Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 10 din 13 martie 2025  privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 10 din 13 martie 2025 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 225 din 13 martie 2025
    Având în vedere art. 38 din Regulamentul (UE) 2023/1.113 al Parlamentului European şi al Consiliului din 31 mai 2023 privind informaţiile care însoţesc transferurile de fonduri şi de anumite criptoactive şi de modificare a Directivei (UE) 2015/849, care aduce o serie de modificări Directivei (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului şi de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Directivei 2006/70/CE a Comisiei,
    luând în considerare faptul că România avea obligaţia de a adopta, până la 30 decembrie 2024, măsurile necesare pentru transpunerea acestor modificări,
    ţinând cont de faptul că măsurile propuse prin prezenta ordonanţă de urgenţă concură la realizarea transpunerii Directivei (UE) 2015/849, astfel cum a fost modificată prin art. 38 din Regulamentul (UE) 2023/1.113,
    având în vedere faptul că neconformarea, până la 30 decembrie 2024, poate conduce, într-un timp scurt, la declanşarea de către Comisia Europeană a unei proceduri de infringement, urmată de sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, întrucât transpunerea directivelor Uniunii Europene reprezintă o obligaţie esenţială a statelor membre ale Uniunii Europene, iar nerespectarea acestei obligaţii este de o gravitate certă,
    totodată, potrivit jurisprudenţei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, un stat membru nu poate invoca nicio situaţie internă pentru a justifica neîndeplinirea obligaţiilor sau nerespectarea termenelor prevăzute de normele Uniunii Europene,
    întrucât declanşarea unei cauze de infringement, urmată de sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, poate fi evitată doar prin adoptarea reglementărilor propuse în procedură de urgenţă, iar intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă va demonstra voinţa României de a asigura respectarea şi implementarea corectă a legislaţiei Uniunii Europene,
    în prezent, Comisia Europeană poate propune în cazul României:
    - sumă forfetară de minimum 1.961.000 EUR; şi
    – penalităţi pe zi de întârziere între 2.099,5 şi 125.970 EUR, valoarea minimă fiind de 20.995 EUR în cazul lipsei oricăror măsuri de transpunere, iar CJUE este cea care decide cuantumul sancţiunilor pecuniare, în limita valorii propuse de Comisie.

    Ţinând cont de faptul că România a mai fost condamnată de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, la data de 16 iulie 2020, pentru neadoptarea în termen a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative necesare pentru a se conforma Directivei (UE) 2015/849, aspect care poate să conducă la declanşarea unei proceduri de infringement accelerate, cu termene mai scurte şi sancţiuni pecuniare mai mari,
    întrucât neconformarea, până la 30 decembrie 2024, conduce la existenţa unor dispoziţii cu acelaşi obiect de reglementare, respectiv dispoziţiile art. 30^1 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, ce reglementează autorizarea doar a două categorii de furnizori de servicii de criptoactive, respectiv furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale şi monede fiduciare şi furnizorii de portofele digitale, şi dispoziţiile Regulamentului (UE) 2023/1.114 al Parlamentului European şi al Consiliului din 31 mai 2023 privind pieţele criptoactivelor şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.093/2010 şi (UE) nr. 1.095/2010 şi a Directivelor 2013/36/UE şi (UE) 2019/1.937, care instituie un cadru de reglementare cuprinzător pentru toate categoriile de furnizori de servicii de criptoactive. Tocmai pentru a se evita duplicarea cerinţelor, legiuitorul european a modificat Directiva (UE) 2015/849, în vederea eliminării obligaţiilor de autorizare în ceea ce priveşte cele două categorii de furnizori de servicii de criptoactive, care vor face obiectul unui regim unic de autorizare în temeiul Regulamentului (UE) 2023/1.114. În acest sens, prezenta ordonanţă de urgenţă abrogă art. 30^1 din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    Având în vedere faptul că promovarea în forma unui proiect de lege nu poate asigura adoptarea şi intrarea în vigoare în regim de urgenţă, întrucât procedura legislativă, ce include aprobarea în cele două Camere ale Parlamentului, presupune un interval de timp care nu garantează intrarea în vigoare a actului normativ într-un termen care să conducă la evitarea declanşării unei proceduri de infringement accelerate,
    se impune modificarea în regim de urgenţă a cadrului legal, fiind vorba de o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) relaţie de corespondent reprezintă:
    1. furnizarea de servicii bancare de către o instituţie de credit în calitate de corespondent către o altă instituţie de credit în calitate de respondent, inclusiv furnizarea unui cont curent sau a unui alt cont de pasiv şi a serviciilor conexe, precum gestionarea numerarului, transferuri internaţionale de fonduri, compensarea cecurilor, conturi accesibile direct şi servicii de schimb valutar;
    2. relaţiile între şi dintre instituţiile de credit şi instituţiile financiare, inclusiv atunci când se furnizează servicii similare de către o instituţie corespondentă către o instituţie respondentă, şi inclusiv relaţiile stabilite pentru tranzacţiile cu titluri de valoare sau transferurile de fonduri ori relaţiile stabilite pentru tranzacţiile cu criptoactive sau transferurile de criptoactive;"

    2. La articolul 2 litera g), după punctul 7 se introduce un punct nou, pct. 8, cu următorul cuprins:
    "8. furnizori de servicii de criptoactive;"

    3. La articolul 2, literele t^1) şi t^2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "t^1) criptoactiv înseamnă un criptoactiv astfel cum este definit la art. 3 alin. (1) pct. 5 din Regulamentul (UE) 2023/1.114 al Parlamentului European şi al Consiliului din 31 mai 2023 privind pieţele criptoactivelor şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.093/2010 şi (UE) nr. 1.095/2010 şi a Directivelor 2013/36/UE şi (UE) 2019/1.937, cu excepţia cazului în care se încadrează în categoriile enumerate la art. 2 alin. (2), (3) şi (4) din acelaşi regulament sau se califică în alt mod drept fonduri;
t^2) furnizor de servicii de criptoactive înseamnă un furnizor în sensul definiţiei de la art. 3 alin. (1) pct. 15 din Regulamentul (UE) 2023/1.114, dacă furnizează unul sau mai multe servicii de criptoactive, în sensul definiţiei de la art. 3 alin. (1) pct. 16 din acelaşi regulament, cu excepţia oferirii de consultanţă cu privire la criptoactive, în sensul definiţiei de la art. 3 alin. (1) pct. 16 lit. (h) din acelaşi regulament;"

    4. La articolul 2, după litera t^2) se introduce o nouă literă, lit. t^3), cu următorul cuprins:
    "t^3) adresă negăzduită înseamnă o adresă în sensul definiţiei de la art. 3 pct. 20 din Regulamentul (UE) 2023/1.113 al Parlamentului European şi al Consiliului din 31 mai 2023 privind informaţiile care însoţesc transferurile de fonduri şi de anumite criptoactive şi de modificare a Directivei (UE) 2015/849;"

    5. La articolul 2, după litera w) se introduce o nouă literă, lit. x), cu următorul cuprins:
    "x) sancţiuni financiare specifice înseamnă sancţiunile adoptate în baza art. 29 din Tratatul privind Uniunea Europeană şi a art. 215 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, care stabilesc îngheţarea activelor persoanelor şi entităţilor desemnate şi interdicţiile de a pune la dispoziţie, direct sau indirect, fonduri sau alte active în beneficiul persoanelor şi entităţilor desemnate."

    6. La articolul 5 alineatul (1), literele g^1) şi g^2) se abrogă.
    7. La articolul 13 alineatul (1) litera b), punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. care constituie un transfer de fonduri, astfel cum este definit la art. 3 pct. 9 din Regulamentul (UE) 2023/1.113, în valoare de cel puţin 1.000 euro;"

    8. După articolul 17^1 se introduce un nou articol, art. 17^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 17^2
    (1) Prin excepţie de la art. 17 alin. (7), în cazul relaţiilor transfrontaliere de corespondent care implică executarea de servicii de criptoactive, în sensul definiţiei de la art. 3 alin. (1) pct. 16 din Regulamentul (UE) 2023/1.114, cu excepţia lit. (h) de la punctul menţionat, cu o entitate respondentă care nu este stabilită în Uniunea Europeană şi care furnizează servicii similare, inclusiv transferuri de criptoactive, furnizorii de servicii de criptoactive au obligaţia să aplice, în plus faţă de măsurile standard de cunoaştere a clientelei, următoarele măsuri, înainte de stabilirea unei relaţii de afaceri:
    a) să stabilească dacă entitatea respondentă este autorizată sau înregistrată;
    b) să colecteze suficiente informaţii despre entitatea respondentă pentru a înţelege pe deplin natura activităţii acesteia şi pentru a stabili, din informaţiile disponibile public, reputaţia entităţii şi calitatea supravegherii;
    c) să evalueze controalele în materie de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării terorismului, efectuate de entitatea respondentă;
    d) să obţină aprobarea conducerii de rang superior înainte de stabilirea fiecărei noi relaţii de corespondent;
    e) să stabilească pe bază de documente responsabilităţile fiecărei părţi la relaţia de corespondent;
    f) în cazul conturilor pentru criptoactive accesibile direct, să se asigure că entitatea respondentă a verificat identitatea clienţilor care au acces direct la conturile entităţii corespondente şi a aplicat în permanenţă măsurile de cunoaştere a clientelei pentru aceşti clienţi şi că este în măsură să furnizeze entităţii corespondente, la cerere, date relevante referitoare la cunoaşterea clientelei.
    (2) În cazul în care furnizorii de servicii de criptoactive decid să înceteze relaţiile de corespondent din motive legate de politica de administrare a riscurilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului, aceştia îşi documentează şi înregistrează decizia.
    (3) Furnizorii de servicii de criptoactive actualizează periodic informaţiile privind cunoaşterea clientelei referitoare la relaţia de corespondent sau atunci când apar noi riscuri în ceea ce priveşte entitatea respondentă.
    (4) Pe baza informaţiilor prevăzute la alin. (1), furnizorii de servicii de criptoactive stabilesc, în funcţie de riscul asociat, măsurile adecvate care trebuie luate pentru a atenua şi a gestiona riscurile asociate entităţii respondente."

    9. La articolul 25, după alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alin. (5)-(7), cu următorul cuprins:
    "(5) Furnizorii de servicii de criptoactive au obligaţia de a identifica şi evalua riscul de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului asociat transferurilor de criptoactive direcţionate către sau care provin de la o adresă negăzduită.
(6) În scopul prevăzut la alin. (5), furnizorii de servicii de criptoactive stabilesc politici şi proceduri interne de administrare a riscurilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului, precum şi mecanisme de control intern.
(7) În aplicarea alin. (6), furnizorii de servicii de criptoactive aplică măsuri de atenuare şi gestionare, proporţional cu riscurile identificate, care includ una sau mai multe dintre acţiunile următoare:
    a) luarea de măsuri bazate pe riscuri pentru a identifica şi a verifica identitatea iniţiatorului sau a beneficiarului unui transfer efectuat către sau de la o adresă negăzduită sau a beneficiarului real al iniţiatorului sau al beneficiarului respectiv, inclusiv prin recurgerea la terţe părţi;
    b) solicitarea de informaţii suplimentare privind originea şi destinaţia criptoactivelor transferate;
    c) efectuarea unei monitorizări continue sporite a tranzacţiilor respective;
    d) orice altă măsură de atenuare şi gestionare a riscurilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului, precum şi a riscului de nepunere în aplicare şi de eludare a sancţiunilor financiare specifice şi a sancţiunilor financiare specifice legate de finanţarea proliferării nucleare."

    10. La articolul 27 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:
    "e) furnizorii de servicii de criptoactive, care au şi calitatea de instituţii de credit sau instituţii emitente de monedă electronică şi care solicită autorizare pentru furnizarea de servicii de criptoactive, conform dispoziţiilor art. 60 din Regulamentul (UE) 2023/1.114."

    11. La articolul 27 alineatul (7), literele c) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) încălcarea gravă, repetată, sistematică - sau o combinaţie a acestora - a prevederilor art. 6 alin. (1) şi (3), art. 7 alin. (1)-(5) şi (7), art. 8 alin. (1), (3), (4), (9), (12) şi (14), art. 9 alin. (1), art. 10, 11, art. 13 alin. (1) şi (3), art. 14-16, art. 17 alin. (1)-(3) şi (6)-(14), art. 17^1 alin. (1) şi (2), art. 17^2, art. 18 alin. (2), (3), (6) şi (8), art. 19 alin. (4), (7^1), (10) şi (11), art. 21 alin. (1)-(3), art. 23 alin. (1)-(3), (5) şi (6), art. 24 alin. (1)-(7) şi (9), art. 25, art. 26 alin. (5), art. 29 alin. (4) şi art. 33 alin. (1)-(3);
    ..................................................................................................
f) încălcările prevăzute la art. 29 din Regulamentul (UE) 2023/1.113."

    12. La articolul 28, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    (1) Autoritatea de Supraveghere Financiară are atribuţii exclusive de reglementare, supraveghere şi control în ceea ce priveşte respectarea dispoziţiilor prezentei legi şi ale reglementărilor emise în aplicarea acesteia de către:
    a) instituţiile financiare aflate sub supravegherea sa, potrivit competenţelor stabilite prin legislaţia specifică, inclusiv de către sucursalele instituţiilor financiare străine ce desfăşoară activitate şi au prezenţă fizică pe teritoriul României;
    b) furnizorii de servicii de criptoactive: depozitarii centrali de titluri de valoare, firmele de investiţii, operatorii de piaţă, societăţile de administrare a organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare sau administratorii de fonduri de investiţii alternative care solicită autorizare pentru furnizarea de servicii de criptoactive, conform art. 60 din Regulamentul (UE) 2023/1.114."

    13. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 29
    (1) În aplicarea Regulamentului (UE) 2023/1.113 se desemnează în calitate de autorităţi responsabile cu supravegherea şi controlul respectării dispoziţiilor privind informaţiile care însoţesc transferurile de fonduri şi de anumite criptoactive:
    a) Banca Naţională a României şi Autoritatea de Supraveghere Financiară, pentru entităţile pe care acestea le supraveghează potrivit prevederilor art. 27, respectiv art. 28;
    b) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, pentru furnizorii de servicii poştale care prestează servicii de plată potrivit cadrului legislativ naţional aplicabil.
    (2) Sunt exceptate de la aplicarea Regulamentului (UE) 2023/1.113 transferurile de fonduri prevăzute la art. 2 alin. (5) din regulament, care îndeplinesc condiţiile cumulative enumerate de respectivele prevederi.
    (3) Banca Naţională a României exercită competenţele de supraveghere şi control prevăzute la alin. (1) lit. a) cu aplicarea, în mod corespunzător, a dispoziţiilor art. 27 alin. (3)-(19).
    (4) Mecanismele prevăzute la art. 23 alin. (5) şi (6) trebuie implementate şi în scopul aplicării art. 32 din Regulamentul (UE) 2023/1.113."

    14. Articolul 30^1 se abrogă.
    15. La articolul 31, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    (1) Este interzisă desfăşurarea activităţilor fără autorizare sau înregistrare de către următoarele entităţi: case de schimb valutar şi entităţi care deţin în administrare structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare turistică prevăzute la art. 30 alin. (1), furnizori de servicii de jocuri de noroc, precum şi furnizori de servicii pentru fiducii, societăţi şi alte entităţi sau construcţii juridice."

    16. După articolul 32 se introduce un nou articol, art. 32^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 32^1
    (1) Furnizorii de servicii de criptoactive autorizaţi în alte state membre, care desfăşoară activitate pe teritoriul României în baza dreptului de stabilire sub altă formă decât prin intermediul unei sucursale şi ale căror sedii sociale se află într-un alt stat membru, stabilesc puncte unice de contact pe teritoriul României.
    (2) Punctele unice de contact sunt mandatate de entităţile prevăzute la alin. (1) să asigure respectarea de către toate persoanele care prestează servicii în România în numele acestora a cerinţelor în materie de combatere a spălării banilor şi a finanţării terorismului şi să faciliteze exercitarea funcţiei de supraveghere de către Banca Naţională a României şi Autoritatea de Supraveghere Financiară, conform competenţelor reglementate la art. 27 şi 28, sau de către Oficiu, inclusiv prin furnizarea, la cerere, de documente şi informaţii.
    (3) În termen de 5 zile de la data începerii activităţii, entităţile prevăzute la alin. (1) comunică Băncii Naţionale a României, Autorităţii de Supraveghere Financiară sau Oficiului, după caz, datele de contact ale punctului unic de contact."

    17. La articolul 43 alineatul (1), literele a) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) şi (3), art. 8 alin. (1), (3), (4) şi (14), art. 9 alin. (1) şi (2), art. 10, art. 11 alin. (1), (4)-(7), (8), (8^1) şi (9), art. 13 alin. (1)-(7), art. 14-16, art. 17 alin. (1)-(3) şi (6)-(14), art. 17^1, 17^2, art. 18 alin. (2), (6) şi (8), art. 19 alin. (1)-(4) şi (11), art. 21 alin. (1)-(3), art. 23 alin. (1)-(3), (5) şi (6), art. 24 alin. (1)-(7) şi (9) şi art. 26 alin. (5);
    ..................................................................................................
h) încălcările prevăzute la art. 29 din Regulamentul (UE) 2023/1.113;"

    18. La articolul 46, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Prevederile alin. (1)-(3) sunt aplicabile şi în cazul sancţiunilor contravenţionale/administrative aplicate pentru încălcarea Regulamentului (UE) 2023/1.113."



    ART. II
    Prevederile art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2020 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru completarea art. 218 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru completarea art. 12 alin. (5) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 620 din 15 iulie 2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 101/2021, se abrogă.

    Prezenta ordonanţă de urgenţă transpune prevederile art. 2 alin. (1) pct. 3, art. 3 pct. 2 lit. (g), pct. 8, 18-20, art. 19a alin. (1), art. 19b alin. (1) şi (2), art. 45 alin. (9) şi art. 47 alin. (1) din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului şi de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Directivei 2006/70/CE a Comisiei, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 141 din 5 iunie 2015, modificată prin Regulamentul (UE) 2023/1.113 al Parlamentului European şi al Consiliului din 31 mai 2023 privind informaţiile care însoţesc transferurile de fonduri şi de anumite criptoactive şi de modificare a Directivei (UE) 2015/849, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 150 din 9 iunie 2023.


                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor,
                    György Attila,
                    secretar de stat
                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Adrian Petcu,
                    subsecretar de stat
                    Preşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor,
                    Bogdan Stan
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Luca-Alexandru Niculescu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 13 martie 2025.
    Nr. 10.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016