Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 60 din 24 iunie 2021  privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare din cadrul operatorilor economici pentru care s-a aprobat acordarea ajutoarelor de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive în perioada 2019-2024, precum şi pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 60 din 24 iunie 2021 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare din cadrul operatorilor economici pentru care s-a aprobat acordarea ajutoarelor de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive în perioada 2019-2024, precum şi pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 644 din 30 iunie 2021
    Având în vedere situaţia economico-financiară dificilă a Societăţii Complexul Energetic Hunedoara - S.A., denumită în continuare CEH, a Societăţii Naţionale de Închideri Mine Valea Jiului - S.A., denumită în continuare SNIM, a Societăţii Complexul Energetic Oltenia - S.A., denumită în continuare CEO, şi a Companiei Naţionale a Uraniului - S.A. Bucureşti, denumită în continuare CNU,
    luând în considerare situaţiile economico-financiare ale celor patru operatori economici enumeraţi anterior, precum şi faptul că populaţia din zona monoindustrială în care operează aceştia este dependentă de activitatea desfăşurată de operatorii economici, în condiţiile limitărilor funcţionale, nu va mai putea realiza venituri suficiente pentru satisfacerea nevoilor zilnice de trai proprii şi ale membrilor familiilor, doar în urma reconversiei profesionale,
    având în vedere şi propunerile venite din partea reprezentanţilor organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramură şi societăţi implicate, precum şi ale patronatului acestor operatori economici,
    luând în considerare că măsurile privind disponibilizarea personalului din cadrul operatorilor economici menţionaţi anterior vor afecta, până în anul 2025, aproximativ 9.000 de persoane şi familiile acestora, intervine necesitatea de a se asigura măsuri de compensare financiară a reducerii veniturilor acestor categorii profesionale,
    având în vedere că regiunea geografică în care activează cei patru operatori economici este o zonă monoindustrială dependentă de activitatea acestora în mod substanţial, aspecte care se circumscriu situaţiei excepţionale reprezentate de adoptarea unor măsuri de protecţie socială,
    în considerarea situaţiei economice la nivelul zonei unde activează cei patru operatori economici, situaţiei identice în care se află personalul care va fi disponibilizat ca urmare a reducerii activităţii, reducere cauzată de programul de închidere a minelor, precum şi a termenelor autorizate pentru disponibilizarea personalului din cadrul capacităţilor miniere închise,
    întrucât măsurile de protecţie socială propuse a fi acordate pentru persoanele disponibilizate din cadrul CEH, SNIM, CEO şi CNU, ca urmare a programului de închidere şi ecologizare a minelor de cărbune actualizat conform noilor ţinte ale Uniunii Europene privind decarbonarea,
    având în vedere că persoanele disponibilizate anterior de la CEH şi SNIM au beneficiat în baza planurilor de disponibilizare de un venit lunar de completare, în vederea asigurării unui tratament egal pentru persoanele ce urmează a fi disponibilizate, se impune luarea unor măsuri pentru asigurarea alocării unor sume de la bugetul asigurărilor pentru şomaj pentru perioada 2021-2032,
    în considerarea principiului egalităţii în drepturi a persoanelor, prevăzut la art. 16 alin. (1) din Constituţia României, republicată,
    întrucât, în mod constant, Curtea Constituţională a României, în deplin acord cu jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, respectiv Hotărârea din 13 iunie 1979, pronunţată în Cauza Marckx împotriva Belgiei, paragraful 33, şi Hotărârea din 29 aprilie 2008, pronunţată în Cauza Burden împotriva Regatului Unit, paragraful 60, a statuat că principiul egalităţii în drepturi se aplică doar situaţiilor egale ori analoage, iar tratament juridic diferenţiat, stabilit în considerarea unor situaţii obiectiv diferite, nu reprezintă nici privilegii şi nici discriminări,
    întrucât neadoptarea de urgenţă a unor măsuri care să asigure o protecţie socială adecvată persoanelor care lucrează în cadrul operatorilor economici care derulează programe de închidere a minelor necompetitive poate conduce la apariţia unor conflicte de muncă care pot genera ample mişcări sociale,
    având în vedere că zona în care urmează a se efectua aceste disponibilizări este zonă monoindustrială, capacitatea de a absorbi forţa de muncă disponibilizată pe termen scurt fiind extrem de redusă, impunându-se totodată şi recalificarea personalului disponibilizat, iar impactul social rezultat ca urmare a aplicării unei astfel de măsuri este unul semnificativ în plan local,
    ţinând seama de necesitatea continuării procesului de restructurare şi închidere a minelor, în conformitate cu strategiile în domeniu, de necesitatea respectării reglementărilor privind ajutorul de stat, de necesitatea realizării obiectivelor de restructurare şi reorganizare a unor societăţi naţionale, regii autonome şi companii naţionale sau societăţi cu capital majoritar de stat, precum şi a societăţilor şi regiilor autonome subordonate autorităţilor administraţiei publice locale, care impun luarea unor măsuri imediate de redresare economico-financiară care să conducă la eliminarea în perioada imediat următoare a pierderilor şi la eficientizarea pe termen lung a activităţii acestora, se impune luarea unor măsuri urgente pentru atenuarea impactului social al proceselor de restructurare şi reorganizare, pentru protecţia socială a persoanelor concediate şi totodată pentru determinarea acceptării postdisponibilizare a unor activităţi necesare închiderii şi conservării minelor.
    Caracterul de urgenţă al prezentei ordonanţe de urgenţă rezultă şi din faptul că societăţile menţionate asigură circa 18.000 de locuri de muncă, iar imediata aplicare a dispoziţiilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, poate genera un impact social negativ.
    În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune completarea unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare din cadrul operatorilor economici pentru care s-a aprobat acordarea ajutoarelor de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive în perioada 2019-2024 şi adoptarea măsurilor imediate prin ordonanţă de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare din cadrul operatorilor economici pentru care s-a aprobat acordarea ajutoarelor de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive în perioada 2019-2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 14 noiembrie 2019, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Ordonanţă de urgenţă
    pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordate persoanelor disponibilizate prin concedieri colective ca urmare a aplicării programului de decarbonare şi de închidere a minelor în perioada 2019-2032"

    2. La articolul 1, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică şi persoanelor disponibilizate de la operatorii economici nominalizaţi în anexa nr. 2."

    3. La articolul 1, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Planurile de disponibilizare prevăzute la alin. (1) întocmite de operatorii economici prevăzuţi în anexele nr. 1 şi 2 se aprobă în condiţiile legii."

    4. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Energiei, în calitate de minister de resort, se vor aproba sumele din bugetul asigurărilor pentru şomaj ce se vor aloca pentru plata venitului lunar de completare prevăzut la art. 1 alin. (1) în beneficiul persoanelor disponibilizate de la operatorii economici prevăzuţi în anexele nr. 1 şi 2, care pot efectua concedieri colective în condiţiile în care există un plan de disponibilizare aprobat potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă."

    5. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Pot beneficia de venitul lunar de completare în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă numai persoanele care au încheiat contracte individuale de muncă cu operatorii economici prevăzuţi la art. 1 cu cel puţin 36 de luni înainte de data concedierii.
    (2) Beneficiază de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă şi persoanele care:
    a) au fost preluate de operatori economici dintre cei prevăzuţi la art. 1, în baza actelor normative în vigoare, dacă au încheiat contracte individuale de muncă cu operatori economici de la care au fost preluate în perioada prevăzută la alin. (1);
    b) au fost preluate de operatorii economici rezultaţi în urma divizării sau a altor forme de reorganizare a operatorilor economici prevăzuţi la art. 1, dacă au încheiat contracte individuale de muncă cu operatorii economici supuşi divizării sau altor forme de reorganizare, în perioada prevăzută la alin. (1);
    c) au încheiat contracte individuale de muncă cu noul operator economic înfiinţat ca urmare a reorganizării unuia dintre operatorii economici nominalizaţi în anexa nr. 2; pentru aceste persoane, perioada de 36 de luni cuprinde atât activitatea în cadrul societăţilor reorganizate, cât şi la operatorul economic înfiinţat în vederea asigurării continuităţii în activitatea minieră sau energetică."

    6. La articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Persoanele concediate în condiţiile art. 1 beneficiază de plăţile compensatorii în conformitate cu prevederile contractelor colective sau individuale de muncă aplicabile, respectiv încheiate la nivelul fiecărui operator economic."

    7. La articolul 4, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (2^1)-(2^3), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În situaţia în care operatorii economici care efectuează concedieri colective potrivit art. 1 sunt în procedura de insolvenţă sau nu pot achita plăţile compensatorii prevăzute prin contractele colective de muncă, întrucât nu dispun de lichidităţi, acestea vor fi acordate integral din sumele obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României în temeiul prevederilor art. 10 alin. (2) şi (3) din Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Uniunii şi de modificare a Directivei 96/91/CE a Consiliului, în vederea îmbunătăţirii şi extinderii sistemului comunitar de comercializare a cotelor de emisii de gaze cu efect de seră care se alocă Ministerului Energiei în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
(2^2) Pentru operatorii economici care nu pot achita sumele reprezentând plăţi compensatorii prevăzute prin contractele colective de muncă, plata sumelor se realizează de către statul român prin Ministerul Energiei din sursa prevăzută la alin. (2^1) doar în situaţia în care operatorul economic face dovada imposibilităţii plăţii acestora, prin decizia organelor statutare ale societăţii, adoptată în baza indicatorilor economico-financiari şi a situaţiilor financiare anuale.
(2^3) Sumele utilizate pentru finanţarea plăţilor compensatorii conform alin. (2^2) sunt considerate cheltuieli pentru conservarea şi administrarea bunurilor din averea debitorului, în sensul art. 159 alin. (1) pct. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a in solvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, şi se plătesc cu prioritate de către operatorul economic Ministerului Energiei, în calitate de creditor, din valorificarea bunurilor sale."

    8. La articolul 5, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Venitul lunar de completare prevăzut la art. 1 se stabileşte odată cu indemnizaţia de şomaj stabilită în condiţiile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, şi este egal cu diferenţa dintre câştigul salarial individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de muncă, dar nu mai mult decât câştigul salarial mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul Naţional de Statistică, şi nivelul indemnizaţiei de şomaj.
    (2) Venitul lunar de completare pentru persoanele disponibilizate de la operatorii economici prevăzuţi la art. 1 se acordă lunar pe perioade stabilite diferenţiat până la 24 de luni, respectiv 48 de luni, potrivit anexei nr. 3."

    9. La articolul 11, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(5) Obligaţia prevăzută la alin. (2) lit. c) nu se aplică în situaţia în care persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare participă la programe de formare profesională, organizate în condiţiile legii, a căror finanţare este asigurată din asistenţa financiară nerambursabilă primită de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul fondurilor structurale şi de investiţii ale Uniunii Europene, precum Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul European de Ajustare la Globalizare, pentru lucrătorii disponibilizaţi. Obligaţia nu se aplică pe perioada în care persoanele participă la aceste programe de formare profesională, în condiţiile în care, anterior includerii în cadrul acestor programe, nu au fost cuprinse în serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă şi se află în perioada de acordare a acestor servicii.
(6) Persoanele prevăzute la alin. (5) au obligaţia să prezinte lunar, la data programării prevăzute la alin. (2) lit. a), agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistrate dovada participării lor la programe de formare profesională a căror finanţare este asigurată din asistenţa financiară nerambursabilă primită de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul fondurilor structurale şi de investiţii ale Uniunii Europene, precum Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul European de Ajustare la Globalizare, pentru lucrătorii disponibilizaţi, sau, după caz, dovada participării la examenul de absolvire a acestora."

    10. La articolul 13 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) neparticiparea la programe de formare profesională furnizate gratuit de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă sub formă de servicii de iniţiere, calificare, recalificare, perfecţionare şi specializare, în situaţia în care persoanele nu participă la programe de formare profesională, organizate în condiţiile legii, a căror finanţare este asigurată din asistenţa financiară nerambursabilă primită de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul fondurilor structurale şi de investiţii ale Uniunii Europene, precum Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul European de Ajustare la Globalizare, pentru lucrătorii disponibilizaţi, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare."

    11. La articolul 17, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Perioada prevăzută la art. 5 alin. (2), care constituie stagiu de cotizare conform art. 16, art. 56 alin. (1) lit. a) şi art. 57 alin. (1) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele din domeniul minier şi al instalaţiilor de prelucrare şi procesare a materiei prime nucleare, care şi-au desfăşurat activitatea în condiţii speciale de muncă, beneficiază de venit lunar de completare şi constituie stagiu de cotizare realizat în condiţii speciale de muncă."

    12. La articolul 17, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) Personalul din domeniul minier şi energetic, precum şi din domeniul instalaţiilor de prelucrare şi procesare a materiei prime nucleare aflat în program de încetare a activităţii şi/sau program de concediere colectivă în baza planurilor de disponibilizare, care şi-a desfăşurat activitatea în condiţii normale şi condiţii deosebite de muncă, beneficiază de stagiu de cotizare calculat potrivit dispoziţiilor legale în vigoare la momentul concedierii colective pe perioada de acordare a venitului lunar de completare. În sensul prezentului alineat, program de încetare a activităţii înseamnă calendarul propus de operatorul economic pentru încetarea unei activităţi economice; noţiunea include şi programul de încetare a activităţii, actualizat conform noilor ţinte privind decarbonarea, realizat de operatorul economic în conformitate cu Planul de încetare a activităţii elaborat conform art. 52 din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare."

    13. La articolul 20, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Operatorii economici prevăzuţi în anexele nr. 1 şi 2 au obligaţia de a transmite agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, în termen de 3 zile lucrătoare de la aprobarea hotărârii Guvernului prevăzute la art. 2, planurile de disponibilizare întocmite conform prevederilor art. 1 alin. (3), precum şi tabelele nominale cu persoanele concediate colectiv."

    14. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    Măsurile de protecţie socială stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică pentru persoanele disponibilizate prin concedieri colective, în cazul operatorilor economici prevăzuţi în anexele nr. 1 şi 2, până la data de 31 decembrie 2032."

    15. După articolul 27 se introduce un nou articol, articolul 28, cu următorul cuprins:
    "ART. 28
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă."

    16. Anexa, care devine anexa nr. 1, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanţă de urgenţă.
    17. După anexa nr. 1 se introduc două noi anexe, anexele nr. 2 şi 3, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2 şi 3 la prezenta ordonanţă de urgenţă.
    18. În cuprinsul art. 1 alin. (1), trimiterea la anexă se referă la anexa nr. 1.
    19. În cuprinsul art. 9 alin. (4), art. 15 alin. (2) şi art. 21 alin. (1) lit. b), trimiterea la anexă se referă la anexele nr. 1 şi 2.


    ART. II
    (1) Persoanele care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, beneficiază de venitul lunar de completare acordat în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare din cadrul operatorilor economici pentru care sa aprobat acordarea ajutoarelor de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive în perioada 2019-2024 vor primi acest drept pe perioada stabilită conform prevederilor legale în vigoare la momentul stabilirii dreptului.
    (2) Persoanele prevăzute la art. 3 alin (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pot beneficia de prevederile acesteia o singură dată în perioada de aplicare prevăzută la art. 26.
    (3) Persoanele care au beneficiat în ultimii 3 ani anteriori intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă a Guvernului sau beneficiază de venit lunar de completare acordat în temeiul altor acte normative care reglementează măsuri de protecţie socială acordate persoanelor disponibilizate prin concedieri colective nu beneficiază de venitul lunar de completare prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (4) Persoanele disponibilizate în anul 2021 de către operatorii economici prevăzuţi în anexele nr. 1 şi 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019, cărora nu li s-a stabilit dreptul la venitul lunar de completare până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, beneficiază de acest drept conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. III
    La articolul 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 926 din 28 decembrie 2011, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (1^1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^2) Suma prevăzută la alin. (1) lit. d) se utilizează şi pentru achitarea plăţilor compensatorii prevăzute prin contractele colective de muncă şi datorate persoanelor disponibilizate de la operatorii economici care activează în domeniul producţiei de energie electrică pe bază de cărbune şi domeniul exploatării şi procesării minereului de uraniu, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare din cadrul operatorilor economici pentru care s-a aprobat acordarea ajutoarelor de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive în perioada 2019-2024."


    ART. IV
    Procedurile, termenele şi condiţiile în care statul român, prin Ministerul Energiei, achită sumele reprezentând plăţi compensatorii se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului energiei, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul energiei,
                    Virgil-Daniel Popescu
                    p. Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Mihnea-Claudiu Drumea,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Alexandru Nazare

    Bucureşti, 24 iunie 2021.
    Nr. 60.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019)
    LISTA
    operatorilor economici cu programe de disponibilizare în derulare începând din anul 2019
    1. Societatea Naţională de Închideri Mine Valea Jiului - S.A.
    2. Societatea Complexul Energetic Hunedoara - S.A.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019)
    LISTA
    operatorilor economici
    1. Societatea Complexul Energetic Hunedoara - S.A., în insolvenţă
    2. Societatea Complexul Energetic Oltenia - S.A.
    3. Compania Naţională a Uraniului - S.A. Bucureşti
    4. Societatea Naţională Închideri de Mine Valea Jiului - S.A.
    5. Operator economic înfiinţat pe structura activelor funcţionale energetice ale companiilor de la pct. 1, 2 şi 3, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2019

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 3 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2019)
    Venitul de completare prevăzut la art. 1 alin. (1) se acordă lunar pe perioade stabilite diferenţiat, în funcţie de vechimea în muncă a persoanelor concediate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, după cum urmează:
    I. Perioada de acordare a venitului de completare pentru personalul disponibilizat din cadrul activităţii de exploatare a cărbunelui superior tip huilă:
    a) 24 de luni, pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 3 ani şi până la 10 ani;
    b) 40 de luni, pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 10 ani şi până la 15 ani;
    c) 44 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncă cuprinsă între 15 ani şi până la 22 de ani;
    d) 48 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncă de cel puţin 22 de ani.

    II. Perioada de acordare a venitului de completare pentru personalul disponibilizat:
    (i) din cadrul Complexului Energetic Oltenia;
    (ii) de la operatorii economici din domeniul producţiei de energie pe bază de huilă - cu excepţia categoriilor prevăzute pct. I;
    (iii) din cadrul Companiei Naţionale a Uraniului - S.A;
    se stabileşte astfel:
    a) 12 luni, pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 3 ani şi până la 10 ani;
    b) 20 de luni, pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 10 ani şi până la 15 ani;
    c) 22 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncă cuprinsă între 15 ani şi până la 22 de ani;
    d) 24 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncă de cel puţin 22 de ani.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016