Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 105 din 23 noiembrie 2023  privind instituirea unor măsuri în derularea Programului naţional de dezvoltare locală şi a Programului naţional de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 105 din 23 noiembrie 2023 privind instituirea unor măsuri în derularea Programului naţional de dezvoltare locală şi a Programului naţional de investiţii "Anghel Saligny"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1065 din 24 noiembrie 2023
    Având în vedere obiectivul general al Programului naţional de dezvoltare locală, prevăzut la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare locală, aprobată prin Legea nr. 89/2015, cu modificările şi completările ulterioare, de echipare a unităţilor administrativ-teritoriale cu toate dotările tehnico-edilitare, de infrastructură educaţională, de sănătate şi de mediu, sportivă, social-culturală şi turistică, administrativă şi de acces la căile de comunicaţie, în conformitate cu reglementările cuprinse în Legea nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a IV-a - Reţeaua de localităţi, cu modificările şi completările ulterioare, pentru creşterea accesibilităţii la resurse şi a calităţii vieţii pentru toţi locuitorii României,
    având în vedere scopul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările ulterioare, de sprijinire a eforturilor autorităţilor administraţiei publice locale în dezvoltarea infrastructurii la nivelul tuturor localităţilor,
    ţinând cont de faptul că prioritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei este aceea de a finaliza obiectivele de investiţii pentru care s-au alocat deja sume de la bugetul de stat, pentru a atinge indicatorii programelor pe care le derulează,
    luând în considerare faptul că, în ceea ce priveşte Programul naţional de dezvoltare locală, după suplimentarea sumelor alocate prin contractele de finanţare în conformitate cu prevederile actelor normative anterioare prin care s-a aprobat majorarea valorii contribuţiei de la bugetul de stat pentru realizarea obiectivelor de investiţii, în vederea asigurării finalizării acestora, încă există beneficiari care întâmpină dificultăţi semnificative în finanţarea anumitor cheltuieli suplimentare absolut necesare pentru finalizarea şi recepţionarea obiectivelor, cheltuieli care nu pot fi suportate de la bugetul local,
    în vederea eficientizării utilizării fondurilor publice alocate Programului naţional de dezvoltare locală, este necesară stabilirea unor măsuri pentru beneficiarii care, până în prezent, nu au solicitat niciun transfer de la bugetul de stat şi nici nu au demarat procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică.
    Ţinând cont de faptul că, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările ulterioare, sumele economisite/dezangajate pe parcursul derulării programului au destinaţie specifică, motiv pentru care nu este permisă suplimentarea sumelor alocate prin contractele de finanţare şi împiedică beneficiarii să aplice prevederile legale şi contractuale privind ajustarea preţurilor, în lipsa unor fonduri suficiente de la bugetul local care să susţină ajustările, aspecte care generează dificultăţi în implementarea obiectivelor de investiţii şi cauzează întârzieri în derularea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“,
    astfel, este absolut necesară intervenţia legislativă de urgenţă în vederea creării cadrului legal de implementare a Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, program aprobat în anul 2021, în vederea armonizării acestuia cu modificările legislative intervenite în ultimii 3 ani în ceea ce priveşte ajustarea preţului contractelor de achiziţie publică, pentru a permite realizarea investiţiilor publice în actualele condiţii socioeconomice şi geopolitice, caracterizate de creşteri semnificative ale costurilor, în special în domeniul tuturor costurilor din construcţii.
    În vederea flexibilizării cadrului legal aplicabil Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, în ceea ce priveşte finanţarea unor obiective de investiţii din categoria „drumuri publice clasificate şi încadrate în conformitate cu prevederile legale în vigoare ca drumuri judeţene, drumuri de interes local, respectiv drumuri comunale şi/sau drumuri publice din interiorul localităţilor, precum şi variante ocolitoare ale localităţilor“, atunci când sistemele de alimentare cu apă şi/sau canalizare ce fac obiectul unor investiţii situate pe acelaşi amplasament cu drumul/drumurile sunt finanţate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare (POIM), având în vedere că soluţiile tehnice aferente obiectivelor finanţate prin POIM permit executarea lucrărilor la sistemul de alimentare cu apă/canalizare în paralel cu lucrările la drumul/drumurile finanţat/finanţate în cadrul Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“,
    consecinţa negativă a neadoptării prezentei ordonanţe de urgenţă decurge din imposibilitatea beneficiarilor de a finaliza obiectivele de investiţii finanţate prin Programul naţional de dezvoltare locală şi prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“ şi constă în faptul că unele dintre serviciile esenţiale pe care statul şi unităţile administrativ-teritoriale trebuie să le asigure tuturor cetăţenilor nu pot fi oferite la standarde de calitate şi siguranţă sau nu pot fi oferite deloc în anumite zone izolate, atrăgând afectarea stării de sănătate a populaţiei, a condiţiilor de trai, precum şi depopularea comunităţilor subdezvoltate, fiind necesară o abordare integrată, strategică la nivel naţional în asigurarea finanţării de către stat, prin administraţia publică locală, a unor proiecte prioritare care conduc la îmbunătăţirea condiţiilor de trai prin asigurarea serviciilor publice elementare, de bază, în acord cu nevoile beneficiarilor programului.
    În cazul neadoptării măsurilor preconizate, eforturile susţinute ale Guvernului de a realiza investiţii publice prin care să se asigure dezvoltarea infrastructurii locale de care să beneficieze cetăţenii nu vor avea rezultatul aşteptat, beneficiarii fiind în imposibilitatea de a implementa, finaliza şi recepţiona investiţiile. Aceste măsuri sunt necesare, ţinând cont de faptul că în piaţă au apărut anumite condiţii, în urma cărora s-a constatat creşterea preţului materialelor de construcţii, precum şi creşterea preţului pe pieţele de energie electrică şi gaze naturale, al combustibilului, transporturilor de mărfuri, la nivel internaţional, cu impact direct în producţia şi distribuţia tuturor produselor utilizate în realizarea proiectelor de investiţii.
    Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă conduce la nefinalizarea de către beneficiari a obiectivelor de investiţii finanţate prin Programul naţional de dezvoltare locală şi, implicit, la netransmiterea la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a proceselor-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor în termenul de valabilitate a contractelor de finanţare, ceea ce atrage obligativitatea din partea beneficiarilor programului de a restitui întreaga sumă transferată de la bugetul de stat prin program pentru realizarea respectivului obiectiv de investiţii, întrucât nu şi-a atins finalitatea, la care se adaugă accesoriile legale, fapt ce împovărează semnificativ bugetele locale, la angajarea unor sume suplimentare din bugetele locale în vederea conservării şi pazei obiectivelor, până la identificarea unor noi surse de finanţare pentru finalizare, precum şi la degradarea şi pierderea valorii construcţiilor, toate acestea în detrimentul comunităţilor locale pe care le deservesc. Costurile pentru autorităţile administraţiei publice locale generate de cele menţionate anterior sunt mult mai mari decât efortul suplimentar al statului determinat de aplicarea prezentului act.
    Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă conduce la întârzieri semnificative în angajarea fondurilor publice pentru anumite obiective incluse în Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“ şi la nerealizarea obiectivelor din lipsa fondurilor necesare pentru ajustarea preţurilor în contractele de achiziţie publică/sectoriale.
    De asemenea, poate interveni blocarea procesului investiţional, cu impact major asupra atingerii scopului şi indicatorilor programului, din cauza restricţiilor de utilizare a sumelor alocate programului prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările ulterioare, şi conflictului dintre clauzele din contractele de achiziţie publică şi standardele de cost stabilite pentru investiţiile publice care se realizează prin program, fapt ce impune autorităţilor administraţiei publice locale angajarea unor sume mult mai mari din bugetele locale, crescând presiunea asupra acestora, ceea ce schimbă semnificativ cadrul investiţional iniţial prin asumarea sarcinii implementării investiţiilor de către autorităţile administraţiei publice locale într-o măsură mult mai mare decât cea stabilită iniţial de statul român.
    Este necesară adoptarea de urgenţă a prezentului act normativ în vederea fundamentării unui buget previzionat, realist şi în acord cu necesităţile beneficiarilor pentru anul următor, având în vedere faptul că anul 2024 este ultimul an de implementare pentru obiectivele de investiţii incluse în Programul naţional de dezvoltare locală în perioada 2015-2024 şi 2017-2024.
    Ţinând cont de faptul că deja există astfel de situaţii, pentru a preîntâmpina crearea altora şi pentru a asigura cetăţenilor serviciile esenţiale, se impune intervenţia legislativă de urgenţă.
    În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, pentru a putea finaliza obiectivele de investiţii pentru care s-au decontat fonduri de la bugetul de stat, în condiţiile legii,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, beneficiarii Programului naţional de dezvoltare locală, cărora li se aplică ipoteza normativă prevăzută la art. I alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2021 privind instituirea unor măsuri pentru derularea Programului naţional de dezvoltare locală etapa a II-a şi pentru modificarea art. IV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2017 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri privind realizarea investiţiilor finanţate din fonduri publice, aprobată prin Legea nr. 176/2022, precum şi cei cărora li se aplică ipoteza normativă prevăzută la art. III alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 214/2020 privind modificarea şi completarea art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare locală şi pentru instituirea unor măsuri pentru derularea Programului naţional de dezvoltare locală etapa I, aprobată prin Legea nr. 76/2021, pot depune o nouă solicitare de suplimentare, o singură dată, cu cel puţin trei luni înainte de data expirării contractului de finanţare.
    (2) Nedepunerea în termen a solicitării prevăzute la alin. (1) atrage decăderea beneficiarilor din dreptul de a solicita sume suplimentare de la bugetul de stat.
    (3) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se depune de beneficiari în forma şi însoţită de documentele prevăzute la art. I alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2021, aprobată prin Legea nr. 176/2022, şi la art. III alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 214/2020, aprobată prin Legea nr. 76/2021.

    ART. 2
    (1) Beneficiarii Programului naţional de dezvoltare locală care, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, nu au solicitat niciun transfer de sume de la bugetul de stat în baza contractelor de finanţare îşi pot exercita dreptul prevăzut la art. 1 alin. (1) până la data de 31 decembrie 2023 inclusiv sau pot solicita încetarea contractelor de finanţare prin acordul părţilor, prin transmiterea unei notificări în acest sens Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
    (2) În situaţia în care, la expirarea termenului de 31 decembrie 2023 inclusiv, beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) nu au solicitat niciun transfer de sume de la bugetul de stat în baza contractelor de finanţare şi nu sunt în procedură de atribuire a contractului de achiziţie publică, nu au solicitat suplimentarea sumelor în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţă sau încetarea contractului de finanţare, contractele de finanţare în care aceştia sunt parte încetează de drept.

    ART. 3
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 1 alin. (7) şi art. 6 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările ulterioare, sumele rămase disponibile din alocarea totală a Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“ sunt utilizate şi pentru suplimentarea sumelor din contractele de finanţare cu sumele rezultate ca urmare a aplicării clauzelor de ajustare a preţului contractelor de achiziţie publică/sectoriale încheiate pentru realizarea obiectivelor de investiţii finanţate prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“, exclusiv pentru cele aferente contribuţiei din bugetul de stat prevăzute în contractele de finanţare.
    (2) Pentru suplimentarea sumelor alocate prin contractele de finanţare, potrivit alin. (1), beneficiarii Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“ pot depune cereri de suplimentare, prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, însoţite de nota justificativă prevăzută în anexa nr. 2, de documentele actualizate prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. e) şi f) din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, pentru categoriile de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 1.333/2021, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, la art. 10 alin. (1) lit. d) şi e) din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, pentru categoria de investiţii prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului energiei nr. 278/167/2022, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de contractele de achiziţie publică/contractele sectoriale sau actele adiţionale la acestea, după caz.
    (3) Beneficiarii încarcă cererea de suplimentare după transferul integral al sumelor alocate prin contractul de finanţare. Cererea de suplimentare cuprinde următoarele sume:
    a) sumele reprezentând ajustarea preţurilor aferente contribuţiei din bugetul de stat, conform contractului de finanţare, pentru plata cărora au fost transferate sume de la bugetul de stat anterior depunerii cererii de suplimentare;
    b) sumele reprezentând ajustarea preţurilor aferente contribuţiei din bugetul de stat, conform contractului de finanţare, plătite din bugetul local al beneficiarului anterior depunerii cererii de suplimentare;
    c) suma reprezentând estimarea ajustării corespunzătoare contribuţiei din bugetul de stat, conform contractului de finanţare, aferentă restului de executat.

    (4) Sumele prevăzute la alin. (3) pot fi solicitate doar dacă acestea reprezintă contravaloarea bunurilor achiziţionate, serviciilor prestate şi/sau lucrărilor executate după aprobarea listei prevăzute la art. 7 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 1.333/2021, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, la art. 8 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului energiei nr. 278/167/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) În perioada de valabilitate a contractului de finanţare, după înregistrarea ultimei situaţii de lucrări, beneficiarii pot depune o nouă cerere de suplimentare conform alin. (2), cuprinzând suma ce reprezintă ajustarea preţurilor aferente contribuţiei din bugetul de stat prevăzute în contractele de finanţare, dacă aceasta depăşeşte estimarea prevăzută la alin. (3) lit. c).
    (6) Pentru alocarea sumelor prevăzute la alin. (1), distribuirea sumelor totale alocate Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“ pe categorii de investiţii, prevăzută la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările ulterioare, nu se aplică.
    (7) Sumele alocate potrivit alin. (1)-(5) nu se cuprind în valoarea obiectivelor de investiţii în raport cu care se determină încadrarea în standardele de cost aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 1.321/2021 pentru aprobarea standardelor de cost aferente obiectivelor de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“ şi prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului energiei nr. 1.330/947/2021 privind aprobarea standardului de cost aferent obiectivelor de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“.
    (8) În perioada de derulare a Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, cererile de suplimentare depuse potrivit alin. (2) şi (5) care determină depăşirea limitei maxime prevăzute la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările ulterioare, se centralizează de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi sunt avute în vedere la momentul identificării creditelor de angajament disponibile din valoarea totală alocată programului, în ordinea cronologică de depunere a acestora.

    ART. 4
    În vederea suplimentării sumelor alocate de la bugetul de stat, în temeiul prevederilor art. 1 şi 3, se încheie între părţi acte adiţionale la contractele de finanţare, în limita creditelor de angajament aprobate Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin legile bugetare anuale.

    ART. 5
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se pot încheia contracte de finanţare prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“ pentru obiectivele de investiţii din categoria prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, cu modificările ulterioare, care se află pe amplasamente din interiorul localităţilor, fără a fi necesară îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (6) şi (7) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, în situaţia în care sistemele de alimentare cu apă şi/sau canalizare ce fac obiectul unor investiţii situate pe acelaşi amplasament cu obiectivul de investiţii sunt finanţate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare, iar operatorul regional al serviciului de alimentare cu apă şi/sau canalizare declară pe propria răspundere, sub sancţiunea prevăzută la art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, că soluţia tehnică aplicată pentru sistemele finanţate prin Programul operaţional Infrastructură mare nu implică intervenţii asupra drumului finanţat în cadrul Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“.

    ART. 6
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    Ministrul energiei,
                    Sebastian-Ioan Burduja
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 23 noiembrie 2023.
    Nr. 105.
    ANEXA 1

    CERERE DE SUPLIMENTARE
    Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny“

┌──────────────────────────────────────────┐
│1. Înregistrarea cererii de suplimentare │
├──────────────┬───────────────────────────┤
│U.A.T: │Ministerul Dezvoltării, │
│Judeţul: │Lucrărilor Publice şi │
│ │Administraţiei │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Numărul/Data │ │
│înregistrării:│(Se completează numărul de │
│(Se │înregistrare de la │
│completează │registratura MDLPA.) │
│numărul de │ │
│către U.A.T.) │ │
├──────────────┴───────────────────────────┤
│2. Datele de identificare ale obiectivului│
│de investiţii │
├──────────────┬───────────────────────────┤
│Beneficiar │ │
│(U.A.T./ │...........................│
│A.D.I): │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Denumirea │ │
│obiectivului │...........................│
│de investiţii │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│ │a) alimentări cu apă şi │
│ │staţii de tratare a apei │
│ │(construcţie nouă/extindere│
│ │/reabilitare/modernizare); │
│ │b) sisteme de canalizare şi│
│ │staţii de epurare a apelor │
│ │uzate, inclusiv canalizare │
│ │pluvială şi sisteme de │
│ │captare a apelor pluviale │
│ │(construcţie nouă/extindere│
│ │/reabilitare/modernizare); │
│Categoria de │c) drumuri publice │
│investiţie: │(construcţie nouă/extindere│
│ │/reabilitare/ modernizare);│
│ │d) poduri, podeţe, pasaje │
│ │sau punţi pietonale │
│ │(construcţie nouă/extindere│
│ │/reabilitare/modernizare); │
│ │e) sisteme de distribuţie a│
│ │gazelor naturale, inclusiv │
│ │a branşamentelor, precum şi│
│ │a racordului la sistemul de│
│ │transport al gazelor │
│ │naturale. │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Date de │Număr Contract MDLPA │
│identificare │.............. │
│contract de │Număr Contract U.A.T. │
│finanţare │................... │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Actul normativ│ │
│în baza căruia│Ordonanţa Guvernului nr. 15│
│este calculată│/2021 │
│/estimată │Ordonanţa de urgenţă │
│ajustarea │Guvernului nr. 47/2022 │
│preţului │Hotărârea Guvernului nr. 1/│
│contractelor │2018 │
│de achiziţie │alte clauze de ajustare │
│publică/ │conform Legii nr. 98/2016 │
│sectoriale │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Valoarea │ │
│totală │ │
│suplimentară │ │
│rezultată ca │ │
│urmare a │ │
│aplicării │(Se va prezenta valoarea în│
│clauzelor de │lei cu TVA.) │
│ajustare a │...........................│
│preţului │ │
│contractelor │ │
│de achiziţie │ │
│publică/ │ │
│sectoriale, │ │
│din care: │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Valoarea │ │
│suplimentară │ │
│solicitată │ │
│pentru │(Se va prezenta valoarea în│
│ajustare │lei cu TVA.) │
│aferentă │...........................│
│contribuţiei │ │
│de la bugetul │ │
│de stat: │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Valoarea │ │
│suplimentară a│ │
│ajustării │(Se va prezenta valoarea în│
│aferentă │lei cu TVA.) │
│contribuţiei │...........................│
│de la bugetul │ │
│local (dacă │ │
│este cazul): │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Valoarea │ │
│totală a │ │
│obiectivului │(Se va prezenta valoarea în│
│de investiţii │lei cu TVA.) │
│(inclusiv │...........................│
│valoarea │ │
│ajustării), │ │
│din care: │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Valoarea │ │
│finanţată de │(Se va prezenta valoarea în│
│la bugetul de │lei cu TVA.) │
│stat (inclusiv│...........................│
│valoarea │ │
│ajustării): │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Valoarea │ │
│finanţată de │ │
│la bugetul │(Se va prezenta valoarea în│
│local │lei cu TVA.) │
│(inclusiv │...........................│
│valoarea │ │
│ajustării): │ │
├──────────────┼───────────────────────────┤
│Hotărârea │ │
│consiliului │ │
│local/judeţean│(Număr/Dată) │
│de aprobare/ │ │
│Hotărârea │ │
│A.D.I. │ │
└──────────────┴───────────────────────────┘


    Subsemnatul, ..............., având funcţia de ........., în calitate de reprezentant legal al U.A.T./A.D.I. ........., judeţul ...........,
    confirm că informaţiile şi datele incluse în această cerere de suplimentare sunt corecte.
    De asemenea, confirm că la data prezentei, nu am cunoştinţă de niciun motiv pentru care proiectul ar putea să nu se finalizeze sau ar putea fi întârziat.
    Reprezentant legal,
    Primar/Preşedinte,
    Nume/Prenume, .................
    Semnătura ..........................

    ANEXA 2

    Nr. .../Data ...
    NOTĂ JUSTIFICATIVĂ
    privind sumele solicitate suplimentar de la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile
    art. III alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. .../..., prin Cererea de suplimentare înregistrată
    cu nr. .../.... (se vor indica numărul şi data de înregistrare de la beneficiar), pentru obiectivul de investiţii „...“
    (Se va indica denumirea conform contractului de finanţare/ultimului act adiţional la contractul de finanţare, după caz),
    finanţat în cadrul Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, prin Contractul de finanţare înregistrat la
    MDLPA cu nr. .../... (Se vor indica numărul şi data de înregistrare la MDLPA)
    I. Sumele reprezentând ajustarea preţurilor aferente contribuţiei din bugetul de stat, conform contractului de finanţare, pentru plata cărora au fost transferate sume de la bugetul de stat anterior depunerii cererii de suplimentare:

┌───────┬────────────────────────────────────────────────┐
│Factură│ │
│(număr │Suma totală aferentă facturii │
│şi │- lei - (cu TVA) │
│dată) │ │
├───────┼───────────┬────────────┬───────────┬───────────┤
│ │ │Ajustare │ │Ajustare │
│ │Contribuţie│aferentă │Cofinanţare│cofinanţare│
│ │de la │contribuţiei│de la │de la │
│ │bugetul de │de la │bugetul │bugetul │
│ │stat │bugetul de │local │local │
│ │ │stat │ │ │
│ ├───────────┴────────────┴───────────┴───────────┤
│ │ │
│ ├───────────┬────────────┬───────────┬───────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────┴───────────┴────────────┴───────────┴───────────┘



    II. Sumele reprezentând ajustarea preţurilor aferente contribuţiei din bugetul de stat, conform contractului de finanţare, plătite din bugetul local al beneficiarului anterior depunerii cererii de suplimentare:

┌───────┬────────────────────────────────────────────────┐
│Factură│ │
│(număr │Suma totală aferentă facturii │
│şi │- lei - (cu TVA) │
│dată) │ │
├───────┼───────────┬────────────┬───────────┬───────────┤
│ │ │Ajustare │ │Ajustare │
│ │Contribuţie│aferentă │Cofinanţare│cofinanţare│
│ │de la │contribuţiei│de la │de la │
│ │bugetul de │de la │bugetul │bugetul │
│ │stat │bugetul de │local │local │
│ │ │stat │ │ │
│ ├───────────┴────────────┴───────────┴───────────┤
│ │ │
│ ├───────────┬────────────┬───────────┬───────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────┴───────────┴────────────┴───────────┴───────────┘


    Subsemnatul, ... (numele şi prenumele reprezentantului legal al beneficiarului), în calitate de ..... (funcţia reprezentantului legal, respectiv primar/preşedinte) al ... (denumirea beneficiarului, respectiv a unităţii administrativ-teritoriale/asociaţiei de dezvoltare intercomunitară, după caz), declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale, că suma totală de ... lei (rezultată prin adunarea sumelor de la pct. I şi II) a fost calculată doar pentru contribuţia de la bugetul de stat, conform contractului de finanţare, prin aplicarea formulei de ajustare prevăzute în Contractul de achiziţie publică/sectorial nr. .../... (Se vor indica nr. şi data de înregistrare la beneficiar a contractului de achiziţie publică.) şi/sau, după caz, în Actul adiţional nr. .../... (Se vor indica nr. şi data de înregistrare la beneficiar a actului adiţional.) la Contractul de achiziţie publică/sectorial nr. .../... .../... (Se vor indica nr. şi data de înregistrare la beneficiar a contractului de achiziţie publică.), în conformitate cu prevederile ...... (Se va indica actul normativ în temeiul căruia a fost introdusă clauza de ajustare în contractul de achiziţie publică/sectorial/acordul-cadru.).
    Reprezentant legal,
    Primar/Preşedinte,
    .........................

    III. Suma reprezentând estimarea ajustării corespunzătoare contribuţiei din bugetul de stat, conform contractului de finanţare, aferentă restului de executat .................... lei.
    Rest de executat fără aplicarea formulei de ajustare ................. lei
    Rest de executat după aplicarea formulei de ajustare ................ lei
    Subsemnatul, ... (numele şi prenumele reprezentantului legal al beneficiarului), în calitate de ..... (funcţia reprezentantului legal, respectiv primar/preşedinte) al ... (denumirea beneficiarului, respectiv a unităţii administrativ-teritoriale/asociaţiei de dezvoltare intercomunitară, după caz), declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale, că în suma de ... lei (de la pct. III) am inclus doar ajustarea preţurilor pentru restul de executat aferent contribuţiei de la bugetul de stat, conform contractului de finanţare, iar estimarea a rezultat prin raportare la formula de ajustare prevăzută în Contractul de achiziţie publică/sectorial nr. .../... (Se vor indica nr. şi data de înregistrare la beneficiar a contractului de achiziţie publică.) şi/sau, după caz, în Actul adiţional nr. .../... (Se vor indica nr. şi data de înregistrare la beneficiar a actului adiţional.) la Contractul de achiziţie publică/sectorial nr. .../... .../... (Se vor indica nr. şi data de înregistrare la beneficiar a contractului de achiziţie publică.), în conformitate cu prevederile ...... (Se va indica actul normativ în temeiul căruia a fost introdusă clauza de ajustare în contractul de achiziţie publică/sectorial/acordul-cadru.).
    Reprezentant legal,
    Primar/Preşedinte,
    .........................


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016