Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 131 din 21 noiembrie 2024 pentru aprobarea unor amendamente convenite între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la Acordurile de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1168 din 22 noiembrie 2024
Având în vedere:
- instrumentul privind Opţiunea de răspuns rapid (Rapid Response Option), aprobat recent la nivelul Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru sprijinirea clienţilor acesteia pentru pregătire şi răspuns la dezastre, prin care se asigură posibilitatea utilizării unor resurse din portofoliul suveran existent al Băncii în România, respectiv pentru finanţarea unor nevoi concrete în cazul apariţiei unor crize sau dezastre, ce pot fi distribuite rapid: fie (i) sub forma unui proiect de intervenţie în situaţii de urgenţă (Contingent Emergency Response Project - CERP), care se pregăteşte împreună cu finanţatorul, înaintea apariţiei unei crize sau dezastru; fie (ii) sub formă de finanţare complementară a unui împrumut pentru politici de dezvoltare pentru managementul riscului de dezastre cu opţiune de amânare a tragerii până la apariţia unei catastrofe (CAT-DDO);
– amendamentele convenite între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la acordurile de împrumut încheiate între România, prin Ministerul Finanţelor, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în vederea introducerii Opţiunii de răspuns rapid, prin Amendamentul Omnibus şi, respectiv, prin cel de-al treilea Amendament la Acordul de împrumut (Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România), semnate la Bucureşti la data de 13 iunie 2024;
– necesitatea definitivării paşilor legali pentru intrarea în vigoare a amendamentelor menţionate şi reglementarea cadrului necesar aplicării Opţiunii de răspuns rapid şi, astfel, asigurarea posibilităţii activării acestei opţiuni, în cel mai scurt timp, în funcţie de necesităţile de finanţare, având în vedere fenomenele hidrometeorologice devastatoare recente;
– necesitatea evidenţierii în bugetul pe anul 2025 a elementelor specifice pentru implementarea Opţiunii de răspuns rapid, printr-un proiect de intervenţie în situaţii de urgenţă;
– faptul că, potrivit discuţiilor cu finanţatorul, în contextul fenomenelor hidrometeorologice devastatoare recente, există posibilitatea accesării Opţiunii de răspuns rapid, în funcţie de necesităţile de finanţare actuale, de îndată ce amendamentele vor intra în vigoare, iar, ca urmare a evaluării, în cadrul portofoliului actual există sume care ar putea fi direcţionate pentru aceste scopuri, cum ar fi fondurile care ar putea rămâne disponibile din împrumuturile cu dată-limită de tragere 30 noiembrie 2024 şi, respectiv, 31 decembrie 2024 şi care altfel, după aceste date, ar fi anulate;
– faptul că, în lipsa luării unor măsuri imediate pentru asigurarea intrării în vigoare a amendamentelor şi reglementarea elementelor privind aplicarea acestora şi implementarea Opţiunii de răspuns rapid, România nu va putea accesa resurse din portofoliul existent, pentru finanţarea unor nevoi concrete în cazul apariţiei unor crize/dezastre şi, astfel, acţiunile de răspuns la acestea ar putea genera costuri suplimentare de la bugetul de stat, cu atât mai mult cu cât costurile asociate împrumuturilor existente sunt mai avantajoase şi mai flexibile comparativ cu alte surse de finanţare de pe piaţa de capital,
luând în considerare că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. 1
Se aprobă Amendamentul Omnibus pentru introducerea Opţiunii de răspuns rapid, convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin Scrisoarea de amendament semnată la Bucureşti la data de 13 iunie 2024, la:
a) Acordul de împrumut (Proiectul privind reforma sectorului sanitar - îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei sistemului sanitar) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 17 iunie 2014, ratificat prin Legea nr. 179/2014;
b) Acordul de împrumut (Finanţare adiţională pentru Proiectul privind reforma sectorului sanitar - îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei sistemului sanitar) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 11 iunie 2021, ratificat prin Legea nr. 298/2021;
c) Acordul de împrumut (Proiectul privind învăţământul secundar) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 17 aprilie 2015, ratificat prin Legea nr. 234/2015;
d) Acordul de împrumut (Proiect de îmbunătăţire a serviciilor judiciare) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 17 februarie 2017 şi la 27 februarie 2017, ratificat prin Legea nr. 173/2017;
e) Acordul de împrumut (Proiect privind îmbunătăţirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 1 august 2018, ratificat prin Legea nr. 307/2018;
f) Acordul de împrumut (Finanţare adiţională pentru Proiectul privind îmbunătăţirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 25 mai 2023, ratificat prin Legea nr. 331/2023;
g) Acordul de împrumut (Proiect privind îmbunătăţirea rezilienţei şi a răspunsului la situaţii de urgenţă) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 10 iulie 2019, ratificat prin Legea nr. 89/2020;
h) Acordul de împrumut (Proiect privind consolidarea infrastructurii şi a pregătirii pentru situaţii critice de urgenţă) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 10 iulie 2019, ratificat prin Legea nr. 92/2020;
i) Acordul de împrumut (Proiect şcoli mai sigure, incluzive şi sustenabile în România) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 6 mai 2021, ratificat prin Legea nr. 299/2021;
j) Acordul de împrumut (Proiect privind consolidarea bazelor pentru îmbunătăţirea furnizării serviciilor judiciare) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 17 iulie 2023, ratificat prin Legea nr. 2/2024;
k) Acordul de împrumut (Proiectul privind prevenirea şi reducerea poluării din spaţiul rural în România) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 6 aprilie 2023, ratificat prin Legea nr. 332/2023.
ART. 2
Se aprobă Cel de-al treilea Amendament pentru introducerea Opţiunii de răspuns rapid, convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin Scrisoarea de amendament semnată la Bucureşti la 13 iunie 2024, la Acordul de împrumut (Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la New York la 23 septembrie 2019, amendat şi actualizat prin Scrisoarea de amendament semnată între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la Bucureşti la 31 iulie 2020 şi la 26 august 2020, ratificat prin Legea nr. 1/2021, cu modificările ulterioare.
ART. 3
(1) Aplicarea prevederilor amendamentelor prevăzute la art. 1 şi 2, referitoare la implementarea Proiectului de intervenţie în situaţii de urgenţă (Contingent Emergency Response Project), denumit în continuare CERP, se realizează de către Ministerul Finanţelor, în calitate de Împrumutat, şi ministerul/ministerele de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, care se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, astfel cum este prevăzut în textul amendamentelor.
(2) Aranjamentele instituţionale privind coordonarea şi implementarea CERP, responsabilităţile în cadrul acestuia, activităţile şi cheltuielile eligibile şi alte elemente tehnice privind CERP se stabilesc prin Manualul CERP şi/sau prin actul normativ de aprobare a acestuia potrivit alin. (3).
(3) Manualul CERP care se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare se aprobă prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de Ministerul Finanţelor împreună cu ministerul/ministerele de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, potrivit prevederilor alin. (1).
(4) Ministerul/Ministerele de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP implementează CERP prin entitatea de implementare, existentă în structura sau în subordinea acestuia/acestora, şi/sau printr-o unitate de management înfiinţată în acest scop în structura sau în subordinea acestuia/acestora.
(5) Cheltuielile operaţionale aferente implementării CERP, inclusiv salarizarea personalului din cadrul entităţii/unităţii prevăzute la alin. (4), se asigură din sumele alocate CERP în cadrul împrumuturilor prevăzute la art. 1 şi 2, de la bugetul de stat şi/sau din alte surse legal constituite, după caz.
(6) Ministerul Finanţelor va încheia cu ministerul/ministerele de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP un acord subsidiar, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile părţilor în implementarea CERP şi în aplicarea prevederilor referitoare la acesta din amendamentele prevăzute la art. 1 şi 2.
ART. 4
Legea nr. 179/2014 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind reforma sectorului sanitar - îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei sistemului sanitar) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 17 iunie 2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 943 din 23 decembrie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile aferente Proiectului, respectiv cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Sănătăţii, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 5
Legea nr. 298/2021 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Finanţare adiţională pentru Proiectul privind reforma sectorului sanitar - îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei sistemului sanitar) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 11 iunie 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1188 din 15 decembrie 2021, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile aferente Proiectului, respectiv cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», se cuprind în bugetul Ministerului Sănătăţii, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Sănătăţii şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 6
Legea nr. 234/2015 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind învăţământul secundar) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Washington la 17 aprilie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 757 din 12 octombrie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile aferente Proiectului, respectiv cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», vor fi asigurate din bugetul Ministerului Educaţiei, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 7
Legea nr. 173/2017 privind ratificarea Acordului de împrumut (Proiect de îmbunătăţire a serviciilor judiciare) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 17 februarie 2017 şi la 27 februarie 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 18 iulie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», se asigură din bugetul Ministerului Justiţiei, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Justiţiei şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 8
Legea nr. 307/2018 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind îmbunătăţirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 1 august 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 17 decembrie 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Afacerilor Interne şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 9
Legea nr. 331/2023 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Finanţare adiţională pentru Proiectul privind îmbunătăţirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 25 mai 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1021 din 9 noiembrie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Afacerilor Interne şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 10
Legea nr. 89/2020 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind îmbunătăţirea rezilienţei şi a răspunsului la situaţii de urgenţă) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 10 iulie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 1 iulie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Afacerilor Interne şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 11
Legea nr. 92/2020 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind consolidarea infrastructurii şi a pregătirii pentru situaţii critice de urgenţă) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 10 iulie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 578 din 1 iulie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Afacerilor Interne şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 12
Legea nr. 1/2021 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la New York la 23 septembrie 2019, amendat şi actualizat prin Scrisoarea de amendament semnată între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la Bucureşti la 31 iulie 2020 şi la 26 august 2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 6 ianuarie 2021, se completează după cum urmează:
1. După articolul 3 se introduce un nou articol, art. 3^1, cu următorul cuprins:
"ART. 3^1
Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 13
Legea nr. 299/2021 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect şcoli mai sigure, incluzive şi sustenabile în România) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 6 mai 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1189 din 15 decembrie 2021, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», vor fi cuprinse în bugetul Ministerului Educaţiei, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Educaţiei şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 14
Legea nr. 2/2024 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind consolidarea bazelor pentru îmbunătăţirea furnizării serviciilor judiciare) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 17 iulie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 5 ianuarie 2024, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», vor fi asigurate din bugetul Ministerului Justiţiei, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Justiţiei şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
ART. 15
Legea nr. 332/2023 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind prevenirea şi reducerea poluării din spaţiul rural în România) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 6 aprilie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1022 din 9 noiembrie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 3
(1) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al valorii împrumutului, cu excepţia fondurilor care se alocă categoriilor «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» şi «Finanţare complementară CAT-DDO», se vor asigura din bugetul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile reprezentând echivalentul în lei al fondurilor care se alocă din împrumut la categoria «Cheltuieli eligibile în cadrul CERP» vor fi cuprinse în bugetul ministerului/ministerelor de resort desemnat/desemnate agenţie/agenţii de implementare a CERP, conform Manualului CERP, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.
(3) În condiţiile în care sumele împrumutului nu mai sunt disponibile ca urmare a activării Opţiunii de răspuns rapid, finanţarea activităţilor cuprinse în cadrul Proiectului prevăzut la art. 1 se asigură, inclusiv după data-limită de finalizare a proiectului, din sume alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat, în bugetul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi/sau din alte surse legal constituite."
2. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
"(3) Fără a contraveni prevederilor prezentului articol, redistribuirea sumelor între categoriile de cheltuieli în cadrul împrumutului, în cazul activării Opţiunii de răspuns rapid, astfel cum se convine cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, nu reprezintă amendament la acordul de împrumut şi nu necesită aprobare prin act normativ."
PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacşu
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Romeo Simionescu,
secretar de stat
Ministrul finanţelor,
Marcel-Ioan Boloş
p. Ministrul justiţiei,
Mihai Paşca,
secretar de stat
p. Ministrul educaţiei,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
p. Ministrul sănătăţii,
Adriana Pistol,
secretar de stat
p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Dan-Ştefan Chiru,
secretar de stat
Bucureşti, 21 noiembrie 2024.
Nr. 131.
AMENDAMENTE DIN 13 iunie 2024
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: