Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 126 din 23 octombrie 2024  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. şi pentru reglementarea unor măsuri bugetare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 126 din 23 octombrie 2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. şi pentru reglementarea unor măsuri bugetare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1074 din 25 octombrie 2024
    Având în vedere demersurile curente de operaţionalizare a Băncii de Investiţii şi Dezvoltare - S.A., astfel încât banca să devină operaţională conform Planului naţional de redresare şi rezilienţă în trimestrul IV 2024,
    în lipsa unor măsuri imediate se pot produce întârzieri în implementarea aranjamentelor operaţionale aferente Reformei 5 - Înfiinţarea şi operaţionalizarea Băncii Naţionale de Dezvoltare, componenta 8 din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, care includ, printre altele, eliminarea suprapunerilor între atribuţiile instituţiilor financiare cu rol de dezvoltare aflate în subordinea Ministerului Finanţelor, care presupune ajustarea corespunzătoare a obiectului de activitate al acestora şi al mandatului desfăşurat în numele şi contul statului.
    Luând în considerare rolul acesteia de susţinere a investiţiilor şi a obiectivelor de dezvoltare socioeconomică şi regională în România prin mobilizarea resurselor publice şi private pentru finanţarea proiectelor de investiţii care să susţină dezvoltarea durabilă a ţării, banca urmând să devină principalul actor în susţinerea finanţării pentru sectoarele-cheie şi investiţiile în proiecte din domenii inovatoare, ecologice şi cu caracter social, în care au fost identificate disfuncţionalităţi ale pieţei, cu un impact pozitiv asupra creşterii investiţiilor în economie, fapt care impune revizuirea mandatului în numele şi contul statului acordat Exim Banca Românească - S.A.,
    ţinând cont de necesitatea consolidării rolului Exim Banca Românească - S.A., în calitate de agenţie de credite de export,
    luând în considerare cadrul legal în vigoare, respectiv Legea nr. 207/2022 pentru reglementarea unor măsuri privind cadrul general aplicabil constituirii şi funcţionării băncilor de dezvoltare din România, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 1.204/2022 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Băncii de Investiţii şi Dezvoltare - S.A., cu modificările şi completările ulterioare, Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A., instituţie de credit aflată în curs de operaţionalizare, va prelua atribuţiile exercitate în prezent de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. cu privire la activitatea Fondului Iniţiativei celor 3 Mări (activitate de reprezentare împreună cu Ministerul Finanţelor), precum şi participaţia la capitalul acestuia şi cu fondurile aferente participării la activitatea fondului şi la acţiunile iniţiate de către acţionarii acestuia.
    Ţinând cont că Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A. va deveni principala instituţie la nivel naţional care va sprijini dezvoltarea sustenabilă şi va acţiona, prin instrumentele financiare promovate, la mobilizarea finanţării investiţiilor pe termen lung, atât din partea sectorului public, cât şi celui privat,
    ţinând cont că neadoptarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ şi recurgerea la procedura legislativă obişnuită ar determina întârzieri în respectarea termenelor de operaţionalizare a Băncii de Investiţii şi Dezvoltare - S.A. prevăzute în Planul naţional de redresare şi rezilienţă, care ar afecta neîndeplinirea obiectivelor de dezvoltare economică şi socială, precum şi a celor privind creşterea inovării şi competitivităţii economiei româneşti,
    având în vedere necesitatea asigurării fondurilor care permit autorităţilor de management să onoreze cererile de prefinanţare/plată/rambursare primite de la beneficiari, în situaţia indisponibilităţii surselor de finanţare prevăzute de cadrul legal care reglementează fluxurile financiare ale perioadelor de programare 2021-2027 şi 2014-2020, în contextul constrângerilor bugetare actuale, a fost creat cadrul legal pentru asigurarea resurselor financiare necesare efectuării transferurilor de fonduri aferente cererilor de prefinanţare/plată/rambursare primite de la beneficiari pentru implementarea/încheierea proiectelor în cadrul perioadelor de programare 2021-2027/2014-2020, prin utilizarea temporară a fondurilor europene nerambursabile aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă, până la sfârşitul anului 2025.
    Întrucât au fost epuizate disponibilităţile de fonduri europene primite sub formă de prefinanţare de la Comisia Europeană pentru programele aferente perioadei de programare financiară 2021-2027, coroborat cu contextul bugetar actual, este necesară adaptarea cadrului legal actual pentru a permite fie utilizarea fondurilor europene nerambursabile disponibile aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă, fie a fondurilor alocate de la bugetul de stat, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
    Similar, este necesară aceeaşi abordare şi pentru asigurarea fondurilor necesare rambursării cheltuielilor eligibile la finalizarea proiectelor aferente perioadei de programare 2014-2020.
    Având în vedere importanţa asigurării surselor de finanţare a deficitului bugetar şi refinanţării deficitului bugetar pentru anul 2024 şi a prefinanţării parţiale a necesarului de finanţare pentru anul 2025, în conformitate cu strategia de administrare a datoriei publice guvernamentale aferente perioadei 2024-2026,
    în considerarea faptului că aspectele mai sus menţionate constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, impunându-se adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 18 aprilie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În titlul şi în tot cuprinsul legii, denumirea „Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A.“ se înlocuieşte cu denumirea „Exim Banca Românească - S.A.“
    2. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Exim Banca Românească - S.A. este o instituţie de credit specializată, prin care se derulează activităţi de susţinere a mediului de afaceri românesc şi a tranzacţiilor internaţionale prin instrumente financiar-bancare şi de asigurări specifice."

    3. La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Exim Banca Românească - S.A. desfăşoară, în numele şi în contul statului, în limita mandatului acordat de Guvernul României în baza prezentei legi, activităţi de finanţare, garantare şi de asigurare, operaţiuni financiar-bancare şi asimilate pentru persoanele juridice rezidente sau nerezidente, în scopul susţinerii tranzacţiilor internaţionale, în calitate de instituţie de susţinere oficială a creditelor la export, Export Credit Agency - Agenţia pentru Credite la Export."

    4. La articolul 1, alineatul (4) se abrogă.
    5. La articolul 2, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) administrarea şi derularea în numele şi în contul statului a activităţilor şi instrumentelor financiare specifice, detaliate la art. 9 alin. (1), susţinerea exporturilor româneşti, a tranzacţiilor internaţionale şi a investiţiilor româneşti în străinătate, precum şi orice alte obiective punctuale stabilite de Guvernul României;"

    6. La articolul 2, literele m^1) şi m^2) se abrogă.
    7. La articolul 2, după litera p) se introduce o nouă literă, lit. p^1), cu următorul cuprins:
    "p^1) deschiderea de conturi în străinătate şi efectuarea de operaţiuni în aceste conturi, în numele şi contul statului, pe bază de convenţie încheiată cu Ministerul Finanţelor, pentru îndeplinirea obligaţiilor reglementate în sarcina acestuia prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005 privind reprezentarea României sau a instituţiilor publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii şi în faţa altor instanţe judiciare şi arbitrale internaţionale, aprobată prin Legea nr. 168/2006, cu modificările şi completările ulterioare;"

    8. La articolul 9, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Exim Banca Românească - S.A. desfăşoară, în limita competenţelor aprobate de Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi în conformitate cu obiectivele stabilite la art. 2, următoarele operaţiuni, în numele şi în contul statului:
    a) finanţări, cofinanţări, refinanţări pentru credite la export, tranzacţii internaţionale şi investiţii româneşti în străinătate;
    b) garanţii pentru credite la export, tranzacţii internaţionale şi investiţii româneşti în străinătate;
    c) asigurări, reasigurări, coasigurări de credite de export, garanţii de export, operaţiuni de export în leasing şi investiţii româneşti în străinătate;
    d) avizează condiţiile financiare privind emiterea de garanţii de stat, precum şi acordarea de subîmprumuturi sub forma unor obligaţii de natura datoriei publice guvernamentale;
    e) emiterea de opinii la solicitarea unor furnizori de ajutor de stat, privind aspecte legate de stabilirea capacităţii de rambursare a companiei beneficiare, a clasei de risc a beneficiarului de ajutor de stat şi a dobânzii agregate pe componente dobândă de bază plus marjă. Costurile analizei realizate de Exim Banca Românească - S.A. se suportă de către beneficiarul de ajutor de stat;
    f) alte operaţiuni prevăzute de lege.
    (2) Operaţiunile desfăşurate în numele şi contul statului, în conformitate cu art. 1 alin. (3), se acordă cu respectarea angajamentelor României faţă de Uniunea Europeană, Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi alte structuri şi iniţiative regionale şi internaţionale din care România face parte."

    9. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    În scopul asigurării resurselor financiare necesare desfăşurării operaţiunilor în numele şi în contul statului, Exim Banca Românească - S.A. beneficiază de constituirea, la dispoziţia sa, a următoarelor fonduri:
    a) fondul pentru instrumente financiare de susţinere a creditelor la export, tranzacţiilor internaţionale şi investiţiilor româneşti în străinătate, pentru activitatea în calitate de Export Credit Agency - Agenţia pentru Credite la Export;
    b) fondul pentru administrarea angajamentelor de finanţare şi garantare în derulare la data de 30 septembrie 2025;
    c) alte fonduri care vor fi aprobate de Guvernul României, cu reglementarea destinaţiei acestora în limitele mandatului acordat Exim Banca Românească - S.A. în numele şi în contul statului de către Guvernul României."

    10. La articolul 11, alineatele (2^5) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2^5) Aprobarea finanţărilor acordate de către Exim Banca Românească - S.A., potrivit prevederilor alin. (2^1), se realizează odată cu aprobarea operaţiunilor specifice prevăzute la art. 9 alin. (1), în limita maximă a expunerilor stabilite de către Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări.
    ................................
(3) Sumele prevăzute anual în bugetul de stat pentru constituirea fondurilor prevăzute la art. 10 vor fi virate lunar de Ministerul Finanţelor la Exim Banca Românească - S.A. şi vor fi repartizate de Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări, în funcţie de necesităţile de susţinere a exporturilor româneşti şi a tranzacţiilor internaţionale."

    11. La articolul 11, alineatele (3^1) şi (3^2) se abrogă.
    12. La articolul 12, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Fondurile prevăzute la art. 10 vor fi utilizate de Exim Banca Românească - S.A. pentru achitarea angajamentelor asumate de aceasta, în numele şi în contul statului, conform normelor aprobate de Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări, astfel:
    a) fondul pentru instrumente financiare de susţinere a creditelor la export, tranzacţiilor internaţionale şi a investiţiilor româneşti în străinătate, prevăzut la art. 10 lit. a) - pentru acordarea de finanţări conform art. 9 alin. (1) lit. a), pentru plata garanţiilor emise conform art. 9 alin. (1) lit. b) şi pentru plata despăgubirilor privind angajamentele asumate conform art. 9 alin. (1) lit. c);
    b) fondul pentru administrarea angajamentelor de finanţare şi garantare în derulare la data de 30 septembrie 2025, prevăzut la art. 10 lit. b) - pentru plata angajamentelor asumate în numele şi contul statului, precum şi pentru orice alte cheltuieli generate de administrarea şi derularea acestor angajamente, conform prevederilor convenţiei încheiate cu Ministerul Finanţelor."

    13. La articolul 12, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Fondurile prevăzute la art. 10 lit. a) şi b) vor fi utilizate de Exim Banca Românească - S.A. şi pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de recuperarea creanţelor statului din activitatea desfăşurată de Exim Banca Românească - S.A., în numele şi contul statului, pentru plata comisioanelor de administrare, precum şi pentru acoperirea oricăror alte cheltuieli efectuate de Exim Banca Românească - S.A., în numele şi contul statului."

    14. La articolul 12, alineatele (2^1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2^1) Sumele disponibile din fondurile prevăzute la art. 10 rămân la dispoziţia Exim Banca Românească - S.A. pe perioadă nedeterminată, cu excepţia acelor sume la care se stabileşte prin convenţie, strict corelat cu riscul asociat produselor acordate, menţinerea pe perioade determinate. Oportunitatea privind menţinerea pe perioadă determinată a fondurilor, momentul şi maturitatea aferentă revine Ministerului Finanţelor şi Exim Banca Românească - S.A., iar mecanismul de plasare a fondurilor se va stabili prin convenţie încheiată între cele două instituţii.
    ..........................................
(3) Pentru administrarea fondurilor prevăzute la art. 10, respectiv pentru desfăşurarea operaţiunilor şi administrarea instrumentelor financiare prevăzute la art. 9 alin. (1), Exim Banca Românească - S.A. percepe comisioane stabilite prin convenţie încheiată cu Ministerul Finanţelor şi care se vor deconta pe seama acestor fonduri."

    15. La articolul 12, alineatele (3^1) şi (3^2) se abrogă.
    16. La articolul 12, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Diminuarea cu peste 20% a fondurilor prevăzute la art. 10 lit. a) şi c) comparativ cu soldul la sfârşitul anului precedent ca urmare a plăţilor efectuate din fondurile statului, conform prezentei legi, se acoperă din bugetul de stat, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie în bugetul de stat. Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări poate decide, cu avizul Ministerului Finanţelor, realocarea de sume disponibile între fondurile prevăzute la art. 10 lit. a) şi c).
(5) La împlinirea a 6 luni de la data expirării duratei de derulare a schemelor de ajutor de stat/de minimis şi a produselor acordate în numele şi contul statului în condiţii de piaţă, sumele rămase disponibile se restituie la bugetul de stat la o poziţie distinctă de venituri bugetare."

    17. La articolul 12, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:
    "(6) Până la rambursarea finală a garanţiilor acordate în numele şi contul statului, din sumele rămase disponibile prevăzute la alin. (5) Exim Banca Românească - S.A. păstrează la dispoziţia sa fonduri suficiente pentru plata executării de garanţii, la un nivel prudent şi fundamentat, care se stabileşte anual prin convenţie încheiată între Ministerul Finanţelor şi Exim Banca Românească - S.A."

    18. La articolul 14, alineatul (3^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3^1) Acordarea de garanţii pentru credite la export în numele şi în contul statului se realizează cu încadrarea în plafonul privind emiterea de garanţii de către Guvern, prin Ministerul Finanţelor, stabilit potrivit prevederilor art. 26 alin. (2) şi (5) şi ale art. 29 alin. (1) lit. e) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 4 din acelaşi act normativ."

    19. Articolul 17^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17^1
    Controlul modului de constituire şi utilizare a surselor financiare necesare desfăşurării operaţiunilor în numele şi în contul statului de către Exim Banca Românească - S.A. se efectuează de Ministerul Finanţelor prin aparatul de inspecţie economico-financiară, astfel cum acesta este definit la art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 101/2012."

    20. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Instrumentele financiare prevăzute de prezenta lege se vor acorda cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale, europene şi ale Organizaţiei de Cooperare Economică pentru Dezvoltare (OCDE).
    (2) Măsurile de ajutor de stat, prevăzute de prezenta lege, vor fi implementate cu respectarea prevederilor europene şi a procedurilor naţionale în domeniul ajutorului de stat."



    ART. II
    (1) De la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Exim Banca Românească - S.A. nu mai acordă angajamente noi de finanţare şi garantare în numele şi în contul statului destinate să asigure dezvoltarea infrastructurii, dezvoltarea utilităţilor de interes public, dezvoltarea regională, susţinerea activităţii de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurător, ocuparea şi formarea personalului, susţinerea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii.
    (2) Angajamentele de finanţare şi garantare în numele şi contul statului destinate susţinerii domeniilor menţionate la alin. (1), aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, vor fi administrate în continuare de către Exim Banca Românească - S.A. în baza unei metodologii de administrare a portofoliului, care va include, în principal, principii şi reguli referitoare la:
    a) modalitatea de administrare a angajamentelor cu funcţionalitate revolving, prin includerea tuturor opţiunilor specifice unei strategii de exit în cadrul unei perioade de tranziţie rezonabile;
    b) modalitatea de administrare a angajamentelor non-revolving;
    c) opţiunile şi condiţiile de restructurare a angajamentelor în derulare;
    d) modalitatea de soluţionare a altor solicitări de modificare a condiţiilor de acordare a angajamentelor, în condiţiile evaluării impactului acestor modificări asupra derulării angajamentului;
    e) competenţele de aprobare a operaţiunilor menţionate la lit. a)-d), în scopul asigurării unui flux operaţional eficient şi operativ.

    (3) Metodologia de administrare a portofoliului va fi supusă avizării Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări până la data de 31 decembrie 2024 şi ulterior supusă aprobării Guvernului prin memorandum până la data de 31 martie 2025.
    (4) Solicitările de angajamente noi sau de modificare a condiţiilor iniţiale de acordare a unor angajamente existente destinate susţinerii domeniilor menţionate la alin. (2), care au fost înregistrate anterior datei de intrare în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi se află în curs de analiză/implementare, vor fi soluţionate de către Exim Banca Românească - S.A. conform reglementărilor interne aplicabile în vigoare la data înregistrării solicitării.
    (5) Angajamentele de finanţare şi garantare în numele şi în contul statului acordate în cadrul schemelor de ajutor de stat şi aflate în derulare vor fi administrate în continuare de către Exim Banca Românească - S.A. conform reglementărilor interne specifice elaborate în aplicarea respectivelor scheme de ajutor de stat.
    (6) Fondul pentru administrarea angajamentelor în derulare la data de 30 septembrie 2025 prevăzut la art. 10 lit. b) din Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, va fi menţinut la dispoziţia Exim Banca Românească - S.A. până la ieşirea din obligo a garanţiilor, iar nivelul acestuia va fi stabilit de Ministerul Finanţelor şi Exim Banca Românească - S.A. prin convenţie.

    ART. III
    Activităţile derulate la data prezentei ordonanţe de urgenţă de către Exim Banca Românească - S.A., în conformitate cu prevederile art. 2 lit. m^1) şi m^2) din Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se preiau de către Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A. şi de către Ministerul Finanţelor, pe bază de protocol de predare-primire, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prevederilor prezentului articol.

    ART. IV
    Activităţile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea nr. 96/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi realizate de către Exim Banca Românească - S.A. până la preluarea acestora de către Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A., respectiv pe o perioadă de cel mult 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. V
    (1) Se autorizează Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A. să participe, în numele României, pe bază de mandat acordat de Guvern, la fonduri de investiţii regionale, inclusiv cele promovate de instituţii financiare internaţionale, precum şi la acţiunile de promovare care contribuie la creşterea vizibilităţii proiectelor comune ale ţărilor din regiune, cu excepţia Fondului de Investiţii al Iniţiativei celor 3 Mări, pentru care participarea se va asigura de către Banca de Investiţii şi Dezvoltare - S.A. şi Ministerul Finanţelor.
    (2) Fondurile privind contribuţia României la fondurile de investiţii regionale şi la acţiunile de promovare prevăzute la alin. (1) se asigură de la bugetul de stat, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie, prin bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale, sau din alte surse legal constituite, cu respectarea legislaţiei privind ajutorul de stat.

    ART. VI
    La articolul XLVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 905 din 6 septembrie 2024, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. XLVIII
    (1) Soldul creditor înregistrat în contul distinct de disponibil deschis la Trezoreria operativă centrală pe numele Ministerului Finanţelor, potrivit dispoziţiilor art. 19 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se poate utiliza până la finalul anului 2025, pentru onorarea cererilor de fonduri ale autorităţilor de management pentru programele finanţate din fonduri europene în cadrul perioadei de programare 2021-2027, în vederea efectuării plăţilor aferente cererilor de prefinanţare/plată/ rambursare primite de la beneficiari, în situaţia indisponibilităţii temporare a fondurilor europene."


    ART. VII
    La articolul II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2024 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 29 martie 2024, aprobată cu modificări prin Legea nr. 204/2024, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. II
    (1) Soldul creditor înregistrat în contul distinct de disponibil deschis la Trezoreria operativă centrală pe numele Ministerului Finanţelor, potrivit dispoziţiilor art. 19 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se poate utiliza până la finalul anului 2025 pentru onorarea cererilor de fonduri ale autorităţilor de management pentru programele finanţate din fonduri europene nerambursabile aferente perioadei de programare 2014-2020, în vederea efectuării plăţilor aferente cererilor de rambursare primite de la beneficiari, în situaţia indisponibilităţii temporare a fondurilor europene."


    ART. VIII
    La articolul 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 963 din 25 septembrie 2024, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) plafonul privind datoria publică, conform metodologiei Uniunii Europene, pentru sfârşitul anului 2024, este de 53% din produsul intern brut."


    ART. IX
    Termenul prevăzut la art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2024 privind reorganizarea unor instituţii publice din domeniul mediului, apelor şi pădurilor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 din 29 august 2024, se prorogă până la data de 31 ianuarie 2025.

    ART. X
    La articolul 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 20 septembrie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (7^1) se introduce un nou alineat, alin. (7^2), cu următorul cuprins:
    "(7^2) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), se autorizează Administraţia Naţională «Apele Române» să suporte din surse proprii finanţarea realizării în regim de urgenţă a unor lucrări de înlăturare a efectelor calamităţilor naturale produse de fenomenele hidrometeorologice extreme înregistrate în perioada 13-19 septembrie 2024, în judeţele Galaţi şi Vaslui."


    ART. XI
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 905 din 6 septembrie 2024, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul XX, alineatele (2) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică pentru cheltuielile cu medicamentele şi materialele sanitare, cu serviciile medicale cu îngrijirea bolnavilor, cu serviciile cu asigurarea hranei în unităţile sanitare, în instituţii de asistenţă socială şi în unităţi de asistenţă medico-socială, pentru cheltuielile cu acţiuni şi programe de sănătate, cheltuielile aferente unităţilor de învăţământ preuniversitar şi universitar, precum şi în cazul cheltuielilor generate de intervenţii în situaţii de urgenţă, al cheltuielilor operative ale instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pentru cheltuielile necesare implementării obiectivelor de politică externă, pentru cheltuielile aferente lucrărilor de deszăpezire, precum şi pentru cheltuielile aferente serviciului datoriei publice, inclusiv cheltuieli aferente agenţiilor de rating, pentru cheltuielile cu bunurile şi prestări servicii cu caracter funcţional realizate din bugetul Trezoreriei Statului şi cele aferente plăţii comisioanelor prilejuite de participarea şi decontarea operaţiunilor Ministerului Finanţelor în Sistemul electronic de plăţi - ReGIS, SaFIR, SENT, cheltuielile aferente activităţilor culturale, cheltuielile cu bunurile şi servicii specifice autorităţilor de reglementare, cheltuieli cu bunuri şi servicii care au fost angajate înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cheltuieli cu bunuri şi servicii stabilite prin acte normative de forţa legii aprobate în cursul anului 2024, cheltuielile aferente organizării şi desfăşurării alegerilor pentru Preşedintele României, pentru Senat şi pentru Camera Deputaţilor, pentru cheltuielile aferente unor obligaţii instituite prin hotărâri judecătoreşti a căror executare nu poate fi amânată, cheltuielile necesare asigurării reprezentării în litigiile internaţionale, cheltuielile aferente transmiterii drepturilor de pensie şi asistenţă socială, cheltuielile necesare cu poşta, telecomunicaţii, radio, televiziune şi internet plătite din bugetul de asigurări sociale de stat, cheltuielile cu energia electrică aferentă pompării şi repompării apei utilizate în irigaţii de către Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Senat şi Camera Deputaţilor, cheltuielile cu bunuri şi servicii din instituţiile cu atribuţii în prevenirea şi combaterea evaziunii şi fraudei fiscale şi în domeniul administrării finanţelor publice, cheltuielile aferente implementării proiectelor finanţate din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile şi prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, cheltuielile aferente implementării Planului Strategic PAC 2023-2027, cheltuielile aferente implementării proiectelor finanţate din Fondul pentru modernizare, precum şi pentru sumele alocate din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului.
    ...........................................
(7) Prevederile alin. (1) nu se aplică pentru cheltuielile efectuate din donaţii şi sponsorizări, pentru cheltuielile aferente sistemului naţional de decoraţii al României, pentru cheltuielile ce derivă din obligaţii internaţionale în ceea ce priveşte implementarea Foii de parcurs a Uniunii Europene cu măsuri de combatere a traficului de droguri şi a criminalităţii organizate, din programele de interes naţional antidrog, din combaterea fenomenului migraţiei ilegale, din aderarea la spaţiul Schengen, din măsuri de protecţie civilă şi asistenţă tehnică şi/sau umanitară internaţională şi din implementarea sarcinilor stabilite prin hotărâri ale Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, pentru cheltuielile instituţiilor şi unităţilor de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol, pentru cheltuielile cu serviciile de mentenanţă corectivă care vizează întreţinerea sistemului informatic şi asigurarea procesului de digitalizare privind funcţionalităţile noi generate de implementarea Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii prin Sistemul Informatic Integrat al Casei Naţionale de Pensii Publice, precum şi pentru cheltuielile din domeniul afacerilor interne aferente obţinerii finanţării şi implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, rambursabile şi PNRR."

    2. La articolul XXI, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Prevederile alin. (1) lit. e) şi g) nu se aplică cheltuielilor aferente participării la programe de pregătire profesională organizate de Institutul Naţional de Administraţie, cheltuielilor cu personalul specializat necesar pentru organizarea acestora, precum şi cheltuielilor comisiilor de autorizare judeţene/a municipiului Bucureşti aflate în subordinea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, pentru autorizarea furnizorilor de formare profesională, conform prevederilor art. 24 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. La articolul XXII, alineatele (3), (5), (11) şi (14) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) şi (2) cheltuielile aferente obţinerii finanţării şi implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile şi rambursabile, precum şi cele din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României şi Fondul pentru modernizare, cheltuielile aferente implementării Planului Strategic PAC 2023-2027, precum şi transferurile, respectiv cheltuielile cu investiţiile din domeniul cultură, asistenţă socială, educaţie, sănătate, apărare naţională, al administrării finanţelor publice, industria de apărare, Senatul României şi Camera Deputaţilor, cheltuielile aferente obligaţiilor stabilite prin candidatura României pentru asigurarea sediului Centrului European de Competenţe în domeniul Securităţii Cibernetice, cheltuielile efectuate în scopul combaterii şi prevenţiei adicţiei de jocuri de noroc, cele necesare achiziţionării de imobile care intră în patrimoniul statului român pentru care au fost încheiate angajamente legale înainte de 5 septembrie 2024, cheltuielile finanţate din sumele constituite din încasările obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cheltuielile a căror finanţare se asigură din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, cheltuielile reprezentând contravaloarea exproprierilor aferente lucrărilor de utilitate publică de interes naţional efectuate în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele implementate de autorităţile de reglementare pentru desfăşurarea activităţii acestora în bune condiţii.
    ............................................
(5) În cazuri temeinic justificate, ordonatorul principal de credite poate aproba ordonatorilor secundari şi/sau terţiari de credite din subordine depăşirea nivelului prevăzut la alin. (2), situaţie în care respectarea condiţionalităţii prevăzute la alin. (2) se urmăreşte cumulat la nivel de ordonator principal de credite, pentru fiecare sursă de finanţare în parte.
    ...........................................
(11) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică pentru investiţiile necesare pentru implementarea unor acte normative de forţa legii şi implementarea procesului de digitalizare a sistemului finanţelor publice, cheltuielilor programelor care vizează implementarea Legii nr. 360/2023 prin procesul de digitalizare privind funcţionalităţile Sistemului Informatic Integrat al Casei Naţionale de Pensii Publice, asigurarea suportului hardware al acestuia şi a aplicaţiei EXPMED a Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi recuperare a Capacităţii de Muncă, cheltuielilor infrastructurii pentru asigurarea resurselor de apă brută, precum şi de apărare împotriva inundaţiilor.
    ...........................................
(14) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică pentru cheltuielile Secretariatului General al Guvernului şi ale Administraţiei Naţionale «Apele Române», instituţie publică aflată în coordonarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, în limita bugetului aprobat."

    4. La articolul XXII alineatul (9), după litera h) se introduce o nouă literă, lit. i), cu următorul cuprins:
    "i) cheltuielile reprezentând contravaloarea exproprierilor aferente lucrărilor de utilitate publică de interes naţional efectuate în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010, cu modificările şi completările ulterioare."

    5. La articolul XXVII, alineatele (2), (4) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) În situaţia nerespectării prevederilor alin. (1), se autorizează Ministerul Finanţelor sau unităţile Trezoreriei Statului, după caz, să blocheze deschiderile de credite bugetare la titlul «Bunuri şi servicii».
    .............................................
(4) În situaţii excepţionale, de natură să afecteze asigurarea serviciilor publice de către ordonatorii de credite ai bugetelor prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de necesitate a efectuării de reparaţii curente urgente aferente unităţilor de învăţământ, unităţilor sanitare, instituţiilor de asistenţă socială, unităţilor de asistenţă medico-socială, infrastructurii de transport şi de aplicare a prevederilor art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, pe bază de note justificative, ordonatorii principali de credite pot aproba depăşirea limitei prevăzute la alin. (1) cu informarea unităţii Trezoreriei Statului.
    ..........................................
(6) În situaţii excepţionale, temeinic justificate, de natură să afecteze asigurarea serviciilor publice, Guvernul României poate aproba, prin memorandum, depăşirea limitei prevăzute la alin. (1) pentru cererile de deschideri de credite bugetare care se depun de ordonatorii principali de credite, potrivit reglementărilor legale în vigoare, la Ministerul Finanţelor, precum şi pentru autorităţile de reglementare."

    6. La articolul XXVII, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (7), cu următorul cuprins:
    "(7) În situaţii excepţionale, temeinic justificate, de natură să afecteze asigurarea serviciilor publice, pentru cererile de deschidere de credite bugetare care se depun de ordonatorii de credite la unităţile Trezoreriei Statului, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (4)-(6), se poate depăşi limita prevăzută la alin. (1), cu aprobarea ordonatorilor principali de credite şi cu informarea unităţii Trezoreriei Statului."



    ART. XII
    Prevederile alin. (1) al art. XXVII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, nu se aplică Secretariatului General al Guvernului.

    ART. XIII
    La articolul III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2024 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 29 martie 2024, aprobată cu modificări prin Legea nr. 204/2024, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Valoarea prefinanţării rămase la dispoziţia beneficiarilor conform alin. (1) trebuie justificată până cel mai târziu la data de 31 martie 2025."


    ART. XIV
    Sumele aferente neregulilor constatate în legătură cu contractele de achiziţie publică de lucrări încheiate de beneficiarii unităţilor administrativ-teritoriale, subdiviziuni ale unităţilor administrativ-teritoriale şi instituţii publice locale, pentru proiectele finalizate în cadrul Programului operaţional Regional 2014-2020, pentru care au fost stabilite corecţii financiare, care nu au formulată şi/sau în investigare suspiciune de fraudă sau pentru care suspiciunile de fraudă formulate au fost clasate şi care nu sunt în procedură litigioasă, se suportă de bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de ordonator principal de credite, cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional regional 2014-2020, de la o poziţie distinctă din cadrul titlului 58 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020“.

    ART. XV
    Organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, instituţie publică cu personalitate juridică şi autonomie ştiinţifică, aflată în subordinea Casei Naţionale de Pensii Publice, precum şi structura organizatorică se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice.

    ART. XVI
    Se aprobă plata sumei de 4.706.139,211 lei, reprezentând diferenţa de preţ dintre valoarea solicitată de proprietar şi valoarea maximă stabilită prin Metodologia de achiziţionare prin cumpărare, schimb sau donaţie de către stat, prin Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva şi ceilalţi administratori, a terenurilor ce pot fi incluse în fondul forestier proprietate publică a statului, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2010, precum şi a taxelor aferente, de către Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, din fonduri proprii, pentru finalizarea achiziţiei prin cumpărare de către statul român, prin Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, a bunului imobil ale cărui date sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. XVII
    La articolul 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2023 privind transferul reţelei sanitare a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii către alte ministere şi instituţii cu reţele sanitare proprii, aşa cum sunt reglementate la art. 4 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 25 mai 2023, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 429/2023, cu modificările ulterioare, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), se diminuează bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii cu creditele bugetare şi de angajament aprobate în bugetul de stat pentru finanţarea unităţilor sanitare pentru care se transferă managementul asistenţei medicale către instituţiile de învăţământ superior de drept public acreditate care au în structură facultăţi de medicină sau stomatologie şi se majorează corespunzător bugetul Ministerului Educaţiei, care le utilizează cu aceeaşi destinaţie."


    ART. XVIII
    Prevederile art. XX alin. (1), art. XXI alin. (1) lit. b) şi g) şi ale art. XXII alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, nu se aplică cheltuielilor Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, în limita bugetului aprobat.

    ART. XIX
    La articolul 8 din Legea nr. 165/2016 privind siguranţa operaţiunilor petroliere offshore, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 28 iulie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (13^10) se abrogă.

    ART. XX
    Prin derogare de la prevederile art. XXI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Sănătăţii, precum şi instituţiile de învăţământ superior de medicină şi farmacie acreditate care organizează programe de pregătire în rezidenţiat pot organiza proceduri de achiziţie publică şi pot încheia angajamente legale, în vederea organizării concursului naţional de rezidenţiat, pentru categoriile de cheltuieli necesare.

    ART. XXI
    Prevederile art. XX şi XXI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, nu se aplică în cazul fondurilor necesare pentru plata taxei speciale prevăzute la art. XLIV alin. (1) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. XXII
    Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I pct. 1-6 şi 8-20, art. II alin. (1), (2) şi (4)-(6) şi ale art. IV, care intră în vigoare la data de 30 septembrie 2025.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 23 octombrie 2024.
    Nr. 126.
    ANEXA 1

    DATELE DE IDENTIFICARE
    ale bunului imobil care se achiziţionează prin cumpărare
    de către statul român, prin Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva

┌────┬─────────┬────────┬──────────┬──────────┬───────────┬────────────┐
│Nr. │Denumirea│Număr │Suprafaţa │ │Categoria │Localizarea │
│crt.│bunului │carte │(mp) │Proprietar│de │terenului │
│ │ │funciară│ │ │folosinţă │ │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Judeţul │
│ │ │ │ │ │ │Neamţ, │
│ │ │CF nr. │ │ │ │extravilanul│
│1 │Teren │50146 │89.860 │Sturdza │Pădure │comunei │
│ │forestier│Grinţieş│ │Eric Ioan │(89.860 mp)│Grinţieş, │
│ │ │ │ │ │ │U.P. III, │
│ │ │ │ │ │ │Bistricioara│
│ │ │ │ │ │ │Sturdza │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Judeţul │
│ │ │ │ │ │ │Neamţ, │
│ │ │CF nr. │ │ │Pădure │extravilanul│
│2 │Teren │50149 │18.460.560│Sturdza │(18.399.290│comunei │
│ │forestier│Grinţieş│ │Eric Ioan │mp), drum │Grinţieş, │
│ │ │ │ │ │(61.270 mp)│U.P. III, │
│ │ │ │ │ │ │Bistricioara│
│ │ │ │ │ │ │Sturdza │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Judeţul │
│ │ │ │ │ │Pădure │Neamţ, │
│ │ │CF nr. │ │ │(4.780.210 │extravilanul│
│3 │Teren │50158 │17.885.890│Sturdza │mp), drum │comunei │
│ │forestier│Grinţieş│ │Eric Ioan │(13.105.680│Grinţieş, │
│ │ │ │ │ │mp) │U.P. III, │
│ │ │ │ │ │ │Bistricioara│
│ │ │ │ │ │ │Sturdza │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Judeţul │
│ │ │ │ │ │ │Neamţ, │
│ │ │CF nr. │ │ │Pădure │extravilanul│
│4 │Teren │50161 │3.169.490 │Sturdza │(3.145.910 │comunei │
│ │forestier│Grinţieş│ │Eric Ioan │mp), drum │Grinţieş, │
│ │ │ │ │ │(23.580 mp)│U.P. III, │
│ │ │ │ │ │ │Bistricioara│
│ │ │ │ │ │ │Sturdza │
├────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Judeţul │
│ │ │ │ │ │ │Neamţ, │
│ │ │CF nr. │ │ │Pădure │extravilanul│
│5 │Teren │50266 │533.910 │Sturdza │(523.090 │comunei │
│ │forestier│Ceahlău │ │Eric Ioan │mp), drum │Ceahlău, │
│ │ │ │ │ │(10.820 mp)│U.P. III, │
│ │ │ │ │ │ │Bistricioara│
│ │ │ │ │ │ │Sturdza │
├────┴─────────┴────────┼──────────┼──────────┴───────────┴────────────┤
│Total: │40.139.710│ │
└───────────────────────┴──────────┴───────────────────────────────────┘



    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016