Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere că la 17 aprilie 2019 a intrat în vigoare Legea nr. 49/2019 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil şi pentru modificarea altor acte normative, care la art. I pct. 4 prevede modificarea art. 4 alin. (3) din Legea nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în sensul că finanţarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (ISCIR) se realizează integral din venituri proprii şi la art. II dispune abrogarea poziţiei nr. 21 din anexa nr. 2 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările ulterioare,
ţinând cont de faptul că pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 49/2019 este necesară adoptarea unor prevederi cu caracter fiscal-bugetar care să prevadă modalitatea de efectuare a modificărilor în execuţia bugetară, în vederea asigurării funcţionării în condiţii de legalitate a ISCIR,
având în vedere că în prezent din cauza lipsei unei reglementări specifice domeniului fiscal-bugetar în cuprinsul Legii nr. 49/2019, care să permită operarea în sistemul naţional de raportare Forexebug, schimbarea statutului ISCIR din instituţie publică cu finanţare de la bugetul de stat în instituţie publică cu finanţare din venituri proprii, activitatea ISCIR este blocată prin imposibilitatea de a efectua plăţi privind cheltuielile de personal, precum salariile nete, indemnizaţia de hrană şi contribuţiile către bugetul de stat, bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor sociale şi cheltuielile de funcţionare,
astfel că în lipsa unei astfel de reglementări ISCIR se află în imposibilitate de a-şi desfăşura activitatea de verificare, autorizare, control şi supraveghere a pieţei prevăzute de Legea nr. 64/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fapt care poate avea consecinţe grave raportat la posibilitatea producerii de avarii şi accidente cu victime omeneşti, pagube materiale însemnate, inclusiv afectarea mediului, precum şi imposibilitatea cercetării cauzelor care au stat la baza producerii accidentelor la instalaţiile/echipamentele cu grad ridicat de risc în utilizare.
Având în vedere necesitatea îndeplinirii angajamentelor asumate de statul român în ceea ce priveşte Sezonul România-Franţa, precum şi a respectării angajamentelor asumate prin Programul de guvernare 2018-2020 pentru consolidarea parteneriatului strategic cu Franţa şi continuarea implementării Foii de parcurs a Parteneriatului strategic,
ţinând cont de funcţiile de reprezentare şi coordonare asumate de Ministerul Afacerilor Externe în pregătirea şi organizarea Sezonului România-Franţa, în conformitate cu obiectivele de politică externă ale României,
luând în considerare că Sezonul România-Franţa reprezintă un proiect bilateral convenit în mod special prin decizie politică la nivel de stat şi care se derulează în baza Convenţiei tehnice semnate de partea română şi cea franceză la data de 19 mai 2017 şi a deciziilor luate în cadrul comitetelor mixte de organizare,
ţinând seama de faptul că mecanismul de selecţie a proiectelor din cadrul Sezonului România-Franţa este unul specific, decis în comun prin Convenţia tehnică, mecanism care a urmărit existenţa unor parteneri în România şi Franţa capabili să producă, să finanţeze şi să organizeze activităţile şi care, pentru asigurarea unui nivel adecvat de atingere a obiectivelor Sezonului România-Franţa, a fost aplicat inclusiv unor proiecte existente ale instituţiilor publice şi private de renume din cele două ţări,
luând act de necesitatea corelării cadrului legal de finanţare cu cerinţele cooperării bilaterale referitoare la derularea unui sezon încrucişat,
având în vedere că programul a debutat în Franţa la data de 27 noiembrie 2018 şi în România la data de 18 aprilie 2019 şi că au avut loc sau sunt în derulare numeroase proiecte ale unor instituţii de marcă din cele două ţări, în lipsa unor măsuri legislative de urgenţă există riscul unui blocaj privind formalităţile de finanţare din contribuţia părţii române şi continuare a Sezonului România-Franţa, elemente care vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă, având caracter extraordinar, impunându-se adaptarea cadrului legal primar pentru asigurarea finalizării procedurii de acordare de către Ministerul Afacerilor Externe a finanţărilor prevăzute pentru Sezonul România-Franţa din contribuţia părţii române,
în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I
(1) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Economiei preia pe bază de protocol de predare-preluare prevederile bugetare şi execuţia bugetară pe anul 2019 aferentă activităţii desfăşurate de către Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat până la intrarea în vigoare a Legii nr. 49/2019 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil şi pentru modificarea altor acte normative.
(2) Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat răspunde pentru execuţia bugetară anterioară intrării în vigoare a Legii nr. 49/2019.
ART. II
Alineatul (1) al articolului 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 16/2018 privind asigurarea măsurilor necesare organizării şi desfăşurării unor proiecte culturale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 239 din 19 martie 2018, aprobată cu modificări prin Legea nr. 39/2019, cu modificările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 17
(1) Cheltuielile aferente pregătirii şi desfăşurării Sezonului România-Franţa 2018-2019 se suportă în limita fondurilor aprobate anual potrivit legii, prin bugetele Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, Institutului Cultural Român şi Ministerului Apărării Naţionale, şi se decontează în baza documentelor justificative transmise de beneficiarii finanţărilor aferente proiectelor selectate şi realizate în programul oficial al Sezonului şi aprobate pentru finanţare din contribuţia părţii române de comitetele mixte de organizare, consemnate în procesele-verbale şi anexele acestora."
PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
Ministrul economiei,
Niculae Bădălău
Ministrul finanţelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
p. Ministrul afacerilor externe,
Monica-Dorina Gheorghiţă,
secretar de stat
Bucureşti, 23 mai 2019.
Nr. 34.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: