Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 14 din 28 februarie 2024  privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea parţială  a pierderilor suferite în anul 2023 în sectorul apicol,  în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 14 din 28 februarie 2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor suferite în anul 2023 în sectorul apicol, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 166 din 29 februarie 2024
    Întrucât sprijinirea domeniului agricol, respectiv sectorul zootehnic, reprezintă un factor de importanţă strategică pentru asigurarea siguranţei alimentare, a materiilor prime pentru industria alimentară şi pentru menţinerea locurilor de muncă, sens în care trebuie să beneficieze din partea statului de politici publice care să vizeze compensarea pierderilor generate de creşterea preţurilor la combustibil şi alte costuri cum ar fi cele pentru forţa de muncă, servicii veterinare, utilităţi, hrană etc.,
    luând în considerare că în anul 2022 Comisia Europeană a adoptat Cadrul temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2022/C131/01), act juridic european care pe parcursul anilor 2022 şi 2023 a fost modificat, ultima formă fiind publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene în data de 21 noiembrie 2023, respectiv Comunicarea Comisiei - Cadrul temporar de criză şi de tranziţie pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei C/2023/1188, denumită în continuare Cadrul temporar Ucraina,
    având în vedere situaţia de criză în care se află apicultorii din România, ca urmare a creşterii necontrolate a costurilor cu combustibil şi a altor costuri cum ar fi cele pentru forţa de muncă, servicii veterinare, utilităţi, hrană, sectorul apicol este afectat de evoluţia negativă a pieţei.
    În contextul în care majoritatea crescătorilor de albine au fost afectaţi în mod deosebit şi de pandemia de COVID-19, impactul combinat al creşterii costurilor la combustibil, forţa de muncă, precum şi asigurarea rezervelor de hrană este resimţit şi de către sectorul apicol, generând creşteri bruşte ale costurilor de producţie. În anumite cazuri, aceste creşteri ale costurilor pot pune sub semnul întrebării continuarea activităţii.
    Agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei a creat incertitudini economice semnificative, a perturbat fluxurile comerciale şi lanţurile de aprovizionare şi a condus la creşteri excepţional de mari şi neaşteptate ale preţurilor, în special la combustibili, forţa de muncă şi servicii veterinare, dar şi la numeroşi alţi factori de producţie şi la materii prime. Perturbările lanţului de aprovizionare şi incertitudinea sporită au efecte directe sau indirecte care afectează sectorul apicol.
    Creşterea preţurilor la energie a determinat creşteri în lanţ, inclusiv în ceea ce priveşte achiziţia de inputuri agricole, respectiv turte proteice, biostimulatori, faguri, rame, combustibil, ceea ce a generat implicit şi creşterea costului de producţie în sectorul apicol.
    În contextul importurilor masive de miere din ţări terţe, precum Ucraina şi China, care vând mierea la preţuri mici pe piaţa din România, apicultorii autohtoni sunt nevoiţi să vândă mierea sub preţul de producţie pentru a nu rămâne în stoc cu ea; valorificarea pe pieţele externe a producţiei de miere obţinute de apicultori în anul 2023 a scăzut foarte mult, cauza principală fiind importurile de miere extracomunitară de slabă calitate, care au dus la saturaţia pieţei în toate statele membre. Astfel, dacă ne raportăm la exporturile de miere ale României în perioada ianuarie-octombrie 2023 faţă de ianuarie-octombrie 2022 avem o pierdere de 12.693,59 mii euro, respectiv 69,71%.
    Având în vedere că pentru apicultorii autohtoni creşterile de preţuri la inputuri agricole şi slaba valorificare a mierii la export au generat rate scăzute de rentabilitate sau chiar pierderi în activităţile de producţie,
    considerând că elementele situaţiei de criză actuale conturează o situaţie excepţională, se impune luarea unor măsuri urgente care să vizeze acordarea de granturi apicultorilor prin schemă de ajutor de stat.
    Ţinând cont că în lipsa adoptării măsurilor propuse în regim de urgenţă apicultorii nu vor putea continua activitatea şi nu vor putea menţine efectivul de albine şi că s-ar putea înregistra o scădere a cererii pe toate pieţele importante, având drept rezultat negativ perturbări ale lanţurilor de aprovizionare, în special în ceea ce priveşte hrana albinelor, echipamentele apicole şi produsele medicinale veterinare, este necesar ca statul să ia urgent măsuri de natura ajutorului de stat pentru a atenua repercusiunile negative imediate, pentru a atenua dezechilibrele economice create şi pentru a asigura menţinerea activităţilor economice şi a locurilor de muncă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă instituie schema de ajutor de stat cu caracter temporar pentru compensarea parţială a pierderilor suferite în anul 2023 în sectorul apicol, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, denumită în continuare schemă.
    (2) Prezenta schemă este compatibilă cu piaţa internă, în conformitate cu prevederile Comunicării Comisiei Europene - Cadru temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2022/C131/01), astfel cum a fost modificată prin Comunicarea Comisiei C/2023/1188, denumită în continuare Cadrul temporar Ucraina.
    (3) Schema respectă prevederile secţiunii 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor din Cadrul temporar Ucraina.
    (4) Schema se cumulează cu orice alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor din Cadrul temporar Ucraina, pct. 62 lit. a), cu respectarea pragului maxim de 280.000 euro/ beneficiar.
    (5) Orice sume primite/solicitate prin alte scheme de ajutor de stat finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor, pct. 62 lit. a), din Cadrul temporar Ucraina se deduc din pragul maxim de 280.000 euro/beneficiar, care se poate acorda în cadrul schemei.
    (6) Schema se notifică Comisiei Europene în temeiul art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
    (7) Schema se aplică pe întreg teritoriul României.
    (8) Autoritatea responsabilă cu implementarea schemei este Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, prin structurile sale teritoriale, respectiv direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DAJ.
    (9) Sumele acordate cu titlu de ajutor de stat în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă nu sunt supuse executării silite prin poprire în cazul în care împotriva beneficiarilor acestora a fost pornită procedura de executare silită.

    ART. 2
    (1) Ajutorul de stat prevăzut la art. 1 alin. (1) se acordă următorilor beneficiari, crescători de albine:
    a) apicultori, persoane fizice care deţin atestat de producător emis în baza Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, valabil la data depunerii cererii;
    b) apicultori, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi societăţi agricole constituite în baza Legii nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) apicultori, persoane juridice.

    (2) Ajutorul de stat prevăzut la art. 1 alin. (1) se acordă beneficiarilor prevăzuţi la alin. (1) care deţin, cresc şi/sau exploatează familii de albine în stupi identificaţi de Agenţia Naţională pentru Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu“, conform Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 251/2017 pentru aprobarea Sistemului unitar de identificare a stupinelor şi stupilor, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Ajutorul de stat prevăzut la art. 1 alin. (1) se acordă beneficiarilor prevăzuţi la art. 2 alin. (1) care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:
    a) să deţină la data de 31 decembrie 2023 familii de albine înscrise în baza naţională de date apicolă gestionată de Agenţia Naţională pentru Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu“, prin oficiile pentru zootehnie judeţene, potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 251/2017, cu modificările şi completările ulterioare, în exploataţii apicole/stupine înregistrate/autorizate sanitar-veterinar de către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor prin direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
    b) să deţină familii de albine în exploataţii apicole/stupine înregistrate/autorizate la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti la data depunerii cererii;
    c) să nu se afle în lichidare sau faliment la data de 24 februarie 2022, conform evidenţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, sau în cazul persoanei fizice nu a fost emisă o decizie definitivă a instanţelor judecătoreşti de constatare a falimentului până la data de 24 februarie 2022.


    ART. 4
    (1) Beneficiarii depun/transmit la DAJ o cerere de solicitare a ajutorului pentru efectivul de albine deţinut potrivit art. 3 lit. a), care cuprinde şi declaraţia pe propria răspundere că nu se află în lichidare sau faliment la data de 24 februarie 2022, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente justificative:
    a) copie a B.I./C.I. al/a solicitantului sau al/a reprezentantului legal, dacă cererea este depusă prin reprezentant legal/ împuternicit;
    b) împuternicire/procură notarială şi o copie a B.I./C.I. al/a unui reprezentant, după caz;
    c) copie a atestatului de producător, în cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 2 alin. (1) lit. a);
    d) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea;
    e) dovadă cont activ bancă/trezorerie;
    f) copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a exploataţiei apicole/stupinei, eliberat de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a cărei rază teritorială se desfăşoară permanent activitatea stupinei, care atestă că solicitantul deţine familii de albine la data depunerii cererii.

    (2) În situaţia în care beneficiarii prevăzuţi la art. 2 alin. (1) deţin mai multe exploataţii apicole/stupine care sunt situate pe raza mai multor unităţi administrativ-teritoriale din judeţe diferite, aceştia depun o singură cerere la DAJ pe raza căreia au domiciliul/sediul social sau deţin numărul cel mai mare de familii de albine.
    (3) Perioada de depunere a cererilor de solicitare a ajutorului de stat şi a documentelor justificative prevăzute la alin. (1) este de 30 de zile lucrătoare începând cu ziua următoare intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (4) Plata ajutorului de stat se efectuează până la data de 30 iunie 2024. Se pot efectua plăţi şi după această dată pentru conturi invalide, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2024.
    (5) Documentele depuse/transmise în copie de către beneficiar vor purta sintagma „conform cu originalul“, vor fi datate şi însuşite prin semnătură de către beneficiar.
    (6) În termen de două zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Agenţia Naţională pentru Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu“ transmite DAJ, în format letric şi electronic, lista apicultorilor cu numărul de stupi şi numărul de familii de albine înscrise în baza de date naţională apicolă la data de 31 decembrie 2023.

    ART. 5
    (1) Valoarea totală maximă a schemei de ajutor de stat este de 59.866.000 lei, echivalentul sumei de 12.034.334 euro, şi se asigură din bugetul aprobat Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2024, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituţii publice“, direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti, care asigură sumele necesare acordării schemei de la capitolul 83.10 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 40 „Subvenţii“, articolul 40.15 „Sprijinirea producătorilor agricoli“.
    (2) Valoarea totală ce poate fi acordată per beneficiar nu depăşeşte echivalentul în lei a 280.000 euro.
    (3) Cuantumul ajutorului de stat care se acordă beneficiarilor este de 5 euro/familia de albine, pentru numărul de familii de albine deţinut la 31 decembrie 2023.
    (4) Cursul de schimb valutar euro/lei pentru calcularea valorii totale maxime a cuantumului este cel comunicat de Banca Naţională a României la data de 29 decembrie 2023, respectiv de 4,9746 lei/euro.

    ART. 6
    (1) După expirarea termenului de depunere a cererilor de solicitare a ajutorului de stat prevăzut la art. 4 alin. (3), DAJ întocmesc şi transmit la Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţia centralizatoare cu beneficiarii eligibili şi sumele aferente ajutorului de stat care urmează să fie acordate apicultorilor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) În situaţia în care valoarea totală a sprijinului financiar cuvenit se încadrează în resursele financiare alocate schemei, prevăzute la art. 5 alin. (1), Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale întocmeşte situaţia centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3.
    (3) Dacă valoarea totală a sprijinului financiar depăşeşte resursele financiare alocate schemei, prevăzute la art. 5 alin. (1), Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale calculează coeficientul de reducere a valorii maxime prevăzute la art. 5 alin. (1), cu încadrarea în bugetul maxim alocat schemei, şi îl comunică DAJ, în vederea calculării ajutorului de stat cuvenit fiecărui beneficiar.
    (4) În termen de trei zile lucrătoare de la primirea comunicării prevăzute la alin. (3), DAJ refac situaţiile centralizatoare cu sumele necesare reprezentând ajutor de stat pe baza coeficientului de reducere corespunzător, potrivit anexei nr. 2, şi le retransmit Direcţiei generale buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pentru întocmirea situaţiei centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3.
    (5) După aprobarea de către Ministerul Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează conturile DAJ.
    (6) DAJ virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, potrivit legislaţiei în vigoare.

    ART. 7
    (1) În cazul nerespectării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, beneficiarii schemei de ajutor sunt obligaţi la restituirea contravalorii sprijinului financiar, la care se adaugă dobânzi şi penalităţi de întârziere calculate de la data încasării acestuia, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Sumele reprezentând ajutor de stat necuvenit, prevăzut la alin. (1), reprezintă creanţe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare. Procesele-verbale de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare întocmite de către DAJ, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda naţională, constituie titluri de creanţă şi cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Titlul de creanţă întocmit de către DAJ constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de plată prevăzut în cuprinsul acestuia, stabilit în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim printr-un act administrativ individual care i se adresează trebuie să solicite autorităţii publice emitente, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Creanţele bugetare principale şi accesorii se sting prin plată voluntară, compensare din drepturile la plată certe, lichide şi exigibile, stabilite de către DAJ, reprezentând ajutor de stat finanţat de la bugetul de stat, sau prin recuperare de către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform prevederilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Titlurile executorii, împreună cu dovada comunicării acestora către debitor, se transmit, în termen de maximum 90 de zile de la data expirării termenului de plată, către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării creanţelor bugetare, conform dispoziţiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Cuantumul creanţelor bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se calculează de către DAJ care a emis procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare.
    (8) Creanţele bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se individualizează prin procese-verbale de constatare a creanţelor bugetare accesorii, care reprezintă titluri de creanţă, prevederile alin. (2)-(5) aplicându-se în mod corespunzător.
    (9) În procedura insolvenţei, înscrierea creanţei bugetare la masa credală a debitorului se efectuează de către DAJ.
    (10) Creanţele bugetare principale şi accesorii se recuperează în conturile indicate în titlurile de creanţă.
    (11) Sumele recuperate de către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se virează de către organul fiscal, în conformitate cu prevederile art. 257 alin. (6) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în conturile indicate în titlul executoriu întocmit de către DAJ.

    ART. 8
    (1) Toate documentele depuse în vederea solicitării ajutorului de stat acordat potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă se păstrează la DAJ pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul de stat.
    (2) Toate documentele care atestă ajutorul de stat cuvenit se păstrează de către beneficiarii ajutorului de stat pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data încasării sumei cuvenite.
    (3) Schema de ajutor de stat şi informaţiile aferente fiecărui beneficiar al cărui sprijin financiar depăşeşte valoarea de 10.000 euro, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 49.746, se publică pe site-ul oficial al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale la adresa www.madr.ro şi pe site-urile DAJ.

    ART. 9
    Beneficiarul are obligaţia să anunţe orice modificare privind datele din cerere la DAJ unde a depus cererea de acordare, în termen de 5 zile lucrătoare de la respectiva modificare, dar nu mai târziu de data aprobării la plată.

    ART. 10
    (1) La data primirii deciziei Comisiei Europene privind acordarea ajutorului de stat prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă se stabileşte eligibilitatea beneficiarului şi se constituie obligaţia de plată a acestui ajutor de stat.
    (2) În situaţia în care, anterior emiterii deciziei Comisiei Europene, Comisia Europeană solicită modificări privind prezenta schemă, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se modifică în mod corespunzător.

    ART. 11
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 28 februarie 2024.
    Nr. 14.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ..................................../a Municipiului Bucureşti
    Nr. de înregistrare .................
    Data ......................
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu beneficiarii eligibili şi sumele aferente schemei de ajutor de stat
    pentru compensarea parţială a pierderilor suferite în anul 2023 în sectorul apicol,
    în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei
    (model)
    Bun de plată
    ......................
    pentru suma de ............. lei
    Director executiv DAJ,
    ...................................
    (semnătura)

┌────┬──────────┬───────┬───────┬───┬───────────┬───────┬───────┬────────┬────────┬──────────┬───────┬───────┐
│ │ │ │ │ │Cod │Nr. │ │Valoare │Valoare │Valoare │Valoare│Valoare│
│Nr. │Denumire │Nr. şi │ID │CUI│exploataţie│familii│Cuantum│ajutor │alte │maximă per│ajutor │ajutor │
│crt.│beneficiar│data │fermier│/ │apicolă/ │de │euro/ │de stat │ajutoare│beneficiar│de stat│de stat│
│ │ │cererii│ │CNP│stupină │albine │familie│calculat│încasate│(euro) │cuvenit│cuvenit│
│ │ │ │ │ │ │ │ │(euro) │(euro) │ │(euro) │(lei) │
├────┼──────────┼───────┼───────┼───┼───────────┼───────┼───────┼────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │8 = 6 x │ │ │11^x = │12 = 11│
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │7 │9 │10 │10 – (8│x 5 │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │+ 9) │euro │
├────┼──────────┼───────┼───────┼───┼───────────┼───────┼───────┼────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │5 │ │ │280.000 │ │ │
├────┼──────────┼───────┼───────┼───┼───────────┼───────┼───────┼────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┴───────┴───────┴───┴───────────┼───────┼───────┼────────┼────────┼──────────┼───────┼───────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┴────────┴────────┴──────────┴───────┴───────┘


    11^x = 10 – (8 + 9): valoarea ajutorului de stat cuvenit se calculează ca diferenţă dintre valoarea maximă a ajutorului de stat conform art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor suferite în anul 2023 în sectorul apicol, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei şi valoarea altor ajutoare de stat încasate din alte forme de sprijin, dar nu mai mult decât suma rezultată din înmulţirea efectivului de familii de albine eligibile cu cuantumul/familie de albine exprimat în euro.
    Certificat din punctul de vedere al legalităţii, realităţii şi regularităţii datelor
    Director executiv adjunct,
    ...................................................
    (semnătura)
    Şef serviciu,
    ..............................

    ANEXA 3

    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene
    Nr. de înregistrare .........................
    Data ..............................................
    Se aprobă.
    Ordonator principal de credite,
    ......................................................
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu sumele solicitate în cadrul schemei de ajutor de stat pentru compensarea parţială
    a pierderilor suferite în anul 2023 în sectorul apicol, în contextul crizei
    provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei
    (model)

┌─────┬───────┬───────────┬────────────┐
│Nr. │ │Nr. de │Suma │
│crt. │Judeţul│beneficiari│solicitată │
│ │ │ │(lei) │
├─────┼───────┼───────────┼────────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │
├─────┼───────┼───────────┼────────────┤
│1. │ │ │ │
├─────┼───────┼───────────┼────────────┤
│2. │ │ │ │
├─────┼───────┼───────────┼────────────┤
│.....│ │ │ │
├─────┼───────┼───────────┼────────────┤
│T O T│ │ │ │
│A L: │ │ │ │
└─────┴───────┴───────────┴────────────┘


    Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene
    Director general,
    ...................................................
    (semnătura şi ştampila)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016