Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 151 din 18 decembrie 2024  privind stabilirea cadrului instituţional, precum şi a măsurilor necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) 2023/2.405 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 octombrie 2023 privind asigurarea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru un transport aerian durabil (ReFuelEU în domeniul aviaţiei)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 151 din 18 decembrie 2024 privind stabilirea cadrului instituţional, precum şi a măsurilor necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) 2023/2.405 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 octombrie 2023 privind asigurarea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru un transport aerian durabil (ReFuelEU în domeniul aviaţiei)

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1297 din 20 decembrie 2024
    Având în vedere necesitatea adoptării de urgenţă la nivel naţional a dispoziţiilor legale prin care să se creeze cadrul normativ, mecanismele administrative şi instrumentele adecvate în scopul aplicării eficiente a Regulamentului (UE) 2023/2.405 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 octombrie 2023 privind asigurarea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru un transport aerian durabil (ReFuelEU în domeniul aviaţiei),
    în considerarea dispoziţiilor art. 18 din Regulamentul (UE) 2023/2.405, în conformitate cu care termenul de aplicare a prevederilor acestui regulament este data de 1 ianuarie 2024, în timp ce termenul de aplicare a articolelor 4, 5, 6, 8 şi 10 este 1 ianuarie 2025, iar statele membre ale Uniunii Europene trebuie să ia toate măsurile necesare pentru a se asigura că dispoziţiile Regulamentului (UE) 2023/2.405 sunt puse în aplicare, inclusiv prin stabilirea unor sancţiuni eficace, proporţionale şi disuasive în cazul încălcării acestora,
    în considerarea faptului că lipsa unei intervenţii legislative imediate privind stabilirea cadrului instituţional, precum şi a măsurilor necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Regulamentului are ca efect crearea unei stări de incertitudine juridică şi imposibilitatea îndeplinirii de către statul român a obligaţiilor care decurg din aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2.405,
    ţinând cont că promovarea actului normativ în regim de urgenţă ar asigura predictibilitate şi claritate pentru operatorii de aeronave, administratorii aeroporturilor din Uniune şi furnizorii de combustibil de aviaţie în ceea ce priveşte autorităţile competente cărora aceştia li se pot adresa, inclusiv pentru a solicita derogările prevăzute de Regulament, lipsa prevederilor legale privind desemnarea autorităţilor competente putând afecta capacitatea de conformare a acestora, precum şi procesul de acordare de către autoritatea competentă a derogărilor temporare prevăzute de Regulamentul (UE) 2023/2.405, în cazul în care operatorii de aeronave ar intenţiona solicitarea unor astfel de derogări care să fie aplicabile începând cu data de 1 ianuarie 2025,
    întrucât absenţa unui cadru legal adecvat poate avea consecinţe negative constând în riscul declanşării de către Comisia Europeană a unei eventuale proceduri privind neîndeplinirea obligaţiilor pe care România le are în calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene,
    având în vedere că legiferarea delegată, legitimată constituţional de Curtea Constituţională în variate ipoteze care necesitau punerea de acord a legislaţiei naţionale cu cea a Uniunii Europene în considerarea necesităţii evitării declanşării de către Comisia Europeană a unor proceduri de sancţionare, asigură, în mod prompt şi eficace, îndeplinirea de către România a obligaţiilor care îi revin în calitate de stat membru al Uniunii Europene, vizând adoptarea măsurilor legislative pentru punerea în aplicare completă a Regulamentului (UE) 2023/2.405,
    în considerarea faptului că aceste măsuri propuse vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte cadrul instituţional şi măsurile necesare aplicării Regulamentului (UE) 2023/2.405 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 octombrie 2023 privind asigurarea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru un transport aerian durabil (ReFuelEU în domeniul aviaţiei), denumit în continuare Regulament.
    (2) Termenii utilizaţi în prezenta ordonanţă de urgenţă au semnificaţia prevăzută la art. 3 din Regulament.

    ART. 2
    (1) În aplicarea art. 11 alin. (1) din Regulament, se desemnează:
    a) Autoritatea Aeronautică Civilă Română ca autoritate competentă responsabilă cu asigurarea aplicării prevederilor art. 5-8 din Regulament, care stabilesc obligaţii pentru operatorii de aeronave aflaţi în responsabilitatea României şi pentru administratorii aeroporturilor din Uniune situate pe teritoriul României;
    b) Ministerul Energiei ca autoritate competentă responsabilă cu asigurarea aplicării prevederilor art. 4 şi 10 din Regulament, care stabilesc obligaţii pentru furnizorii de combustibil de aviaţie aflaţi în responsabilitatea României.

    (2) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii informează Comisia Europeană şi Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, denumită în continuare Agenţia, asupra desemnării autorităţilor competente prevăzute la alin. (1).

    ART. 3
    (1) În aplicarea art. 11 alin. (3) din Regulament, Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi Ministerul Energiei cooperează şi partajează cu Comisia Europeană şi Agenţia informaţiile relevante cu privire la operatorii de aeronave, aeroporturile din Uniune şi administratorii aeroporturilor din Uniune, respectiv cu privire la furnizorii de combustibil de aviaţie pentru care acestea sunt autorităţi competente.
    (2) Autoritatea Aeronautică Civilă Română notifică operatorii de aeronave aflaţi în responsabilitatea României în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (5) din Regulament, cu privire la obligaţiile de raportare ce le revin şi la modalitatea de raportare.
    (3) Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului furnizează, la cererea Autorităţii Aeronautice Civile Române, date şi informaţii relevante în legătură cu operatorii de aeronave care desfăşoară o activitate de aviaţie prevăzută în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi sprijinul pentru clarificarea informaţiilor comunicate de Comisia Europeană şi de alte organisme internaţionale referitoare la activităţile de aviaţie realizate de operatorii de aeronave care cad sub incidenţa schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră („EU ETS“).
    (4) Ministerul Energiei notifică furnizorii de combustibili de aviaţie aflaţi în responsabilitatea României, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (7) şi (8) din Regulament, cu privire la obligaţiile de raportare ce le revin.
    (5) În vederea notificării prevăzute la alin. (4), Autoritatea Aeronautică Civilă Română transmite Ministerului Energiei lista furnizorilor de combustibili de aviaţie care intră în responsabilitatea României, stabilită pe baza datelor şi informaţiilor transmise de furnizorii de servicii de handling al combustibilului certificaţi de Autoritatea Aeronautică Civilă Română să furnizeze servicii pe aeroporturile din Uniune situate pe teritoriul României.
    (6) Furnizorii de servicii de handling al combustibilului au obligaţia să transmită Autorităţii Aeronautice Civile Române datele şi informaţiile menţionate la alin. (5), la termenele solicitate.

    ART. 4
    (1) În aplicarea art. 2 alin. (2) din Regulament, deciziile privind tratarea ca aeroport din Uniune a unui aeroport situat pe teritoriul României şi care nu intră sub incidenţa art. 3 pct. 1 din Regulament se iau şi se notifică Comisiei Europene şi Agenţiei de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
    (2) Deciziile operatorilor de aeronave luate în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3) din Regulament se comunică Autorităţii Aeronautice Civile Române şi se notifică de către aceasta Comisiei Europene şi Agenţiei, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

    ART. 5
    (1) În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) din Regulament, Autoritatea Aeronautică Civilă Română poate acorda, în mod excepţional, pe baza unei justificări detaliate şi adecvate a operatorului de aeronave, o derogare temporară de la obligaţia prevăzută la art. 5 alin. (1) din Regulament, pentru zborurile de pe o anumită rută, existentă sau nouă, de mai puţin de 850 de kilometri sau de 1.200 de kilometri, pentru rute care fac legătura cu aeroporturi situate pe insule fără legături feroviare sau rutiere, cu plecare de pe un aeroport din Uniune aflat pe teritoriul României.
    (2) Autoritatea Aeronautică Civilă Română notifică Comisiei Europene lista derogărilor autorizate şi respinse, furnizând justificările deciziilor sale şi evaluările pe care se bazează acestea.
    (3) La luarea unei decizii privind acordarea unei derogări potrivit prevederilor alin. (1), Autoritatea Aeronautică Civilă Română ia în considerare orientările adoptate de Comisia Europeană în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (11) din Regulament.
    (4) În aplicarea art. 5 alin. (10) din Regulament, la solicitarea Comisiei Europene, în vederea adoptării de către Comisia Europeană a actelor de punere în aplicare menţionate la art. 5 alin. (9) din Regulament, Autoritatea Aeronautică Civilă Română facilitează furnizarea de informaţii de către operatorii de aeronave aflaţi în responsabilitatea României.

    ART. 6
    (1) În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) şi (3) din Regulament, în cazul în care operatorii de aeronave raportează dificultăţi în obţinerea, pe un anumit aeroport din Uniune situat pe teritoriul României, a accesului la combustibili de aviaţie care conţin cotele minime de combustibili de aviaţie durabili, denumiţi în continuare SAF, în conformitate cu prevederile Regulamentului, Autoritatea Aeronautică Civilă Română solicită administratorului aeroportului respectiv să furnizeze informaţiile necesare pentru a dovedi respectarea obligaţiei prevăzute la art. 6 alin. (1) din Regulament şi, după caz, solicită acestuia să identifice şi să ia măsurile necesare pentru a remedia lipsa accesului adecvat al operatorilor de aeronave la combustibili de aviaţie care conţin cotele minime de SAF, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, în termen de cel mult trei ani de la solicitare.
    (2) Autoritatea Aeronautică Civilă Română informează Comisia Europeană şi Agenţia cu privire la îndeplinirea de către administratorul aeroportului din Uniune situat pe teritoriul României a obligaţiei care îi revine în temeiul art. 6 alin. (1) din Regulament.
    (3) Autoritatea Aeronautică Civilă Română transmite Agenţiei, fără întârzieri nejustificate, toate informaţiile relevante prevăzute la art. 6 alin. (2) şi (3) din Regulament, necesare pentru întocmirea raportului tehnic menţionat la art. 13 din Regulament.

    ART. 7
    În aplicarea art. 7 alin. (3) din Regulament, până la data de 31 martie 2025 şi, ulterior, o dată la doi ani, administratorii aeroporturilor din Uniune aflate pe teritoriul României înaintează Autorităţii Aeronautice Civile Române şi Agenţiei raportul referitor la stadiul proiectelor existente, în ceea ce priveşte aeroporturile lor, care urmăresc oricare dintre iniţiativele menţionate la art. 7 alin. (2) din Regulament, în conformitate cu cadrul naţional de politică pentru instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi menţionat în Regulamentul (UE) 2023/1.804 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 septembrie 2023 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi şi de abrogare a Directivei 2014/94/UE.

    ART. 8
    (1) Până la data de 31 martie a fiecărui an de raportare şi pentru prima dată în 2025, operatorii de aeronave aflaţi în responsabilitatea României raportează Autorităţii Aeronautice Civile Române şi Agenţiei informaţiile prevăzute la art. 8 alin. (1) din Regulament, utilizând modelul prevăzut în anexa II la Regulament, formatul de raportare şi aplicaţia dezvoltată în acest scop de către Agenţie.
    (2) Operatorii de aeronave aflaţi în responsabilitatea României furnizează Autorităţii Aeronautice Civile Române, împreună cu informaţiile prevăzute la alin. (1), raportul de verificare corespunzător elaborat de un verificator conform prevederilor art. 8 alin. (3) din Regulament.
    (3) În aplicarea prevederilor art. 8 alin. (3) din Regulament, organismele de verificare acreditate pentru verificarea rapoartelor operatorilor de aeronave conform prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/2.067 al Comisiei din 19 decembrie 2018 privind verificarea datelor şi acreditarea verificatorilor în temeiul Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului pot să efectueze şi verificarea rapoartelor operatorilor de aeronave, transmise conform alin. (1).
    (4) Lista organismelor de verificare acreditate de organismul naţional de acreditare pentru evaluarea rapoartelor operatorilor de aeronave prevăzute la art. 8 din Regulament şi care întocmesc rapoartele de verificare se publică pe pagina de internet a acestuia.
    (5) Autoritatea Aeronautică Civilă Română verifică respectarea de către fiecare operator de aeronave aflat în responsabilitatea României:
    a) a obligaţiilor de alimentare cu combustibil prevăzute la art. 5 din Regulament, în baza raportului transmis de operator conform art. 8 din Regulament şi a raportului de verificare corespunzător elaborat de un verificator conform art. 8 alin. (3) din Regulament;
    b) a obligaţiilor de raportare prevăzute la art. 8 din Regulament.

    (6) Autoritatea Aeronautică Civilă Română autorizează introducerea în aplicaţia dezvoltată de către Agenţie a informaţiilor raportate de operatorul de aeronave.
    (7) Operatorii de aeronave aflaţi în responsabilitatea României furnizează Agenţiei, împreună cu raportul menţionat la art. 8 din Regulament, declaraţiile şi informaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) din Regulament, în formatul stabilit de Agenţie.

    ART. 9
    (1) Furnizorii de combustibil de aviaţie aflaţi în responsabilitatea României au obligaţia să asigure exactitatea şi caracterul complet al informaţiilor raportate în conformitate cu prevederile art. 10 din Regulament, inclusiv că acestea sunt verificate şi auditate în conformitate cu actele de punere în aplicare adoptate în baza Directivei (UE) 2018/2.001 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 decembrie 2018 privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile (reformare) şi cu actele normative de transpunere a art. 31a din Directiva (UE) 2018/2.001, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Ministerul Energiei verifică respectarea de către furnizorii de combustibil de aviaţie aflaţi în responsabilitatea României:
    a) a obligaţiilor prevăzute la art. 4 din Regulament în ceea ce priveşte cotele minime de SAF, precum şi în ceea ce priveşte cotele minime şi cotele medii de combustibili de aviaţie sintetici, în conformitate cu valorile şi datele de aplicare stabilite în anexa I la Regulament, în baza raportărilor transmise de furnizorii de combustibil de aviaţie potrivit art. 10 din Regulament;
    b) a obligaţiilor de raportare prevăzute la art. 10 din Regulament.


    ART. 10
    Constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate infracţiuni, următoarele fapte:
    a) nerespectarea de către un operator de aeronave aflat în responsabilitatea României a obligaţiilor ce îi revin conform art. 5 alin. (1) din Regulament, cu excepţia cazului în care operatorul poate dovedi că nerespectarea respectivelor obligaţii a fost cauzată de circumstanţe excepţionale şi imprevizibile, asupra cărora nu avea control şi ale căror efecte nu ar fi putut fi evitate nici dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile;
    b) nerespectarea de către administratorul unui aeroport din Uniune, aflat pe teritoriul României, a obligaţiei de a implementa măsurile necesare pentru a remedia lipsa accesului adecvat al operatorilor de aeronave la combustibili de aviaţie care conţin cotele minime de SAF în temeiul art. 6 alin. (3) din Regulament, în termen de cel mult trei ani de la solicitarea Autorităţii Aeronautice Civile Române;
    c) nerespectarea de către un furnizor de combustibil de aviaţie aflat în responsabilitatea României a obligaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) din Regulament, în ceea ce priveşte cotele minime de SAF, în conformitate cu valorile şi datele de aplicare stabilite în anexa I la Regulament;
    d) nerespectarea de către un furnizor de combustibil de aviaţie aflat în responsabilitatea României a obligaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) din Regulament, în ceea ce priveşte cotele minime de combustibili de aviaţie sintetici şi, în perioada 1 ianuarie 2030-31 decembrie 2034, cotele medii de combustibili de aviaţie sintetici, în conformitate cu valorile şi datele de aplicare stabilite în anexa I la Regulament;
    e) furnizarea de către un furnizor de combustibil de aviaţie aflat în responsabilitatea României a unor informaţii înşelătoare sau inexacte privind caracteristicile sau originea combustibililor de aviaţie durabili/SAF pe care i-a furnizat pe aeroporturile din Uniune, în cadrul raportărilor efectuate în conformitate cu prevederile art. 10 din Regulament;
    f) nerespectarea de către un operator de aeronave aflat în responsabilitatea României a obligaţiei de raportare a informaţiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) din Regulament, până la termenul prevăzut la art. 8 alin. (1) prima teză din Regulament, cu excepţia informaţiilor a căror raportare nu poate fi realizată din cauza indisponibilităţii informaţiilor din partea furnizorilor de combustibil de aviaţie;
    g) nerespectarea de către un furnizor de combustibil de aviaţie aflat în responsabilitatea României a obligaţiei de raportare a informaţiilor prevăzute la art. 10 din Regulament, până la termenul prevăzut la art. 10 prima teză din Regulament.


    ART. 11
    (1) Prin derogare de la dispoziţiile art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare:
    a) contravenţia prevăzută la art. 10 lit. a) se sancţionează cu amendă al cărei cuantum este egal cu dublul rezultatului obţinut prin înmulţirea preţului mediu anual al combustibilului de aviaţie pe tonă cu cantitatea totală anuală nealimentată, exprimată în tone;
    b) contravenţia prevăzută la art. 10 lit. c) se sancţionează cu amendă al cărei cuantum este egal cu dublul rezultatului obţinut prin înmulţirea diferenţei dintre preţul mediu anual al combustibilului de aviaţie convenţional şi cel al SAF pe tonă cu cantitatea de combustibili de aviaţie, exprimată în tone, care nu respectă cotele minime menţionate la art. 4 din Regulament şi în anexa I la Regulament;
    c) contravenţia prevăzută la art. 10 lit. d) se sancţionează cu amendă al cărei cuantum este egal cu dublul rezultatului obţinut prin înmulţirea diferenţei dintre preţul mediu anual al combustibilului de aviaţie sintetic şi cel al combustibilului de aviaţie convenţional pe tonă cu cantitatea de combustibil de aviaţie, exprimată în tone, care nu respectă cotele minime menţionate la art. 4 din Regulament şi în anexa I la Regulament;
    d) contravenţia prevăzută la art. 10 lit. e) se sancţionează cu amendă al cărei cuantum este egal cu dublul rezultatului obţinut prin înmulţirea diferenţei dintre preţul mediu anual al combustibilului de aviaţie convenţional şi cel al SAF pe tonă cu cantitatea de combustibili de aviaţie, exprimată în tone, în legătură cu care s-au furnizat informaţiile înşelătoare sau inexacte.

    (2) Contravenţiile prevăzute la art. 10 lit. b) şi g) se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 70.000 lei.
    (3) Contravenţia prevăzută la art. 10 lit. f) se sancţionează cu amendă:
    a) de la 3.000 lei la 5.000 lei pentru depăşirea cu până la 7 zile lucrătoare a termenului de raportare prevăzut la art. 8 alin. (1) prima teză din Regulament;
    b) de la 7.000 lei la 10.000 lei pentru depăşirea cu până la 15 zile lucrătoare a termenului de raportare prevăzut la art. 8 alin. (1) prima teză din Regulament;
    c) de la 15.000 lei la 25.000 lei pentru depăşirea cu până la 30 de zile lucrătoare a termenului de raportare prevăzut la art. 8 alin. (1) prima teză din Regulament;
    d) de la 25.000 lei la 50.000 lei pentru depăşirea cu peste 30 de zile lucrătoare a termenului de raportare prevăzut la art. 8 alin. (1) prima teză din Regulament.

    (4) În cazul săvârşirii contravenţiei prevăzute la art. 10 lit. f), dacă operatorul de aeronave aflat în responsabilitatea României depăşeşte cu peste 30 de zile lucrătoare termenul de raportare prevăzut la art. 8 alin. (1) prima teză din Regulament, Autoritatea Aeronautică Civilă Română poate aplica şi sancţiunea contravenţională complementară constând în suspendarea dreptului de operare pe aeroporturile din România până la raportarea informaţiilor corespunzătoare.

    ART. 12
    Constituie contravenţie, dacă nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât să fie considerată, potrivit legii, infracţiune, şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 80.000 lei săvârşirea de către furnizorul de combustibil de aviaţie aflat în responsabilitatea României, după aplicarea sancţiunii pentru prima dată, a faptei prevăzute la art. 10 lit. g).

    ART. 13
    (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către:
    a) persoanele desemnate în acest scop de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, pentru contravenţiile prevăzute la art. 10 lit. a), b) şi f);
    b) reprezentanţii împuterniciţi din cadrul Ministerului Energiei şi/sau de către structurile din cadrul Autorităţii Vamale Române şi din cadrul organelor sale subordonate, la sesizarea Ministerului Energiei, pentru contravenţiile prevăzute la art. 10 lit. c)-e). Aceste structuri informează Ministerul Energiei cu privire la măsurile dispuse, în termen de 30 de zile de la constatarea contravenţiilor;
    c) reprezentanţii împuterniciţi din cadrul Ministerului Energiei, pentru contravenţiile prevăzute la art. 10 lit. g) şi la art. 12.

    (2) Metodologia pentru stabilirea cuantumului amenzii pentru săvârşirea contravenţiei prevăzute la art. 10 lit. a) se aprobă prin decizie a directorului general al Autorităţii Aeronautice Civile Române, emisă în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) În aplicarea prevederilor art. 12 alin. (7) din Regulament, în cadrul metodologiei pentru stabilirea cuantumului amenzilor pentru săvârşirea contravenţiilor prevăzute la art. 10 lit. c)-e), Ministerul Energiei şi Autoritatea Vamală Română utilizează valori ale preţului mediu anual pe tonă al combustibilului de aviaţie, al combustibilului de aviaţie convenţional, al SAF şi, respectiv, al combustibilului de aviaţie sintetic pe piaţa combustibililor de aviaţie din Uniune, rezultate din surse verificabile şi obiective, inclusiv din cel mai recent raport tehnic disponibil publicat de Agenţie, menţionat la art. 13 din Regulament.
    (4) Metodologia prevăzută la alin. (3) se aprobă prin ordin comun al ministrului energiei şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române, emis în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (5) În măsura în care prezenta ordonanţă de urgenţă nu dispune altfel, contravenţiilor prevăzute la art. 10 şi 12 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia prevederilor art. 28 alin. (1) şi art. 29.

    ART. 14
    Obligaţia de notificare a Comisiei Europene prevăzută la art. 12 alin. (1) din Regulament se duce la îndeplinire de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

    ART. 15
    (1) În aplicarea art. 12 alin. (10) teza a doua din Regulament, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi, respectiv, Ministerul Energiei, conform atribuţiilor ce le revin, asigură finanţarea, din bugetele proprii, a proiectelor de cercetare şi inovare în domeniul SAF şi, respectiv, a politicilor de sprijin al producţiei de SAF, în limita sumelor alocate cu această destinaţie prin legile anuale ale bugetului de stat.
    (2) În vederea publicării raportului prevăzut la art. 12 alin. (10) ultimul paragraf din Regulament, până la 1 septembrie 2026 şi ulterior o dată la 5 ani:
    a) Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi Ministerul Energiei transmit Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii informaţii privind nivelul de cheltuieli, finanţate de la bugetul de stat, prin bugetele proprii, alocate proiectelor de cercetare şi inovare în domeniul SAF şi, respectiv, susţinerii producţiei de SAF;
    b) Ministerul Energiei şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română informează Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii cu privire la cuantumul amenzilor aplicate conform art. 13.


    ART. 16
    Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia dispoziţiilor art. 10-13, care intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu
                    Ministrul energiei,
                    Sebastian-Ioan Burduja
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Bogdan-Gruia Ivan
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 18 decembrie 2024.
    Nr. 151.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016