Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 43 din 30 iunie 2017  privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 43 din 30 iunie 2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 505 din 30 iunie 2017
    Având în vedere faptul că investiţiile şi sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii aduc o contribuţie esenţială la creşterea economică, creează locuri de muncă, optimizează alocarea resurselor, permit transferul de tehnologie şi stimulează comerţul, precum şi faptul că în prezent promovarea comerţului, a exporturilor, a investiţiilor străine ale României nu are o abordare unitară regională care să permită o valorificare a potenţialului economic al României,
    ţinând cont că 99,7% dintre companiile din România sunt întreprinderi mici şi mijlocii, care contribuie cu aproximativ 60% din PIB şi angajează 60% din forţa de muncă, că pentru dezvoltarea unitară a politicilor de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii, atragerea de investiţii, promovarea exporturilor, implementarea programelor naţionale de finanţare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a programelor de ajutor de stat este necesară înfiinţarea de agenţii care să vină în sprijinul mediului de afaceri, prin debirocratizare şi simplificare a sarcinilor administrative cu care se confruntă mediul de afaceri, prin înglobarea într-un singur loc a tuturor structurilor de finanţare ale antreprenoriatului, prin identificarea oportunităţilor de investiţii la nivel local şi regional şi realizarea unor proiecte de investiţii „la cheie“, prin informare eficientă cu privire la facilităţile acordate investitorilor, stabilirea de parteneriate cu instituţii finanţatoare de la nivel european şi internaţional, camere de comerţ bilaterale, ambasadele străine din România, precum şi prin atragere de investiţii străine cu sprijinul ambasadelor României din străinătate,
    reţinându-se că, în cazul neadoptării măsurilor propuse, nu se poate asigura punerea în aplicare a Programului de guvernare 2017-2020, adoptat prin Hotărârea Parlamentului nr. 1/2017 pentru acordarea încrederii Guvernului, ce vizează majorarea substanţială a fondurilor alocate programelor de sprijinire a înfiinţării şi dezvoltării de întreprinderi mici şi mijlocii, cu scopul de a susţine anual aproximativ 10.000 de întreprinderi mici şi mijlocii,
    având în vedere urgenţa creării de oportunităţi pentru atragerea de investiţii pentru consolidarea şi modernizarea economiei naţionale şi luând în considerare faptul că neluarea unor măsuri imediate pentru crearea unui cadru favorabil mediului economic pentru atragerea investitorilor străini poate conduce la privarea bugetului de fonduri importante,
    luând în considerare imperativul creşterii eficienţei în alocarea şi gestionarea fondurilor de la bugetul de stat pentru înfiinţarea şi dezvoltarea de întreprinderi mici şi mijlocii, precum şi în atragerea de investiţii străine ca prioritate majoră pentru România,
    considerând că situaţia economică actuală necesită întreprinderea unor măsuri imediate privind mediul de afaceri, în cadrul unui program de interes public,
    având în vedere că numărul de potenţiali beneficiari ai programelor naţionale în anul 2017 va fi de zece ori mai mare decât în anii anteriori, nepromovarea prezentei ordonanţe de urgenţă conducând la imposibilitatea implementării programelor naţionale privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii şi la blocarea iminentă a activităţii instituţiilor responsabile, cu consecinţe grave asupra economiei naţionale şi mediului de afaceri autohton,
    luând în considerare necesitatea stabilirii măsurilor care să permită desfăşurarea, în cel mai scurt timp, într-un nou cadru organizatoric, a activităţilor ce vizează stimularea înfiinţării şi dezvoltării de întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovarea exportului,
    luând în considerare că elementele menţionate vizează interesul general public şi situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează nouă agenţii pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului, prin preluarea activităţii şi personalului celor opt oficii teritoriale pentru întreprinderi mici, mijlocii şi cooperaţie, denumite, în continuare, oficii teritoriale, prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, care se desfiinţează la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) Agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului, denumite în continuare, agenţii, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (3) Agenţiile prevăzute la alin. (1) sunt instituţii publice de specialitate, cu personalitate juridică, aflate în subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
    (4) Activitatea agenţiilor se poate desfăşura şi în spaţii închiriate, iar pentru necesităţile proprii pot închiria şi alte spaţii, în condiţiile legii.

    ART. 2
    Finanţarea funcţionării şi activităţii agenţiilor se asigură integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

    ART. 3
    Competenţa privind judeţele arondate pentru fiecare agenţie în parte se stabileşte prin ordin al Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

    CAP. II
    Scopul şi atribuţiile agenţiilor
    ART. 4
    Scopul înfiinţării agenţiilor îl reprezintă sprijinirea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a investiţiilor străine, precum şi a activităţii de promovare a exportului, conducând la dezvoltarea şi consolidarea mediului de afaceri şi a unei absorbţii mai mari de fonduri nerambursabile de la bugetul de stat pentru sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii.

    ART. 5
    Prin agenţiile nou-înfiinţate se exercită funcţiile de implementare a politicilor şi a măsurilor de atragere de investiţii, promovare a exporturilor, încurajare şi de stimulare a întreprinderilor mici şi mijlocii, de evaluare, certificare, plată şi monitorizare a aplicanţilor/beneficiarilor de fonduri nerambursabile şi ajutoare de minimis, gestionate şi derulate prin Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

    ART. 6
    (1) Agenţiile îşi desfăşoară activitatea în subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, în domeniile:
    a) întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţiei şi mediului de afaceri, având atribuţii în ceea ce priveşte gestionarea şi asigurarea implementării şi monitorizării proiectelor, programelor naţionale de finanţare de la bugetul de stat acordate pentru stimularea şi dezvoltarea întreprinderilor mici, mijlocii şi a societăţilor cooperative, aprobate şi derulate de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, precum şi consiliere gratuită privind accesarea programelor menţionate;
    b) investiţiilor străine, având atribuţii în ceea ce priveşte identificarea oportunităţilor de investiţii existente la nivel local, informarea asupra facilităţilor acordate investitorilor, informarea asupra potenţialelor proiecte investiţionale şi a celor în curs de implementare la nivel local, sprijinirea demersurilor Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat privind implementarea proiectelor investiţionale prin pregătirea vizitelor la faţa locului a reprezentanţilor ministerului, însoţiţi de delegaţii cu potenţiali investitori, precum şi menţinerea unui dialog constant cu autorităţile publice locale;
    c) promovării exportului, având atribuţii în ceea ce priveşte informarea privind programele de susţinere şi promovare a exporturilor, facilitarea contactelor directe dintre potenţiali parteneri externi şi antreprenori locali, identificarea producătorilor români cu potenţial de export, precum şi realizarea şi actualizarea unei baze de date pe domenii de activitate şi destinaţii externe de interes.

    (2) Atribuţiile detaliate şi activitatea efectiv desfăşurată pentru îndeplinirea scopului şi a funcţiilor vor fi expres reglementate prin regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al agenţiilor care se aprobă prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat.

    ART. 7
    În exercitarea atribuţiilor sale, agenţiile colaborează cu autorităţile administraţiei publice locale, cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, cu organizaţii de reprezentare a intereselor întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi cu persoane fizice sau juridice.

    CAP. III
    Organizarea şi funcţionarea agenţiilor
    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, agenţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile oficiilor teritoriale preluate, decurgând din: acte normative şi administrative, contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, memorandumuri, litigii şi din orice acte care produc efecte juridice.

    ART. 9
    (1) Conducerea fiecărei agenţii este asigurată de un director executiv, funcţionar public de conducere, numit prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat, în condiţiile legii.
    (2) Directorul executiv angajează şi reprezintă agenţia în raporturile cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice locale, în faţa instanţelor judecătoreşti, precum şi cu persoane fizice şi juridice, române sau străine.
    (3) În exercitarea şi îndeplinirea atribuţiilor, directorii executivi emit decizii.
    (4) Directorii executivi au calitatea de ordonatori terţiari de credite.

    ART. 10
    Directorii executivi ai agenţiilor se subordonează direct ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat.

    ART. 11
    (1) Structura organizatorică, precum şi statele de funcţii ale agenţiilor se aprobă prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat, la propunerea directorului executiv.
    (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile personalului încadrat în agenţie se stabilesc prin fişa postului.

    ART. 12
    (1) Personalul fiecărei agenţii este format din funcţionari publici şi personal contractual.
    (2) Numărul maxim de posturi aprobat pentru fiecare agenţie este de 26 de posturi finanţate integral de la bugetul de stat.

    ART. 13
    Salarizarea personalului din cadrul agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului se realizează în conformitate cu legislaţia în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, la nivelul funcţiilor publice teritoriale pentru funcţionarii publici, respectiv la nivelul serviciilor deconcentrate ale ministerelor, pentru personalul contractual.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 14
    Preluarea de la oficiile teritoriale care se reorganizează şi încadrarea personalului în numărul maxim de posturi, aprobat pentru agenţii şi în noua structură organizatorică, se fac cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 111 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a legislaţiei în vigoare pentru fiecare categorie de personal, în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. 15
    Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al agenţiilor se aprobă prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. 16
    (1) Agenţiile nou-înfiinţate preiau, pe bază de protocol de predare-preluare, de la oficiile teritoriale care se reorganizează patrimoniul cuprinzând toate elementele de activ şi pasiv, proiectele, programele şi drepturile şi obligaţiile care decurg din acestea, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) Patrimoniul agenţiilor se preia de către agenţiile nou-înfiinţate pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 17
    Pentru activităţile specifice desfăşurate, fiecare agenţie are în dotare un autoturism, cu un consum lunar de carburant de 200 litri/autoturism.

    ART. 18
    (1) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în cuprinsul tuturor actelor normative în vigoare sintagma „oficiu teritorial pentru întreprinderi mici, mijlocii şi cooperaţie“ se înlocuieşte cu sintagma „agenţie pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului“.
    (2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat va supune spre aprobare Guvernului proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.



                    PRIM-MINISTRU
                    MIHAI TUDOSE
                    Contrasemnează:
                    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,
                    Ilan Laufer
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,
                    Sevil Shhaideh
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Teodor-Viorel Meleşcanu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Ionuţ Mişa


    Bucureşti, 30 iunie 2017.
    Nr. 43.
    ANEXĂ
    Agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului, aflate în subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat

    ┌──┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │1.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Bucureşti - 26 posturi │
    ├──┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │2.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Braşov - 26 posturi │
    ├──┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │3.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Cluj-Napoca - 26 posturi │
    ├──┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │4.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Constanţa - 26 posturi │
    ├──┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │5.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Craiova - 26 posturi │
    ├──┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │6.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Iaşi - 26 posturi │
    ├──┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │7.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Ploieşti - 26 posturi │
    ├──┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │8.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Târgu Mureş - 26 posturi │
    ├──┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │9.│Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi │
    │ │promovare a exportului - Timişoara - 26 posturi │
    └──┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


JOVIS EPEN COOKS
19 Martie 2018
Hola Soy el Sr. JOVIS ESPEN, prestamista de préstamos, ofrecemos todo tipo de préstamos, tales como préstamos personales, hipotecas, bienes raíces, corporativos, de inversión, comerciales, consolidación de deudas y mucho más con una tasa de interés del 3%. ¿Está buscando un préstamo y lo ha rechazado su banco u otra institución financiera? No se preocupe más contáctenos hoy, ofrecemos préstamos desde el rango mínimo de 5,000 euros hasta el rango máximo de 100,000,000.00 euros. Si está interesado, contáctenos por correo electrónico: COOKSESPEN@gmail.com
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016