Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. M.25 din 3 martie 2009 pentru aprobarea Instructiunilor privind reglementarea activitatilor in cadrul Ministerului Apararii Nationale care vizeaza problematica Agentiei Europene de Aparare
EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 158 din 13 martie 2009
Pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 , cu modificãrile ulterioare,
ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.
ART. 1
Se aprobã Instrucţiunile privind reglementarea activitãţilor în cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale care vizeazã problematica Agenţiei Europene de Apãrare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apãrãrii naţionale,
Mihai Stãnişoarã
Bucureşti, 3 martie 2009.
Nr. M.25.
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind reglementarea activitãţilor în cadrul
Ministerului Apãrãrii Naţionale care vizeazã
problematica Agenţiei Europene de Apãrare
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Scopul prezentelor instrucţiuni este acela de a reglementa cadrul instituţional intern pentru desfãşurarea activitãţilor în cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, denumit în continuare MApN, în relaţia cu Agenţia Europeanã de Apãrare/European Defence Agency, denumitã în continuare EDA, şi cu celelalte instituţii guvernamentale pe aceastã problematicã.
ART. 2
Domeniile de aplicare a prezentelor instrucţiuni sunt urmãtoarele:
a) reprezentarea MApN în cadrul procesului decizional şi al mecanismelor de lucru ale EDA;
b) reglementarea procesului de decizie, coordonarea, desfãşurarea şi monitorizarea activitãţilor în cadrul MApN în relaţia cu EDA;
c) relaţionarea cu instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale pe problematica EDA.
ART. 3
(1) Ministerul Afacerilor Externe, denumit în continuare MAE, este instituţia coordonatoare la nivel naţional pe problematica EDA.
(2) Reprezentanţii MApN participã la reuniunile de coordonare şi la grupurile de lucru ad-hoc constituite/convocate la iniţiativa MAE sau a altor instituţii implicate.
CAP. II
Structuri şi competenţe la nivelul Ministerului Apãrãrii Naţionale
ART. 4
(1) Ministrul apãrãrii naţionale reprezintã România în Comitetul director al EDA, format din miniştrii apãrãrii/EDA Steering Board in Defence Ministers formation, denumit în continuare MOD SB. Mandatul de participare la reuniunile MOD SB este aprobat prin memorandum de cãtre primul-ministru al României. Dupã desfãşurarea reuniunilor, primul-ministru al României este informat asupra dezbaterilor, concluziilor şi deciziilor adoptate.
(2) Participarea MApN la proiectele şi programele EDA este iniţiatã de punctele de contact naţionale pe domeniile de lucru specializate ale EDA/National points of contact, denumite în continuare POCs, avizatã de Punctul de contact naţional central pentru relaţia cu EDA/Central point of contact, denumit în continuare CPOC, şi aprobatã de cãtre ministrul apãrãrii naţionale.
(3) Mecanismul general de implicare în proiectele şi programele EDA presupune urmãtoarele activitãţi şi responsabilitãţi:
a) pe baza necesitãţilor naţionale şi a prioritãţilor în dezvoltarea capacitãţilor militare, POCs iniţiazã propunerile de participare la proiectele şi programele EDA;
b) avizarea propunerilor de participare la proiectele şi programele EDA se realizeazã de urmãtoarele structuri ale MApN: Statul Major General, denumit în continuare SMG, din perspectiva necesitãţilor militare şi a cerinţelor operaţionale; Departamentul pentru politica de apãrare şi planificare, denumit în continuare DPAP, din punctul de vedere al obiectivelor politico-militare naţionale şi al resurselor de finanţare a participãrii la proiectul/programul respectiv; Departamentul pentru armamente, denumit în continuare DpA, din perspectiva capacitãţilor naţionale de cercetare-dezvoltare şi de producţie, pentru implicarea în proiectul/programul respectiv;
c) CPOC promoveazã documentele transmise de structuri, pentru aprobare, ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 5
(1) CPOC pentru relaţia cu EDA se asigurã de cãtre DPAP, iar înlocuitorul acestuia se asigurã de cãtre Direcţia politici de apãrare din cadrul DPAP.
(2) CPOC are urmãtoarele competenţe:
a) participã la Comitetul pregãtitor al Comitetului director al EDA/EDA Steering Board Preparatory Commity, denumit în continuare PREPCOM, pentru pregãtirea MOD SB; mandatul de participare se aprobã de cãtre ministrul apãrãrii naţionale, dupã consultarea POCs; dupã desfãşurarea reuniunii îl informeazã pe ministrul apãrãrii naţionale, pe secretarul de stat şi şef al DPAP şi POCs asupra dezbaterilor şi concluziilor rezultate;
b) coordoneazã şi monitorizeazã activitatea curentã a POCs în cadrul MApN pe domeniile de lucru ale EDA, prin convocarea de reuniuni periodice de analizã şi proiecţie, avizeazã mandatele de participare la activitãţile EDA şi primeşte concluziile rezultate în urma desfãşurãrii acestor activitãţi;
c) monitorizeazã problematica globalã a EDA şi gestioneazã mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA sau alte canale;
d) propune periodic, semestrial şi anual, ministrului apãrãrii naţionale şi secretarului de stat şi şef al DPAP orientãrile politico-militare pentru activitãţile MApN în relaţia cu EDA, dupã consultarea MAE şi a POCs;
e) înainteazã periodic, semestrial şi anual, ministrului apãrãrii naţionale şi secretarului de stat şi şef al DPAP informãri privind activitatea structurilor MApN în relaţia cu EDA, dupã consultarea POCs;
f) informeazã POCs, dupã desfãşurarea reuniunii MOD SB, asupra dezbaterilor, concluziilor şi deciziilor adoptate;
g) reprezintã Punctul de contact central al MApN în relaţia cu MAE, pe problematica EDA; în acest context, coordoneazã rãspunsurile MApN la solicitãrile şi iniţiativele MAE în acest domeniu, precum şi propunerile de poziţie sau de implicare a MApN în diverse iniţiative şi proiecte ale EDA;
h) avizeazã propunerile de participare la activitãţile şi proiectele EDA, care sunt iniţiate de cãtre directorul naţional pentru capacitãţi militare în domeniul capacitãţi militare/Capabilities, denumit în continuare domeniul CAP, de cãtre directorul naţional pentru armamente în domeniul armamentelor/Armaments, denumit în continuare domeniul ARM, şi în domeniul industrie şi piaţã/Industry&Market, denumit în continuare domeniul I&M, precum şi de cãtre directorul naţional pentru cercetare şi tehnologii în domeniul cercetare şi tehnologie/Research&Tehnology, denumit în continuare domeniul R&T;
i) asigurã relaţia principalã cu Punctul de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã.
(3) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, CPOC este sprijinit de urmãtoarele structuri de expertizã:
a) grupul de expertizã/experţi din cadrul Direcţiei politici de apãrare, denumitã în continuare DPA, pentru aspectele politico-strategice ale proiectelor EDA, participarea la mecanismul decizional al EDA şi ca punct de contact al MApN în cadrul mecanismului de coordonare, comunicare şi consultare la nivel naţional pe problematica EDA, denumit în continuare MCCC, şi al mecanismului naţional de coordonare pe afaceri europene;
b) grupul de expertizã/experţi din cadrul Direcţiei planificare integratã a apãrãrii, denumitã în continuare DPIA, care asigurã Punctul de contact naţional în domeniul planificãrii apãrãrii în relaţia cu EDA/Defence Data POC, pentru planificarea participãrii MApN la activitãţile şi proiectele EDA, aspectele bugetare/financiare ale EDA şi iniţiativele/proiectele EDA în domeniul planificãrii apãrãrii.
CAP. III
Structuri şi competenţe în domeniul capacitãţilor militare
ART. 6
(1) Şeful Direcţiei planificare strategicã din cadrul SMG participã, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile Comitetului director al EDA format din directorii naţionali pentru capacitãţi militare/EDA Steering Board in Capability Directors formation, denumit în continuare CAP SB, şi asigurã Punctul de contact naţional al directorului pentru capacitãţi militare în relaţia cu EDA, denumit în continuare CAP POC.
(2) CAP POC coordoneazã şi monitorizeazã, la nivelul MApN şi al structurilor subordonate, activitãţile aferente procesului de dezvoltare a capacitãţilor militare în relaţia cu EDA.
(3) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, CAP POC coordoneazã activitatea punctelor de contact naţionale pentru echipele de dezvoltare integratã din cadrul EDA/Integrated Development Teams POCs, denumite în continuare IDTs POCs, şi punctele de contact naţionale pentru echipele de proiect din cadrul EDA/Project Teams POCs, denumite în continuare PTs POCs, fiind sprijinit de un asistent şi un grup de experţi.
ART. 7
(1) CAP POC are urmãtoarele competenţe:
a) participã la reuniunile CAP SB şi la alte activitãţi ale EDA în domeniul CAP, informând CPOC şi structurile implicate cu privire la dezbaterile, concluziile şi deciziile adoptate la aceste reuniuni;
b) gestioneazã problematica EDA în domeniul CAP, precum şi mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA în acest domeniu sau prin alte canale;
c) iniţiazã propuneri pentru implicarea MApN în programele şi iniţiativele EDA, derulate în cadrul echipelor de dezvoltare integratã din cadrul EDA/EDA Integrated Development Teams, denumite în continuare IDTs, şi în cadrul echipelor de proiect din cadrul EDA/EDA Project Teams, denumite în continuare PTs, în funcţie de nevoile şi cerinţele proprii de dezvoltare a capacitãţilor militare naţionale;
d) participã la reuniunile de coordonare convocate de CPOC de analizã şi proiecţie a activitãţilor POCs, prezentând elemente referitoare la participarea structurilor MApN la procesele de dezvoltare a capacitãţilor militare derulate în cadrul EDA;
e) participã la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE în cadrul MCCC, în domeniul CAP, şi informeazã CPOC despre desfãşurarea acestora;
f) informeazã periodic, semestrial şi anual, CPOC în legãturã cu activitãţile desfãşurate la nivelul MApN în domeniul CAP în relaţia cu EDA şi cu propunerile de activitãţi pentru perioada urmãtoare;
g) asigurã relaţia cu Punctul de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, în domeniul propriu de responsabilitate.
(2) Asistentul CAP POC şi echipa de experţi au urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã gestionarea problematicii EDA în domeniul CAP, precum şi a mesajelor/documentelor primite prin reţeaua EXTRANET a EDA în acest domeniu sau prin alte canale;
b) participã la PREPCOM, care pregãteşte reuniunile CAP SB;
c) participã la alte activitãţi de lucru ale EDA în domeniul CAP;
d) participã la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE în cadrul MCCC, în domeniul CAP, şi informeazã CAP POC despre desfãşurarea acestora;
e) asigurã coordonarea activitãţilor IDTs POCs şi PTs POCs.
ART. 8
(1) SMG stabileşte IDTs POCs, PTs POCs şi punctele de contact naţionale pentru grupurile de proiecte ad-hoc/Ad Hoc Project Groups POCs, la care a fost decisã participarea României.
(2) SMG, la iniţiativa şefului Direcţiei planificare strategicã în calitatea sa de CAP POC, propune ministrului apãrãrii naţionale, periodic sau ori de câte ori este nevoie, cu avizul CPOC, participarea la activitãţi şi proiecte de cooperare în cadrul EDA în domeniul CAP. Totodatã, desemneazã POCs pentru activitãţile aferente acestor proiecte.
CAP. IV
Structuri şi competenţe în domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apãrare
ART. 9
(1) Locţiitorul şefului DpA - directorul naţional pentru armamente//National Armaments Director, denumit în continuare NAD, participã, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile Comitetului director al EDA format din directorii naţionali pentru armamente/EDA Steering Board in NAD formation, denumit în continuare NAD SB, şi asigurã Punctul de contact naţional al NAD în relaţia cu EDA/NAD Point of contact, denumit în continuare NAD POC.
(2) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, NAD desemneazã o structurã de sprijin ad-hoc compusã din locţiitorul NAD POC, asistentul în domeniul armamentelor şi asistentul în domeniul industriei şi pieţei echipamentelor de apãrare. Asistenţii sunt şi Punct de contact naţional pentru armamente în relaţia cu EDA/Armaments POC, denumit în continuare ARM POC, respectiv Punct de contact naţional pentru industrie şi piaţã în relaţia cu EDA/Industry & Market POC, denumit în continuare I&M POC.
ART. 10
(1) DpA deţine rolul de coordonare şi monitorizare a activitãţilor de cooperare în domeniul armamentelor, industriei de apãrare şi pieţei echipamentelor de apãrare, în relaţia cu EDA.
(2) DpA, la iniţiativa NAD, ARM POC sau I&M POC, propune ministrului apãrãrii naţionale, periodic sau ori de câte ori este nevoie, dupã consultarea CAP POC şi cu avizul CPOC, participarea la activitãţi şi proiecte de cooperare ale EDA în domeniul armamentelor, industriei şi pieţei echipamentelor de apãrare. Totodatã, desemneazã punctele de contact pentru activitãţile aferente proiectelor specifice.
(3) NAD POC are urmãtoarele competenţe:
a) participã la reuniunile NAD SB, informând CPOC şi structurile implicate cu privire la dezbaterile, concluziile şi deciziile adoptate la aceste reuniuni;
b) gestioneazã problematica EDA din domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apãrare, precum şi mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA în aceste domenii sau prin alte canale;
c) participã la alte activitãţi de lucru ale EDA în domeniile de responsabilitate, cum ar fi reuniunea NAD POCs;
d) participã la reuniunile de coordonare convocate de CPOC, de analizã şi proiecţie a activitãţilor POCs;
e) participã la reuniuni sau grupuri de lucru organizate de MAE, în cadrul MCCC, în domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apãrare, şi informeazã CPOC despre desfãşurarea acestora;
f) NAD POC, dupã consultarea cu CAP POC, transmite cãtre CPOC, pentru avizare, propunerile de participare la proiecte ad-hoc ale EDA, pentru anul urmãtor, în domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apãrare, însoţite de necesarul de fonduri;
g) informeazã periodic, semestrial şi anual, CPOC în legãturã cu activitãţile din domeniul de responsabilitate în relaţia cu EDA, desfãşurate şi avute în vedere pentru perioada urmãtoare;
h) asigurã relaţia cu Punctul de contact pentru EDA din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, în domeniul de responsabilitate.
(4) ARM POC are urmãtoarele competenţe:
a) monitorizeazã informaţia la care are acces în reţeaua EXTRANET a EDA şi înainteazã cãtre NAD propuneri privind mãsuri specifice şi puncte de vedere naţionale, solicitate statelor membre prin comunicatele emise de Direcţia armamente din cadrul EDA;
b) participã la reuniunile organizate de Direcţia armamente din cadrul EDA, cu mandatul aprobat de NAD;
c) participã la reuniunile PREPCOM, care pregãtesc reuniunile NAD SB, în funcţie de agenda acestora;
d) participã la reuniunile de coordonare convocate de CPOC, de analizã şi proiecţie a activitãţilor POCs;
e) propune spre aprobare NAD reţeaua de experţi tehnici pe domeniile specifice programelor şi iniţiativelor Direcţiei armamente din cadrul EDA, care sã furnizeze expertiza tehnicã necesarã fundamentãrii punctelor de vedere naţionale;
f) coordoneazã şi monitorizeazã activitatea reţelei de experţi tehnici desemnaţi în domeniul ARM, în relaţia cu EDA;
g) înainteazã cãtre NAD informãri şi raportãri periodice în domeniul ARM în relaţia cu EDA;
h) înainteazã cãtre NAD propuneri privind îmbunãtãţirea activitãţii în domeniul ARM, la nivel naţional şi în cadrul MCCC, cu avizul CPOC.
(5) I&M POC are urmãtoarele competenţe:
a) monitorizeazã iniţiativele şi proiectele din domeniul I&M şi informeazã Ministerul Economiei, denumit în continuare ME, şi Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, denumit în continuare MIMMCMA, reprezentanţii industriei de apãrare şi pe cei ai patronatelor din industria de apãrare asupra acestora;
b) elaboreazã, pe baza consultãrii reprezentanţilor ME şi MIMMCMA, ai industriei de apãrare şi patronatelor, propunerile şi/sau rãspunsurile la solicitãrile EDA din domeniul I&M;
c) participã la activitãţile din domeniul I&M organizate de EDA, cum ar fi discuţii bilaterale, reuniuni, seminarii, şi susţine poziţia MApN în cadrul acestora;
d) înainteazã propuneri şi sugestii privind îmbunãtãţirea activitãţii în domeniul I&M la nivel naţional, pe baza consultãrii reprezentanţilor ME şi MIMMCMA, industriei de apãrare şi patronatelor;
e) monitorizeazã informaţiile din Buletinul Electronic al EDA/Electronic Bulletin Board, denumit în continuare EBB, şi sprijinã operatorii economici din industria de apãrare în identificarea oportunitãţilor de contractare oferite de EBB;
f) monitorizeazã informaţiile prezentate pe reţeaua EXTRANET a EDA şi furnizeazã operatorilor economici din industria de apãrare datele de interes pentru aceştia;
g) participã, alãturi de reprezentanţii Agenţiei de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, la activitãţile organizate de EDA privind operaţiunile compensatorii, cum ar fi: Grupul de lucru pe problematici offset, seminarii, reuniuni, elaborare de studii;
h) participã la PREPCOM, care pregãtesc reuniunile NAD SB, în funcţie de agenda acestora.
ART. 11
(1) Pentru gestionarea relaţiei cu EDA în cadrul regimului reglementat de Codul de conduitã privind investiţiile în testare şi evaluare, la care MApN a subscris, NAD desemneazã Punctul de contact naţional în domeniul testãrii şi evaluãrii/Test&Evalution POC, denumit în continuare T&E POC, precum şi experţii oficiali în domeniul testãrii şi evaluãrii/Test& Evaluation, denumit în continuare domeniul T&E.
(2) T&E POC asigurã coordonarea activitãţii în domeniul T&E în relaţia cu EDA.
CAP. V
Structuri şi competenţe în domeniul cercetãrii şi tehnologiilor
ART. 12
(1) Directorul Direcţiei tehnicã şi programe de înzestrare din cadrul DpA participã, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile Comitetului director al EDA, format din directorii naţionali pentru cercetare şi tehnologii/EDA Steering Board in R&T Directors formation, denumit în continuare R&T SB, şi asigurã Punctul de contact naţional în domeniul R&T în relaţia cu EDA, denumit în continuare R&T POC.
(2) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, R&T POC este sprijinit de o structurã compusã din locţiitorul/asistentul R&T POC, coordonatori naţionali pentru grupurile de lucru ale EDA dedicate domeniului tehnologic pe capacitãţi/CAPTECHs National Coordinators, denumiţi în continuare CNCs, şi experţi naţionali guvernamentali asociaţi domeniului tehnologic pe capacitãţi/CAPTECHs Governmental Experts, denumiţi în continuare CGEs. R&T POC îşi desemneazã locţiitorul/asistentul R&T POC şi nominalizeazã CNCs la EDA, din cadrul unitãţilor de cercetare-dezvoltare şi învãţãmânt ale MApN, la propunerea comandanţilor acestora.
(3) Implicarea naţionalã în proiectele de cooperare ale EDA în domeniul R&T este propusã ministrului apãrãrii naţionale de cãtre DpA, la iniţiativa directorului naţional pentru R&T, cu avizul CPOC, şi este însoţitã de solicitãrile de finanţare aferente.
(4) R&T POC are urmãtoarele competenţe:
a) participã, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile R&T SB;
b) desemneazã reprezentantul la reuniunea PREPCOM, care pregãteşte reuniunea R&T SB;
c) gestioneazã problematica EDA în domeniul de competenţã, precum şi mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA sau prin alte canale;
d) asigurã coordonarea activitãţii CNCs şi a activitãţii CGEs;
e) participã la alte activitãţi de lucru ale EDA în domeniile de competenţã, unde reprezintã punctul de vedere naţional, conform mandatului;
f) participã la reuniunile de coordonare convocate de CPOC, de analizã şi proiecţie a activitãţilor POCs;
g) participã la reuniuni sau grupuri de lucru, organizate de MAE în cadrul MCCC, pe domeniul R&T, şi informeazã CPOC despre desfãşurarea acestora;
h) transmite periodic, semestrial şi anual, informãri cãtre CPOC, în legãturã cu activitãţile şi proiectele derulate în domeniul R&T;
i) asigurã relaţia cu Punctul de contact pentru EDA, din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, în domeniul de responsabilitate.
ART. 13
(1) Conducerile unitãţilor de cercetare-dezvoltare şi învãţãmânt din MApN sprijinã activitatea CNCs din subordinea lor, asigurându-le resursele necesare, conform competenţelor, pentru derularea în bune condiţii a activitãţii acestora.
(2) CNCs au urmãtoarele competenţe:
a) participã la reuniunile şi schimburile de informaţii din cadrul domeniului tehnologic pe capacitãţi/Capability Technological Area, denumit în continuare CAPTECHs, unde prezintã punctul de vedere naţional pe domeniul tehnologic din responsabilitate; mandatele de participare la reuniuni sunt aprobate de cãtre directorul naţional pentru R&T;
b) înainteazã directorului naţional pentru R&T propunerile pentru participarea României la proiectele ad-hoc de cooperare în domeniul R&T, categoria A şi categoria B, în înţelesul art. 20 şi 21 din Acţiunea comunã a Consiliului UE/Council Joint Action, privind înfiinţarea EDA*) generate de CAPTECHs în cadrul EDA;
-------------
*) Acţiunea comunã 2004/551/PESC a Consiliului UE, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, L 245/17 din 17 iulie 2004.
c) propun lucrãri de cercetare-dezvoltare, care sã fie finanţate prin Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al MApN, denumit în continuare PSCD, şi care reprezintã contribuţia României la proiectele ad-hoc de cooperare în domeniul R&T, categoria A şi categoria B, pentru care s-a obţinut decizia de participare;
d) în lunile iulie şi decembrie ale fiecãrui an sau ori de câte ori este necesar, CNCs transmit cãtre R&T POC informãri asupra activitãţii în cadrul CAPTECHs din responsabilitate;
e) pânã în luna iunie a anului în curs, CNCs transmit cãtre directorul naţional pentru R&T propunerile de participare la proiecte ad-hoc pentru anul urmãtor, în domeniul lor de responsabilitate, însoţite de solicitãrile de finanţare aferente;
f) pânã în luna octombrie a anului în curs, CNCs transmit cãtre directorul naţional pentru R&T propunerile de participare la activitãţi/reuniuni în anul urmãtor în domeniul lor de responsabilitate, însoţite de necesarul de fonduri, în vederea includerii acestora în Planul activitãţilor internaţionale al MApN pe anul urmãtor.
ART. 14
CNCs desemneazã CGEs şi valideazã experţii naţionali neguvernamentali asociaţi CAPTECHs/CAPTECHs Non-governmental Experts, care îi sprijinã în asigurarea expertizei tehnico-ştiinţifice naţionale pe domeniul CAPTECH din responsabilitate.
CAP. VI
Alte elemente de sprijin
ART. 15
DPAP, prin Direcţia cooperare internaţionalã în domeniul apãrãrii, Biroul plan şi evaluare activitãţi internaţionale, asigurã Punctul de contact al MApN în relaţia cu EDA şi Reprezentanţa Permanentã a României pe lângã Uniunea Europeanã responsabil pentru plata contribuţiei României la bugetul comun al EDA.
ART. 16
Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publicã asigurã urmãtoarele elemente de sprijin:
a) Punctul de contact al MApN în relaţia cu Direcţia mass-media şi comunicare a EDA, prin intermediul Direcţiei informare şi relaţii publice;
b) expertiza juridicã în cazul reglementãrilor comunitare, ale Comisiei Europene sau ale Consiliului UE, care vizeazã activitãţile şi iniţiativele EDA, precum şi consultanţa juridicã privind participarea MApN la activitãţile şi iniţiativele EDA, prin intermediul Direcţiei legislaţie şi asistenţã juridicã.
ART. 17
În legãturã cu activitãţile desfãşurate în limitele competenţelor menţionate la art. 15 şi 16 din prezentele instrucţiuni, CPOC este informat semestrial şi ori de câte ori este nevoie.
CAP. VII
Dispoziţii finale
ART. 18
(1) DPAP are în responsabilitate coordonarea şi monitorizarea activitãţilor la nivelul MApN, care vizeazã problematica EDA. Pentru aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, colaboreazã cu celelalte structuri implicate în problematica EDA.
(2) SMG şi structurile subordonate acestuia au în responsabilitate activitãţile privind dezvoltarea capacitãţilor militare în contextul unei relaţii active cu EDA şi al implicãrii în iniţiativele şi proiectele lansate sub egida EDA. Pentru aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, colaboreazã cu DPAP şi cu celelalte structuri implicate în problematica EDA.
(3) DpA are în responsabilitate activitãţile privind cooperarea în domeniul armamentelor, industria şi piaţa echipamentelor de apãrare, R&T din domeniul apãrãrii în contextul unei participãri active la activitãţile, iniţiativele şi proiectele EDA. Pentru aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, colaboreazã cu DPAP şi cu celelalte structuri implicate în problematica EDA.
(4) Participarea la activitãţile, proiectele şi programele EDA, altele decât cele din domeniul R&T/dezvoltãrii tehnologice, se finanţeazã prin programele majore ale MApN. Participarea la proiectele şi programele din domeniul R&T/dezvoltãrii tehnologice se finanţeazã prin PSCD.
(5) Coordonarea procesului de finanţare este asiguratã de cãtre DPAP, prin intermediul DPIA, iniţiativele majore fiind cuprinse în Directiva de planificare a apãrãrii.
(6) Pentru situaţiile în care în proiectele/programele EDA din domeniul R&T vor fi implicate structuri din afara MApN, prezentele instrucţiuni nu se aplicã.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: