Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.80 din 22 august 2011  pentru modificarea si completarea Normelor pentru ocuparea de catre personalul Ministerului Apararii Nationale a posturilor permanente din structurile de reprezentare nationala in strainatate, precum si a celor din structurile internationale la care Romania este parte, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M.88/2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.80 din 22 august 2011 pentru modificarea si completarea Normelor pentru ocuparea de catre personalul Ministerului Apararii Nationale a posturilor permanente din structurile de reprezentare nationala in strainatate, precum si a celor din structurile internationale la care Romania este parte, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M.88/2009

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 august 2011

    Pentru aplicarea prevederilor art. 74 alin. 4 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 5 alin. (1) şi art. 8 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 106/2011, precum şi ale art. 30 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicatã,
    în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,

    ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.

    ART. I
    Normele pentru ocuparea de cãtre personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale a posturilor permanente din structurile de reprezentare naţionalã în strãinãtate, precum şi a celor din structurile internaţionale la care România este parte, aprobate prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.88/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 din 26 august 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 3 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
    "d) evaluarea psihologicã şi examinarea medicalã."
    2. La articolul 4, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Concursul/Examenul se organizeazã, de regulã, potrivit termenelor prevãzute la art. 5 alin. (1) şi art. 10 alin. (2) sau cu cel puţin 30 de zile înainte de data estimatã a încadrãrii posturilor, în situaţii deosebite precum întoarcerea din misiune înainte de încheierea acesteia din cauza unor motive obiective, lansarea cu întârziere a ofertei de cãtre structurile/organizaţiile internaţionale sau imposibilitatea participãrii la misiune, din motive obiective, a celor care au câştigat concursul/examenul."
    3. La articolul 5, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Posturile scoase la concurs/examen se aduc la cunoştinţa personalului de cãtre structurile care ţin evidenţa acestora, potrivit art. 2, în ultima lunã a trimestrului al II-lea al anului precedent celui în care urmeazã sã fie încadrate posturile, astfel:
    a) prin publicare în Buletinul Informativ al Armatei;
    b) prin publicare pe site-ul INTRANET al Ministerului Apãrãrii Naţionale, însoţite de fişele posturilor;
    c) prin transmitere, pe cale ierarhicã, de cãtre Direcţia management resurse umane structurilor centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi celor subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale şi de cãtre Direcţia personal şi mobilizare structurilor din compunerea şi subordinea Statului Major General.
    ................................................................
    (3) Responsabilitatea informãrii întregului personal asupra ofertei de posturi şi a fişelor acestora revine comandanţilor/şefilor de la toate eşaloanele şi structurilor de resurse umane."
    4. La articolul 5, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Data de la care curg termenele de înaintare a rapoartelor şi de finalizare a activitãţilor specifice etapei de selecţie şi evaluare iniţialã este data de întâi a lunii urmãtoare celei în care posturile au fost aduse la cunoştinţa personalului, potrivit prevederilor alin. (1).
    (5) Publicarea posturilor se realizeazã potrivit prevederilor alin. (1) de cãtre structurile care ţin evidenţa acestora, în strictã conformitate cu prevederile statelor de organizare şi ale fişelor posturilor."
    5. La articolul 6 alineatul (2), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "d) secretar: şeful Serviciului coordonare activitãţi şi resurse din cadrul Departamentului pentru politica de apãrare şi planificare sau înlocuitorul legal al acestuia."
    6. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 8. - (1) Repartizarea posturilor pe comisii de selecţie se realizeazã prin grija secretariatelor tehnice ale acestora, într-o şedinţã de analizã şi planificare, se avizeazã de cãtre preşedintele Comisiei de selecţie nr. 2/PS şi se aprobã de cãtre preşedintele Comisiei de selecţie nr. 1/PS.
    (2) Repartizarea posturilor, prevãzutã la alin. (1), se comunicã şi Direcţiei management resurse umane de cãtre secretariatul tehnic al Comisiei de selecţie nr. 1/PS."
    7. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 10. - (1) Etapa de selecţie şi evaluare iniţialã a candidaţilor cuprinde:
    a) înscrierea candidaţilor pe bazã de raport personal, în care aceştia nominalizeazã posturile pentru care solicitã sã participe la concurs, menţionând ordinea/prioritatea opţiunilor;
    b) centralizarea datelor şi documentelor necesare analizei candidaţilor, respectiv raportul personal, fişa cu principalele date de evaluare ale candidaţilor pentru selecţia organizatã în vederea ocupãrii posturilor permanente în strãinãtate, întocmitã de cãtre structura de resurse umane potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2, memoriul original/dosarul profesional al candidatului şi înaintarea acestora, pe cale ierarhicã, structurilor abilitate pentru desfãşurarea etapelor concursului/examenului, potrivit prezentelor norme;
    c) analiza îndeplinirii de cãtre candidaţii propuşi a cerinţelor de personal prevãzute în fişele posturilor, respectiv gradul, categoria de forţe ale armatei, arma/specialitatea militarã, studiile menţionate ca obligatorii sau echivalate potrivit reglementãrilor în vigoare, permisul de conducere;
    d) susţinerea testelor pentru determinarea profilului lingvistic standardizat de cãtre candidaţii care îndeplinesc cerinţele de personal din fişele posturilor;
    e) susţinerea testului de specialitate de cãtre candidaţii care participã la concurs/examen pentru ocuparea posturilor din domeniul financiar.
    (2) Pentru etapa de selecţie şi evaluare iniţialã se stabilesc urmãtoarele termene:
    a) înscrierea candidaţilor - 30 de zile de la data prevãzutã la art. 5 alin. (4) sau termenul stabilit de cãtre structurile care scot posturile la concurs, pentru situaţiile deosebite prevãzute la art. 4 alin. (3);
    b) înaintarea, la Direcţia management resurse umane, a documentelor prevãzute la alin. (1) lit. b) - 40 de zile de la data expirãrii termenului de înscriere;
    c) susţinerea testelor lingvistice şi de specialitate şi comunicarea rezultatelor obţinute - pânã la data de 15 decembrie a anului precedent celui în care urmeazã sã fie încadrate posturile;
    d) analiza documentelor candidaţilor şi comunicarea rezultatelor evaluãrii iniţiale la secretariatele tehnice ale comisiilor de selecţie - pânã la data de 20 ianuarie a anului în care se încadreazã posturile."
    8. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 13. - (1) Interviul se organizeazã pe posturi, de regulã în lunile februarie şi/sau martie ale anului în care se încadreazã posturile.
    (2) Interviul se desfãşoarã individual, în ordine alfabeticã, cu fiecare dintre candidaţi, de regulã în limba englezã."
    9. La articolul 14, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Tematica şi bibliografia specificã domeniului de referinţã al postului pentru care se organizeazã interviul se stabilesc de cãtre structurile de specialitate din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale şi se comunicã secretariatelor comisiilor de selecţie, în termen de 45 de zile de la data prevãzutã la art. 5 alin. (4) sau la termenele solicitate de secretariatele tehnice ale comisiilor de selecţie."
    10. La articolul 14, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Structurile prevãzute la art. 18 alin. (2) şi (3) informeazã candidaţii despre tematica şi bibliografia specifice domeniului de referinţã al postului, în termen de 10 zile de la data prevãzutã la art. 10 alin. (2) lit. b)."
    11. La articolul 18 alineatul (2), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) informeazã structurile pentru care are competenţe de selecţie despre data şi locul desfãşurãrii interviului, tematica, bibliografia şi ţinuta pentru interviu;".
    12. La articolul 18 alineatul (3), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) informeazã candidaţii din Statul Major General şi structurile subordonate acestuia, declaraţi admişi în urma desfãşurãrii procesului de selecţie, prin structurile din care provin, despre data şi locul desfãşurãrii interviului, tematica, bibliografia şi ţinuta pentru interviu;".
    13. La articolul 26 alineatul (1), dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera c), cu urmãtorul cuprins:
    "c) secretar: reprezentantul structurii care asigurã secretariatul comisiei de selecţie la care a fost depusã contestaţia."
    14. La articolul 27, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Personalul care se înapoiazã de la post poate candida din nou pentru ocuparea unui post permanent în strãinãtate, precum şi în structurile prevãzute la art. 1 alin. (1^1), numai dacã încadrarea acestuia are loc dupã o perioadã de timp cel puţin egalã cu durata mandatului anterior, cu excepţia persoanelor care candideazã pentru încadrarea posturilor NON-QUOTA, a cãror candidaturã se aprobã de cãtre ministrul apãrãrii naţionale."
    15. Articolul 30 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 30. - (1) În vederea lãrgirii bazei de selecţie şi asigurãrii personalului pentru încadrarea posturilor sunt admişi la interviu:
    a) pentru posturile de reprezentare naţionalã, candidaţii cu nivel de competenţã lingvisticã la cele 4 deprinderi inferior cu o treaptã faţã de nivelul specificat în fişa postului ce urmeazã a fi încadrat, dar nu mai mic de nivelul 2;
    b) pentru posturile permanente din structurile internaţionale la care România este parte, prevãzute cu nivelul 4 de competenţã lingvisticã, candidaţii cu nivel de competenţã lingvisticã la cele 4 deprinderi inferior cu o treaptã;
    c) pentru posturile permanente din structurile internaţionale la care România este parte, prevãzute cu nivelul 3 de competenţã lingvisticã, candidaţii cu nivel de competenţã lingvisticã inferior cu o treaptã, respectiv nivelul 2, la oricare douã deprinderi;
    d) pentru posturile permanente din structurile internaţionale la care România este parte, prevãzute cu nivelul 4 de competenţã lingvisticã la 1-3 deprinderi şi cu nivelul 3 la cealaltã/celelalte deprindere/deprinderi, candidaţii cu nivel 3 de competenţã lingvisticã la toate cele 4 deprinderi.
    (2) Pentru încadrarea posturilor permanente din comandamentele structurilor de operaţii speciale sunt admişi la interviu numai candidaţii care îndeplinesc în totalitate cerinţele lingvistice specificate în fişele posturilor respective.
    (3) În situaţia în care se constatã, la nivelul structurilor NATO, cã personalul nominalizat pentru încadrarea unor posturi din aceste structuri nu deţine cunoştinţele lingvistice corespunzãtoare pentru îndeplinirea atribuţiilor şi se impune o pregãtire lingvisticã suplimentarã, personalul în cauzã va suporta cheltuielile aferente pregãtirii."
    16. Anexele nr. 2 şi 3 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin:
    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                   Ministrul apãrãrii naţionale,
                           Gabriel Oprea


    Bucureşti, 22 august 2011.
    Nr. M.80.


    ANEXA 1


    ───────
(Anexa nr. 2 la norme)
──────────────────────

              ROMÂNIA SECRET DE SERVICIU
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE - dupã completare -
    Unitatea Militarã ......... Exemplarul nr. .......
    Nr. .... din ........ Dosar nr. ......


                                  FIŞA
      cu principalele date de evaluare ale candidaţilor pentru selecţia
      organizatã în vederea ocupãrii posturilor permanente în strãinãtate

                                  - model -





┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Candidat │(gradul, arma/specialitatea militarã, numele, │
│ │prenumele tatãlui şi prenumele) │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Funcţia în care este încadrat │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Data numirii în funcţie │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Postul pentru care candideazã │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Vechimea în grad │ (data ultimei înaintãri în grad) │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────────┬──────────────┤
│Vârsta standard de pensionare │(vârsta standard în ani şi luni)│ (anul şi luna│
│ │ │ împlinirii) │
├──────────────────────────────┼────────────────────────────────┴──────────────┤
│Data şi locul naşterii │ (data naşterii, localitatea, judeţul) │
├──────────────────────────────┼──┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬──┬─┤
│Cod numeric personal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────┼──┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴──┴─┤
│Stare civilã │ │
├──────────────────────────────┼────────────┬──────────────────────────────────┤
│Limbi strãine │ englezã │ (nivelul PLS, data obţinerii) │
├──────────────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────┤
│ │ │ (nivelul PLS, data obţinerii) │
│ ├────────────┼──────────────────────────────────┤
│ │ │ (nivelul PLS, data obţinerii) │
├──────────────────────────────┼────────────┴──────────────────────────────────┤
│Studii │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Permis de conducere │(categoriile deţinute şi anul obţinerii │
│ │ acestora) │
├──────────────────────────────┼─────────────────┬─────────────────┬───────────┤
│Calificativele în aprecierile │ │ │ │
│de serviciu pe ultimii 3 ani │ │ │ │
├──────────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┴───────────┤
│ EXPERIENŢA PROFESIONALĂ │
├──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┤
│Dimensiuni evaluate │ Detalii │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ │(funcţii corespunzãtoare domeniului de │
│NAŢIONALĂ │referinţã al postului, structuri, perioade) │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ │(misiuni în afara teritoriului naţional, │
│INTERNAŢIONALĂ │structuri, perioade) │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘

    Şeful structurii de resurse umane, Candidat
    .................................. ....................
          (data, semnãtura) (data, semnãtura)




    NOTĂ:
    Se înscriu funcţiile corespunzãtoare domeniului de referinţã al postului scos la concurs, respectiv misiunile îndeplinite în afara teritoriului naţional, în ultimii 10 ani de activitate, pânã la data întocmirii fişei cu principalele date de evaluare.


    ANEXA 2


    ───────
(Anexa nr. 3 la norme)
──────────────────────

                           EVALUAREA INIŢIALĂ
     pe baza experienţei profesionale corespunzãtoare domeniului postului





┌──────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────────────┐
│ Criteriul de evaluare │ Durata │ Punctajul acordat │
├──────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────────────┤
│1. Experienţa profesionalã│Sub 1 an │2 puncte │
│corespunzãtoare domeniului├──────────────────┼────────────────────────────────┤
│de referinţã al postului │Între 1 şi 3 ani │+ 1,5 puncte pentru fiecare an │
│ ├──────────────────┼────────────────────────────────┤
│ │Peste 3 ani │+ 6 puncte │
├──────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────────────┤
│2. Experienţã în misiuni │Mai micã sau egalã│ │
│în teatrele de operaţii │cu 6 luni │0,5 puncte │
├──────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────────────┤
│ │Între 6 luni şi │ │
│ │1 an │1 punct │
├──────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────────────┤
│ │Peste 1 an │2 puncte │
└──────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────────────┘



    NOTE:
    1. La primul criteriu, fracţiunile peste 6 luni se rotunjesc la 1 an, iar cele sub 6 luni nu se iau în considerare.
    2. La al doilea criteriu se puncteazã exclusiv experienţa dobânditã prin participarea în ultimii 10 ani de activitate, la misiunile şi operaţiile în afara teritoriului statului român prevãzute de legislaţia în vigoare în perioada desfãşurãrii acestora, cu excepţia exerciţiilor comune şi a misiunilor ceremoniale.
    3. Nota finalã se stabileşte prin însumarea punctelor obţinute la cele douã criterii.

                      ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016