Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 147 din 12 decembrie 2024  privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Politici şi Coordonare  în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor, a centrelor de sănătate mintală  şi pentru prevenirea adicţiilor, precum şi pentru modificarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 147 din 12 decembrie 2024 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor, a centrelor de sănătate mintală şi pentru prevenirea adicţiilor, precum şi pentru modificarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1262 din 13 decembrie 2024
    Având în vedere creşterea consumului de droguri şi a pericolului social reprezentat de acesta,
    luând în considerare necesitatea întăririi măsurilor de prevenire şi combatere a consumului şi dependenţelor de droguri,
    dată fiind necesitatea unor politici eficiente de prevenire a consumului de droguri,
    având în vedere recomandările United Nations Office on Drugs and Crime, precum şi Strategia în materie de droguri a Uniunii Europene 2021-2025,
    având în vedere că, în prezent, Agenţia Naţională Antidrog funcţionează la nivel de direcţie în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, având ca rol stabilirea concepţiei şi coordonarea, evaluarea şi monitorizarea, la nivel naţional, referitoare la politicile în domeniul prevenirii şi combaterii traficului şi consumului ilicit de droguri, precum şi al asistenţei integrate a consumatorilor, aplicate de către instituţiile cu atribuţii în domeniu,
    întrucât această direcţie are ca atribuţie coordonarea activităţii desfăşurate de instituţiile, organizaţiile guvernamentale implicate în realizarea obiectivelor prevăzute în Strategia naţională antidrog, soluţie care prezintă anumite inconveniente în raport cu abordarea integrată şi coordonată a politicilor guvernamentale în domeniul prevenirii consumului de droguri, creând inclusiv o perspectivă cu potenţial de stigmatizare şi îndepărtare a consumatorilor de accesul la tratament într-o structură a Ministerului Afacerilor Interne, instituţie în cadrul căreia funcţionează structuri cu atribuţii concrete în domeniul combaterii traficului de droguri,
    dat fiind faptul că problema consumului de droguri este o chestiune de sănătate publică care impune promovarea unor politici publice ce ţin de fenomenul drogurilor, perpetuat de cerere şi ofertă, politici care să se raporteze la consumul de substanţe drept o problemă de sănătate publică, şi nu una de ordine publică,
    întrucât înţelegerea acestor aspecte fundamentale determină crearea unor politici publice concentrate asupra prevenirii consumului, a ajutării consumatorilor şi, respectiv, a reducerii daunelor consumului, politici care ar trebui promovate şi susţinute, ca abordare strategică şi coordonare integrată, de către o structură din cadrul Guvernului,
    având în vedere că în acest moment funcţionează în subordinea Ministerului Sănătăţii şi Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog Bucureşti, abordarea unui astfel de demers instituţional subliniind dimensiunea de sănătate publică şi accentuând nevoia unei abordări unitare în lupta împotriva consumului de droguri şi a sprijinirii persoanelor dependente,
    luând în considerare necesitatea stabilirii măsurilor care să permită luarea, în cel mai scurt timp şi în parametri de eficienţă, a unor decizii strategice la nivelul Guvernului privind gestionarea în mod coordonat şi integrat a măsurilor în domeniul prevenirii consumului de droguri,
    având în vedere necesitatea consolidării şi eficientizării politicilor naţionale în domeniul sănătăţii publice şi al luptei împotriva consumului de droguri, precum şi importanţa integrării serviciilor de prevenire, tratament şi reabilitare a persoanelor afectate de consumul de droguri într-un sistem unitar de sănătate publică,
    pentru a continua procesul de modernizare a administraţiei publice, în acest moment se impune luarea în considerare a unor măsuri adecvate de eficientizare a activităţii şi deciziei Guvernului în raport cu abordarea strategică a problematicii consumului de droguri şi a instituţiei care va asigura în mod coordonat politicile guvernamentale în domeniul prevenirii consumului de droguri, pentru ca aceasta din urmă să se constituie într-un aparat administrativ eficient şi performant.
    Ţinând cont de faptul că o schimbare a politicilor antidrog prin instituirea unei coordonări strategice la nivel centralizat, respectiv la nivelul unei structuri aflate în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin Cancelaria Prim-Ministrului, va conduce în mod eficient la o coordonare optimă şi adecvată cu alte instituţii guvernamentale şi la o eficientizare a intervenţiilor şi utilizarea adecvată a resurselor disponibile,
    luând în considerare creşterea consumului de droguri şi a problemelor asociate acestuia în rândul populaţiei, care necesită măsuri urgente şi coordonate pentru a preveni acest fenomen,
    în scopul asigurării unei mai bune gestionări a resurselor şi a unei intervenţii rapide şi eficiente în cazurile de urgenţă privind consumul de droguri, precum şi pentru a îmbunătăţi accesul la servicii de sănătate şi suport pentru persoanele afectate,
    având în vedere urgenţa reglementării acestei situaţii pentru a preveni agravarea problemelor de sănătate publică şi pentru a asigura continuitatea serviciilor esenţiale oferite în prezent de Agenţia Naţională Antidrog,
    reţinând că integrarea atribuţiilor de strategie ale Agenţiei Naţionale Antidrog la nivelul unei structuri în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, iar a celor referitoare la tratament în structura unităţilor sanitare publice va permite o mai bună coordonare şi realizare a politicilor şi strategiilor naţionale în domeniul sănătăţii publice şi al luptei împotriva consumului de droguri,
    considerând că această măsură va contribui la îndeplinirea obiectivelor strategice naţionale şi internaţionale în domeniul sănătăţii publice şi al luptei împotriva drogurilor, inclusiv a celor stabilite prin convenţiile internaţionale la care România este parte,
    având în vedere că neluarea unor măsuri urgente, cu caracter excepţional, în acest domeniu ar aduce grave prejudicii cu efecte pe termen lung asupra sănătăţii publice şi a siguranţei cetăţenilor,
    ţinând cont de faptul că situaţia actuală constituie o urgenţă şi o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, şi impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,
    ţinând seama de faptul că neadoptarea de măsuri imediate, prin ordonanţă de urgenţă, ar conduce la dificultăţi în ceea ce priveşte o bună funcţionare a politicilor antidrog, în special în reducerea consumului de droguri şi sprijinirea persoanelor dependente, situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în considerarea celor mai sus precizate, din perspectiva exigenţelor art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, motivarea urgenţei şi a situaţiei extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată este generată de necesitatea îmbunătăţirii modului de coordonare integrată a politicilor antidrog.
    Totodată, în contextul aceloraşi exigenţe impuse de prevederile art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, situaţia extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată este generată de lipsa unor pârghii legale şi a unor mecanisme adecvate care să permită exercitarea funcţiei Guvernului de coordonare administrativă a activităţii ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea acestuia, din perspectiva realizării, în mod unitar, a politicii strategice în domeniul prevenirii consumului de droguri.
    În egală măsură, promovarea şi adoptarea unei legi privind preluarea atribuţiilor Agenţiei Naţionale Antidrog de către aparatul de lucru al Guvernului şi de către unităţile sanitare publice implică o procedură îndelungată, soluţie juridică ce presupune ca, pe tot parcursul procesului normal de legiferare, instituţia să se afle în situaţia de a nu-şi putea desfăşura activitatea în parametrii impuşi de politica Guvernului în domeniu.
    Ţinând seama că elementele sus-menţionate constituie premisele unei situaţii urgente şi extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat, neadoptarea acestor măsuri cu celeritate poate avea consecinţe negative asupra capacităţii administrative executive şi asupra interesului public, reglementarea operativă neputându-se realiza pe calea procedurii obişnuite de legiferare ce presupune un orizont de timp îndelungat.
    Întrucât aspectele vizate constituie o stare de fapt obiectivă, cuantificabilă, extraordinară, independentă de voinţa Guvernului, care pune în pericol interesul public şi a cărei reglementare nu poate fi amânată, respectiv capacitatea Agenţiei Naţionale Antidrog de a oferi servicii de asistenţă integrată este afectată semnificativ atât de lipsa resurselor umane specializate la nivelul fiecărui centru de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog, cât şi de resursele materiale avute la dispoziţie, actuala formă de organizare şi funcţionare nepermiţând asigurarea funcţionării uniforme şi constante, la nivelul cererii, a serviciilor minime de asistenţă integrată,
    totodată, avându-se în vedere fenomenul consumului de droguri care ia amploare atât prin creşterea numărului de utilizatori, în special în rândul tinerilor din mediul şcolar, cât şi prin extinderea spectrului de droguri consumate ilegal, precum şi necesitatea redimensionării capacităţii Agenţiei Naţionale Antidrog de colectare a datelor şi de asigurare a unor servicii integrate, eficiente, eficace şi accesibile,
    întrucât consumul ilegal de droguri conduce la rate mai mari ale infracţionalităţii, la creşterea incidenţei bolilor infecţioase asociate, la decese premature şi la costuri economice pentru societate,
    având în vedere consumul ilegal de droguri, în special dependenţa, care este definită ca o patologie ce afectează semnificativ starea de sănătate a persoanelor, a comunităţilor, a regiunilor sau a societăţii în ansamblu, cu repercusiuni ulterioare asupra domeniilor precum educaţia, piaţa muncii, sănătate, securitatea, se impune adoptarea de măsuri imediate prin ordonanţă de urgenţă, în consecinţă.
    Având în vedere că, ca urmare a intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 138/2024 privind modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul fiscal-bugetar, precum şi pentru reglementarea altor măsuri, îşi produc efecte prevederile art. I pct. 6 şi 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. şi pentru reglementarea unor măsuri bugetare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, în vederea corectării vidului legislativ generat de necesitatea efectuării contribuţiei României din luna decembrie la Fondul Iniţiativei celor Trei Mări şi asigurarea continuităţii în reprezentarea intereselor statului în cadrul fondului şi în raport cu ceilalţi acţionari ai acestuia, propunem reglementarea efectuării plăţii contribuţiilor la fond şi reprezentării la nivelul organismelor de supraveghere şi decizie ale fondului de către Exim Banca Românească - S.A., până la preluarea acestei activităţi de către Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A., în conformitate cu prevederile art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2024, cu modificările ulterioare.
    Ţinând cont de faptul că, în lipsa unui cadru legal corespunzător, plata în valoare de 1.831.699,17 euro de către Exim Banca Românească - S.A. a contribuţiei aferente participării României la Fondul de Investiţii al Iniţiativei celor Trei Mări, reprezentând aport la capitalul social al fondului şi cheltuieli aferente conform documentaţiei contractuale de participare la Fond, nu se poate efectua la scadenţă, 12 decembrie 2024, şi a cărei întârziere poate genera plata unor comisioane penalizatoare conform Acordului de subscriere,
    reţinându-se că, în cazul în care nu sunt acceptate măsurile propuse, nu se pot asigura punerea în aplicare în mod eficient şi cu celeritate a demersurilor de eficientizare şi îndeplinirea principalului rol al Guvernului de a realiza politica în domeniul prevenirii consumului de droguri în rândul populaţiei şi de a exercita conducerea generală a administraţiei publice, cu urmări directe asupra cetăţenilor, elemente care vizează interesul public general şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare impune adoptarea unor măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Agenţia Naţională pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor, denumită în continuare Agenţia, organ de specialitate al administraţiei publice centrale cu personalitate juridică, aflată în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în subordinea Cancelariei Prim-Ministrului şi în coordonarea prim-ministrului.
    (2) Agenţia se înfiinţează prin preluarea atribuţiilor privind prevenirea consumului ilicit de droguri şi de concepţie şi coordonare, evaluare şi monitorizare, la nivel naţional, a politicilor în domeniul prevenirii consumului ilicit de droguri, a atribuţiilor privind coordonarea asistenţei integrate multidisciplinare şi intersectoriale în domeniul consumului de droguri ale Agenţiei Naţionale Antidrog, precum şi a personalului contractual şi patrimoniului aferent din aparatul propriu al acesteia.
    (3) Operaţionalizarea Agenţiei şi continuitatea activităţii în domeniu se pot asigura şi prin detaşarea, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, a unora dintre poliţiştii care şi-au desfăşurat activitatea în cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog.
    (4) Agenţia este finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (5) Organizarea şi funcţionarea Agenţiei se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, aprobată cu respectarea termenului prevăzut la art. 10.

    ART. 2
    (1) Se organizează centre de sănătate mintală şi pentru prevenirea adicţiilor, denumite în continuare centre, prin reorganizarea centrelor de sănătate mintală organizate în cadrul spitalelor publice, prin preluarea atribuţiilor aferente centrelor, personalului contractual, a posturilor aferente şi a patrimoniului centrelor de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog, regionale şi judeţene din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog.
    (2) Centrele sunt coordonate metodologic de Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog.
    (3) Centrele sunt finanţate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii.
    (4) Centrele sunt compartimente funcţionale, fără personalitate juridică, în cadrul unităţilor sanitare cu paturi.
    (5) Lista unităţilor sanitare în cadrul cărora funcţionează centrele prevăzute la alin. (1) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, cu consultarea structurilor asociative, aprobată cu respectarea termenului prevăzut la art. 10.
    (6) Centrele au următoarele atribuţii principale:
    a) asigurarea asistenţei medicale curative în domeniul sănătăţii mintale şi al adicţiilor;
    b) asigurarea serviciilor de reabilitare psihosocială;
    c) asigurarea serviciilor de psihoterapie;
    d) asigurarea serviciilor de terapie ocupaţională pentru reinserţia socială a pacienţilor cu tulburări psihotice;
    e) asigurarea îngrijirii în comunitate a persoanelor cu tulburări psihice şi adicţii, inclusiv prin asigurarea asistenţei la domiciliu, atunci când este necesar;
    f) întocmirea evidenţei pacienţilor cu tulburări mintale în vederea înregistrării în aplicaţiile informatice în domeniul sănătăţii mintale, prevenirii şi tratamentului adicţiilor;
    g) monitorizarea populaţiei şcolare prin servicii de legătură cu şcoala (medicul şcolar şi psihologul şcolar);
    h) asigurarea serviciilor specializate pentru copii;
    i) asigurarea tratamentului specializat cu agonişti/antagonişti de opiacee şi servicii de dezintoxicare ambulatorie;
    j) participarea la elaborarea şi realizarea de studii, analize şi sinteze privind fenomenul drogurilor în plan local/regional;
    k) elaborarea, monitorizarea şi coordonarea, după caz, a proiectelor locale de prevenire;
    l) iniţierea şi participarea la activităţi de cercetare ştiinţifică în domeniu;
    m) asigurarea managementului de caz prin identificarea necesităţilor beneficiarului, planificarea, coordonarea şi monitorizarea implementării măsurilor din planul individualizat de asistenţă;
    n) acordarea de servicii de consiliere medicală, psihologică şi socială individuală şi/sau de grup;
    o) colaborarea cu autorităţile publice locale şi cu organizaţiile neguvernamentale în vederea elaborării unor programe de asistenţă, protecţie socială şi reinserţie socioprofesională a persoanelor care au consumat sau consumă substanţe psihoactive.

    (7) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile centrelor se stabilesc prin ordin al ministrului sănătăţii, emis cu respectarea termenului prevăzut la art. 10.

    ART. 3
    (1) Agenţia Naţională Antidrog se desfiinţează, prin divizare totală, prin preluarea activităţii, patrimoniului şi a personalului contractual aferent potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (2) şi ale art. 2 alin. (1).
    (2) Poliţiştii din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog, desfiinţată potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, se pun la dispoziţia Ministerului Afacerilor Interne în condiţiile prevăzute de Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea numirii într-o funcţie corespunzătoare.
    (3) Agenţia Naţională Antidrog îşi îndeplineşte atribuţiile legale în domeniu până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. 4
    (1) Agenţia asigură elaborarea, coordonarea, promovarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor publice în domeniul prevenirii consumului şi dependenţei de droguri, asigurând coordonarea activităţii desfăşurate de instituţiile şi organizaţiile guvernamentale implicate în realizarea obiectivelor prevăzute în Strategia naţională antidrog, precum şi colaborarea cu organizaţiile neguvernamentale din domeniu.
    (2) Agenţia elaborează, monitorizează, avizează şi coordonează, după caz, programe naţionale de prevenire a consumului ilicit de droguri.
    (3) Agenţia elaborează Strategia naţională antidrog şi planurile de acţiune aferente şi monitorizează implementarea acestor documente, prin intermediul unui comitet interministerial şi intersectorial. Comitetul interministerial şi intersectorial se constituie prin decizie a prim-ministrului.
    (4) Agenţia cooperează cu instituţii publice şi organizaţii neguvernamentale, române şi străine, precum şi cu organizaţii internaţionale din domeniul său de activitate.
    (5) În scopul realizării rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Agenţia propune şi avizează, prin Cancelaria Prim-Ministrului, modificarea legislaţiei în domeniul său de activitate.
    (6) Comitetul menţionat la alin. (3) este format din toate instituţiile publice, organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale din domeniul antidrog.

    ART. 5
    (1) Agenţia este condusă de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, care este ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat.
    (2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
    (3) Preşedintele Agenţiei este ordonator terţiar de credite.
    (4) Salarizarea personalului Agenţiei, precum şi a persoanelor prevăzute la alin. (1) se face în conformitate cu prevederile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    (1) Se autorizează Ministerul Finanţelor să introducă modificările în structura bugetului de stat şi în bugetele ordonatorilor principali de credite pe anul 2025, corespunzător prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea ordonatorilor principali de credite, în baza protocoalelor de predare-primire.
    (2) Se autorizează ordonatorii principali de credite să detalieze modificările prevăzute la alin. (1), să introducă modificările corespunzătoare în anexele la bugetele proprii şi să le comunice Ministerului Finanţelor.
    (3) Modificările în execuţia bugetului de stat pe anul 2025, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, se efectuează de către ordonatorii principali de credite, pe baza instrucţiunilor elaborate de Ministerul Finanţelor, la solicitarea ordonatorilor principali de credite.

    ART. 7
    (1) Agenţia şi unităţile sanitare în cadrul cărora funcţionează centrele preiau, pe bază de protocoale de predare-primire, de la Agenţia Naţională Antidrog prevederile bugetare, execuţia bugetară până la data preluării, personalul contractual, patrimoniul aferent stabilit pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, contractele, convenţiile, înţelegerile, protocoalele, memorandumurile şi acordurile, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii ce decurg din acestea.
    (2) Până la data semnării protocoalelor de predare-primire prevăzute la alin. (1), finanţarea cheltuielilor de personal şi a altor cheltuieli curente ale Agenţiei Naţionale Antidrog se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Interne.
    (3) Agenţia se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile Agenţiei Naţionale Antidrog care rezultă din exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 1 alin. (2), inclusiv în ceea ce priveşte convenţiile, contractele de finanţare nerambursabilă şi litigiile cu privire la care aceasta are calitatea de parte.

    ART. 8
    În cuprinsul actelor normative în vigoare:
    a) sintagma „Agenţia Naţională Antidrog“ se înlocuieşte cu sintagma „Agenţia Naţională pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor“;
    b) sintagmele „centre de sănătate mintală“, „laboratoare de sănătate mintală (LSM)“ şi „centre de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog“ se înlocuiesc cu sintagma „centre de sănătate mintală şi pentru prevenirea adicţiilor“.


    ART. 9
    Legea nr. 142/2018 privind precursorii de droguri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 519 din 25 iunie 2018, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 16 va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    Controlul respectării regimului juridic al precursorilor de droguri, inclusiv în locaţiile operatorilor şi utilizatorilor, se exercită de Inspectoratul General al Poliţiei Române, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră sau de unităţile subordonate acestora, după caz, precum şi de autoritatea vamală competentă, potrivit atribuţiilor ce le revin în domeniile lor de activitate."

    2. În cuprinsul legii, sintagma „Agenţia Naţională Antidrog“ se înlocuieşte cu sintagma „Inspectoratul General al Poliţiei Române“.


    ART. 10
    (1) Actele normative prevăzute la art. 1 alin. (5) şi art. 2 alin. (5) şi (7) se emit în termen de termen de cel mult 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) Protocoalele de predare-primire prevăzute la art. 7 alin. (1) se încheie până la împlinirea termenului prevăzut de art. 14 alin. (1).

    ART. 11
    La articolul 22^1 din Legea sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice nr. 487/2002, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 652 din 13 septembrie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22^1
    (1) Pentru diagnosticarea, tratarea şi reabilitarea persoanelor care suferă de dependenţe de substanţe psihoactive sau alte comportamente adictive se pot organiza în cadrul spitalelor publice sau private centre pentru tratamentul adicţiilor, care vor funcţiona la nivel de secţie."


    ART. 12
    Articolul 2 din Legea nr. 64/2005 privind participarea României ca membru cu drepturi depline la Grupul de cooperare pentru combaterea consumului şi a traficului ilicit de droguri (Grupul POMPIDOU) din cadrul Consiliului Europei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 251 din 25 martie 2005, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Sumele aferente cheltuielilor ocazionate de participarea României ca membru cu drepturi depline la Grupul de cooperare pentru combaterea consumului şi a traficului ilicit de droguri (Grupul POMPIDOU) din cadrul Consiliului Europei se asigură din alocaţii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Agenţia Naţională pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor."


    ART. 13
    (1) Ministerul Finanţelor este autorizat să efectueze prin Exim Banca Românească - S.A. plata contribuţiei aferente participării României la Fondul de Investiţii al Iniţiativei celor Trei Mări, reprezentând aport la capitalul social al fondului şi cheltuieli aferente, conform documentaţiei contractuale de participare la fond, până la preluarea activităţii de reprezentare a României la Fondul de Investiţii al Iniţiativei celor Trei Mări de către Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A., în conformitate cu prevederile art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. şi pentru reglementarea unor măsuri bugetare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare.
    (2) În vederea efectuării plăţii contribuţiei prevăzute la alin. (1), Exim Banca Românească - S.A. efectuează plata la extern, iar Ministerul Finanţelor virează către Exim Banca Românească - S.A. echivalentul în lei la cursul Băncii Naţionale a României valabil la data efectuării plăţii, plus o marjă de 3% pentru acoperirea unei eventuale diferenţe de curs valutar la data efectuării plăţii la extern de către Exim Banca Românească - S.A. Diferenţa în lei rămasă neutilizată de către Exim Banca Românească - S.A. după efectuarea schimbului valutar pentru plata la extern va fi restituită Ministerului Finanţelor în termen de 10 zile de la data efectuării plăţii la extern de către Exim Banca Românească - S.A.
    (3) Exim Banca Românească - S.A. este autorizată să asigure reprezentarea la nivelul organismelor de supraveghere şi decizie ale Fondului de Investiţii al Iniţiativei celor Trei Mări şi efectuarea demersurilor legale şi operaţionale prevăzute de legislaţia aplicabilă Fondului de Investiţii al Iniţiativei celor Trei Mări până la preluarea activităţii de reprezentare a României la Fondul Iniţiativei celor Trei Mări de către Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A.

    ART. 14
    Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare în termen de 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 10, 11 şi 13, care intră în vigoare la data publicării, precum şi a art. 6, care intră în vigoare la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2025.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Alexandru-Mihai Ghigiu
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 12 decembrie 2024.
    Nr. 147.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016