Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 57 din 6 iunie 2024  pentru stabilirea unor măsuri referitoare la salarizarea personalului din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 57 din 6 iunie 2024 pentru stabilirea unor măsuri referitoare la salarizarea personalului din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 529 din 6 iunie 2024
    Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este organul de specialitate al administraţiei publice centrale care asigură aplicarea, la nivel naţional, a politicilor Guvernului în domeniul transporturilor şi infrastructurii de transport, elaborează strategia şi reglementările specifice de dezvoltare şi de armonizare ale activităţilor în cadrul politicii generale a Guvernului, pe domeniile coordonate, şi îndeplineşte rolul de autoritate de stat, în domeniul său de activitate. De asemenea, este autoritatea publică centrală responsabilă cu implementarea politicilor de transport şi infrastructură de transport, adoptate la nivelul Uniunii Europene şi al organismelor internaţionale.
    Având în vedere faptul că dispoziţiile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, au generat interpretări diferite, astfel încât pentru unele drepturi prevăzute de acest act normativ au fost promovate acţiuni în justiţie de către funcţionarii publici şi personalul contractual din domeniul transporturilor şi infrastructurii, care, în cea mai mare parte, au fost soluţionate în favoarea reclamanţilor, ceea ce a determinat costuri suplimentare asupra bugetului general consolidat cu sume reprezentând diferenţe de drepturi salariale, dobânzi şi cheltuieli de judecată, ca urmare a parcurgerii tuturor fazelor procesuale în faţa instanţelor judecătoreşti, şi ulterior cheltuieli de executare silită, după caz,
    de asemenea, dezlegarea dată prin Decizia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 80/2023 va avea ca efect admiterea acţiunilor/cererilor de chemare în judecată, având ca obiect egalizarea salariilor de bază prin includerea unor majorări recunoscute prin hotărâri definitive, în situaţiile în care în respectivele hotărâri definitive au fost interpretate norme de lege care reglementează majorări de aplicabilitate generală,
    toate acestea subsumate necesităţii respectării principiilor reglementate la art. 6 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prin aprobarea Programului investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada de programare 2021-2027, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii îi revine sarcina dezvoltării şi coordonării unor ample proiecte de investiţii care odată finalizate vor conduce la dezvoltarea economiei româneşti.
    De asemenea, pe timpul implementării acestor proiecte, prin promovarea unor politici publice de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, se vor crea condiţiile pieţei interne a construcţiilor, cu impact direct în dezvoltarea economică.
    În ultimii ani, din lipsă de personal de specialitate, au fost neglijate domenii precum ar fi cel al cercetării în domeniul transporturilor şi infrastructurii de transport şi al formării de personal calificat în domeniul transporturilor.
    Toate acestea s-au reflectat în degradarea infrastructurii de transport şi în lipsa unei strategii integrate privind reţeaua naţională de transport.
    Este cunoscut faptul că domeniul transporturilor şi infrastructurii este unul vast şi cu un grad ridicat de complexitate, iar nivelul semnificativ mai scăzut al salarizării a determinat plecarea multor specialişti din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii către alte instituţii ale administraţiei publice centrale sau la operatori economici care îşi desfăşoară activitatea în domeniul transporturilor.
    Ţinând cont că soluţia legislativă propusă are în vedere şi alte acte normative existente,
    având în vedere că elementele sus-menţionate vizează interesul public şi strategic al României pentru gestionarea fondurilor europene şi constituie o situaţie urgentă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, pentru a nu genera blocaje în implementarea serviciilor publice de transport feroviar de călători, cu impact asupra gradului de absorbţie a fondurilor externe nerambursabile alocate României în perioada de programare 2021-2027, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă pentru evitarea consecinţelor negative care ar putea decurge ca urmare a neadoptării măsurilor propuse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 9 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, se elimină inechităţile, discriminările şi/sau discrepanţele de ordin salarial existente la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă din cadrul aparatului central al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii ca urmare a punerii în executare a hotărârilor judecătoreşti.
    (2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se aprobă, prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, metodologia şi criteriile care stau la baza stabilirii drepturilor salariale, luând în considerare hotărârile judecătoreşti potrivit prevederilor alin. (1), cu respectarea principiilor şi a sistemului ierarhizării funcţiilor publice, potrivit Legii-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Bogdan-Stelian Mîndrescu,
                    secretar de stat
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 6 iunie 2024.
    Nr. 57.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016