Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 152 din 11 noiembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 152 din 11 noiembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1091 din 11 noiembrie 2022
    Având în vedere necesitatea de a consolida capacitatea administrativă a instituţiilor care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau în baza legilor pentru ratificarea sau aprobarea acordurilor de împrumut adoptate de Parlamentul României şi reformele din cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, precum şi a instituţiilor care gestionează atât fonduri europene nerambursabile, cât şi reformele din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, denumit în continuare PNRR,
    ţinând cont de necesitatea corelării prevederilor legale care reglementează cadrul instituţional şi financiar general aplicabil fondurilor europene în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, situaţie care, în prezent, generează întârzieri în implementarea acestuia, cu impact asupra gradului de absorbţie a fondurilor alocate României,
    luând în considerare că data până la care a fost asumată îndeplinirea a 507 jaloane şi ţinte asociate investiţiilor-cheie şi reformelor majore aferente celor şase piloni principali stabiliţi prin Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă este 31 august 2026,
    având în vedere necesitatea comunicării constante cu serviciile Comisiei Europene responsabile de gestionarea Mecanismului de redresare şi rezilienţă, comunicare ce presupune şi rezolvarea unor solicitări de clarificări în timp real, cu impact asupra necesităţii menţinerii unui flux de lucru adecvat pentru îndeplinirea în termen a ţintelor şi jaloanelor asumate,
    ţinând cont de faptul că un număr din ce în ce mai redus de personal trebuie să gestioneze atât programele operaţionale aferente perioadei de programare 2021-2027, cât şi PNRR,
    pentru a asigura o bună gestionare din punctul de vedere al cheltuirii judicioase a fondurilor publice, în vederea realizării tuturor investiţiilor cuprinse în PNRR şi pentru a asigura un aparat de lucru suficient de adecvat care să asigure atingerea în termen a celor 507 jaloane, personalul implicat în gestionarea PNRR la nivelul coordonatorilor de reforme şi investiţii care are experienţă în derularea programelor finanţate din surse nerambursabile/rambursabile, aceste calificări fiind indispensabile conform Regulamentului (UE) 2021/241,
    având în vedere existenţa unui risc extrem de ridicat al migrării personalului înalt calificat fie către instituţii publice, fie către instituţii europene/internaţionale sau organizaţii din mediul privat care oferă o remunerare mai avantajoasă,
    luând în considerare că imposibilitatea retenţiei personalului înalt calificat va conduce la o instabilitate a aparatului tehnic la nivelul coordonatorilor de reforme şi investiţii, ceea ce va conduce la întârzieri în atingerea jaloanelor în termenele asumate, întârzieri care la rândul lor ar face imposibilă respectarea calendarului privind depunerea cererilor de plată către Comisia Europeană,
    ţinând cont că, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generală de control financiar preventiv, care include şi Corpul controlorilor delegaţi, este autoritatea de coordonare şi reglementare a controlului financiar preventiv pentru toate entităţile publice,
    întrucât controlorilor delegaţi li se aplică un regim de incompatibilităţi, asemănătoare cu cele ale magistraţilor, funcţia de controlor delegat fiind incompatibilă cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior, aşa cum este reglementat prin Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere imposibilitatea cooptării controlorilor delegaţi în echipele de proiect, precum şi pentru asigurarea echităţii la acordarea drepturilor salariale pentru personalul implicat în gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, ar fi necesară acordarea unei majorări a salariilor de bază ale personalului Direcţiei generale de control financiar preventiv cu până la 25%, în baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului finanţelor.
    În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 16, alineatele (1), (8) şi (10^5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Personalul din instituţiile şi/sau autorităţile publice nominalizat în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile, precum şi personalul implicat în implementarea Mecanismului de redresare şi rezilienţă prevăzut la art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de majorarea salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, indemnizaţiilor de încadrare cu până la 50%, indiferent de numărul de proiecte în care este implicat. Această majorare se aplică proporţional cu timpul efectiv alocat activităţilor pentru fiecare proiect.
    ..................................................................................................
    (8) Prevederile prezentului articol nu sunt aplicabile personalului care beneficiază de prevederile art. 17 alin. (1)-(2^1) şi demnitarilor, cu excepţia funcţiilor de preşedinte/vicepreşedinte al consiliului judeţean şi primar/viceprimar.
    ..................................................................................................
    (10^5) Condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei potrivit alin. (10) şi criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru persoanele care îşi desfăşoară activitatea în cadrul proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile, precum şi în implementarea Mecanismului de redresare şi rezilienţă se realizează pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului."

    2. La articolul 17, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Personalul prevăzut la art. 1 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi personalul din structurile cu rol de organisme intermediare pentru programele operaţionale, pe durata desfăşurării activităţii în acest domeniu, beneficiază de majorarea salariului de bază, soldei de funcţie/salariului de funcţie, indemnizaţiei de încadrare cu până la 50%.
    (2) Personalul din cadrul Direcţiei pentru coordonarea agenţiilor de plăţi, prevăzut la art. 11 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2014 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, prin reorganizarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015, cu modificările ulterioare, personalul prevăzut la art. 16 alin. (1) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, precum şi personalul prevăzut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata desfăşurării activităţii în acest domeniu, beneficiază de majorarea salariului de bază, soldei de funcţie/salariului de funcţie, indemnizaţiei de încadrare cu până la 50%, în limita alocării bugetare."

    3. La articolul 17, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Personalul prevăzut la art. 4 alin. (1) şi art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de majorarea salariului de bază, soldei de funcţie/salariului de funcţie, indemnizaţiei de încadrare cu până la 50%."

    4. La articolul 17, alineatele (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Majorarea prevăzută la alin. (1), (2) şi (2^1) se acordă în baza criteriilor stabilite prin hotărâre a Guvernului iniţiată de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
    ..................................................................................................
(5) Majorarea salariului de bază, soldei de funcţie/salariului de funcţie, indemnizaţiei de încadrare prevăzute la alin. (1), (2) şi (2^1) se acordă numai în perioada cât persoana îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevăzute la alin. (1), (2) şi (2^1)."

    5. La articolul 17, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alin. (6) şi (7), cu următorul cuprins:
    "(6) Majorarea prevăzută la alin. (2^1), cumulată cu majorările prevăzute la alin. (1) şi (2), după caz, nu poate depăşi procentul maxim de 50% din salariul de bază, solda de funcţie/salariul de funcţie, indemnizaţia de încadrare.
(7) Personalul Corpului controlorilor delegaţi din cadrul Ministerului Finanţelor, care derulează activităţi, în baza fişelor de post, constând în asigurarea conformităţii reglementărilor legale în domeniul controlului financiar preventiv, precum şi exercitarea controlului financiar preventiv delegat la ordonatorii de credite care gestionează fonduri europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, beneficiază de majorarea salariului de bază cu până la 25%, în raport cu timpul efectiv alocat activităţilor în acest domeniu, în baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului finanţelor, pe perioada desfăşurării acestor activităţi."



    ART. II
    Aplicarea prevederilor art. I se face cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget, pe fiecare ordonator principal de credite.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Bogdan-Eduard Simcea,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Sorin Moise,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu


    Bucureşti, 11 noiembrie 2022.
    Nr. 152.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016