Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere necesitatea adoptării unor măsuri urgente pentru elaborarea şi promovarea unei noi legislaţii privind operaţiunile compensatorii referitoare la achiziţiile în domeniile apărării şi securităţii, ţinând cont de obiectivele prioritare ale Programului de guvernare 2023-2024 - Viziune pentru naţiune, din 15.06.2023, privind modernizarea şi dezvoltarea capacităţilor de producţie din industria de apărare, ca premisă pentru întărirea rolului României în NATO, luând în considerare contextul geopolitic actual care reclamă nevoia urgentă de revitalizare a industriei naţionale de apărare prin investiţii, în vederea transformării acesteia într-un ecosistem industrial, modern, retehnologizat, competitiv, inovativ, sustenabil şi digitalizat care să contribuie la protejarea intereselor esenţiale de securitate, ţinând cont de nevoia regândirii domeniului de aplicare în materia operaţiunilor compensatorii prin lărgirea spectrului de operaţiuni compensatorii permise şi optimizarea corelării achiziţiilor cu operaţiunile compensatorii, având în vedere necesitatea actualizării legislaţiei naţionale în materia operaţiunilor compensatorii în acord cu Nota de orientare privind operaţiunile de compensare şi Comunicarea interpretativă a Comisiei Europene privind aplicarea (ex) articolului 296 din tratat în domeniul achiziţiilor publice în domeniul apărării (actualul art. 346 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene), astfel încât derularea operaţiunilor compensatorii să nu presupună măsuri restrictive care încalcă Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, respectiv discriminează operatorii economici din alte state membre ale Uniunii Europene şi împiedică libera circulaţie a mărfurilor şi serviciilor prin solicitarea derulării unor activităţi în statele membre care achiziţionează - măsuri considerate contrare regulilor pieţei interne şi principiilor din tratat, pentru evitarea situaţiei în care Comisia Europeană va declanşa proceduri prealabile acţiunii în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor ce revin statului român, în baza dispoziţiilor art. 258 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, şi având în vedere faptul că o întârziere suplimentară în ceea ce priveşte respectarea acestor obligaţii poate avea efecte negative semnificative, în sensul emiterii de către Comisia Europeană a avizului motivat de încălcare a obligaţiilor ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene şi, ulterior, sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene în temeiul art. 258 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în condiţiile în care autorităţile române şi-au asumat faţă de Comisia Europeană un calendar de adoptare a noii legislaţii privind măsurile de cooperare tehnologică şi industrială până la finalul anului 2023, luând în considerare faptul că o eventuală procedură de infringement antrenează consecinţe negative din punct de vedere financiar, din perspectiva capacităţii României de a-şi îndeplini angajamentele asumate în cadrul Uniunii Europene, deoarece aspectele menţionate mai sus vizează interesul public şi strategic al României pentru adaptarea legislaţiei în acord cu prevederile Tratatului privind funcţionarea Uniunii Europene şi cu poziţia Comisiei Europene în materia asigurării mediului concurenţial pe piaţa unică europeană şi constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată şi care impune adoptarea de măsuri imediate prin adoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte principiile, cadrul general şi procedurile pentru derularea operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială rezultate din atribuirea anumitor contracte de achiziţie publică în domeniile apărării şi securităţii, în vederea protejării intereselor esenţiale de securitate ale României. ART. 2 (1) Operaţiunile de cooperare tehnologică şi industrială sunt măsuri identificate pentru protejarea intereselor esenţiale de securitate ale României, care presupun menţinerea şi dezvoltarea capacităţilor tehnologice din industria naţională de apărare, dispuse pentru menţinerea şi dezvoltarea capacităţii operaţionale aparţinând forţelor sistemului naţional de apărare, denumite în continuare FSNA, pentru situaţii de criză sau de război, în concordanţă cu eforturile NATO şi în complementaritate cu cele ale Uniunii Europene. (2) Derularea operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială este guvernată de următoarele principii: a) necesitatea - la stabilirea operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială se va analiza ca acestea să fie necesare şi suficiente pentru protejarea intereselor esenţiale de securitate ale României; b) consolidarea expertizei - operaţiunile sunt menite să contribuie la menţinerea şi consolidarea expertizei şi capacităţii de producţie a industriei de apărare; c) proporţionalitatea - la stabilirea operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială se va analiza ca acestea să nu fie disproporţionate în raport cu scopul urmărit şi să nu poată fi realizate prin mijloace mai puţin restrictive; d) nerestricţionarea concurenţei - la identificarea operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială se va analiza ca acestea să nu restricţioneze concurenţa pe piaţa internă europeană a produselor care nu au destinaţie militară; e) recuperarea decalajelor de tehnologizare - prin recuperarea decalajelor de tehnologizare, operaţiunile de cooperare tehnologică şi industrială permit operatorilor economici din sectorul industriei de apărare protejarea intereselor esenţiale de securitate prin producerea de tehnică militară şi prin menţinerea în stare operaţională a echipamentelor achiziţionate; f) consolidarea interoperabilităţii - operaţiunile sunt menite să contribuie la menţinerea şi consolidarea capacităţii operaţionale aparţinând FSNA de a acţiona împreună cu forţele aliate, partenere sau alte forţe din structuri multinaţionale, în mod coerent, efectiv şi eficient, în scopul realizării obiectivelor stabilite, la nivelurile tactic, operativ şi strategic. ART. 3 În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a) Agenţia Română de Cooperare Tehnologică şi Industrială pentru Securitate şi Apărare - organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, denumită în continuare ARCTIS; b) acord de cooperare tehnologică şi industrială - acord de voinţă încheiat în formă scrisă între ARCTIS şi operatorul economic participant la o procedură de atribuire, având ca obiect stabilirea modalităţii de îndeplinire a obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială prin derularea de operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială; c) beneficiarul român al operaţiunii de cooperare tehnologică şi industrială - operator economic din industria naţională de apărare, instituţie de cercetare-dezvoltare organizată în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, sau o instituţie din cadrul FSNA, care beneficiază de o operaţiune de cooperare tehnologică şi industrială; d) cerere de tranzacţie eligibilă - document întocmit de contractant prin care se solicită ARCTIS aprobarea fiecărei operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială propuse, în prealabil iniţierii acesteia, pe baza formularului pus la dispoziţie de ARCTIS; e) cerere de aprobare credite - documentaţie întocmită de contractant prin care se solicită ARCTIS recunoaşterea finalizării unei operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială şi care este însoţită de formularul pus la dispoziţie de ARCTIS; f) Consiliul Suprem de Apărare a Ţării - autoritatea administrativă autonomă învestită, potrivit Constituţiei României, republicată, cu organizarea şi coordonarea unitară a activităţilor care privesc apărarea ţării şi siguranţa naţională în conformitate cu prevederile Legii nr. 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, cu modificările ulterioare, denumit în continuare CSAT; g) contractant - ofertantul care a devenit parte într-un contract de achiziţie publică sau atribuit unui alt guvern, având ca obiect execuţia de lucrări, furnizarea de produse sau prestarea de servicii în domeniile apărării şi securităţii, contract a cărui atribuire s-a realizat în condiţiile protejării interesului esenţial de securitate al României, în sensul prezentei ordonanţe de urgenţă; h) entitate eligibilă - orice persoană juridică străină, aprobată în prealabil de ARCTIS, care este desemnată de contractant pentru a fi asistat în îndeplinirea obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială, cu condiţia ca aceasta să facă parte din grupul de companii al contractantului, să fie o companie care este deţinută în majoritate de contractant sau să deţină calitatea de subcontractant semnificativ, în procent de minimum 30%, în cadrul contractului de achiziţie publică ce a generat obligaţia de cooperare tehnologică şi industrială; i) interesele esenţiale de securitate ale ţării - acele interese naţionale care au rolul de a asigura funcţiile vitale ale siguranţei, apărării şi securităţii naţionale, astfel cum sunt definite în cadrul Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare; j) multiplicator de cooperare tehnologică şi industrială - coeficientul utilizat pentru calcularea valorii unei operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială, aplicat de ARCTIS în situaţia în care se demonstrează că, prin derularea de operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială, contractantul contribuie semnificativ la consolidarea sau realizarea unei capacităţi de producţie, integrare, testare şi mentenanţă, în principal prin transfer tehnologic; k) obligaţie de cooperare tehnologică şi industrială - obligaţia contractantului de a derula operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială, astfel cum sunt aprobate de CSAT; l) operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială - activităţi aprobate de CSAT pentru protejarea intereselor esenţiale de securitate ale României; m) valoarea obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială - valoarea rezultată prin aplicarea unui procent între 20% şi 100% din valoarea contractului de achiziţie publică, procent ce se stabileşte, de la caz la caz, de către CSAT, la propunerea autorităţii contractante, împreună cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi ARCTIS. CAP. II Stabilirea domeniului şi a funcţiilor critice necesare pentru protejarea intereselor esenţiale de securitate ale României ART. 4 (1) Etapa premergătoare procesului de analiză a necesităţii impunerii obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială constă în analiza şi aprobarea CSAT privind planurile/concepţiile de înzestrare ale FSNA. (2) Pentru planurile de înzestrare/concepţiile de înzestrare prevăzute la alin. (1), autoritatea contractantă, împreună cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, ARCTIS şi instituţiile din cadrul FSNA, analizează dacă se impun măsuri pentru protejarea intereselor esenţiale de securitate naţională ale României prin derularea de operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială, cu invocarea art. 346 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), şi formulează propuneri în acest sens. (3) Procesul de analiză prevăzut la alin. (2) va avea în vedere protejarea intereselor esenţiale de securitate şi asigurarea securităţii aprovizionării, prin constituirea pe teritoriul naţional de capacităţi industriale care să poată asigura atât producerea de tehnică militară modernă pentru dotarea structurii de forţe pe timp de pace şi menţinerea în stare operaţională a echipamentelor achiziţionate, cât şi fabricarea/cercetarea- dezvoltarea de noi echipamente care să contribuie la multiplicarea capabilităţilor militare în situaţii de criză sau război. (4) Propunerile de operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială vor fi supuse aprobării CSAT în vederea introducerii în cadrul documentaţiei de atribuire a unor cerinţe necesare pentru protejarea intereselor esenţiale de securitate ale României; propunerile de operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială se vor înainta inclusiv în cazul contractelor atribuite de un guvern unui alt guvern, cu invocarea art. 346 din TFUE. (5) Analiza prevăzută la alin. (2) se efectuează pentru contractele de achiziţie publică a căror valoare estimată depăşeşte pragul valoric reprezentând echivalentul a 10 milioane de euro fără TVA. Sunt exceptate de la procesul de analiză contractele atribuite în baza unor proceduri derulate de către agenţii/structuri din cadrul NATO sau al Uniunii Europene, achiziţiile efectuate în comun cu alte state, precum şi contractele atribuite altui guvern pentru bunurile transferate din proprietatea acestuia. ART. 5 Măsurile necesare pentru protejarea intereselor esenţiale de securitate vor fi stabilite pentru identificarea cerinţelor de natură operaţională, cu justificările aferente fiecărei cerinţe, referitoare la asigurarea sprijinului logistic, securităţii aprovizionării, a mentenanţei, precum şi a regenerării/ multiplicării capabilităţilor necesare pentru dezvoltarea şi menţinerea competenţelor din industria naţională de apărare. ART. 6
Operaţiunile de cooperare tehnologică şi industrială pot avea următoarele forme:
a) transferul de tehnologie - transferarea de cunoştinţe, asistenţă tehnică sau alte activităţi de transfer tehnologic, care să permită obţinerea de noi capacităţi sau creşterea competitivităţii celor existente;
b) cooperarea în cercetare-dezvoltare - cooperare în activităţi sistematice, bazată pe cunoştinţele existente dobândite din cercetare şi/sau experienţa practică, îndreptată spre producerea de materiale, produse şi instalaţii noi, punerea la punct a unor procedee, sisteme şi servicii noi, precum şi îmbunătăţirea substanţială a celor deja produse sau instalate;
c) subcontractarea - acea formă de cooperare prin care un operator economic român produce o parte sau o componentă a produsului, serviciului sau lucrării care face obiectul contractului de achiziţie publică şi/sau furnizează produse, prestează servicii sau execută lucrări care contribuie la implementarea şi/sau exploatarea în bune condiţii a produselor, serviciilor şi lucrărilor respective;
d) exportul de produse, servicii şi lucrări - vânzarea de produse şi servicii şi executarea de lucrări în domeniul apărării şi securităţii.
CAP. III Semnarea acordului de cooperare tehnologică şi industrială ART. 7
(1) Acordul de cooperare tehnologică şi industrială se semnează, în prealabil semnării contractului de achiziţie publică, cu fiecare dintre operatorii economici calificaţi şi selectaţi să participe la ultima etapă a procedurii de atribuire, în termen de 30 de zile calculat de la data transmiterii invitaţiei de participare de către autoritatea contractantă.
(2) La momentul semnării, acordul de cooperare tehnologică şi industrială conţine planul de cooperare tehnologică şi industrială, care este prevăzut într-o anexă la acesta.
(3) Planul de cooperare tehnologică şi industrială reprezintă propunerea fiecărui participant selectat în cadrul procedurii de achiziţie publică privind implementarea operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială aprobate de CSAT ca fiind necesare pentru protejarea intereselor esenţiale de securitate ale României.
(4) Acordul de cooperare tehnologică şi industrială intră în vigoare la data semnării contractului de achiziţie sau la o dată ulterioară indicată în respectivul contract.
(5) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a acordului de cooperare tehnologică şi industrială se semnează un act adiţional la acord prin care se stabilesc:
a) valoarea obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială;
b) multiplicatorii de cooperare tehnologică şi industrială aplicabili fiecărei operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială;
c) valoarea scrisorii de garanţie bancară de bună execuţie a acordului;
d) valoarea pragurilor valorice, astfel cum sunt prevăzute la art. 10, şi data-limită de îndeplinire a acestora.
ART. 8 (1) Perioada de îndeplinire a obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială nu poate depăşi 8 ani în raport cu complexitatea derulării operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială. (2) În situaţii excepţionale, generate de complexitatea ridicată a derulării operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială sau de dificultăţile intervenite în derularea acestora, care nu sunt din culpa contractantului, preşedintele ARCTIS, la solicitarea expresă scrisă a contractantului, poate prelungi prin act adiţional durata de implementare a contractului.
CAP. IV Operaţiuni de cooperare tehnologică şi industrială ART. 9 (1) Garantarea îndeplinirii obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială se va face prin furnizarea de către contractant a unei scrisori de garanţie bancară de bună execuţie a acordului, care va fi valabilă pe toată durata de executare a acordului de cooperare tehnologică şi industrială. (2) Valoarea scrisorii de garanţie bancară de bună execuţie a acordului reprezintă 5% din valoarea obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială. (3) Termenul de furnizare a instrumentului de garantare este de 60 de zile de la data intrării în vigoare a acordului de cooperare tehnologică şi industrială. ART. 10 (1) Activitatea contractantului este supusă unor evaluări periodice, la momentul îndeplinirii pragului de 50% din totalul obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială asumate şi, respectiv, 100% din totalul obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială asumate. Dacă pragurile de îndeplinire nu sunt respectate conform calendarului aprobat de ARCTIS, care reprezintă o anexă la acordul de cooperare tehnologică şi industrială, contractantul va plăti penalităţi de neîndeplinire reprezentând un procent de 15% din valoarea neîndeplinită, al căror mecanism de percepere va fi stabilit prin normele metodologice prevăzute la art. 17.
(2) Penalităţile vor fi achitate de contractant în termen de 30 de zile de la data la care sunt solicitate de ARCTIS; în caz contrar, ARCTIS va fi în drept să procedeze la executarea instrumentului de garantare prevăzut la art. 9, cu o notificare prealabilă de 15 zile. ART. 11
Dacă la expirarea unui termen de graţie de 1 an, calculat de la data prevăzută pentru executarea în totalitate a obligaţiei de cooperare tehnologică şi industrială asumate, contractantul nu şi-a executat integral angajamentele asumate, acesta va fi exclus de la o altă procedură de atribuire a unui contract de achiziţie publică în domeniile apărării şi securităţii pe o perioadă de 5 ani.
CAP. V Cadrul instituţional ART. 12 (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se înfiinţează Agenţia Română de Cooperare Tehnologică şi Industrială pentru Securitate şi Apărare, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, prin reorganizarea Oficiului de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială, care se desfiinţează, având ca obiect gestionarea operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială în domeniile apărării şi securităţii rezultate prin punerea în aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. (2) Conducerea ARCTIS este asigurată de un preşedinte cu rang de secretar de stat numit prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului, şi de un vicepreşedinte numit prin ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului. ART. 13 (1) ARCTIS se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile Oficiului de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială rezultate din contracte, convenţii şi acorduri la care este parte. (2) În cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirea "Oficiul de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială" se înlocuieşte cu denumirea "Agenţia Română de Cooperare Tehnologică şi Industrială pentru Securitate şi Apărare". (3) Numărul maxim de posturi este de 50, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele. (4) Personalul şi patrimoniul ARCTIS se constituie prin preluarea personalului şi patrimoniului Oficiului de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială. ART. 14 (1) Atribuţiile, organizarea şi funcţionarea ARCTIS se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. (2) ARCTIS elaborează şi promovează actele normative în domeniul de competenţă. (3) În luna ianuarie a fiecărui an, ARCTIS informează Guvernul privind situaţia derulării operaţiunilor de cooperare tehnologică şi industrială în domeniile apărării şi securităţii pentru anul anterior. CAP. VI Dispoziţii tranzitorii şi finale ART. 15 (1) Actele juridice reglementate de prezenta ordonanţă de urgenţă sunt interpretate, aplicate şi executate în conformitate cu legislaţia română. (2) Litigiile decurgând din aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă se soluţionează de instanţele române competente, în conformitate cu legislaţia română în vigoare. ART. 16 (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică procedurilor de atribuire iniţiate după data intrării sale în vigoare. (2) Procedurilor de atribuire în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă li se aplică cadrul legal în vigoare la data iniţierii procedurii de atribuire. (3) Acordurile de compensare încheiate înainte de data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă sunt supuse dispoziţiilor legale în vigoare la data când acestea au fost încheiate în tot ceea ce priveşte încheierea, modificarea, interpretarea, efectele, executarea şi încetarea acestora. (4) Creditele de compensare în avans şi creditele excedentare obţinute de contractanţi în temeiul dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 354/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se menţin în contul contractantului pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi pot fi utilizate exclusiv pentru îndeplinirea obligaţiilor de compensare născute în temeiul respectivei ordonanţe de urgenţă. (5) La expirarea termenului de 3 ani prevăzut la alin. (4), creditele de compensare în avans şi creditele excedentare se anulează. ART. 17 În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, la propunerea ARCTIS, va elabora norme metodologice de aplicare a prevederilor acesteia, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
ART. 18 Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal- bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 34, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(3) Pentru sumele plătite în avans conform alin. (2), beneficiarii acestora au obligaţia de a pune la dispoziţia ordonatorilor de credite scrisori de garanţie bancară sau alte garanţii constituite în temeiul legii, a căror valoare nu poate fi mai mică decât suma plătită sub formă de avans." 2. La articolul 35, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins: "(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), lichidarea sumelor reprezentând avansuri acordate în industria de apărare se justifică de furnizori nu mai târziu de 60 de luni de la data acordării avansurilor, prin livrări de produse finite sau componente ale acestora, care pot funcţiona independent şi îndeplini, parţial, cerinţele ordonatorilor de credite.(2^2) Prevederile alin. (2^1) se aplică inclusiv contractelor de achiziţii aflate în curs de executare." ART. 19 La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 942 din 23 decembrie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 354/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă. PRIM-MINISTRU ION-MARCEL CIOLACU Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Marian-Cătălin Predoiu Viceprim-ministru, Marian Neacşu Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului, Ştefan-Radu Oprea Preşedintele Oficiului de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială, Cristina-Corina Dragomirescu Ministrul apărării naţionale, Angel Tîlvăr Ministrul afacerilor externe, Luminiţa-Teodora Odobescu Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, Simona Bucura-Oprescu Ministrul finanţelor, Marcel-Ioan Boloş Bucureşti, 28 decembrie 2023. Nr. 124. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.