Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 54 din 8 iunie 2023  pentru completarea art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 54 din 8 iunie 2023 pentru completarea art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 504 din 8 iunie 2023
    Având în vedere obligaţia Guvernului de a conduce politica fiscal-bugetară în mod prudent pentru a gestiona resursele şi obligaţiile bugetare, precum şi riscurile fiscale de o manieră care să asigure sustenabilitatea poziţiei fiscale pe termen mediu şi lung, precum şi predictibilitatea politicii fiscal-bugetare pe termen mediu, în scopul menţinerii stabilităţii macroeconomice,
    în contextul Programului de guvernare 2021-2024, printre priorităţile Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale se numără şi modernizarea sistemului de salarizare în sectorul public, care va avea drept scop eliminarea inechităţilor şi instituirea unui sistem de stimulare a performanţei.
    Având în vedere că noua lege care va reglementa salarizarea personalului plătit din fonduri publice va stabili o metodologie unitară de calcul în scopul de a spori echitatea salarizării în sectorul bugetar (aplicarea principiului plăţii egale pentru muncă de valoare egală), de a asigura tratamentul nediscriminatoriu în stabilirea sporurilor şi corelarea performanţelor cu salariul plătit,
    dat fiind faptul că Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, a fost elaborată astfel încât, începând cu anul 2022, să fie aplicată în integralitatea sa, iar în prezent există o serie de categorii de personal bugetar care beneficiază deja de salariile de bază prevăzute în grilele legii-cadru, ca urmare a majorărilor salariale acordate după apariţia acesteia, astfel creându-se dezechilibre în sistemul de salarizare din sectorul public,
    având în vedere că anumite categorii de personal bugetar din cadrul anexei nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază deja de salariile de bază prevăzute de acest act normativ pentru anul 2022, iar deficitul de personal generează o vulnerabilizare a sistemului de sănătate şi asistenţă socială,
    având în vedere lipsa personalului de specialitate din sistemul de asistenţă socială şi provocările cu care se confruntă sistemul de asistenţă socială (pandemia de COVID, criza din Ucraina, creşterea numărului persoanelor vârstnice în România, criza forţei de muncă în domeniul asistenţei sociale, migrarea forţei de muncă),
    ţinând seama de faptul că, în prezent, modalitatea de salarizare a personalului care ocupă funcţiile prevăzute în anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, nu respectă principiile sistemului de salarizare, prevăzute la art. 6 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, în mod special, principiul importanţei sociale a muncii şi principiul stimulării personalului din sectorul bugetar, astfel încât să fie asigurat necesarul de personal calificat,
    în considerarea faptului că acest factor, cumulat cu un acut deficit de personal care, în prezent, nu poate fi suplinit nici prin recrutare din instituţiile de învăţământ proprii, nici prin încadrare din sursă externă, generează o vulnerabilitate a sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, astfel încât principala sarcină instituţională legală, respectiv asigurarea unui serviciu public specializat în interesul persoanei, al comunităţii, precum şi în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii, riscă să nu poată fi îndeplinită la standarde de performanţă reale,
    întrucât în lipsa unor măsuri concrete şi rapide s-ar vulnerabiliza şi mai mult categoriile de persoane vizate de prezenta ordonanţă de urgenţă, prin diminuarea puterii de cumpărare, cu impact semnificativ asupra standardelor de viaţă ale populaţiei şi prin amplificarea riscului de sărăcire extremă,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    La articolul I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1186 din 9 decembrie 2022, cu completările ulterioare, după alineatul (1^4) se introduc două noi alineate, alin. (1^5) şi (1^6), cu următorul cuprins:
    "(1^5) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu luna iunie 2023, salariile de bază ale personalului care ocupă funcţiile prevăzute în anexa nr. II la aceeaşi lege se stabilesc la nivelul salariilor de bază prevăzute de această lege pentru anul 2022.
(1^6) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu luna iunie 2023, soldele de funcţie/ salariile de funcţie ale personalului care ocupă funcţiile prevăzute în anexa nr. VI la aceeaşi lege se stabilesc la nivelul soldelor de funcţie/salariilor de funcţie prevăzute de această lege pentru anul 2022."


    ART. II
    În aplicarea art. I, la stabilirea cuantumului brut al soldelor de funcţie/salariilor de funcţie/salariilor de bază ale personalului, aferent lunii iunie 2023, se are în vedere această lună, în integralitate.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    p. Ministrul apărării naţionale,
                    Eduard Bachide,
                    secretar de stat
                    Directorul Serviciului Român de Informaţii,
                    Eduard Raul Hellvig
                    p. Directorul Serviciului de Informaţii Externe,
                    Eugen-Mihail Nedelcu
                    p. Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază,
                    Daniel Ion Bălaşa
                    Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
                    Ionel-Sorin Bălan
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    p. Ministrul justiţiei,
                    George Bogdan Ilea,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 8 iunie 2023.
    Nr. 54.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016