urgenţă a directivei creând oportunitatea implementării accelerate a investiţiilor finanţate în cadrul programelor cu finanţare europeană, asigurând un cadru unitar pentru ca autorităţile cu atribuţii în emiterea certificatelor de urbanism, avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor să trateze cu prioritate toate aceste investiţii,
    luând în considerare faptul că prin transpunerea Directivei (UE) 2021/1.187 se introduce un regim derogatoriu de la legislaţia în vigoare pentru proiectele de investiţii în infrastructura de transport situată pe reţeaua TEN-T, pentru proiectele transfrontaliere şi pentru alte proiecte prevăzute în art. 1 alin. (1) din prezenta ordonanţă de urgenţă,
    ţinând cont că lipsa creării unui cadru unitar şi uniform la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene cu privire la aplicarea şi implementarea unor mecanisme de drept simplificate poate influenţa negativ finalizarea construirii unei reţele transeuropene de transport, inclusiv a proiectelor transfrontaliere, în scopul asigurării unei conectivităţi durabile la nivelul întregii Uniuni Europene, fără întreruperi fizice, blocaje sau sectoare lipsă,
    întrucât continuarea programelor de investiţii în infrastructura de transport în cadrul reglementărilor actuale conduce la perioade de timp necesare procesului de avizare/aprobare/autorizare a acestora, care sunt incompatibile cu prevederile Directivei (UE) 2021/1.187, influenţând negativ atât eforturile depuse de Guvernul României în direcţia dezvoltării reţelei de transport, inclusă în coridoarele europene şi de importanţă strategică naţională, cât şi mediul de afaceri, prin diminuarea şi stimularea redusă a investiţiilor,
    având în vedere că depăşirea termenului de 10 august 2023 ar urma să întârzie în mod considerabil programele de lucrări de realizare a proiectelor de infrastructură de transport strategice şi implicit implementarea secţiunilor situate pe teritoriul României din coridoarele europene de transport ar fi mult întârziate, ceea ce ar conduce la afectarea fluxurilor de aprovizionare a populaţiei şi la asigurarea serviciilor de bază la costuri mai ridicate,
    luând în considerare faptul că proiectele de infrastructură vizează tot teritoriul ţării şi asigură conectivitatea cu reţelele internaţionale, întârzierea realizării acestora determinând pierderi financiare la bugetul de stat prin afectarea atât a operatorilor economici, cât şi a populaţiei,
    ţinând cont de faptul că durata prea mare a obţinerii avizelor, acordurilor, autorizaţiilor necesare implementării de infrastructură duce la un efect negativ pentru economia ţării şi implicit pentru calitatea vieţii cetăţenilor şi a mediului de afaceri,
    având în vedere faptul că proiectele care fac parte din tronsoanele reţelei centrale, prevăzute în anexa la Directiva (UE) 2021/1.187, precum şi alte proiecte privind coridoarele reţelei centrale, cu un cost total de peste 300.000.000 EUR, au o importanţă strategică în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor strategiei Uniunii Europene privind mobilitatea,
    luând în considerare faptul că implementarea mai rapidă a acestor proiecte va conduce la o dezvoltare economică a tuturor regiunilor României cu scopul de a asigura mobilitatea mărfurilor şi a persoanelor corespunzător cerinţelor pieţei unice europene în ceea ce priveşte asigurarea liberei circulaţii a mărfurilor, serviciilor, capitalurilor şi persoanelor în cadrul Uniunii Europene şi implicit va conduce la creşterea nivelului de trai al populaţiei,
    luând în considerare faptul că neadoptarea unei măsuri de prorogare a termenului poate conduce fie la imposibilitatea funcţionării Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, fie la un dezechilibru bugetar prin asigurarea finanţării acestei instituţii de la bugetul de stat şi salarizarea personalului cu atribuţii de inspecţie şi control la nivelul personalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
    în considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică procedurilor de acordare a avizelor, acordurilor, autorizaţiilor prevăzute la art. 2 alin. (2^1) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, necesare pentru implementarea proiectelor de infrastructură de transport de interes naţional, inclusiv pentru obiectivele de investiţii strategice şi cele realizate în parteneriat public-privat:
    a) care fac parte din tronsoanele identificate în prealabil ale reţelei TEN-T centrale, astfel cum sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă;
    b) altor proiecte privind coridoarele reţelei centrale, astfel cum sunt identificate în temeiul art. 44 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 1.315/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport şi de abrogare a Deciziei nr. 661/2010/UE, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 1.315/2013, cu un cost total de peste 300.000.000 EUR;
    c) altor proiecte de infrastructură de transport de interes naţional decât cele prevăzute la lit. a) şi b), situate pe reţeaua TEN-T centrală şi globală, inclusiv proiectelor care se referă exclusiv la aplicaţii telematice, la noi tehnologii şi la inovare, aşa cum sunt definite la art. 31 şi 33 din Regulamentul (UE) nr. 1.315/2013.

    (2) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică şi achiziţiilor publice necesare pentru implementarea proiectelor transfrontaliere de infrastructură de transport de interes naţional.
    (3) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii notifică Comisiei Europene decizia de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă la proiectele privind infrastructura de transport de interes naţional prevăzute la alin. 1 lit. c).

    ART. 2
    În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) autoritate comună - autoritate instituită de comun acord între România şi unul sau mai multe state membre pentru a facilita procedurile de acordare a autorizaţiilor aferente proiectelor transfrontaliere, inclusiv autorităţile comune instituite de către autorităţi desemnate în cazul în care autorităţile desemnate respective sunt împuternicite de către celelalte state membre să instituie autorităţi comune;
    b) autoritate desemnată - autoritatea competentă în domeniul transporturilor care reprezintă punctul de contact pentru beneficiar, care coordonează gestionarea eficientă şi structurată a procedurilor de acordare a autorizaţiilor şi emite autorizaţiile de construire;
    c) beneficiarul proiectului - entitatea care solicită autorizarea implementării unui proiect şi care are rolul de promotor al proiectului;
    d) decizie de autorizare - aviz, acord, autorizaţie emise de entităţile competente, solicitate prin certificatul de urbanism sau prin legi speciale, inclusiv autorizaţia de construire. Decizia de autorizare nu include hotărârile pronunţate printr-o cale de atac administrativă sau judiciară;
    e) infrastructura de transport de interes naţional - totalitatea construcţiilor, instalaţiilor şi amenajărilor rutiere, feroviare, aeriene şi navale aflate în proprietatea publică a statului şi în administrarea sau concesionate unităţilor aflate în subordinea/sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi cea aflată în proprietate privată;
    f) procedura de acordare a autorizaţiilor - totalitatea procedurilor de obţinere a avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor prevăzute în certificatul de urbanism sau în legi speciale, necesare obţinerii autorizaţiei de construire, inclusiv procedura de emitere a acesteia pentru un proiect care face obiectul prezentei ordonanţe de urgenţă, cu excepţia celor privind documentaţiile de urbanism sau de amenajare a teritoriului, a procedurilor legate de atribuirea contractelor de achiziţii publice şi a măsurilor luate la nivel strategic care nu se referă la un proiect specific, precum evaluarea strategică de mediu, planificarea bugetară publică sau planurile de transport naţionale sau regionale;
    g) proiect - propunere de construire/reabilitare/modernizare/alte lucrări de intervenţie asupra unui tronson din infrastructura de transport de interes naţional sau asupra oricăror elemente ale acestuia, care are ca scop îmbunătăţirea capacităţii, a siguranţei şi a eficienţei respectivei infrastructuri şi a cărei implementare trebuie aprobată printr-o decizie de autorizare;
    h) proiect transfrontalier - proiect care include un tronson transfrontalier aflat între România şi unul sau mai multe state membre.


    ART. 3
    (1) Autoritatea desemnată pentru proiectele care fac obiectul prezentei ordonanţe de urgenţă este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
    (2) În calitate de autoritate desemnată, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii asigură punctul de contact pentru beneficiari, având următoarele atribuţii:
    a) acordă sprijin beneficiarului în obţinerea avizelor/ acordurilor/deciziilor necesare pentru emiterea autorizaţiei de construire, fiind abilitat să facă toate demersurile pentru reducerea termenelor şi facilitarea comunicării/consultării beneficiarilor cu autorităţile competente;
    b) se poate consulta cu autorităţile administraţiei publice locale competente să emită certificatele de urbanism şi cu autorităţile competente cu privire la conţinutul şi valabilitatea actelor emise;
    c) monitorizează durata procedurii de acordare a autorizaţiilor, acordă sau respinge, după caz, prelungirea termenului de 4 ani de la notificarea proiectului;
    d) pune la dispoziţia beneficiarului, la cerere, informaţii relevante pentru un anumit proiect;
    e) organizează, la cererea beneficiarului, grupuri de lucru la care participă obligatoriu reprezentanţii tuturor autorităţilor/ entităţilor implicate în procedura de autorizare;
    f) oferă beneficiarului orientări cu privire la informaţiile şi/sau documentele suplimentare care ar trebui furnizate în cazul în care notificarea prevăzută la art. 6 alin. (2) a fost respinsă.

    (3) Beneficiarii asigură relaţia cu toate autorităţile/entităţile implicate în procedura de acordare a autorizaţiilor necesare şi integrarea în proiect a datelor şi informaţiilor conţinute în avizele/acordurile/autorizaţiile emise de acestea, în vederea obţinerii autorizaţiei de construire.

    ART. 4
    (1) Certificatele de urbanism şi avizele, acordurile, autorizaţiile solicitate în cadrul certificatelor de urbanism şi/sau prin legi speciale, necesare obţinerii autorizaţiei de construire, se emit într-un termen maxim de 5 zile lucrătoare de la data depunerii de către beneficiar a documentaţiei complete şi corecte, prin excepţie de la termenele stabilite prin actele normative aplicabile acestora, cu excepţia actului administrativ al autorităţii pentru protecţia mediului şi a actului de reglementare emis de autoritatea de gospodărire a apelor.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 9 alin. (7) din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, ale art. IX alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 26/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul investiţiilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 75/2023, pentru proiectele prevăzute la art. 1, durata maximă aferentă etapelor procedurii de evaluare a impactului asupra mediului este de:
    a) 45 de zile calendaristice pentru etapa de încadrare a proiectului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, începând cu depunerea memoriului de prezentare complet şi a documentelor ataşate până la emiterea deciziei etapei de încadrare de către autoritatea competentă pentru protecţia mediului;
    b) 30 de zile calendaristice pentru etapa de definire a domeniului evaluării, de la depunerea de către beneficiar a informaţiilor prevăzute la art. 13 din anexa nr. 5 la Legea nr. 292/2018 până la transmiterea îndrumarului către beneficiar;
    c) 30 de zile lucrătoare pentru finalizarea etapei de analiză a calităţii raportului privind impactul asupra mediului şi emiterea actului de reglementare de la data dezbaterii publice a raportului privind impactul asupra mediului, studiului de evaluare adecvată şi studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă, până la emiterea actului de reglementare.

    (3) Termenul prevăzut la alin. (2) lit. a) include şi perioadele necesare realizării consultărilor publice.
    (4) Revizuirea procedurilor la termenele menţionate la alin. (1) şi (2) are în vedere ca etapele necuantificate ca durată - corespondenţă, notificări, înştiinţări, transmiterea de puncte de vedere între entităţile implicate, enumerarea nefiind limitativă - să nu depăşească 5 zile lucrătoare fiecare.
    (5) Duratele stabilite la alin. (2) pot fi prelungite o singură dată, de către autoritatea desemnată, la solicitarea justificată a autorităţilor de mediu şi gospodărire a apelor, fără a se depăşi durata alocată etapei nerealizate din procedură.

    ART. 5
    (1) Durata maximă a procedurii de acordare a autorizaţiilor definită potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă este de 4 ani şi include şi perioada alocată elaborării documentaţiilor tehnico-economice, aprobării indicatorilor tehnico-economici, asigurarea terenurilor necesare implementării proiectului, exproprieri, precum şi orice alte studii de specialitate necesare în procesul de obţinere a avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor.
    (2) Durata menţionată la alin. (1) nu aduce atingere obligaţiilor care decurg din dreptul internaţional şi din dreptul Uniunii Europene şi exclude perioadele necesare pentru desfăşurarea procedurilor administrative şi judiciare de contestare sau a căilor de atac în faţa unei instanţe judecătoreşti ori pentru punerea în aplicare a oricărei decizii sau măsuri reparatorii rezultate. Aceste perioade prelungesc de drept durata menţionată la alin. (1), beneficiarii având obligaţia să le notifice autorităţii desemnate.
    (3) Durata menţionată la alin. (1) se poate prelungi justificat de către autoritatea desemnată, respectiv autoritatea comună în cazul proiectelor transfrontaliere, exclusiv în scopul finalizării procedurii de autorizare a proiectului şi al emiterii deciziei de autorizare, atunci când pe parcursul derulării procedurii intervine una din următoarele situaţii:
    a) intră în vigoare noi acte normative incidente;
    b) este necesară revizuirea/completarea documentaţiilor aferente proiectelor, la solicitarea justificată a entităţilor care emit avizele/acordurile/autorizaţiile prevăzute în certificatele de urbanism;
    c) apar factori, evenimente sau fenomene neprevăzute care afectează contextul socioeconomic, precum şi alţi factori externi beneficiarului sau autorităţii desemnate.

    (4) Pentru prelungirea duratei menţionate la alin. (1) în conformitate cu dispoziţiile alin. (3), beneficiarul este obligat să notifice cât mai curând posibil autoritatea desemnată sau autoritatea comună, privind situaţia de natură să cauzeze nerespectarea duratei menţionate la alin. (1), şi să propună o durată estimativă necesară finalizării procedurii de acordare a autorizaţiilor. Acordarea/Respingerea prelungirii acesteia se aduce la cunoştinţa beneficiarului de către autoritatea desemnată în termen de 15 zile lucrătoare de la data notificării. Durata prelungirii se stabileşte de la caz la caz.
    (5) O nouă prelungire poate fi acordată o singură dată, în condiţiile prevăzute la alin. (3) şi (4).
    (6) În cazul în care procedura de acordare a autorizaţiilor nu se finalizează în perioada de 4 ani menţionată la alin. (1), prelungită, după caz, în conformitate cu dispoziţiile alin. (2), (3) şi (5), proiectul va fi revizuit cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Autoritatea desemnată nu este considerată răspunzătoare pentru nerespectarea perioadei de 4 ani menţionată la alin. (1), prelungită în conformitate cu dispoziţiile alin. (3) şi (5), în cazul în care întârzierea se datorează beneficiarului.
    (8) Pentru încadrarea în termenul prevăzut la alin. (1), autoritatea desemnată monitorizează respectarea etapelor specifice în termenele prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă şi poate organiza proceduri de consultare/mediere între entităţile avizatoare implicate şi beneficiar pentru analizarea situaţiei în vederea reducerii decalajelor şi instituirii unor măsuri compensatorii.

    ART. 6
    (1) Beneficiarul notifică proiectul autorităţii desemnate sau, după caz, autorităţii comune instituite în conformitate cu dispoziţiile art. 7 alin. (2).
    (2) Notificarea reprezintă iniţierea procedurii de acordare a autorizaţiilor şi constă în transmiterea către autoritatea desemnată/autoritatea comună a unei înştiinţări cu privire la emiterea certificatului de urbanism, în termen de cel mult 10 zile de la emiterea acestuia, împreună cu toate datele, informaţiile şi documentele relevante aferente proiectului, elaborate până în momentul eliberării certificatului de urbanism, şi va conţine cel puţin următoarele:
    a) certificatul de urbanism, însoţit de documentaţia care a stat la baza emiterii acestuia, inclusiv memoriul tehnic şi anexele vizate de emitent;
    b) memoriu care să cuprindă cel puţin următoarele:
    (i) informaţii generale privind proiectul;
    (ii) includerea proiectului în strategii/planuri similare aprobate prin acte normative naţionale sau prin obligaţii asumate prin acorduri internaţionale;
    (iii) necesitatea şi oportunitatea realizării proiectului;
    (iv) o scurtă prezentare a situaţiei actuale;
    (v) informaţii privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenului/construcţiei;
    (vi) particularităţi ale amplasamentului propus pentru realizarea proiectului;
    (vii) o estimare a efectelor pozitive previzionate ale realizării proiectului;
    (viii) o estimare a impactului negativ previzionat în cazul nerealizării proiectului;
    (ix) informaţii privind sursele de finanţare a proiectului şi estimarea sarcinii financiare necesare realizării acestuia;

    c) planuri de situaţie/amplasament relevante, după caz.

    (3) Data începerii procedurii de acordare a autorizaţiilor se consideră data la care beneficiarul notifică proiectul autorităţii desemnate sau, după caz, autorităţii comune.
    (4) Data la care procedura de acordare a autorizaţiilor se consideră încheiată este data emiterii autorizaţiei de construire.
    (5) În cazul în care din analiza documentaţiei prevăzute la alin. (2) şi a tuturor completărilor ulterioare, după caz, nu rezultă îndeplinirea condiţiilor care să permită implementarea proiectului din punct de vedere tehnic, economic şi financiar, notificarea se respinge printr-o decizie justificată în mod corespunzător, în termen de cel mult 4 luni de la primirea notificării.
    (6) Entităţile implicate în procedura de acordare a autorizaţiilor notifică autorităţii desemnate şi beneficiarilor emiterea autorizaţiilor, acordurilor, avizelor necesare emiterii autorizaţiei de construire.

    ART. 7
    (1) Autoritatea desemnată cooperează cu autorităţile desemnate ale statelor membre implicate în cazul proiectelor care privesc România şi alte state membre pentru a-şi coordona calendarele şi pentru a conveni asupra unei planificări comune în ceea ce priveşte procedura de acordare a autorizaţiilor.
    (2) În cazul proiectelor transfrontaliere, se poate institui o autoritate comună, care este punctul de legătură cu coordonatorii europeni desemnaţi în conformitate cu dispoziţiile art. 45 din Regulamentul (UE) nr. 1.315/2013, în îndeplinirea atribuţiilor de raportare.
    (3) Autoritatea desemnată poate solicita coordonatorilor europeni facilitarea contactelor cu autorităţile desemnate ale statelor membre implicate în contextul procedurilor de acordare a autorizaţiilor pentru proiectele transfrontaliere.
    (4) În cazul în care termenul menţionat la art. 5 alin. (1) nu este respectat, autoritatea desemnată furnizează, la cerere, coordonatorilor europeni în cauză informaţii privind măsurile luate sau care sunt planificate pentru a permite încheierea procedurii de acordare a autorizaţiilor cu o întârziere minimă.

    ART. 8
    (1) În cazul în care procedurile de achiziţii publice/sectoriale sunt efectuate de o entitate comună în cadrul unui proiect transfrontalier, respectiva entitate aplică dispoziţiile de drept intern în materie de achiziţii publice/sectoriale ale unuia dintre statele membre în care entitatea comună îşi are sediul, în conformitate cu dispoziţiile art. 48 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, sau ale art. 61 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, cu excepţia situaţiei în care se prevede altfel într-un acord încheiat între statele membre implicate. Un astfel de acord prevede, în orice caz, aplicarea dreptului intern al unui singur stat membru pentru procedurile de achiziţii publice efectuate de o entitate comună.
    (2) Pentru achiziţiile publice efectuate de o filială a unei entităţi comune se aplică dreptul intern al unui stat membru sau dreptul intern aplicabil entităţii comune, după caz.

    ART. 9
    Autoritatea desemnată furnizează Comisiei Europene pentru prima dată până la data de 10 august 2026 şi ulterior, o dată la doi ani, informaţii privind numărul de proceduri de acordare a autorizaţiilor care intră în domeniul de aplicare al prezentei ordonanţe de urgenţă, durata medie a procedurilor de acordare a autorizaţiilor, numărul de proceduri de acordare a autorizaţiilor care depăşesc termenul şi eventuala instituire a unor autorităţi comune în cursul perioadei de raportare.

    ART. 10
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică proiectelor pentru care procedurile de acordare a autorizaţiilor încep după data de 10 august 2023.
    (2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru proiectele prevăzute la art. 1, procedurile de lucru ale entităţilor implicate în procedura de acordare a autorizaţiilor se modifică conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) Prevederile art. 8 se aplică procedurilor de achiziţii publice/sectoriale iniţiate după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin publicarea unui anunţ de participare. În cazul procedurilor de achiziţii publice/sectoriale pentru care nu este obligatorie publicarea unui anunţ de participare, prevederile art. 8 devin aplicabile după 10 august 2023.
    (4) Prevederile art. 8 nu se aplică unei entităţi comune constituite înainte de 9 august 2021, dacă procedurile de achiziţii publice/sectoriale ale entităţii respective intră în continuare sub incidenţa dreptului aplicabil achiziţiilor sale publice la data respectivă.

    ART. 11
    Termenul prevăzut la art. III din Legea nr. 352/2015 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 979 din 30 decembrie 2015, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2023.

    Prezenta ordonanţă de urgenţă transpune Directiva (UE) 2021/1.187 a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 iulie 2021 privind măsurile de raţionalizare în scopul înregistrării de progrese în direcţia realizării reţelei transeuropene de transport (TEN-T), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 258 din 20 iulie 2021.


                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu

    Bucureşti, 30 iunie 2023.
    Nr. 64.
    ANEXA 1

    Secţiunile identificate în prealabil ale legăturilor transfrontaliere şi ale legăturilor lipsă
    din coridoarele reţelei centrale, menţionate la art. 1 alin. (1) lit. a)

    Coridorul reţelei centrale „Orient/Est-Mediterana“
    1. Legături transfrontaliere
    1.1. Transport feroviar
    Békéscsaba - Arad - Timişoara
    Craiova - Calafat - Vidin - Sofia - Thessaloniki

    1.2. Transport rutier
    Drobeta-Turnu Severin/Craiova - Vidin - Montana


    2. Legături lipsă
    2.1. Transport feroviar
    Timişoara - Craiova



    Coridorul reţelei centrale „Rin - Dunăre“
    3. Legături transfrontaliere
    3.1. Transport feroviar
    Bucureşti - Giurgiu - Ruse
    Békéscsaba - Arad - Timişoara - frontiera cu RS

    3.2. Căi navigabile interioare
    Dunăre (Kehlheim - Constanţa/Midia/Sulina) şi bazinele hidrografice aferente Váh, Sava şi Tisa

    3.3. Transport rutier
    Timişoara - frontiera cu RS


    4. Legături lipsă
    4.1. Transport feroviar
    Craiova - Bucureşti
    Arad - Sighişoara - Braşov - Predeal



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016