Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.54 din 10 mai 2010  privind organizarea si atributiile Secretariatului tehnic permanent al Comisiei interministeriale pentru legatura cu fortele armate straine    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.54 din 10 mai 2010 privind organizarea si atributiile Secretariatului tehnic permanent al Comisiei interministeriale pentru legatura cu fortele armate straine

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 13 mai 2010

Pentru aplicarea dispoziţiilor <>art. 3 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 806/2009 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei interministeriale pentru legãtura cu forţele armate strãine şi ale <>art. 4 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.498/2008 privind formatul şi condiţiile de eliberare a cãrţilor de identitate speciale pentru membrii forţelor armate strãine staţionate pe teritoriul României,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,

ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Secretariatului tehnic permanent al Comisiei interministeriale pentru legãtura cu forţele armate strãine

ART. 1
Secretariatul tehnic permanent al Comisiei interministeriale pentru legãtura cu forţele armate strãine, denumit în continuare Secretariat, se asigurã de cãtre Secţia pentru legãtura cu forţele armate strãine din subordinea Departamentului pentru politica de apãrare şi planificare, care se constituie prin reorganizarea Centrului de coordonare şi monitorizare a implementãrii Acordului de acces.
ART. 2
Atribuţiile Secretariatului sunt urmãtoarele:
a) asigurã sprijinul logistic al desfãşurãrii şedinţelor Comisiei interministeriale pentru legãtura cu forţele armate strãine, denumitã în continuare Comisie;
b) asigurã convocarea membrilor Comisiei la solicitarea preşedintelui acesteia sau a reprezentatului desemnat de acesta;
c) pregãteşte materialele pentru şedinţe şi asigurã prezentarea acestora preşedintelui Comisiei;
d) elaboreazã proiectul iniţial al ordinii de zi pentru şedinţele Comisiei şi îl supune analizei preşedintelui acesteia;
e) asigurã tehnoredactarea minutelor şi deciziilor adoptate în şedinţele Comisiei şi le prezintã spre aprobare preşedintelui Comisiei;
f) asigurã transmiterea documentelor emise de Comisie la instituţiile guvernamentale şi la alte autoritãţi cu responsabilitãţi în domeniu;
g) asigurã legãtura dintre membrii Comisiei, schimburile de informaţii şi documentele necesare pentru îndeplinirea obiectivelor propuse;
h) elaboreazã proiectele comunicatelor de presã ale Comisiei şi colaboreazã în acest sens cu structurile de profil din Ministerul Apãrãrii Naţionale sau din cadrul altor instituţii guvernamentale cu responsabilitãţi în domeniu;
i) primeşte solicitãrile pentru despãgubiri în condiţiile dispoziţiilor <>art. 36 din Legea nr. 291/2007 privind intrarea, staţionarea, desfãşurarea de operaţiuni sau tranzitul forţelor armate strãine pe teritoriul României şi propune ministrului apãrãrii naţionale constituirea, dupã caz, a unui grup de daune pentru analizarea prejudiciilor cauzate terţilor, în componenţa cãruia intrã specialişti din domeniile interesate;
j) asigurã confecţionarea, eliberarea şi evidenţa cãrţilor de identitate speciale pentru membrii forţelor armate strãine care staţioneazã în România pe o perioadã mai mare de 60 de zile;
k) asigurã, la solicitarea preşedintelui Comisiei, transmiterea propunerilor pentru iniţierea unor acte normative în domeniu;
l) realizeazã interfaţa cu punctele de contact naţionale din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale şi alte instituţii publice abilitate, în vederea gestionãrii legãturii cu forţele armate strãine, la solicitarea Comisiei.

CAP. II
Modul de organizare şi de evidenţã a cãrţilor de identitate speciale

ART. 3
(1) Cartea de identitate specialã este documentul prin care se face dovada calitãţii de membru al unei forţe armate strãine care staţioneazã pe teritoriul României o perioadã mai mare de 60 de zile.
(2) Cartea de identitate specialã se compune dintr-o filã tipãritã faţã-verso, în limba românã, respectiv englezã.
(3) Cartea de identitate specialã cuprinde datele necesare identificãrii membrului forţei armate strãine în conformitate cu prevederile <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.498/2008 privind formatul şi condiţiile de eliberare a cãrţilor de identitate speciale pentru membrii forţelor armate strãine staţionate pe teritoriul României.
(4) Forma cãrţii de identitate speciale este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) Confecţionarea şi distrugerea cãrţilor de identitate speciale se realizeazã de cãtre Centrul tehnicoeditorial al armatei, la solicitarea Secretariatului.
(2) Cheltuielile determinate de confecţionarea şi distrugerea cãrţilor de identitate speciale se asigurã din bugetul aprobat Ministerului Apãrãrii Naţionale, prin programul major Administraţie centralã şi pensii.
ART. 5
Cãrţile de identitate speciale se elibereazã în baza unei solicitãri transmise Secretariatului de cãtre structurile Ministerului Apãrãrii Naţionale organizatoare ale activitãţilor de cooperare cu forţele armate strãine, denumite în continuare structuri organizatoare, în termen de douã zile de la sosirea forţelor armate strãine în România. La solicitare se anexeazã un tabel nominal cu datele personalului militar şi civil propus sã i se elibereze carte de identitate specialã, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 6
(1) La confecţionarea cãrţilor de identitate speciale se au în vedere urmãtoarele:
a) datele se înscriu pe baza tabelelor comunicate de cãtre structurile organizatoare, în care nu sunt admise ştersãturi, corecturi sau adãugãri;
b) fotografierea personalului se face în poziţia din faţã, bust, descoperit. Personalul militar este fotografiat în ţinutã militarã.
(2) Cãrţile de identitate speciale completate greşit se anuleazã.
ART. 7
(1) Membrii forţelor armate strãine semneazã pentru primirea cãrţilor de identitate speciale, la structurile organizatoare, în tabele nominale, înregistrate la compartimentele de documente clasificate.
(2) Secretariatul organizeazã evidenţa cãrţilor de identitate speciale prin înscrierea acestora într-un registru. Modelul registrului este prevãzut în anexa nr. 3.
(3) Secretariatul comunicã Oficiului Român pentru Imigrãri, pe bazã de tabel nominal, datele personale ale membrilor forţei armate strãine pentru care se elibereazã cãrţi de identitate speciale, precum şi perioada de valabilitate a acestora. Modelul tabelului nominal este prevãzut în anexa nr. 4.
(4) Se excepteazã de la prevederile alin. (3) situaţiile în care cãrţile de identitate speciale se elibereazã membrilor forţelor care sunt scutiţi de la aplicarea reglementãrilor referitoare la înregistrarea şi controlul strãinilor, în baza unor tratate internaţionale la care România este parte.
ART. 8
(1) Eliberarea unei noi cãrţi de identitate speciale se face în urmãtoarele situaţii:
a) la schimbarea documentelor naţionale de evidenţã militarã sau civilã ale titularului;
b) când fotografia nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
c) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii;
d) în cazul deteriorãrii.
(2) În termen de 3 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevãzute la alin. (1), structura organizatoare solicitã Secretariatului eliberarea unei noi cãrţi de identitate speciale.
(3) Cartea de identitate specialã declaratã pierdutã sau furatã, care a fost ulterior gãsitã, trebuie predatã structurii organizatoare.
(4) Cheltuielile determinate de eliberarea unei noi cãrţi de identitate speciale, ca urmare a pierderii, deteriorãrii sau distrugerii, se suportã de cãtre membrii forţei armate strãine.
ART. 9
Cartea de identitate specialã se prezintã, împreunã cu actul personal de identitate, organelor de control militare sau civile, când este necesar a fi doveditã calitatea de membru al forţelor armate strãine.
ART. 10
Cartea de identitate specialã nu poate fi utilizatã drept garanţie pentru prestarea unor servicii, pentru încredinţarea unor bunuri şi valori, pentru plata datoriilor sau în alte scopuri în afara celor prevãzute în prezentul ordin.
ART. 11
(1) Titularii cãrţilor de identitate speciale sunt obligaţi sã ia mãsuri pentru a evita deteriorarea, distrugerea, pierderea sau furtul acestora.
(2) Pierderea, distrugerea sau furtul cãrţii de identitate specialã trebuie declaratã/declarat de cãtre titulari la structura organizatoare, în cel mai scurt timp de la constatare. Structura organizatoare reclamã pierderea sau furtul cãrţii de identitate specialã la unitatea de poliţie pe raza cãreia s-a produs.
(3) Cãrţile de identitate speciale declarate pierdute, distruse sau furate sunt nule de drept.
ART. 12
Orice modificare, adãugare sau menţiune pe cãrţile de identitate speciale atrage nulitatea acestora.
ART. 13
(1) Cãrţile de identitate speciale se retrag de la titulari, prin grija structurii organizatoare, la terminarea perioadei pentru care au fost eliberate.
(2) Cãrţile de identitate speciale retrase se înainteazã trimestrial Secretariatului, pe bazã de tabel nominal, în vederea anulãrii sau distrugerii acestora.
ART. 14
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 15
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul apãrãrii naţionale,
Gabriel Oprea


Bucureşti, 10 mai 2010.
Nr. M.54.


ANEXA 1

FORMA CĂRŢII DE IDENTITATE SPECIALE

-------------
NOTĂ(CTCE)
Forma cãrţii de identitate speciale, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 13 mai 2010, la pag. 11-12, (a se vedea imaginea asociatã).

NOTĂ: Seria este compusã din douã litere, astfel:
- FO (Foreign Officer) - pentru ofiţeri;
- FW (Foreign Warrant Officer) - pentru subofiţeri;
- FC (Foreign Civilian) - pentru personalul civil.
Numãrul este compus din şase cifre.


ANEXA 2

- Model -

ROMÂNIA Clasa/Nivelul de clasificare
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Exemplarul nr. ........
- denumirea structurii organizatoare -


TABEL NOMINAL
cu datele personalului militar şi civil propus a i se elibera carte de
identitate specialã


┌────┬──────┬─────────┬────────┬───────┬──────┬─────────┬─────────┬────────┬───┐
│Nr. │Numele│Prenumele│Data şi │Cetãţe-│Gradul│Funcţia │Comanda- │Perioada│ │
│crt.│ │ │ locul │nia │ │îndepli- │mentul/ │de vala-│Ob-│
│ │ │ │naşterii│ │ │nitã pe │Structura│bilitate│ser│
│ │ │ │ │ │ │timpul │ │solici- │va-│
│ │ │ │ │ │ │staţionã-│ │tatã │ţii│
│ │ │ │ │ │ │rii în │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │România │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼───┤
├────┼──────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼───┤
├────┼──────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼───┤
├────┼──────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼───┤
├────┼──────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼─────────┼────────┼───┤
└────┴──────┴─────────┴────────┴───────┴──────┴─────────┴─────────┴────────┴───┘



NOTĂ:
Tabelul se întocmeşte în ordinea gradelor, personalul militar cu acelaşi grad, în ordine alfabeticã, apoi se trece personalul civil în ordine alfabeticã.
La tabelul nominal se anexeazã fotografiile personalului solicitant, în conformitate cu art. 6 alin (1) lit. b).


ANEXA 3

- Model -

REGISTRU
pentru evidenţa cãrţilor de identitate speciale


┌────┬──────┬─────────┬──────┬───────┬─────────┬─────┬───────┬────────┬────────┐
│Nr. │ │ │ │ │Comanda- │Seria│ │Perioada│Observa-│
│crt.│Numele│Prenumele│Gradul│Funcţia│mentul/ │CIS* │Nr. CIS│ de │ţii │
│ │ │ │ │ │Structura│ │ │valabi- │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │litate │ │
├────┼──────┼─────────┼──────┼───────┼─────────┼─────┼───────┼────────┼────────┤
├────┼──────┼─────────┼──────┼───────┼─────────┼─────┼───────┼────────┼────────┤
├────┼──────┼─────────┼──────┼───────┼─────────┼─────┼───────┼────────┼────────┤
├────┼──────┼─────────┼──────┼───────┼─────────┼─────┼───────┼────────┼────────┤
├────┼──────┼─────────┼──────┼───────┼─────────┼─────┼───────┼────────┼────────┤
└────┴──────┴─────────┴──────┴───────┴─────────┴─────┴───────┴────────┴────────┘



NOTĂ:
Înscrierea în registru se va face conform tabelelor trimise de cãtre structurile organizatoare ale activitãţilor de cooperare cu forţele armate strãine.
* CIS - carte de identitate specialã.


ANEXA 4

- Model -

ROMÂNIA Clasa/Nivelul de clasificare
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Exemplarul nr. ..................
Departamentul pentru politica de apãrare
şi planificare Secretariatul tehnic
permanent al Comisiei interministeriale
pentru legãtura cu forţele armate strãine


TABEL NOMINAL
cu datele personalului militar şi civil cãruia i s-a eliberat carte de
identitate specialã şi care se comunicã
Oficiului Român pentru Imigrãri


┌────┬──────┬─────────┬─────────────┬─────────┬──────┬──────────┬────────────┐
│Nr. │ │ │Data şi locul│ │ │Perioada │Observaţii │
│crt.│Numele│Prenumele│ naşterii │Cetãţenia│Gradul│de vala- │ │
│ │ │ │ │ │ │labilitate│ │
├────┼──────┼─────────┼─────────────┼─────────┼──────┼──────────┼────────────┤
├────┼──────┼─────────┼─────────────┼─────────┼──────┼──────────┼────────────┤
├────┼──────┼─────────┼─────────────┼─────────┼──────┼──────────┼────────────┤
├────┼──────┼─────────┼─────────────┼─────────┼──────┼──────────┼────────────┤
├────┼──────┼─────────┼─────────────┼─────────┼──────┼──────────┼────────────┤
└────┴──────┴─────────┴─────────────┴─────────┴──────┴──────────┴────────────┘


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016