Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 20 din 7 martie 2024  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 20 din 7 martie 2024 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 206 din 12 martie 2024
    Având în vedere că dreptul persoanei la ocrotirea sănătăţii este garantat în mod expres, potrivit prevederilor art. 34 alin. (1) din Constituţia României, republicată, precum şi obligaţia statului de a lua măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice, instituită potrivit prevederilor art. 34 alin. (2) din Legea fundamentală,
    deoarece în prezent achiziţiile produselor medicale destinate entităţilor din cadrul Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, se realizează în mod individual de către fiecare unitate sanitară publică având în structură unităţi de primiri urgenţe/compartimente de primiri urgenţe, respectiv serviciu de ambulanţă judeţean,
    luând în considerare că una dintre măsurile necesare pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice şi, pe cale de consecinţă, pentru protejarea dreptului la ocrotirea sănătăţii constă în crearea unui sistem al achiziţiilor de produse medicale eficient şi performant, care să asigure atât achiziţia de produse medicale care să corespundă specificaţiilor şi standardelor aplicabile, cât şi economii semnificative faţă de costurile totale asociate activităţilor de achiziţie individuală,
    ţinând cont de faptul că achiziţiile centralizate reprezintă una dintre modalităţile recunoscute la nivel internaţional prin care pot fi realizate achiziţii publice rentabile, iar fondurile publice pot fi utilizate în mod eficient, dar şi de faptul că, la nivel internaţional, achiziţiile centralizate de produse medicale destinate unităţilor sanitare publice s-au dezvoltat treptat în ultimii douăzeci de ani, evoluând în ceea ce priveşte complexitatea şi domeniul de aplicare incluzând o pondere din ce în ce mai mare de produse utilizate în unităţile sanitare publice şi fiind identificate ca o reformă care ar putea aduce economii substanţiale prin standardizarea şi gruparea achiziţiilor şi a economiilor de scară ulterioare, fără a afecta în mod negativ prestaţiile de asistenţă medicală furnizate cetăţenilor şi fără a pune în pericol calitatea asistenţei medicale,
    deoarece achiziţiile centralizate sporesc transparenţa achiziţiilor, făcându-le mai vizibile şi mai uşor de monitorizat şi controlat, reducându-se astfel riscul de conduită necorespunzătoare şi al unor fapte de corupţie,
    dat fiind că pentru eficientizarea realizării achiziţiilor de produse medicale destinate SNAMUPAC este necesară realizarea acestor achiziţii de către o entitate specializată în efectuarea de achiziţii centralizate, cu personal corespunzător şi expertiză specializată, având capacitatea necesară pentru realizarea de achiziţii de volume mari pentru un număr semnificativ de autorităţi contractante,
    luând în considerare rolul Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, denumit în continuare ONAC, de a încheia acorduri-cadru şi de a gestiona sistemele de achiziţie dinamice într-un sistem centralizat, în numele şi pentru utilizatorii săi în sensul prevederilor art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate,
    ţinând cont de faptul că ONAC a fost desemnat instituţie abilitată pentru organizarea şi derularea procedurilor de atribuire pentru acumularea, reîntregirea şi împrospătarea stocurilor de urgenţă medicală, în vederea încheierii de acorduri-cadru potrivit prevederilor art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei, aprobată cu completări prin Legea nr. 20/2020, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere faptul că ONAC a fost identificat ca unitate de achiziţii centralizate care poate achiziţiona game extinse de produse şi servicii medicale care sunt necesare pentru activitatea instituţiilor de sănătate, în vederea asigurării unui sistem unitar de achiziţie şi în scopul maximizării puterii cumpărătorului prin achiziţionarea unor volume semnificative de produse medicale destinate SNAMUPAC,
    în considerarea faptului că modificarea legislativă va avea ca efect reducerea costurilor totale de achiziţie şi va crea un flux simplificat de lucru la nivel naţional în ceea ce priveşte cadrul de desfăşurare a achiziţiilor publice în domeniul asistenţei medicale de urgenţă în România, care actualmente este realizat prin mai multe entităţi, respectiv Sistemul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare „SMURD“, unităţile şi compartimentele de primiri urgenţe ale unităţilor sanitare publice, serviciile de ambulanţă,
    în vederea creşterii gradului de utilizare a acordurilor-cadru centralizate şi creării unui cadru flexibil pentru accesarea de către beneficiari a achiziţiilor centralizate, pentru a oferi o predictibilitate asupra volumelor tranzacţionate prin respectivele acorduri-cadru centralizate şi pentru întărirea credibilităţii ONAC în piaţă, astfel încât ONAC să poată să îşi îndeplinească atribuţiile în condiţii de eficienţă şi cu obţinerea celui mai bun raport calitate-preţ pentru utilizatorii săi,
    luând în considerare că nepromovarea prezentului act normativ în regim de urgenţă poate avea consecinţe nefavorabile atât în ceea ce priveşte buna desfăşurare a activităţii SNAMUPAC, cât şi asupra populaţiei beneficiare a serviciilor medicale furnizate de către acesta, cu impact direct şi asupra bugetului general consolidat din perspectiva costurilor majorate ce ar trebui suportate,
    în considerarea obligaţiei statului de a institui acel set de măsuri de protecţie care să asigure din punct de vedere organizatoric o bună gestionare şi eficienţa utilizării fondurilor publice, dar şi respectarea drepturilor cetăţenilor de a beneficia de serviciile medicale necesare, nepromovarea prezentului act normativ în regim de urgenţă poate avea consecinţe nefavorabile de natură a afecta interesul public general.
    În considerarea faptului că aspectele sus-menţionate vizează interesul general public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în caz contrar fiind afectat în mod semnificativ dreptul la ocrotirea sănătăţii prevăzut şi garantat potrivit prevederilor art. 34 alin. (1) din Constituţia României, republicată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 8 iunie 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) entităţi din cadrul SNAMUPAC - entităţi din cadrul sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, astfel cum sunt definite la art. 92 alin. (1) lit. m), t), u) şi v) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;"

    2. La articolul 2 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. e^1), cu următorul cuprins:
    "e^1) produse necesare activităţii SNAMUPAC - produsele medicale utilizate de către entităţile din cadrul SNAMUPAC, care urmează a fi stabilite prin lista detaliată a produselor necesare activităţii SNAMUPAC, prevăzută la art. 8 alin. (9);"

    3. După articolul 3 se introduce un nou articol, art. 3^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 3^1
    (1) Entităţile din cadrul SNAMUPAC realizează în mod centralizat, prin intermediul ONAC, în conformitate cu dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, exclusiv achiziţiile produselor necesare activităţii SNAMUPAC.
    (2) În cazul entităţilor din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică, obligaţia prevăzută la alin. (1) revine persoanelor juridice care realizează achiziţiile pentru entităţile din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică.
    (3) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică:
    a) achiziţiilor efectuate de către sau pentru unităţile sanitare din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale, a Serviciului Român de Informaţii şi a Serviciului de Informaţii Externe;
    b) achiziţiilor efectuate de către entităţile din cadrul SNAMUPAC pentru achiziţionarea altor produse decât cele care urmează a fi prevăzute în lista detaliată a produselor necesare activităţii SNAMUPAC, prevăzută la art. 8 alin. (9).
    (4) ONAC pregăteşte şi derulează proceduri de atribuire având ca obiect produsele necesare activităţii SNAMUPAC, în urma finalizării acestora fiind încheiate acorduri-cadru în numele şi pentru entităţile din cadrul SNAMUPAC. În acest sens, ONAC desfăşoară activităţi specifice în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate, desfăşurând consultări de piaţă şi asigurându-se că sunt respectate prevederile legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice."

    4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    ONAC are drept scop îndeplinirea următoarelor obiective principale:
    a) raţionalizarea şi optimizarea proceselor de achiziţie la nivelul administraţiei publice, contribuind la creşterea eficienţei activităţii personalului cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice;
    b) agregarea cererii, prin utilizarea acordurilor-cadru sau a sistemelor dinamice de achiziţii;
    c) creşterea transparenţei, prin digitalizarea modului de realizare a achiziţiilor centralizate;
    d) asigurarea conformităţii cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, crescând gradul de securitate juridică a utilizatorilor;
    e) implementarea politicilor naţionale şi europene referitoare la promovarea aspectelor de sustenabilitate prin utilizarea criteriilor verzi şi/sau sociale în cadrul achiziţiilor centralizate pe care le derulează."

    5. La articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), utilizatorii principali nu au obligaţia de a realiza achiziţiile de produse şi servicii achiziţionate în sistem centralizat în una dintre modalităţile prevăzute la alin. (1) în cazul în care realizează aceste achiziţii prin intermediul unei alte unităţi de achiziţii centralizate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare."

    6. La articolul 6, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alin. (6) şi (7), cu următorul cuprins:
    "(6) Prevederile referitoare la realizarea achiziţiilor centralizate care intră în atribuţiile ONAC în ceea ce priveşte produsele necesare activităţii SNAMUPAC se aplică entităţilor din cadrul SNAMUPAC, indiferent de calitatea acestora de utilizator principal sau utilizator secundar. Obligaţiile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă pentru utilizatorii principali se aplică, în mod corespunzător, entităţilor din cadrul SNAMUPAC în ceea ce priveşte achiziţiile produselor necesare activităţii SNAMUPAC.
(7) Unităţile sanitare publice care achiziţionează centralizat, prin ONAC, produsele destinate entităţilor din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică pe care le au în subordine/coordonare au dreptul de a se înscrie în respectivele achiziţii centralizate şi cu cantităţi de produse aferente necesităţilor proprii, în măsura în care consideră că specificaţiile tehnice ale produselor necesare activităţii SNAMUPAC satisfac, de o manieră corespunzătoare, necesităţile în cauză."

    7. La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) În vederea desfăşurării activităţilor sale în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate, ONAC solicită utilizatorilor transmiterea necesităţilor de produse şi servicii achiziţionate în sistem centralizat, iar utilizatorii principali au obligaţia de a transmite ONAC datele şi informaţiile solicitate, în termenul stabilit în solicitare, care poate fi de maximum 30 de zile de la primirea acesteia."

    8. La articolul 8, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alin. (1^1)-(1^3), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În vederea desfăşurării activităţilor sale în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire centralizate pentru produsele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. e^1), ONAC solicită Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerului Sănătăţii centralizatorul necesităţilor, precum şi orice alte date şi informaţii necesare în legătură cu acestea.
(1^2) Ministerul Sănătăţii coordonează activitatea de centralizare a necesităţilor de produse şi solicită datele şi informaţiile necesare persoanelor juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2). Persoanele juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2) au obligaţia de a transmite Ministerului Sănătăţii datele şi informaţiile solicitate, în termenul şi în condiţiile prevăzute în cuprinsul solicitării.
(1^3) Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, coordonează activitatea de centralizare a necesităţilor de produse şi solicită datele şi informaţiile necesare entităţilor din cadrul SNAMUPAC. Entităţile din cadrul SNAMUPAC au obligaţia de a transmite Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne datele şi informaţiile solicitate, în termenul şi în condiţiile prevăzute în cuprinsul solicitării."

    9. La articolul 8, după alineatul (2) se introduc opt noi alineate, alin. (3)-(10), cu următorul cuprins:
    "(3) În cazul în care utilizatorii principali nu răspund solicitărilor adresate de ONAC în conformitate cu alin. (1), precum şi în situaţia utilizatorilor secundari, ONAC are dreptul de a estima, în mod independent, cantităţile care vor face obiectul procedurii de atribuire centralizate, cu excepţia situaţiei în care se achiziţionează produsele care urmează a fi prevăzute în lista menţionată la alin. (9).
(4) Estimarea prevăzută la alin. (3) se realizează pe baza consumurilor istorice ale utilizatorilor şi/sau a datelor disponibile la nivelul administraţiei publice centrale la care ONAC are acces.
(5) ONAC are dreptul de a ajusta cantităţile determinate în conformitate cu alin. (4) cu un procent care se stabileşte de la caz la caz, prin ordin al preşedintelui ONAC, în funcţie de specificul sectorului de activitate în care se încadrează obiectul procedurii de achiziţie centralizată şi de experienţa acumulată de ONAC în implementarea acordurilor-cadru/sistemelor dinamice de achiziţii încheiate. ONAC poate proceda la agregarea necesităţilor utilizatorilor prevăzuţi la alin. (3), în conformitate cu prevederile art. 4 lit. b).
(6) În situaţia prevăzută la alin. (3), ONAC identifică utilizatorii pe baza informaţiilor înscrise în Registrul utilizatorilor prevăzut la art. 9.
(7) Centralizarea necesităţilor, respectiv estimarea şi ajustarea cantităţilor, alături de specificaţiile tehnice ale produselor necesare activităţii entităţilor din cadrul SNAMUPAC, care urmează a fi stabilite prin lista detaliată a produselor necesare activităţii SNAMUPAC, prevăzută la alin. (9), se realizează, respectiv se elaborează de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerul Sănătăţii. În cazul în care sunt aplicabile prevederile art. 6 alin. (7), necesităţile centralizate includ şi cantităţile suplimentare de produse care sunt destinate satisfacerii necesităţilor proprii ale persoanelor juridice prevăzute la art. 3^1 alin. (2), în acest sens Ministerul Sănătăţii având dreptul de a estima respectivele cantităţi în mod similar cu cel prevăzut la alin. (4).
(8) Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, şi Ministerul Sănătăţii, prin structurile proprii de specialitate, pun la dispoziţia ONAC, la solicitarea acestuia, necesităţile centralizate, specificaţiile tehnice, valoarea estimată pe fiecare produs în parte şi specialiştii care vor acorda suport tehnic pe toată perioada de organizare şi derulare a procedurilor de achiziţii centralizate, precum şi persoanele care vor face parte din comisiile de evaluare.
(9) Lista detaliată a produselor necesare activităţii SNAMUPAC, care vor face obiectul achiziţiilor centralizate de către ONAC, se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătăţii, al ministrului afacerilor interne şi al preşedintelui ONAC, la propunerea înaintată de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă.
(10) Condiţiile şi procedura de realizare a activităţilor prevăzute la alin. (7) şi (8) se stabilesc pe baza unui protocol de colaborare încheiat între Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, şi Ministerul Sănătăţii."

    10. La articolul 9, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alin. (5^1)-(5^3), cu următorul cuprins:
    "(5^1) ONAC gestionează, organizează, corectează şi completează informaţiile din Registru, pe baza datelor disponibile pe paginile de internet oficiale ale utilizatorilor sau ale altor instituţii şi autorităţi publice, cu informarea în mod corespunzător a utilizatorilor.
(5^2) În cazul în care se înfiinţează noi instituţii/entităţi, ca urmare a unor fuziuni, preluări, divizări sau reorganizări, acestea au obligaţia de a informa ONAC în termen de 10 zile de la data la care a intervenit modificarea.
(5^3) ONAC operează în Registru modificările prevăzute la alin. (5^2), în termen de 10 zile de la momentul în care a luat cunoştinţă sau a fost înştiinţat de către utilizatori despre respectivele modificări, utilizatorii astfel înfiinţaţi beneficiind, în raport cu ONAC, de toate drepturile şi fiind ţinuţi de toate obligaţiile utilizatorilor iniţiali."

    11. După articolul 9 se introduce un nou articol, art. 9^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 9^1
    Monitorizarea acordurilor-cadru şi a sistemelor dinamice de achiziţii aferente produselor care urmează a fi înscrise în lista prevăzută la art. 8 alin. (9) şi achiziţionate în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţă se realizează de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi, după caz, de către Ministerul Sănătăţii, acestea din urmă punând la dispoziţia ONAC date şi informaţii în mod periodic şi/sau la solicitarea ONAC."

    12. La articolul 12, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Salariile de bază ale personalului ONAC se stabilesc la nivelul salariilor de bază pentru funcţii similare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, unitate subordonată Ministerului Finanţelor."



    ART. II
    (1) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se aprobă lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (2) Ordinul comun prevăzut la art. 8 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, cuprinzând lista detaliată a produselor necesare activităţii Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (3) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor, Ministerului Sănătăţii şi a Ministerului Afacerilor Interne, modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 119/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate şi pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 502/2018.
    (4) Prin derogare de la prevederile art. XVII alin. (7) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă prin hotărâre a Guvernului modificarea Hotărârii Guvernului nr. 502/2018 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, în sensul suplimentării cu 25 de posturi a numărului maxim de posturi prevăzut la art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 502/2018, cu modificările ulterioare, începând cu data de 1.07.2024.
    (5) În termen de 30 de zile de la aprobarea ordinului prevăzut la alin. (1), Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate (ONAC), împreună cu Ministerul Sănătăţii şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, va realiza o planificare a iniţierii procedurilor de achiziţie publică în sistem centralizat a produselor medicale.
    (6) Ulterior intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prevăzute la alin. (3) şi (4) şi publicării ordinului comun prevăzut la alin. (2), produsele necesare activităţii din cadrul Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, care urmează a fi prevăzute în lista detaliată a produselor necesare activităţii din cadrul Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, vor putea fi achiziţionate doar în sistem centralizat, prin intermediul ONAC.
    (7) Achiziţiile publice iniţiate şi derulate de entităţile din cadrul Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, sau de către unităţile sanitare publice care au în structură unităţi de primiri urgenţe/compartimente de primiri urgenţe, până la data îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (6), vor fi finalizate la nivelul acestora.
    (8) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, ministrul sănătăţii stabileşte prin ordin criterii de performanţă a activităţii managerului spitalului public cu privire la înscrierea spitalului public în achiziţiile centralizate derulate de ONAC pentru produsele care urmează a fi înscrise în lista detaliată a produselor necesare activităţii din cadrul Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (9) Entităţile din cadrul SNAMUPAC au dreptul de a achiziţiona, în condiţiile legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, ca o măsură de acoperire a unor necesităţi aferente activităţii curente, produse dintre cele care urmează a fi înscrise în lista detaliată a produselor necesare activităţii din cadrul Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, prevăzută la art. 8 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, până la momentul în care ONAC pune la dispoziţia respectivelor entităţi acordurile-cadru centralizate.

    ART. III
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 8 iunie 2018, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu

    Bucureşti, 7 martie 2024.
    Nr. 20.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016