Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 169 din 8 decembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 169 din 8 decembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1196 din 13 decembrie 2022
    Având în vedere faptul că transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor art. 45 alin. (1) ale Directivei (UE) 2015/2.436 a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 2015 de apropiere a legislaţiilor statelor membre cu privire la mărci (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 336 din 23 decembrie 2015, necesită implementarea unei proceduri administrative cu caracter jurisdicţional de soluţionare a anulărilor şi decăderilor privind mărcile la nivelul Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci, denumit în continuare OSIM, procedură care trebuie să fie operaţională la 14 ianuarie 2023,
    pentru a evita aplicarea de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, la propunerea Comisiei Europene, de sancţiuni pecuniare constituite dintr-o sumă forfetară şi/sau penalităţi cu titlu cominatoriu pentru neimplementarea completă în dreptul intern a prevederilor Directivei (UE) 2015/2.436, într-o etapă ulterioară a procedurii de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor,
    ţinând seama de faptul că norma introduce în beneficiul utilizatorilor sistemului naţional de protecţie a mărcilor cadrul procedural necesar soluţionării cererilor pentru decăderea din drepturi a titularului unei mărci sau pentru declararea nulităţii mărcilor cu luarea în considerare a particularităţilor domeniului protecţiei mărcilor la nivel naţional,
    având în vedere că neadoptarea măsurilor propuse va duce la imposibilitatea soluţionării cererilor de anulare sau decădere a mărcilor care vor fi depuse la OSIM începând cu data de 14 ianuarie 2023, conform prevederilor art. 57 lit. b) şi art. 61 din Legea nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, republicată, creându-se astfel o stare de incertitudine juridică cu consecinţe grave în privinţa stabilirii valabilităţii drepturilor exclusive asupra mărcilor şi a apărării drepturilor obţinute prin înregistrarea acestora,
    având în vedere că starea de fapt cuantificabilă a situaţiei extraordinare este determinată de faptul că nereglementarea în regim de urgenţă a propunerilor pentru modificarea/completarea prevederilor legislative poate conduce la neimplementarea procedurii de anulare şi decădere la nivelul OSIM la data de 14 ianuarie 2023, cu consecinţe negative grave în privinţa asigurării respectării drepturilor conferite prin înregistrarea mărcilor, de natură a afecta stabilitatea şi predictibilitatea întregului sistem naţional de protecţie a mărcilor, precum şi încrederea utilizatorilor în acest sistem, în sensul că lipsa unor norme specifice privind procedura de soluţionare la nivelul OSIM a acţiunilor de anulare şi decădere privind mărcile conduce la imposibilitatea soluţionării unor astfel de cauze, situaţie ce poate afecta grav alte proceduri de înregistrare aflate în derulare, prin faptul că acestea ar putea fi suspendate sau întârziate excesiv până la clarificarea situaţiei juridice a drepturilor anterioare ce fac obiectul anulării sau decăderii, iar demersurile legale efectuate de utilizatori la OSIM pentru înregistrarea sau pentru anularea ori decăderea unor mărci nu vor putea fi soluţionate într-un termen rezonabil sau previzibil,
    ţinând cont de faptul că drepturile conferite mărcilor prin înregistrare sunt veritabile drepturi de proprietate având ca obiect bunuri mobile necorporale, iar verificarea valabilităţii acestor drepturi la nivelul OSIM în cadrul unor acţiuni de anulare sau decădere impune reglementarea unei proceduri transparente şi previzibile, care să asigure respectarea principiilor celerităţii, contradictorialităţii şi dreptului la apărare, iar în lipsa unei proceduri speciale reglementate prin norme de nivel primar până la data de 14 ianuarie 2023, cererile de anulare sau decădere a mărcilor depuse la OSIM nu vor putea fi soluţionate,
    aceasta reprezintă o situaţie extraordinară care impune o intervenţie legislativă imediată, deoarece lipsa unor norme specifice privind procedura de soluţionare la nivelul OSIM a acţiunilor de anulare şi decădere privind mărcile conduce la imposibilitatea soluţionării unor astfel de cauze, cu consecinţe negative grave atât în ceea ce priveşte derularea procedurilor de înregistrare, cât şi în privinţa apărării drepturilor titularilor de mărci, în condiţiile în care anularea şi decăderea reprezintă remedii procesuale puse la dispoziţia titularilor de drepturi, care trebuie să fie soluţionate într-o procedură transparentă, rapidă şi eficientă.
    Se creează astfel cadrul procedural pentru desfăşurarea unei proceduri administrative speciale cu caracter jurisdicţional pentru soluţionarea cererilor privind anularea înregistrării mărcilor şi a cererilor de decădere a titularilor din drepturile conferite de marcă la nivelul OSIM.
    Dat fiind faptul că reglementarea procedurii administrativ-jurisdicţionale de soluţionare a anulărilor şi decăderilor la OSIM nu s-a putut realiza prin demersurile anterioare de amendare a Hotărârii Guvernului nr. 1.134/2010 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de faptul că prezentul proiect nu ar putea fi promovat sub forma unui proiect de lege cu procedura de urgenţă prevăzută la art. 76 alin. (3) din Constituţia României, deoarece un asemenea demers legislativ nu ar putea fi finalizat până la data de 14 ianuarie 2023,
    ţinând cont de toate aceste aspecte şi luând în considerare beneficiul public generat de faptul că reglementarea procedurilor de anulare şi decădere în faţa oficiului naţional de proprietate industrială este de natură să asigure atât transparenţă şi predictibilitate, cât şi asigurarea protecţiei drepturilor conferite prin înregistrarea unei mărci, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Legea nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 18 septembrie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 26 alineatul (4), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) există motive justificate pentru neutilizarea mărcii anterioare."

    2. La articolul 33, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Cererea de reînnoire a înregistrării mărcii poate fi făcută de către titularul mărcii sau de către orice altă persoană autorizată în acest sens prin lege sau în baza unui contract, întrun termen de 6 luni anterior datei expirării înregistrării, în condiţiile prevăzute în regulamentul de aplicare a prezentei legi."

    3. La articolul 57, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) pe cale administrativ-jurisdicţională la OSIM."

    4. La articolul 61, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 61
    (1) Anularea înregistrării unei mărci sau decăderea titularului din drepturi, solicitate pe calea administrativ-jurisdicţională facultativă corespunzător art. 52 din Constituţia României, republicată, la OSIM se poate soluţiona de către o comisie de specialitate din cadrul OSIM ai cărei membri au ca atribuţii doar soluţionarea cererilor de anulare şi decădere, fără a fi implicaţi în nicio altă procedură desfăşurată la nivelul OSIM în privinţa mărcilor şi fără a interfera cu activitatea Comisiei de contestaţii din cadrul OSIM, formată din trei membri cu experienţă în domeniul juridic, potrivit procedurii prevăzute în capitolul VIII^1."

    5. După articolul 61 se introduce un nou capitol, capitolul VIII^1, alcătuit din art. 61^1-61^9, cu următorul cuprins:
    "    CAP. VIII^1
    Procedura de soluţionare a cererilor de anulare şi decădere la OSIM
    ART. 61^1
    (1) Cererea de decădere a titularului din drepturile conferite de marcă pentru motivele prevăzute la art. 55, 65 sau 74, respectiv cererea de anulare a înregistrării unei mărci pentru motivele prevăzute la art. 56, 66 sau 73 va conţine cel puţin următoarele:
    a) datele de identificare ale persoanei care formulează cererea de decădere sau de anulare, precum şi ale reprezentantului acesteia, dacă este cazul;
    b) numărul de înregistrare al mărcii ce face obiectul cererii de decădere sau cererii în anulare, precum şi datele de identificare ale titularului acesteia;
    c) indicarea produselor şi serviciilor pentru care se solicită decăderea sau anularea înregistrării mărcii, în absenţa căreia se consideră că cererea de decădere sau de anulare vizează toate produsele şi serviciile pentru care marca este înregistrată;
    d) elemente de identificare privind drepturile anterioare, dacă acestea sunt invocate în cererea de anulare;
    e) motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază cererea de decădere sau de anulare, după caz;
    f) înscrisuri doveditoare în susţinerea cererii formulate;
    g) procura sau împuternicirea ori delegaţia de reprezentare, dacă este cazul;
    h) semnătura.
    (2) În cazul în care cererea în anulare este întemeiată pe dispoziţiile art. 56 alin. (1) lit. b), se vor depune precizări asupra dreptului pe care este fondată cererea şi, după caz, documentele care dovedesc faptul că persoana care solicită anularea înregistrării unei mărci este titularul dreptului pe care îl invocă.
    ART. 61^2
    (1) Hotărârea judecătorească rămasă definitivă, prin care, după caz, titularul a fost decăzut din drepturile conferite de marcă ori înregistrarea mărcii a fost anulată, se va comunica la OSIM de către persoana interesată.
    (2) Dispoziţiile prezentului articol sunt aplicabile şi în cazul în care titularul unei mărci solicită cesiunea mărcii în locul unei cereri de anulare, potrivit prevederilor art. 42 alin. (1) lit. b) şi alin. (3). La cererea părţii interesate, OSIM înscrie în registru cesiunea parţială sau totală rezultată în urma unei hotărâri de admitere a cererii de transfer rămasă definitivă şi o publică în Buletinul Oficial de Proprietate Industrială.
    ART. 61^3
    (1) Activitatea comisiei prevăzute la art. 61 alin. (1) se organizează şi funcţionează într-un serviciu distinct în cadrul OSIM, Serviciul anulări-decăderi.
    (2) Comisia este formată din 3 membri:
    a) preşedinte, şeful Serviciului anulări-decăderi; în situaţii de incompatibilitate sau, în lipsa acestuia, funcţia de preşedinte va fi exercitată de o altă persoană din cadrul Serviciului anulări-decăderi, care îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (3), desemnată prin ordin al directorului general al OSIM;
    b) doi membri, dintre care unul este raportorul cazului.
    (3) Membrii comisiei au statut de personal contractual, specializare în domeniul mărcilor şi experienţă de minimum 3 ani în domeniul juridic şi exercită doar atribuţii în privinţa soluţionării cererilor de anulare a înregistrării mărcilor şi de decădere a titularilor din drepturile conferite de mărci.
    (4) Secretariatul comisiei este asigurat de o persoană din cadrul Serviciului anulări-decăderi; secretarul nu are calitate de membru al comisiei.
    (5) Preşedintele comisiei va aproba componenţa nominală a acesteia şi lista dosarelor pentru şedinţele de soluţionare a cererilor de anulare şi decădere.
    (6) Activitatea membrilor comisiei prevăzute la alin. (2) se desfăşoară cu respectarea dispoziţiilor art. 41 şi 42 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la incompatibilităţi.
    ART. 61^4
    (1) Cererile de anulare şi decădere se fac în scris, în limba română, şi se depun la Registratura generală a OSIM, prin poştă, fax sau pe cale electronică, în condiţiile stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi.
    (2) Cererea de anulare sau decădere şi dovezile în susţinerea acesteia se depun în atâtea copii câte părţi sunt şi un exemplar pentru comisie. Copiile vor fi certificate conform cu originalul de partea care le depune.
    (3) Dacă înscrisurile sunt redactate într-o limbă străină, se vor depune traduceri ale acestora în limba română, certificate de partea care le depune. Înscrisurile care nu sunt traduse în limba română nu sunt luate în considerare la soluţionarea cererii.
    (4) Procedura se desfăşoară în limba română cu convocarea părţilor. Părţile în cadrul procedurii de anulare şi decădere se numesc petent şi intimat.
    (5) Cererea de anulare sau de decădere poate fi depusă şi susţinută în faţa comisiei în nume propriu sau printr-un reprezentant, în condiţiile prevăzute la alin. (6).
    (6) În faţa comisiei, părţile persoane fizice se pot prezenta personal sau pot fi reprezentate de un mandatar ori de un avocat. Părţile persoane juridice se prezintă prin reprezentant legal, consilier juridic, avocat sau mandatar.
    ART. 61^5
    (1) Pregătirea şedinţei de anulări şi decăderi va fi asigurată de secretarul comisiei, care va ţine evidenţa cererilor depuse, înregistrate în ordine cronologică, într-un registru cu această destinaţie.
    (2) În termen de 5 zile de la înregistrarea cererii la OSIM, secretarul comisiei verifică dacă sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la art. 61^1 alin. (1) şi (2) şi art. 61^4 alin. (1)-(3) şi înaintează dosarul preşedintelui comisiei pentru a fi repartizat unui raportor.
    (3) În cazul în care cererea nu îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 61^1 alin. (1) şi (2) şi art. 61^4 alin. (1)-(3), petentul este notificat cu privire la deficienţele constatate şi i se acordă un termen de 5 zile în vederea remedierii acestora.
    (4) În cazul în care, în termenul prevăzut la alin. (3), nu au fost remediate cerinţele prevăzute la art. 61^1 alin. (1) lit. a)-e) şi h), comisia decide, fără convocarea părţilor, respingerea acesteia printr-o hotărâre motivată, care se comunică petentului în termenul prevăzut la art. 61 alin. (2).
    (5) În cazul în care cererea nu a fost respinsă pentru motivele prevăzute la alin. (4), aceasta se comunică intimatului, care primeşte un termen de 30 de zile de la comunicare pentru formularea unui punct de vedere. Punctul de vedere al intimatului împreună cu înscrisurile doveditoare în susţinerea apărărilor formulate se vor depune în atâtea exemplare câte părţi sunt şi un exemplar pentru comisie. Copiile vor fi certificate conform cu originalul de partea care le depune.
    (6) Punctul de vedere al intimatului împreună cu dovezile ataşate acestuia se comunică petentului, care are posibilitatea de a formula un răspuns, în termen de 10 zile de la comunicare. Intimatul poate lua la cunoştinţă despre răspunsul petentului de la dosarul cauzei. În lipsa punctului de vedere al intimatului sau a răspunsului petentului, cererea se soluţionează pe baza actelor de la dosar.
    ART. 61^6
    (1) Preşedintele comisiei stabileşte termenele de soluţionare a cererilor de anulare şi decădere şi dispune cu privire la convocarea părţilor.
    (2) În situaţia în care una dintre părţi are sediul/domiciliul în străinătate şi nu are mandatar desemnat, în condiţiile art. 15 alin. (2), se acordă un termen de 30 de zile în vederea desemnării unui mandatar.
    (3) Primul termen de soluţionare a cererii de anulare sau de decădere se stabileşte după depunerea punctului de vedere al intimatului sau petentului, după caz, ori la expirarea termenului stabilit pentru depunerea acestuia, dacă nu a fost depus un punct de vedere.
    (4) Secretarul comisiei întocmeşte listele de şedinţă, conţinând dosarele programate spre soluţionare, şi le transmite preşedintelui comisiei în vederea aprobării; listele de şedinţă aprobate se afişează pe site-ul OSIM cu cel puţin o zi înainte de data stabilită pentru desfăşurarea şedinţei şi la sediul OSIM, cu o oră înainte de începerea şedinţei.
    ART. 61^7
    (1) Convocarea părţilor şi notificările se fac printro comunicare scrisă, care poate fi transmisă prin orice mijloace de comunicare ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia, dacă partea a indicat datele corespunzătoare în acest scop.
    (2) Convocarea va conţine următoarele elemente:
    a) locul unde urmează să se desfăşoare şedinţa;
    b) data emiterii convocării;
    c) numărul dosarului;
    d) anul, luna, ziua şi ora şedinţei;
    e) numele şi prenumele sau denumirea, după caz, ale/a părţii convocate, precum şi sediul sau domiciliul acesteia;
    f) calitatea celui convocat;
    g) numele şi prenumele sau denumirea, după caz, ale/a părţii potrivnice şi obiectul cererii;
    h) semnătura secretarului comisiei.
    (3) Procedura de convocare se consideră legal îndeplinită dacă partea a primit convocarea conţinând elementele prevăzute la alin. (2) cu cel puţin 5 zile înaintea termenului stabilit pentru soluţionarea cererii.
    (4) Comisia va verifica efectuarea procedurilor de convocare la fiecare termen şi, când este cazul, va lua măsuri de refacere a acestor proceduri.
    (5) Dacă partea convocată nu se prezintă la termenul fixat şi procedura de convocare este legal îndeplinită, procedura în faţa comisiei se poate desfăşura în lipsa părţii.
    (6) Partea care a fost prezentă la un termen, personal sau printr-un reprezentant legal ori convenţional, nu va mai fi convocată pe parcursul soluţionării cererii, considerându-se că ea cunoaşte termenele ulterioare.
    (7) Dispoziţiile alin. (6) nu sunt aplicabile atunci când:
    a) se reia soluţionarea cererii după ce aceasta a fost suspendată;
    b) cererea este repusă pe rol, potrivit art. 61^9 alin. (3);
    c) cererea se rejudecă în urma unei hotărâri definitive a instanţei de judecată.
    (8) Prezenţa părţii la termenul de soluţionare a cererii acoperă neregularităţile referitoare la procedura de convocare.
    ART. 61^8
    (1) Şedinţa este publică. Comisia poate dispune şedinţă secretă dacă dezbaterea publică ar aduce o vătămare uneia dintre părţi sau ordinii publice.
    (2) Preşedintele comisiei deschide, suspendă şi ridică şedinţa.
    (3) La termenul fixat, dacă părţile sunt prezente sau dacă se constată că procedura a fost legal îndeplinită, preşedintele comisiei deschide dezbaterile, dând mai întâi cuvântul petentului şi apoi intimatului.
    (4) Preşedintele este în drept să pună părţilor întrebări care să ducă la lămurirea împrejurărilor cauzei şi are obligaţia să pună în dezbatere toate cererile, excepţiile, împrejurările de fapt sau temeiurile de drept prezentate de părţi, potrivit legii, sau invocate din oficiu.
    (5) Membrii comisiei pot pune întrebări părţilor numai prin mijlocirea preşedintelui, care poate încuviinţa ca aceştia să pună întrebări direct.
    (6) Susţinerile prezentate de părţi în şedinţă vor fi consemnate de secretarul comisiei în condica de şedinţe.
    (7) La cererea temeinic justificată a părţilor sau când din dezbateri rezultă necesitatea producerii de noi dovezi, comisia poate acorda un nou termen, părţile prezente luând cunoştinţă de noul termen.
    (8) În situaţiile prevăzute la alin. (7), comisia va dispune amânarea soluţionării cererii, printr-o încheiere de şedinţă semnată de preşedinte şi secretar.
    ART. 61^9
    (1) După încheierea dezbaterilor, comisia deliberează în secret asupra hotărârii pe care urmează să o pronunţe. Fiecare dintre membrii comisiei are îndatorirea să îşi exprime opinia, începând cu raportorul. Preşedintele ascultă părerile membrilor comisiei şi se pronunţă cel din urmă.
    (2) În cazuri deosebite, în funcţie de complexitatea cererii, când comisia nu ia hotărârea de îndată, pronunţarea acesteia poate fi amânată pentru un termen care nu poate depăşi 7 zile şi care poate fi prelungit de maximum 2 ori, cu câte o perioadă de cel mult 7 zile. Dacă pronunţarea a fost amânată, hotărârea nu poate fi pronunţată mai înainte de data fixată în acest scop.
    (3) În situaţia în care comisia constată că sunt necesare noi lămuriri sau acte în dosarul cererii, poate repune cererea pe rol, fixând o nouă şedinţă cu convocarea părţilor.
    (4) Hotărârea comisiei va fi luată numai pe baza faptelor şi dovezilor prezentate de părţi în dosarul cererii.
    (5) După luarea hotărârii, dispozitivul acesteia se consemnează în condica de şedinţe şi se afişează pe pagina de internet a OSIM, iar raportorul va redacta proiectul de hotărâre.
    (6) Hotărârea comisiei trebuie să cuprindă:
    a) numele şi prenumele/denumirea şi domiciliul/sediul petentului;
    b) numele sau denumirea persoanei care a reprezentat partea în condiţiile art. 61^4 alin. (6);
    c) numărul dosarului;
    d) componenţa comisiei care a luat hotărârea;
    e) obiectul cererii, susţinerile părţilor şi indicarea dovezilor prezentate de acestea;
    f) motivele de fapt şi temeiurile de drept care stau la baza hotărârii;
    g) soluţia;
    h) calea de atac, termenul în care aceasta se poate exercita şi instanţa la care se introduce acţiunea;
    i) semnăturile preşedintelui şi ale membrilor comisiei. În cazul în care unul dintre membrii comisiei este împiedicat să semneze hotărârea, aceasta va fi semnată de preşedintele comisiei, cu arătarea motivelor care au împiedicat semnarea.
    (7) Hotărârile comisiei se iau cu majoritate de voturi.
    (8) Hotărârile se întocmesc într-un singur exemplar original, care se depune la dosarul de hotărâri al comisiei şi se păstrează la secretariatul comisiei.
    (9) Hotărârile se comunică părţilor de către secretarul comisiei, în copie certificată pentru conformitate cu originalul. Un exemplar, în copie certificată, se ataşează la dosarul cererii.
    (10) În soluţionarea cererilor de anulare sau de decădere, comisia va putea lua una dintre următoarele hotărâri:
    a) admite cererea în tot sau în parte, dispunând anularea înregistrării mărcii sau decăderea titularului din drepturile conferite de marcă, în tot sau în parte, după caz;
    b) respinge cererea;
    c) ia act de renunţarea la soluţionarea cererii;
    d) ia act de tranzacţia încheiată între părţi;
    e) constată perimarea cererii, în cazul în care aceasta a rămas în nelucrare din motive imputabile petentului, timp de 6 luni.
    (11) În cazul pronunţării unei hotărâri de anulare a mărcii, comisia nu se poate pronunţa şi cu privire la legalitatea actelor civile încheiate în baza mărcii anulate şi asupra efectelor civile produse, în acest caz fiind necesară sesizarea instanţei de judecată competente.
    (12) Prevederile prezentului capitol referitoare la procedura de soluţionare a cererilor de anulare şi decădere se completează, în mod corespunzător, cu dispoziţiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    6. La articolul 62, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Regulamentul de folosire a unei mărci colective constituite din semne sau indicaţii care pot servi pentru desemnarea, în comerţ, a provenienţei geografice a produselor sau a serviciilor autorizează orice persoană ale cărei produse sau servicii provin din zona geografică respectivă să devină membră a asociaţiei care este titulara mărcii, dacă persoana respectivă îndeplineşte toate celelalte condiţii prevăzute în regulamentul de utilizare a mărcii."

    7. La articolul 63 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) nu sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la art. 3 lit. e) sau art. 62 alin. (2)-(3^1);"



    ART. II
    (1) Prevederile art. 57 lit. b) şi ale art. 61 din Legea nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 18 septembrie 2020, intră în vigoare la data publicării prezentei ordonanţe de urgenţă în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) În termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanţe de urgenţă, Regulamentul de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.134/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 809 din 3 decembrie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 573/1998 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 4 iunie 2020, se vor modifica în mod corespunzător.

    Prezenta ordonanţă de urgenţă transpune prevederile art. 30 alin. (2) şi ale art. 45 alin. (1) ale Directivei (UE) 2015/2.436 a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 2015 de apropiere a legislaţiilor statelor membre cu privire la mărci (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 336 din 23 decembrie 2015.


                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul economiei,
                    Florin Marian Spătaru
                    Directorul general al Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci,
                    Marian-Octavian Şerbănescu
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Janina-Mirela Sitaru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 8 decembrie 2022.
    Nr. 169.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016