Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 63 din 5 octombrie 2016  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 63 din 5 octombrie 2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 7 octombrie 2016

    Având în vedere faptul că până la data de 31 decembrie 2017 Societatea FORD ROMANIA - S.A. are obligaţia realizării unui volum de 810.000 de autovehicule, respectiv 1.500.000 de motoare,
    având în vedere faptul că în data de 8 iunie 2016 Guvernul României a adoptat un Memorandum pentru prelungirea perioadei de realizare a volumelor de producţie de automobile, respectiv de motoare asumate în conformitate cu legislaţia în vigoare, până în anul 2025,
    având în vedere faptul că Societatea FORD ROMANIA - S.A. intenţionează să demareze la Craiova o investiţie suplimentară finanţată exclusiv din surse proprii ale societăţii şi fără implicarea altor elemente de natura ajutorului de stat,
    ţinând seama de faptul că modificările nu au incidenţă în domeniul ajutorului de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, iar descrierea şi caracteristicile proiectului de investiţii suplimentare, astfel cum este definit la art. 7 lit. w) din prezenta ordonanţă de urgenţă, au făcut obiectul consultării Comisiei Europene şi au fost acceptate de către Comisie,
    având în vedere necesitatea continuării procesului investiţional, potrivit calendarului în care este prevăzută lansarea de noi modele de autoturisme în cel mai scurt timp, şi având în vedere impactul economico-social al acestei investiţii în regiune,
    ţinând seama de faptul că întârzierea investiţiei suplimentare poate duce la pierderea momentului favorabil lansării noului model, moment anticipat de societate în funcţie de produsele competitorilor săi şi evoluţiile segmentului de piaţă în care se încadrează modelul de automobil propus a fi fabricat, iar pierderea momentului propice de lansare a noului model poate afecta situaţia economico-financiară a companiei,
    având în vedere beneficiile economico-sociale ale prelungirii perioadei de menţinere a desfăşurării activităţii în fabrica de la Craiova până în anul 2025,
    având în vedere necesitatea asigurării menţinerii actualului număr de 2.700 de locuri de muncă,
    ţinând seama de necesitatea evitării consecinţelor economico-sociale grave atât la nivel regional, cât şi naţional prin dispariţia unui mare contribuabil la bugetul local şi bugetul de stat, precum şi dispariţia efectului multiplicator în economie prin diminuarea drastică a activităţii furnizorilor FORD ROMANIA - S.A.,
    în considerarea faptului că aceste elemente constituie situaţii extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată şi vizează totodată interesul public,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 din 24 septembrie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 7, după litera v) se introduc trei noi litere, literele w) - y), cu următorul cuprins:
    "w) proiect de investiţii suplimentare - investiţii suplimentare distincte faţă de cele definite la lit. s) şi ş) din prezentul articol, constând în achiziţionarea de active corporale şi necorporale în valoare totală de minimum 130 mil. euro, în echivalent lei, din care minimum 100 mil. euro, în echivalent lei, destinat producerii de automobile noi şi minimum 30 mil. euro, în echivalent lei, destinat producerii de motoare, realizate începând cu anul 2016 până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2019, cu scopul producerii volumelor de automobile şi motoare prevăzute la art. 20^1 şi 22^1;
    x) raportul de realizare a proiectului de investiţii suplimentare - un raport emis de către Societatea FORD ROMANIA - S.A., care conţine: o descriere şi o cuantificare a valorii activelor aferente proiectului de investiţii suplimentare astfel cum este definit la lit. w), gradul de realizare a proiectului de investiţii suplimentare, precizarea perioadei de realizare a investiţiei suplimentare, date privind volumul producţiei de automobile şi motoare realizate în perioade 2013-2019. Raportul va fi transmis Ministerului Finanţelor Publice până cel mai târziu la data de 29 februarie 2020;
    y) unitatea de implementare - structura din cadrul Ministerului Finanţelor Publice responsabilă cu aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi cu monitorizarea investiţiei suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi a volumului de producţie de motoare."

    2. După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 12^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 12^1. - (1) Începând cu anul 2016 până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2019, Societatea FORD ROMANIA - S.A. realizează şi finalizează, exclusiv din surse proprii sau atrase fără implicarea vreunei intervenţii a statului român, un proiect de investiţii suplimentare astfel cum este definit la art. 7 lit. w) cu scopul producerii volumelor de automobile şi motoare prevăzute la art. 20^2 şi, respectiv, la art. 22^2.
    (2) Societatea FORD ROMANIA - S.A. are obligaţia de a notifica Ministerul Finanţelor Publice cu privire la data începerii realizării investiţiei suplimentare."

    3. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 16. - Furnizorul acordă ajutorul de stat individual exclusiv pentru realizarea de către beneficiar, în amplasament, a proiectelor de investiţii astfel cum sunt definite la art. 7 lit. s) şi ş)."

    4. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 17. - Beneficiarul realizează în amplasament proiectele de investiţii astfel cum sunt definite la art. 7 lit. s) şi ş), precum şi proiectul de investiţii suplimentare definit conform art. 7 lit. w)."

    5. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 18. - Descrierea şi caracteristicile proiectelor de investiţii astfel cum sunt definite la art. 7 lit. s) şi ş) au făcut obiectul notificării ajutorului de stat aprobat prin Decizia Comisiei Europene."

    6. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 19. - Proiectul de investiţii destinat producerii de automobile astfel cum este definit la art. 7 lit. s) reprezintă investiţiile iniţiale legate de extinderea, modernizarea substanţială şi dezvoltarea unităţii existente, inclusiv crearea de noi capacităţi în vederea producerii de noi tipuri de automobile, care are ca rezultat schimbări fundamentale ale întregului proces de producţie."

    7. Articolul 20^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 20^1. - Ca urmare a implementării proiectului de investiţii astfel cum este definit la art. 7 lit. s), Societatea FORD ROMANIA - S.A. realizează un volum al producţiei de automobile în perioada 1 ianuarie 2013 - 31 decembrie 2017 de 810.000 unităţi. Beneficiarul transmite anual furnizorului un raport prin care se certifică volumul producţiei realizate elaborat de către o firmă de audit independentă."

    8. După articolul 20^1 se introduce un nou articol, articolul 20^2, cu următorul cuprins:
    "Art. 20^2. - În cazul în care obligaţia prevăzută la art. 20^1 nu se realizează, Societatea FORD ROMANIA - S.A. implementează şi finalizează un proiect de investiţii suplimentare astfel cum este definit la art. 7 lit. w), perioada de realizare a volumului de producţie de automobile de 810.000 unităţi urmând a se extinde până la data de 31 decembrie 2025. Societatea FORD ROMANIA - S.A. are obligaţia de a notifica Ministerului Finanţelor Publice imposibilitatea realizării volumelor de automobile prevăzute la art. 20^1 înainte de 31 decembrie 2017."

    9. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 22. - Proiectul de investiţii destinat producerii de motoare astfel cum este definit la art. 7 lit. ş) reprezintă investiţiile iniţiale legate de modernizarea totală şi dezvoltarea facilităţilor existente în amplasament, inclusiv crearea unei noi linii de producţie destinate producerii de motoare, care are ca rezultat schimbări fundamentale ale întregului proces de producţie şi o capacitate de 300.000 de motoare pe an."

    10. După articolul 22^1 se introduce un nou articol, articolul 22^2, cu următorul cuprins:
    "Art. 22^2. - În cazul în care obligaţia prevăzută la art. 22^1 nu se realizează, Societatea FORD ROMANIA - S.A. implementează şi finalizează un proiect de investiţii suplimentare astfel cum este definit la art. 7 lit. w), perioada de realizare a volumului de producţie de motoare de 1.500.000 unităţi urmând a se extinde până la data de 31 decembrie 2025. Societatea FORD ROMANIA - S.A. are obligaţia de a notifica Ministerului Finanţelor Publice imposibilitatea realizării volumelor de motoare prevăzute la art. 22^1 înainte de 31 decembrie 2017."

    11. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 23. - (1) Proiectul de investiţii destinat producerii de automobile astfel cum este definit la art. 7 lit. s) se realizează în perioada 2008-31 decembrie 2012.
    (2) Cuantumul investiţiilor şi al cheltuielilor eligibile pentru ajutorul de stat individual aferent proiectului de investiţii destinat producerii de automobile astfel cum este definit la art. 7 lit. s), exprimat în valori nominale, este defalcat pe ani investiţionali, potrivit tabelului nr. 1 din anexa nr. 1."

    12. După articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 23^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 23^1. - Investiţiile suplimentare în valoare de minimum 100 mil. euro, echivalent în lei, destinat producerii de automobile noi, aferente proiectului de investiţii suplimentare astfel cum este definit la art. 7 lit. w), se realizează începând cu anul 2016 până la data de 31 decembrie 2019."

    13. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 24. - (1) Proiectul de investiţii destinat producerii de motoare astfel cum este definit la art. 7 lit. ş) se realizează în perioada 2010-31 decembrie 2012.
    (2) Cuantumul investiţiilor şi al cheltuielilor eligibile pentru ajutorul de stat individual aferent proiectului de investiţii destinat producerii de motoare astfel cum este definit la art. 7 lit. ş), exprimat în valori nominale, este defalcat pe ani investiţionali, potrivit tabelului nr. 2 din anexa nr. 1."

    14. După articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 24^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 24^1. - Investiţiile suplimentare în valoare de minimum 30 mil. euro, echivalent în lei, destinat producerii de motoare, aferente proiectului de investiţii suplimentare astfel cum este definit la art. 7 lit. w), se realizează începând cu anul 2016 până la data de 31 decembrie 2019."

    15. La articolul 25, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 25. - Cheltuielile eligibile ale proiectului de investiţii destinat producerii de automobile astfel cum este definit la art. 7 lit. s) sunt finanţate din următoarele surse, în conformitate cu Decizia Comisiei Europene:".

    16. La articolul 26, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 26. - Cheltuielile eligibile ale proiectului de investiţii destinat producerii de motoare astfel cum este definit la art. 7 lit. ş) sunt finanţate din următoarele surse, în conformitate cu Decizia Comisiei Europene:".

    17. După articolul 27 se introduce un nou articol, articolul 27^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 27^1. - Proiectul de investiţii suplimentare astfel cum este definit la art. 7 lit. w) se realizează şi se finalizează de către Societatea FORD ROMANIA - S.A. exclusiv din surse proprii sau atrase fără implicarea vreunei intervenţii a statului român."

    18. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 28. - Ajutorul de stat individual pentru cele două proiecte de investiţii astfel cum sunt definite la art. 7 lit. s) şi ş) se acordă în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă şi cu respectarea legislaţiei europene cu relevanţă pentru aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă şi, în special, a Deciziei Comisiei Europene."

    19. Articolul 33 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 33. - Cheltuielile eligibile aferente proiectelor de investiţii astfel cum sunt definite la art. 7 lit. s) şi ş) sunt stabilite de furnizor cu respectarea Deciziei Comisiei Europene."

    20. Articolul 35 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 35. - Acordarea ajutorului de stat individual pentru proiectele de investiţii astfel cum sunt definite la art. 7 lit. s) şi ş) este condiţionată de implementarea şi menţinerea acestora de către beneficiar, în amplasament, pentru o perioadă de minimum 5 ani de la data finalizării acestora."

    21. Articolul 39 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 39. - Ajutorul de stat individual se acordă sub forma unor sume nerambursabile din bugetul furnizorului - Acţiuni generale -, cu respectarea procedurii prevăzute în cap. X, sub rezerva îndeplinirii de către beneficiar a obligaţiilor asumate în legătură cu proiectele de investiţii astfel cum sunt definite la art. 7 lit. s) şi ş)."

    22. După articolul 77 se introduce un nou capitol, capitolul XII^1 "Verificarea realizării proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare", alcătuit din articolele 77^1 şi 77^2, cu următorul cuprins:

    "CAPITOLUL XII^1
    Verificarea realizării proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare

    Art. 77^1. - (1) După finalizarea proiectului de investiţii suplimentare astfel cum este definit la art. 7 lit. w), dar nu mai târziu de 29 februarie 2020, Societatea FORD ROMANIA - S.A. are obligaţia de a transmite Ministerului Finanţelor Publice raportul de realizare a proiectului de investiţii suplimentare astfel cum este definit la art. 7 lit. x).
    (2) Ulterior primirii raportului prevăzut la alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice verifică în amplasament, până la finalul anului 2020, realitatea şi conformitatea informaţiilor prezentate.
    (3) Verificarea prevăzută la alin. (2) se va realiza prin consultarea documentelor justificative puse la dispoziţie de Societatea FORD ROMANIA - S.A. şi constatarea existenţei fizice a activelor aferente investiţiei suplimentare.
    (4) În perioada 2021-2026, Societatea FORD ROMANIA - S.A. are obligaţia de a transmite anual Ministerului Finanţelor Publice, până la data de 1 iulie, date privind volumul producţiei de automobile şi motoare realizate în anul anterior, precum şi documente justificative pentru fundamentarea celor declarate. Datele transmise vor fi auditate de către un auditor independent.
    Art. 77^2. - (1) În situaţia în care, în perioada 2020-2025, se constată că Societatea FORD ROMANIA - S.A. decide să nu mai continue activitatea de producţie de automobile şi/sau motoare fără a fi îndeplinite obligaţiile de volum de 810.000 de automobile, respectiv 1.500.000 de motoare, Ministerul Finanţelor Publice aplică mecanismul prevăzut în anexa nr. 3^1.
    (2) Ministerul Finanţelor Publice constată decizia Societăţii FORD ROMANIA - S.A. de a nu mai continua activitatea de producţie de automobile şi/sau motoare prin notificarea făcută în acest sens de către Societatea FORD ROMANIA - S.A. sau pe baza datelor şi documentelor transmise conform art. 77^1 alin. (4)."

    23. Articolul 79^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 79^1. - (1) În cazul în care volumul producţiei realizate de beneficiar în perioada 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2017 sau până la data notificării de către Societatea FORD ROMANIA - S.A. a imposibilităţii realizării obligaţiilor de volum este mai mic de 810.000 de automobile, respectiv 1.500.000 de motoare, beneficiarul fie poate rambursa proporţional cu gradul de nerealizare ajutorul de stat plătit fiecărui proiect de investiţii potrivit mecanismului de ajustare în vederea stabilirii sumelor de restituit de către beneficiar, astfel cum este prevăzut în anexa nr. 31, fie poate aplica prevederile art. 20^2 şi 22^2.
    (2) În cazul aplicării prevederilor art. 20^2 şi 22^2, dacă volumul producţiei realizate de beneficiar în perioada 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2025 este mai mic de 810.000 de automobile, respectiv 1.500.000 de motoare, constatat prin raportul de audit anual prevăzut la art. 20^1 şi 22^1, precum şi datele transmise conform art. 77^1 alin. (4), beneficiarul trebuie să ramburseze proporţional cu gradul de nerealizare ajutorul de stat plătit fiecărui proiect de investiţii.
    (3) În cazul aplicării prevederilor art. 20^2 şi 22^2, nerealizarea proiectului de investiţii suplimentare în cuantumul şi termenul prevăzute la art. 7 lit. w) determină aplicarea mecanismului de ajustare în vederea stabilirii sumelor de restituit de către beneficiar, prevăzut în anexa nr. 3^2.
    (4) În cazul în care se va stabili rambursarea proporţională a ajutorului de stat, sumele de recuperat au regimul juridic aplicabil creanţelor bugetare, conform legislaţiei în vigoare."

    24. Anexa nr. 3^1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanţă de urgenţă.

    25. După anexa nr. 3^1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3^2, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. II
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 din 24 septembrie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica, după aprobarea acesteia prin lege, în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

                                 PRIM-MINISTRU
                              DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

                    Viceprim-ministru, ministrul economiei,
                 comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri,
                              Costin Grigore Borc

                         Ministrul afacerilor externe,
                                Lazăr Comănescu

    Bucureşti, 5 octombrie 2016.
    Nr. 63.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 3^1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008)

                  Mecanismul de ajustare în vederea stabilirii
               sumelor de restituit de către beneficiar în cazul
                      nerealizării volumului de producţie

    a) În cazul proiectului de investiţii destinat producerii de automobile:
    Z = X * (810.000 - Y), unde Z reprezintă cuantumul ajutorului de stat de restituit în cazul proiectului de investiţii destinat producerii de automobile;
    X = n/810.000 reprezintă ajutorul de stat prevăzut pe unitate de produs, unde n este ajutorul de stat pentru investiţii plătit efectiv de către Ministerul Finanţelor Publice şi primit de Societatea FORD ROMANIA - S.A. şi Y este volumul de producţie efectiv realizat şi certificat în perioada 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2017 sau în perioada 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2025 sau oricând în intervalul 2020-2026, în cazul aplicării prevederilor art. 77^2, după caz, dacă volumul de producţie de autovehicule este mai mic de 810.000 de unităţi.
    b) În cazul proiectului de investiţii destinat producerii de motoare:
    Z = X * (1.500.000 - Y), unde Z reprezintă cuantumul ajutorului de stat de restituit în cazul proiectului de investiţii destinat producerii de motoare;
    X = n/1.500.000 reprezintă ajutorul de stat prevăzut pe unitate de produs, unde n este ajutorul de stat pentru investiţii plătit efectiv de către Ministerul Finanţelor Publice şi primit de Societatea FORD ROMANIA - S.A. şi Y este volumul de producţie efectiv realizat şi certificat în luna ianuarie 2018 în perioada 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2017 sau în perioada 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2025 sau oricând în intervalul 2020-2026, în cazul aplicării prevederilor art. 77^2, după caz, dacă volumul de producţie de motoare este mai mic de 1.500.000 de unităţi.


    ANEXA 2
    (Anexa nr. 3^2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008)

            Mecanismul de ajustare în vederea stabilirii sumelor de
       restituit de către beneficiar în cazul nerealizării proiectului de
              investiţii suplimentare în cuantumul şi termenul
                           prevăzute la art. 7 lit. w)

    a) În cazul proiectului de investiţii destinat producerii de automobile:
    Z = X * (810.000 - Y), unde Z reprezintă cuantumul ajutorului de stat de restituit în cazul proiectului de investiţii destinat producerii de automobile;
    X = n/810.000 reprezintă ajutorul de stat prevăzut pe unitate de produs, unde n este ajutorul de stat pentru investiţii plătit efectiv de către Ministerul Finanţelor Publice şi primit de Societatea FORD ROMANIA - S.A. şi Y este volumul de producţie efectiv realizat şi certificat în perioada 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2017, dacă volumul de producţie de autovehicule este mai mic de 810.000 de unităţi.
    b) În cazul proiectului de investiţii destinat producerii de motoare:
    Z = X * (1.500.000 - Y), unde Z reprezintă cuantumul ajutorului de stat de restituit în cazul proiectului de investiţii destinat producerii de motoare;
    X = n/1.500.000 reprezintă ajutorul de stat prevăzut pe unitate de produs, unde n este ajutorul de stat pentru investiţii plătit efectiv de către Ministerul Finanţelor Publice şi primit de Societatea FORD ROMANIA - S.A. şi Y este volumul de producţie efectiv realizat şi certificat în perioada 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2017, dacă volumul de producţie de motoare este mai mic de 1.500.000 de unităţi.


                                      ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016