Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. M.53 din 8 mai 2009 privind conducerea spitalelor din reteaua sanitara a Ministerului Apararii Nationale
EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 337 din 20 mai 2009
Pentru aplicarea prevederilor <>cap. III "Conducerea spitalelor" al titlului VII "Spitalele" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,
ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.
ART. 1
(1) Spitalele din reţeaua sanitarã a Ministerului Apãrãrii Naţionale, denumite în continuare spitale, sunt conduse de comandant, numit prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, la propunerea şefului Direcţiei medicale, cu respectarea prevederilor actelor normative aplicabile în domeniul managementului resurselor umane în minister.
(2) Persoana numitã potrivit alin. (1) trebuie sã îndeplineascã în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie cadru militar în activitate;
b) sã fie absolvent cu diplomã de licenţã al unei instituţii de învãţãmânt superior medical;
c) sã fie absolvent al unor cursuri de management sanitar, agreate de Ministerul Sãnãtãţii şi stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
d) sã nu se regãseascã în unul dintre cazurile de incompatibilitate reglementate de <>art. 180 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) Pentru ocuparea funcţiei de comandant se vor respecta prevederile privind publicarea posturilor în Buletinul Informativ al Armatei şi evaluarea iniţialã a candidaţilor în comisiile de selecţie, potrivit reglementãrilor din domeniul managementului resurselor umane din Ministerul Apãrãrii Naţionale.
(2) Numirea comandantului spitalului se face dupã susţinerea de cãtre candidaţii eligibili a unui concurs care constã în probã scrisã şi interviu, în faţa unei comisii numite de cãtre ministrul apãrãrii naţionale.
(3) Comisia este formatã din reprezentanţi propuşi de secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul, informare publicã şi creşterea calitãţii vieţii personalului, şeful Direcţiei medicale, şeful Direcţiei financiar-contabile, şeful Direcţiei management resurse umane, precum şi şeful Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţã juridicã.
(4) Modalitatea de organizare şi desfãşurare a concursului se stabileşte prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 3
(1) Dupã numirea în funcţie, comandantul încheie un contract de management cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, pe o perioadã de maximum 3 ani, cu posibilitatea de prelungire sau reziliere în urma evaluãrii anuale. Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluãrii anuale efectuate pe baza indicatorilor de performanţã prevãzuţi în contract.
(2) La încetarea mandatului, înainte de terminarea perioadei pentru care a fost încheiat, precum şi pânã la ocuparea prin concurs a postului de comandant, ministrul apãrãrii naţionale numeşte prin ordin, la propunerea şefului Direcţiei medicale, un comandant interimar.
(3) În condiţiile alin. (2), perioada de organizare a concursului de ocupare a postului de comandant este de cel mult 6 luni.
(4) Nivelul indicatorilor de performanţã ai activitãţii comandantului se stabileşte anual prin dispoziţie a şefului Direcţiei medicale.
ART. 4
(1) În situaţia în care comandantul, numit prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, se aflã în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, este obligat sã înlãture motivele de incompatibilitate ori conflict de interese, în termen de 30 de zile de la apariţia acestora.
(2) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlãturatã în termenul prevãzut la alin. (1), contractul de management este reziliat de plin drept şi vor fi prezentate ministrului apãrãrii naţionale propuneri de eliberare din funcţie a comandantului, potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apãrãrii Naţionale.
(3) Comandanţii spitalelor din reţeaua sanitarã a Ministerului Apãrãrii Naţionale, care au mai puţin de 400 de paturi, pot desfãşura activitate medicalã în unitatea sanitarã respectivã.
ART. 5
(1) Atribuţiile comandantului sunt stabilite prin fişa postului, aprobatã de şeful Direcţiei medicale şi prin contractul de management.
(2) În domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice comandantul are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã organizarea concursurilor pentru posturile vacante, de personal civil contractual, în condiţiile legii;
b) aprobã programul de lucru, pe locuri de muncã şi categorii de personal;
c) propune structura organizatoricã, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unitãţii, în vederea aprobãrii de cãtre ministrul apãrãrii naţionale;
d) numeşte membrii comitetului director, în conformitate cu reglementãrile proprii ministerului.
ART. 6
Comandantul este ordonator terţiar de credite şi reprezintã spitalul în relaţiile cu terţii.
ART. 7
(1) În cadrul spitalelor se organizeazã şi funcţioneazã un comitet director format din:
a) comandantul spitalului;
b) directorul medical;
c) directorul financiar-contabil;
d) directorul administrativ;
e) directorul de îngrijiri, de profesie asistent medical, pentru spitalele cu peste 400 de paturi.
(2) Atribuţiile comitetului director din cadrul spitalelor sunt stabilite prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuţiilor comitetului director din cadrul spitalului public.
ART. 8
(1) Secţiile, laboratoarele şi serviciile medicale ale spitalului sunt conduse de un şef de secţie, şef de laborator sau, dupã caz, şef de serviciu. Aceste funcţii se ocupã prin concurs sau examen, dupã caz, în condiţiile legii, organizat conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(2) Ocuparea funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator sau, dupã caz, şef de serviciu medical, prevãzute în statul de organizare ca funcţii militare, se va face cu respectarea prevederilor art. 2 alin. (1) din prezentul ordin.
ART. 9
(1) La numirea în funcţie, şefii de secţie, de laborator sau de serviciu medical vor încheia cu spitalul, reprezentat de comandantul acestuia, un contract de administrare, cu o duratã de 3 ani, în cuprinsul cãruia sunt prevãzuţi indicatorii specifici de performanţã. Contractul de administrare poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, în principal, în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanţã.
(2) Dacã şeful de secţie, de laborator sau de serviciu medical, selectat prin concurs, se aflã în stare de incompatibilitate ori în conflict de interese, acesta este obligat sã le înlãture în termen de maximum 30 de zile sub sancţiunea rezilierii unilaterale a contractului de administrare.
(3) În situaţia în care şeful de secţie, de laborator sau de serviciu medical, selectat prin concurs, are calitatea de cadru militar în activitate şi se aflã în stare de incompatibilitate ori în conflict de interese, situaţie care nu a fost înlãturatã în termenul prevãzut la alin. (2), se vor prezenta propuneri privind eliberarea din funcţie, potrivit normelor specifice managementului resurselor umane din Ministerul Apãrãrii Naţionale.
ART. 10
(1) În cadrul spitalului funcţioneazã un consiliu consultativ, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, organizare şi funcţionare a spitalului şi de a face recomandãri comandantului spitalului.
(2) Consiliul consultativ este format din comandantul spitalului şi 4-6 membri, reprezentând domeniile medical, financiar, operativ, managerial şi universitar.
(3) Numirea membrilor consiliilor consultative se face prin dispoziţie a şefului Direcţiei medicale.
(4) O persoanã nu poate fi membru decât într-un singur consiliu consultativ.
ART. 11
(1) Consiliul consultativ se întruneşte în şedinţã ordinarã cel puţin o datã la 3 luni şi ori de câte ori este nevoie în şedinţe extraordinare. Deciziile consiliului se iau în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi, cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
(2) Reprezentanţii organizaţiilor cadrelor militare în rezervã şi în retragere, ai organizaţiilor de veterani de rãzboi, precum şi ai organizaţiilor sindicale legal constituite din Ministerul Apãrãrii Naţionale au statut de invitaţi permanenţi la şedinţele consiliului consultativ.
ART. 12
Persoanele din conducerea spitalului, respectiv comandantul spitalului, membrii comitetului director, şefii de secţie, de laborator sau de serviciu, precum şi membrii consiliului consultativ au obligaţia de a depune la Direcţia medicalã o declaraţie de interese, o declaraţie cu privire la incompatibilitãţile prevãzute de lege, precum şi o declaraţie de avere, în termen de 15 zile de la numirea în funcţie, în condiţiile legii.
ART. 13
Regulamentele de organizare şi funcţionare ale spitalelor se elaboreazã de conducerea spitalelor şi se aprobã de cãtre şeful Direcţiei medicale.
ART. 14
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului apãrãrii nr. M.121/2006 privind conducerea spitalelor din reţeaua sanitarã a Ministerul Apãrãrii şi Ordinul ministrului apãrãrii nr. M.77/2008 privind stabilirea componenţei consiliilor consultative ale spitalelor din reţeaua sanitarã a Ministerului Apãrãrii*).
__________
*) Ordinele nr. M.121/2006 şi M.77/2008 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.
ART. 15
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apãrãrii naţionale,
Mihai Stãnişoarã
Bucureşti, 8 mai 2009.
Nr. M.53.
___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: