Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 120 din 9 octombrie 2024  privind instituirea unei scheme de ajutor de stat sub formă de grant acordat producătorilor agricoli pentru culturi agricole afectate de seceta pedologică din perioada septembrie 2023-august 2024     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 120 din 9 octombrie 2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat sub formă de grant acordat producătorilor agricoli pentru culturi agricole afectate de seceta pedologică din perioada septembrie 2023-august 2024

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1034 din 15 octombrie 2024
    Întrucât pe parcursul perioadei septembrie 2023-august 2024 s-au înregistrat o lipsă semnificativă de precipitaţii şi temperaturi la sol şi în aer mult mai ridicate în raport cu mediile multianuale pentru perioada anilor 1991-2020, care au indus secetă pedologică accentuată în aproape toate regiunile agricole ale ţării, ceea ce a provocat şi diminuarea răsăririi plantelor cultivate în toamna anului 2023, primăvara anului 2024, a plantaţiilor, a culturilor perene, ceea ce a dus la afectarea suprafeţelor cultivate şi afectarea producţiei pe aceste suprafeţe în grade diferite până la calamitare totală,
    ţinând cont de faptul că seceta pedologică din cursul perioadei septembrie 2023-august 2024, ca fenomen meteorologic nefavorabil asimilat unei calamităţi naturale, a fost semnalată de către Administraţia Naţională de Meteorologie, precum şi de Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“, care au emis informări şi caracterizări cu privire la efectul negativ asupra plantelor al temperaturilor la sol şi în aer ridicate peste limita de confort, al precipitaţiilor reduse şi al rezervei de umiditate în sol redusă, cu implicaţii negative în nivelul producţiilor şi în asigurarea securităţii alimentare a populaţiei şi a hranei pentru animalele de fermă,
    având în vedere datele care au fost comunicate de către Administraţia Naţională de Meteorologie privitoare la informaţiile agrometeorologice înregistrate în perioada septembrie 2023-august 2024 la staţiile meteorologice cu program agrometeorologic, referitoare la cantităţile lunare de precipitaţii, situaţia rezervei de umiditate pe profile de sol de 0-20 cm, 0-50 cm şi 0-100 cm şi intensitatea fenomenului de „arşiţă“ în lunile iunie-august 2024, precum şi datele cuprinse în Caracterizările agrometeorologice realizate pentru perioada septembrie 2023-august 2024 pentru suprafeţele agricole cultivate potrivit cărora, datorită menţinerii stresului hidric asociat cu cel termic din aer şi sol, plantele au fost afectate/compromise în totalitate pe suprafeţe situate în sud-estul ţării, în vestul ţării, precum în estul şi în sudul ţării,
    deoarece potrivit datelor care au fost comunicate de către Administraţia Naţională de Meteorologie, în anul agricol 1 septembrie 2023-31 august 2024, regimul pluviometric a fost secetos şi moderat de secetos, sub 600 litri/mp, în sudul, estul, sud-estul şi centrul teritoriului agricol, cu excepţia unor suprafeţe restrânse din vestul şi nordul ţării, unde s-au cumulat cantităţi ridicate de precipitaţii, iar precipitaţiile înregistrate au fost deosebit de scăzute şi scăzute, între 249 şi 600 litri/mp, în Muntenia, Moldova, Oltenia, pe suprafeţe agricole extinse din Dobrogea, Banat, Crişana şi Transilvania, izolat nord-vestul Maramureşului şi normale între 600 şi 700 litri/mp, local în centrul Transilvaniei, izolat nordul Crişanei, vestul Banatului şi nordul Maramureşului,
    ţinând cont de informaţiile comunicate de către Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“ înregistrate în zonele de influenţă ale unităţilor de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol, privind evoluţia condiţiilor climatice, a rezervei de apă din sol, a evoluţiei temperaturilor la nivelul solului şi în aer, a stării de vegetaţie, în aceeaşi perioadă de timp, pentru suprafeţele de teren cultivate, care relevă existenţa fenomenului de secetă pedologică,
    luând în considerare că suprafeţe agricole cultivate cu culturi agricole, precum şi producţiile aferente din zonele agricole Banat, Crişana, Maramureş, Dobrogea, Moldova, Muntenia, Oltenia şi Transilvania au fost afectate în diverse grade, până la compromitere totală, de seceta pedologică moderată, puternică şi extremă, manifestată,
    având în vedere că au fost activate măsurile şi acţiunile cuprinse în Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020, cu modificările şi completările ulterioare,
    luând în considerare rezultatele centralizării la Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a informaţiilor cuprinse în rapoartele-sinteză cu pagubele la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică, întocmite de către comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă pe baza proceselor-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole, potrivit cărora:
    a) un număr de peste 16.000 de producători agricoli au solicitat încheierea de procese-verbale calamităţi pentru culturi înfiinţate în toamna anului 2023;
    b) pentru culturi înfiinţate în toamna anului 2023, suprafaţa de peste 319.000 ha a fost calamitată de seceta pedologică, dintre care peste 72.000 ha cu grade de calamitare de peste 30% şi 50%, peste 100.000 ha cu grade de calamitare cuprinse între 50% şi 70% şi peste 146.000 ha cu grade de calamitare cuprinse între 70% şi 100%;
    c) s-a înregistrat un număr de peste 220.000 de procese-verbale calamităţi pentru culturi înfiinţate în primăvara anului 2024, culturi perene, plantaţii;
    d) pentru culturi înfiinţate în primăvara anului 2024, culturi perene, plantaţii, o suprafaţă de peste 1.700.000 ha a fost calamitată de seceta pedologică, dintre care peste 121.000 ha cu grade de calamitare de peste 30% şi 50%, peste 270.000 ha cu grade de calamitare cuprinse între 50% şi 70% şi peste 1.300.000 ha cu grade de calamitare cuprinse între 70% şi 100%,

    având în vedere prevederile din cadrul părţii a II-a capitolul 1 secţiunea 1.2.1.2 din Orientările Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene,
    înţelegând că pentru gestionarea situaţiei actuale din plan economic şi social, generată şi de creşterile accentuate ale preţurilor la resurse materiale agricole, la energie electrică şi gaze naturale, şi în considerarea vulnerabilităţii financiare a celor peste 220.000 de producători agricoli la nivel naţional care au fost afectaţi de seceta pedologică din perioada de vegetaţie a acestor culturi agricole, prin diminuarea drastică, pană la compromitere, a producţiilor obţinute pe suprafeţele afectate, este necesară adoptarea unui act normativ în regim de urgenţă,
    luând în considerare faptul că, pentru considerentele mai sus menţionate, în anul 2024 securitatea alimentară a României poate fi semnificativ periclitată, având în vedere necesitatea reglementării fără întârziere a acestor aspecte şi ţinând seama că nepromovarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ va avea consecinţe negative prin:
    a) riscul major de distorsionare a pieţelor agricole privind raportul cerere-ofertă, cu un impact negativ asupra evoluţiei preţurilor produselor agricole primare din sectorul vegetal;
    b) creşterea gradului de vulnerabilitate a producătorilor agricoli din cauza lipsei resurselor financiare necesare pentru achiziţia resurselor materiale agricole şi efectuarea în continuare a lucrărilor specifice campaniilor agricole în anul agricol 2024-2025, în actualele condiţii economico-financiare dificile;
    c) riscul major ca o parte importantă a fermierilor afectaţi să nu poată achita obligaţiile contractuale către furnizori, leasinguri, salarii, credite la termenele scadente, să se supraîndatoreze şi să nu mai poată continua activitatea;
    d) riscul abandonului activităţii agricole datorat lipsei resurselor financiare necesare sau datorat cedării din terenuri lucrate deţinute în proprietate către creditori în contul datoriilor scadente;
    e) impact social negativ major asupra fermierilor şi a membrilor familiilor acestora, atunci când sunt afectate veniturile din activităţi agricole, cu posibil impact în abandonarea cultivării terenurilor agricole sau chiar faliment,

    întrucât elementele prezentate definesc un context excepţional şi vizează interesele economice ale României,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie o situaţie de urgenţă, extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    CAP. I
    Dispoziţii generale şi domeniul de aplicare
    ART. 1
    (1) Prin prezenta ordonanţă de urgenţă se recunoaşte seceta pedologică manifestată pe areale agricole extinse la nivel naţional în perioada septembrie 2023-august 2024, ca fiind fenomen meteorologic nefavorabil asimilat unei calamităţi naturale, şi se instituie o schemă de ajutor de stat sub formă de grant, denumită în continuare Schemă, având ca obiectiv acordarea de compensaţii producătorilor agricoli care au cultivat suprafeţe cu culturi agricole ce au fost calamitate de seceta pedologică din agricultură.
    (2) Seceta pedologică din perioada septembrie 2023-august 2024, ca fenomen meteorologic nefavorabil asimilat unei calamităţi naturale, a fost semnalată prin analize şi informări lunare realizate de către Administraţia Naţională de Meteorologie, precum şi de către Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti“, prin caracterizări cu privire la efectul negativ asupra plantelor al temperaturilor la sol şi în aer ridicate peste limita de confort, al precipitaţiilor reduse şi al rezervei de umiditate în sol redusă.
    (3) Schema prevăzută la alin. (1)are la bază datele şi informaţiile înscrise în procesele-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole, întocmite conform prevederilor Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Schema prevăzută la alin. (1) s-a notificat Comisiei Europene în temeiul art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
    (5) Schema prevăzută la alin. (1) nu se cumulează cu alte ajutoare de stat sau ajutoare de minimis cu aceleaşi costuri eligibile identificabile.

    ART. 2
    (1) Schema prevăzută la art. 1 alin. (1) respectă prevederile părţii a II-a capitolul I secţiunea 1.2.1.2 din Orientările Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 485 din 21 decembrie 2022, denumite în continuare Orientările UE.
    (2) Direcţiile pentru agricultură judeţene, denumite în continuare DAJ, reprezintă autoritatea competentă responsabilă cu implementarea Schemei.
    (3) Schema se aplică pe întreg teritoriul României, iar sumele se plătesc până la data de 31 decembrie 2024.

    ART. 3
    În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) producţia primară de produse agricole - producţia de produse ale solului şi ale creşterii animalelor, prevăzute în anexa nr. I la Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, fără a se efectua nicio altă operaţiune de modificare a naturii produselor respective;
    b) schemă de ajutoare - orice act pe baza căruia, fără să fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare, pot fi acordate ajutoare individuale întreprinderilor definite în cadrul actului într-un mod general şi abstract, precum şi orice act pe baza căruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific uneia sau mai multor întreprinderi, pentru o perioadă nedefinită de timp şi/sau într-un cuantum nedefinit;
    c) seceta pedologică - fenomen meteorologic nefavorabil asimilat unei calamităţi naturale sau cazului de forţă majoră, manifestat prin temperaturi ridicate peste limita de confort şi precipitaţii reduse, care provoacă scăderea conţinutului de umiditate în sol, determinând compromiterea culturilor agricole prin distrugerea în procent de peste 30% şi până la 100% inclusiv a suprafeţelor culturilor în cauză şi a producţiilor pe aceste suprafeţe;
    d) întreprindere aflată în dificultate - o întreprindere care se află în cel puţin una dintre situaţiile următoare: în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, alta decât o IMM care există de mai puţin de 3 ani sau atunci când mai mult de jumătate din capitalul său social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când deducerea pierderilor acumulate din rezerve, precum şi din toate elementele considerate ca făcând parte din fondurile proprii ale societăţii conduce la un rezultat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris. În sensul prezentei dispoziţii, expresia „societate cu răspundere limitată“ se referă în special la tipurile de societăţi prevăzute în anexa I la Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situaţiile financiare anuale, situaţiile financiare consolidate şi rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, ale cărei prevederi au fost transpuse, conform măsurilor naţionale de transpunere, prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară, cu modificările şi completările ulterioare, iar expresia „capital social“ include, dacă este cazul, orice capital suplimentar; în cazul unei societăţi în care o parte dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii, alta decât o IMM care există de mai puţin de 3 ani, atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu aşa cum reiese din contabilitatea societăţii a dispărut din cauza pierderilor acumulate. În sensul prezentei dispoziţii, expresia „o societate în care o parte dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii“ se referă în special la acele tipuri de societăţi prevăzute în anexa II la Directiva 2013/34/UE; atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi; atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia ori a primit ajutoare pentru restructurare şi face în continuare obiectul unui plan de restructurare; în cazul unei întreprinderi care nu este o IMM, atunci când, în ultimii doi ani, raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5 şi capacitatea de acoperire a dobânzilor, calculată pe baza indicatorului „Profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare“ (EBITDA), se situează sub valoarea 1,0.


    CAP. II
    Beneficiarii, criterii de eligibilitate, modalitatea de calcul al sumelor reprezentând grantul care se acordă
    ART. 4
    (1) Beneficiarii prezentei scheme sunt producătorii agricoli care au înfiinţat culturi agricole în toamna anului 2023 şi/sau în primăvara anului 2024, plante perene, plantaţii pomicole, vii, prevăzute în anexa nr. 1, şi care deţin procese-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor pentru culturile/suprafeţele agricole care au fost calamitate de seceta pedologică în procente mai mari de 30% şi până la 100% inclusiv, respectiv:
    a) producători agricoli persoane fizice;
    b) producători agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) producători agricoli persoane juridice, indiferent de statutul lor juridic sau de modul lor de organizare, societăţile agricole organizate în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare, societăţile comerciale organizate în conformitate cu dispoziţiile Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, grupurile şi organizaţiile de producători recunoscute potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoaşterea şi funcţionarea grupurilor şi organizaţiilor de producători, pentru comercializarea produselor agricole şi silvice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 338/2005, cu modificările şi completările ulterioare, cooperativele agricole organizate în conformitate cu dispoziţiile Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Schema nu se aplică beneficiarilor care au obţinut un ajutor ilegal anterior declarat incompatibil cu piaţa internă printr-o decizie a Comisiei Europene, atât timp cât ajutorul ilegal nu este rambursat sau plătit într-un cont cu destinaţie specială, reprezentând valoarea totală şi dobânzile aferente ajutorului ilegal şi incompatibil cu piaţa internă.

    ART. 5
    Beneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (1) sunt eligibili în cadrul Schemei dacă:
    a) deţin proces-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor, întocmit conform modelului prevăzut în Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pentru culturile agricole şi suprafeţele calamitate de seceta pedologică din perioada septembrie 2023-august 2024;
    b) suprafaţa culturii calamitate reprezintă un procent de calamitare mai mare de 30% şi până la 100% inclusiv din suprafaţa aferentă culturii declarate în cererea eligibilă 2024;
    c) sunt înregistraţi în evidenţele Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, cu cererea de plată 2024;
    d) nu sunt în dificultate în sensul prevăzut la art. 3 lit. d), cu excepţia beneficiarilor a căror dificultate este cauzată de seceta pedologică manifestată în perioada septembrie 2023-august 2024 şi este dovedită prin procesele-verbale prevăzute la lit. a), cu procente de calamitare mai mari de 30% şi până la 100% inclusiv.


    ART. 6
    Pentru culturile agricole afectate de seceta pedologică din perioada septembrie 2023-august 2024, suprafaţa calamitată pentru care se acordă grantul, menţionată în procesul-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor, nu poate fi mai mare decât suprafaţa aceleiaşi culturi declarată la APIA în cererea de plată 2024.

    ART. 7
    (1) În cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 4 alin. (1) care sunt deţinători ai unui contract de asigurare pentru secetă şi/sau sunt beneficiari ai intervenţiei DR-31 - Contribuţii financiare la plata primelor de asigurare din Planul naţional strategic (PNS) 2023-2027 pentru primă de asigurare la secetă, despăgubirea primită de la societăţi de asigurare calculată per ha, însumată cu grantul per ha posibil de acordat prin Schemă, nu poate conduce la o depăşire a valorii de 80% din cheltuielile eligibile menţionate la art. 9 alin. (3); în caz contrar beneficiarii restituie contravaloarea sumei care reprezintă depăşirea în cauză, cu plata dobânzii aferente pieţei.
    (2) În cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 4 alin. (1) care sunt asiguraţi contra secetei, inclusiv al celor asiguraţi care sunt şi beneficiari ai intervenţiei DR-31 - Contribuţii financiare la plata primelor de asigurare din Planul naţional strategic (PNS) 2023-2027 pentru primă de asigurare la secetă, care au încasat sume de la societăţi de asigurare reprezentând despăgubiri pentru secetă calculate per ha, anterior datei de depunere la DAJ a cererilor de solicitare a grantului, aceştia sunt obligaţi să menţioneze în cererile de plată, la secţiunea Declaraţii şi angajamente, sumele primite de la societăţile de asigurare, iar DAJ verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) şi stabilesc, după caz, sumele cuvenite beneficiarilor, efectuând plăţile către aceştia, sau sumele de restituit cu plata dobânzii aferente pieţei.
    (3) DAJ solicită informaţii de la societăţi de asigurare privind cuantumul sumelor totale, pe culturi şi hectar, primite sau de primit de către beneficiari, iar în baza declaraţiilor date de beneficiari cu privire la sumele primite de la societăţi de asigurare potrivit secţiunii Declaraţii şi angajamente din cuprinsul cererii de solicitare a grantului, DAJ stabilesc sumele de restituit şi comunică în scris beneficiarilor decizia cu obligaţiile acestora privind sumele de restituit.

    ART. 8
    (1) Ajutorul de stat sub formă de grant este în cuantum de 1.000 lei/ha şi se acordă pentru suprafaţa calamitată cu grad de calamitare mai mare de 30% şi până la 100% inclusiv, prevăzută în procesul-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor.
    (2) Sumele totale care se pot acorda unui beneficiar se stabilesc prin înmulţirea grantului prevăzut la alin. (1) cu suprafaţa calamitată prevăzută în procesul-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor la culturi agricole, pentru oricare dintre culturile prevăzute în anexa nr. 1.
    (3) Sumele acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă nu sunt supuse executării silite prin poprire, inclusiv în cazul în care împotriva beneficiarilor acestora a fost pornită procedura de executare silită.

    ART. 9
    (1) Cheltuielile eligibile avute în vedere la acordarea grantului sunt cheltuielile prevăzute în Tehnologiile-cadru la culturi recolta 2023-2024, realizate de către Institutul de Cercetare pentru Economia Agriculturii şi Dezvoltare Rurală.
    (2) Grantul de 1.000 lei/ha care se acordă în cadrul Schemei reprezintă o valoare procentuală cuprinsă între 14,53% şi 24,31% din cheltuielile eligibile prevăzute în Tehnologiile-cadru la culturi recolta 2023-2024 şi corespunde cerinţelor pct. (356) lit. b), (357) şi (358) din Orientările UE.
    (3) Cheltuielile eligibile la principalele culturi agricole afectate de seceta pedologică conform proceselor-verbale de calamitare, cuprinse în Tehnologiile-cadru la culturi recolta 2023-2024 realizate de către Institutul de Cercetare pentru Economia Agriculturii şi Dezvoltare Rurală, sunt:
    a) grâu, triticale, secară - 4.330,50 lei/ha;
    b) orz, orzoaică, ovăz - 4.505,50 lei/ha;
    c) rapiţă - 4.805,40 lei/ha;
    d) mazăre - 6.881,80 lei/ha;
    e) porumb - 4.411,20 lei/ha;
    f) floarea-soarelui - 4.113,50 lei/ha;
    g) soia - 4.513,50 lei/ha;
    h) sfeclă de zahăr - 9.885,50 lei/ha;
    i) sorg - 5.531,60 lei/ha;
    j) vii - 29.409,00 lei/ha;
    k) pomi fructiferi - 25.587,00 lei/ha.


    ART. 10
    (1) Resursele financiare necesare aplicării Schemei prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă sunt în sumă totală de 2.000.000,00 mii lei şi se asigură din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2024, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.236/2024 privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituţii publice“, DAJ care asigură sumele necesare acordării Schemei de la capitolul 83.10 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 59 „Alte cheltuieli“, articolul 59.09 „Despăgubiri acordate producătorilor agricoli în caz de calamităţi naturale în agricultură“.
    (2) În situaţia în care sumele necesare depăşesc plafoanele bugetare aprobate cu această destinaţie, valoarea ajutorului se reduce proporţional pentru toţi beneficiarii Schemei, iar Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene, comunică DAJ coeficientul de reducere liniară a sumelor cuvenite.

    CAP. III
    Reguli procedurale de acordare a ajutorului de stat
    ART. 11
    (1) Beneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (1), care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 5, depun/transmit la DAJ pe a cărei rază administrativ-teritorială se află terenurile agricole care au făcut obiectul cererii de plată campania 2024, depusă la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, o cerere de solicitare a grantului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, din care rezultă coordonatele bancare ale contului deschis la banca comercială/Trezoreria Statului, în condiţiile în care nu se menţin coordonatele bancare existente la cererea eligibilă 2024 depusă la APIA.
    (2) Cererea de solicitare a grantului este însoţită, după caz, de copia declaraţiei de multiplicare depuse cu număr de înregistrare la inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului săditor (ITCSMS) sau la Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor (LCCSMS) şi de copia actului de inspecţie în câmp a agentului multiplicator, pentru cultura lucernă - lot semincer.
    (3) Cererea de solicitare a grantului, însoţită de documentele prevăzute la alin. (2), poate fi transmisă la DAJ şi prin fax sau poştă sau în format electronic prin e-mail.
    (4) Documentele depuse în copie de către beneficiar vor purta sintagma „conform cu originalul“, vor fi datate şi însuşite prin semnătură de către beneficiar.
    (5) Cererea de solicitare a grantului se depune în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (6) DAJ pot să pună la dispoziţia solicitanţilor, la solicitarea acestora, cereri pretipărite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 12
    La primirea fiecărei cereri de acordare a grantului, personalul desemnat pentru primirea cererilor din cadrul DAJ efectuează un prim control vizual al datelor înscrise în cerere şi o înregistrează, pentru alocarea numărului şi datei de depunere.

    ART. 13
    (1) Pentru implementarea şi gestionarea măsurilor stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă la nivelul fiecărei DAJ, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, APIA central transmite la fiecare DAJ datele şi informaţiile pe fiecare judeţ/municipiul Bucureşti, rezultate din interogarea bazei de date din Sistemul informatic de administrare şi control (IACS), referitoare la anul de cerere 2024:
    a) datele de identificare ale producătorului agricol, respectiv nume şi prenume/denumire, CUI/CNP, număr de identificare din Registrul fermierilor - ID APIA, adresa/sediul social, coordonatele bancare; în situaţia în care solicitantul furnizează un alt cont bancar, acesta se completează cu noile date la rubrica „cod IBAN nou“, barând cu o linie datele înscrise de către APIA aferente contului bancar existent în evidenţele acesteia, pentru anul de cerere 2024;
    b) suprafeţele defalcate şi totale declarate de producătorul agricol şi/sau determinate în urma controalelor administrative şi la faţa locului pentru culturile prevăzute în anexa nr. 1.

    (2) Personalul din cadrul DAJ, desemnat prin decizie a conducerii executive a DAJ să aplice prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă şi să aibă acces la datele cu caracter personal cuprinse în aplicaţia informatică de înregistrare nominală a datelor despre solicitanţii grantului, este obligat să aplice măsurile de protecţie a acestora, cu respectarea tuturor garanţiilor şi exigenţelor privind confidenţialitatea datelor.

    ART. 14
    În termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, denumită în continuare AFIR, pune la dispoziţia fiecărei DAJ datele şi informaţiile rezultate din interogarea bazei de date AFIR cu beneficiarii care sunt deţinători ai unui contract de asigurare pentru secetă şi/sau sunt beneficiari ai intervenţiei DR-31 - Contribuţii financiare la plata primelor de asigurare din Planul naţional strategic (PNS) 2023-2027 pentru primă de asigurare la secetă.

    ART. 15
    (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare după finalizarea perioadei prevăzute la art. 11 alin. (5), responsabilii desemnaţi din cadrul DAJ cu aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă au obligaţia desfăşurării următoarelor acţiuni:
    a) verificarea respectării de către solicitanţi a îndeplinii prevederilor art. 5-7;
    b) întocmirea bazei de date cu informaţiile privitoare la procesele-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor, la cererile solicitanţilor, la stabilirea beneficiarilor eligibili, la valoarea grantului care se acordă fiecărui beneficiar eligibil, calculat pe baza datelor cu suprafeţele calamitate din procesele-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor;
    c) întocmesc şi transmit la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene, Situaţia centralizatoare cu beneficiarii eligibili şi valoarea grantului care se acordă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

    (2) În cazul în care se constată neeligibilitatea solicitanţilor la acordarea grantului, notificarea de respingere a cererii se comunică în scris solicitantului de către DAJ, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data finalizării verificărilor, iar aceasta poate fi contestată în termenele şi în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 16
    (1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii situaţiilor centralizatoare prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. c), Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene, verifică încadrarea solicitărilor financiare în valoarea totală alocată şi transmite Ministerului Finanţelor cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoţită de situaţia centralizatoare cu sumele aferente grantului care se acordă beneficiarilor Schemei, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
    (2) După aprobarea de către Ministerul Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale deschide şi repartizează credite bugetare DAJ cu sumele cuvenite.
    (3) DAJ virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor.

    ART. 17
    (1) În cazul nerespectării de către beneficiari a condiţiilor prevăzute la art. 5-7, precum şi în situaţia constatării unor date ori situaţii nereale pe documente sau a încălcării în orice mod a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, beneficiarii Schemei sunt obligaţi la restituirea contravalorii diferenţei stabilite a sumelor încasate care reprezintă sprijinul necuvenit, la care se adaugă dobânzi şi penalităţi de întârziere calculate de la data încasării acestora până la data recuperării integrale, potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Sumele reprezentând ajutor de stat necuvenit, prevăzute la alin. (1), reprezintă creanţe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile titlurilor V şi VII din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare întocmit de către DAJ, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda naţională, constituie titlu de creanţă şi cuprinde elementele actului administrativ-fiscal prevăzut la titlul III cap. IV - Actele emise de organele fiscale din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Titlul de creanţă constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de scadenţă prevăzut în acesta.
    (5) Persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ în condiţiile şi termenele prevăzute la cap. II - Procedura de soluţionare a cererilor în contenciosul administrativ din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Titlurile executorii împreună cu dovada comunicării acestora către debitor se transmit organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării debitului, potrivit prevederilor titlului VII din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Cuantumul obligaţiilor fiscale accesorii se calculează de către DAJ din ziua imediat următoare scadenţei şi până la data transmiterii către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, potrivit alin. (6), iar organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor calcula obligaţii fiscale accesorii de la data transmiterii titlurilor executorii şi până la data stingerii sumelor prevăzute în acestea.
    (8) Obligaţiile fiscale accesorii calculate de către DAJ vor fi individualizate într-un titlu de creanţă, prevederile alin. (2)-(6) aplicându-se în mod corespunzător.
    (9) În procedura insolvenţei, înscrierea creanţei bugetare la masa credală se face de către DAJ.
    (10) Sumele încasate potrivit prevederilor alin. (2) se fac venit integral la bugetul de stat şi se virează într-un cont de venituri distinct.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 18
    (1) Toate documentele depuse în vederea solicitării ajutorului de stat acordat potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă se păstrează la DAJ pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul de stat.
    (2) Toate documentele care atestă ajutorul de stat cuvenit se păstrează de către beneficiarii ajutorului de stat pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data încasării sumei cuvenite.

    ART. 19
    (1) DAJ se asigură că sunt respectate principiile stabilite la pct. (112)-(115) din Orientările UE în ceea ce priveşte transparenţa Schemei, respectiv prin publicarea pe site-urile proprii ale instituţiilor, www.dadr@madr.ro, atât a textului Schemei, cât şi a informaţiilor privind beneficiarii ale căror sume primite ca despăgubiri depăşesc 10.000 de euro.
    (2) Informaţiile prevăzute la alin. (1) se publică în termen de 15 zile lucrătoare după primirea deciziei Comisiei Europene de acordare a ajutorului de stat, se păstrează timp de cel puţin 10 ani fiscali şi se pun la dispoziţia tuturor celor interesaţi, fără restricţii, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal.

    ART. 20
    (1) Începând cu data primirii deciziei Comisiei Europene privind acordarea ajutorului de stat prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă, se stabileşte eligibilitatea beneficiarului şi se constituie obligaţia de plată a acestui ajutor de stat.
    (2) În situaţia în care, anterior emiterii deciziei, Comisia Europeană solicită modificări privind Schema, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se modifică în mod corespunzător.

    ART. 21
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Luca-Alexandru Niculescu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Alin Marius Andrieş,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 9 octombrie 2024.
    Nr. 120.
    ANEXA 1

    LISTA
    culturilor agricole pentru care se acordă grantul

┌────┬────────────────┬────────────────┐
│Nr. │Denumirea │Codul APIA de │
│crt.│culturii │cultură │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│(0) │(1) │(2) │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│1 │grâu │101, 1010, 102, │
│ │ │1020, 132, 500 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│2 │secară │104, 1041, 1040,│
│ │ │500 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│3 │triticale │103, 1031, 1030,│
│ │ │500 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│4 │orz │105, 1050, 503 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│5 │orzoaică │106, 1060, 500 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│6 │ovăz │107, 1071, 1070 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│7 │rapiţă │202, 2021, 2020,│
│ │ │504 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │108, 1081, 115, │
│8 │porumb │116, 117, 118, │
│ │ │502 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│9 │porumb siloz │131, 1317 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│10 │porumb furajer │133, 1331 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│11 │sorg │110, 1101, 119, │
│ │ │120, 121, 122 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │123, 124, 125, │
│12 │floarea-soarelui│126, 201, 2011, │
│ │ │505 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │127, 1271, 128, │
│ │ │1281, 129, 1291,│
│ │ │130, 1301, 203, │
│13 │soia │2031, 2037, │
│ │ │20371, 2038, │
│ │ │20381, 2035, │
│ │ │20351 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │151, 1511, 1517,│
│14 │mazăre │15171, 1515, │
│ │ │15151 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│15 │mazăre furajeră │159, 1591, 1597,│
│ │ │11595, 1591 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│16 │lucernă - lot │9749, 97491 │
│ │semincer │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│17 │cartof │251, 253, 254, │
│ │ │255, 2557 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │651, 6517, 652, │
│ │ │653, 6537, 654, │
│18 │pomi fructiferi │6547, 655, 6557,│
│ │ │656, 6567, 657, │
│ │ │658, 659, 701, │
│ │ │702 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│19 │arbuşti │801, 802, 804 │
│ │fructiferi │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│20 │vie │961, 962, 965 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│21 │sparcetă │975, 9751 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│22 │măzăriche de │158, 1581, 1587,│
│ │primăvară │15871 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│23 │sfeclă de zahăr │301, 3017, 302 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│24 │tutun │208 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│25 │muştar │977, 9771 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│26 │linte │153, 1531 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│27 │coriandru │224, 2241 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│28 │năut │157, 1571, 1575,│
│ │ │15751 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│29 │levănţică │210 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│30 │plante │213, 2013 │
│ │medicinale │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│31 │cânepă │2071, 2077, 220,│
│ │ │2207, 207 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│32 │hrişcă │113, 1131 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│33 │cătină │804, 8043 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│34 │mei │112, 1121 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│35 │ridiche │304 │
│ │sălbatică │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│36 │porumb zaharat │109 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│37 │plante nutreţ │451 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│ │alte plante │452, 453, 4531, │
│38 │furajere │159, 1591, 1597,│
│ │ │15971 │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │351, 3510, 352, │
│39 │legume proaspete│353, 3537, 354, │
│ │ │3547, 3507, 3597│
└────┴────────────────┴────────────────┘



    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    CERERE
    de solicitare a grantului care se acordă producătorilor agricoli
    pentru culturi agricole afectate de seceta pedologică
    din perioada septembrie 2023-august 2024
    (model)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    DAJ .......................
    Nr. de înregistrare ..................
    Data .................
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu beneficiarii eligibili şi sumele aferente grantului care se acordă
    producătorilor agricoli pentru culturi agricole afectate
    de seceta pedologică din perioada septembrie 2023-august 2024
    (model)
    Bun de plată
    pentru suma de ............. lei
    Director executiv,
    .........................
    (semnătura)

┌──────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Specificare │Cultura │Suprafaţa calamitată │Valoare totală grant │
│ │ │(ha) │(lei) │
├──────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│(1) │(2) │(3) │(4) │
├──────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │Cultura 1 ............ │ │ │
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Total general judeţ │Cultura 2 ............ │ │ │
│Număr total ├──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│beneficiari │Cultura 3 ............ │ │ │
│......................├──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │..........................│..........................│..........................│
│ ├──────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │Total general │(X) │(X) │
└──────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────────────────┘


    Certificat din punct de vedere al legalităţii, realităţii şi regularităţii
    Director executiv adjunct,
         .........................
                (semnătura)
    Şef serviciu,
    .........................
       (semnătura)

    ANEXA 4

    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene
    Se aprobă.
    Ordonator principal de credite
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu sumele aferente grantului care se acordă producătorilor agricoli
    pentru culturi agricole afectate de seceta pedologică
    din perioada septembrie 2023-august 2024
    (model)

┌────┬───────────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │Nr. │Valoarea │
│Nr. │Judeţul │de │grantului│
│crt.│ │beneficiari│cuvenit │
│ │ │ │(lei) │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│1 │Alba │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│2 │Arad │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│3 │Argeş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│4 │Bacău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│5 │Bihor │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│6 │Bistriţa-Năsăud│ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│7 │Botoşani │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│8 │Braşov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│9 │Brăila │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│10 │Buzău │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│11 │Caraş-Severin │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│12 │Călăraşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│13 │Cluj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│14 │Constanţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│15 │Covasna │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│16 │Dâmboviţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│17 │Dolj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│18 │Galaţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│19 │Giurgiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│20 │Gorj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│21 │Harghita │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│22 │Hunedoara │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│23 │Ialomiţa │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│24 │Iaşi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│25 │Ilfov │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│26 │Maramureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│27 │Mehedinţi │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│28 │Mureş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│29 │Neamţ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│30 │Olt │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│31 │Prahova │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│32 │Satu Mare │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│33 │Sălaj │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│34 │Sibiu │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│35 │Suceava │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│36 │Teleorman │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│37 │Timiş │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│38 │Tulcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│39 │Vaslui │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│40 │Vâlcea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│41 │Vrancea │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┤
│42 │Bucureşti │ │ │
├────┴───────────────┼───────────┼─────────┤
│Total: │(x) │(x) │
└────────────────────┴───────────┴─────────┘


    Director general,
    ................................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016