Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 100 din 25 iulie 2024  privind modificarea şi completarea Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 100 din 25 iulie 2024 privind modificarea şi completarea Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 740 din 29 iulie 2024
    Având în vedere că, potrivit dispoziţiilor Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, unul din modurile de dobândire a cetăţeniei este prin acordarea acesteia la cerere - indiferent dacă aceasta se face fie prin procedura tipică de naturalizare, prevăzută la art. 8 din aceeaşi lege, fie prin alte modalităţi specifice, care presupun o procedură simplificată şi condiţii preferenţiale,
    întrucât, ca formă de reparaţie, Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevede, prin dispoziţiile art. 11, redobândirea sau acordarea cetăţeniei române persoanelor care au pierdut cetăţenia din motive neimputabile lor sau cărora cetăţenia le-a fost ridicată fără voia lor, precum şi descendenţilor acestora până la gradul III inclusiv, această categorie de solicitanţi fiind alcătuită din foştii cetăţeni români care şi-au pierdut cetăţenia, fără voia lor, ca urmare a pierderilor teritoriale suferite de România în perioada celui de-Al Doilea Război Mondial, precum şi din descendenţii acestora,
    tot astfel, prin dispoziţiile art. 10 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sunt vizate persoanele care în timpul regimurilor dictatoriale au plecat din România, în condiţiile în care aceasta conducea la pierderea cetăţeniei române, precum şi descendenţii acestora, până la gradul II inclusiv.
    Ţinând seama de împrejurarea că cele mai multe dintre persoanele care îşi întemeiază cererea de acordare a cetăţeniei fie pe dispoziţiile art. 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fie pe cele ale art. 10 din aceeaşi lege nu locuiesc în mod obişnuit în România, datele statistice evidenţiind împrejurarea că ponderea acestor cereri este una covârşitoare în totalul cererilor de acordare a cetăţeniei depuse,
    totodată, ţinând seama şi de volatilitatea securitară în anumite zone ale globului, precum şi migraţia ilegală generată de această stare de incertitudine securitară, ceea ce impune creşterea garanţiilor de asigurare a integrităţii de acordare a cetăţeniei române,
    întrucât cetăţenia română poate fi acordată doar dacă identitatea persoanei solicitante a fost stabilită cu certitudine, ceea ce obligă la luarea unor măsuri şi implementarea unor procese verificabile pentru a asigura că toţi solicitanţii de cetăţenie au o identitate confirmată biometric,
    având în vedere că o astfel de măsură creează premisele favorabile aderării României la Programul american Visa Waiver în cursul anului 2025, cu condiţia îndeplinirii, până la data de 30 septembrie 2024, a unor acţiuni de natură a creşte securitatea documentelor de identitate şi de călătorie, precum şi a procesului de dobândire a cetăţeniei române, una dintre acţiunile specifice vizând confirmarea biometrică a identităţii persoanelor care solicită dobândirea cetăţeniei române,
    întrucât este necesară adoptarea legislaţiei primare şi secundare care să permită ca solicitanţii de cetăţenie să aibă o identitate confirmată biometric înainte de a primi cetăţenia română, iar depăşirea termenului de 30 septembrie 2024 pentru realizarea adaptărilor legislative necesare în vederea introducerii biometriei în procesul dobândirii/redobândirii cetăţeniei române ar putea afecta parcursul de includere a României, în anul 2025, în Programul american Visa Waiver şi ar putea crea riscuri şi vulnerabilităţi la adresa securităţii României,
    având în vedere timpul foarte scurt rămas până la data de 30 septembrie 2024,
    având în vedere şi împrejurarea că pentru implementarea sub aspect tehnic a acestei măsuri este necesară adoptarea legislaţiei secundare ce ar asigura organizarea executării dispoziţiilor legii organice,
    ţinând cont şi de faptul că o serie de măsuri a căror finalitate este aceea de a facilita includerea României în programul Visa Waiver, care au fost adoptate de Guvern în cursul anului 2024 şi dintre care o parte au presupus un efort bugetar semnificativ, nu şi-ar atinge scopul în vederea căruia au fost dispuse,
    în considerarea împrejurării că, în prezent, se perpetuează o problematică majoră care decurge din faptul că, în multe situaţii, cei ce au redobândit cetăţenia română nu au efectuat demersuri pentru transcrierea certificatelor de stare civilă în registrele de stare civilă române, eliberarea cărţii de identitate şi/sau a documentului de călătorie românesc, singura dovadă a cetăţeniei române fiind certificatul de cetăţenie eliberat în condiţiile Legii nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    considerând că toate acestea constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 13 august 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Cererea de acordare sau, după caz, de redobândire a cetăţeniei române se formulează în limba română, se adresează Comisiei pentru cetăţenie şi se depune personal la sediul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, fiind însoţită de acte care dovedesc îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezenta lege."

    2. La articolul 13, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În cazul persoanelor cu privire la care, prin hotărâre judecătorească, a fost instituită, în condiţiile legii, măsura de ocrotire a consilierii judiciare sau a tutelei speciale ori o altă măsură corespondentă care are drept efect restrângerea sau, după caz, lipsirea de capacitatea de exerciţiu, cererea se poate depune, în numele persoanei ocrotite, de către ocrotitorul sau reprezentantul acesteia, prezenţa solicitantului fiind obligatorie."

    3. La articolul 13^1, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Nedepunerea, de către persoana căreia i s-a acordat cetăţenia română prin hotărâre a Guvernului în condiţiile prevăzute la art. 8^2, a jurământului de credinţă în termenul prevăzut de lege atrage încetarea efectelor hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (1). Constatarea încetării efectelor hotărârii de acordare a cetăţeniei române se face de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie."

    4. După articolul 13^1 se introduce un nou articol, art. 13^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 13^2
    (1) La depunerea cererii de acordare sau redobândire a cetăţeniei române sunt prelevate datele biometrice ale solicitantului.
    (2) Datele biometrice prelevate în condiţiile prevăzute la alin. (1) sunt:
    a) imaginea facială;
    b) impresiunea digitală a două degete.
    (3) Dispoziţiile alin. (2) sunt aplicabile în mod corespunzător şi:
    a) copilului care a împlinit vârsta de 14 ani la data depunerii cererii, pentru care părinţii ori, după caz, părintele solicită acordarea sau redobândirea cetăţeniei române;
    b) celor care au formulat cereri de acordare a cetăţeniei întemeiate pe dispoziţiile art. 8^2.
    (4) Datele biometrice prevăzute la alin. (2) se prelevează după cum urmează:
    a) la sediul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, în cazul cererilor depuse la Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, sau, după caz, la birourile teritoriale ale acesteia, precum şi în cazul cererilor întemeiate pe dispoziţiile art. 8^2;
    b) la sediile misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României, în cazul cererilor depuse la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul pe teritoriul căruia solicitantul îşi are domiciliul sau reşedinţa legală.
    (5) Datele biometrice colectate în condiţiile prevăzute de prezenta lege sunt folosite numai pentru a verifica:
    a) identitatea solicitantului, cu ocazia depunerii jurământului de credinţă;
    b) identitatea copilului care împlinise vârsta de 14 ani la data depunerii cererii, cu ocazia depunerii jurământului de credinţă de către părinţi ori de către părintele solicitant;
    c) identitatea titularului cardului de cetăţenie română pe baza elementelor comparabile direct disponibile atunci când cardul trebuie, potrivit legii, prezentat.
    (6) La depunerea cererii pentru eliberarea primului act de identitate sau, după caz, paşaport, autorităţile competente să primească cererea şi, respectiv, să o soluţioneze au acces la datele incluse în suportul de stocare prevăzut la art. 20 alin. (9), în vederea verificării identităţii solicitantului pe baza datelor biometrice comparabile direct disponibile.
    (7) Nu au obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale următoarele persoane:
    a) copiii minori pentru care se solicită acordarea cetăţeniei române, potrivit prevederilor prezentei legi, care nu se încadrează în situaţia prevăzută la alin. (3) lit. a);
    b) persoanele pentru care prelevarea impresiunilor digitale este fizic imposibilă.
    (8) Impresiunile digitale prelevate în condiţiile prezentului articol se şterg prin proceduri ireversibile din bazele de date ale autorităţii competente, potrivit legii, să administreze sistemul informatic de evidenţă şi înregistrare a acestor date, în termen de 10 zile de la:
    a) data ridicării cardului de cetăţenie română sau, dacă nu a fost ridicat de către titular, cel târziu la împlinirea unui termen de 3 luni de la data programată pentru eliberarea acestuia;
    b) expirarea termenului prevăzut la art. 20 alin. (2), dacă jurământul de credinţă nu a fost depus în termenul prevăzut de lege;
    c) împlinirea unui termen de 6 luni de la comunicarea ordinului de respingere a cererii de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române, dacă ordinul nu a fost atacat la instanţa de contencios administrativ;
    d) împlinirea unui termen de 6 luni de la constatarea încetării efectelor ordinului de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române, potrivit dispoziţiilor art. 21 alin. (3) sau (4), dacă constatarea încetării efectelor ordinului de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române nu a fost atacată la instanţa de contencios administrativ;
    e) data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care s-a respins acţiunea formulată împotriva ordinului de respingere a cererii de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române, respectiv împotriva constatării încetării efectelor ordinului de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române.
    (9) Prin hotărâre a Guvernului se stabilesc specificaţiile tehnice privind prelevarea şi stocarea electronică a datelor biometrice prevăzute de prezentul articol, măsurile necesare pentru asigurarea securităţii şi confidenţialităţii acestora, inclusiv pentru prevenirea accesului neautorizat, procedura de prelevare a impresiunilor digitale şi cerinţele privind calitatea şi standardele tehnice pentru amprente şi imaginea facială, specificaţiile tehnice şi elementele de siguranţă ale cardului de cetăţenie română, precum şi procedura de eliberare a cardului de cetăţenie română."

    5. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) Cetăţenia română se acordă sau se redobândeşte la data depunerii jurământului de credinţă.
    (2) În termen de un an de la data comunicării ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie de acordare sau redobândire a cetăţeniei române sau, după caz, de la publicarea în Monitorul Oficial a hotărârii Guvernului de acordare a cetăţeniei române, persoanele cărora li s-a aprobat cererea de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române vor depune jurământul de credinţă faţă de România.
    (3) Cu ocazia depunerii jurământului de credinţă, personalul din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie sau, după caz, al misiunii diplomatice sau oficiului consular:
    a) verifică identitatea persoanei care urmează să depună jurământul de credinţă pe baza actului ce face dovada identităţii acesteia şi a comparării, în sistem informatic automatizat, a amprentelor digitale ale respectivei persoane cu cele colectate potrivit prevederilor prezentei legi;
    b) procedează la preluarea imaginii faciale a persoanei prevăzute la lit. a), precum şi a copiilor minori pentru care aceasta a solicitat acordarea sau redobândirea cetăţeniei române, în scopul personalizării cardului de cetăţenie română;
    c) obţine acordul scris al persoanei care urmează să depună jurământul de credinţă cu privire la caracterul complet şi exact al datelor cu caracter personal, altele decât cele biometrice, necesare personalizării cardului de cetăţenie română, acord ce va fi exprimat atât pentru sine, cât şi pentru copiii minori pentru care persoana respectivă a solicitat acordarea sau redobândirea cetăţeniei române.
    (4) Dispoziţiile alin. (3) lit. a) sunt aplicabile în mod corespunzător copiilor prevăzuţi la art. 13^2 alin. (3) lit. a).
    (5) Jurământul de credinţă se depune în şedinţă solemnă, în mod individual, în faţa ministrului justiţiei sau a preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie ori a unuia dintre cei 2 vicepreşedinţi ai acesteia delegaţi în acest sens şi are următorul conţinut:
    "Jur să fiu devotat patriei şi poporului român, să apăr drepturile şi interesele naţionale, să respect Constituţia şi legile României."

    (6) Persoanele mute şi surdomute vor depune jurământul transcriind formula acestuia şi semnând-o, iar persoanele hipoacuzice vor rosti jurământul.
    (7) După depunerea jurământului, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie dispune măsurile necesare pentru personalizarea cardului de cetăţenie română ce va fi eliberat celui în drept şi eliberează celui în drept un certificat provizoriu de cetăţenie, cu valabilitate de 60 de zile. Certificatul provizoriu de cetăţenie conţine elemente de siguranţă şi fotografia titularului şi atestă data acordării sau redobândirii cetăţeniei române.
    (8) Cardul de cetăţenie română se eliberează în termen de cel mult 60 de zile de la data depunerii jurământului de credinţă.
    (9) Cardul de cetăţenie română include un suport de stocare de înaltă securitate în care sunt memorate datele biometrice şi date cu caracter personal ale titularului, colectate potrivit prevederilor prezentei legi.
    (10) Forma şi conţinutul cardului de cetăţenie română se stabilesc prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 13^2 alin. (9).
    (11) În situaţia în care copiii minori dobândesc cetăţenia română odată cu părinţii sau cu unul dintre ei, acestora li se va elibera un card de cetăţenie română distinct şi nu depun jurământul.
    (12) În situaţia în care copiii minori dobândesc cetăţenia română în condiţiile prevăzute la art. 9 alin. (5) şi (6), art. 10 alin. (5) sau art. 11 alin. (2), acestora li se va elibera cardul de cetăţenie română.
    (13) În cazul în care copilul devine major în timpul procesului de soluţionare a cererii şi până la data dobândirii de către părinţi a cetăţeniei române, acesta va depune jurământul şi i se va elibera card de cetăţenie română distinct.
    (14) Persoana căreia i s-a aprobat cererea de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române în condiţiile prevăzute la art. 10 sau 11, cu menţinerea domiciliului în străinătate, va depune jurământul de credinţă, în termenul prevăzut de lege, în faţa şefului misiunii diplomatice sau al oficiului consular al României din ţara în care domiciliază sau îşi are reşedinţa legală. În acest caz, luarea măsurilor prevăzute la alin. (7), precum şi eliberarea cardului de cetăţenie română, în termenul prevăzut de lege, se dispun de şeful misiunii diplomatice sau al oficiului consular respectiv.
    (15) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (14), pentru motive obiective, la solicitarea Ministerului Afacerilor Externe, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie poate aproba depunerea jurământului de credinţă, în termenul prevăzut de lege, în condiţiile stabilite la alin. (5).
    (16) Dispoziţiile alin. (14) şi (15) se aplică în mod corespunzător şi în cazul persoanelor cărora li s-a aprobat cererea de acordare a cetăţeniei române în condiţiile prevăzute la art. 8^1.
    (17) Ceremonia depunerii jurământului de credinţă se înregistrează cu mijloace tehnice audio sau audio-video. Înregistrările se păstrează pe o perioadă de 1 an de la data depunerii jurământului de credinţă, cu excepţia situaţiilor în care servesc ca mijloc de probă într-un proces. La împlinirea termenului de 1 an sau, după caz, după soluţionarea definitivă a cauzei, înregistrările se distrug în mod ireversibil.
    (18) Programarea la jurământ a persoanelor cărora li s-a aprobat cererea de acordare sau redobândire a cetăţeniei române se realizează astfel:
    a) de către Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, în cazul depunerii jurământului în condiţiile prevăzute la alin. (5) sau (15), data stabilită pentru depunerea jurământului fiind comunicată persoanei în cauză o dată cu ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie de acordare sau redobândire a cetăţeniei române;
    b) de către cel în cauză, în cazul depăşirii termenului stabilit potrivit lit. a) sau în situaţia acordării cetăţeniei române prin hotărâre a Guvernului;
    c) de către cel în cauză, în cazul depunerii jurământului în faţa şefului misiunii diplomatice sau al oficiului consular al României din ţara în care domiciliază sau îşi are reşedinţa legală, inclusiv prin utilizarea unor aplicaţii informatice asigurate gratuit de Ministerul Afacerilor Externe."

    6. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    (1) Nedepunerea jurământului de credinţă în termenul prevăzut de lege atrage încetarea efectelor ordinului de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române faţă de persoana în cauză.
    (2) Constatarea încetării efectelor ordinului de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române faţă de persoanele care nu au depus jurământul în termenul prevăzut de lege se face de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, la sesizarea direcţiei de specialitate din cadrul respectivei Autorităţi, sau, după caz, de şeful misiunii diplomatice ori al oficiului consular.
    (3) În cazul nedepunerii jurământului de credinţă în forma şi condiţiile prevăzute de lege, din alte motive decât cel prevăzut la alin. (1), personalul din cadrul direcţiei de specialitate a Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie întocmeşte, de îndată, un proces-verbal de constatare a acestei situaţii, un exemplar al acestuia fiind înmânat celui în cauză, care va semna de primire. Dacă cel în cauză, informat fie de către personalul din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, fie de către o altă persoană care va face oficiul de traducător, asupra motivelor încheierii procesului-verbal, refuză să primească procesul-verbal ori să semneze de primire, în procesul-verbal se vor arăta aceste împrejurări, acesta făcând dovada până la înscrierea în fals cu privire la faptele constatate personal de cel care l-a încheiat. Procesul-verbal are ca efect constatarea încetării efectelor ordinului de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române faţă de persoana în cauză şi constituie dovadă de comunicare.
    (4) Dispoziţiile alin. (3) sunt aplicabile în mod corespunzător în situaţia jurământului ce trebuie depus la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României. Procesul-verbal încheiat de şeful misiunii diplomatice sau al oficiului consular sau, după caz, de cel căruia acesta i-a delegat atribuţiile în materie de cetăţenie are ca efect constatarea încetării efectelor ordinului de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române faţă de persoana în cauză şi constituie dovadă de comunicare.
    (5) Împotriva constatării încetării efectelor ordinului de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române, realizată potrivit dispoziţiilor alin. (3) sau (4), cel în cauză se poate adresa instanţei competente potrivit dispoziţiilor art. 37^1, în termen de 15 zile de la data comunicării procesului-verbal.
    (6) Persoana care beneficiază de consiliere judiciară sau de măsura tutelei speciale ori cu privire la care s-a instituit o altă măsură corespondentă care are drept efect restrângerea sau, după caz, lipsirea de capacitatea de exerciţiu obţine cetăţenia română de la data emiterii ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie de acordare sau, după caz, de redobândire a cetăţeniei române. Cererea adresată Comisiei privind eliberarea cardului de cetăţenie română poate fi formulată în termen de 6 luni de la data comunicării ordinului. Nedepunerea cererii în termenul de 6 luni atrage încetarea efectelor ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române.
    (7) Dispoziţiile alin. (6) sunt aplicabile în mod corespunzător în cazul persoanei care nu poate depune jurământul de credinţă faţă de România din cauza unui handicap permanent sau a unei boli cronice, pe baza cererii şi a înscrisurilor medicale, transmise în acest sens Comisiei pentru cetăţenie, personal sau prin reprezentantul legal ori convenţional cu mandat special, până la data întocmirii raportului Comisiei prevăzut la art. 18 alin. (1)."

    7. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Dovada cetăţeniei române se face cu actele de identitate prevăzute la art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu paşaportul românesc, cu titlul de călătorie fără menţiunea «identitate incertă», cu certificatul provizoriu de cetăţenie şi cu documentele prevăzute la art. 23, aflate în termen de valabilitate, precum şi cu cardul de cetăţenie română prevăzut la art. 20 alin. (8) şi cu certificatul de cetăţenie.
    (2) Cetăţenia copilului până la vârsta de 14 ani se dovedeşte cu paşaportul românesc, cu cartea electronică de identitate, cu titlul de călătorie fără menţiunea «identitate incertă», cu certificatul provizoriu de cetăţenie sau cu documentele prevăzute la art. 23, aflate în termen de valabilitate, precum şi cu cardul de cetăţenie română prevăzut la art. 20 alin. (11) şi (12) sau, după caz, cu certificatul său de naştere românesc însoţit fie de actul de identitate sau paşaportul oricăruia dintre părinţi, emis de autorităţile române, aflat în termen de valabilitate, fie de cardul de cetăţenie ori de certificatul de cetăţenie al oricăruia dintre părinţi."

    8. După articolul 22 se introduce un nou articol, art. 22^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 22^1
    (1) Personalizarea cardurilor de cetăţenie română se realizează de Centrul naţional unic de personalizare a paşapoartelor electronice din cadrul Direcţiei generale de paşapoarte din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.
    (2) Datele stocate în bazele de date de producţie constituite şi gestionate de Centrul naţional unic de personalizare a paşapoartelor electronice în vederea personalizării cardurilor de cetăţenie română se şterg imediat, prin procedură automată şi ireversibilă, după personalizarea cardului de cetăţenie română şi transmiterea acestuia la autoritatea competentă să îl elibereze.
    (3) Contravaloarea cardului de cetăţenie română, stabilită în condiţiile legii, inclusiv în cazul solicitării eliberării unui nou card ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării acestuia, se suportă de către titularul acestuia.
    (4) Contravaloarea cardului de cetăţenie română se plăteşte anticipat, dovada plăţii însoţind cererea de acordare sau redobândire a cetăţeniei române.
    (5) În cazul cererilor de acordare sau redobândire a cetăţeniei române depuse la Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, precum şi al cererilor de acordare a cetăţeniei române întemeiate pe dispoziţiile art. 8^2, contravaloarea cardului de cetăţenie română se achită în contul Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» - S.A., prin mijloace de plată online sau prin unităţile bancare cu care Compania Naţională «Imprimeria Naţională» - S.A. încheie convenţii în acest scop.
    (6) În cazul cererilor de acordare sau redobândire a cetăţeniei române depuse la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, contravaloarea cardului de cetăţenie română se achită prin transfer bancar sau se încasează direct de către personalul consular, prin instrumente electronice de plată sau direct în numerar, pe bază de chitanţă cu regim special. Sumele astfel încasate se virează ulterior de către Ministerul Afacerilor Externe Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» - S.A.
    (7) În cazul respingerii cererii de acordare sau redobândire a cetăţeniei române sau a sumelor achitate eronat, suma plătită potrivit dispoziţiilor alin. (4) se restituie solicitantului. Dreptul de a solicita restituirea poate fi exercitat în termen de un an de la data comunicării ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie sau, după caz, de la data efectuării plăţii eronate. Cererea de restituire se adresează Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» - S.A.
    (8) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (7), suma plătită nu este supusă restituirii în situaţiile prevăzute la art. 21 alin. (3) şi (4).
    (9) Cererea privind eliberarea unui nou card de cetăţenie română în situaţiile prevăzute la alin. (3) se adresează Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie sau, în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din statul pe teritoriul căruia solicitantul îşi are domiciliul sau reşedinţa legală. Dispoziţiile art. 13^2 alin. (1)-(7) şi alin. (8) lit. a) sunt aplicabile în mod corespunzător.
    (10) Autorităţile competente pot elibera, la cerere, un nou card de cetăţenie română în locul celui declarat distrus, pierdut sau furat şi care nu a fost recuperat, numai dacă evenimentul a fost declarat de titular, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.
    (11) În situaţia în care titularul constată faptul că datele înscrise în cardul de cetăţenie română sunt incomplete sau inexacte, acesta este obligat să sesizeze de îndată Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie sau, după caz, cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular al României în străinătate. Eliberarea unui nou card de cetăţenie română se realizează fără plata contravalorii acestuia, în afară de cazul când această situaţie a fost cauzată din culpa titularului. Dispoziţiile art. 13^2 alin. (1)-(7) şi alin. (8) lit. a) sunt aplicabile în mod corespunzător.
    (12) La eliberarea de către autorităţile române competente a primului act de identitate sau, după caz, paşaport persoanelor cărora li s-a acordat sau care au redobândit cetăţenia română şi care au dreptul la eliberarea cardului de cetăţenie română este obligatorie prezentarea cardului de cetăţenie română, în vederea verificării identităţii solicitantului pe baza elementelor de identificare biometrice comparabile direct disponibile.
    (13) Stabilirea şi actualizarea contravalorii cardului de cetăţenie română se fac de către Compania Naţională «Imprimeria Naţională» - S.A., cu avizul direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor."

    9. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 23
    În caz de nevoie urgentă, misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României eliberează, la cerere, o dovadă de cetăţenie pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate. Dovada de cetăţenie se eliberează cu valabilitatea de 30 de zile şi va cuprinde, în mod obligatoriu, scopul eliberării."

    10. Articolul 34^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 34^1
    (1) Comunicarea către solicitanţi a corespondenţei Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, inclusiv a solicitărilor şi citaţiilor adresate acestora de către Comisia pentru cetăţenie, potrivit prevederilor prezentei legi, precum şi a ordinelor emise, potrivit legii, de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie se face prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la adresa indicată de către solicitant în cuprinsul cererii depuse.
    (2) La cererea solicitantului, comunicările prevăzute la alin. (1) se pot face prin poştă electronică, la adresa de poştă electronică indicată de acesta în cuprinsul cererii depuse. În acest caz, comunicarea va fi semnată cu semnătura electronică calificată sau cu semnătura electronică avansată creată cu un certificat emis de o autoritate sau instituţie publică din România, care va înlocui ştampila instituţiei şi semnătura preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie sau a preşedintelui Comisiei pentru cetăţenie, după caz. Documentele prevăzute la alin. (1) se consideră comunicate la momentul recepţionării unui mesaj din partea destinatarului prin care acesta confirmă primirea mesajului Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.
    (3) În cazurile în care, în termen de 30 de zile de la data comunicării efectuate potrivit dispoziţiilor alin. (2), destinatarul nu a confirmat primirea mesajului sau atunci când sistemul folosit indică o eroare în transmiterea prin poştă electronică, comunicarea se va realiza prin publicarea, într-o secţiune anume dedicată pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie - http://cetatenie.just.ro -, a unui anunţ care va cuprinde numărul de înregistrare al cererii de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române ori de renunţare la cetăţenia română, dat de către misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, şi numărul dosarului de cetăţenie al solicitantului, iniţialele numelui şi prenumelui acestuia, precum şi obiectul comunicării Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, în termeni suficient de expliciţi pentru înţelegerea clară a conţinutului acesteia; anunţul va fi însoţit de data publicării acestuia pe siteul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.
    (4) Prin cererea de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române ori de renunţare la cetăţenia română solicitantul va putea să îşi dea acordul scris ca anunţul prevăzut la alin. (3) să cuprindă numele şi prenumele său în clar; acesta poate reveni asupra deciziei iniţiale, prin cerere scrisă depusă personal sau prin mandatar cu procură specială şi autentică la Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, opţiunea astfel exprimată fiind definitivă.
    (5) Publicarea anunţului, potrivit dispoziţiilor alin. (3), precum şi data publicării acestuia vor fi înscrise olograf în dosarul de cetăţenie al destinatarului de către un funcţionar al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, care va certifica aceste împrejurări prin dată şi semnătură.
    (6) În cadrul secţiunii de publicare a anunţurilor privind comunicările şi solicitările Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, interfaţa acesteia trebuie să permită realizarea unei căutări rapide folosind drept criterii de căutare iniţialele numelui şi prenumelui solicitantului/numele şi prenumele solicitantului, după caz, numărul de înregistrare al cererii de acordare, de redobândire ori de renunţare la cetăţenia română, dat de către misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, ori numărul dosarului de cetăţenie al solicitantului.
    (7) În termen de cel mult 40 de zile de la data publicării anunţului în condiţiile prevăzute la alin. (3), solicitantul va comunica în scris Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, inclusiv prin mesaj de poştă electronică ori telefax, o adresă de poştă electronică validă, în vederea retransmiterii comunicării; Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie va retransmite comunicarea la noua adresă de poştă electronică indicată de către solicitant, în termen de cel mult 10 zile de la data la care această adresă i-a fost comunicată.
    (8) La împlinirea termenului de 40 de zile prevăzut la alin. (7) sau, după caz, a termenului de 10 zile, în situaţia retransmiterii comunicării potrivit dispoziţiilor alin. (7), procedura de comunicare se consideră legal îndeplinită, chiar şi în cazul în care retransmiterea comunicării nu s-a putut realiza, dacă această situaţie nu se datorează culpei Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.
    (9) În cazul în care, înăuntrul termenelor prevăzute la alin. (8), solicitantul confirmă primirea mesajului Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, documentele prevăzute la alin. (1) se consideră comunicate la momentul recepţionării mesajului din partea destinatarului.
    (10) Dispoziţiile alin. (3)-(9) sunt aplicabile în mod corespunzător şi în cazul în care solicitantul a optat la depunerea cererii pentru comunicarea corespondenţei şi actelor Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, iar comunicarea în această modalitate nu s-a putut realiza, dacă această situaţie nu se datorează culpei Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie. Prevederile prezentului alineat se aplică chiar şi dacă o singură comunicare prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire nu s-a putut realiza din motive care nu se datorează culpei Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie."

    11. După articolul 34^1 se introduc două noi articole, art. 34^2 şi 34^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 34^2
    (1) La nivelul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie se implementează, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului, dosarul electronic al solicitantului în materie de cetăţenie, sub forma unui sistem informatic de management al documentelor şi cererilor în materie de cetăţenie, de competenţa Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, care cuprinde înregistrări ale datelor cu caracter personal ale solicitanţilor şi asigură, cu respectarea legii, accesul solicitanţilor la informaţii privind stadiul soluţionării dosarelor având ca obiect cererile de acordare, de redobândire ori de renunţare la cetăţenia română depuse de aceştia, precum şi comunicarea electronică către solicitanţi a corespondenţei Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, inclusiv a solicitărilor şi citaţiilor adresate acestora de către Comisia pentru cetăţenie, potrivit prevederilor prezentei legi şi ale ordinelor emise, potrivit legii, de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.
    (2) Accesul solicitantului la dosarul electronic în materie de cetăţenie se realizează prin crearea de către acesta a unui cont de acces, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de acordare, de redobândire ori de renunţare la cetăţenia română, şi prin autentificarea în sistem prin introducerea datelor de identificare a contului.
    (3) Actele şi corespondenţa Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie se consideră comunicate:
    a) la momentul accesării de către destinatar a documentului încărcat în dosarul electronic în materie de cetăţenie prevăzut la alin. (1);
    b) la expirarea unui termen de 30 de zile de la momentul încărcării documentului în dosarul electronic în materie de cetăţenie, dacă nu sunt întrunite condiţiile prevăzute la lit. a);
    c) la expirarea unui termen de 30 de zile de la momentul înregistrării actului în evidenţele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, dacă solicitantul nu şi-a creat un cont de acces în condiţiile prevăzute la alin. (2).
    (4) Organizarea, funcţionarea, administrarea şi arhivarea dosarului electronic al solicitantului în materie de cetăţenie, inclusiv procedurile şi normele legate de securitate, care să asigure gradul necesar de confidenţialitate şi siguranţă în utilizare, precum şi respectarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor electronice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
    (5) De la data operaţionalizării dosarului electronic al solicitantului în materie de cetăţenie, corespondenţa Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, inclusiv solicitările şi citaţiile adresate acestora de către Comisia pentru cetăţenie, potrivit prevederilor prezentei legi, precum şi ordinele emise, potrivit legii, de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie se comunică solicitanţilor exclusiv prin intermediul acestui sistem informatic, înrolarea solicitanţilor în sistemul de comunicare electronică prevăzut de dispoziţiile prezentului articol fiind obligatorie.
    ART. 34^3
    (1) Situaţiile de dobândire, redobândire sau pierdere a cetăţeniei române se notifică, prin grija Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, Direcţiei generale pentru evidenţa persoanelor şi Direcţiei cazier judiciar, statistică şi evidenţe operative din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, în scopul actualizării evidenţelor proprii. Situaţiile de pierdere a cetăţeniei române se notifică şi Direcţiei generale de paşapoarte.
    (2) Notificările prevăzute la alin. (1) se realizează prin mecanisme informatice automate."

    12. După articolul 36 se introduce un nou articol, art. 36^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 36^1
    Şeful misiunii diplomatice sau al oficiului consular îşi poate delega atribuţiile în materie de cetăţenie unui alt membru al personalului diplomatic sau consular din cadrul misiunii diplomatice sau al oficiului consular."



    ART. II
    La articolul 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 199/2000 privind înfiinţarea Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională“ - S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 din 20 noiembrie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 402/2001, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (2^2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2^2) Compania Naţională «Imprimeria Naţională» - S.A. produce, cu titlu de exclusivitate, cărţile electronice de identitate, cărţile de identitate simple, cărţile de identitate provizorii, dovezile de reşedinţă, cărţile de rezidenţă, precum şi cardurile de cetăţenie română."


    ART. III
    La articolul 25 alineatul (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) cheltuielile aferente producerii şi eliberării cardurilor de cetăţenie română, în condiţiile reglementărilor legale;"


    ART. IV
    După articolul 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 10 februarie 2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 112/2010, cu modificările ulterioare, se introduc trei noi articole, art. 7^1-7^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 7^1
    Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie ţine evidenţa informatică a cardurilor de cetăţenie română, care cuprinde înregistrări ale datelor cu caracter personal ale persoanelor cărora li s-au eliberat astfel de carduri.
    ART. 7^2
    (1) În realizarea scopului prevăzut la art. 7^1, Autoritatea înregistrează cererile de acordare şi de redobândire a cetăţeniei române şi înscrie în sistemul informatic de management al documentelor şi cererilor în materie de cetăţenie următoarele date preluate:
    a) numărul de înregistrare al cererii de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române;
    b) numele şi prenumele, data naşterii şi sexul persoanei solicitante;
    c) locul naşterii solicitantului/titularului cardului;
    d) numele şi prenumele părinţilor solicitantului/titularului cardului;
    e) date privind cetăţenia solicitantului/titularului cardului, alta decât cea română;
    f) adresa de domiciliu/reşedinţă a solicitantului/titularului cardului;
    g) imaginea facială şi impresiunile digitale ale solicitantului/ titularului cardului, prelevate în condiţiile legii;
    h) după caz, seria şi numărul documentului de identitate străin;
    i) data şi locul depunerii jurământului de credinţă;
    j) date privind cardul de cetăţenie emis: numărul unic, pierderea, furtul sau deteriorarea, eliberarea unui nou card ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării acestuia.
    (2) Dispoziţiile alin. (1) sunt aplicabile în mod corespunzător copiilor minori pentru care se solicită acordarea sau redobândirea cetăţeniei române.
    (3) Evidenţa informatică prevăzută la art. 7^1 se actualizează permanent cu datele preluate şi înscrise de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, dispoziţiile alin. (1) şi (2) fiind aplicabile în mod corespunzător.
    ART. 7^3
    (1) Prelucrarea datelor prevăzute la art. 7^2 este realizată de Autoritate împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, în calitate de operatori asociaţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 26 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2016/679, având răspundere partajată astfel:
    a) pentru administrarea tehnică a sistemului şi stocarea datelor - Autoritatea;
    b) pentru colectarea, introducerea şi asigurarea calităţii datelor - Autoritatea şi Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare.
    (2) Sistemul informatic de management al documentelor şi cererilor în materie de cetăţenie prevăzut la art. 7^2 alin. (1) este dezvoltat astfel încât să păstreze evidenţa prelucrărilor realizate.
    (3) Evidenţa prevăzută la alin. (2) este protejată prin măsuri corespunzătoare împotriva accesului neautorizat şi poate fi utilizată numai în scopul monitorizării protecţiei datelor, inclusiv pentru a verifica admisibilitatea unei solicitări de informaţii şi legalitatea prelucrării datelor, precum şi pentru asigurarea securităţii datelor.
    (4) Autoritatea şi Ministerul Afacerilor Externe stabilesc proceduri interne pentru asigurarea conformităţii cu legislaţia din domeniul protecţiei datelor cu caracter personal.
    (5) Procedurile prevăzute la alin. (4) includ obligativitatea ca personalul din cadrul Autorităţii şi Ministerului Afacerilor Externe, autorizat să acceseze sistemul informatic prevăzut la alin. (2) în interes de serviciu, să fie instruit cu privire la regulile de protecţie a datelor cu caracter personal anterior validării acestui acces şi, ulterior, cel puţin o dată pe an.
    (6) Instruirea prevăzută la alin. (5) se referă, cel puţin, la următoarele:
    a) prelucrarea datelor să fie realizată exclusiv pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;
    b) datele să fie prelucrate potrivit procedurilor şi prin mijloacele prevăzute de dispoziţiile legale aplicabile activităţilor în cadrul cărora sunt utilizate datele respective;
    c) prelucrarea datelor să respecte dispoziţiile legale privind protecţia datelor cu caracter personal aplicabile activităţilor în cadrul cărora sunt utilizate datele respective.
    (7) Instruirea personalului cu privire la regulile de protecţie a datelor cu caracter personal va fi realizată de către fiecare autoritate implicată în parte, în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
    (8) Pentru exercitarea drepturilor prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679, persoana vizată va depune cererea la Autoritate, pentru prelucrările de date realizate de aceasta, respectiv la Ministerul Afacerilor Externe, pentru prelucrările de date realizate de misiunile diplomatice şi oficiile consulare.
    (9) Datele stocate în sistemul informatic prevăzut la alin. (2) sunt păstrate pe teritoriul României."


    ART. V
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 719 din 12 octombrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 12, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În termen de un an de la data acordării/redobândirii cetăţeniei române, persoanele care optează pentru stabilirea domiciliului în România au obligaţia de a solicita eliberarea primului act de identitate."

    2. La articolul 43, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) nerespectarea dispoziţiilor art. 12 alin. (2) şi (2^1), art. 18 alin. (1), art. 19 alin. (2), art. 39 şi 40, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;"



    ART. VI
    La articolul 34 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 29 iulie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Persoana care dobândeşte/redobândeşte cetăţenia română, în condiţiile legii, şi care optează pentru menţinerea/ stabilirea domiciliului în străinătate are obligaţia de a solicita, în termen de 3 ani de la data dobândirii/redobândirii cetăţeniei române, eliberarea unui paşaport românesc cu menţionarea ţării de domiciliu, dacă nu a mai deţinut, ulterior obţinerii cetăţeniei române, un paşaport românesc sau un act de identitate românesc."


    ART. VII
    Ordonanţa Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei generale de paşapoarte, serviciilor publice comunitare de paşapoarte, Direcţiei generale permise de conducere şi înmatriculări şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 362/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4^1 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) administrează şi gestionează Sistemul naţional informatic de evidenţă a paşapoartelor simple şi Sistemul informatic de evidenţă a datelor despre cetăţenia română din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple;"

    2. La articolul 4^3 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:
    "e) verificarea statutului cetăţenilor în vederea asigurării accesului persoanei vizate, reprezentantului legal, instituţiilor/autorităţilor/entităţilor competente la datele din Sistemul informatic de evidenţă a datelor despre cetăţenia română din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple;"

    3. La articolul 4^3, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) RNEPS este format din Sistemul naţional informatic de evidenţă a paşapoartelor simple, Sistemul informatic de evidenţă a datelor despre cetăţenia română şi din evidenţa manuală ce conţine documente ale persoanelor care au solicitat/pentru care s-a solicitat eliberarea documentelor de călătorie româneşti sau faţă de care s-au dispus măsuri de limitare a exercitării dreptului la libera circulaţie în străinătate ori care s-au aflat în situaţii de dificultate în străinătate, precum şi documente ale persoanelor care au solicitat acordarea vizelor de ieşire din ţară/acordarea dreptului de şedere pe teritoriul României."

    4. La articolul 4^3 alineatul (5), litera d) se abrogă.
    5. La articolul 4^3, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Sistemul informatic de evidenţă a datelor despre cetăţenia română din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple este constituit pe baza:
    a) datelor şi documentelor cu privire la cetăţenia română, în cazul persoanelor care au parcurs procedura de redobândire a cetăţeniei, conform dispoziţiilor Decretului-lege nr. 137/1990 privind unele dispoziţii referitoare la cetăţenia română şi art. 37/art. 35 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, în forma în vigoare până la data de 18 iunie 2002;
    b) datelor şi documentelor cu privire la cetăţenia română, în cazul persoanelor care se regăsesc în evidenţele Direcţiei generale de paşapoarte şi care, începând cu anul 1949, au urmat proceduri administrative de competenţa Direcţiei generale de paşapoarte."

    6. La articolul 4^3 alineatul (8), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) numărul documentului care atestă parcurgerea procedurii de retragere a cetăţeniei române şi, respectiv, de renunţare la această calitate;
b) date din adeverinţa de pierdere a cetăţeniei române: autoritatea emitentă, data pierderii cetăţeniei;"

    7. La articolul 4^3, alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(10) Direcţia generală de paşapoarte şi serviciile publice comunitare de paşapoarte furnizează date din RNEPS, la solicitarea justificată a persoanei vizate, reprezentantului legal, instituţiilor/autorităţilor/entităţilor competente, în cadrul unor acţiuni de interes public reglementate prin acte normative sau în vederea îndeplinirii unor obligaţii legale, cu respectarea principiilor proporţionalităţii şi necesităţii şi cu asigurarea tuturor garanţiilor adecvate pentru respectarea drepturilor persoanelor vizate, în conformitate cu dispoziţiile legale privind protecţia datelor cu caracter personal."

    8. La articolul 4^3, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alin. (10^1), cu următorul cuprins:
    "(10^1) De la data operaţionalizării Sistemului informatic de evidenţă a datelor despre cetăţenia română din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple, Direcţia generală de paşapoarte asigură accesul la datele din acest sistem, în aceleaşi condiţii prevăzute la alin. (10)."



    ART. VIII
    (1) Cererile pentru emiterea paşapoartelor româneşti în cazul persoanelor prevăzute la art. 34 alin. (2^1) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, sunt acceptate numai după verificarea identităţii solicitantului pe baza datelor biometrice comparabile direct disponibile, incluse în suportul de stocare prevăzut la art. 20 alin. (9) din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (2) Cererile prevăzute la alin. (1) se depun personal, în străinătate, la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României, iar în ţară, la serviciile publice comunitare de paşapoarte pe a căror rază titularul a avut ultimul domiciliu sau, după caz, reşedinţa. În situaţia în care sunt incidente dispoziţiile art. 15 alin. (3) din Legea nr. 248/2005, cu modificările şi completările ulterioare, cererile pot fi depuse, în ţară, la cel mai apropiat serviciu public comunitar de paşapoarte.
    (3) Cererile prevăzute la alin. (1) vor fi însoţite de documentele necesare pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic sau a unui paşaport simplu temporar, cu menţionarea statului de domiciliu, potrivit prevederilor Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 94/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de cardul de cetăţenie română.
    (4) În cazul persoanelor care au dobândit/redobândit cetăţenia română şi care nu au mai deţinut, ulterior obţinerii cetăţeniei române, un paşaport românesc sau un act de identitate românesc, cererile de eliberare a paşapoartelor româneşti cu menţionarea ţării de domiciliu vor fi însoţite de documentele prevăzute de Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 94/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de certificatul de cetăţenie. Dispoziţiile alin. (2) rămân aplicabile.

    ART. IX
    (1) Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ - S.A. asigură transportul blanchetelor cardurilor de cetăţenie română la Centrul naţional unic de personalizare a paşapoartelor electronice din cadrul Direcţiei generale de paşapoarte, precum şi distribuirea la Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie şi la Departamentul consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe a cardurilor de cetăţenie română personalizate, în vederea expedierii lor către misiunile diplomatice şi oficiile consulare pentru eliberarea către solicitanţi, în condiţiile stabilite prin protocolul şi metodologia de lucru încheiate cu Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, cu Ministerul Afacerilor Externe, respectiv cu Ministerul Afacerilor Interne.
    (2) Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ - S.A. este abilitată să achiziţioneze şi să pună la dispoziţia Direcţiei generale de paşapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne echipamentele şi produsele software necesare pentru personalizarea cardurilor de cetăţenie română.

    ART. X
    (1) Până la operaţionalizarea de către Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie a soluţiilor informatice prevăzute la art. 13^2 alin. (8) şi art. 34^2 alin. (1) din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, respectiv la art. 7^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 112/2010, cu modificările ulterioare, precum şi cu completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, pentru introducerea, stocarea şi gestionarea datelor biometrice colectate în procesul de acordare la cerere a cetăţeniei române se va utiliza o platformă informatică dezvoltată şi administrată din punct de vedere tehnic de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, parte integrantă a Platformei HUB de servicii de la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, care va asigura preluarea şi stocarea datelor prevăzute la art. 7^2 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 112/2010, cu modificările ulterioare, precum şi cu completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (2) Platforma informatică prevăzută la alin. (1) conţine şi datele din Sistemul informatic de evidenţă a datelor despre cetăţenia română din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple, pentru care Ministerul Afacerilor Interne împreună cu Direcţia generală de paşapoarte sunt operatori asociaţi, având răspundere comună, în conformitate cu prevederile art. 26 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
    (3) Pentru platforma informatică prevăzută la alin. (1) Ministerul Afacerilor Interne împreună cu Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie şi Ministerul Afacerilor Externe sunt operatori asociaţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 26 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului, având răspundere partajată astfel:
    a) pentru administrarea tehnică a sistemului şi stocarea datelor - Ministerul Afacerilor Interne;
    b) pentru colectarea, introducerea şi asigurarea calităţii datelor - Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie şi Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare.

    (4) Pentru exercitarea drepturilor prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului, persoana vizată va depune cererea la Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, pentru prelucrările de date realizate de aceasta, la Ministerul Afacerilor Externe, pentru prelucrările de date realizate de misiunile diplomatice şi oficiile consulare, respectiv la Direcţia generală de paşapoarte, pentru prelucrările realizate în cadrul Sistemului informatic de evidenţă a datelor despre cetăţenia română din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple.
    (5) Ministerul Afacerilor Interne, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie şi Ministerul Afacerilor Externe întreprind demersuri în scopul asigurării dotărilor necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 13^2 alin. (2) din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (6) În aplicarea dispoziţiilor prezentului articol, Ministerul Afacerilor Interne asigură Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, în cadrul procesului de preluare a cererilor de acordare/redobândire a cetăţeniei române, infrastructura necesară pentru stocarea şi gestionarea datelor, inclusiv a celor biometrice, precum şi pentru transmiterea setului de date către Centrul naţional unic pentru personalizarea paşapoartelor electronice, în vederea personalizării cardurilor de cetăţenie.
    (7) Platforma informatică prevăzută la alin. (1) se actualizează permanent cu datele preluate şi înscrise de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României.
    (8) Prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 13^2 alin. (9) din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se stabilesc specificaţiile tehnice privind prelevarea şi stocarea electronică a datelor biometrice în cadrul platformei informatice administrate din punct de vedere tehnic de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, până la operaţionalizarea soluţiilor informatice prevăzute la alin. (1) de către Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, precum şi modul de gestionare a datelor din aplicaţie, în vederea cooperării dintre Ministerul Afacerilor Interne şi Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie.

    ART. XI
    (1) Platforma informatică prevăzută la art. X alin. (1) este dezvoltată astfel încât să păstreze evidenţa prelucrărilor realizate.
    (2) Evidenţa prevăzută la alin. (1) este protejată prin măsuri corespunzătoare împotriva accesului neautorizat şi poate fi utilizată numai în scopul monitorizării protecţiei datelor, inclusiv pentru a verifica admisibilitatea unei solicitări de informaţii şi legalitatea prelucrării datelor, precum şi pentru asigurarea securităţii datelor.
    (3) Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, Ministerul Afacerilor Externe şi Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrul Ministerului Afacerilor Interne stabilesc proceduri interne pentru asigurarea conformităţii cu legislaţia din domeniul protecţiei datelor cu caracter personal.
    (4) Procedurile prevăzute la alin. (3) includ obligativitatea ca personalul din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, Ministerului Afacerilor Externe şi Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, autorizat să acceseze platforma informatică prevăzută la art. X alin. (1) în interes de serviciu, să fie instruit cu privire la regulile de protecţie a datelor cu caracter personal anterior validării accesului la platforma informatică şi, ulterior, cel puţin o dată pe an.
    (5) Instruirea prevăzută la alin. (4) se referă, cel puţin, la următoarele:
    a) prelucrarea datelor să fie realizată exclusiv pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;
    b) datele să fie prelucrate potrivit procedurilor şi prin mijloacele prevăzute de dispoziţiile legale aplicabile activităţilor în cadrul cărora sunt utilizate datele respective;
    c) prelucrarea datelor să respecte dispoziţiile legale privind protecţia datelor cu caracter personal aplicabile activităţilor în cadrul cărora sunt utilizate datele respective.

    (6) Instruirea personalului cu privire la regulile de protecţie a datelor cu caracter personal va fi realizată de către fiecare autoritate implicată în parte, în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
    (7) Datele stocate în platforma informatică prevăzută la art. X alin. (1) sunt păstrate pe teritoriul României.
    (8) La data operaţionalizării de către Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie a soluţiilor informatice prevăzute la art. 13^2 alin. (8) şi art. 34^2 alin. (1) din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, respectiv la art. 7^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 112/2010, cu modificările ulterioare, precum şi cu completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, datele personale aferente acestor soluţii sunt migrate din platforma prevăzută la art. X alin. (1) şi şterse din evidenţele Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin proceduri ireversibile, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unor proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor.
    (9) Datele biometrice prevăzute la art. 13^2 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se stochează în cadrul platformei informatice prevăzute la art. X alin. (1) şi se şterg în mod ireversibil la data primirii informării din partea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie cu privire la îndeplinirea condiţiilor art. 13^2 alin. (8) din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. XII
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. XI alin. (8), pe platforma informatică prevăzută la art. X alin. (1) se păstrează următoarele date:
    a) datele din Sistemul informatic de evidenţă a datelor despre cetăţenia română din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple, prevăzute la art. 4^3 alin. (5^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei generale de paşapoarte, serviciilor publice comunitare de paşapoarte, Direcţiei generale permise de conducere şi înmatriculări şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 362/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă;
    b) datele despre acordarea, redobândirea, retragerea cetăţeniei române, respectiv renunţarea la cetăţenia română, comunicate de Ministerul Justiţiei şi de Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, precum şi de misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României în străinătate până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    (2) De la data asigurării infrastructurii tehnice necesare, datele de pe platforma informatică prevăzută la art. X alin. (1) pot fi accesate de către instituţiile/autorităţile/entităţile competente, care au drept de acces la această platformă informatică, în vederea îndeplinirii unor obligaţii legale.

    ART. XIII
    Termenul de depunere a jurământului de credinţă început şi neîmplinit la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă rămâne supus dispoziţiilor legale în vigoare la data la care a început să curgă.

    ART. XIV
    Prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se va realiza în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului.

    ART. XV
    (1) Notificările prevăzute la art. 34^3 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se realizează prin mecanisme informatice automate dezvoltate în cadrul sistemului informatic prevăzut la art. 7^2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 112/2010, cu modificările ulterioare, precum şi cu completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, respectiv în cadrul platformei informatice prevăzute la art. X alin. (1) din prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (2) Datele privind dobândirea, redobândirea sau pierderea cetăţeniei române din sistemul informatic prevăzut la art. 7^2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 112/2010, cu modificările ulterioare, precum şi cu completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, respectiv din platforma informatică prevăzută la art. X alin. (1) din prezenta ordonanţă de urgenţă, pot fi accesate de către Poliţia de Frontieră Română în exercitarea atribuţiilor stabilite de lege.

    ART. XVI
    (1) Dispoziţiile art. I pct. 11, în ceea ce priveşte art. 34^2 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, şi art. IV, în ceea ce priveşte art. 7^1 şi 7^3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 112/2010, cu modificările ulterioare, precum şi cu completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, intră în vigoare la data de 30 iunie 2026.
    (2) Dispoziţiile art. I pct. 4, precum şi dispoziţiile din prezenta ordonanţă de urgenţă referitoare la cardul de cetăţenie română intră în vigoare la data de 1 septembrie 2024.

    ART. XVII
    (1) În termenul prevăzut la art. XVI alin. (2) se adoptă hotărârea Guvernului prevăzută la art. 13^2 alin. (9) din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (2) Persoanelor care obţin cetăţenia română în baza unor cereri de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române depuse până la data prevăzută la art. XVI alin. (2) li se eliberează, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare la data depunerii cererii, certificate de cetăţenie română. Ambele exemplare ale certificatului conţin elemente de siguranţă şi fotografia titularului.
    (3) Certificatul de cetăţenie română eliberat potrivit dispoziţiilor alin. (2), precum şi cele eliberate până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă produc aceleaşi efecte juridice ca şi cardul de cetăţenie română.

    ART. XVIII
    În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în aplicarea dispoziţiilor art. 34^1 alin. (7) din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie se vor publica cel puţin o adresă de poştă electronică şi un număr de telefax, în scopul aplicării respectivelor dispoziţii legale.

    ART. XIX
    Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 13 august 2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

    ART. XX
    La articolul 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 799 din 12 noiembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Aceeaşi persoană nu poate îndeplini mai mult de două mandate în funcţia de controlor financiar şef; de asemenea, aceeaşi persoană nu poate îndeplini mai mult de un mandat în funcţia de controlor financiar şef adjunct."


    ART. XXI
    După articolul 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2024 pentru înfiinţarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul resurselor minerale, petrolului şi stocării geologice a dioxidului de carbon, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 613 din 29 iunie 2024, se introduce un nou articol, art. 1^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 1^1
    (1) În vederea operaţionalizării Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, se autorizează Ministerul Finanţelor să introducă modificările corespunzătoare în bugetul aprobat Secretariatului General al Guvernului pe anul 2024, la propunerea ordonatorului principal de credite.
    (2) Se autorizează Secretariatul General al Guvernului să introducă modificările corespunzătoare în anexele la bugetul acestuia şi să le comunice Ministerului Finanţelor."


    ART. XXII
    În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în aplicarea dispoziţiilor art. 1^1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2024 pentru înfiinţarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul resurselor minerale, petrolului şi stocării geologice a dioxidului de carbon, cu completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, Secretariatul General al Guvernului introduce modificările corespunzătoare în anexele la bugetul său şi le comunică Ministerului Finanţelor.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Romeo Simionescu,
                    secretar de stat
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    p. Ministrul justiţiei,
                    George Cătălin Şerban,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Clara Georgiana Staicu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Alexandru-Mihai Ghigiu

    Bucureşti, 25 iulie 2024.
    Nr. 100.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016