Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 116 din 14 decembrie 2023  privind unele măsuri pentru gestionarea şi evidenţierea veniturilor curente ale bugetului public prin implementarea unor proiecte de digitalizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 116 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri pentru gestionarea şi evidenţierea veniturilor curente ale bugetului public prin implementarea unor proiecte de digitalizare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1138 din 15 decembrie 2023
    Având în vedere ţinta de deficit bugetar asumată de România pentru anii 2023 şi 2024 prin Programul de convergenţă, aceasta presupune un program amplu, ambiţios de colectare a veniturilor bugetului de stat, de reducere a evaziunii fiscale, dar şi de utilizare corespunzătoare a fondurilor alocate din bugetul de stat pentru diferite categorii de cheltuieli publice.
    Întrucât gestionarea veniturilor curente ale bugetului de stat nu este complet digitalizată, iar în acest context nu este valorificat complet potenţialul fiscal pe care România îl are, iar fenomenul de combatere a evaziunii fiscale nu este abordat cuprinzător de către toate instituţiile implicate în acest domeniu, fiind afectată capacitatea de colectare a unor venituri suplimentare la bugetul de stat care depăşesc ordinul miliardelor de euro în evaluările organismelor internaţionale,
    deoarece în anul 2024 din bugetul de stat urmează a fi finanţate o serie de cheltuieli publice pentru care sunt necesare fonduri suplimentare alocate în vederea asigurării unor drepturi suplimentare pentru beneficiarii sistemului public de pensii, pentru finanţarea unor cheltuieli aferente sistemului de învăţământ preuniversitar şi celui universitar, dar şi pentru cofinanţarea unor proiecte de investiţii care dezvoltă infrastructura de transport, dar şi cea destinată comunităţilor locale, pentru aceasta sunt necesare fonduri suplimentare alocate din bugetul de stat.
    Ţinând cont de faptul că pentru îmbunătăţirea capacităţii operative a administraţiei fiscale în prevenirea şi combaterea fenomenelor de neconformare fiscală sunt necesare implementarea unor sisteme informatice, precum şi asigurarea interoperabilităţii volumelor de tip big data furnizate prin acestea, în categoria acestora încadrându-se:
    - factura electronică RO e-factura reglementată prin art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal prin Sistemul naţional „RO e-Transport“, prevăzut la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport şi de abrogare a art. XXVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    – fişierul standard de control fiscal reglementat prin art. 59^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    – sigiliul electronic al mărfurilor instituit prin art. LVII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare;
    – casele de marcat electronice fiscale şi registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, prevăzute la art. 3^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – utilizarea formularului electronic al decontului de TVA precompletat pentru a asigura corecta declarare a operaţiunilor,

    ţinând cont că problemele de combatere şi de reducere a fenomenului de evaziune fiscală menţionate mai sus vizează interesul public şi strategic al României, având în vedere urgenţa obţinerii veniturilor suplimentare pentru asigurarea sustenabilităţii bugetului de stat pentru anul 2024, pentru gestionarea fondurilor europene şi implementarea proiectelor de infrastructură, toate acestea constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată şi se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    Ministerul Finanţelor este abilitat, până la dezvoltarea şi operaţionalizarea hubului financiar prevăzut la art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2023 privind înfiinţarea, dezvoltarea şi administrarea unui hub financiar la nivelul Ministerului Finanţelor, să utilizeze şi/sau să implementeze module de valorificare a datelor şi informaţiilor furnizate prin intermediul sistemelor informatice de interes strategic naţional în domeniul administrării fiscale, prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, în scopul asigurării veniturilor bugetare necesare sustenabilităţii financiare a statului român.

    ART. 2
    (1) Sistemele informatice prevăzute la alin. (3), precum şi datele şi informaţiile furnizate de către modulele de valorificare prevăzute la art. 1 sunt de interes strategic naţional, necesare pentru prevenirea, reducerea şi combaterea evaziunii fiscale şi a fraudelor fiscale, prin instrumente de administrare fiscală, în scopul:
    a) de a obţine informaţii referitoare la profile de risc specifice contribuabililor persoane fizice şi juridice;
    b) de a identifica neconcordanţe şi/sau inconsistenţe între datele şi informaţiile furnizate de sistemul informatic de interes strategic naţional, denumit în continuare S.I.I.S.N., prin corelare cu datele şi informaţiile din sistemul de declarare/evidenţă contabilă şi fiscală.

    (2) Prin sistem informatic de interes strategic naţional se înţelege ansamblul de componente hardware şi software aflate în administrarea şi/sau utilizarea Ministerului Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, care deserveşte obiectivul de interes strategic naţional de asigurare a veniturilor bugetare necesare sustenabilităţii financiare a statului român.
    (3) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, sunt sisteme informatice de interes strategic naţional următoarele:
    a) Sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, prevăzut la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Sistemul naţional RO e-Transport, prevăzut la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport şi de abrogare a art. XXVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal- bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) Sistemul naţional RO e-Sigiliu, reprezentând sigiliul electronic al mărfurilor, prevăzut la art. LVII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Sistemul informatic naţional RO e-SAF-T, reprezentând fişierul standard de control fiscal, reglementat prin art. 59^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) Sistemul informatic naţional RO e-Case de marcat electronice, reprezentând Registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, prevăzut la art. 3^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) Sistemul informatic naţional RO e-TVA, al cărui scop este de a precompleta informaţii privind operaţiunile impozabile în deconturile de TVA şi de a le pune la dispoziţia persoanelor impozabile prin intermediul Spaţiului privat virtual.


    ART. 3
    (1) Sistemul bazat pe utilizarea datelor existente despre operaţiunile impozabile furnizate de sistemele prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. a) şi e), precum şi de alte baze de date existente în sistemele informatice gestionate de Ministerul Finanţelor se numeşte Sistemul informatic naţional RO e-TVA.
    (2) Prin intermediul sistemului prevăzut la alin. (1), informaţii din deconturile de TVA se precompletează, în sistemul informatic, pentru fiecare perioadă de raportare, până la data de 20 inclusiv a fiecărei luni următoare încheierii perioadei fiscale. Deconturile precompletate se pun la dispoziţia persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, prin intermediul Spaţiului privat virtual.
    (3) Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA prevăzute la alin. (2), care utilizează Sistemul informatic naţional RO e-TVA, au următoarele obligaţii:
    a) să verifice, să modifice şi să completeze informaţiile din decontul de TVA potrivit stării de fapt fiscale reale;
    b) să semneze şi să depună decontul de TVA conform legislaţiei fiscale în vigoare.


    ART. 4
    (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are obligaţia de a utiliza datele şi informaţiile furnizate prin intermediul S.I.I.S.N., inclusiv de modulele de valorificare în procesul de administrare fiscală, în scopul creşterii gradului de colectare a veniturilor bugetare.
    (2) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin structurile de specialitate are şi următoarele obligaţii şi responsabilităţi în legătură cu S.I.I.S.N.:
    a) să utilizeze informaţiile care provin şi/sau sunt furnizate de S.I.I.S.N. în activitatea de administrare fiscală, inclusiv pentru prevenirea şi combaterea fraudei şi evaziunii fiscale, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) să elaboreze specificaţiile funcţionale necesare pentru dezvoltarea funcţionalităţilor S.I.I.S.N., inclusiv a modulelor de valorificare a informaţiilor furnizate prin acestea, şi să colaboreze cu Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, ori de câte ori este cazul, pentru digitalizarea activităţilor specifice administrării fiscale.

    (3) Informaţiile obţinute din profilul de risc al contribuabililor persoane fizice şi juridice, precum şi neconcordanţele şi/sau necorelările din sistemul de declarare şi/sau evidenţă contabilă şi fiscală sunt utilizate în activitatea de administrare fiscală, inclusiv prin structurile de control fiscal, cu scopul de a valorifica de îndată, potrivit legii, informaţiile obţinute.

    ART. 5
    S.I.I.S.N. prevăzute la art. 2 alin. (3) se află în administrarea, operarea, mentenanţa Ministerului Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, care are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) să asigure administrarea sistemelor prevăzute la art. 2 alin. (3) astfel încât acestea să poată fi utilizate operativ de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în activitatea de administrare fiscală, în special pentru prevenirea şi combaterea fraudei şi evaziunii fiscale;
    b) să asigure asistenţă tehnică la elaborarea specificaţiilor funcţionale de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, ori de câte este nevoie, pentru a asigura implementarea şi dezvoltarea funcţionalităţilor S.I.I.S.N.;
    c) să asigure serviciile specifice de stocare, administrare, operaţionalizare, mentenanţă a echipamentelor hardware necesare, inclusiv, dacă este cazul, efectuarea demersurilor pentru găzduirea S.I.I.S.N. în centrele de date ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, până la data dezvoltării hubului financiar;
    d) să asigure integrarea S.I.I.S.N. în hubul financiar;
    e) să asigure interoperabilitatea volumelor de big data din cadrul fiecărui sistem pentru S.I.I.S.N. şi să dezvolte module de valorificare a informaţiilor, folosind inclusiv instrumente de data mining, machine-learning, Artificial Intelligence;
    f) să asigure securitatea cibernetică pentru S.I.I.S.N., ca parte a sistemului informatic general al Ministerului Finanţelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    g) să dezvolte module de valorificare specifice în funcţie de informaţiile de specialitate furnizate de S.I.I.S.N., precum şi informaţiile rezultate din prelucrarea volumelor de big data furnizate de S.I.I.S.N.;
    h) să îndeplinească orice alte atribuţii prevăzute de lege sau necesare pentru a asigura operaţionalizarea/administrarea/ mentenanţa S.I.I.S.N.;
    i) să colaboreze cu diverse entităţi publice sau private în vederea dezvoltării de module de valorificare a datelor şi informaţiilor furnizate prin intermediul S.I.I.S.N. şi, în acest scop, să pună la dispoziţie datele şi informaţiile gestionate către acestea, cu respectarea confidenţialităţii şi securităţii datelor, pentru utilizarea, cu titlu gratuit, a modulelor de către Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare.


    ART. 6
    (1) Organele abilitate ale statului cu atribuţii în domeniul combaterii evaziunii fiscale sau care desfăşoară activitate de cercetare penală în domeniul evaziunii fiscale sau în domenii conexe acesteia au acces la informaţiile şi bazele de date furnizate de S.I.I.S.N., respectiv modulele de valorificare, pe bază de protocol încheiat între părţi şi în conformitate cu condiţiile menţionate în protocol, cu obligaţia păstrării secretului fiscal.
    (2) În scopul prevenirii şi combaterii fraudei şi evaziunii fiscale, pentru a furniza informaţiile necesare pentru S.I.I.S.N. şi modulele de valorificare, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Compania Naţională de Investiţii Rutiere sunt obligate, la solicitarea Ministerului Finanţelor, să furnizeze informaţii şi să asigure interoperabilitatea bazelor de date de care dispun cu S.I.I.S.N. ca parte componentă a hubului financiar al Ministerului Finanţelor, pe bază de protocol, cu respectarea prevederilor legale privind datele cu caracter personal, încheiat în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, entităţile care au încheiate protocoale de colaborare şi schimb de informaţii cu Ministerul Finanţelor şi unităţile sale subordonate au obligaţia, după caz, de a le actualiza în vederea asigurării interoperabilităţii bazelor de date ale acestora cu S.I.I.S.N. ca parte componentă a hubului financiar al Ministerului Finanţelor.
    (4) Toate structurile implicate în prelucrarea informaţiilor furnizate de S.I.I.S.N., precum şi în prelucrarea informaţiilor furnizate de modulele de valorificare au obligaţia de a păstra secretul fiscal.

    ART. 7
    Datele şi informaţiile furnizate potrivit prevederilor art. 6 se utilizează de către Ministerul Finanţelor şi instituţiile sale subordonate pentru îndeplinirea funcţiilor prevăzute la art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    (1) Modulele de valorificare elaborate pe baza informaţiilor furnizate de S.I.I.S.N. se află în administrarea şi/sau utilizarea Ministerului Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare.
    (2) Termenele pentru utilizarea şi/sau implementarea de către Ministerul Finanţelor a modulelor de valorificare a datelor şi informaţiilor furnizate prin intermediul S.I.I.S.N. prevăzute la art. 2 alin. (3) sunt următoarele:
    a) RO e-Factură: 1 martie 2024;
    b) RO e-Case de marcat electronice: 1 aprilie 2024;
    c) RO e-Sigiliu: 1 ianuarie 2025;
    d) RO e-Transport: 1 septembrie 2024;
    e) RO e-TVA: 1 august 2024;
    f) alte module: 1 martie 2025.


    ART. 9
    (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2024 se înfiinţează, la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Evidenţa operativă a veniturilor din digitalizare, care are drept scop evidenţierea/urmărirea/monitorizarea lunară a veniturilor suplimentare rezultate din utilizarea S.I.I.S.N. şi a modulelor de valorificare pentru gestionarea veniturilor publice.
    (2) Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se stabileşte procedura de înregistrare a titlurilor de creanţă şi a veniturilor încasate în evidenţa operativă.
    (3) Cu ajutorul acestei evidenţe se organizează monitorizarea, după caz, a titlurilor de creanţă fiscală şi a veniturilor suplimentare încasate la bugetul de stat din aplicarea S.I.I.S.N. şi a modulelor de valorificare specifice, fiind organizată pe categorii de venituri ale bugetelor, după cum urmează:
    a) venituri ale bugetului de stat;
    b) venituri ale bugetului asigurărilor sociale;
    c) venituri ale bugetului asigurărilor sociale de sănătate;
    d) venituri ale bugetului fondului pentru şomaj.

    (4) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are următoarele atribuţii şi responsabilităţi în legătură cu Evidenţa operativă a veniturilor din digitalizare:
    a) organizează evidenţa sumelor constatate suplimentar ca urmare a utilizării neconcordanţelor şi/sau inadvertenţelor identificate prin S.I.I.S.N. şi modulele de valorificare, precum şi a sumelor constatate suplimentar ca urmare a utilizării profilelor de risc pentru zonele de evaziune fiscală, identificate prin intermediul instrumentelor specifice;
    b) urmăreşte şi monitorizează veniturile evidenţiate, precum şi încasarea acestora;
    c) raportează lunar Ministerului Finanţelor situaţia rezultată în această evidenţă până la data de 30 a fiecărei luni pentru luna precedentă;
    d) îndeplineşte orice alte atribuţii care decurg pentru evidenţa sumelor şi încasarea acestora la termenele scadente, precum şi pentru întocmirea de rapoarte lunare către Ministerul Finanţelor.


    ART. 10
    (1) Ministerul Finanţelor întocmeşte rapoarte trimestriale privind situaţia sumelor evidenţiate şi încasate din evidenţă pe fiecare categorie de venituri şi de buget şi le prezintă Guvernului pentru analiză şi luare de măsuri pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a statului român.
    (2) Pentru anul 2024, suma estimată în Evidenţa operativă a veniturilor din digitalizare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a statului român este de 0,6% din PIB-ul estimat pentru anul 2024.
    (3) Suma prevăzută la alin. (2) se evidenţiază distinct în cadrul bugetului de stat, conform clasificaţiei bugetare, la capitolul 38.01 „Venituri suplimentare încasate din digitalizare“, în scopul monitorizării impactului digitalizării asupra creşterii veniturilor bugetare.
    (4) Pentru perioada 2025-2027, sumele evidenţiate în Evidenţa operativă a veniturilor din digitalizare sunt estimate în procent de 0,6% din PIB-ul aferent anilor 2025-2027 şi se reflectă în mod corespunzător în cadrul bugetului de stat, la capitolul 38.01 „Venituri suplimentare încasate din digitalizare“.

    ART. 11
    (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2024, la nivelul Ministerului Finanţelor se înfiinţează Comisia centrală de monitorizare a execuţiei veniturilor bugetare, denumită în continuare C.C.M.E.V.B., ca organ de analiză al Ministerului Finanţelor privind execuţia veniturilor bugetare şi monitorizarea evoluţiei acestora, care este formată din:
    a) ministrul finanţelor - preşedintele comisiei;
    b) secretarul de stat cu atribuţii în domeniul bugetului - vicepreşedintele comisiei;
    c) secretarul de stat cu atribuţii în domeniul fiscalităţii - membru în comisie;
    d) preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - membru în comisie;
    e) vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală cu atribuţii în domeniul colectării veniturilor - membru în comisie;
    f) vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală cu atribuţii în domeniul controlului fiscal - membru în comisie;
    g) preşedintele Autorităţii Vamale Române - membru în comisie;
    h) vicepreşedintele Autorităţii Vamale Române - membru în comisie;
    i) alte persoane cu funcţii publice de conducere din cadrul Ministerului Finanţelor, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi Autorităţii Vamale Române, stabilite prin ordin de ministru.

    (2) C.C.M.E.V.B. se întruneşte lunar, în ultima săptămână a fiecărei luni, sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui. Dacă data de convocare a comisiei este într-o zi nelucrătoare, aceasta se amână până în prima zi lucrătoare de după data întrunirii în şedinţă ordinară.
    (3) C.C.M.E.V.B. îndeplineşte următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) analizează rapoartele lunare privind execuţia veniturilor bugetare în administrarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin raportare la planul de venituri necesar a fi realizat lunar;
    b) analizează rapoarte lunare privind execuţia veniturilor bugetare în administrarea Autorităţii Vamale Române prin raportare la planul de venituri stabilit a fi realizat lunar;
    c) formulează recomandări de îmbunătăţire a activităţii de colectare a veniturilor bugetare pe baza rapoartelor lunare pe care le primeşte sau în baza altor informaţii de care dispune;
    d) analizează rapoartele lunare prezentate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi formulează recomandări de utilizare a modulelor de valorificare, dacă este cazul;
    e) analizează rapoartele structurilor organizatorice din cadrul Ministerului Finanţelor cu atribuţii în domeniul bugetar şi formulează recomandări privind unele măsuri de ajustare a ţintei de deficit bugetar;
    f) analizează rapoarte ale activităţii de colectare şi ale activităţii de executare silită a veniturilor bugetare şi formulează recomandări de îmbunătăţire a acestora;
    g) analizează rapoarte ale activităţii de inspecţie fiscală, precum şi a indicatorilor de rezultat şi formulează recomandări de îmbunătăţire a activităţii de inspecţie fiscală;
    h) analizează rapoarte ale activităţii de antifraudă fiscală, precum şi a indicatorilor de rezultat şi formulează recomandări de îmbunătăţire a acesteia.

    (4) Regulamentul de organizare şi funcţionare al C.C.M.E.V.B. şi modul de înlocuire a membrilor comisiei se elaborează la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor, în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (5) Secretariatul C.C.M.E.V.B. este asigurat prin grija Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care răspunde de întocmirea şi arhivarea lucrărilor şedinţelor desfăşurate de comisie.
    (6) Rapoartele privind analiza execuţiei bugetare a veniturilor, inclusiv a celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se publică lunar pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor.
    (7) La şedinţele C.C.M.E.V.B. pot participa în calitate de invitaţi reprezentanţi ai entităţilor care au atribuţii în domeniul finanţelor publice, statisticii şi prognozelor macroeconomice, politicilor bancare şi monetare, pieţei de capital şi a asigurărilor şi altele asemenea.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Bogdan-Gruia Ivan

    Bucureşti, 14 decembrie 2023.
    Nr. 116.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016