Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 55 din 19 noiembrie 2015  privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 55 din 19 noiembrie 2015 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 20 noiembrie 2015

    Având în vedere Hotărârea Parlamentului nr. 45/2015 pentru acordarea încrederii Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 17 noiembrie 2015,
    luând în considerare necesitatea stabilirii măsurilor care să permită desfăşurarea, în cel mai scurt timp, în noul cadru organizatoric, a activităţii Guvernului şi a ministerelor,
    reţinându-se că, în cazul neadoptării măsurilor propuse, nu se pot asigura punerea în aplicare a Programului de guvernare acceptat de Parlament şi îndeplinirea principalului rol al Guvernului de a realiza politica internă şi externă a ţării şi de a exercita conducerea generală a administraţiei publice, cu repercusiuni directe asupra cetăţenilor, elemente care vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    CAP. I
    Măsuri de înfiinţare, organizare şi reorganizare a ministerelor

    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în scopul constituirii şi promovării unui cadru riguros de consultări publice cu societatea civilă.
    (2) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, adoptată în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) Finanţarea organizării şi activităţii Ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic se face de la bugetul de stat, iar ministrul pentru consultare publică şi dialog civic are calitatea de ordonator principal de credite pentru bugetul ministerului.
    (4) În anul 2015, finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic se asigură din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului.
    (5) Salarizarea personalului din cadrul Ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic se stabileşte la nivelul de salarizare aferent funcţiilor echivalente din cadrul Secretariatului General al Guvernului.
    ART. 2
    Se înfiinţează Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, prin reorganizarea şi preluarea activităţilor Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, care se desfiinţează, şi prin preluarea activităţii şi a structurilor în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri de la Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri.
    ART. 3
    Se înfiinţează Ministerul Energiei, prin reorganizarea Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, care se desfiinţează.
    ART. 4
    Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice îşi schimbă denumirea în Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
    ART. 5
    Ministerul pentru Societatea Informaţională îşi schimbă denumirea în Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională.
    ART. 6
    Atribuţiile viceprim-miniştrilor prevăzuţi în Hotărârea Parlamentului României nr. 45/2015 pentru acordarea încrederii Guvernului, altele decât cele specifice ministerelor pe care le conduc, se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.

    CAP. II
    Măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale

    ART. 7
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, ministerele prevăzute la art. 2 şi 3 propun Guvernului spre adoptare proiectele hotărârilor Guvernului pentru reglementarea măsurilor privind organizarea şi funcţionarea lor, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) Ministerele prevăzute la art. 2 şi 3, care preiau activităţi şi structuri de la alte ministere, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, preiau personalul aferent acestora în condiţiile legii şi se subrogă în drepturile şi obligaţiile ministerelor care derulau aceste activităţi.
    (3) Ministerele prevăzute la art. 2 şi 3 preiau pe bază de protocol de predare-preluare, încheiat cu data de 1 ianuarie 2016, posturile, personalul preluat, precum şi patrimoniul ministerelor reorganizate, stabilit pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Încadrarea personalului preluat potrivit alin. (3) se realizează cu respectarea procedurii şi regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, în termen de minimum 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârilor prevăzute la alin. (1).
    ART. 8
    (1) Până la data semnării protocoalelor de predare-preluare prevăzute la art. 7 alin. (3), finanţarea cheltuielilor de personal şi a altor cheltuieli ale ministerelor prevăzute la art. 2 şi 3 se asigură din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, din structura cărora acestea s-au reorganizat.
    (2) Cererile pentru deschiderea de credite bugetare până la finele anului 2015 vor fi semnate numai cu prima semnătură de către oricare dintre ordonatorii principali de credite ai ministerelor nou-înfiinţate sau reorganizate, conform specimenelor de semnături şi amprentelor ştampilelor transmise în acest scop Ministerului Finanţelor Publice.
    (3) Situaţiile financiare anuale la 31 decembrie 2015 se întocmesc pentru ministerele existente înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi se semnează de către ordonatorii de credite ai instituţiilor nou-înfiinţate.

    CAP. III
    Modificarea unor acte normative

    ART. 9
    În cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele denumiri şi sintagme se înlocuiesc după cum urmează:
    a) "Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri" cu "Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri" în cazul prevederilor care reglementează activitatea în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri;
    b) "Ministerul Economiei, Comerţului şi Turismului" cu "Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri";
    c) "Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri" cu "Ministerul Energiei";
    d) "Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice" cu "Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice";
    e) "Ministerul pentru Societatea Informaţională" cu "Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională";
    f) "ministrul economiei, comerţului şi turismului" cu "viceprim-ministru, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri";
    g) "viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne" cu "ministrul afacerilor interne";
    h) "ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice" cu "viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice";
    i) "ministrul energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri" cu "ministrul energiei";
    j) "ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice" cu "ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice";
    k) "ministrul pentru societatea informaţională" cu "ministrul comunicaţiilor şi pentru societatea informaţională";
    l) "ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul" cu "ministrul delegat, Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul".

    ART. 10
    La articolul 1 alineatul (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările şi completările ulterioare, literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) Cancelaria Primului-Ministru, structură fără personalitate juridică, în subordinea directă a prim-ministrului, finanţată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de şeful Cancelariei; în cadrul Cancelariei Primului-Ministru îşi desfăşoară activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat şi consilieri de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului; în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţionează directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat;
    ....................................................................
    c) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structură cu personalitate juridică, finanţată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de ministrul delegat, care are calitatea de ordonator terţiar de credite. În cadrul departamentului funcţionează unul sau mai mulţi secretari de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului."

    ART. 11
    La articolul 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 22 decembrie 2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (2) se abrogă.

                                 PRIM-MINISTRU
                              DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                    Viceprim-ministru, ministrul economiei,
                 comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri,
                              Costin Grigore Borc

               Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale
                           şi administraţiei publice,
                                  Vasile Dîncu

                      Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
                             Ioan-Dragoş Tudorache

                       Secretarul general al Guvernului,
                              Sorin Sergiu Chelmu

                              Ministrul energiei,
                             Victor Vlad Grigorescu

              Ministrul pentru consultare publică şi dialog civic,
                           Victoria-Violeta Alexandru

            Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice,
                                  Adrian Curaj

         Ministrul comunicaţiilor şi pentru societatea informaţională,
                               Marius-Raul Bostan

                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

    Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,
                               Claudia-Ana Costea

    Bucureşti, 19 noiembrie 2015.
    Nr. 55.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016