Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 20 din 5 aprilie 2023  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 20 din 5 aprilie 2023 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 290 din 6 aprilie 2023
    Având în vedere necesitatea prevenirii acumulării de noi arierate de către contribuabili, cu riscul accentuării dificultăţilor financiare în a-şi respecta obligaţiile de plată,
    în considerarea faptului că statul român se comportă ca un creditor prudent în încasarea veniturilor la bugetul general consolidat cu scopul creşterii eficienţei colectării obligaţiilor bugetare,
    luând în considerare necesitatea eficientizării mecanismelor de acordare a înlesnirilor la plată sub forma acordării eşalonărilor la plată în forma clasică, precum şi a eşalonării la plată în formă simplificată, pentru obligaţiile fiscale administrate de organul fiscal central, cu respectarea şanselor de redresare a contribuabililor,
    ţinând cont de faptul că reglementările propuse nu pot fi adoptate printr-un alt instrument legislativ care să permită îmbunătăţirea mecanismelor de acordare a înlesnirilor la plată sub forma acordării eşalonărilor la plată,
    pentru evitarea impactului negativ asupra colectării creanţelor bugetare,
    în scopul asigurării unei mai bune încasări de către stat a obligaţiilor fiscale ale contribuabililor,
    ţinând cont de faptul că accizele sunt taxe speciale de consum care se datorează bugetului de stat pentru o serie de produse stabilite prin Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă acestea provin din producţia internă sau din import, cu stabilirea unui regim special în ceea ce priveşte producţia, transformarea, deţinerea şi depozitarea, cu autorizarea corespunzătoare a activităţii, condiţionat de îndeplinirea unor condiţii prevăzute de lege, pentru care se impune o anumită conduită în plata obligaţiilor fiscale cu acest titlu,
    în condiţiile în care reglementarea actuală privind facilitatea fiscală pentru impozitele şi contribuţiile sociale obligatorii cu reţinere la sursă sau reţinute prin stopaj la sursă, astfel cum sunt definite la art. 7 pct. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi taxele aferente activităţilor din domeniul jocurilor de noroc nu corespunde cu normele adoptate în domeniul prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale în ceea ce priveşte stopajul la sursă, precum şi cu prevederile Codului fiscal în partea referitoare la acordarea/menţinerea unor autorizaţii condiţionat de plata unor obligaţii la termen,
    ţinând seama de necesitatea adoptării unor măsuri menite să evite afectarea mediului de afaceri prin folosirea procedurilor de eşalonare la plată în mod excesiv de către unii debitori care utilizează aceste mecanisme cu scopul de a se sustrage de la plata sumelor datorate bugetului general consolidat,
    având în vedere că eficientizarea procedurilor de eşalonare la plată contribuie în mod substanţial la îmbunătăţirea climatului de afaceri, creând astfel premisele pentru redresarea afacerilor viabile şi recuperarea mai rapidă a creanţelor, inclusiv a celor bugetare, fiind în concordanţă atât cu interesul bugetar, cât şi cu interesul economico-social general al României,
    luând în considerare faptul că debitorii trebuie încurajaţi să îşi menţină valabilitatea eşalonării la plată pentru a beneficia de anularea penalităţilor de întârziere,
    având în vedere obligaţia Guvernului de a conduce politica fiscal-bugetară în mod prudent pentru a gestiona atât resursele şi veniturile bugetare, cât şi riscurile fiscale de o manieră care să asigure sustenabilitatea poziţiei fiscale pe termen mediu şi lung, precum şi predictibilitatea politicii fiscal-bugetare pe termen mediu, în scopul menţinerii stabilităţii macroeconomice,
    întrucât neadoptarea în regim de urgenţă a măsurilor propuse poate conduce, pe de o parte, la întârzieri sau chiar la nerespectarea angajamentelor statului român referitoare la asigurarea unui comportament economic de natură a respecta principiul creditorului privat prudent în economie şi, pe de altă parte, poate conduce la afectarea interesului general al statului prin neîncasarea unor creanţe, prin diversele constrângeri legislative,
    având în vedere faptul că neadoptarea în regim de urgenţă a măsurilor de reglementare prevăzute în prezentul act normativ va avea un impact negativ cu privire la gradul de colectare a obligaţiilor bugetare,
    întrucât aspectele mai sus menţionate vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, impunând adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 184, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Organul fiscal central acordă la cererea debitorilor eşalonări la plată pe o perioadă de cel mult 5 ani, dacă sunt îndeplinite condiţiile de acordare a acestora. Pentru debitorii care nu au în proprietate bunuri în vederea constituirii de garanţii în cuantumul prevăzut la art. 193 alin. (13)-(15) şi nici nu pot constitui niciun fel de garanţie ori cuantumul garanţiilor constituite este mai mic de 50% faţă de cuantumul obligaţiilor fiscale restante ce fac obiectul înlesnirilor la plată, eşalonarea se acordă pe cel mult 6 luni."

    2. La articolul 184 alineatul (6), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) obligaţiile fiscale/bugetare care reprezintă ajutor de stat sau de minimis de recuperat acordat din surse sau resurse de stat ori gestionate de stat;"

    3. La articolul 184 alineatul (6), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:
    "f) obligaţiile fiscale care reprezintă accize."

    4. La articolul 186, alineatele (3^1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), în cazul debitorilor care nu deţin bunuri în proprietate ori cuantumul garanţiilor constituite este mai mic de 50% faţă de cuantumul obligaţiilor fiscale restante ce fac obiectul înlesnirilor la plată, situaţia de dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi capacitatea financiară de plată pe perioada de eşalonare la plată se menţionează de debitor în cererea depusă potrivit art. 187. Organul fiscal competent verifică şi constată situaţia de dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti din informaţiile prezentate de debitor în cerere şi/sau din informaţii şi/sau documente relevante deţinute de organul fiscal.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. b), organul fiscal poate acorda eşalonarea la plată dacă sunt îndeplinite celelalte condiţii prevăzute la alin. (1), în următoarele situaţii:
    a) debitorul nu deţine în proprietate bunuri în vederea constituirii de garanţii, caz în care eşalonarea la plată se acordă pe cel mult 6 luni şi penalităţile de întârziere cuprinse în certificatul de atestare fiscală nu se amână la plată şi se includ în eşalonare;
    b) debitorul constituie garanţii a căror valoare este mai mică de 50% faţă de cuantumul obligaţiilor fiscale restante ce fac obiectul înlesnirilor la plată, caz în care eşalonarea la plată se acordă pe cel mult 6 luni şi penalităţile de întârziere cuprinse în certificatul de atestare fiscală nu se amână la plată şi se includ în eşalonare;
    c) debitorul constituie garanţii a căror valoare este mai mare de 50% faţă de cuantumul obligaţiilor fiscale restante ce fac obiectul înlesnirilor la plată, dar insuficiente faţă de cuantumul garanţiilor prevăzute la art. 193 alin. (13)-(15), caz în care eşalonarea la plată se acordă pe o perioadă de cel mult 5 ani şi penalităţile de întârziere cuprinse în certificatul de atestare fiscală nu se amână la plată şi se includ în eşalonare."

    5. La articolul 187, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În cazul debitorilor care nu deţin bunuri în proprietate ori cuantumul garanţiilor constituite este mai mic de 50% faţă de cuantumul obligaţiilor fiscale restante ce fac obiectul înlesnirilor la plată, cererea poate fi însoţită de o propunere de grafic de eşalonare la plată. Dispoziţiile art. 192 sunt aplicabile în mod corespunzător."

    6. La articolul 193, alineatul (2) se abrogă.
    7. La articolul 193, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Debitorii prevăzuţi la alin. (3) care deţin în proprietate bunuri constituie garanţii astfel:
    a) dacă valoarea bunurilor acoperă valorile prevăzute la alin. (13) sau (15), după caz, debitorii constituie garanţii la nivelul acestor valori, cu respectarea prevederilor prezentului articol;
    b) dacă valoarea bunurilor nu acoperă valorile prevăzute la alin. (13) sau (15), după caz, debitorii constituie garanţii la valoarea bunurilor deţinute în proprietate, cu respectarea prevederilor prezentului articol."

    8. La articolul 193, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) Debitorii prevăzuţi la art. 186 alin. (4), care deţin în proprietate bunuri insuficiente pentru a acoperi valorile prevăzute la alin. (13) sau (15), constituie garanţii la valoarea bunurilor deţinute în proprietate, cu respectarea prevederilor prezentului articol."

    9. La articolul 193, alineatul (20) se abrogă.
    10. La articolul 194 alineatul (1), după litera r) se introduce o nouă literă, lit. s), cu următorul cuprins:
    "s) să se achite obligaţiile fiscale prevăzute la art. 184 alin. (6) lit. f), nestinse la data comunicării deciziei de eşalonare la plată şi care nu fac obiectul eşalonării la plată, în termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării acestei decizii."

    11. La articolul 195, alineatele (2), (4) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Contribuabilul poate depune o singură cerere de modificare a deciziei de eşalonare la plată într-un an calendaristic sau, după caz, fracţie de an calendaristic. Pentru obligaţiile fiscale prevăzute la alin. (11), alin. (11^1) şi la art. 194 alin. (1) lit. h) şi i) debitorul poate depune cererea de modificare a deciziei de eşalonare la plată ori de câte ori este necesar. Prin cerere se poate solicita modificarea deciziei de eşalonare la plată prin includerea tuturor obligaţiilor fiscale ce reprezintă condiţie de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată la data depunerii cererii.
    .......................................................
(4) Pentru obligaţiile fiscale prevăzute la alin. (1), includerea în eşalonare se efectuează cu menţinerea perioadei de eşalonare deja aprobate, cu excepţia situaţiei în care valoarea garanţiilor constituite de debitori este mai mică de 50% faţă de cuantumul obligaţiilor fiscale restante ce fac obiectul înlesnirilor la plată, caz în care perioada de eşalonare este de cel mult 6 luni de la data comunicării deciziei de modificare a deciziei de eşalonare la plată.
    ......................................................
(7) După depunerea cererii, în termen de 10 zile de la comunicarea acordului de principiu de către organul fiscal central, debitorul trebuie să constituie şi garanţiile prevăzute de prezentul capitol, corespunzător condiţiilor în care urmează să se modifice decizia de eşalonare la plată."

    12. La articolul 195, alineatul (5) se abrogă.
    13. La articolul 197, alineatul (2^1) se abrogă.
    14. La articolul 200, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Debitorul poate solicita organului fiscal competent menţinerea unei eşalonări a cărei valabilitate a fost pierdută din cauza nerespectării condiţiilor prevăzute la alin. (2) şi la art. 194 alin. (1), cu excepţia cazului în care eşalonarea a fost pierdută ca urmare a nerespectării condiţiei prevăzute la art. 194 alin. (1) lit. k), o singură dată într-un an calendaristic, sau fracţie de an calendaristic, dacă depune o cerere în acest scop înainte de executarea garanţiei de către organul fiscal competent sau înainte de stingerea tuturor obligaţiilor fiscale care au făcut obiectul eşalonării la plată, după caz. Cererea se soluţionează prin emiterea unei decizii de menţinere a valabilităţii eşalonării, cu păstrarea perioadei de eşalonare deja aprobate."

    15. La articolul 209^1 alineatul (6), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) obligaţiile fiscale/bugetare care reprezintă ajutor de stat sau de minimis de recuperat acordat din surse sau resurse de stat ori gestionate de stat;"

    16. La articolul 209^1 alineatul (6), după litera g) se introductrei noi litere, lit. h)-j), cu următorul cuprins:
    "h) obligaţiile fiscale care reprezintă accize;
i) impozitele şi contribuţiile sociale obligatorii cu reţinere la sursă sau reţinute prin stopaj la sursă, astfel cum sunt definite la art. 7 pct. 47 din Codul fiscal;
j) taxele aferente activităţilor din domeniul jocurilor de noroc."

    17. La articolul 209^4 alineatul (1), după litera o) se introduc două noi litere, lit. p) şi q), cu următorul cuprins:
    "p) să se achite obligaţiile fiscale prevăzute la art. 209^1 alin. (6) lit. h) şi j) nestinse la data comunicării deciziei de eşalonare la plată şi care nu fac obiectul eşalonării la plată, în termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării acestei decizii;
q) să se achite obligaţiile fiscale prevăzute la art. 209^1 alin. (6) lit. i) nestinse la data comunicării deciziei de eşalonare la plată şi care nu fac obiectul eşalonării la plată, în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării acestei decizii."

    18. La articolul 209^5, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Debitorul poate depune o singură cerere de modificare a deciziei de eşalonare la plată pe perioada de valabilitate a eşalonării la plată, la care poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare. Pentru obligaţiile fiscale prevăzute la alin. (8) şi (9) şi la art. 209^4 alin. (1) lit. h) şi i) debitorul poate depune cererea de modificare a deciziei de eşalonare la plată ori de câte ori este necesar. Prin cerere se poate solicita modificarea deciziei de eşalonare la plată prin includerea tuturor obligaţiilor fiscale ce reprezintă condiţia de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată la data depunerii cererii, cu excepţia celor pentru care art. 209^4 alin. (1) nu prevede posibilitatea debitorului de a solicita eşalonarea la plată."

    19. La articolul 209^5, alineatul (5) se abrogă.
    20. La articolul 209^7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Pe perioada pentru care au fost acordate eşalonări la plată pentru obligaţiile fiscale eşalonate la plată, cu excepţia celor prevăzute la art. 173 alin. (2), se datorează şi se calculează dobânzi. Nivelul dobânzii este de 0,02% pentru fiecare zi de întârziere, cu excepţia eşalonărilor acordate pentru obligaţiile fiscale rezultate din titlurile de creanţă emise de autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, pentru care dobânzile se calculează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare."

    21. La articolul 209^10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Debitorul poate solicita organului fiscal menţinerea unei eşalonări a cărei valabilitate a fost pierdută din cauza nerespectării condiţiilor prevăzute la alin. (2), precum şi la art. 209^4 alin. (1) lit. a)-j) şi l), o singură dată pe perioada de valabilitate a eşalonării la plată, dacă depune o cerere în acest scop, înainte de stingerea în totalitate a obligaţiilor fiscale care au făcut obiectul eşalonării la plată. Cererea se soluţionează, în termen de 5 zile lucrătoare, prin emiterea unei decizii de menţinere a valabilităţii eşalonării, cu păstrarea perioadei de eşalonare aprobate iniţial."

    22. La articolul 209^12, alineatul (1) se abrogă.


    ART. II
    Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, aprobată prin Legea nr. 216/2021, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 11, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Debitorul poate depune o singură cerere de modificare a deciziei de înlesnire la plată într-un an calendaristic sau, după caz, într-o fracţiune de an calendaristic. Pentru obligaţiile bugetare prevăzute la art. 9 alin. (3) lit. g) şi h) şi alin. (8) al prezentului articol, debitorul poate depune cererea de modificare a deciziei de înlesnire la plată ori de câte ori este necesar. Printr-o cerere se poate solicita modificarea deciziei de înlesnire la plată prin includerea tuturor obligaţiilor bugetare ce reprezintă condiţie de menţinere a valabilităţii înlesnirii la plată la data depunerii cererii."

    2. La articolul 14, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "(1) Debitorul poate solicita organului fiscal competent menţinerea unei înlesniri la plată a cărei valabilitate a fost pierdută din cauza nerespectării condiţiilor prevăzute la art. 9 alin. (3), precum şi la alin. (2) al prezentului articol, cu excepţia cazului în care înlesnirea a fost pierdută ca urmare a nerespectării condiţiei prevăzute la art. 9 alin. (3) lit. j), o singură dată într-un an calendaristic sau într-o fracţiune de an calendaristic, dacă depune o cerere în acest scop înainte de stingerea tuturor obligaţiilor bugetare care au făcut obiectul înlesnirii la plată. Cererea se soluţionează prin emiterea unei decizii de menţinere a valabilităţii înlesnirii, cu păstrarea perioadei de înlesnire deja aprobate. În această situaţie planul de restructurare se menţine."



    ART. III
    (1) Prevederile art. I se aplică pentru cererile de eşalonare la plată, precum şi pentru cererile de modificare/ menţinere a eşalonării la plată, depuse după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) În cazul eşalonărilor la plată aflate în derulare sau care şi-au pierdut valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prevederile art. I pct. 11 referitoare la modificarea art. 195 alin. (2) şi (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi pct. 14 se aplică şi pentru debitorii care depun ulterior acestei date cereri de modificare/menţinere a eşalonării la plată. Pentru debitorii care au depus/depun cereri de modificare/menţinere a eşalonării la plată, în cursul anului 2023, prevederile art. I pct. 11 referitor la modificarea art. 195 alin. (2) şi (4) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi pct. 14 se aplică astfel:
    a) în cazul în care debitorul a depus o singură cerere de modificare/menţinere a eşalonării la plată, aprobată de organul fiscal, în perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2023 şi data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din anul 2023, acesta mai poate depune o singură cerere de modificare/menţinere a eşalonării la plată;
    b) în cazul în care debitorul a depus două cereri de modificare/menţinere a eşalonării la plată, aprobate de organul fiscal, în perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2023 şi data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din anul 2023, acesta nu mai poate beneficia de o nouă modificare/menţinere a eşalonării la plată;
    c) în cazul în care debitorul depune prima cerere de modificare/menţinere după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din anul 2023, acesta poate beneficia doar de această modificare/menţinere a eşalonării la plată.

    (3) În cazul eşalonărilor la plată aflate în derulare sau care şi-au pierdut valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cererile de modificare/menţinere a eşalonării la plată care sunt nesoluţionate la această dată se soluţionează potrivit legislaţiei în vigoare la data depunerii cererii. În acest caz, după aprobarea cererii de modificare/menţinere debitorul nu mai poate depune o nouă cerere de modificare/menţinere a eşalonării la plată în cursul anului 2023.
    (4) În cazul eşalonărilor la plată, în formă simplificată, aflate în derulare sau care şi-au pierdut valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prevederile art. I pct. 18 şi 21 se aplică şi pentru debitorii care depun, ulterior acestei date, cereri de modificare/menţinere a eşalonării la plată.
    Pentru debitorii care au depus/depun cereri de modificare/menţinere a eşalonării la plată, în perioada de valabilitate a acesteia, prevederile art. I pct. 18 şi 21 se aplică astfel:
    a) în cazul în care debitorul a depus o singură cerere de modificare/menţinere a eşalonării la plată, aprobată de organul fiscal, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din eşalonarea la plată, acesta mai poate depune o singură cerere de modificare/menţinere a eşalonării la plată;
    b) în cazul în care debitorul a depus două cereri de modificare/menţinere a eşalonării la plată, aprobate de organul fiscal, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din eşalonarea la plată, acesta nu mai poate beneficia de o nouă modificare/menţinere a eşalonării la plată în formă simplificată;
    c) în cazul în care debitorul depune prima cerere de modificare/menţinere a eşalonării la plată în formă simplificată după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din eşalonarea la plată, acesta poate beneficia doar de această modificare/menţinere a eşalonării la plată.


    (5) În cazul eşalonărilor la plată în formă simplificată aflate în derulare sau care şi-au pierdut valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cererile de modificare/menţinere a eşalonării la plată, nesoluţionate la această dată, se soluţionează potrivit legislaţiei în vigoare la data depunerii cererii. În acest caz, după aprobarea cererii de modificare/menţinere debitorul nu mai poate depune o nouă cerere de modificare/menţinere a eşalonării la plată, în formă simplificată, în perioada de valabilitate a acesteia.
    (6) Prevederile art. I pct. 20 se aplică şi în cazul:
    a) eşalonărilor la plată în formă simplificată aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, caz în care organul fiscal, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, reface graficul de eşalonare, pe care îl comunică contribuabilului. Până la data comunicării graficului de eşalonare refăcut, ratele datorate sunt cele din graficul de eşalonare existent;
    b) eşalonărilor la plată care şi-au pierdut valabilitatea şi pentru care există în curs de soluţionare, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cereri de menţinere a eşalonării la plată sau pentru care debitorul depune cerere de menţinere a eşalonării la plată ulterior acestei date, caz în care organul fiscal reface graficul de eşalonare, pe care îl comunică contribuabilului odată cu decizia de menţinere a eşalonării la plată în formă simplificată;
    c) cererilor de eşalonare la plată în formă simplificată depuse şi nesoluţionate până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    (7) Prevederile art. I pct. 3 şi 16 se aplică şi cererilor de modificare a eşalonărilor la plată depuse după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin care se solicită modificarea deciziei de eşalonare la plată pentru obligaţiile fiscale de natura celor prevăzute la art. 184 alin. (6) lit. f) şi art. 209^1 alin. (6) lit. h)-j) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) În cazul eşalonărilor la plată aflate în derulare sau care şi-au pierdut valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, inclusiv în cazul celor modificate ulterior acestei date, pentru care debitorii nu deţin bunuri în proprietate, dobânzile se datorează, se calculează şi se comunică pentru obligaţiile fiscale principale eşalonate la plată, după finalizarea eşalonării la plată sau, după caz, la data pierderii valabilităţii eşalonării la plată.

    ART. IV
    (1) Prevederile art. II se aplică pentru cererile de restructurare a obligaţiilor bugetare, precum şi pentru cererile de modificare/menţinere a înlesnirii la plată, depuse după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) În cazul înlesnirilor la plată acordate în procedura de restructurare a obligaţiilor bugetare, aflate în derulare sau care şi-au pierdut valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prevederile art. II se aplică şi pentru debitorii care depun ulterior acestei date cereri de modificare/menţinere a înlesnirii la plată. Pentru debitorii care au depus/depun cereri de modificare/menţinere a înlesnirii la plată în cursul anului 2023, prevederile art. II se aplică astfel:
    a) în cazul în care debitorul a depus o singură cerere de modificare/menţinere a înlesnirii la plată, aprobată de organul fiscal, în perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2023 şi data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din anul 2023, acesta mai poate depune o singură cerere de modificare/menţinere a înlesnirii la plată;
    b) în cazul în care debitorul a depus două cereri de modificare/menţinere a eşalonării la plată, aprobate de organul fiscal, în perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2023 şi data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din anul 2023, acesta nu mai poate beneficia de o nouă modificare/menţinere a înlesnirii la plată;
    c) în cazul în care debitorul depune prima cerere de modificare/menţinere după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru perioada rămasă din anul 2023, acesta poate beneficia doar de această modificare/menţinere a înlesnirii la plată.

    (3) În cazul înlesnirilor la plată acordate în procedura de restructurare a obligaţiilor bugetare aflate în derulare sau care şi-au pierdut valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cererile de modificare/menţinere a înlesnirilor la plată care sunt nesoluţionate la această dată se soluţionează potrivit legislaţiei în vigoare la data depunerii cererii. În acest caz, după aprobarea cererii de modificare/menţinere debitorul nu mai poate depune o nouă cerere de modificare/menţinere a înlesnirii la plată în cursul anului 2023.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 5 aprilie 2023.
    Nr. 20.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016