Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 113 din 21 decembrie 2006  privind înfiinţarea Fondului naţional de dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 113 din 21 decembrie 2006 privind înfiinţarea Fondului naţional de dezvoltare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1031 din 27 decembrie 2006
    Având în vedere:
    - necesitatea asigurării prompte şi transparente, începând cu anul 2007, a finanţării proiectelor de investiţii în infrastructură, a necesităţilor provocate de retrocedarea/restituirea activelor imobiliare, precum şi suplimentării fondurilor necesare derulării unor programe/proiecte care beneficiază de finanţare din fonduri europene,
    – asigurarea unui mecanism de utilizare a veniturilor existente şi viitoare încasate din procesul de privatizare,
    – faptul că destinaţiile prevăzute a fi finanţate nu beneficiază de resurse bugetare suficiente, fiind necesară asigurarea surselor de finanţare corespunzătoare începând cu exerciţiul bugetar aferent anului 2007,
    – precum şi faptul că veniturile din privatizare existente în contul curent al Trezoreriei Statului sau în contul în valută deschis la Banca Naţională a României constituie surse de finanţare lichide şi utilizabile imediat, care nu au asociate alte costuri, fiind practic cele mai ieftine surse de finanţare avute la dispoziţie,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează, în cadrul bugetului de stat, Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului, aprobat anual prin legea bugetului de stat, cu următoarele subdiviziuni:
    a) fondul destinat finanţării proiectelor de investiţii în infrastructură şi a altor proiecte prioritare;
    b) fondul destinat finanţării necesităţilor provocate de retrocedarea/restituirea activelor imobiliare;
    c) fondul destinat suplimentării fondurilor necesare derulării unor programe/proiecte care beneficiază de finanţare din fonduri europene, inclusiv pentru prefinanţarea şi cofinanţarea acestora.

    (2) Fondul naţional de dezvoltare la dispoziţia Guvernului se repartizează, la propunerea unor ordonatori principali de credite ai bugetului de stat şi ai bugetelor locale, pe bază de hotărâri ale Guvernului, în condiţiile legii finanţelor publice.
    (3) Bugetele ordonatorilor principali de credite se suplimentează cu sumele aprobate potrivit alin. (2), care vor fi evidenţiate distinct şi nu vor putea fi utilizate decât pentru destinaţiile pentru care au fost aprobate. Angajările, ordonanţările şi plăţile din aceste sume se fac în condiţiile prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale.
    (4) Ordonatorii principali de credite raportează lunar Ministerului Finanţelor Publice modul de utilizare a sumelor alocate.
    (5) Ministerul Finanţelor Publice, la solicitarea ordonatorilor principali de credite, va introduce modificările corespunzătoare în volumul şi în structura bugetului de stat şi ale bugetelor acestora.
    (6) Deficitul anual al bugetului de stat, rezultat din plăţile efectuate din sumele repartizate din Fondul naţional de dezvoltare, se acoperă din următoarele surse:
    a) venituri din privatizare de la instituţiile publice implicate în procesul de privatizare, rezultate după deducerea cheltuielilor prevăzute în bugetele acestora;
    b) sume încasate din vânzarea acţiunilor rezultate din conversia în acţiuni a creanţelor bugetului de stat;
    c) sume existente în contul curent general al Trezoreriei Statului şi în contul în valută al Ministerului Finanţelor Publice din venituri din privatizare.

    (7) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, veniturile din dividende încasate de instituţiile publice implicate în procesul de privatizare şi dobânzile aferente sumelor din conturile prevăzute la alin. (6) lit. a) şi c) se fac venit la bugetul de stat.

    ART. 2
    (1) Sumele prevăzute la art. 1 alin. (6) lit. a) şi b) se virează Ministerului Finanţelor Publice, în contul curent general al Trezoreriei Statului sau în contul de valută, după caz, deschis la Banca Naţională a României.
    (2) Pe măsura necesităţilor de echilibrare a contului curent general al Trezoreriei Statului din cursul anului, sumele în valută încasate de Ministerul Finanţelor Publice din sursele prevăzute la art. 1 alin. (6) lit. a) şi c) pot fi transformate în lei, prin cedarea la rezerva valutară a statului.
    (3) Din sursele prevăzute la art. 1 alin. (6) se plătesc şi obligaţiile rezultate din procesul de privatizare, stabilite prin acte normative speciale.

    ART. 3
    În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Guvernul, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice, va aproba normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. 4
    Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2003 privind utilizarea veniturilor din privatizare şi din valorificarea activelor bancare neperformante, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 748 din 26 octombrie 2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 48/2005.



                    PRIM-MINISTRU
                    CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

    Bucureşti, 21 decembrie 2006.
    Nr. 113.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016