Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În contextul restricţiilor manifestate pe piaţă ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei, al perturbărilor lanţurilor de aprovizionare şi al creşterii majore a preţurilor la energia electrică, combustibil şi transport este necesară instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în industria de procesare a cerealelor şi de fabricare a uleiurilor, a produselor lactate şi a preparatelor pentru hrana animalelor de fermă. Deoarece Comunicarea CE - Cadru temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2022/C 131/01), cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Cadru temporar Ucraina, constituie baza legală prin care statele membre pot pune în aplicare scheme de ajutor de stat şi, aşa cum se precizează în Cadrul temporar Ucraina, criza geopolitică provocată de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei are consecinţe grave asupra aprovizionării cu cereale, îndeosebi cu grâu şi porumb şi cu seminţe oleaginoase, respectiv floarea-soarelui, având în vedere situaţia determinată de creşterea preţului pe piaţă la energie şi gaze naturale, cu efecte negative raportate la creşterea costurilor de producţie la niveluri nesustenabile şi, implicit, a preţurilor pe piaţă ale produselor agricole primare, care conduc la preţuri crescute la produsele procesate oferite populaţiei şi la furajele necesare pentru animale, având în vedere că preţurile la energie electrică şi combustibil au crescut cu 25% în mai 2022 faţă de decembrie 2021, iar impactul acestor creşteri de preţuri se resimte în privinţa lichidităţii, volatilităţii pieţelor, lipsei accesului la o finanţare urgentă şi necesară, luând în considerare faptul că în perioada scursă de la declanşarea agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei s-au înregistrat disfuncţionalităţi pe piaţa cerealelor şi seminţelor oleaginoase, precum şi în industria de fabricare a produselor de morărit, a uleiurilor şi grăsimilor, a produselor lactate şi a preparatelor pentru hrana animalelor de fermă din cauza blocării exporturilor de cereale din Ucraina şi Rusia prin Marea Neagră, a dezechilibrării comerţului cu grâu cu Africa şi limitării volumului care se poate tranzita prin România şi Polonia, precum şi blocării accesului la inputurile pentru agricultură provenite din Rusia şi Ucraina, raportat la faptul că intervenţia militară a Rusiei în Ucraina a avut consecinţe negative multiple în sectoare economice importante, cuantificate prin creşteri accentuate ale preţurilor la materia primă, precum grâu, porumb, floarea-soarelui, orz, rapiţă şi soia, care au crescut cu peste 20% în martie 2022, la începutul războiului, iar începând cu trimestrul II al anului 2022 s-au dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, iar preţul laptelui crud materie primă la poarta fermei a crescut cu circa 20% în luna martie 2022 faţă de anul 2021 şi cu circa 28% în luna august 2022 faţă de luna martie 2022, precum şi faptul că preţul energiei electrice a înregistrat creşteri cuprinse între 80 şi 100%, iar constituirea stocurilor de produse agricole primare precum grâu, porumb, floarea-soarelui, orz, rapiţă şi soia, lapte crud materie primă, necesare procesării, a fost afectată de creşterea costurilor cheltuielilor logistice de transport/colectare pe fondul creşterii preţurilor la combustibili, cu 25-30%, în considerarea faptului că situaţia menţionată a diminuat semnificativ capacitatea financiară a operatorilor din industria de procesare a cerealelor, de fabricare a uleiurilor, a operatorilor din industria produselor lactate şi cea a operatorilor din industria fabricării preparatelor pentru hrana animalelor de fermă de a-şi constitui pe parcursul acestui an stocuri de materie primă necesară desfăşurării activităţii, respectiv stocuri de grâu, porumb, floarea-soarelui, orz, rapiţă şi soia, deoarece sunt afectaţi procesatorii de produse agricole primare şi de lapte crud materie primă de creşterile în lanţ ale preţurilor la utilităţi, care pot avea ca rezultat distorsiuni în lanţul de aprovizionare şi constituire a stocurilor de produse agricole primare, precum grâu, porumb, floarea-soarelui, orz, rapiţă şi soia şi lapte crud materie primă, necesare unor sectoare vitale pentru asigurarea necesarului de consum al populaţiei, precum produse de panificaţie, făină, mălai, ulei de floarea-soarelui, carne şi produse din carne, lapte şi produse lactate, în considerarea faptului că se înregistrează creşteri ale cheltuielilor de procesare, precum şi ale preţurilor la produsele agricole primare şi la lapte crud destinate procesării, care au condus la situaţia în care activităţile economice de procesare în sectoarele de morărit, de fabricare a uleiurilor, de fabricare a produselor lactate şi de producere a preparatelor pentru hrana animalelor se desfăşoară la limita rentabilităţii sau au devenit chiar nerentabile, în condiţiile existenţei unor dificultăţi în aprovizionarea internă cu cereale şi seminţe oleaginoase, precum şi cu plante proteice, cu impact asupra sectorului de procesare, şi în contextul celor prezentate este nevoie de sprijin pentru procesatorii cei mai vulnerabili din sectoarele de morărit, de fabricare de uleiuri, de procesare a laptelui crud, de producere a preparatelor pentru hrana animalelor, ale căror costuri cresc la niveluri nesustenabile şi periclitează activitatea acestor sectoare. În scopul evitării blocajelor, al asigurării unui lanţ de aprovizionare funcţional şi menţinerii în funcţiune a operatorilor din industria de procesare a cerealelor, de fabricare a uleiurilor, de procesare a laptelui crud, de producere a preparatelor pentru hrana animalelor, este necesară aprobarea de urgenţă a unei scheme de ajutor de stat în baza secţiunii 2.1 Ajutoare limitate, pct. 41 (a) din Cadrul temporar Ucraina, care prevede o limită maximă de 500.000 euro per întreprindere. Având în vedere că schema de ajutor de stat constituie o compensare parţială a creşterii costurilor suportate de operatorii din industria de procesare a cerealelor, de fabricare a uleiurilor, de procesare a laptelui crud, de producere a preparatelor pentru hrana animalelor, pentru aprovizionarea cu materii prime, respectiv grâu, porumb, floarea-soarelui, orz, rapiţă, soia, lapte crud, şi a costurilor legate de transportul, depozitarea şi procesarea acestora, ţinând cont de dificultăţile întâmpinate pe lanţurile de aprovizionare şi costurile ridicate la utilităţi, este necesară susţinerea activităţii operatorilor din industria de procesare a cerealelor, de fabricare a uleiurilor şi grăsimilor, de obţinere a laptelui pentru consum şi a produselor lactate, de producere a preparatelor pentru hrana animalelor, în anul 2022, prin măsuri economice adecvate. În vederea asigurării hranei pentru populaţie, furajelor pentru animalele de fermă şi menţinerii locurilor de muncă, având în vedere necesitatea reglementării fără întârziere a acestor aspecte şi ţinând seama că nepromovarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ va avea următoarele consecinţe negative: a) desfăşurarea activităţilor economice de procesare în sectoarele de morărit, de fabricare a uleiurilor, de fabricare a produselor lactate, de producere a preparatelor pentru hrana animalelor la limita rentabilităţii sau chiar sub această limită, deoarece, pe fondul creşterii accentuate a preţurilor la utilităţi şi a cheltuielilor de procesare, s-a diminuat semnificativ capacitatea financiară a operatorilor economici de a constitui stocurile de materii prime necesare procesării; b) imposibilitatea operatorilor din industria de procesare a cerealelor, de fabricare a uleiurilor, de fabricare a produselor lactate, de producere a preparatelor pentru hrana animalelor de a asigura continuarea activităţii sau chiar oprirea activităţii de procesare şi diminuarea numărului operatorilor din aceste domenii cu efecte sociale deosebit de importante; c) impact economic negativ, determinat de lipsa materiilor prime necesare consumului uman şi pentru sectorul zootehnic, cu risc previzibil în asigurarea securităţii alimentare; d) apariţia unor dezechilibre în funcţionarea pieţei produselor agroalimentare pe fondul constituirii unor stocuri de materii prime cu preţuri ridicate şi al înregistrării unor cheltuieli de producţie majorate; e) menţinerea stării de vulnerabilitate a operatorilor economici din sectoarele de procesare pentru panificaţie, fabricare a uleiurilor, fabricare a produselor lactate, producere a preparatelor pentru hrana animalelor, întrucât elementele prezentate definesc un context excepţional şi vizează interesele economice ale României, având în vedere că statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea continuării activităţii economice, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţie de urgenţă, extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. ART. 1 (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă instituie o schemă de ajutor de stat sub formă de grant acordat operatorilor din industria de procesare a cerealelor şi de fabricare a uleiurilor pentru obţinerea de făină de grâu, mălai şi ulei de floarea-soarelui, operatorilor din industria de fabricare a produselor lactate în scopul prelucrării şi procesării laptelui crud materie primă şi operatorilor din industria fabricării preparatelor pentru hrana animalelor de fermă în scopul obţinerii de furaje combinate. (2) Schema de ajutor de stat sub formă de grant, denumită în continuare schema, se acordă în vederea compensării parţiale a creşterii costurilor de transport, depozitare şi procesare, suportate de operatorii economici din industriile de procesare a cerealelor şi de fabricare a uleiurilor, de fabricare a produselor lactate, de fabricare a preparatelor pentru hrana animalelor de fermă, precum şi în vederea compensării parţiale a creşterii costurilor suportate de aceştia cu privire la constituirea stocurilor de materie primă de grâu, porumb, orz, floarea-soarelui, soia şi rapiţă, lapte crud materie primă. ART. 2 (1) Prezenta schemă respectă prevederile secţiunii 2.1 - Ajutoare limitate din Comunicarea Comisiei Europene - Cadru temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2022/C131/01), denumită în continuare Comunicarea Comisiei Europene (2022/C131/01), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C 131 din 23 martie 2022, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Schema de ajutor de stat se notifică Comisiei Europene în temeiul art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene. ART. 3 Direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DAJ, reprezintă autoritatea competentă responsabilă cu implementarea schemei. ART. 4 (1) Grantul reprezintă suma maximă care se acordă per operator din industria de procesare a cerealelor şi de fabricare a uleiurilor pentru asigurarea unor cantităţi minime de faină de grâu, mălai şi ulei de floarea-soarelui, per operator din industria de fabricare a produselor lactate pentru asigurarea unei cantităţi minime de lapte de consum şi produse lactate, precum şi per operator din industria fabricării preparatelor pentru hrana animalelor de fermă pentru asigurarea unor cantităţi minime de furaje combinate. (2) Schema se aplică până la data de 30 iunie 2023 inclusiv, pe întreg teritoriul României, şi se cumulează cu orice alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Ajutoare limitate pct. 41 lit. a) din Comunicarea Comisiei Europene (2022/C131/01), cu respectarea pragului maxim de 500.000 euro/beneficiar. (3) Orice sume primite prin alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Ajutoare limitate pct. 41 lit. a) din Comunicarea Comisiei Europene (2022/C131/01) se deduc din pragul maxim al grantului financiar de 500.000 euro/beneficiar care se poate acorda în cadrul prezentei scheme de ajutor de stat. (4) Plata ajutorului de stat menţionat de prezenta schemă se efectuează până la data de 30 iunie 2023 inclusiv. ART. 5 Beneficiarii prezentei scheme sunt operatorii economici care desfăşoară activităţi încadrate în următoarele clase: a) cod CAEN 1061- Fabricarea produselor de morărit; b) cod CAEN 1041 - Fabricarea uleiurilor şi grăsimilor; c) cod CAEN 1051 - Fabricarea produselor lactate şi a brânzeturilor; d) cod CAEN 1091 - Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermă. ART. 6 Pentru a fi eligibili la acordarea grantului prevăzut de prezenta schemă, beneficiarii prevăzuţi la art. 5 trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii: a) să solicite ajutorul de stat prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă; b) să constituie stocuri necesare procesării, respectiv stocuri de grâu în perioada 15 august 2022-1 noiembrie 2022 inclusiv sau stocuri de porumb în perioada 1 septembrie 2022-1 noiembrie 2022 inclusiv sau stocuri de floarea-soarelui în perioada 15 august 2022-1 noiembrie 2022 inclusiv sau stocuri de lapte crud materie primă în perioada 15 august 2022-1 noiembrie 2022 inclusiv sau stocuri de materii prime pentru furaje combinate, respectiv grâu şi/sau orz şi/sau porumb şi/sau soia şi/sau rapiţă, în perioada 15 august 2022-1 noiembrie 2022 inclusiv; c) să deţină autorizaţie de mediu/autorizaţie integrată de mediu, emisă de autoritatea de mediu competentă, sau autorizaţie sanitar-veterinară/certificat de înregistrare emisă/ emis de autoritatea sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, după caz, sau în lipsa acestora să declare pe propria răspundere datele referitoare la capacitatea operaţională de măciniş/procesare a unităţii; d) să prezinte un raport lunar de producţie din anul 2022; e) să deţină certificat de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, certificat constatator, cu menţiunea codului/codurilor CAEN prevăzut(e) la art. 5; f) să prezinte facturi/file din carnetul de comercializare a produselor agricole, aferente pentru constituirea stocurilor şi emise în perioadele prevăzute la lit. b), cu menţionarea cantităţii; g) să nu se afle în reorganizare, lichidare sau faliment, conform evidenţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, la data depunerii solicitării pentru ajutor. ART. 7 (1) Beneficiarii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 6 depun/transmit la DAJ o cerere de solicitare a grantului care cuprinde şi declaraţia pe propria răspundere că nu se află în reorganizare, lichidare sau faliment, potrivit evidenţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului la data depunerii solicitării ajutorului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente: a) copie a documentelor prevăzute la art. 6 lit. c)-f); b) copiile documentelor de identificare a coordonatelor bancare, precum banca comercială, codul IBAN, în care să fie virate sumele. (2) Cererile şi documentele prevăzute la alin. (1) se depun/transmit în termen de 15 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. (3) Cererea de solicitare a ajutorului, însoţită de documentele prevăzute la alin. (1), poate fi transmisă la DAJ, respectiv a municipiului Bucureşti şi prin fax sau poştă sau în format electronic prin e-mail. (4) Documentele depuse/transmise în copie de către beneficiar vor purta sintagma „conform cu originalul“, vor fi datate şi însuşite prin semnătură de către reprezentantul legal al beneficiarului. ART. 8 DAJ verifică documentaţia depusă de către beneficiari, pentru îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate prevăzute la art. 6, şi documentele solicitate prevăzute la art. 7, iar nerespectarea acestora atrage după sine neeligibilitatea solicitantului la acordarea ajutorului financiar. ART. 9 În termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea perioadei prevăzute la art. 7 alin. (2), DAJ verifică respectarea prevederilor art. 8, stabilesc sumele şi beneficiarii, întocmesc şi transmit la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene situaţia centralizatoare cu beneficiarii eligibili, structurată distinct pe fiecare cod CAEN potrivit dispoziţiilor art. 12 alin. (1), şi sumele aferente grantului care se acordă beneficiarilor schemei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2. ART. 10 (1) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea situaţiilor centralizatoare prevăzute la art. 9, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene verifică încadrarea solicitărilor financiare în valoarea totală alocată la nivel de cod CAEN, iar în cazul în care aceasta depăşeşte resursele financiare totale alocate per cod CAEN, sumele aferente grantului cuvenit beneficiarilor respectivi se reduc proporţional şi se comunică la DAJ. (2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finanţelor cererea de deschidere a creditelor bugetare însoţită de situaţia centralizatoare cu sumele aferente grantului care se acordă beneficiarilor schemei, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3. (3) După aprobarea de către Ministerul Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale deschide şi repartizează credite bugetare DAJ, iar acestea virează sumele în conturile beneficiarilor. ART. 11 (1) Valoarea maximă a grantului care se acordă per beneficiar este de 500.000 euro. (2) Grantul financiar se acordă în lei, la cursul valutar de schimb euro/leu comunicat de către Banca Naţională a României la data de 1 august 2022, respectiv de 4,9287 lei/euro. (3) Nivelul stocurilor constituite în perioadele prevăzute la art. 6 lit. b), pentru care se acordă grantul financiar maxim, este de 14.280,00 tone de grâu sau 14.280,00 tone porumb sau 9.615,00 tone de floarea-soarelui sau 10.000,00 tone lapte crud materie primă sau pentru obţinerea de furaje combinate 15.600,00 tone constituite din grâu şi/sau orz şi/sau porumb şi/sau soia şi /sau rapiţă. (4) Dacă stocurile constituite în perioada prevăzută la art. 6 lit. b) sunt mai mici decât cele prevăzute la alin. (3), nivelul grantului financiar se diminuează procentual, în mod corespunzător. (5) Dacă stocurile constituite de beneficiar în perioada prevăzută la art. 6 lit. b) sunt mai mari decât cele prevăzute la alin. (3), se acordă nivelul maxim al grantului financiar prevăzut la alin. (1). ART. 12 (1) Resursele financiare totale necesare implementării schemei reprezintă 985.740.000 lei, echivalent în euro al sumei de 200.000,00 mii euro, calculat la cursul valutar de schimb prevăzut la art. 11 alin. (2), care se distribuie astfel: a) 114.000,00 mii euro pentru beneficiarii cu cod CAEN 1061 - Fabricarea produselor de morărit, în vederea obţinerii de făină de grâu; b) 10.000,00 mii euro pentru beneficiarii cu cod CAEN 1061 - Fabricarea produselor de morărit, în vederea obţinerii de mălai; c) 42.730,00 mii euro pentru beneficiarii cu cod CAEN 1041 - Fabricarea uleiurilor şi grăsimilor, în vederea obţinerii uleiului comestibil de floarea-soarelui; d) 13.270,00 mii euro pentru beneficiarii cu cod CAEN 1051 - Fabricarea produselor lactate şi a brânzeturilor; e) 20.000,00 mii euro pentru beneficiarii cu cod CAEN 1091 - Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermă, în vederea obţinerii de furaje combinate. (2) Resursele financiare totale prevăzute la alin. (1) se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2023. (3) În cazul în care valoarea totală a solicitărilor la nivel de cod CAEN depăşeşte resursele financiare alocate per cod CAEN conform prevederilor alin. (1), suma cuvenită fiecărui beneficiar se reduce proporţional. ART. 13 (1) În cazul în care, după efectuarea de către structurile DAJ a controalelor administrative, se constată nerespectarea condiţiilor prevăzute la art. 6, beneficiarii schemei sunt obligaţi la restituirea contravalorii ajutorului. (2) Recuperarea sumelor rezultate din aplicarea alin. (1) se realizează potrivit prevederilor titlurilor V şi VII din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 14 (1) Vânzarea stocurilor de materie primă constituite în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă de către beneficiarii care au încasat grantul financiar acordat conform schemei de ajutor de stat este interzisă. (2) DAJ verifică respectarea prevederilor alin. (1), iar în cazul încălcării acestora procedează la recuperarea sumelor reprezentând grantul acordat potrivit prevederilor titlurilor V şi VII din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 15 (1) Sumele reprezentând ajutor de stat necuvenit, prevăzute la art. 13 alin. (2) şi art. 14 alin. (2), reprezintă creanţe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare întocmit de către DAJ, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda naţională, constituie titlu de creanţă şi cuprinde elementele actului administrativ-fiscal prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Titlul de creanţă constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de scadenţă prevăzut în acesta. (4) Persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Titlurile executorii împreună cu dovada comunicării acestora către debitor se transmit organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării debitului, conform Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (6) Cuantumul obligaţiilor fiscale accesorii se calculează de către DAJ de la data scadenţei şi până la data transmiterii către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, potrivit alin. (5), iar organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală calculează obligaţii fiscale accesorii de la data transmiterii titlurilor executorii şi până la data stingerii sumelor prevăzute în acestea. (7) Obligaţiile fiscale accesorii calculate de către DAJ se individualizează într-un titlu de creanţă. (8) În procedura insolvenţei, înscrierea creanţei bugetare la masa credală se face de către DAJ. (9) Sumele încasate potrivit prevederilor alin. (2) se fac venit integral la bugetul de stat şi se virează într-un cont de venituri distinct. ART. 16 (1) Toate documentele depuse în vederea solicitării ajutorului de stat acordat potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă se păstrează la DAJ, respectiv a municipiului Bucureşti, pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul de stat. (2) Toate documentele care atestă ajutorul de stat cuvenit se păstrează de către beneficiarii ajutorului de stat pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data încasării sumei cuvenite. ART. 17 Textul prezentei scheme şi informaţiile aferente fiecărui beneficiar al cărui sprijin financiar depăşeşte valoarea de 10.000 euro se publică pe site-ul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale la adresa www.madr.ro şi pe site-urile DAJ, respectiv a municipiului Bucureşti. ART. 18 La data primirii deciziei Comisiei Europene privind acordarea ajutorului de stat se stabileşte eligibilitatea beneficiarului şi se constituie obligaţia de plată a acestui ajutor de stat. ART. 19 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă. PRIM-MINISTRU NICOLAE-IONEL CIUCĂ Contrasemnează: p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Sorin Moise, secretar de stat Ministrul finanţelor, Adrian Câciu Bucureşti, 16 noiembrie 2022. Nr. 154. ANEXA 1 CERERE de solicitare a grantului acordat operatorilor din industria de fabricare a produselor de morărit, a uleiurilor şi grăsimilor, a produselor lactate şi a preparatelor pentru hrana animalelor de fermă (model)
┌──────────────────────────┬───────────┐
│DAJ …………………. │Modalitate │
│Nr. şi data cerere │de depunere│
│..........................│Personal │
├──────────────────────────┤Poştă │
│Numele, prenumele şi │Format │
│semnătura funcţionarului │electronic │
│care primeşte cererea │[] [] [] │
└──────────────────────────┴───────────┘
I. Date de identificare solicitant Persoane juridice şi PFA/II/IF
┌──────────────────────────────────────┐
│Denumire: │
├──────────────────────────────────────┤
│Sediu social: │
├──────────────────────────────────────┤
│Înregistrată la ONRC cu nr. │
│....................... │
├──────────────────────────────────────┤
│CUI/CIF: │
├──────────────────────────────────────┤
│Cod CAEN: │
└──────────────────────────────────────┘
Coordonate bancare:
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Banca/Trezorerie │Sucursala/Agenţia │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Nr. cont IBAN: │ │
└──────────────────┴───────────────────┘
Împuternicit (pentru cazurile în care cererea este semnată prin împuternicit)
┌──────────────────────────┬───────────┐
│Nume │Prenume │
├─────────────────────────┬┼┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┤
│CNP ││││││││││││││
├─────────────────────────┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┤
│Nr. şi data împuternicirii/procurii │
└──────────────────────────────────────┘
II. Stocuri constituite şi suma solicitată În temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 154/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea operatorilor din industria de fabricare a produselor de morărit, a uleiurilor şi grăsimilor, a produselor lactate şi a preparatelor pentru hrana animalelor de fermă, solicit grant de ....................... euro, pentru următoarele stocuri constituite, după cum urmează:
┌─────────────┬─────────────────┬───────────┬───────────────────────────┐
│ │Specificare │ │ │
│ │produs │Stoc total │ │
│Cod CAEN 1061│necesar │de produs │Nivel grant calculat │
│- Fabricarea │procesării │constituit │conform stoc constituit │
│produselor de│pentru făină de │(to) │(*) │
│morărit │grâu │ │ │
│ │(denumirea) │ │ │
│ ├─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │................ │...........│...........................│
├─────────────┼─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │Specificare │Stoc total │Nivel grant calculat │
│Cod CAEN 1061│produs necesar │de produs │conform stoc constituit │
│- Fabricarea │procesării pentru│constituit │(*) │
│produselor de│mălai (denumirea)│(to) │ │
│morărit ├─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │.................│...........│...........................│
├─────────────┼─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │Specificare │ │ │
│ │produs necesar │Stoc total │Nivel grant calculat │
│Cod CAEN 1041│procesării pentru│de produs │conform stoc constituit │
│- Fabricarea │ulei de │constituit │(*) │
│uleiurilor şi│floarea-soarelui │(to) │ │
│grăsimilor │(denumirea) │ │ │
│ ├─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │.................│...........│...........................│
├─────────────┼─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │Specificare │ │ │
│ │produs necesar │Stoc total │ │
│Cod CAEN 1051│fabricării │de produs/ │Nivel grant calculat │
│- Fabricarea │laptelui de │produse │conform │
│produselor │consum │constituit │stoc constituit │
│lactate şi a │şi produselor │(to) │(*) │
│brânzeturilor│lactate │ │ │
│ │(denumirea) │ │ │
│ ├─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │............. │...........│...........................│
├─────────────┼─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │Specificare │ │ │
│ │produs/produse │ │ │
│Cod CAEN 1091│necesar(e) │Stoc total │Nivel grant calculat │
│- Fabricarea │procesării │de produs/ │conform │
│preparatelor │preparatelor │produse │stoc constituit │
│pentru hrana │pentru hrana │constituit │(*) │
│animalelor de│animalelor de │(to) │ │
│fermă │fermă │ │ │
│ │(denumirea) │ │ │
│ ├─────────────────┼───────────┼───────────────────────────┤
│ │............. │...........│......................... │
└─────────────┴─────────────────┴───────────┴───────────────────────────┘
(*) Se calculează, după caz, astfel: a) pentru cod CAEN 1061 - Fabricarea produselor de morărit, respectiv făină de grâu sau mălai, grantul financiar este rezultatul înmulţirii stocului de produs constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului de 500.000 euro şi al împărţirii la 14.280,0 to; b) pentru cod CAEN 1041 - Fabricarea uleiurilor şi grăsimilor, grantul este rezultatul înmulţirii stocului de produs constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului financiar de 500.000 euro şi al împărţirii la 9.615,0 to; c) pentru cod CAEN 1051 - Fabricarea produselor lactate şi a brânzeturilor, grantul este rezultatul înmulţirii stocului de produs constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului financiar de 500.000 euro şi al împărţirii la 10.000,0 to; d) pentru cod CAEN 1091 - Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermă, grantul este rezultatul înmulţirii stocului de produs/produse constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului financiar de 500.000 euro şi al împărţirii la 15.600,0 to.
┌────┬──────────────────┬───┬───┬───┬───┬──────┐
│Nr. │Documente ataşate │ │ │ │ │Nu │
│crt.│cererii │DA │NU │DA │NU │este │
│ │ │ │ │ │ │cazul.│
├────┼──────────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│(0) │(1) │(2)│(3)│(4)│(5)│(6) │
├────┼──────────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│ │Copie autorizaţie │ │ │ │ │ │
│1. │de mediu/ │[] │[] │[] │[] │[] │
│ │autorizaţie │ │ │ │ │ │
│ │integrată de mediu│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│ │Copie autorizaţie │ │ │ │ │ │
│2. │sanitar-veterinară│[] │[] │[] │[] │[] │
│ │/certificat de │ │ │ │ │ │
│ │înregistrare │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│ │Declaraţie pe │ │ │ │ │ │
│ │propria răspundere│ │ │ │ │ │
│ │privind │ │ │ │ │ │
│3. │capacitatea │[] │[] │[] │[] │[] │
│ │operaţională de │ │ │ │ │ │
│ │măciniş/procesare │ │ │ │ │ │
│ │a unităţii │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│ │Copie raport lunar│ │ │ │ │ │
│4. │de producţie din │[] │[] │[] │[] │[] │
│ │anul 2022 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│ │Copie certificat │ │ │ │ │ │
│ │de înregistrare │ │ │ │ │ │
│ │emis de Oficiul │ │ │ │ │ │
│ │Naţional al │ │ │ │ │ │
│5. │Registrului │[] │[] │[] │[] │[] │
│ │Comerţului, │ │ │ │ │ │
│ │certificat │ │ │ │ │ │
│ │constatator cu │ │ │ │ │ │
│ │menţiunea codului/│ │ │ │ │ │
│ │codurilor CAEN │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│ │Copii facturi/file│ │ │ │ │ │
│ │din carnetul de │ │ │ │ │ │
│ │comercializare a │ │ │ │ │ │
│ │produselor │ │ │ │ │ │
│6. │agricole, aferente│[] │[] │[] │[] │[] │
│ │pentru │ │ │ │ │ │
│ │constituirea │ │ │ │ │ │
│ │stocurilor, cu │ │ │ │ │ │
│ │menţionarea │ │ │ │ │ │
│ │cantităţii │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴───┴───┴───┴───┴──────┘
┌─────────────────┬────────┬───────────────────┐
│Semnătura │ │ │
│solicitantului/ │Ştampila│ │
│administratorului│(dacă │Data │
│/ │este │...................│
│reprezentantului │cazul) │ │
│legal/ │ │ │
│împuternicitului │ │ │
└─────────────────┴────────┴───────────────────┘
NOTE: - Se bifează DA/NU/Nu este cazul, pentru toate documentele depuse. – Coloanele (2) şi (3) se completează de către beneficiar. – Coloanele (4), (5) şi (6) se completează de către funcţionarul DAJ care a preluat cererea. Semnătura funcţionarului DAJ care a preluat cererea ....................... III. Declaraţii şi angajamente Subsemnatul, ...................., CNP/CUI ..........., administrator/reprezentant legal al .................. (denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice autorizate/întreprinderii individuale/întreprinderii familiale), cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar următoarele: Am luat cunoştinţă de: - condiţiile şi modalităţile de acordare a ajutorului de stat conform reglementărilor naţionale şi europene, pe care mă angajez să le respect; – mă oblig să notific în scris DAJ, în termen de 10 zile lucrătoare, orice modificare privitoare la informaţiile declarate în cererea de ajutor, anexând documentele justificative pentru aceste modificări; – faptul că DAJ poate solicita beneficiarului documente justificative suplimentare în orice moment. Drept care declar şi mă angajez la următoarele: - declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile; – mă oblig să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat şi să mă supun oricărui/oricărei control/verificări la faţa locului; – să restitui ajutorul de stat încasat, cu dobânzi şi penalităţi calculate de la data încasării ajutorului; – nu mă aflu în reorganizare, lichidare sau faliment, conform evidenţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului la data depunerii solicitării pentru ajutor; – nu am primit sume prin alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Ajutoare limitate, pct. 41 lit. a) din Comunicarea CE - Cadru temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei/am primit sume prin alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Ajutoare limitate, pct. 41 lit. a) din Comunicarea CE - Cadru temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei, după cum urmează: a) actul normativ ................................................ suma.......................................; b) actul normativ ................................................. suma.......................................; – sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice, cu respectarea prevederilor legale referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
┌─────────┬────────┬───────────────────┐
│ │Ştampila│ │
│Semnătura│(după │Data │
│……………….. │caz) │...................│
│ │…………….. │ │
└─────────┴────────┴───────────────────┘
ANEXA 2 DAJ, respectiv a municipiului Bucureşti........................ Nr. de înregistrare .................. Data ................. SITUAŢIE CENTRALIZATOARE cu beneficiarii eligibili şi sumele aferente grantului acordat operatorilor din industria de fabricare a produselor de morărit, a uleiurilor şi grăsimilor de fabricare a produselor lactate şi a preparatelor pentru hrana animalelor de fermă (model) Bun de plată pentru suma de ...... lei Director executiv, ..................... (semnătura) I. Cod CAEN 1061 - Fabricarea produselor de morărit
┌────┬──────────┬─────┬───────────┬──────────┬───────┐
│ │ │ │Specificare│ │ │
│ │ │ │produs │ │Nivel │
│ │Beneficiar│ │necesar │Stoc total│grant │
│Nr. │Denumirea/│CUI/ │procesării │de produs │cuvenit│
│crt.│Adresa │CIF │pentru │constituit│(lei) │
│ │ │ │făină de │(to) │(*) │
│ │ │ │grâu │ │ │
│ │ │ │(denumire) │ │ │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │TOTAL │(X) │
└────┴──────────┴─────┴───────────┴──────────┴───────┘
(*) Grantul este rezultatul înmulţirii stocului total de produs constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului financiar de 500.000 euro şi al împărţirii la 14.280,0 to. II. Cod CAEN 1061 - Fabricarea produselor de morărit
┌────┬──────────┬─────┬───────────┬──────────┬───────┐
│ │ │ │Specificare│ │ │
│ │ │ │produs │Stoc total│Nivel │
│Nr. │Beneficiar│CUI/ │necesar │de produs │grant │
│crt.│Denumirea/│CIF │procesării │constituit│cuvenit│
│ │Adresa │ │pentru │(to) │(lei) │
│ │ │ │mălai │ │(*) │
│ │ │ │(denumire) │ │ │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │TOTAL │(X) │
└────┴──────────┴─────┴───────────┴──────────┴───────┘
(*) Grantul este rezultatul înmulţirii stocului total de produs constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului financiar de 500.000 euro şi al împărţirii la 14.280,0 to. III. Cod CAEN 1041 - Fabricarea uleiurilor şi grăsimilor
┌────┬──────────┬─────┬────────────────┬──────────┬───────┐
│ │ │ │Specificare │ │Nivel │
│ │Beneficiar│ │produs necesar │Stoc total│grant │
│Nr. │Denumirea/│CUI/ │procesării │de produs │cuvenit│
│crt.│Adresa │CIF │pentru ulei de │constituit│(lei) │
│ │ │ │floarea-soarelui│(to) │(*) │
│ │ │ │(denumire) │ │ │
├────┼──────────┼─────┼────────────────┼──────────┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼────────────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼────────────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼────────────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼────────────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │TOTAL │(X) │
└────┴──────────┴─────┴────────────────┴──────────┴───────┘
(*) Grantul este rezultatul înmulţirii stocului total de produs constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului financiar de 500.000 euro şi al împărţirii la 9.615,0 to. IV. Cod CAEN 1051 - Fabricarea produselor lactate si a brânzeturilor
┌────┬──────────┬─────┬───────────┬──────────┬───────┐
│ │ │ │Specificare│ │ │
│ │ │ │produs │ │ │
│ │ │ │necesar │Stoc total│Nivel │
│Nr. │Beneficiar│CUI/ │fabricării │de produs │grant │
│crt.│Denumirea/│CIF │laptelui de│constituit│cuvenit│
│ │Adresa │ │consum şi a│(to) │(lei) │
│ │ │ │produselor │ │(*) │
│ │ │ │lactate │ │ │
│ │ │ │(denumire) │ │ │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│... │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │TOTAL │(X) │
└────┴──────────┴─────┴───────────┴──────────┴───────┘
(*) Grantul este rezultatul înmulţirii stocului total de produs constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului financiar de 500.000 euro şi al împărţirii la 10.000,0 to. V. Cod CAEN 1091 - Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermă
┌────┬──────────┬─────┬───────────┬──────────┬───────┐
│ │ │ │Specificare│ │ │
│ │ │ │produs/ │ │ │
│ │ │ │produse │Stoc total│Nivel │
│ │Beneficiar│ │necesar(e) │de produs/│grant │
│Nr. │Denumirea/│CUI/ │procesării │produse │cuvenit│
│crt.│Adresa │CIF │pentru │constituit│(lei) │
│ │ │ │hrana │(to) │(*) │
│ │ │ │animalelor │ │ │
│ │ │ │de fermă │ │ │
│ │ │ │(denumire) │ │ │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│.. │...... │.....│...... │........ │...... │
├────┼──────────┼─────┼───────────┼──────────┼───────┤
│ │ │ │ │TOTAL │(X) │
└────┴──────────┴─────┴───────────┴──────────┴───────┘
(*) Grantul este rezultatul înmulţirii stocului total de produs/produse constituit exprimat în tone cu valoarea maximă a grantului financiar de 500.000 euro şi al împărţirii la 15.600,0 to. Certificat din punctul de vedere al legalităţii, realităţii şi regularităţii Director executiv adjunct, ......................... (semnătura) Şef serviciu, .................... (semnătura) ANEXA 3 MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene Se aprobă. Ordonator principal de credite SITUAŢIE CENTRALIZATOARE cu sumele aferente grantului care se acordă beneficiarilor schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea operatorilor din industria de fabricare a produselor de morărit, a uleiurilor şi grăsimilor, a produselor lactate şi a preparatelor pentru hrana animalelor de fermă (model)
┌────┬───────────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │ │Valoarea │
│Nr. │Judeţul │Nr. de │grantului│
│crt.│ │beneficiari│cuvenit │
│ │ │ │(lei) │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│1 │Alba │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│2 │Arad │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│3 │Argeş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│4 │Bacău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│5 │Bihor │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│6 │Bistriţa-Năsăud│ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│7 │Botoşani │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│8 │Braşov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│9 │Brăila │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│10 │Buzău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│11 │Caraş-Severin │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│12 │Călăraşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│13 │Cluj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│14 │Constanţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│15 │Covasna │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│16 │Dâmboviţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│17 │Dolj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│18 │Galaţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│19 │Giurgiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│20 │Gorj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│21 │Harghita │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│22 │Hunedoara │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│23 │Ialomiţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│24 │Iaşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│25 │Ilfov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│26 │Maramureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│27 │Mehedinţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│28 │Mureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│29 │Neamţ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│30 │Olt │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│31 │Prahova │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│32 │Satu Mare │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│33 │Sălaj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│34 │Sibiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│35 │Suceava │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│36 │Teleorman │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│37 │Timiş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│38 │Tulcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│39 │Vaslui │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│40 │Vâlcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│41 │Vrancea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│42 │Bucureşti │ │ │
├────┴───────────────┴───────────┼─────────┤
│Total general: │ │
└────────────────────────────────┴─────────┘
Director general, ............................. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.