Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 13 din 28 februarie 2024  privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor  la cultura de tomate în spaţii protejate şi cultura de usturoi,  în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 13 din 28 februarie 2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de tomate în spaţii protejate şi cultura de usturoi, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 168 din 29 februarie 2024
    Întrucât sprijinirea domeniului agricol, respectiv a sectorului vegetal reprezintă un factor de importanţă strategică pentru asigurarea siguranţei alimentare, a materiilor prime pentru industria alimentară şi pentru menţinerea locurilor de muncă, sens în care trebuie să beneficieze din partea statului de politici publice care să vizeze compensarea pierderilor generate de creşterea preţurilor la produsele fertilizante şi/sau produsele de protecţie a plantelor, materialul de plantare, combustibilul şi alte costuri, cum ar fi forţa de muncă şi utilităţi,
    având în vedere faptul că, în anul 2022, Comisia Europeană a adoptat Cadrul temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2022/C131/01), act juridic european care pe parcursul anilor 2022 şi 2023 a fost modificat, ultima formă fiind publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene în data de 21 noiembrie 2023, respectiv Comunicarea Comisiei - Cadrul temporar de criză şi de tranziţie pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2023/C101/03), denumită în continuare Cadrul temporar Ucraina,
    luând în considerare că procedura de notificare a schemei de ajutor de stat s-a iniţiat în data de 13 februarie 2024, schema fiind înregistrată la Comisia Europeană cu numărul de caz SA112600 (2024/N),
    întrucât fermierii din România s-au confruntat şi în anul 2023 cu efectele crizei geopolitice provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, care a avut un impact deosebit de grav asupra sectoarelor agriculturii, prelucrării alimentelor, pescuitului şi acvaculturii în statele membre UE,
    având în vedere că agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei a creat incertitudini economice semnificative, care au cauzat o perturbare gravă a economiei în toate statele membre, într-o gamă largă de sectoare economice, inclusiv în agricultura din România,
    ţinând seama de perturbările fluxurilor comerciale şi ale lanţurilor de aprovizionare care au condus la o incertitudine sporită şi creşteri excepţional de mari şi neaşteptate ale preţurilor, în special la gaze naturale, energie electrică, îngrăşăminte chimice, precum şi la alte categorii de inputuri, creându-se astfel efecte directe sau indirecte care au afectat sectorul legumicol,
    având în vedere că pentru fermierii autohtoni creşterile de preţuri la resursele materiale agricole au generat rate scăzute de rentabilitate sau chiar pierderi în activităţile de producţie agricolă din sectorul vegetal,
    ţinând cont că în lipsa adoptării unor măsuri s-ar putea înregistra o scădere a cererii pe toate pieţele importante, având drept rezultat negativ perturbări ale lanţurilor de aprovizionare, în special în ceea ce priveşte materiile prime şi produsele,
    având în vedere cele prezentate anterior, se impune luarea unor măsuri care să vizeze acordarea de granturi pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de tomate în spaţii protejate şi cultura de usturoi, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, astfel încât producătorii agricoli să poată continua activitatea în scopul producerii de tomate în spaţii protejate şi usturoi,
    ţinând seama că nepromovarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ poate avea următoarele consecinţe negative:
    a) riscul major ca o parte importantă a fermierilor afectaţi să nu îşi poată achita obligaţiile contractuale către furnizori, leasinguri, salarii, credite la termenele scadente, să se supraîndatoreze şi să nu mai poată continua activitatea;
    b) reducerea sau abandonul suprafeţelor cu tomate în spaţii protejate şi usturoi;
    c) scăderea cantităţii de produse proaspete pe piaţa internă şi creşterea importurilor,

    întrucât elementele prezentate definesc un context excepţional şi vizează interesele economice ale României, cu precădere în zona rurală, având în vedere că statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea continuării activităţii economice,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţie de urgenţă, extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă instituie acordarea unor ajutoare de stat pe baza unei scheme de susţinere financiară, denumită în continuare schemă, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, având ca obiective:
    a) asigurarea unui grant financiar pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de tomate în spaţii protejate înfiinţată în decembrie 2023-30 aprilie 2024;
    b) asigurarea unui grant financiar producătorilor agricoli cultivatori de usturoi pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de usturoi înfiinţată în toamna anului 2023-primăvara anului 2024.

    (2) Prezenta schemă este compatibilă cu piaţa internă, în conformitate cu prevederile Comunicării Comisiei Europene - Cadrul temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2022/C131/01).
    (3) Schema respectă prevederile secţiunii 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor din Cadrul temporar Ucraina.
    (4) Schema se cumulează cu orice alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor din Cadrul temporar Ucraina, pct. 62 lit. a), cu respectarea pragului maxim de 280.000 euro/beneficiar.
    (5) Orice sume primite/solicitate prin alte scheme de ajutor de stat finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor, pct. 62 lit. a) din Cadrul temporar Ucraina se deduc din pragul maxim de 280.000 euro/ beneficiar.
    (6) Schema de ajutor de stat se notifică Comisiei Europene în temeiul art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
    (7) Autoritatea responsabilă cu implementarea schemei este Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, prin structurile sale teritoriale, respectiv direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DAJ.
    (8) Sumele acordate cu titlu de ajutor de stat în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă nu sunt supuse executării silite prin poprire, în cazul în care împotriva beneficiarilor acestora a fost pornită procedura de executare silită.

    ART. 2
    Grantul financiar reprezintă suma care se acordă producătorilor agricoli care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole, în vederea compensării parţiale a pierderilor la cultura de tomate în spaţii protejate înfiinţată în decembrie 2023-30 aprilie 2024 şi/sau la cultura de usturoi înfiinţată în toamna anului 2023-primăvara anului 2024.

    ART. 3
    (1) Schema se aplică pe întreg teritoriul României pentru producătorii agricoli care utilizează o suprafaţă cumulată de minimum 1.000 mp, cultivată exclusiv cu tomate în spaţii protejate, şi/sau care înfiinţează culturi de usturoi pe o suprafaţă de minimum 0,3 ha.
    (2) Plata sumelor reprezentând ajutoarele de stat prevăzute de prezenta schemă se efectuează până la data de 30 iunie 2024 inclusiv.
    (3) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) spaţii protejate - spaţii închise în care factorii de vegetaţie sunt dirijaţi pe întreg ciclul de producţie, respectiv sere/solarii;
    b) tomate - Solanum lycopersicum L.


    ART. 4
    Beneficiarii ajutorului de stat sunt întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole vegetale, cultivatori de tomate în spaţii protejate şi/sau usturoi, respectiv:
    a) producători agricoli persoane fizice;
    b) producători agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) producători agricoli persoane juridice, indiferent de statutul lor juridic sau de modul lor de organizare, societăţile agricole organizate în conformitate cu Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare, societăţile reglementate de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, grupurile şi organizaţiile de producători recunoscute potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoaşterea şi funcţionarea grupurilor şi organizaţiilor de producători, pentru comercializarea produselor agricole şi silvice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 338/2005, cu modificările şi completările ulterioare, cooperativele agricole organizate potrivit prevederilor Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) organismele/organizaţiile de testare a soiurilor, de cercetare, respectiv universităţile, institutele şi staţiunile de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol, indiferent de statutul lor juridic sau de modul lor de finanţare.


    ART. 5
    (1) Beneficiarii schemei de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de tomate în spaţii protejate înfiinţată în decembrie 2023-30 aprilie 2024, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii de eligibilitate:
    a) să solicite ajutorul de stat prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă;
    b) să înfiinţeze o suprafaţă cumulată de minimum 1.000 mp, cultivată exclusiv cu tomate în spaţii protejate;
    c) să fie înregistraţi în evidenţele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cultivate cu tomate în spaţiile protejate, în anul 2024, la data depunerii cererii;
    d) să nu se afle în dificultate, respectiv în lichidare sau în faliment la data depunerii cererii de acordare a ajutorului de stat, conform evidenţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, sau, în cazul persoanei fizice, să nu fi fost emisă o decizie definitivă a instanţelor judecătoreşti de constatare a falimentului până la data depunerii cererii de acordare a ajutorului de stat;
    e) să menţină cultura de tomate în spaţii protejate înfiinţată, până la data efectuării plăţii.

    (2) Suprafeţele înfiinţate cu tomate, intercalate cu alte culturi, nu sunt eligibile în cadrul schemei.
    (3) Cuantumul ajutorului de stat care se acordă per beneficiar este echivalentul în lei al sumei de 1.500 euro pentru 1.000 mp, stabilit la cursul de schimb comunicat de către Banca Naţională a României pentru data de 1 august 2023, de 4,9334 lei pentru 1 euro, indiferent de suprafaţa cultivată.
    (4) Valoarea totală maximă a schemei de ajutor de stat este de 166.206,25 mii lei, echivalentul sumei de 33.690 mii euro, şi se asigură din bugetul aprobat Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2024, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituţii publice“, direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti, care asigură sumele necesare acordării schemei de la capitolul 83.10 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 40 „Subvenţii“, articolul 40.15 „Sprijinirea producătorilor agricoli“.
    (5) În cazul în care suma totală de plată determinată, care urmează să fie acordată beneficiarilor conform alin. (3), depăşeşte resursele financiare totale prevăzute la alin. (4), suma cuvenită fiecărui beneficiar se reduce proporţional.

    ART. 6
    (1) Beneficiarii schemei pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de usturoi înfiinţată în toamna anului 2023-primăvara anului 2024, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii de eligibilitate:
    a) să solicite ajutorul de stat prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă;
    b) să fie înregistraţi în evidenţele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cultivate cu usturoi, în anul 2024, la data depunerii cererii;
    c) să înfiinţeze culturi de usturoi pe o suprafaţă de minimum 0,3 ha în toamna anului 2023-primăvara anului 2024, după caz;
    d) să nu se afle în dificultate, respectiv în lichidare sau în faliment la data depunerii cererii de acordare a ajutorului de stat, conform evidenţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, sau, în cazul persoanei fizice, să nu fi fost emisă o decizie definitivă a instanţelor judecătoreşti de constatare a falimentului până la data depunerii cererii de acordare a ajutorului de stat;
    e) să menţină cultura de usturoi înfiinţată, până la data efectuării plăţii.

    (2) Cuantumul ajutorului de stat care se acordă per beneficiar este echivalentul în lei al sumei de 1.500 euro/ha, stabilit la cursul de schimb comunicat de către Banca Naţională a României pentru data de 1 august 2023, de 4,9334 lei pentru 1 euro.
    (3) Valoarea totală maximă a schemei de ajutor de stat este de 20.868,28 mii lei, echivalentul sumei de 4.230 mii euro, şi se asigură de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2024, în cadrul capitolului 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituţii publice“, direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti, care asigură sumele necesare acordării schemei de la capitolul 83.10 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 40 „Subvenţii“, articolul 40.15 „Sprijinirea producătorilor agricoli“.
    (4) În cazul în care suma totală de plată determinată, care urmează să fie acordată beneficiarilor conform alin. (2), depăşeşte resursele financiare totale prevăzute la alin. (3), suma cuvenită fiecărui beneficiar se reduce proporţional.

    ART. 7
    (1) Beneficiarii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 5 alin. (1) depun/transmit la DAJ o cerere de acordare a ajutorului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:
    a) copie de pe buletinul de identitate - BI/cartea de identitate - CI al/a beneficiarului sau împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a unui reprezentant legal, după caz;
    b) copia documentului pentru coordonate bancare, respectiv trezoreria/banca comercială, codul IBAN în care să fie virate sumele;
    c) copie a atestatului de producător valabil până la 31 decembrie 2024;
    d) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea;
    e) adeverinţă, în original, din Registrul agricol, conform înscrisurilor aferente anului 2024, care atestă suprafaţa de teren cultivată cu tomate în spaţii protejate utilizată de solicitant în baza oricărui act juridic care conferă dreptul de folosinţă asupra terenului în cauză.

    (2) Cererile şi documentele prevăzute la alin. (1) se depun/se transmit până la data de 10 mai 2024 inclusiv.
    (3) În situaţia în care solicitantul înfiinţează suprafeţe de teren cu tomate în spaţii protejate situate în judeţe/unităţi administrativ-teritoriale (UAT) diferite, acesta va formula şi va depune o singură cerere de acordare a ajutorului de stat la DAJ unde are suprafaţa cultivată cea mai mare.
    (4) Responsabilii desemnaţi cu primirea cererilor din cadrul DAJ, înainte de înregistrarea cererii în Registrul privind schema de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de tomate în spaţii protejate înfiinţată în decembrie 2023-30 aprilie 2024, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, verifică existenţa tuturor documentelor obligatorii prevăzute la alin. (1), efectuează verificarea corespondenţei datelor din cerere cu datele din documentele anexate acesteia şi întocmesc o notă de constatare.

    ART. 8
    (1) Beneficiarii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 6 alin. (1) depun/transmit la DAJ o cerere de acordare a ajutorului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, însoţită de următoarele documente:
    a) copie de pe buletinul de identitate - BI/cartea de identitate - CI al/a beneficiarului sau împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a unui reprezentant legal, după caz;
    b) copia documentului pentru coordonate bancare;
    c) copie a atestatului de producător valabil până la 31 decembrie 2024;
    d) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea;
    e) adeverinţă, în original, din Registrul agricol, conform înscrisurilor aferente anului 2024, care atestă suprafaţa de teren cultivată cu usturoi utilizată de solicitant în baza oricărui act juridic care conferă dreptul de folosinţă asupra terenului în cauză.

    (2) Cererile şi documentele prevăzute la alin. (1) se depun/se transmit până la data de 19 aprilie 2024 inclusiv.
    (3) În situaţia în care solicitantul înfiinţează suprafeţe de teren cu usturoi situate în judeţe/UAT diferite, acesta va formula şi va depune o singură cerere de acordare a ajutorului de stat la DAJ unde are suprafaţa cultivată cea mai mare.
    (4) Responsabilii desemnaţi cu primirea cererilor din cadrul DAJ, înainte de înregistrarea cererii în Registrul privind schema de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de usturoi înfiinţată în toamna anului 2023-primăvara anului 2024, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, verifică existenţa tuturor documentelor obligatorii prevăzute la alin. (1), efectuează verificarea corespondenţei datelor din cerere cu datele din documentele anexate acesteia şi întocmesc o notă de constatare.

    ART. 9
    (1) Cererile şi documentele prevăzute la art. 7 alin. (1) şi art. 8 alin. (1) se depun/se transmit la DAJ prin fax/poştă/curierat sau în format electronic, prin e-mail.
    (2) Documentele depuse/transmise în copie de către beneficiar vor purta sintagma „conform cu originalul“, vor fi datate şi însuşite prin semnătură de către beneficiar.

    ART. 10
    (1) După înregistrarea cererilor în registrele prevăzute la art. 7 alin. (4) şi art. 8 alin. (4), DAJ solicită Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) desemnarea unor reprezentanţi în vederea constituirii unor echipe mixte pentru efectuarea verificării în teren a culturilor de tomate în spaţii protejate şi, respectiv, a culturilor de usturoi înfiinţate.
    (2) Directorul executiv al DAJ desemnează prin decizie echipe formate dintr-un reprezentant al DAJ, care, împreună cu reprezentantul APIA desemnat conform alin. (1), se deplasează în teren pentru verificarea suprafeţei înfiinţate cu tomate cultivate în spaţii protejate şi a menţinerii culturii potrivit art. 5 alin. (1) lit. e).
    (3) Directorul executiv al DAJ desemnează prin decizie echipe formate dintr-un reprezentant al DAJ, care, împreună cu reprezentantul APIA desemnat conform alin. (1), se deplasează în teren pentru verificarea suprafeţei înfiinţate cu usturoi şi a menţinerii culturii, potrivit art. 6 alin. (1) lit. e).
    (4) Echipele prevăzute la alin. (2) şi (3) verifică suprafeţele înfiinţate cu culturi şi întocmesc fişele, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 5 şi 6, după caz, fiind direct răspunzătoare de veridicitatea verificărilor.
    (5) Verificările în teren prevăzute la alin. (4) se realizează în baza unor proceduri interne elaborate de către structura cu atribuţii în inspecţii tehnice din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

    ART. 11
    (1) După finalizarea tuturor verificărilor condiţiilor de eligibilitate, DAJ întocmesc şi transmit la Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţiile centralizatoare cu beneficiarii eligibili şi sumele aferente ajutoarelor de stat care urmează să fie acordate producătorilor agricoli cultivatori de tomate şi de usturoi, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 7 şi 8.
    (2) În situaţia în care valorile totale ale sprijinului financiar cuvenit se încadrează în resursele financiare alocate potrivit art. 5 alin. (4) şi art. 6 alin. (3), Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale întocmeşte situaţiile centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 9 şi 10.
    (3) Dacă valoarea totală a sprijinului financiar depăşeşte resursele financiare alocate schemei, prevăzute la art. 5 alin. (4) şi art. 6 alin. (3), Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale calculează coeficientul/coeficienţii de reducere a valorii maxime prevăzute la art. 5 alin. (3) şi art. 6 alin. (2), cu încadrarea în bugetele maxime alocate şi îl/le comunică DAJ, în vederea calculării ajutorului de stat cuvenit fiecărui beneficiar.
    (4) În termen de trei zile lucrătoare de la primirea comunicării/comunicărilor prevăzute la alin. (3), direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti refac situaţiile centralizatoare cu sumele necesare reprezentând sprijin financiar pe baza coeficientului de reducere corespunzător, potrivit anexelor nr. 7 şi 8, şi le retransmit Direcţiei generale buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pentru întocmirea situaţiei centralizatoare/situaţiilor centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 9 şi 10.
    (5) După aprobarea de către Ministerul Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează conturile DAJ.
    (6) DAJ virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, potrivit legislaţiei în vigoare.

    ART. 12
    (1) În cazul nerespectării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, beneficiarii schemei de ajutor sunt obligaţi la restituirea contravalorii sprijinului financiar, la care se adaugă dobânzi şi penalităţi de întârziere de la data încasării acestuia, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Sumele reprezentând ajutor de stat necuvenit, prevăzut la alin. (1), reprezintă creanţe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile art. 173, 174 şi 176 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. Procesele-verbale de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare întocmite de către DAJ, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda naţională, constituie titluri de creanţă şi cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Titlul de creanţă constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de plată prevăzut în cuprinsul acestuia, stabilit în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim printr-un act administrativ individual care i se adresează trebuie să solicite autorităţii publice emitente, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Creanţele bugetare principale şi accesorii se sting prin plată voluntară, compensare sau prin modalităţile prevăzute de Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, de către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    (6) Titlurile executorii, împreună cu dovada comunicării acestora către debitor, se transmit organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării creanţelor bugetare, conform Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Cuantumul creanţelor bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se calculează de către DAJ care au emis procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare.
    (8) Creanţele bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se individualizează prin procese-verbale de constatare a creanţelor bugetare accesorii, ce reprezintă titluri de creanţă, prevederile alin. (2)-(6) aplicându-se în mod corespunzător.
    (9) În procedura insolvenţei, înscrierea creanţelor bugetare principale şi accesorii la masa credală a debitorului se efectuează de către DAJ.
    (10) Creanţele bugetare principale şi accesorii se recuperează în conturile indicate în titlurile de creanţă.
    (11) Sumele recuperate de către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se virează de către organul fiscal, în conformitate cu prevederile art. 257 alin. (6) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în conturile indicate în titlul executoriu întocmit de către DAJ.

    ART. 13
    (1) Toate documentele depuse în vederea solicitării ajutoarelor de stat acordate potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă se păstrează la DAJ, pentru o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care au fost acordate ajutoarele de stat.
    (2) Toate documentele care atestă ajutoarele de stat cuvenite se păstrează de către beneficiarii ajutorului de stat pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data încasării sumelor cuvenite.
    (3) Prezenta ordonanţă de urgenţă şi informaţiile aferente fiecărui beneficiar al cărui sprijin financiar depăşeşte valoarea de 10.000 euro se publică pe site-ul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la adresa www.madr.ro, şi pe site-urile DAJ.

    ART. 14
    Beneficiarul are obligaţia să anunţe orice modificare privind datele din cerere/cereri la DAJ unde a depus cererea/cererile de acordare, în termen de 10 zile lucrătoare de la respectiva modificare, dar nu mai târziu de data aprobării la plată.

    ART. 15
    (1) La data primirii deciziei/deciziilor Comisiei Europene privind acordarea ajutorului de stat prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă se stabileşte eligibilitatea beneficiarului şi se constituie obligaţia de plată a ajutorului de stat.
    (2) În situaţia în care, anterior emiterii deciziei/deciziilor Comisiei Europene, Comisia Europeană solicită modificări privind prezenta schemă, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se modifică în mod corespunzător.

    ART. 16
    Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 28 februarie 2024.
    Nr. 13.
    ANEXA 1


┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │Modalitate de depunere │
│DAJ ├────────┬─────┬──────────┤
│........................................│Personal│Poştă│Format │
│Nr. şi data cererii │ │ │electronic│
│................................ ├────────┼─────┼──────────┤
│ │[] │[] │[] │
└────────────────────────────────────────┴────────┴─────┴──────────┘


    CERERE DE ACORDARE
    a ajutorului de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de tomate
    în spaţii protejate înfiinţată în decembrie 2023-30 aprilie 2024,
    în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei
    (model)
    I. Date de identificare solicitant
    Persoane fizice

┌───────────────────┬───────────────────┐
│Nume: │Prenume: │
├───────────────────┴───────────────────┤
│Domiciliul: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────┤
│BI/CI seria ........... nr. │
│................, eliberat(ă) la data │
│de ........................ de │
│........................... │
├───────────────────────────────────────┤
│CNP: │
├───────────────────┬───────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└───────────────────┴───────────────────┘



    Persoane juridice şi PFA/II/IF

┌──────────────────────────────────────┐
│Denumire: │
├──────────────────────────────────────┤
│Sediu social: │
├──────────────────────────────────────┤
│Înregistrată la ONRC cu nr. │
│....................... │
├──────────────────────────────────────┤
│CUI/CIF: │
├──────────────────────────────────────┤
│Cod CAEN: │
├────────────────────┬─────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└────────────────────┴─────────────────┘



    Coordonate bancare:

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Banca/Trezoreria │Sucursala/Agenţia │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Nr. cont IBAN: │ │
└──────────────────┴───────────────────┘



    Reprezentant legal/Împuternicit (pentru cazurile în care cererea este semnată prin împuternicit)

┌─────────────────────────┬────────────┐
│Nume │Prenume │
├─────────────────────────┼┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┤
│CNP ││││││││││││││
├─────────────────────────┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┤
│Nr. şi data împuternicirii/procurii │
│notariale │
└──────────────────────────────────────┘



    II. Suprafaţa şi suma solicitată
    În baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 13/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de tomate în spaţii protejate şi cultura de usturoi, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, solicit acordarea unui ajutor financiar, după cum urmează:

┌───────────┬───┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │ │Grant │Valoare │Valoare │
│ │ │Suprafaţă│financiar│maximă │ajutor │
│Specificare│Cod│declarată│unitar │ajutor │solicitat│
│ │ │ │(lei/ha) │financiar│(lei) │
│ │ │ │ │(lei) │ │
├───────────┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│(0) │(1)│(2) │(3) │(4 = 2 x │(5) │
│ │ │ │ │3) │ │
├───────────┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Tomate │ │ │X │X │X │
└───────────┴───┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┘



┌────┬──────────────┬───┬───┬───┬───┬──────┐
│Nr. │Documente │ │ │ │ │Nu │
│crt.│ataşate │DA │NU │DA │NU │este │
│ │cererii │ │ │ │ │cazul.│
├────┼──────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│(0) │(1) │(2)│(3)│(4)│(5)│(6) │
├────┼──────────────┼───┼───┼───┼───┼──────┤
│ │copie de pe │ │ │ │ │ │
│ │buletinul de │ │ │ │ │ │
│ │identitate - │ │ │ │ │ │
│ │BI/cartea de │ │ │ │ │ │
│ │identitate - │ │ │ │ │ │
│ │CI al/a │ │ │ │ │ │
│ │beneficiarului│ │ │ │ │ │
│1 │sau │I_I│I_I│I_I│I_I│I_I │
│ │împuternicire/│ │ │ │ │ │
│ │procură │ │ │ │ │ │
│ │notarială şi o│ │ │ │ │ │
│ │copie a BI/CI │ │ │ │ │ │
│ │al/a unui │ │ │ │ │ │
│ │reprezentant │ │ │ │ │ │
│ │legal, după │ │ │ │ │ │
│ │caz │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴───┴───┴───┴───┴──────┘



┌───┬──────────────┬───┬───┬───┬─────────┬─────────┐
│(0)│(1) │(2)│(3)│(4)│(5) │(6) │
├───┼──────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┤
│ │copia │ │ │ │ │ │
│ │documentului │ │ │ │ │ │
│2 │pentru │ │ │ │ │ │
│ │coordonate │ │ │ │ │ │
│ │bancare │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┤
│ │copie a │ │ │ │ │ │
│ │atestatului de│ │ │ │ │ │
│3 │producător │ │ │ │ │ │
│ │valabil până │ │ │ │ │ │
│ │la 31 │ │ │ │ │ │
│ │decembrie 2024│ │ │ │ │ │
├───┼──────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┤
│ │copie a │ │ │ │ │ │
│ │certificatului│ │ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │ │
│ │înregistrare │ │ │ │ │ │
│ │la Oficiul │ │ │ │ │ │
│ │Naţional al │ │ │ │ │ │
│ │Registrului │ │ │ │ │ │
│4 │Comerţului/ │ │ │ │ │ │
│ │Registrul │ │ │ │ │ │
│ │naţional al │ │ │ │ │ │
│ │asociaţiilor │ │ │ │ │ │
│ │şi fundaţiilor│ │ │ │ │ │
│ │sau a actului │ │ │ │ │ │
│ │în baza căruia│ │ │ │ │ │
│ │îşi desfăşoară│ │ │ │ │ │
│ │activitatea │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┤
│ │adeverinţă, în│ │ │ │ │ │
│ │original, din │ │ │ │ │ │
│ │Registrul │ │ │ │ │ │
│ │agricol, │ │ │ │ │ │
│ │conform │ │ │ │ │ │
│ │înscrisurilor │ │ │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │ │ │
│ │anului 2024, │ │ │ │ │ │
│ │care atestă │ │ │ │ │ │
│ │suprafaţa de │ │ │ │ │ │
│ │teren │ │ │ │ │ │
│ │cultivată cu │ │ │ │ │ │
│5 │tomate în │ │ │ │ │ │
│ │spaţii │ │ │ │ │ │
│ │protejate │ │ │ │ │ │
│ │utilizată de │ │ │ │ │ │
│ │solicitant în │ │ │ │ │ │
│ │baza oricărui │ │ │ │ │ │
│ │act juridic │ │ │ │ │ │
│ │care conferă │ │ │ │ │ │
│ │dreptul de │ │ │ │ │ │
│ │folosinţă │ │ │ │ │ │
│ │asupra │ │ │ │ │ │
│ │terenului în │ │ │ │ │ │
│ │cauză │ │ │ │ │ │
├───┴──────────────┼───┴───┴───┼─────────┴─────────┤
│Semnătura │ │ │
│solicitantului/ │Ştampila │ │
│administratorului/│(dacă este │Data │
│reprezentantului │cazul) │...................│
│legal/ │ │ │
│împuternicitului │ │ │
└──────────────────┴───────────┴───────────────────┘



    NOTĂ:
    - Se bifează DA/NU/Nu este cazul pentru toate documentele depuse.
    – Coloanele (2) şi (3) se completează de către beneficiar.
    – Coloanele (4), (5) şi (6) se completează de către funcţionarul DAJ care a preluat cererea.

    Semnătura funcţionarului DAJ care a preluat cererea .......................

    III. Declaraţii
    Subsemnatul/Subsemnata, ..............................., identificat/ă cu BI/CI nr. ........./seria ...................., eliberat(ă) de ................................... la data de ............................, având CNP ........................................, în calitate de titular/administrator/reprezentant legal al .........................., declar că:
    am luat cunoştinţă de:
    - condiţiile şi modalităţile de acordare a ajutorului, pe care mă angajez să le respect;
    – faptul că DAJ poate solicita beneficiarului documente justificative suplimentare în orice moment;
    – reducerea proporţională a sumei cuvenite în situaţia depăşirii resurselor financiare totale, precum şi de faptul că în situaţia unor diferenţe rămase acestea se distribuie proporţional tuturor beneficiarilor;

    drept care declar şi mă angajez la următoarele:
    - declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile;
    – mă oblig să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat şi să mă supun oricărui control efectuat de către instituţiile abilitate;
    – mă oblig să restitui ajutorul de stat încasat, în situaţia constatării de către DAJ că este ajutor necuvenit;
    – mă oblig să mă înrolez în platforma Sistem informatic integrat de management şi monitorizare (SIMM), în vederea asigurării trasabilităţii producţiei de tomate;
    – să aduc la cunoştinţă că am primit/am solicitat sume prin alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 Cuantumuri limitate ale ajutoarelor, pct. 62 lit. a), din Comunicarea Comisiei Europene - Cadrul temporar Ucraina, după cum urmează:
    (i) actul normativ ........................ suma ......................;
    (ii) actul normativ ........................... suma ........................;
    (iii) actul normativ ........................... suma ....................
    ...........................................................;

    – mă oblig să menţin cultura de tomate în spaţii protejate înfiinţată;
    – mă oblig să restitui ajutorul de stat încasat, în situaţia constatării de către DAJ că este ajutor necuvenit;
    – sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice, precum şi făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 129/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
    – cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile.


┌─────────┬────────┬───────────────────┐
│ │Ştampila│Data │
│Semnătura│(după │...................│
│ │caz) │ │
└─────────┴────────┴───────────────────┘



    IV. Lista documentelor ataşate cererii
    ............................................................................
    Cererea a fost verificată şi este completă, corectă şi poate fi înregistrată.
    Semnătură beneficiar ........................... Data ....................
    Semnătură funcţionar ..........................


    ANEXA 2

    REGISTRU
    privind schema de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la
    cultura de tomate în spaţii protejate înfiinţată în decembrie 2023-30 aprilie 2024
    (model)
    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    Direcţia Agricolă Judeţeană ........../a Municipiului Bucureşti

┌────┬────────────┬───────────┬──────────────────┬───────────┐
│ │ │Cerere de │ │ │
│ │ │acordare a │ │ │
│ │ │ajutorului │Suprafaţa pentru │ │
│ │ │de stat │care se solicită │ │
│ │ │pentru │sprijinul │ │
│ │ │compensarea│ │ │
│ │ │parţială a │ │ │
│ │ │pierderilor├─────┬────────────┤ │
│ │Producător │la cultura │ │ │Suma │
│Nr. │agricol │de tomate │ │ │preconizată│
│crt.│(denumirea, │în spaţii │ │din care: │(lei) │
│ │localitatea)│protejate │ │ │ │
│ │ │înfiinţată │ │ │ │
│ │ │în │Total├────┬───────┤ │
│ │ │decembrie │(mp) │ │ │ │
│ │ │2023-30 │ │ │ │ │
│ │ │aprilie │ │Sere│Solarii│ │
│ │ │2024 (nr./ │ │(mp)│(mp) │ │
│ │ │data) │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼─────┼────┼───────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────┼────────────┼───────────┼─────┼────┼───────┼───────────┤
│1. │ │1/data │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼─────┼────┼───────┼───────────┤
│2. │ │2/data │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼─────┼────┼───────┼───────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼─────┼────┼───────┼───────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼─────┼────┼───────┼───────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴───────────┴─────┴────┴───────┴───────────┘


    NOTĂ:
    Coloanele 3-6 se completează pe baza documentelor justificative depuse de solicitant.
    Întocmit
    .................................................................
    (numele, prenumele, funcţia, semnătura, ştampila)

    ANEXA 3


┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │Modalitate de depunere │
│DAJ ├────────┬─────┬──────────┤
│........................................│Personal│Poştă│Format │
│Nr. şi data cererii │ │ │electronic│
│................................ ├────────┼─────┼──────────┤
│ │[] │[] │[] │
└────────────────────────────────────────┴────────┴─────┴──────────┘


    CERERE DE ACORDARE
    a ajutorului de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de usturoi
    înfiinţată în toamna anului 2023-primăvara anului 2024,
    în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei
    (model)
    I. Date de identificare solicitant
    Persoane fizice

┌───────────────────┬───────────────────┐
│Nume: │Prenume: │
├───────────────────┴───────────────────┤
│Domiciliul: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────┤
│BI/CI seria ........... nr. │
│................, eliberat(ă) la data │
│de ........................ de │
│........................... │
├───────────────────────────────────────┤
│CNP: │
├───────────────────┬───────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└───────────────────┴───────────────────┘



    Persoane juridice şi PFA/II/IF

┌──────────────────────────────────────┐
│Denumire: │
├──────────────────────────────────────┤
│Sediu social: │
├──────────────────────────────────────┤
│Înregistrată la ONRC cu nr. │
│....................... │
├──────────────────────────────────────┤
│CUI/CIF: │
├──────────────────────────────────────┤
│Cod CAEN: │
├────────────────────┬─────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└────────────────────┴─────────────────┘



    Coordonate bancare:

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Banca/Trezoreria │Sucursala/Agenţia │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Nr. cont IBAN: │ │
└──────────────────┴───────────────────┘



    Reprezentant lega/Împuternicit (pentru cazurile în care cererea este semnată prin împuternicit)

┌─────────────────────────┬────────────┐
│Nume │Prenume │
├─────────────────────────┼┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┤
│CNP ││││││││││││││
├─────────────────────────┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┤
│Nr. şi data împuternicirii/procurii │
│notariale │
└──────────────────────────────────────┘



    II. Suprafaţa şi suma solicitată
    În baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 13/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura de tomate în spaţii protejate şi cultura de usturoi, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, solicit acordarea unui ajutor financiar, după cum urmează:

┌───────────┬───┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │ │Grant │Valoare │Valoare │
│ │ │Suprafaţă│financiar│maximă │ajutor │
│Specificare│Cod│declarată│unitar │ajutor │solicitat│
│ │ │ │(lei/ha) │financiar│(lei) │
│ │ │ │ │(lei) │ │
├───────────┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│(0) │(1)│(2) │(3) │(4 = 2 x │(5) │
│ │ │ │ │3) │ │
├───────────┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Usturoi │ │ │X │X │X │
└───────────┴───┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┘



┌────┬──────────────┬───┬───┬───┬────┬──────────────┐
│Nr. │Documente │ │ │ │ │ │
│crt.│ataşate │DA │NU │DA │NU │Nu este cazul.│
│ │cererii │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───┼───┼───┼────┼──────────────┤
│(0) │(1) │(2)│(3)│(4)│(5) │(6) │
├────┼──────────────┼───┼───┼───┼────┼──────────────┤
│ │copie de pe │ │ │ │ │ │
│ │buletinul de │ │ │ │ │ │
│ │identitate - │ │ │ │ │ │
│ │BI/cartea de │ │ │ │ │ │
│ │identitate - │ │ │ │ │ │
│ │CI al/a │ │ │ │ │ │
│ │beneficiarului│ │ │ │ │ │
│1. │sau │I_I│I_I│I_I│I_I │I_I │
│ │împuternicire/│ │ │ │ │ │
│ │procură │ │ │ │ │ │
│ │notarială şi o│ │ │ │ │ │
│ │copie a BI/CI │ │ │ │ │ │
│ │al/a unui │ │ │ │ │ │
│ │reprezentant │ │ │ │ │ │
│ │legal, după │ │ │ │ │ │
│ │caz │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───┼───┼───┼────┼──────────────┤
│ │copia │ │ │ │ │ │
│ │documentului │ │ │ │ │ │
│2. │pentru │ │ │ │ │ │
│ │coordonate │ │ │ │ │ │
│ │bancare │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───┼───┼───┼────┼──────────────┤
│ │copie a │ │ │ │ │ │
│ │atestatului de│ │ │ │ │ │
│3. │producător │ │ │ │ │ │
│ │valabil până │ │ │ │ │ │
│ │la 31 │ │ │ │ │ │
│ │decembrie 2024│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───┼───┼───┼────┼──────────────┤
│ │copie a │ │ │ │ │ │
│ │certificatului│ │ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │ │
│ │înregistrare │ │ │ │ │ │
│ │la Oficiul │ │ │ │ │ │
│ │Naţional al │ │ │ │ │ │
│ │Registrului │ │ │ │ │ │
│4. │Comerţului/ │ │ │ │ │ │
│ │Registrul │ │ │ │ │ │
│ │naţional al │ │ │ │ │ │
│ │asociaţiilor │ │ │ │ │ │
│ │şi fundaţiilor│ │ │ │ │ │
│ │sau a actului │ │ │ │ │ │
│ │în baza căruia│ │ │ │ │ │
│ │îşi desfăşoară│ │ │ │ │ │
│ │activitatea │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼───┼───┼───┼────┼──────────────┤
│ │adeverinţă, în│ │ │ │ │ │
│ │original, din │ │ │ │ │ │
│ │Registrul │ │ │ │ │ │
│ │agricol, │ │ │ │ │ │
│ │conform │ │ │ │ │ │
│ │înscrisurilor │ │ │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │ │ │
│ │anului 2024, │ │ │ │ │ │
│ │care atestă │ │ │ │ │ │
│ │suprafaţa de │ │ │ │ │ │
│ │teren │ │ │ │ │ │
│5. │cultivată cu │ │ │ │ │ │
│ │usturoi │ │ │ │ │ │
│ │utilizată de │ │ │ │ │ │
│ │solicitant în │ │ │ │ │ │
│ │baza oricărui │ │ │ │ │ │
│ │act juridic │ │ │ │ │ │
│ │care conferă │ │ │ │ │ │
│ │dreptul de │ │ │ │ │ │
│ │folosinţă │ │ │ │ │ │
│ │asupra │ │ │ │ │ │
│ │terenului în │ │ │ │ │ │
│ │cauză │ │ │ │ │ │
├────┴──────────────┼───┴───┴───┼────┴──────────────┤
│Semnătura │ │ │
│solicitantului/ │Ştampila │ │
│administratorului/ │(dacă este │Data │
│reprezentantului │cazul) │...................│
│legal/ │ │ │
│împuternicitului │ │ │
└───────────────────┴───────────┴───────────────────┘



    NOTĂ:
    - Se bifează DA/NU/Nu este cazul pentru toate documentele depuse.
    – Coloanele (2) şi (3) se completează de către beneficiar.
    – Coloanele (4), (5) şi (6) se completează de către funcţionarul DAJ care a preluat cererea.

    Semnătura funcţionarului DAJ care a preluat cererea .......................

    III. Declaraţii
    Subsemnatul/Subsemnata, .................................................................., identificat/ă cu BI/CI nr. ........./seria ...................., eliberat(ă) de ............................................. la data de ................................., având CNP ........................................, în calitate de titular/administrator/reprezentant legal al ............................................................., declar că:
    am luat cunoştinţă de:
    - condiţiile şi modalităţile de acordare a ajutorului, pe care mă angajez să le respect;
    – faptul că DAJ poate solicita beneficiarului documente justificative suplimentare în orice moment;
    – reducerea proporţională a sumei cuvenite în situaţia depăşirii resurselor financiare totale, precum şi de faptul că în situaţia unor diferenţe rămase acestea se distribuie proporţional tuturor beneficiarilor;

    drept care declar şi mă angajez la următoarele:
    - declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile;
    – mă oblig să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat şi să mă supun oricărui control efectuat de către instituţiile abilitate;
    – să aduc la cunoştinţă că am primit/am solicitat sume prin alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 Cuantumuri limitate ale ajutoarelor, pct. 62 lit. a), din Comunicarea Comisiei Europene - Cadrul temporar Ucraina, după cum urmează:
    (i) actul normativ ......................................... suma .......................................;
    (ii) actul normativ ......................................... suma .......................................;
    (iii) actul normativ ......................................... suma .......................................
    ....................................................................................;

    – mă oblig să menţin cultura de usturoi înfiinţată;
    – mă oblig să restitui ajutorul de stat încasat, în situaţia constatării de către DAJ că este ajutor necuvenit;
    – sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice, precum şi făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 129/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
    – cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile.


┌─────────┬────────┬───────────────────┐
│ │Ştampila│Data │
│Semnătura│(după │...................│
│ │caz) │ │
└─────────┴────────┴───────────────────┘



    IV. Lista documentelor ataşate cererii
    .................................................................

    Cererea a fost verificată şi este completă, corectă şi poate fi înregistrată.
    Semnătură beneficiar .................... Data ...................
    Semnătură funcţionar ...................

    ANEXA 4

    REGISTRU
    privind schema de ajutor de stat pentru compensarea parţială a pierderilor la cultura
    de usturoi înfiinţată în toamna anului 2023-primăvara anului 2024,
    în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei
    (model)
    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    Direcţia Agricolă Judeţeană .........................../a Municipiului Bucureşti

┌────┬────────────┬──────────────┬─────────┬───────────┐
│ │ │Cerere de │ │ │
│ │ │acordare a │ │ │
│ │ │ajutorului de │ │ │
│ │ │stat pentru │Suprafaţa│ │
│ │ │compensarea │pentru │ │
│ │ │parţială a │care se │ │
│ │ │pierderilor la│solicită │ │
│ │ │cultura de │sprijinul│ │
│ │ │usturoi │ │ │
│ │Producător │înfiinţată în │ │Suma │
│Nr. │agricol │toamna anului │ │preconizată│
│crt.│(denumirea, │2023-primăvara│ │(lei) │
│ │localitatea)│anului 2024, ├─────────┤ │
│ │ │în contextul │ │ │
│ │ │crizei │ │ │
│ │ │provocate de │ │ │
│ │ │agresiunea │Total │ │
│ │ │Rusiei │(mp) │ │
│ │ │împotriva │ │ │
│ │ │Ucrainei (nr./│ │ │
│ │ │data) │ │ │
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │
├────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
│1. │ │1/data │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
│2. │ │2/data │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
│3. │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
│4. │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
│... │ │ │ │ │
└────┴────────────┴──────────────┴─────────┴───────────┘


    NOTĂ:
    Coloanele 3 şi 4 se completează pe baza documentelor justificative depuse de solicitant.

    Întocmit
    ................................................................
    (numele, prenumele, funcţia, semnătura, ştampila)

    ANEXA 5

    FIŞĂ
    privind verificarea suprafeţei înfiinţate cu tomate cultivate în spaţii protejate
    (model)
    Nr. ..................... data ..........................
    Date de identificare a beneficiarului:

    Persoane fizice

┌───────────────────┬───────────────────┐
│Nume: │Prenume: │
├───────────────────┴───────────────────┤
│Domiciliul: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────┤
│BI/CI seria ........... nr. │
│................, eliberat(ă) la data │
│de ........................ de │
│........................... │
├───────────────────────────────────────┤
│CNP: │
├───────────────────┬───────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└───────────────────┴───────────────────┘



    Persoane juridice şi PFA/II/IF

┌───────────────────────────────────────┐
│Denumire: │
├───────────────────────────────────────┤
│Sediu social: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────┤
│CUI/CIF: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
└───────────────────────────────────────┘


    Stabilirea suprafeţei înfiinţate cu tomate cultivate în spaţii protejate
    Spaţiul protejat: seră I_I solar I_I
    Data înfiinţării culturii declarată de producător ......................................................................................................................
    Stadiul de dezvoltare a culturii: .............................................................................................................................................
    Concluzie: Cultura s-a menţinut în bune condiţii începând cu data înfiinţării şi până la momentul verificării DA [ ] NU [ ]

┌───────────┬───────────┬───────────────┐
│Suprafaţa │Suprafaţa │Nr. foto │
│solicitată │confirmată │georeferenţiată│
├───────────┼───────────┼───────────────┤
│ │ │ │
└───────────┴───────────┴───────────────┘


    În situaţia în care solicitantul înfiinţează suprafeţe de teren cu tomate în spaţii protejate situate în judeţe/UAT diferite:
    Suprafaţa ............... judeţul ........................... localitatea .........................
    Suprafaţa ............... judeţul ........................... localitatea .........................
    ...................................................................................................................

    Observaţii: ............................................................
    ............................................................................

    Reprezentant APIA,
    ...............................................
    (nume, prenume, funcţie, semnătură)
    Reprezentanţi DAJ,
    ...............................................
    (nume, prenume, funcţie, semnătură)
    Sunt de acord cu rezultatul controlului.
    Solicitant,
    ...............................................
    (nume, prenume, funcţie, semnătură)

    ANEXA 6

    FIŞĂ
    privind verificarea suprafeţei înfiinţate cu usturoi în toamna anului 2023-primăvara anului 2024
    (model)
    Nr. ..................... data ..........................
    Date de identificare a beneficiarului:

    Persoane fizice

┌───────────────────┬───────────────────┐
│Nume: │Prenume: │
├───────────────────┴───────────────────┤
│Domiciliul: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────┤
│BI/CI seria ........... nr. │
│................, eliberat(ă) la data │
│de ........................ de │
│........................... │
├───────────────────────────────────────┤
│CNP: │
├───────────────────┬───────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└───────────────────┴───────────────────┘



    Persoane juridice şi PFA/II/IF

┌───────────────────────────────────────┐
│Denumire: │
├───────────────────────────────────────┤
│Sediu social: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────┤
│CUI/CIF: │
├───────────────────────────────────────┤
│ │
└───────────────────────────────────────┘



    Stabilirea suprafeţei înfiinţate cu usturoi
    Data înfiinţării culturii declarată de producător ..................................
    Stadiul de dezvoltare a culturii: ...............................................................................................................................................
    Concluzie: Cultura s-a menţinut în bune condiţii începând cu data înfiinţării şi până la momentul verificării DA I_I NU I_I

┌───────────┬───────────┬───────────────┐
│Suprafaţa │Suprafaţa │Nr. foto │
│solicitată │confirmată │georeferenţiată│
├───────────┼───────────┼───────────────┤
│ │ │ │
└───────────┴───────────┴───────────────┘


    În situaţia în care solicitantul înfiinţează suprafeţe de teren cu usturoi situate în judeţe/UAT diferite:
    Suprafaţa ............... judeţul .......................................... localitatea ...............................
    Suprafaţa ............... judeţul .......................................... localitatea ...............................
    .................................................................

    Observaţii: ...........................................................
    ...............................................................

    Reprezentant APIA,
    ...............................................
    (nume, prenume, funcţie, semnătură)
    Reprezentanţi DAJ,
    ...............................................
    (nume, prenume, funcţie, semnătură)
    Sunt de acord cu rezultatul controlului.
    Solicitant,
    ...............................................
    (nume, prenume, funcţie, semnătură)

    ANEXA 7

    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ........../a Municipiului Bucureşti
    Nr. de înregistrare ...............
    Data ...............
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu beneficiarii şi sumele aferente ajutorului de stat acordat producătorilor agricoli cultivatori de tomate în spaţii protejate
    (model)
    Bun de plată
    pentru suma de ............lei
    Director executiv,
    ...........................
    (semnătura)

┌─────┬───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬─────────┬───────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │Grant │ │
│Nr. │Nume, prenume/Denumire │CNP/CUI │Suprafaţă (ha) │financiar│Valoare ajutor financiar (lei) │
│crt. │ │ │ │unitar │ │
│ │ │ │ │(lei/ha) │ │
├─────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5 = 3 x 4) │
├─────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│1. │.......................................│...................................├───────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┤
│.....│.......................................│...................................│...................................│ │...................................│
└─────┴───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴─────────┴───────────────────────────────────┘


    Certificat din punctul de vedere al legalităţii, realităţii şi regularităţii
    Director executiv adjunct,
    .........................
          (semnătura)
    Şef serviciu,
    .........................
         (semnătura)

    ANEXA 8

    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ........../a Municipiului Bucureşti
    Nr. de înregistrare ...............
    Data ...............
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu beneficiarii şi sumele aferente ajutorului de stat acordat producătorilor de usturoi
    (model)
    Bun de plată
    pentru suma de ............lei
    Director executiv,
    ...........................
    (semnătura)

┌─────┬───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬─────────┬───────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │Grant │ │
│Nr. │Nume, prenume/Denumire │CNP/CUI │Suprafaţă (ha) │financiar│Valoare ajutor financiar (lei) │
│crt. │ │ │ │unitar │ │
│ │ │ │ │(lei/ha) │ │
├─────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5 = 3 x 4) │
├─────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│1. │.......................................│...................................├───────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────────────────┤
│.....│.......................................│...................................│...................................│ │...................................│
└─────┴───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴─────────┴───────────────────────────────────┘


    Certificat din punctul de vedere al legalităţii, realităţii şi regularităţii
    Director executiv adjunct,
    .........................
          (semnătura)
    Şef serviciu,
    .........................
         (semnătura)

    ANEXA 9

    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene
    Nr. de înregistrare ...............
    Data ...............
    Se aprobă.
    Ordonator principal de credite
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu sumele aferente ajutorului de stat acordat producătorilor agricoli cultivatori de tomate în spaţii protejate
    (model)

┌────┬───────────────┬───────────┬──────────┐
│ │ │ │Valoarea │
│Nr. │ │Nr. de │ajutorului│
│crt.│Judeţul │beneficiari│de stat │
│ │ │ │cuvenit │
│ │ │ │(lei) │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│1 │Alba │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│2 │Arad │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│3 │Argeş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│4 │Bacău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│5 │Bihor │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│6 │Bistriţa-Năsăud│ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│7 │Botoşani │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│8 │Braşov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│9 │Brăila │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│10 │Buzău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│11 │Caraş-Severin │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│12 │Călăraşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│13 │Cluj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│14 │Constanţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│15 │Covasna │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│16 │Dâmboviţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│17 │Dolj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│18 │Galaţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│19 │Giurgiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│20 │Gorj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│21 │Harghita │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│22 │Hunedoara │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│23 │Ialomiţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│24 │Iaşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│25 │Ilfov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│26 │Maramureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│27 │Mehedinţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│28 │Mureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│29 │Neamţ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│30 │Olt │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│31 │Prahova │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│32 │Satu Mare │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│33 │Sălaj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│34 │Sibiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│35 │Suceava │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│36 │Teleorman │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│37 │Timiş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│38 │Tulcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│39 │Vaslui │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│40 │Vâlcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│41 │Vrancea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│42 │Bucureşti │ │ │
├────┴───────────────┴───────────┼──────────┤
│Total general: │ │
└────────────────────────────────┴──────────┘


    Director general,
    ...........................

    ANEXA 10

    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene
    Nr. de înregistrare ...............
    Data ...............
    Se aprobă.
    Ordonator principal de credite
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu sumele aferente ajutorului de stat acordat producătorilor agricoli cultivatori de usturoi
    (model)

┌────┬───────────────┬───────────┬──────────┐
│ │ │ │Valoarea │
│Nr. │ │Nr. de │ajutorului│
│crt.│Judeţul │beneficiari│de stat │
│ │ │ │cuvenit │
│ │ │ │(lei) │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│1 │Alba │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│2 │Arad │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│3 │Argeş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│4 │Bacău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│5 │Bihor │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│6 │Bistriţa-Năsăud│ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│7 │Botoşani │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│8 │Braşov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│9 │Brăila │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│10 │Buzău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│11 │Caraş-Severin │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│12 │Călăraşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│13 │Cluj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│14 │Constanţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│15 │Covasna │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│16 │Dâmboviţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│17 │Dolj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│18 │Galaţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│19 │Giurgiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│20 │Gorj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│21 │Harghita │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│22 │Hunedoara │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│23 │Ialomiţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│24 │Iaşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│25 │Ilfov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│26 │Maramureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│27 │Mehedinţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│28 │Mureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│29 │Neamţ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│30 │Olt │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│31 │Prahova │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│32 │Satu Mare │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│33 │Sălaj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│34 │Sibiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│35 │Suceava │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│36 │Teleorman │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│37 │Timiş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│38 │Tulcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│39 │Vaslui │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│40 │Vâlcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│41 │Vrancea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│42 │Bucureşti │ │ │
├────┴───────────────┴───────────┼──────────┤
│Total general: │ │
└────────────────────────────────┴──────────┘


    Director general,
    ...........................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016