Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 116 din 26 august 2022  pentru reglementarea unor măsuri temporare privind ocuparea funcţiilor publice prin transfer la cerere, precum şi pentru completarea art. 364^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 116 din 26 august 2022 pentru reglementarea unor măsuri temporare privind ocuparea funcţiilor publice prin transfer la cerere, precum şi pentru completarea art. 364^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 845 din 29 august 2022
    Ţinând cont că ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante în sectorul bugetar este suspendată, în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, cu completările ulterioare, care vizează, printre altele, diminuarea unor cheltuieli de funcţionare ale instituţiilor şi autorităţilor publice pentru asigurarea sursei de finanţare a măsurilor adoptate de Guvern, pentru sprijinul mediului economic şi protecţia categoriilor vulnerabile, cu respectarea angajamentelor asumate în ce priveşte încadrarea în ţinta de deficit de România în relaţia cu Consiliul Uniunii Europene şi Comisia Europeană,
    având în vedere faptul că în prezent există o competiţie/concurenţă intensă din cea între autorităţile şi instituţiile publice atât din administraţia publică centrală, cât şi din cea locală pentru asigurarea resurselor umane necesare activităţii curente,
    luând în calcul faptul că mecanismul transferului la cererea funcţionarului public nu necesită aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care acesta îşi desfăşoară activitatea, ci doar al celei în care urmează să îşi desfăşoare activitatea, precum şi faptul că în acest context apar situaţii în care anumite structuri din instituţii şi autorităţi publice, atât din administraţia publică centrală, cât şi din cea locală, înregistrează pierderi semnificative de personal specializat, nemaiputând să îşi desfăşoare activitatea curentă în bune condiţii, fiind afectată astfel însăşi calitatea activităţii desfăşurată de administraţia publică şi calitatea serviciilor oferite cetăţenilor/beneficiarilor serviciilor oferite de administraţia publică,
    ţinând cont de situaţia extraordinară, determinată, pe de o parte, de suspendarea concursurilor, iar, pe de altă parte, de existenţa unui număr însemnat de solicitări de transferuri în autorităţi şi instituţii publice, cu efecte negative asupra activităţii de la nivelul administraţiei publice, inclusiv prin raportare la îndeplinirea obligaţiilor acestora faţă de beneficiari, dar şi în relaţia cu Comisia Europeană în ceea ce priveşte realizarea reformelor şi implementarea proiectelor, precum şi absorbţia fondurilor europene nerambursabile,
    având în vedere faptul că este afectată în mod direct atât buna desfăşurare a activităţii curente a instituţiilor şi autorităţilor publice, cât şi capacitatea acestora de a previziona, forma şi aloca resursele umane proprii, fiind destabilizată suplimentar şi activitatea de planificare corespunzătoare a activităţilor la nivel instituţional,
    această situaţie afectează instituţii şi autorităţi publice dintr-un număr mare de domenii de activitate, inclusiv gestionarea unor fonduri nerambursabile europene, furnizarea de servicii sau de indemnizaţii pentru diferite categorii sociale vulnerabile etc.
    Apariţia unor situaţii excepţionale care afectează grav aspectele esenţiale ale organizării societăţii, în condiţiile unui mediu social-politic tensionat la nivel internaţional, cu numeroase provocări de securitate în imediata vecinătate a graniţelor României, reclamă necesitatea adaptării cadrului normativ actual, stabilit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, pe problematica modalităţii de acceptare a donaţiilor şi a legatelor, de constituire a dreptului de administrare asupra bunurilor mobile acceptate, precum şi de îndeplinire a formalităţilor necesare, în numele statului român, în privinţa unor bunuri pe care Organizaţia Tratatului Atlanticului de Nord sau alte instituţii ori organizaţii internaţionale le pot pune la dispoziţie.
    Totodată, crearea unor mecanisme de această natură este în măsură să deblocheze situaţia actuală, din punctul de vedere al documentaţiei şi formalităţilor pe care în prezent Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, le presupune, şi să asigure materializarea unor demersuri privind acceptarea unor bunuri mobile necesare gestionării situaţiilor de urgenţă.
    Deoarece elementele sus-menţionate vizează interesul public şi strategic pentru continuarea desfăşurării activităţii administraţiei publice centrale şi locale în bune condiţii şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, pentru a nu genera disfuncţionalităţi suplimentare la nivelul unor sectoare de activitate sau categorii de instituţii publice, pe durata aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022, cu completările ulterioare, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 506 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la încetarea aplicabilităţii prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, cu completările ulterioare, transferul la cerere se face la solicitarea funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care urmează să îşi desfăşoare activitatea funcţionarul public, precum şi a conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public.
    (2) Autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia s-a aprobat transferul la cerere al funcţionarului public înştiinţează cu celeritate autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public despre aprobarea cererii de transfer.
    (3) Conducătorul autorităţii sau instituţiei publice de la care se transferă funcţionarul public are obligaţia să emită actul administrativ de modificare a raporturilor de serviciu sau, în situaţia în care este afectată derularea corespunzătoare a activităţii la nivelul structurii în care este încadrat funcţionarul public, să comunice refuzul motivat al transferului la cerere, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării prevăzute la alin. (2). Transferul la cerere operează de la data modificării raportului de serviciu, stabilită prin actul administrativ emis de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice de la care se transferă funcţionarul public şi care nu poate depăşi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.
    (4) Cererile de transfer depuse anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se soluţionează potrivit prevederilor în vigoare la data depunerii cererii de transfer de către funcţionarul public.

    ART. II
    La articolul 364^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alin. (4)-(6), cu următorul cuprins:
    "(4) Prin excepţie de la prevederile art. 291 alin. (1) lit. b) şi c), acceptarea donaţiilor şi a legatelor făcute statului de către Organizaţia Tratatului Atlanticului de Nord sau de alte instituţii ori organizaţii internaţionale, care au ca obiect bunuri mobile necesare gestionării situaţiilor de urgenţă, se aprobă prin ordin al şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, în baza hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, iar valoarea de piaţă este asimilată valorii de înregistrare a bunului la donator.
(5) Prin excepţie de la art. 291 alin. (2), prin ordinul prevăzut la alin. (4) se stabileşte persoana care îndeplineşte formalităţile de acceptare a donaţiilor şi a legatelor în numele statului pentru bunurile prevăzute la alin. (4).
(6) În baza hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, dreptul de administrare asupra bunurilor mobile acceptate potrivit alin. (4) se constituie prin hotărâre a Guvernului, care cuprinde cel puţin următoarele elemente:
    a) indicarea bunurilor;
    b) destinaţia acestora;
    c) termenul de predare-primire a bunurilor."




                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru,
                    Mihaela-Ioana Kaitor,
                    secretar de stat
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    p. Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
                    Rareş Stelian Rusu

    Bucureşti, 26 august 2022.
    Nr. 116.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016