Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.81 din 22 august 2011  pentru stabilirea conditiilor privind suportarea de catre Ministerul Apararii Nationale a sumelor necesare pentru asigurarea asistentei juridice a cadrelor militare in activitate pentru fapte savarsite de catre acestea in exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.81 din 22 august 2011 pentru stabilirea conditiilor privind suportarea de catre Ministerul Apararii Nationale a sumelor necesare pentru asigurarea asistentei juridice a cadrelor militare in activitate pentru fapte savarsite de catre acestea in exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 august 2011

    Pentru aplicarea dispoziţiilor art. 9 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,

    ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte condiţiile în care Ministerul Apãrãrii Naţionale suportã sumele necesare asigurãrii asistenţei juridice a cadrelor militare în activitate pentru fapte sãvârşite de cãtre acestea în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu.
    ART. 2
    Prevederile prezentului ordin sunt aplicabile persoanelor încadrate în Ministerul Apãrãrii Naţionale care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) sunt cadre militare în activitate;
    b) au fãcut/fac obiectul unei proceduri judiciare cu privire la fapte sãvârşite de acestea în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu, denumitã în continuare procedurã judiciarã;
    c) împotriva lor, în cadrul procedurii judiciare, au fost/sunt efectuate acte premergãtoare sau au avut/au calitatea de învinuit, inculpat, pârât ori chemat în garanţie, respectiv calitãţile corespunzãtoare acestora din cãile de atac, potrivit Codului de procedurã penalã şi/sau a Codului de procedurã civilã;
    d) au beneficiat/beneficiazã, în legãturã cu procedura judiciarã, de asistenţã juridicã asiguratã, potrivit legii, de un avocat;
    e) au achitat, potrivit legii, un onorariu pentru asistenţa juridicã prevãzutã la lit. d);
    f) se obligã sã restituie, în condiţiile prevederilor art. 12, sumele suportate de Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru asigurarea asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare, în cazul în care solicitarea suportãrii sumelor respective se face pânã la finalizarea procedurii judiciare;
    g) nu se aflã în una din situaţiile prevãzute la art. 12 alin. (1) lit. a)-e), respectiv la art. 12 alin. (1) lit. f), mai puţin atunci când sunt întrunite condiţiile pentru aplicarea art. 12 alin. (3), în cazul în care suportarea sumelor de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru asigurarea asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare se solicitã dupã finalizarea acesteia.
    ART. 3
    În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) avocat - persoana care îşi exercitã profesia, în condiţiile Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale Statutului profesiei de avocat;
    b) cadre militare în activitate îndreptãţite - persoanele încadrate în Ministerul Apãrãrii Naţionale care îndeplinesc cumulativ criteriile prevãzute la art. 2 lit. a)- f) sau art. 2 lit. a)- e) şi g), dupã caz;
    c) Comisia - comisia constituitã pentru analizarea rapoartelor scrise întemeiate pe dispoziţiile art. 9 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a cãrei componenţã este prevãzutã la art. 6 sau 7, dupã caz;
    d) fapte sãvârşite în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu - acţiunea sau inacţiunea sãvârşitã de cadrul militar în exercitarea atribuţiilor prevãzute de fişa postului şi/sau de actele normative aplicabile în domeniul sãu de activitate;
    e) membrii familiei cadrului militar în activitate - soţul, copiii şi/sau pãrinţii acestuia, care au capacitate deplinã de exerciţiu;
    f) onorariu - suma plãtitã de cadrul militar în activitate, în condiţiile Legii nr. 51/1995, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale Statutului profesiei de avocat, pentru asigurarea de cãtre avocat a asistenţei juridice privind procedura judiciarã;
    g) sumele suportate de Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru asigurarea asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare - totalitatea sumelor plãtite de persoanele prevãzute la art. 2 cu titlu de onorariu pentru serviciile avocaţiale prestate în cadrul unei proceduri judiciare, pânã la finalizarea acesteia potrivit Codului de procedurã penalã şi/sau a Codului de procedurã civilã, fãrã a depãşi cuantumul stabilit la art. 11 alin. (2);
    h) unitate militarã - unitatea militarã în care este încadrat cadrul militar în activitate îndreptãţit.
    ART. 4
    (1) Cadrele militare în activitate îndreptãţite solicitã, prin raport scris comandantului/şefului unitãţii militare suportarea de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale a sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare.
    (2) Cadrele militare în activitate îndreptãţite numite în funcţia de comandant/şef al unitãţii militare solicitã suportarea de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale a sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare, prin raport scris adresat comandantului/şefului eşalonului ierarhic imediat superior sau ministrului apãrãrii naţionale, în cazul persoanelor prevãzute la art. 7 alin. (1).
    (3) În situaţia în care cadrul militar în activitate îndreptãţit este arestat preventiv, raportul scris poate fi întocmit în numele şi pe seama acestuia de unul dintre membrii familiei cadrului militar în activitate sau de reprezentantul sãu.
    (4) Solicitarea prevãzutã la alin. (1)-(3) poate fi formulatã oricând în cursul procedurii judiciare sau în termen de un an şi 6 luni de la finalizarea acesteia, dar nu mai târziu de data trecerii în rezervã sau în retragere, dupã caz.
    ART. 5
    (1) Raportul scris prin care se solicitã suportarea de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale a sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare se înregistreazã la compartimentul documente clasificate al unitãţii militare, în cazul prevãzut la art. 4 alin. (1), al eşalonului ierarhic imediat superior, în cazul prevãzut la art. 4 alin. (2) sau al Secretariatului general, în cazul persoanelor prevãzute la art. 7 alin. (1).
    (2) Raportul scris prevãzut la alin. (1) conţine:
    a) o scurtã descriere a faptelor pentru care s-a demarat/finalizat procedura judiciarã;
    b) acordul expres al cadrului militar în activitate îndreptãţit sau al persoanei care a întocmit raportul, potrivit prevederilor art. 4 alin. (3), cu privire la obligaţia cadrului militar în activitate îndreptãţit de a semna angajamentul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin, precum şi de a autentifica respectivul angajament la un notar public, în cazul în care solicitarea suportãrii sumelor de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru asigurarea asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare se face pânã la finalizarea acesteia.
    (3) Raportul scris prevãzut la alin. (1) este însoţit de:
    a) copia legitimaţiei militare a cadrului militar în activitate îndreptãţit sau un înscris emis de structura de resurse umane care sã ateste calitatea de cadru militar în activitate şi, dupã caz, copia actului de identitate al persoanei care a întocmit raportul, potrivit prevederilor art. 4 alin. (3);
    b) documentul care atestã arestarea preventivã a cadrului militar în activitate îndreptãţit, când este cazul;
    c) documentul care face dovada cã titularul raportului are/a avut una dintre calitãţile prevãzute la art. 2 lit. c);
    d) orice acte doveditoare pe care cadrul militar în activitate îndreptãţit le deţine cu privire la faptele pentru care s-a demarat/finalizat procedura judiciarã;
    e) documente justificative emise de avocat, în care se menţioneazã detaliat serviciile avocaţiale care se presteazã în cadrul procedurii judiciare, precum şi sumele plãtite cu titlu de onorariu de cadrul militar în activitate îndreptãţit;
    f) documentele justificative prevãzute la art. 12 alin. (3), atunci când este cazul, în situaţia în care solicitarea suportãrii sumelor de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru asigurarea asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare se face dupã finalizarea acesteia.
    ART. 6
    (1) Comandantul/şeful unitãţii militare numeşte, prin ordin de zi pe unitate, o comisie de analizã a rapoartelor scrise întemeiate pe dispoziţiile art. 9 lit. e) din Legea nr. 80/1995, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi o persoanã care asigurã secretariatul Comisiei.
    (2) Comisia este formatã din 3 persoane, astfel:
    a) preşedinte - un locţiitor al comandantului/şefului unitãţii militare;
    b) membru - o persoanã din cadrul structurii financiar-contabile a unitãţii militare;
    c) membru - o persoanã din cadrul structurii de resurse umane a unitãţii militare.
    (3) În situaţia în care unitatea militarã nu are în organigrama proprie structurã financiar-contabilã şi/sau de resurse umane, persoanele prevãzute la alin. (2) lit. b) şi/sau c) se numesc din cadrul unitãţilor militare în finanţarea şi/sau în asigurarea cãrora se aflã aceasta, în urma desemnãrii acestora de comandantul/şeful unitãţilor militare respective.
    (4) Comisia se întruneşte ori de câte ori este necesar pentru soluţionarea în termen a solicitãrilor primite.
    (5) În situaţia în care, din motive obiective, persoanele care fac parte din Comisie nu sunt în mãsurã sã participe la întrunirea acesteia, comandantul/şeful unitãţii militare numeşte pentru cazul respectiv, prin ordin de zi pe unitate, cu respectarea prevederilor alin. (2) şi (3), altã/alte persoanã/persoane care sã facã parte din comisie.
    ART. 7
    (1) Rapoartele scrise întemeiate pe dispoziţiile art. 9 lit. e) din Legea nr. 80/1995, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, depuse de şefii structurilor subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale se analizeazã de o comisie formatã din 3 persoane, astfel:
    a) preşedinte - secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul, informare publicã şi creşterea calitãţii vieţii personalului;
    b) membru - şeful Direcţiei financiar-contabile;
    c) membru - şeful Direcţiei management resurse umane.
    (2) Secretariatul comisiei prevãzute la alin. (1) se asigurã de Secretariatul general.
    (3) Comisia prevãzutã la alin. (1) se întruneşte ori de câte ori este necesar pentru soluţionarea în termen a solicitãrilor primite.
    (4) În situaţia în care, din motive obiective, persoanele care fac parte din comisie nu sunt în mãsurã sã participe la întrunirea acesteia, analiza rapoartelor scrise depuse se face de o comisie formatã din locţiitorii acestora sau din persoanele împuternicite sã exercite atribuţiile funcţiilor prevãzute la alin. (1).
    ART. 8
    În termen de 5 zile de la înregistrarea raportului scris conform art. 5, comandantul/şeful unitãţii militare sau secretarul general, dupã caz, pune la dispoziţia comisiei competente documentele primite, împreunã cu actele care permit acesteia sã stabileascã dacã faptele pentru care s-a demarat/finalizat procedura judiciarã au fost sãvârşite în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu.
    ART. 9
    (1) Comisia analizeazã documentele transmise potrivit art. 8, precum şi orice alte acte cerute şi primite în completare.
    (2) Pentru analiza solicitãrii, comisia poate cere lãmuriri scrise sau verbale, precum şi documente suplimentare.
    (3) Comisia face propuneri cu majoritatea membrilor sãi. Membrul comisiei care are o altã pãrere redacteazã şi semneazã opinia separatã, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijinã.
    (4) În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea documentelor transmise potrivit art. 8 şi a informaţiilor suplimentare solicitate, dupã caz, comisia prezintã comandantului/şefului unitãţii militare la care este înregistrat raportul scris sau ministrului apãrãrii naţionale, în cazul persoanelor prevãzute la art. 7 alin. (1), rezultatul analizei efectuate şi propunerile, consemnate într-un proces-verbal, motivat în fapt şi în drept, pentru a hotãrî:
    a) aprobarea raportului scris al cadrului militar în activitate îndreptãţit; sau
    b) respingerea raportului scris al cadrului militar în activitate care nu îndeplineşte criteriile prevãzute la art. 2 şi comunicarea în scris a motivelor care au stat la baza respingerii.
    (5) Procesul-verbal prevãzut la alin. (4) se avizeazã, în prealabil, de cãtre consilierul juridic care asigurã asistenţa juridicã a unitãţii militare la nivelul cãreia este numitã comisia sau de cãtre Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţã juridicã, în cazul celui prezentat ministrului apãrãrii naţionale.
    (6) Procesul-verbal prevãzut la alin. (4), împreunã cu documentele care au stat la baza întocmirii acestuia şi cu angajamentul în formã autenticã al cadrului militar în activitate îndreptãţit, dupã caz, se pãstreazã într-un dosar separat, la compartimentul documente clasificate al unitãţii militare.
    ART. 10
    (1) Aprobarea raportului cadrului militar în activitate îndreptãţit se comunicã în scris acestuia de comandantul/şeful unitãţii militare la care este înregistrat raportul scris sau de secretarul general, dupã caz, în termen de douã zile lucrãtoare de la luarea hotãrârii.
    (2) În termen de 3 zile lucrãtoare de la data comunicãrii de cãtre unitatea militarã a aprobãrii raportului depus pânã la data finalizãrii procedurii judiciare, cadrul militar în activitate îndreptãţit sau persoana prevãzutã la art. 4 alin. (3) înregistreazã la compartimentul documente clasificate al unitãţii militare un angajament al cadrului militar în activitate îndreptãţit, în formã autenticã, al cãrui model de conţinut este prevãzut în anexã.
    (3) Comunicarea în scris a rãspunsului referitor la respingerea raportului depus de cadrul militar în activitate care nu îndeplineşte criteriile prevãzute la art. 2 se face în 5 zile lucrãtoare de la luarea hotãrârii.
    ART. 11
    (1) Alocarea cadrelor militare în activitate îndreptãţite la plata sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare se face prin ordinul de zi pe unitate.
    (2) Ministerul Apãrãrii Naţionale suportã sumele necesare asigurãrii asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare în cuantumul stabilit de documentele justificative prevãzute la art. 5 alin. (3) lit. e), dar nu mai mult de 3 ori câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurãrilor sociale de stat pentru anul în care se face solicitarea, în limita fondurilor alocate cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale.
    (3) Termenul maxim pentru emiterea ordinului de zi pe unitate de alocare la platã a sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare este de 10 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la compartimentul documente clasificate al unitãţii militare a angajamentului prevãzut la art. 10 alin. (2) sau de la comunicarea realizatã potrivit art. 10 alin. (1), în cazul raportului scris depus dupã data finalizãrii procedurii judiciare.
    (4) Plata sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare se face de cãtre unitatea militarã la care beneficiarul este alocat la drepturi, pe baza statelor de platã întocmite în acest scop.
    ART. 12
    (1) În cazul în care suportarea de Ministerul Apãrãrii Naţionale a sumelor necesare pentru asigurarea asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare se solicitã pânã la finalizarea procedurii judiciare, sumele plãtite se restituie de beneficiar numai în urmãtoarele situaţii:
    a) cadrul militar în activitate este condamnat prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, pronunţatã potrivit prevederilor Codului de procedurã penalã;
    b) când, pentru cazul prevãzut de art. 10 lit. b^1) din Codul de procedurã penalã, se dispune neînceperea urmãririi penale sau scoaterea de sub urmãrire penalã a cadrului militar în activitate prin ordonanţã a procurorului care nu este desfiinţatã prin hotãrâre judecãtoreascã ori se pronunţã achitarea acestuia prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
    c) când, prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, se pronunţã încetarea procesului penal pentru cazul prevãzut de art. 10 lit. i) din Codul de procedurã penalã;
    d) cadrul militar în activitate cade în pretenţii prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã, pronunţatã potrivit prevederilor Codului de procedurã civilã;
    e) cadrul militar în activitate încheie, potrivit legii, un contract de tranzacţie, un acord de mediere, recunoaşte pretenţiile civile ori se aflã în una din situaţiile prevãzute la art. 16^1 din Codul de procedurã penalã, dupã caz;
    f) onorariul se acordã cadrului militar în activitate cu titlu de cheltuieli de judecatã prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, pronunţatã potrivit prevederilor Codului de procedurã penalã, sau prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã, pronunţatã potrivit prevederilor Codului de procedurã penalã, iar sumele sunt recuperate de la partea/pãrţile obligatã/obligate la plata cheltuielilor de judecatã în termen de un an de la data rãmânerii definitive, respectiv irevocabile, a hotãrârii judecãtoreşti, dupã caz.
    (2) În cazurile prevãzute la alin. (1), sumele suportate de Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru asigurarea asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare se restituie de beneficiar în termen de cel mult 3 luni de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti pronunţate potrivit prevederilor Codului de procedurã penalã sau de la data rãmânerii irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti pronunţate potrivit prevederilor Codului de procedurã civilã, respectiv de la data recuperãrii sumelor, în situaţia prevãzutã la alin. (1) lit. f).
    (3) Obligaţia de restituire prevãzutã la alin. (1) lit. f) înceteazã la expirarea termenului de un an, pe baza documentelor justificative din care rezultã iniţierea demersurilor legale în vederea recuperãrii sumelor suportate de Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru asigurarea asistenţei juridice în cadrul procedurii judiciare la cel târziu 3 luni de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti pronunţate potrivit prevederilor Codului de procedurã penalã sau de la data rãmânerii irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti pronunţate potrivit prevederilor Codului de procedurã civilã, precum şi imposibilitatea recuperãrii acestora.
    ART. 13
    Prevederile prezentului ordin se aplicã şi cadrelor militare în activitate îndreptãţite care se aflã în cursul unei proceduri judiciare, pentru sumele plãtite cu titlu de onorariu de aceştia dupã data intrãrii în vigoare a Legii nr. 53/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare.
    ART. 14
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                     Ministrul apãrãrii naţionale,
                              Gabriel Oprea

    Bucureşti, 22 august 2011.
    Nr. M.81.


    ANEXĂ

                           ANGAJAMENT
                               - model -
    Subsemnatul, ....../(gradul, numele şi prenumele)......., prin prezentul angajament mã oblig:
    a) sã solicit organelor judiciare acordarea cu titlu de cheltuieli de judecatã a onorariului plãtit pentru asigurarea asistenţei juridice în cauza privind ......, precum şi sã exercit toate cãile procedurale prevãzute de lege în acest scop;
    b) sã pun la dispoziţia unitãţii militare în care sunt încadrat soluţia pronunţatã de procuror în cadrul procedurii judiciare în termen de 5 zile lucrãtoare de la comunicare, respectiv certificatul de grefã cu privire la hotãrârea instanţei de judecatã în termen de 5 zile lucrãtoare de la pronunţarea acesteia în cadrul procedurii judiciare;
    c) sã restitui suma de ....... lei, suportatã de Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru asigurarea asistenţei juridice în cauza privind ......., în termen de cel mult 3 luni de la:
    1. data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti, pronunţatã potrivit prevederilor Codului de procedurã penalã, prin care am fost condamnat;
    2. data rãmânerii definitive a soluţiei prin care a fost dispusã, dupã caz, neînceperea urmãririi penale, scoaterea de sub urmãrire penalã sau achitarea mea, pentru cazul prevãzut de art. 10 lit. b^1) din Codul de procedurã penalã;
    3. data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti prin care se pronunţã încetarea procesului penal pentru cazul prevãzut de art. 10 lit. i) din Codul de procedurã penalã;
    4. data rãmânerii irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti, pronunţatã potrivit prevederilor Codului de procedurã civilã, prin care am cãzut în pretenţii;
    5. data rãmânerii irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti, pronunţatã potrivit prevederilor Codului de procedurã civilã, respectiv data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti, pronunţatã potrivit prevederilor Codului de procedurã penalã, prin care se ia act de încheierea contractului de tranzacţie, a acordului de mediere sau de recunoaşterea pretenţiilor civile, dupã caz;
    6. data recuperãrii onorariului, în cazul în care acesta mi-a fost acordat cu titlu de cheltuieli de judecatã prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã sau hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã, dupã caz, iar sumele sunt recuperate de la partea/pãrţile obligatã/obligate la plata cheltuielilor de judecatã în termen de un an de la data rãmânerii definitive, respectiv irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti, dupã caz.
    Prezentul angajament constituie titlu executoriu, conform prevederilor Legii notarilor publici şi a activitãţii notariale nr. 36/1995, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    Data .................. .............................
                                     (gradul, numele şi prenumele)
                                      Semnãtura ...............

                           ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016