Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 64 din 13 iunie 2024  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 64 din 13 iunie 2024 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 173/2020 privind reglementarea condiţiilor pentru atribuirea şi închirierea unor imobile, proprietate publică şi privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" şi a altor măsuri economico-financiare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 559 din 14 iunie 2024
    Având în vedere, pe de o parte, necesitatea asigurării condiţiilor legislative şi instituţionale pentru exploatarea şi dezvoltarea coerentă şi integrată a patrimoniului statului aflat în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“, denumită în continuare R.A.-A.P.P.S., prin diferite mecanisme în scopul îndeplinirii principalului obiect de activitate pentru care a fost înfiinţată R.A.-A.P.P.S., şi, pe de altă parte, necesitatea continuării corelării domeniilor ce au incidenţă asupra activităţii desfăşurate de R.A.-A.P.P.S. cu principiile, obiectivele şi strategiile de dezvoltare a patrimoniului statului,
    întrucât în lipsa unor măsuri concrete şi rapide s-ar vulnerabiliza activitatea, având totodată şi un impact indirect asupra beneficiarilor cărora le sunt aplicabile măsurile din activitatea desfăşurată de R.A.-A.P.P.S., prin imposibilitatea soluţionării eficiente a unor petiţii ce vizează activitatea de protocol, respectiv atribuirea unor locuinţe,
    constatându-se necesitatea prezervării şi protejării fondului locativ de protocol şi bunuri mobile, prin instituirea de măsuri menite să sporească securitatea şi protecţia acestora,
    ţinând seama de veniturile din vânzări imobile care au tendinţa anuală de descreştere din cauza vechimii imobilelor, situaţiei geopolitice şi economice, situaţiei juridice nereglementate a acestora, neatractivităţii imobilelor rămase la vânzare sau de actele normative adoptate de Guvernul României pentru transmiterea imobilelor în administrarea altor instituţii publice, de gradul de ocupare al imobilelor din fondul locativ administrat de R.A.-A.P.P.S. de către instituţii publice, locuinţe de serviciu şi de protocol, demnitari, sindicate, partide politice, beneficiari conform prevederilor legale, pentru care R.A.-A.P.P.S. percepe o marjă de profit de maximum 10%, care a crescut de la 15% în anul 2015 la 80%, veniturile ce puteau fi obţinute de către R.A.-A.P.P.S. în condiţii de eficienţă economică, prin închirierea acestora prin licitaţie în baza unor rapoarte de evaluare, diminuându-se substanţial în anul 2024,
    luând în considerare impactul financiar asupra bugetului R.A.-A.P.P.S. generat de sumele alocate reparaţiilor şi investiţiilor necesare relocării aparatului de lucru al Guvernului în cadrul Palatului Parlamentului din cauza amplorii lucrărilor pe perioada realizării obiectivului de investiţie „Eficientizarea energetică a clădirii Guvernului - Palatul Victoria“, obiectiv finanţat prin PNRR, respectiv Componenta 5 - Valul renovării din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, axa 2 - Schema de granturi pentru eficienţă energetică şi rezilienţă în clădiri publice, operaţiunea B.2: Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor publice şi de la bugetul de stat - ce presupun sisteme de securitate, precum şi pentru realizarea reparaţiilor şi investiţiilor la fondul locativ cu o vechime aşa de mare, care necesită lucrări ample şi de consolidare, necesare atât obţinerii avizelor legale de funcţionare a acestora, pentru siguranţa beneficiarilor sau pentru atractivitatea pe piaţa imobiliară, care nu mai pot fi acoperite din veniturile regiei, fiind necesare alocări de fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului,
    constatându-se imperativul exploatării eficiente a patrimoniului aflat în administrare, în scopul asigurării resurselor financiare esenţiale îndeplinirii tuturor activităţilor de reprezentare şi protocol, prin crearea cadrului legal care să se adapteze dinamicii pieţei de închiriere a imobilelor, având în vedere evoluţia şi tendinţa permanentă de creştere a nivelului chiriei în contextul economic actual, în considerarea accelerării ritmului inflaţiei peste estimări care poate genera dificultăţi financiare, cu riscul de a înregistra pe viitor o scădere mai mare în ceea ce priveşte activele închiriate,
    starea de fapt a situaţiei extraordinare, independentă de voinţa Guvernului, este determinată de necesitatea aprobării unor măsuri urgente prin implementarea unor măsuri de protejare a bunurilor aparţinând domeniului public al statului destinate asigurării serviciilor publice de interes naţional - de reprezentare şi protocol, astfel încât să permită realizarea dezideratelor propuse şi asigurării îndeplinirii obiectului de activitate principal al regiei, în concordanţă cu rolul pe care R.A.-A.P.P.S. îl are în mecanismul constituţional, prin asigurarea suportului logistic al autorităţilor publice de rang constituţional.
    De altfel, o altă situaţie extraordinară vizează necesitatea instituirii unor norme care să prevadă exceptarea de la diminuarea tarifului în cazul închirierii imobilelor destinate amplasării unor automate de băuturi calde sau produse pretabile vânzării automatizate, precum şi cele care au ca destinaţie montarea de panouri şi materiale publicitare şi de reclamă pe faţadele şi terasele imobilelor, cu atât mai mult cu cât metodele de evaluare a acestora, în condiţiile legii, plasează aceste categorii de bunuri la un tarif de pornire mic, or, dacă ar urma procedura privind diminuarea acestuia, veniturile încasate ar fi mult mai mici.
    Întrucât neadoptarea acestor măsuri, în regim de urgenţă, ar putea avea consecinţe negative în sensul că ar cauza pe termen lung cheltuieli suplimentare generate de administrarea, întreţinerea şi efectuarea investiţiilor necesare la bunurile proprietate publică şi privată a statului care necesită intervenţie imediată, fiind necesar a exista disponibilităţile financiare pentru susţinerea acestor costuri întrucât la data prezentei R.A.-A.P.P.S. nu dispune de instrumentele legale necesare,
    întrucât elementele prezentate definesc un context excepţional şi vizează interesele României, având în vedere că statul este obligat să ia măsuri imediate pentru asigurarea bunei funcţionări a instituţiilor publice,
    urgenţa este determinată de exigenţa îndeplinirii obiectului principal de activitate în scopul administrării, păstrării integrităţii şi protejării bunurilor aparţinând domeniului public al statului, destinate asigurării serviciilor publice de interes naţional - de reprezentare şi protocol pentru Senat, Camera Deputaţilor, Administraţia Prezidenţială, Guvern şi Curtea Constituţională -, a bunurilor destinate asigurării de servicii specifice pentru misiunile diplomatice, oficiile consulare, reprezentanţele organizaţiilor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi pentru personalul acestora, precum şi a bunurilor aparţinând domeniului privat al statului, pe care le are în administrare, prin crearea instrumentelor legale necesare care să contribuie la asigurarea păstrării integrităţii patrimoniului statului.
    Consecinţa negativă pe care o poate avea neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă este faptul că prin neimplementarea în regim de urgenţă a propunerilor pentru modificarea şi completarea prevederilor legislative existente, prin neinstituirea unor măsuri care să vină în sprijinul exploatării/valorificării imobilelor aflate în administrare, se creează premisele unui cadru legal lacunar şi care generează sincope în fluxul normal al activităţii şi riscuri cauzate din lipsa unor mecanisme/instrumente menite să vină în sprijinul protejării patrimoniului statului.
    Neadoptarea măsurilor propuse prin prezenta ordonanţă de urgenţă va genera efecte negative asupra exploatării fondului locativ de protocol şi bunuri mobile, cu impact negativ asupra protejării integrităţii şi dezvoltării patrimoniului public al statului, precum şi a siguranţei beneficiarilor, cheltuieli suplimentare şi pierderi financiare, care ar putea fi evitate prin constituirea măsurilor propuse prin prezenta, şi, nu în ultimul rând, ar aduce atingeri grave interesului public concretizate inclusiv prin posibile intervenţii ale altor factori externi care să pună în dificultate şi să pericliteze activitatea de reprezentare şi protocol.
    În considerarea faptului că elementele menţionate mai sus vizează interesul general public şi constituie o situaţie de urgenţă, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“, aprobată cu modificări prin Legea nr. 640/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 173/2020 privind reglementarea condiţiilor pentru atribuirea şi închirierea unor imobile, proprietate publică şi privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“ şi a altor măsuri economico-financiare, aprobată prin Legea nr. 103/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 640/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDONANŢĂ
    privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public şi privat al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"

    2. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Fondul locativ de protocol şi bunuri mobile se constituie din bunuri imobile şi mobile aflate în domeniul public şi privat al statului."

    3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Pot beneficia de locuinţe de protocol, la cerere, cu plata chiriei prevăzute de lege, persoanele care îndeplinesc următoarele funcţii publice: vicepreşedinţi ai Senatului şi ai Camerei Deputaţilor, miniştri şi asimilaţi ai acestora, precum şi preşedintele Consiliului Legislativ şi avocatul poporului.
    (2) Pentru persoanele prevăzute la alin. (1), atribuirea locuinţei de protocol se face, la cererea acestora, cu aprobarea Secretariatului General al Guvernului şi se pune la dispoziţia acestora de către R.A.-A.P.P.S., împreună cu dotările aferente, pe bază de contract de închiriere şi prestări servicii încheiat cu persoanele beneficiare, în limita fondului locativ existent.
    (3) Atribuirea locuinţelor de protocol se poate face numai dacă persoanele prevăzute la alin. (1) nu deţin în proprietate exclusivă sau în coproprietate în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea o altă locuinţă care să corespundă criteriilor aprobate prin hotărâre a Guvernului.
    (4) Pentru locuinţele de protocol, chiria şi cheltuielile de întreţinere pentru energie, gaze, apă, canal, amortizarea şi uzura mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar, după caz, taxele şi impozitele pe clădiri şi terenuri se decontează de instituţiile publice în care îşi desfăşoară activitatea beneficiarii."

    4. La articolul 8, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) De la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, se pot asigura şi cheltuielile pentru reparaţii şi investiţii la fondul locativ de protocol şi bunuri mobile prevăzute la art. 2 lit. a) şi b), constituit din bunuri proprietate publică şi privată a statului, aflat în administrarea Regiei Autonome «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"

    5. La articolul 8, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Sumele reprezentând cheltuielile prevăzute la alin. (1) şi (1^1) se comunică de către Regia Autonomă «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat» Secretariatului General al Guvernului, pentru a fi incluse de acesta în bugetul propriu aferent exerciţiului financiar următor.
(3) La începutul exerciţiului financiar al fiecărui an, după intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pe anul respectiv, Regia Autonomă «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat» încheie cu Secretariatul General al Guvernului contracte de prestări de servicii, prin care se stabileşte cuantumul sumelor aferente cheltuielilor prevăzute la alin. (1) şi (1^1) şi modalităţile de decontare."



    ART. II
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 173/2020 privind reglementarea condiţiilor pentru atribuirea şi închirierea unor imobile, proprietate publică şi privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“ şi a altor măsuri economico-financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 952 din 16 octombrie 2020, aprobată prin Legea nr. 103/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. După articolul 4 se introduce un nou articol, art. 4^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 4^1
    (1) Imobilele proprietate publică şi privată a statului, aflate în administrarea R.A.-A.P.P.S., pot fi atribuite prin contract de locaţiune de directorul general al R.A.-A.P.P.S., pe bază de tarif orar, la cererea persoanelor fizice sau juridice, în vederea desfăşurării unor activităţi cu caracter ocazional, precum organizare de evenimente, târguri, expoziţii, filmări, activităţi sportive, culturale, de agrement, conform destinaţiei imobilului.
    (2) Tariful orar prevăzut la alin. (1) se stabileşte de Consiliul de administraţie al R.A.-A.P.P.S., care nu poate fi mai mic decât preţul de piaţă determinat prin raport de evaluare întocmit de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizaţi, în condiţiile legii, şi selectaţi de către R.A.-A.P.P.S., cu respectarea legislaţiei în vigoare. Tariful orar trebuie să acopere obligatoriu contravaloarea amortizării imobilului, a amortizării investiţiilor proprii ale R.A.-A.P.P.S., a impozitelor şi taxelor locale, a asigurării obligatorii a imobilului, a cheltuielilor indirecte, de întreţinere înregistrate în contabilitatea R.A.-A.P.P.S. cu imobilul respectiv, a altor servicii incluse, după caz, precum şi a unei cote de profit de minimum 10%.
    (3) Închirierea imobilelor prevăzute la alin. (1) se va putea face pe o perioadă de cel mult 30 de zile."

    2. La articolul 12, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) În cazul procedurii de licitaţie, R.A.-A.P.P.S. are obligaţia să publice anunţul de licitaţie în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, sau într-un cotidian naţional de largă circulaţie şi să-l afişeze la sediul şi pe pagina de internet a R.A.-A.P.P.S."

    3. La articolul 15, alineatul (12) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(12) În situaţia în care, în termen de 30 de zile de la introducerea în lista prevăzută la alin. (11), nu se înregistrează nicio ofertă de închiriere, R.A.-A.P.P.S. va putea:
    a) să atribuie imobilele aflate în listă către beneficiarii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. a)-d), în condiţiile art. 3 alin. (2), prin contracte de locaţiune; sau
    b) să procedeze la reevaluarea chiriei imobilului şi la iniţierea unei noi proceduri de licitaţie."

    4. La articolul 15, după alineatul (12) se introduc două noi alineate, alin. (13) şi (14), cu următorul cuprins:
    "(13) În cazul în care atribuirea imobilelor în condiţiile alin. (12) lit. a) nu se finalizează prin semnarea contractului de locaţiune de către beneficiar, în termen de 30 de zile de la data transmiterii contractului spre semnare către beneficiar, R.A.-A.P.P.S. va putea să reintroducă imobilul în lista menţionată la alin. (11).
(14) Prin excepţie de la prevederile alin. (1)-(2) şi (6), preţul de pornire al licitaţiei nu se diminuează la organizarea de noi licitaţii în cazul închirierii imobilelor destinate amplasării unor automate de cafea, băuturi, alimente, în suprafaţă de 1 mp, bancomate sau produse pretabile vânzării automatizate, precum şi în cazul spaţiilor destinate amplasării de echipamente de telecomunicaţii/antene."





                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 13 iunie 2024.
    Nr. 64.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016