Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 124 din 23 octombrie 2024  privind prorogarea unor termene şi consolidarea capacităţii administrative  în domeniul impozitării proprietăţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 124 din 23 octombrie 2024 privind prorogarea unor termene şi consolidarea capacităţii administrative în domeniul impozitării proprietăţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1069 din 24 octombrie 2024
    Având în vedere necesitatea existenţei accesului la date şi informaţii cu relevanţă fiscală cu privire la bunurile deţinute în proprietate pe teritoriul naţional,
    având în vedere necesitatea instituirii unor măsuri graduale în abordarea politicilor fiscale derivate din Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR), componenta 8 - Reforma fiscală şi reforma sistemului de pensii, reforma R4 „Revizuirea cadrului fiscal“ şi investiţia I7 „Asistenţă tehnică pentru revizuirea cadrului fiscal“, se impun consolidarea administrativ-instituţională şi dezvoltarea unui sistem informatic care să conducă la revizuirea cadrului legislativ din domeniul impozitării proprietăţii.
    Dat fiind faptul că, în contextul necesităţii revizuirii cadrului legislativ din domeniul impozitării proprietăţii, se impune şi revizuirea reglementărilor instituite prin Ordonanţa Guvernului nr. 16/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative şi alte măsuri financiar-fiscale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 370/2022, cu modificările ulterioare,
    întrucât politica publică în domeniul impozitării proprietăţii necesită contribuţii din mai multe domenii şi dezvoltarea unui sistem structurat de colectare a datelor despre proprietăţi, iar automatizarea colectării de date şi informaţii despre proprietăţi reprezintă cheia îndeplinirii în condiţii de eficacitate a funcţiilor de evaluare în scop fiscal,
    ţinând seama de faptul că nepromovarea prezentului act normativ ar periclita încadrarea în termenele prevăzute pentru îndeplinirea angajamentelor asumate prin PNRR, iar neadaptarea cadrului legal fiscal din domeniul impozitelor şi taxelor locale potrivit contextului relevat de instituţiile internaţionale ce au acordat asistenţă tehnică Ministerului Finanţelor ar avea drept consecinţă aplicarea prevederilor din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2022, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 370/2022, cu modificările ulterioare, cu privire la utilizarea studiilor de piaţă, care nu corespund abordării privind dezvoltarea de modele specifice de evaluare în scopuri fiscale pentru impozitarea proprietăţii, astfel cum s-a avut în vedere prin PNRR,
    deoarece aspectele prezentate mai sus vizează interesul public general şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    La articolul IX din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative şi alte măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 716 din 15 iulie 2022, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 370/2022, cu modificările ulterioare, litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) prevederile pct. 106 şi 107-116 se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2026."


    ART. II
    (1) În cadrul Ministerului Finanţelor se înfiinţează o structură de specialitate la nivel de direcţie, prevăzută cu un număr minim de patru funcţii de conducere, în vederea asigurării îndeplinirii angajamentului asumat prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă privind politicile publice în domeniul impozitării proprietăţii şi, respectiv, implementarea unor modele specifice pentru impozitarea proprietăţii imobiliare într-o manieră coordonată şi strategică.
    (2) Structura de specialitate prevăzută la alin. (1) are, în principal, atribuţii privind gestionarea datelor şi informaţiilor cu relevanţă fiscală despre proprietăţile imobiliare din România, colaborarea cu unităţile administrativ-teritoriale, precum şi cu alte entităţi deţinătoare de astfel de date şi informaţii în scopul realizării evaluării fiscale a proprietăţilor imobiliare, realizarea şi implementarea unor modele specifice privind impozitarea proprietăţii imobiliare, coordonarea metodologică a organelor fiscale locale în ceea ce priveşte procedurile specifice derulate în cadrul activităţii de administrare privind impozitarea proprietăţii imobiliare şi elaborarea formularisticii specifice activităţii de administrare a creanţelor fiscale aferente impozitării proprietăţii imobiliare.
    (3) Atribuţiile suplimentare prevăzute în sarcina Ministerului Finanţelor pentru implementarea angajamentelor asumate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă se exercită prin suplimentarea numărului de posturi al Ministerului Finanţelor în vederea încadrării personalului necesar îndeplinirii acestora. Numărul total de posturi aferent structurii de specialitate se stabileşte prin actul normativ de organizare şi funcţionare a Ministerului Finanţelor.
    (4) Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară pune la dispoziţia Ministerului Finanţelor accesul şi resursele necesare pentru conectarea la sistemele informatice şi platformele hardware şi software pe care le gestionează. Acestea includ: Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară e-Terra, prevăzut de Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Registrul electronic naţional al nomenclaturilor stradale, prevăzut de Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Sistemul centralizat e-Terra privind baza de date spaţială (sectoare cadastrale).
    (5) În funcţie de necesităţile identificate în procesul de implementare a impozitării proprietăţii imobiliare, privind datele şi informaţiile cu relevanţă fiscală, se poate asigura interconectarea între sistemele informatice ale Ministerului Finanţelor şi alte sisteme şi baze de date relevante gestionate de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
    (6) Datele şi informaţiile prevăzute în prezentul articol se utilizează cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea

    Bucureşti, 23 octombrie 2024.
    Nr. 124.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016